eitaa logo
من‌انقلابی‌ام | عباس‌بابائی
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
797 ویدیو
142 فایل
بسیجیِ امام‌خامنه‌ای دغدغه‌ها و دلنوشته‌های یکْ سربازصفرِ «ولی‌ّفقیه» «من انقلابی‌ام» یکی از زیباترین جملات «امام‌خامنه‌ای» است. راه ارتباطی @gharargah_tarbieati_amin
مشاهده در ایتا
دانلود
انتخابات ۱۴۰۳ و میدان مردم - بخش ۱ (تحلیلی بر انتخابات ۱۴۰۳) 🖋روح الله ایزدخواه 1⃣ تحلیل انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، با ادبیات سیاسی، مزخرف است. چه وزن‌کشی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی باشد، چه وحدت و اجماع و این خزعبلات. نه عمده رای ایجابی به جلیلی رای به اصولگرایی بود و نه عمده رای سلبی به پزشکیان رای به اصلاح‌طلبی. ترس مردم بیشتر موثر افتاد تا امید و آرزوی مردم. شکل جمهوریت مجدداً تثبیت شد. اما هدفگیری دولت جوان حزب‌الهی برای تحول در عدالت اجتماعی و پیشبرد شتابان پیشرفت اسلامی‌ایرانی شکست خورد. 2⃣ علت را از یک سو باید در میوه دادن کلان‌پروژه‌ی امنیتی "مهار حزب‌الهی‌ها" دانست که قدمتی سی ساله دارد و شرحش بماند بعد؛ و در سوی دوم، عدم کفایت داشته‌های جبهه فرهنگی انقلاب. که تاکنون آنچه بوده، ادبیات‌سازی و رسانه‌گستری و نهایتا لشگرکشی بوده اما بدون اتخاذ مقصد و مسیر سیاست‌ورزی (= حکمرانی) ِ مردمی! یعنی یک گفتمان‌سازی صرف، و بدون پیوست با انگیزشها و کنشها و نقش‌های پرشکوه جامعه. یعنی همانقدر که جریان غربزده با مردم روشنفکربازی کرده، جبهه فرهنگی انقلاب با مردم رسانه‌بازی کرده است و لاغیر! 3⃣ اکنون، شرایط نه از جنس ۷۶ است و نه ۹۲. یک تفاوت پررنگ امروز، وجود جماعت انبوهی از جوانان اهل فکر و قلم و رسانه و کنشگری است که بعضا تجربیات حکمرانی هم کسب کرده‌اند. یک نسل پرانرژی ِ بالغ و آماده به عملیات. این توده متحرک انبوه را نمی‌توان دوباره به غار کادرسازی برگرداند. دیگر نمی‌توان برایش قرارگاه‌های دهه نودی راه انداخت تا سرگرم سازمان‌بازی‌اش کرد. اگر فکری برای این سازه اجتماعی بزرگ نشود، تلفات و ریزشها و اعوجاج‌ها و انحرافهای زیادی درپی خواهد داشت. در یک دولت بی‌مبنا، بی‌برنامه و غرق در مسایل جاری هم جایی برای آنها نخواهد بود. (ادامه دارد)
انتخابات ۱۴۰۳ و میدان مردم - بخش ۲ (تحلیلی بر انتخابات ۱۴۰۳) 🖋روح الله ایزدخواه 4⃣ تفاوت پررنگ دیگر، مشارکت غیرسیاسی مردم در این انتخابات است. نامزدی رییس جمهور شد که هیچ وعده و قولی نداد و هیچ تصویری از آینده دولتش در دست مردم نبود. جهت‌گیری دولتش مشخص نشد و بدنه نخبگانی درکی از نوع همکاری با دولتش نیافت. این یعنی اکثریت رای‌دهندگان، توقعی از این رای نداشته‌اند. این مشارکت غیرسیاسی، خطرناک است و اگر شرایط آینده بهبود نیابد، به سرعت به سرخوردگی و انکار حداکثری تبدیل خواهد شد. 5⃣ و اما برای آینده ...؟ هیچ راهی متصور نیست مگر یک راه و آن، هجرت به بطن جامعه و خود مردم. عزیمت برای زیست با مردم و در مردم. شکستن پوسته محافل و دورهمی‌ها و مناسبات ۲۰ساله‌ی رایج در جریان انقلاب. غور و غواصی در عمق جریان‌های توده‌ای جامعه. شکل‌دهی همیاری مردمی در عمل. عینیت‌بخشی به عاملیت مردم. نه در نظر، گفتمان، رسانه، گردهمایی، و یا قرارگاه؛ بلکه در خود خود میدان. دولت سایه زحمتش را کشید. اکنون زمان "دولت میدان" است. جریانی که برای عاملیت مردم در میدان عزیمت کند. در گستره همه میدان‌ها. یک جهاد فراگیر برای رویش "حکمرانی مردمی" از کف جامعه به سمت حاکمیت. راهکارش تبدیل ذخیره انباشته از اندیشورزی و مطالبه‌گری و کنشگری و تلاش جهادی، به سوخت لازم برای تحرک‌بخشی به خود جامعه است. 6⃣ درباره همکار سابق و رییس‌جمهور جدید، جناب پزشکیان. ایشان خودش هم می‌داند که ریاست‌جمهوری‌اش ماحصل تلاش او و همراهانش نیست. ریشه در شکاف اجتماعی موجود دارد. به هر تقدیر، اگر راه ضدمردمی اسلاف اصلاحاتی‌اش را برود، مردم خیلی زودتر و قاطعانه‌تر از گذشته از او هم عبور خواهند کرد. خاتمی در بی‌مدیریتی رفوزه شد و روحانی در عدم جوانگرایی و هر دو در اشرافی‌گری. شاید پزشکیان به مدد آموزه‌های نهج‌البلاغه، محافظه‌کاری نکند و بدست جوانان دولتش، اشرافیت را با سماجت پس بزند. باید فعلا امیدوار باشیم. 7⃣ و نکته آخر ... فرمود: خرمشهرها در پیش است. درنیافتیم و برای خلق حماسه‌ها، عزیمت مردم را به بار ننشاندیم. دیر بجنبیم، کربلاها در پیش خواهد بود و حسین‌بن‌علی‌ها در راه مقتل خویش. مردم که به میدان بیایند، تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود. همچنان که حماسه جهادسازندگی، در زمانه بازرگان و بنی‌صدر به اوج خود رسید. رهزن این مسیر نورانی، حزب شدن حزب‌الهی‌ها، توسل به امکانات و اراده نهادها، ماندن در عرصه تک‌ساحتی رسانه‌ها، بسنده کردن به یافته‌های اندیشکده‌ها، و نهایتا ترس از درانداختن خود در بطن میدان‌ها است. هرجا ترسی هست باید گفت: بسم الله الرحمن الرحیم
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیین خاص کفن پوشان و نوحه خوانی سنتی اهالی کرمان در حسینیه معلی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸شب سوم محرم 🔺زن و آزاده‌زیستن 🎙حجت‌الاسلام عباس‌بابایی 🇮🇷عضویت👇 https://eitaa.com/joinchat/1473183921Ce6dfe307ec
🔹 من «جلیلی‌چی» نیستم. سال ۹۲ به او رای ندادم. دور اول انتخابات همین امسال هم به او رای ندادم. به ضعف‌ها و محدودیت‌های او در مقام یک سیاستمرد واقفم. اما حالا که پس از سه هفته ممنوعیت سخن گفتن درباره نامزدهای انتخاباتی امکان نوشتن یافته ام دوست دارم از او بنویسم. 🔹 از سعید جلیلی که به نحو کم‌نظیری نماینده بخش بزرگی از فضیلت‌ها و زیبایی‌های انقلاب اسلامی پنجاه و هفت در سیاست ملی ماست.اگر آرمان پنجاه و هفت پیوند یافتن و بلکه یگانه شدن دین و سیاست در متن حیات مدنی بود، این یگانگی نخست باید در وجود سیاستمرد محقق شود. جلیلی به وضوح مصداق این معناست. 