eitaa logo
عبدالرحیم علیپور
638 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
941 ویدیو
7 فایل
ارتباط با ادمین : @Abdolrahim_alipour فراتر از جناحهای مرسوم
مشاهده در ایتا
دانلود
بیانیه شورای عالی امنیت ملی ایران درباره توقف آتش ۲ هفته‌ای و شروط مذاکره دشمن در جنگ ناجوانمردانه، غیرقانونی و جنایتکارانه خود علیه ملت ایران دچار شکستی غیرقابل انکار، تاریخی و خرد کننده شده و به برکت خون پاک و مطهر رهبر شهید انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (سلام الله علیه)، تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله سید مجتبی خامنه ای (حفظه الله) و مجاهدت و رشادت رزمندگان اسلام در جبهه ها و بویژه، حضور تاریخی، ماندگار و حماسی شما ملت عزیز در صحنه از همان نخستین روزهای آغاز جنگ، ایران به یک پیروزی عظیم دست پیدا کرد و آمریکای جنایتکار را مجبور به پذیرش طرح 10 ماده ای خود نمود که در آن آمریکا به طور اصولی متعهد به تضمین عدم تجاوز، استمرار کنترل ایران بر تنگه هرمز، پذیرش غنی سازی، رفع همه تحریم های اولیه و ثانویه ، خاتمه تمامی قطعنامه های شورای امنیت و شورای حکام، پرداخت خسارت ایران، خروج نیروهای رزمی آمریکا از منطقه و توقف جنگ در همه جبهه ها از جمله علیه مقاومت اسلامی قهرمان لبنان شده است. این پیروزی را به همه مردم ایران تبریک می گوییم و تاکید می کنیم که هنوز تا نهایی شدن جزئیات این پیروزی، نیاز به استقامت و تدبیر مسئولان و حفظ وحدت و همبستگی مردم ایران وجود دارد. ایران اسلامی به همراه مجاهدان دلیر مقاومت در لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی در 40 روز گذشته ضرباتی به دشمن وارد کرده است که حافظه تاریخی جهانیان هرگز آن را از یاد نخواهد برد. ایران و محور مقاومت به عنوان نمایندگان شرافت و انسانیت در مقابل وحشی ترین دشمنان بشر، پس از نبردی تاریخی، درسی فراموش نشدنی به آنها داده و نیروها، امکانات، زیرساخت ها و همه سرمایه سیاسی، اقتصادی، فناوری و نظامی آنها را چنان در هم کوبیده اند که دشمن اکنون به اضمحلال و استیصال افتاده و راهی جز تسلیم در مقابل اراده ملت بزرگ ایران و محور شریف مقاومت پیش روی خود نمی بیند. روز نخست که دشمنان جنایتکار ایران این جنگ ظالمانه را آغاز کردند تصور می کردند در زمانی کوتاه موفق به تسلط نظامی کامل بر ایران شده و با ایجاد بی ثباتی سیاسی و اجتماعی، ایران را تسلیم خواهند کرد. گمان می کردند آتش موشکی و پهپادی ایران به سرعت خاموش می شود و باور نداشتند که ایران بتواند فراتر از مرزهای خود و در گستره تمام منطقه پاسخی چنین نیرومند به آنها بدهد. صهیونیسم خبیث جهانی رییس جمهور نادان امریکا را متقاعد کرده بود که این جنگ کار ایران را تمام خواهد کرد و آنها می توانند با از میان برداشتن این آخرین سنگر انسانیت و بشریت، از این پس با آسودگی هر جنایتی را علیه هر کسی که بخواهند مرتکب شوند. خواب آن را می دیدند که ایران عزیز را تجزیه و نفت و ثروت آن را غارت خواهند کرد و در آخر هم ایرانیان را در میانه آشوب و بی ثباتی و ناامنی، برای سال های طولانی غوطه ور و رها می کنند. رزمندگان دلیر اسلام و هم پیمانان شجاع آنها در محور مقاومت، با وجود آنکه قلبشان از شهادت امامشان مجروح و تکه تکه بود با اتکا به خداوند متعال و تاسی از سرور و سالار شهیدان تصمیم گرفتند یک بار برای همیشه به این دشمنان درسی تاریخی داده، انتقام همه جنایت های پیشین را از آنها بگیرند و شرایطی ایجاد کنند که دشمن برای همیشه خیال تجاوز به ایران عزیز را از سر بیرون کرده و طعم خواری و ذلت در مقابل ملت بزرگ ایران را تمام و کمال بچشد. @TasnimNews
