eitaa logo
عبدالرحیم علیپور
638 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
951 ویدیو
7 فایل
ارتباط با ادمین : @Abdolrahim_alipour فراتر از جناحهای مرسوم
مشاهده در ایتا
دانلود
شبکه خبری ایران: ✅ تنگه هرمز به اندازه بمب اتم قدرتمند است میلانی، استاد علوم سیاسی در آمریکا @shkhabari ✅ ایران فناوری ساخت موشک بالستیک را به حزب‌الله، انصارالله و مقاومت عراق انتقال داده و به همین دلیل اسرائیل نمی‌تواند حزب‌الله را خلع سلاح کند @shkhabari ✅ العربی الجدید: نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان از ایران خواستند که یک هیئت مذاکره کننده را برای شرکت در دور دوم مذاکرات به اسلام آباد اعزام کند با این حال، آنها هیچ تأییدی از سوی ایران دریافت نکردند @shkhabari ✅ ایران نایب‌قهرمان کشتی جوانان جام بین‌المللی ترکیه شد @shkhabari ✅ الجزیره: مذاکرات در اسلام آباد قطعی است و هیئت ایرانی بزودی عازم می‌شود @shkhabari ✅ نیویورک پست: قرار است جی دی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا و هیئت آمریکایی تا ساعاتی دیگر وارد اسلام آباد شوند @shkhabari ✅ هم اکنون: گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و عراقچی @shkhabari ✅ نیویورک پست به نقل از ترامپ: در صورت دستیابی به موفقیت، آماده دیدار با رهبران ارشد ایران هستم @shkhabari ✅ صداوسیما: اکثریت قاطع مردم ایران خواستار ادامه جنگ هستند. ۸۷ درصد مردم @shkhabari ✅ پزشکیان: مردم ایران زیر بار زور نمی‌روند رئیس جمهور: پایبندی به تعهدات منطق موجه هر نوع گفتگوست @shkhabari
🇮🇷ایران قاطعانه بر مواضع خود تأکید دارد عبدالرحيم عليپور در گفتگو با خبرنگار گروه سياسى پايگاه خبرى تحليلى «ديار آفتاب» گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه، مذاکرات فشرده‌ای با میزبانی پاکستان و با واسطه این کشور با طرف آمریکایی برگزار شد. این مذاکرات در حالی صورت گرفت که طرف مقابل، پس از شکست‌های مکرر در جنگ‌های گذشته، به دنبال توقف درگیری و ورود به مذاکره بود. این رویه پیش از این نیز در جنگ ۱۲ روزه و دور سوم مذاکرات مشاهده شده بود، جایی که پس از آغاز مجدد درگیری در نهم اسفند ماه ۱۴۰۴ و ۴۰ روز مقاومت نیروهای مسلح ایران، طرف مقابل مجدداً بر طبل مذاکره کوبید. كارشناس مسائل سياسى استان مركزى بيان كرد: ایران با درایت و هوشمندی، با میانجیگری مصر، ترکیه و به ویژه پاکستان، با توقف جنگ و آغاز مذاکرات موافقت کرد. اما این موافقت مشروط به پذیرش ۱۰ بند پیشنهادی ایران بود که رئیس جمهور آمریکا نیز آن را پذیرفت. هیأت عالی‌رتبه ایرانی به ریاست دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، و هیئت آمریکایی به سرپرستی معاون رئیس جمهور، بیش از ۲۰ ساعت به گفتگو پرداختند. وى افزود: نخستین نکته قابل تأمل این بود که آمریکایی‌ها از پیشنهادات ۱۰ گانه ایران خارج شده و به تکرار مواضع پیشین خود، که پیش از جنگ ۱۲ روزه نیز مطرح کرده بودند و با مخالفت ایران و جامعه جهانی مواجه شده بود، پرداختند. این مواضع بر عدم استفاده ایران از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز متمرکز بود، در حالی که ایران این حق مسلم را برای همه کشورها، از جمله خود، در استفاده از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز، که کاربردهای فراوانی در پزشکی، بهداشت، کشاورزی، تولید برق و غیره دارد، محفوظ می‌داند. عليپور عنوان كرد: شكست آمريكا در جنگ و اصرار بر مذاکره، نشان‌دهنده وضعیت نامطلوب طرف مقابل در میدان نبرد است. کسی که در جنگ پیروز است، نیازی به ورود به مذاکرات با چنین شرایطی ندارد. متأسفانه، خردمندان و اندیشمندان در آمریکا بر سر کار نیستند تا منطق و استدلال را در پیش گیرند. كارشناس مسائل سياسى استان مركزى اظهار كرد: با بن‌بست رسیدن مذاکرات، نیاز آمریکا به گفتگو به مراتب بیشتر است، زیرا آن‌ها پیشنهاد دهنده اصلی مذاکرات بودند و در جنگ‌های اخیر متحمل شکست‌های سختی شده‌اند. مردم ایران با قدرت در صحنه حضور دارند و خواستار انتقام از آمریکا، اخراج نیروهای نظامی این کشور و استمرار تسلط ایران بر تنگه هرمز و غنی‌سازی اورانیوم در سطح مورد نیاز هستند.