🔹 پیشتر نوشتم که مهم‌ترین میراث شهید رییسی سیاست تقواست و اینک باید افزود که میراث‌دار او از این جهت بی‌شک سعید جلیلی است. با این ملاحظه که آنچه برای سید شهید با شمّ و غریزه محقق بود، برای جلیلی با نحوی تفصیل و نظرورزی همراه شده است. نحوی درک سازوار مبتنی بر دیانت از سیاست و مقاومت و عدالت که در جزئیات مشی عملی و زیست شخصی نیز متبلور است. و این فقط مربوط به امور کلان سیاست نیست؛ 🔹شاید به چشم کسانی خرد و کم اهمیت به نظر برسد، برای من اما اینکه سیاستمداری داریم که در اوج مشاجره پینگی‌پنگی مناظره دونفره، وقتی رقیب قرآن می‌خواند، ملتزم به امر «فاستمعوا له و انصتوا» لب از سخن می‌بندد، قیمتی است. 🔹اینکه مجاهد جانبازی داریم که زخم و جراحت خود را محمل تبلیغ سیاسی قرار نمی‌دهد (شاید هنوز هم بسیاری از مردم جانباز بودن او را ندانند) ارزشمند است. اینکه نامزد انتخاباتی داریم که در نحوه عمل خود، در گفتن و نگفتن، در رفتن و ماندن، بیش از هر چیزی حجت شرعی را در نظر می‌آورد همان لحظه طلایی سیاست پنجاه و هفتی است.جلیلی امروز خیلی بیش از گذشته در منظر و مرئی وجدان ایرانی ما حاضر است. 🔹می‌دانم که بابت جمله بعدی ملامت و تمسخر خواهم شد اما چه باک؟ این وجدان ایرانی هر چند به او رأی ندهد اما عمیقا دوستش دارد. همچون شمایلی از فضیلت‌های بنیادینی که مدینه ما را برافراشته است: تقوا، شجاعت، سلامت، ساده‌زیستی و مردمداری. ممکن است بسیاری بترسند و ترجیح دهند که در این شرایط سخت و خطرناک چون اویی سکان کشور را به دست نگیرد. اما این ترس به خلاف تصور همراه با نفرت نیست. تلاش دو هفته اخیر برای نفرت ساختن حول جلیلی موفق نبود (به خلاف مورد احمدی نژاد در سال هشتاد و هشت). 🔹فضیلت و تقوا چیزی نیست که از نظر انسان ایرانی نکته‌سنج مخفی بماند و او کسی را که به این زیور آراسته است، نمی‌تواند دشمن بدارد.همچنین این ترس چندان مربوط به ویژگی‌های شخصی جلیلی نیست در واقع این ترس، ترس از تنگ شدن زندگی و مجال و امکانهای آن (خواه در پرتو سیاست حجاب و محدودیت اینترنت یا نزاع با قدرت های جهانی) به حفره های بزرگی در کلیت سیاست انقلابی باز می‌گردد. 🔹 بار دیگر مسائل جلیلی را به یاد آوریم اینکه جلیلی زبان تخاطب با بخش مهمی از مردم را ندارد؛ اینکه ایده‌های در نسبت با تکثر واقعاً موجود در ایران امروز ندارد؛ اینکه ایده آزادی در منظومه او جای روشنی ندارد و اینکه ایده امکان پیشرفت بدون همراهی با هژمونی غرب هنوز اعتماد و امید چندانی بر نمی انگیزد؛ جملگی به کاستیهای اساسی نیروی انقلاب و گفتار و طرح سیاسی آن بازمیگردد. 🔹 اگر این خللها زیر عبای پوشاننده شهید رییسی و سیادت و صفا و معنویت او از نظر مخفی شده بود که البته چندان هم نشده بود به معنای حل و فصل آنها نبود و مسیر آینده مسیر در انداختن طرحی نو و حل و فصل واقعی این کاستی هاست. با مشاجره ملال آور تعیین مقصر و سرزنش متقابل در میان نیروهای انقلابی گامی به پیش برداشته نمی شود. 🔹شمایل محبوب و دوست داشتنی جلیلی اینک به مثابه یک سرمایه سیاسی متعلق به نیروهای انقلاب است. من تصور میکنم روند وقایع ماهها و سالهای پیش رو ارزش اجتماعی این سرمایه را بالاتر نیز خواهد برد. اما گشایش آینده ما در هزینه کردن مسرفانه این سرمایه نیست در تلاش جدی و سخت کوشانه و بیرحمانه برای حل مسائلی است که موجد ترس فوق الذکر می‌شود. کاش سعید جلیلی خود به محور این تلاش تبدیل شود. ✍سجاد صفارهرندی(عضو هیئت مدیره پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی) 🇮🇷عضویت👇 https://eitaa.com/joinchat/1473183921Ce6dfe307ec