با این راهبرد و با تکیه بر اتحاد بی سابقه سیاسی و اجتماعی که در کشور ایجاد شده بود، ایران و مقاومت یکی از سنگین ترین نبردهای ترکیبی تاریخ را با امریکا و رژیم صهیونی آغاز کرده و در این مدت به همه اهدافی که از این نبرد طراحی کرده بودند دست یافتند. ایران و مقاومت ماشین نظامی امریکا در منطقه را تقریبا به طور کامل منهدم کردند، به انبوه زیرساخت ها و امکاناتی که دشمن طی سال ها برای این جنگ با ایران در منطقه ایجاد و پیرامون آن مستقر کرده بود ضربات خرد کننده و عمیق وارد آوردند، در ابعاد منطقه ای تلفات وسیع به ارتش جنایتکار امریکا تحمیل کردند، درون سرزمین های اشغالی ضرباتی سهمگین و خرد کننده به نیروها، زیرساخت ها، امکانات و دارایی های دشمن وارد آوردند و عرصه را در همه جبهه ها چنان بر دشمن تنگ کردند که نه تنها اهداف اصلی دشمن هیچ یک محقق نشد بلکه دشمن از حدود 10 روز پس از آغاز جنگ دریافت که به هیچ وجه توان پیروزی در این جنگ را نخواهد داشت و به همین دلیل از کانال ها و به روش های مختلف تلاش برای ارتباط گیری با ایران و درخواست آتش بس را آغاز کرد. ملت شریف ایران باید بدانند به برکت مجاهدت فرزندان و حضور تاریخی آنها در صحنه دشمن بیش از یک ماه است که برای توقف آتش سهمگین ایران و مقاومت التماس می کند اما مسئولین کشور به این دلیل که از همان آغاز تصمیم گرفته شده بود جنگ تا تحقق اهداف از جمله پشیمان و مستاصل شدن دشمن و رفع تهدید بلند مدت از کشور ادامه پیدا کند، به همه این درخواست ها پاسخ منفی دادند و جنگ تا امروز که روز چهلم است ادامه پیدا کرد. همچنین ایران تاکنون چندین بار ضرب الاجل های ارائه شده از سوی رییس جمهور امریکا را رد کرده و همچنان تاکید می کند هیچ اهمیتی برای هیچ نوع ضرب الاجلی از جانب دشمن قائل نیست. اکنون به ملت بزرگ ایران بشارت می دهیم که تقریبا تمامی اهداف جنگ محقق شده و فرزندان دلاور شما دشمن را به عجزی تاریخی و شکستی ماندگار کشانده اند. تصمیم تاریخی ایران که از پشتوانه یکپارچه تمام ملت برخوردار است این است که این نبرد را تا هر زمانی که لازم باشد ادامه بدهد تا دستاوردهای عظیم آن تثبیت شده و معادلات جدید امنیتی و سیاسی در منطقه مبتنی بر پذیرش قدرت و سیادت ایران و مقاومت خلق گردد. در همین راستا و مطابق تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سید مجتبی خامنه ای (حفظه الله) و تصویب شورای عالی امنیت ملی، و با توجه به دست بالای ایران و مقاومت در میدان نبرد، و ناتوانی دشمن از اعمال تهدیدهای خود برغم همه ادعاها، و پذیرش رسمی همه مطالبات بحق مردم ایران، تصمیم گرفته شد، برای نهایی کردن جزئیات، مذاکرات در اسلام آباد انجام شود تا ظرف حداکثر 15روز با نهایی شدن جزئیات پیروزی ایران در میدان، در مذاکرات سیاسی نیز تثبیت گردد. درهمین راستا ایران ضمن رد همه طرح های ارائه شده از سوی دشمن یک طرح 10ماده ای تدوین و به واسطه کشور پاکستان به طرف امریکایی ارائه کرد و در آن بر نکات اساسی همچون عبور کنترل شده از تنگه هرمز با هماهنگی نیروهای