هدایت شده از شبکه خبری ایران
حمله دوباره ترامپ به رسانه‌ها هر کسی بگوید آمریکا جنگ را باخته، از ایران هواداری کرده است @shkhabari
هدایت شده از شبکه خبری ایران
فاکس نیوز تصویر ۱۱ دانشمند آمریکایی کشته یا مفقود شده که فعال در حوزه‌های مرتبط با فضایی و هسته‌ای بودند را منتشر کرد @shkhabari
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🖼 قالیباف: مذاکره زیر سایۀ تهدید را نمی‌پذیریم 🔹ترامپ با اعمال محاصره و نقض آتش‌بس می‌خواهد تا به خیال خود این میز مذاکره را به میز تسلیم تبدیل کند یا جنگ‌افروزی مجدد را موجه سازد. 🔹مذاکره زیر سایهٔ تهدید را نمی‌پذیریم و در دو هفتهٔ گذشته برای روکردن کارت‌های جدید در میدان نبرد آماده شده‌ایم. @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دشت شقایق‌های جلفا لباس سرخ به تن کرد @Farsna
هدایت شده از شبکه خبری ایران
آیت الله جوادی آملی: مذاکره با مستکبر تمنای محال است، فقط باید جنگید @shkhabari
هدایت شده از شبکه خبری ایران
روزنامه فرانسوی لیبراسیون: جنگ ایران مرحله‌ای تازه از سقوط امپراتوری آمریکا و پایان افسانه شکست‌ناپذیری آن است @shkhabari
امنیت خریدنی نیست؛ مقایسه مسیر ایران و همسایگان __________________ ✍🏻 فریبرز اسدی در چند دهه اخیر، کشورهای عربی و ایران دو راه کاملاً متفاوت را برای خرج کردن پول نفت خود انتخاب کردند: ۱. کشورهای عربی: ویترین‌های زیبا اما بدون حفاظ این کشورها پول نفت را صرف ساختن برج‌های بلند، شهرهای مدرن و زیرساخت‌های فوق‌العاده کردند. اما برای امنیتشان، به آمریکا تکیه کردند. مشکل اینجاست که وقتی امنیت شما «وارداتی» باشد، صاحب آن (آمریکا) هر زمان که منافعش ایجاب نکند، پشت شما را خالی می‌کند. این یعنی میلیاردها دلار زیرساخت، بدون داشتن یک قدرت دفاعی بومی، مثل یک قصر شیشه‌ای است که با یک سنگ می‌شکند. ۲. ایران: ساختنِ سپر در روزهای سخت ایران با وجود تحریم‌ها و درآمد کمتر، اولویت را به ساخت «کلید امنیت» یعنی موشک‌ها و تجهیزات دفاعی بومی داد. ایران یاد گرفت که خودش بسازد تا محتاج اجازه کسی نباشد. نتیجه این دو نگاه چه شد؟ وقتی تنش‌ها بالا گرفت، مشخص شد که اتکا به آمریکایی که فرسنگ‌ها دورتر است، اشتباه بود. ایران نشان داد که قدرت بومی‌اش می‌تواند نه تنها از خودش دفاع کند، بلکه تمام محاسبات ابرقدرت‌ها و امنیت زیرساخت‌های وابسته را به چالش بکشد. خلاصه کلام: همسایگان ما «خانه» زیبایی ساختند اما «قفل» آن را از غریبه خریدند؛ ایران اما اول یاد گرفت که چطور برای خانه‌اش «قفل و نرده» نفوذناپذیر بسازد. حالا ثابت شده که در دنیای پرآشوب امروز، ارزش آن قفل بومی از تمام آن زرق‌وبرق‌ها بیشتر است. --- یکم اردیبهشت ۱۴۰۵ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