eitaa logo
ابَرشاگرد
450 دنبال‌کننده
573 عکس
39 ویدیو
14 فایل
هرکه خواهان «ابَرتعقل» است، باید «ابَرشاگرد»ی کند. ارتباط با بنده: @abarshagerd1 تارنمای(وبلاگ) «ابَرشاگرد» در فضای مجازی: abarshagerd.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ آقای پزشکیان(در مناظره‌ی دیشب): 🔺 قبل از انقلاب، وقتی ترکیه‌ای‌ها به ایران می‌آمدند، حسرت جاده‌های ایران را می‌خوردند! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔴 برای آگاهی ایشان از وضعیت «راه‌های کشور» در زمان پهلوی، چند توصیف حسرت‌انگیز! را از زبان تعدادی از رجال پهلوی در معرض مطالعه قرار می‌دهم: باقر پیرنیا(استاندار خراسان در ابتدای دهه‌ی ۵۰): ⬅️ «در بازگشت و میان راه به یک کامیون واژگون‌شده برخوردیم، از راهنما پرسش شد چگونه این کامیون را به بجنورد نبرده‌اند؟ گفت به علت 🔸نبود راه🔸، و افزود هم‌اکنون ده هزار تن غله در انبارهای غلامان وجود دارد که هیچ مؤسسه ترابری آماده حمل آن نیست و اظهار می‌کرد کرایه حمل غله از غلامان به بجنورد بیشتر از کرایه همان غله، در صورت وجود جاده، به مشهد است.» (گذر عمر، خاطرات سیاسی باقر پیرنیا، ص ۳۶۰) کاظم ودیعی(وزیر کار در دولت شریف‌امامی): ⬅️ «سفر ما متأسفانه با دو هلی‌کوپتر بزرگ نفربر نظامی صورت می‌گرفت و البته که علت‌العلل آن، 🔸راه‌های بد اصفهان به چهارمحال بختیاری بود🔸... این نیز نگرانی‌آور بود؛ زیرا در صورت وقوع خطر یا سانحه در آن منطقه کوهستانی هیچ امدادی مؤثر نبود... به شرحی که دیدم برنامه‌های وسیعی برای ساختن راه و توسعه دامپروری و اتصال راه‌های خوزستان به چهارمحال و اصفهان و فارس از طریق کهگیلویه وجود داشت. لااقل ده سال کار و سرمایه‌گذاری در انتظار این سرزمین بود... 🔸استاندار جز طرح چیز مهمی برای نمایش نداشت🔸.» (شاهد زمان، خاطرات دکتر کاظم ودیعی، ۲۰۰۷م، نشر دایره مینا، جلد ۲، ص ۲۶۷) کاظم ودیعی: ⬅️ «برای هزارمین بار از خودم می‌پرسیدم 🔸چرا برای رفتن از اهواز به اصفهان مستقیما راه نیست🔸، راهی که رفت و آمد و تجارت و توسعه امور اجتماعی را ضامن است؟ همین مسئله را برای فارس و اهواز می‌نگریستم که از راه بویراحمدی و کهگیلویه به هم 🔸راه واقعی ندارند🔸.» (همان، ص ۲۷۱) کاظم ودیعی(در خصوص سفر شاه به منطقه‌ی زلزله‌ی طبس در سال ۵۶): ⬅️ «به نظر من این دردناک‌ترین سفر شاه بود. او هرگز این همه بدبختی را در یک جا در روستاها ندیده بود. گرفتاری وقتی شروع شد که به سبب 🔸فقدان راه🔸 کمک‌ها نمی‌رسید.» (همان، ص ۴۲۴) محمدحسین موسوی(قائم‌مقام حزب رستاخیز): ⬅️ «هشترود از جهت انتخاباتی یکی از بخش‌های تبریز بود و مرکز آن «آذران»... که در فاصله صد و بیست کیلومتری تبریز در مسیر جاده تبریز به تهران واقع شده است. هشترود با توجه به کثرت جمعیت آن... تبدیل به شهرستان شد... این شهرستان 🔸فاقد هرگونه راه شوسه بود🔸. در زمستان برف زیاد می‌بارید و می‌توان گفت که تمام روستاها حداقل سه ماه تمام در میان برف محصور می‌شدند... تازه در فصل بارندگی هم به علت طغیان رودخانه‌ها که حتی یک پل روی آن‌ها ساخته نشده بود، رفت و آمد بین روستاهای هشترود امکان‌ناپذیر می‌شد. بدین ترتیب ساکنین این منطقه از ابتدایی‌ترین وسایل محروم بودند و به طرز اسفناکی زندگی می‌کردند. روستاییان ساکن روستاهای هشترود با هزار زحمت گاهی خود را برای رفع نیازهای ضروری به «قره‌چمن» در راه بین تهران و تبریز و ساکنین روستاهای غربی خود را به مراغه می‌رساندند. در چنین شرایطی که 🔸نه آبی، نه راهی، نه برقی، نه پزشکی، نه بهداشتی و نه هیچ‌گونه آبادانی🔸 در منطقه بود...» (یاد مانده‌ها و برباد رفته‌ها، خاطرات سیاسی و اجتماعی دکتر محمدحسین موسوی، ۲۰۰۳م، نشر مهر، چاپ کلن آلمان، ص ۲۷۰) ابَرشاگرد