مسلح ایران که جایگاه منحصر بفرد اقتصادی و ژئوپلتیکی به ایران اعطا می کند، ضرورت پایان جنگ علیه همه اجزاء محور مقاومت که به معنای شکست تاریخی تجاوز گری رژیم کودک کش اسراییل خواهد بود، بیرون رفتن نیروهای رزمی امریکا از تمامی پایگاه ها و نقاط استقرار در منطقه، ایجاد یک پروتکل عبور و مرور امن در تنگه هرمز به گونه ای که تضمین کننده تسلط ایران طبق پروتکل توافق شده باشد، پرداخت کامل خسارت ایران مطابق برآوردها، رفع همه تحریم های اولیه و ثانویه و قطعنامه های شورای حکام و شورای امنیت، آزاد شدن کلیه اموال و دارایی های بلوکه شده ایران در خارج از کشور و نهایتا تصویب همه این موارد دریک قطعنامه الزام آور شورای امنیت تاکید کرد. لازم به ذکر است تصویب این قطعنامه تمامی این توافقات را به قانون الزام آور بین المللی تبدیل کرده و یک پیروزی مهم دیپلماتیک برای ملت ایران ایجاد خواهد کرد. اکنون نخست وزیر محترم پاکستان به ایران اطلاع داده که طرف امریکایی برغم همه تهدیدهای ظاهری این اصول را به عنوان مبنای مذاکرات پذیرفته و تسلیم اراده ملت ایران شده است. بر این اساس در عالی ترین سطح تصمیم گرفته شد ایران به مدت دو هفته و صرفا بر مبنای این اصول مذاکراتی را در اسلام آباد با طرف امریکایی انجام بدهد. تاکید می شود این به معنای خاتمه جنگ نیست و ایران خاتمه جنگ را تنها زمانی خواهد پذیرفت که با توجه به پذیرش اصول مدنظر ایران در طرح 10 ماده ای، جزئیات آن نیز در مذاکرات نهایی گردد. @TasnimNews
این مذاکرات با بی اعتمادی کامل به طرف امریکایی از روز جمعه 21 فروردین در اسلام آباد آغاز خواهد شد و ایران دو هفته برای این مذاکرات زمان اختصاص خواهد داد. این زمان با توافق طرفین قابل تمدید است. ضرورت دارد در این مدت وحدت کامل ملی حفظ شده و جشن های پیروزی با قدرت تداوم داشته باشد. مذاکرات کنونی یک مذاکرات ملی و ادامه میدان است و ضرورت دارد همه مردم، نخبگان و گروه های سیاسی به این فرآیند که زیر نظر رهبرانقلاب و عالی ترین سطوح نظام است اعتماد داشته و از آن حمایت به عمل بیاورند و به شدت از هرگونه اظهارنظر تفرقه افکنانه اجتناب کنند. اگر تسلیم دشمن در میدان تبدیل به دستاورد قاطع سیاسی در مذاکرات شد با هم این پیروزی عظیم تاریخی را جشن خواهیم گرفت وگرنه در میدان دوشادوش هم تا رسیدن به همه خواسته های ملت ایران خواهیم جنگید. دست های ما روی ماشه است و به محض آنکه کوچکترین خطایی از دشمن سربزند با قدرت کامل به آن پاسخ داده خواهد شد. شورای عالی امنیت ملی ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۵ @TasnimNews
بیانیه شورای عالی امنیت ملی.docx
حجم: 22.9K
متن کامل بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره توقف ۲ هفته‌ای آتش میان ایران و دشمنان آمریکایی-صهیونی و پذیرش شروط ایران برای مذاکره توسط ترامپ @TasnimNews
برخی بندهای ایران در طرح پیشنهادی برای پایان جنگ چه بود؟ آمریکا به طور اصولی متعهد به تضمین عدم تجاوز شود استمرار کنترل ایران بر تنگه هرمز پذیرش غنی سازی رفع همه تحریم های اولیه و ثانویه خاتمه تمامی قطعنامه های شورای امنیت و شورای حکام پرداخت خسارت ایران خروج نیروهای رزمی آمریکا از منطقه توقف جنگ در همه جبهه ها از جمله علیه مقاومت اسلامی قهرمان لبنان ترامپ با پذیرش این شروط به عنوان مبنای مذاکرات، از تهدیدات و بلوف‌های مذبوحانه خود عقب‌نشینی کرد. @TasnimNews