هدایت شده از علی مقدم
|| صلّی الله علیک یا اباعبدالله || با ذکر یاحسین دمادم گریستم یک سال در فراقِ محرّم ‌گریستم هنگام‌ آب خوردن و هنگام تشنگی من هر زمان‌ که یاد تو کردم گریستم با گریه بر تو، توبه آدم قبول شد آری شبیه حضرت آدم گریستم از داغ توست عالم و آدم به اشک‌ و آه من‌ هم شبیه آدم و عالم گریستم شکر خدا که چشم و سرم وقف روضه شد هم بر سرم ‌زدم ز غمت، هم گریستم هم در میان سینه زنی گریه‌ کردم و هم بین روضه های تو نم نم گریستم مُردم به پای خط به خط مقتلت حسین از بس که با "لُهوف" و "مُقَرّم" گریستم افتاد پادشاه دو عالم به قتلگاه از داغ این مصیبت اعظم گریستم تعداد زخم هات کجا؟! اشکِ من کجا؟! شرمنده در مصیبت تو کم گریستم @sheikh_ali_moghaddam
اگر در کربلا بودی در کدام سپاه قرار می‌گرفتی؟ (ج۳).m4a
6.46M
🔸اگر در کربلا بودی، در کدام سپاه قرار می‌گرفتی؟ 🔸قصه‌ی فوق‌العاده‌ی سعید بن عبدالله که تراز حسینی‌شدن را بسیار بالا برد! 🔺جلسه‌ی سوم(۱۳ دقیقه) 🎙حجت‌الاسلام عباس‌بابایی 🇮🇷عضویت👇 https://eitaa.com/joinchat/1473183921Ce6dfe307ec
🇮🇷 «سعیدآقا»یی که می‌شناسم 🔺 سعید جلیلی: هر جایی که لازم باشد از عملکرد دولت آقای پزشکیان دفاع کنیم، بی هیچ ملاحظه‌ای از ایشان و دولتش دفاع خواهیم کرد. 🇮🇷عضویت👇 https://eitaa.com/joinchat/1473183921Ce6dfe307ec
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸شب چهارم محرم 🔺زن و آزاده‌زیستن 🎙حجت‌الاسلام عباس‌بابایی 🇮🇷عضویت👇 https://eitaa.com/joinchat/1473183921Ce6dfe307ec
اگر در کربلا بودی در کدام سپاه قرار می‌گرفتی(ج۴).m4a
5.56M
🔸اگر در کربلا بودی، در کدام سپاه قرار می‌گرفتی؟ 🔸قصه‌ی غلام سیه‌چرده‌ی حسین (علیه‌السلام) 🔺جلسه‌ی چهارم(۱۱ دقیقه) 🎙حجت‌الاسلام عباس‌بابایی 🇮🇷عضویت👇 https://eitaa.com/joinchat/1473183921Ce6dfe307ec
🇮🇷 قرارگاه‌تربیتی‌امین در ایام حزن آل‌الله (علیهم‌السلام) برگزارمی‌کند: 🏴 هم‌رزمان حسین(علیه‌السلام) 🔰تدریس فشرده‌ی کتاب ارزشمند ▪️«هم‌رزمان حسین» اثر سیدعلی حسینی‌ خامنه‌ای (مدظله‌العالی) (۱۰ جلسه‌ی آفلاین) 🎙مدرس: حجت‌الاسلام عباس‌بابائی 🔺دوره رایگان برگزار می‌شود. ⏰ شروع دوره دهه‌ی دوم محرم‌الحرام (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) 📌جهت دریافت صوت جلسات به آدرس زیر مراجعه فرمایید: https://eitaa.com/joinchat/1473183921Ce6dfe307ec
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸شب پنجم محرم 🔺زن و آزاده‌زیستن 🎙حجت‌الاسلام عباس‌بابایی 🇮🇷عضویت👇 https://eitaa.com/joinchat/1473183921Ce6dfe307ec