🌤 چاشت‌نگار 🌤 🌼 این دو مطلب مهم را به خوبی به خاطر بسپارید: 🔻 اگر «برجام» توافق خوب و محکمی برای ایران بود، آمریکا به این سادگی و بدون هیچ هزینه‌ای نمی‌توانست آن را بارها نقض کند و در نهایت پاره نماید. 🔺 اگر «برجام» توافق بدی برای آمریکا بود، پس قاعدتا آمریکا باید روزشماری می‌کرد که هر چه زودتر از شر برجام رها شود، نه آنکه اعلام کند که محدودیت‌های برجامی ایران باید «طولانی‌تر» شود و به حوزه‌های «موشکی» و «منطقه‌ای» نیز تسری یابد! (اگر برای بچه‌ای بستنی بخرند و به او بگویند که فقط از همین نوع و فقط برای همین یک بار می‌توانی بستنی بخوری، و بچه آن بستنی را با ناراحتی شدید به گوشه‌ای پرت کند، این اقدام او به دلیل خوشمزه نبودن بستنی نبوده است، بلکه به آن دلیل بوده است که او را در همان «نوع» بستنی و همان «یک بار» محدود کرده‌اند.)ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ آقای پزشکیان! این جمله از نهج‌البلاغه را هم خوانده‌اید؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ أمیرالمؤمنین علیه‌السلام در خطبه‌ی ۲۷ نهج‌البلاغه فرمود: ⚠️ «وَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِي‏ عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا» ⚠️ به خدا سوگند هيچ قومی در خانه‏اش مورد حمله قرار نگرفت مگر اينكه ذليل شد. 🔻🔻🔻🔻🔻 آقای پزشکیان! 🔴 دیروز در طرف راست خود کسی را نشاندید که در «برجام» راه را برای عبور دشمن از مرزهای «حقوق و دستاوردهای هسته‌ای» کشورمان باز کرده بود. نتیجه چه شد؟ بازگردید و جمله‌ی أمیرالمؤمنین علیه‌السلام را بار دیگر بخوانید! ✍ ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 بخشی از وصیت شرعی دکتر شریعتی به محمدرضا حکیمی در آذر ۱۳۵۵: «... ⬅️ آنچه هم از من نشر یافته، به دلیل نبودن امکانات و کم بودن فرصت، خام و عجولانه و پرغلط و بد چاپ شده است ➡️ و تمامی آن را نه به عنوان کارهای علمی، تحقیقی، که فریادهایی از سر درد، نشانه هایی از یک راه، تکان هایی برای بیداری، ارائه طریق، طرح هایی کلی از یک مکتب، یک دعوت، جهات و ایده ها و بالاخره نوعی بسیج فکری و روحی در جامعه باید تلقی کرد و آن هم در شرایطی تبعیدی، فشار، توطئه، فرصت گذرا و حالتی که هر لحظه اش انتظار فاجعه ای میرفت. ⬅️ آنها همه باید تجدید نظر شود، از نظر علمی غنی شود و خورشت بخورد، غلطگیری معنوی و لفظی و چاپی شود ➡️. اینک، من، همه این ها را که ثمره عمر من و عشق من است و تمام هستی ام و همه اندوخته ام و میراثم را با این وصیت شرعی، یکجا به دست شما میسپارم و با آن ها هرکاری که می خواهی بکن. 📝 متن کامل وصیت شرعی دکتر شریعتی به محمدرضا حکیمی ‌‌ ✍ ابَرشاگرد