دعوت نخست وزیر پاکستان از هیات های ایران و امریکا برای حضور در اسلام آباد «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان: 🔹 با کمال تواضع، خرسندم اعلام کنم که جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا، به همراه متحدان خود، با برقراری آتش‌بسی فوری در همه مناطق، از جمله لبنان و سایر نقاط موافقت کرده‌اند.به توافق رسیده‌اند. 🔹 این آتش‌بس از ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه ۸ آوریل ۲۰۲۶ به وقت رسمی ایران و ساعت ۸:۰۰ شب سه‌شنبه ۷ آوریل به وقت شرق آمریکا اجرایی خواهد شد. 🔹 از این اقدام خردمندانه رهبران دو کشور صمیمانه استقبال می‌کنم و از هیأت‌های آنان دعوت به عمل می‌آورم تا روز جمعه ۱۰ آوریل ۲۰۲۶ در اسلام‌آباد گرد هم آیند و مذاکرات برای دستیابی به توافقی نهایی به‌منظور حل‌وفصل تمامی اختلافات را آغاز کنند. 🔹 هر دو طرف با درایتی قابل توجه و درکی متقابل، رویکردی سازنده در پیشبرد صلح و ثبات از خود نشان داده‌اند. صمیمانه امیدواریم «گفت‌وگوهای اسلام‌آباد» به تحقق صلحی پایدار بینجامد و در روزهای آینده، اخبار خوش بیشتری با شما در میان بگذاریم. @TasnimNews
. پیشنهاد صلح که هیچ، حتی لااله‌الّا‌الله گفتنتان را هم باور نمی‌کنیم روح‌الله الموسوی الخمینی: "بر فرض که آمریکا یک طرح صددرصد اسلامی انسانی بدهد، ما باور نمی‌کنیم که آنها به نفع صلح و منافع ما گامی بردارند. اگر آمریکا و اسرائیل «لا اله الّا الله» بگویند، ما قبول نداریم؛ چرا که آنها می‌خواهند سرِ ما کلاه بگذارند". 🇮🇷
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
۱۰ نشانه از شکست بزرگ شیطان و پیروزی ایران ۱- مهمترین هدف راهبردی دشمن، یعنی سرنگونی جمهوری اسلامی ناکام ماند و به یک آرزوی محال برای شیطان و شرکایش تبدیل شد. دشمن در این حوزه عملاْ بیچاره شد. ۲- ترامپ شیطان و شرکایش می‌گفتند که با زور نظامی می‌خواهند توان نظامی ایران را منهدم کنند؛ اذعان کردند که این آرزو را به گور می‌برند. ۳- شیطان و شرکایش می‌گفتند که می‌خواهند به جای توافق سیاسی، با زور نظامی مواد هسته‌ای را از ایران خارج کنند و ایران را در حوزه هسته‌ای تسلیم سازند. در این زمینه افتضاح تاریخی را رقم زدند. ۴- شیطان و شرکایش می‌گفتند که ایران باید محدودسازی توان موشکی اش را یا با زبان یا به زور بپذیرد. در طرح ۱۰ ماده‌ای ایران که ترامپ مجبور به پذیرش آن شد هیچ نشانی از این موضوع وجود ندارد. ۵- شیطان و شرکایش می‌گفتند که می‌خواهند با بمباران ایران و فعال سازی تجزیه طلبان، به ایران بزرگ پایان دهند. گروهک‌های تجزیه طلب در نطفه چنان خفه شدند که به یک درس عبرت تاریخی تبدیل شد. ۶- شیطان و شرکایش می‌گفتند که با زور نظامی می‌خواهند تنگه هرمز را باز کنند. نه تنها تا انتها این اتفاق نیفتاد، بلکه پیش شرط ایران برای تعیین رژیم حقوقی جدید برای این تنگه به عنوان مبنای مذاکرات را پذیرفتند. ۷- شیطان و شرکایش می‌گفتند نظام جمهوری اسلامی باید برود؛ نه تنها جمهوری اسلامی قوی‌تر شد بلکه همین نظام جمهوری اسلامی طرح ۱۵ ماده‌ای آنها را پس زد و طرح ۱۰ بندی خود را بر کرسی نشاند. ۸- شیطان و شرکایش در حوزه پدافندی چنان شکستی خوردند که به یک نقطه عطف تاریخی نظامی تبدیل خواهد شد. ۹- بی حیثیتی نظامی آمریکا، عملاْ نظم نظامی و امنیتی جهان را تغییر خواهد داد. ایران هدیه بزرگی به جهان داد و آبروی آمریکا را برد. این آبروی رفته از اعتبار نظامی آمریکا هیچ گاه ترمیم نخواهد شد. و نظم جهانی تغییر می‌کند. ۱۰- شرکای منطقه‌ای شیطان فهمیدند که تکیه بر آمریکا تکیه بر باد است و از این پس اتفاقات مهمی در حوزه روابط بین‌الملل خواهد افتاد. @TasnimNews
🔺متن کامل اطلاعیه شماره ۵۸ ارتش 🔹بسم الله الرحمن الرحیم ملت عزیز ایران اسلامی! 🔹ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به تجاوزات دشمن آمریکایی_ صهیونیستی به صنایع پتروشیمی و دیگر زیرساخت‌های کشور، از شب گذشته «واحد تولید برق و منبع ذخیره‌سازی سوخت صنایع پتروشیمی» در جنوب سرزمین‌های اشغالی در نزدیکی دیمونا، «مرکز تعمیر و نگهداری نیروی دریایی آمریکا در بندر جبل علی امارات متحده عربی» و «سامانه‌های راداری و ساختمان‌های اسکان نیرو‌های آمریکایی در پایگاه هوایی احمد الجابر کویت را هدف حملات پرحجم پهپادی قرار داد. 🔹منطقه صنعتی دیمونا از حساسیت بالا برای اقتصاد و امنیت رژیم صهیونی برخوردار بوده و محل بزرگ‌ترین مجتمع شیمیایی رژیم در صحرای نقب است. واحد تولید برق و منبع ذخیره‌سازی سوخت صنایع پتروشیمی» در آن منطقه قرار داشته و مواد شیمیایی آن برای برخی مصارف نظامی رژیم صهیونیستی کاربرد دارد. 🔹مرکز تعمیر و نگهداری نیروی دریایی آمریکا در بندر جبل‌علی در امارات متحده عربی، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنادر پهلوگیری ناو‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه، یک مرکز پشتیبانی و تعمیراتی مهم برای شناور‌ها را به ناوگان آمریکا ارائه می‌دهد. 🔹پایگاه هوایی احمد الجابر کویت میزبان نیرو‌های نظامی آمریکا ست که سامانه‌های راداری و آشیانه‌هایی با قابلیت پذیرش انواع هواپیما‌های نظامی را داشته و یگان ۳۳۲ نیروی هوایی آمریکا در این پایگاه مستقر است. 🔹در این اطلاعیه آمده است؛ این سلسله عملیات افتخارآمیز، به پیشگاهِ سربازان گمنام، مهندسان خلاق، کارگران سخت‌کوش و تمامی دست‌اندرکاران صنعت نفت، پتروشیمی و انرژی کشور تقدیم می‌شود؛ پیش‌قراولانی که در زمان جنگ، با صلابت، تخصص و ایثار مثال‌زدنی خود، مانع از توقف چرخه تولید، روشنایی و امید در این سرزمین شدند. «ارتش فدای ملت، ملت پناه ارتش»؛ تا ریشه‌کن شدن تجاوز دشمن، با اقتدار در میدان ایستاده‌ایم. @iribnews
هدایت شده از چریک انقلابی
🔴چند نکته درباره آتش بس۱۴روزه ۱. امریکا و اسرائیل با شروع جنگ رمضان می‌خواستند کار ناتمام‌شان در جنگ ۱۲ روزه را تمام کنند و با ترور رهبر انقلاب، جمهوری اسلامی را ساقط و ایران را تجزیه کنند. تمام محاسبات‌ شان نیز این بود که این بار ظرف ۳ تا ۵ روز کار تمام است اما با مقاومت اعجاب برانگیز مردم ایران، جنگ به روز چهلم رسید و مجبور شدند با ایران آتش بس کنند. آن هم پس از چند تحقیر تاریخی؛ از ساقط شدن F35 و آتش گرفتن ناو جرالد فورد تا افتضاح‌ اخیرشان در اصفهان. لذا همین مساله تا اینجا نشان می‌دهد که پیروز جنگ کدام طرف بوده است. ۲. این آتش بس دوهفته‌ای بخشی از جنگ است و کار تمام نشده. امریکا و اسرائیل ممکن است زودتر آن را نقض کنند و یا ممکن است این دو هفته تمدید شود و به چند ماه نیز برسد اما "ترور و غافلگیری" از سوی دشمن سرجایش خواهد بود. متعاقبا ما نیز اگر از این