🌤 چاشت‌نگار 🌤 پیشنهاد سازشکارانه‌ی هاشمی به ولیعهد عربستان در خصوص مراسم «برائت از مشرکان» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هاشمی‌رفسنجانی(رئیس‌جمهور وقت) در خاطره‌ی روز یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۷۶ ماجرای ملاقات خود با «امیر عبدالله» ولیعهد وقت عربستان سعودی را بازگو می‌کند. وی در بخشی از این خاطره می‌نویسد: 🔴 «به اتاق من رفتیم. ملاقات خیلی خوب و دوستانه‌ای بود؛ کمی گلایه از گذشته و سپس بحث درباره توسعه روابط شد. از برنامه برائت [از مشرکین] حج و از آقای [محمد محمدی] ری‌شهری، [امیرالحاج ایران] شکایت کرد. پیشنهاد کردم، موافقت کنند که برنامه برائت در محل و زمان ⬅️محدودی➡️ انجام شود. موافقت کرد که در داخل ساختمان بعثه باشد.» ✍️ ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ 🔴 در قضیه‌ی «برجام» فقط روحانی و ظریف شایسته‌ی سرزنش هستند؟ آن جوانانِ عمدتا تحصیل‌کرده‌ای که چشم‌وگوش‌بسته و بدون شناخت و حتی بدون احساس نیاز به پژوهش در این قضیه و صرفا مبتنی بر عواطف، دنبال این آقایان راه افتادند و برای برجام کف و سوت زدند، شایسته‌ی هیچ سرزنشی نیستند؟ این در حالی بود که شناخت توافق‌های ژنو، لوزان و برجام گرچه برای عده‌ای دشوار بود، اما امکانش بسته نبود و با کار پژوهشی، کسب تسلطِ ولو نسبی در این موضوع در دسترس بود. ✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ کارامدی «جلیلی» با پیگیری راهبرد «مقاومت فعالانه» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ آمریکا چگونه به حقوق هسته‌ای ایران معترف شد؟ 🟢 آقای جلیلی با اتخاذ راهبرد «مقاومت فعالانه»، توانست طی گفتگوهای استانبول ۲ در فروردین‌ماه ۹۱، آمریکا(اوباما) را به پذیرش «رسمی» حقوق هسته‌ای ایران ذیل معاهده‌ی NPT وادار کند؛ آن‌هم بدون واگذاری حتی یک امتیاز به طرف مقابل، 🔴 اما آقایان روحانی و ظریف با وجود به رسمیت شناختن بهانه‌های آمریکا، اتخاذ راهبرد «برد - برد»، مذاکره از موضع ضعف و نیز واگذاری امتیازات فراوان و بعضا ابدی، همین را نیز نتوانست نگه دارد و با نهایت تأسف در بند ۲ دیباچه‌ی برجام به طور رسمی از حقوق هسته‌ای ایران انصراف داد. ✍ ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 چه کسی گفته است که «تحریم‌ها کاغذپاره هستند»؟ محمود احمدی‌نژاد؟ خیر! او چنین حرفی نزده بود. احمدی‌نژاد گفته بود که «قطعنامه‌ها» کاغذپاره هستند، نه «تحریم‌ها». تحریم‌های اصلی علیه ملت ایران، تحریم‌های بانکی و نفتی بودند که آمریکا اِعمال کرد. هیچ‌یک از قطعنامه‌های شش‌گانه‌ی شورای امنیت حتی یک بانک و یک قطره از نفت ما را تحریم نکرده بودند. البته اینکه قطعنامه‌ها کاغذپاره هستند، از دیدگاه «حقوقی» انصافا حرف درستی است. زیرا این قطعنامه‌ها غیر قانونی و ظالمانه بودند؛ یعنی «شورای امنیت» ما را ذیل بند ۴۱ منشور ملل متحد گنجانده بود در حالی که هیچ‌گاه در مورد جمهوری اسلامی ایران بند ۳۹ احراز نشده بود. چیزی که ظالمانه باشد و ارزش قانونی نداشته باشد، با یک تکه «کاغذپاره» فرقی ندارد.ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 خطاب به مخالفان «فیلترینگ» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⚠️ مخالفان فیلترینگ(قطع دست دشمن از تجاوز) در فضای مجازی، در مواجهه با آیات ۹۴ تا ۹۷ سوره‌ی مبارکه‌ی کهف که به ماجرای «ساختن سدّ محکم در برابر مفسدان» توسط جناب ذوالقرنین اشاره دارد، چه نظری اختیار خواهند کرد؟ 🔘 قالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَ مَأْجُوجَ ⬅️مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ➡️ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَىٰ أَنْ تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ ⬅️سدًّا➡️ (۹۴) (آن گروه به او) گفتند: «ای ذو القرنین یأجوج و مأجوج در این سرزمین فساد می‌کنند؛ آیا ممکن است ما هزینه‌ای برای تو قرار دهیم، که میان ما و آنها سدّی ایجاد کنی؟!» 