فرصت جز برای بازسازی و تکمیل راهبردهای جنگی‌مان استفاده کنیم ساده لوحی کرده‌ایم چون جنس جنگ ایران با اسرائیل "وجودی و ماهوی" است و در دقیقه ۹۰ این جنگ یا ما باقی می‌مانیم یا آنها. ۳. آتش بس حتما اثر مثبتی در روحیه مردم مقاوم و پای کاری که ۴۰ روز کف خیابان بودند ندارد اما باید این روحیه حفظ شود چون مرحله سوم جنگ دیر یا زود فرا خواهد رسید،کمااینکه بعد از آتش بس در جنگ ۱۲ روزه نیز نوشتم که "هدف رژیم صهیونیستی از این آتش بس یک غافلگیری دیگر است" و ۸ ماه بعد آن غافلگیری رخ داد. امروز نیز وسط جنگ هستیم و باید قدرت مان در تنگه هرمز و سایر حوزه‌ها را تثبیت کنیم تا برای ادامه نبرد در چند جبهه آماده تر شویم. 🔹در آخر این داستان نباید جایی برای پایگاه‌ های امریکا در منطقه وجود داشته باشد زیرا اگر بتوانیم امریکا را از منطقه اخراج کنیم، بزرگترین اقدام عملی برای فروپاشی اسرائیل را نیز انجام داده ایم. ✍ امیرحسین ثابتی 📌به کانال بپیوندید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2400125148C5d873bcda5
2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾چهل روز گذشت ای آقای شهید ما که کاش ما پیش‌مرگتان می‌شدیم چهل روز گذشت. چند روز بعد از شهادت شما نیروهای مسلح‌تان تنگه هرمز را بستند. دستور شما در منطقه‌ای شدن جنگ اجرا شد. مردم‌تان چهل شب مبعوث شدند با اهل عیال در خیابان بودند. زنان میدان‌دار بودند. شبانه‌روز زیر بمباران بودیم‌. زیرساخت زد. ایست بازرسی و کلانتری زدند. تهدیدمان کرد شما را به عصر حجر می‌برم! ولی نظام اسلامی که شما و خمینی بزرگ بانی آن بودید ساقط نشد. خارک را نگرفت. کشور تجزیه نشد. کُردهای قهرمان به دعوت ترامپ نه گفتند. لُرها و بختیاری‌ها و عشایر با برنو به جنگ پیشرفته‌ترین هواپیماها رفتند. واقعه طبس تکرار شد. خیلی شهید دادیم. خاک ندادیم. قائد عزیز وشهیدمان ، حضرت امام خامنه‌ای عزیز به لطف خدا اجازه ندادیم ثمره دهه‌ها تلاش شما نابود شود. می‌دانم روح‌تان ناظر بر همه چیز بود اما برای ما دعا کن تا از این مرحله عبور کنیم و متعهد به خون‌تان بمانیم.
بیانیه شورای عالی امنیت ملی بسم الله الرحمن الرحیم به استحضار ملت شریف، بزرگ و قهرمان ایران می رساند: دشمن در جنگ ناجوانمردانه، غیرقانونی و جنایتکارانه خود علیه ملت ایران دچار شکستی غیرقابل انکار، تاریخی و خرد کننده شده و به برکت خون پاک و مطهر رهبر شهید انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (سلام الله علیه)، تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله سید مجتبی خامنه ای (حفظه الله) و مجاهدت و رشادت رزمندگان اسلام در جبهه ها و بویژه، حضور تاریخی، ماندگار و حماسی شما ملت عزیز در صحنه از همان نخستین روزهای آغاز جنگ، ایران به یک پیروزی عظیم دست پیدا کرد و آمریکای جنایتکار را مجبور به پذیرش طرح 10 ماده ای خود نمود که در آن آمریکا به طور اصولی متعهد به عدم تجاوز، استمرار کنترل ایران بر تنگه هرمز، پذیرش غنی سازی، رفع همه تحریم های اولیه و ثانویه ، خاتمه تمامی قطعنامه های شورای امنیت و شورای حکام، پرداخت خسارت ایران، خروج نیروهای رزمی آمریکا از منطقه و توقف جنگ در همه جبهه ها از جمله علیه مقاومت اسلامی قهرمان لبنان شده است. این پیروزی را به همه مردم ایران تبریک می گوییم و تاکید می کنیم که هنوز تا نهایی شدن جزئیات این پیروزی، نیاز به استقامت و تدبیر مسئولان و حفظ وحدت و همبستگی مردم ایران وجود دارد. ایران اسلامی به همراه مجاهدان دلیر مقاومت در لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی در 40 روز گذشته ضرباتی به دشمن وارد کرده است که حافظه تاریخی جهانیان هرگز آن را از یاد نخواهد برد. ایران و محور مقاومت به عنوان نمایندگان شرافت و انسانیت در مقابل وحشی ترین دشمنان بشر، پس از نبردی تاریخی، درسی فراموش نشدنی به آنها داده و نیروها، امکانات، زیرساخت ها و همه سرمایه سیاسی، اقتصادی، فناوری و نظامی آنها را چنان در هم کوبیده اند که دشمن اکنون به اضمحلال و استیصال افتاده و راهی جز تسلیم در مقابل اراده ملت بزرگ ایران و محور شریف مقاومت پیش روی خود نمی بیند. روز نخست که دشمنان جنایتکار ایران این جنگ ظالمانه را آغاز کردند تصور می کردند در زمانی کوتاه موفق به تسلط نظامی کامل بر ایران شده و با ایجاد بی ثباتی سیاسی و اجتماعی، ایران را تسلیم خواهند کرد. گمان می کردند آتش موشکی و پهپادی ایران به سرعت خاموش می شود و باور نداشتند که ایران بتواند فراتر از مرزهای خود و در گستره تمام منطقه پاسخی چنین نیرومند به آنها بدهد. صهیونیسم خبیث جهانی رییس جمهور نادان امریکا را متقاعد کرده بود که این جنگ کار ایران را تمام خواهد کرد و آنها می توانند با از میان برداشتن این آخرین سنگر انسانیت و بشریت، از این پس با آسودگی هر جنایتی را علیه هر کسی که بخواهند مرتکب شوند. خواب آن را می دیدند که ایران عزیز را تجزیه و نفت و ثروت آن را غارت خواهند کرد و در آخر هم ایرانیان را در میانه آشوب و بی ثباتی و ناامنی، برای سال های طولانی غوطه ور و رها می کنند. رزمندگان دلیر اسلام و هم پیمانان شجاع آنها در محور مقاومت، با وجود آنکه قلبشان از شهادت امامشان مجروح و تکه تکه بود با اتکا به خداوند متعال و تاسی از سرور و سالار شهیدان تصمیم گرفتند یک بار برای همیشه به این دشمنان درسی تاریخی داده، انتقام همه جنایت های پیشین را از آنها بگیرند و شرایطی ایجاد کنند که دشمن برای همیشه خیال تجاوز به ایران عزیز را از سر بیرون کرده و طعم خواری و ذلت در مقابل ملت بزرگ ایران را تمام و کمال بچشد. با این راهبرد و با تکیه بر اتحاد بی سابقه سیاسی و اجتماعی که در کشور ایجاد شده بود، ایران و مقاومت یکی از سنگین ترین نبردهای ترکیبی تاریخ را با امریکا و رژیم صهیونی آغاز کرده و در این مدت به همه اهدافی که از این نبرد طراحی کرده بودند دست یافتند. ایران و مقاومت ماشین نظامی امریکا در منطقه را تقریبا به طور کامل منهدم کردند، به انبوه زیرساخت ها و امکاناتی که دشمن طی سال ها برای این جنگ با ایران در منطقه ایجاد و پیرامون آن مستقر کرده بود ضربات خرد کننده و عمیق وارد آوردند، در ابعاد منطقه ای تلفات وسیع به ارتش جنایتکار امریکا تحمیل کردند، درون سرزمین های اشغالی ضرباتی سهمگین و خرد کننده به نیروها، زیرساخت ها، امکانات و دارایی های دشمن وارد آوردند و عرصه را در همه جبهه ها چنان بر دشمن تنگ کردند که نه تنها اهداف اصلی دشمن هیچ یک محقق نشد بلکه دشمن از حدود 10 روز پس از آغاز جنگ دریافت که به هیچ وجه توان پیروزی در این جنگ را نخواهد داشت و به همین دلیل از کانال ها و به روش های مختلف تلاش برای ارتباط گیری با ایران و درخواست آتش بس را آغاز کرد. @drmohammadsabzi