🔘 قالَ مَا مَكَّنِّي فِيهِ رَبِّي خَيْرٌ فَأَعِينُونِي بِقُوَّةٍ أَجْعَلْ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَهُمْ ⬅️ردْمًا➡️ (۹۵) (ذو القرنین) گفت: «آنچه پروردگارم در اختیار من گذارده، بهتر است (از آنچه شما پیشنهاد می‌کنید)! مرا با نیرویی یاری دهید، تا میان شما و آنها ⬅️سدّ محکمی➡️ قرار دهم! 🔘 آتُونِي زُبَرَ الْحَدِيدِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا سَاوَىٰ بَيْنَ الصَّدَفَيْنِ قَالَ انْفُخُوا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَعَلَهُ نَارًا قَالَ آتُونِي أُفْرِغْ عَلَيْهِ قِطْرًا (۹۶) قطعات بزرگ آهن برایم بیاورید (و آنها را روی هم بچینید)!» تا وقتی که کاملاً میان دو کوه را پوشانید، گفت: «(در اطراف آن آتش بیفروزید، و) در آن بدمید!» (آنها دمیدند) تا قطعات آهن را سرخ و گداخته کرد، و گفت: «(اکنون) مس مذاب برایم بیاورید تا بر روی آن بریزم!» 🔘 فمَا اسْطَاعُوا أَنْ يَظْهَرُوهُ وَ مَا اسْتَطَاعُوا لَهُ ⬅️نقْبًا➡️ (۹۷) (سرانجام چنان سدّ نیرومندی ساخت) که آنها [= طایفه یأجوج و مأجوج‌] قادر نبودند از آن بالا روند؛ و نمی‌توانستند نقبی(= سوراخ و رخنه) در آن ایجاد کنند. 📝 ترجمه‌ی آیت‌الله مکارم شیرازی ✍️ ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌤 چاشت‌نگار 🌤 منطق ضد قرآنی و ابلهانه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پزشکیان: 😔 آیا با اجبار می‌خواهیم عده‌ای را آن‌طور که دلمان می‌خواهد تغییر بدهیم؟ اگر این کار خوب بود، خودِ خدا این کار را می‌کرد! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔴 این حرف ابلهانه همانند آن است که امشب دزدی به خانه‌ی آقای پزشکیان هجوم بیاورد و وقتی ایشان با پلیس تماس می‌گیرند که بیایید خانواده‌ی مرا از شر این دزد خلاص کنید، پلیس پاسخ بدهد: ⬅️ «ما نمی‌توانیم به زور کسی را از دزدی بازداریم؛ اگر این کار خوب بود، خودِ خدا این کار را می‌کرد!»ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ نیمروز ☀️ این مطلب را در خصوص «جلیلی» می‌دانستید؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حقا و انصافا تقوا و مردمداری «سعید جلیلی» هوشیار را مدهوش می‌کند. آیا می‌دانستید که جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ مانند آب خوردن می‌توانست رئیس‌جمهور شود؟ پس چرا نشد؟ چون برای این کار، نیاز بود که تقوا و منافع ملت را به کنار می‌نهاد. ⬅️ اگر جلیلی در مذاکرات «آلماتی» در اوایل دهه‌ی ۹۰ پیشنهاد غربی‌ها را که چیزی شبیه به «توافق تأسف‌بار و برخلافِ منافع ملیِ ژنو» بود می‌پذیرفت و آن را در بوق و کرنا می‌کرد، به آسانی در انتخابات ۹۲ با اکثریت مطلق آرا رئیس‌جمهور شده بود. اما تقوا و دلسوزی و ایستادگی او برای کسب منافع ملت، او را از انجام آن کار نامعقول و دور از مصالح ملی باز داشت. پذیرفتن پیشنهاد غربی‌ها در آلماتی که برای او کاری نداشت! داشت؟ اساسا زیر بار توافقی مانند ژنو و وین(برجام) که هنری نمی‌خواهد! می‌خواهد؟ ⬅️ او منافع ملت را در نظر می‌گیرد، گرچه منجر به تکیه زدنش به جایگاه ریاست‌جمهوری نشود.ابَرشاگرد