eitaa logo
عبدالرحیم علیپور
637 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
958 ویدیو
7 فایل
ارتباط با ادمین : @Abdolrahim_alipour فراتر از جناحهای مرسوم
مشاهده در ایتا
دانلود
عراقچی پس از دیدار با رئیس جمهور روسیه ملاقات بسیار خوبی با جناب آقای پوتین داشتیم. شاید بیش از یک ساعت و نیم طول کشید. همه موضوعات، هم در روابط دوجانبه و هم در مسائل منطقه‌ای و همچنین در بحث جنگ و تجاوز رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی، به‌طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت @shkhabari
مکرون: با مقامات ایرانی در مورد بازگشایی تنگه هرمز صحبت خواهم کرد رئیس جمهور فرانسه می‌گوید @shkhabari
موضع‌گیری وزیرخارجه فرانسه علیه ایران: باید امتیازات قابل توجهی بدهید! تنگه هرمز از اموال بین‌المللی است @shkhabari
🔻کتابخانه مرکزی اراک در آستانه بهره‌برداری 💬 جواد لنجابی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی: 🔸 عملیات اجرایی این کتابخانه از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد؛ بخش عمده‌ای از کارهای عمرانی و فنی آن انجام شده است. 🔹 این کتابخانه در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۸۷ متر مربع احداث شده و با هدف تبدیل شدن به قطب فرهنگی غرب کشور طراحی شده است. 🔸 بخش‌های نابینایان، نوجوانان، مادر و کودک، کم‌توانان جسمی، نسخ خطی، گنجینه، بازارچه کتاب، گالری، کافه کتاب، باستان‌شناسی، کارگاه آموزشی، اتاق کنفرانس و سالن آمفی‌تئاتر از جمله فضاهای پیش‌بینی شده در این طرح است. 🔹 سیستم سرمایش و گرمایش، اطفای حریق، هوشمندسازی، دیزل ژنراتور برق اضطراری، آسانسور و پارکینگ از امکانات فنی و تأسیساتی این پروژه محسوب می‌شود. 🔸 تاکنون حدود ۱۷۰ میلیارد تومان از محل تملک دارایی‌ها هزینه شده و برای تکمیل نهایی به حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است. 🔹 امیدواریم با تأمین به‌موقع اعتبارات، کتابخانه مرکزی اراک در آینده نزدیک افتتاح شود. بیشتر بخوانید: 👇🏻 https://diyareaftab.ir/short/er5oK @diyareaftab_ir | دیار آفتاب ☀️ بسم‌الله الرحمن الرحیم از بانی وبنیانگزار این اثر جاودان جناب آقای دکتر محمدحسین مطیعی مدیرکل اسبق ارشاد اسلامی و مدیر کل کتابخانه های استان مرکزی، صمیمانه تشکر وقدردانی میکنم. از خداوند مهربان سعادت و سلامتی وعاقبت بخیری ، این مرد با اراده و پرتلاش و پر کار را عاجزانه تقاضا میکنم. عبدالرحیم علیپور ۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
هدایت شده از وزنه سیاسی
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨🚨🚨 تاکید نخست‌وزیر کانادا بر فاصله گرفتن از آمریکا و تقویت تعامل با اروپا 🔹بسیاری از نقاط قوت سابق ما که بر پایه روابط نزدیک با ایالات متحده بنا شده بودند، به نقاط ضعف تبدیل شده‌اند. 🔹ایالات متحده تغییر کرده است و ما در حال واکنش هستیم... ما در حال تعمیق مشارکت‌های خود با نزدیکترین متحدانمان، از جمله اتحادیه اروپا، کشورهای شمال اروپا و استرالیا هستیم. ✍ افول و شکست آمریکا در واگرایی کشورهای همسوی با آمریکا رقم می‌خورد. یکی از اهداف محاصره دریایی ایران، کشورهای اروپایی است... 🔻بنظر می‌رسد که آمریکا دیگ سناریوی بعد از پایان جنگ جهانی دوم را مجدداً برای کشورهای اروپایی در حال گرم کردن است. شایان
در اوائل ، انقلاب اسلامی، سازمان های بین المللی و حق ظالمانه وتورا نفی وعاملی تحت سلطه قدرت‌های ستمگر اعلام کردیم. انها از ما درخواست، کردند،که ان سازمان هارا به رسمیت بشناسیم .زیرا حقوق بین‌الملل را پاس می دارند .اما جنگهای، در دنیا و باغزه و لبنان و ۱۲ روزه و رمضان، نشان داد که انها فقط برای افزایش ظلم وبی عدالتی ، و به ابزاری در خدمت زور گویان تبدیل شده اند . عبدالرحیم علیپور ۸ اردیبهشت ۱۴۰۵
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
نام باب المندب برای امروز است! ✍️حسین شریعتمداری 1⃣ این روزها تنگه باب‌المندب به مفهوم و معنای واقعی نام خود نزدیک شده است. «‌مندب» به معنای «اَشک» است و در افسانه‌ها آمده است که در گذشته‌های دور، دو قاره آسیا و آفریقا در این نقطه به یکدیگر متصل بوده‌اند ولی بر اثر یک حادثه هولناک، مثلاً یک زلزله بسیار قوی، خشکی میان این دو قاره از بین رفته و تمامی کسانی که در آن قطعه از خشکی ساکن بوده‌اند، در دریا غرق شده‌اند(!) و نام مندب به معنای اشک را به همین علت بر آن نهاده‌اند(!) و اما، صرفنظر از افسانه و یا واقعی بودن آنچه در این خصوص گفته‌اند، با جرأت می‌توان گفت که امروزه باب‌المندب به معنای واقعی خود نزدیک شده است و بستن آن به روی دشمنان وحشی بشریت، اقدامی خداپسندانه و در همان حال ضربه هولناکی است که دشمن را از شدت سختی به ‌گریه وا می‌دارد. انگار این نام را برای نقش امروز باب‌المندب بر آن نهاده‌اند! 2⃣ باب‌المندب یکی از ۹ تنگه استراتژیک دنیاست که نقش حیاتی و برجسته‌ای در تجارت جهانی و مخصوصاً تبادل کالا بین آسیا و اروپا دارد. ♦️مسدود شدن این تنگه به روی کشورهای متخاصم و دریافت حق ترانزیت از کشتی‌ها و شناورهای غیرمتخاصم می‌تواند معادلات اقتصادی و امنیتی دنیا را به‌طور جدی دگرگون کند. ♦️روزانه نزدیک به ۶ میلیون بشکه نفت و علاوه ‌بر آن، بین ۵۰ تا ۷۰ کشتی تجاری با محموله‌ها و کالایی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار از آن عبور می‌کنند. اگر این تنگه به روی شناورهای متعلق به کشورهای متخاصم و یا حامل کالای وارداتی یا صادراتی برای این کشورها بسته شود، ناچار خواهند بود مسیر طولانی‌تری را از طریق دماغه «امید نیک» در آفریقای جنوبی طی کنند، این تغییر مسیر بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ مایل دریایی افزون بر مسیر عبور از باب‌المندب است و حدود ۱۰ تا ۱۵ روز به زمان سفر می‌افزاید ضمن آن‌که روزانه هزینه‌ای نزدیک به ۱ تا ۲ میلیون دلار برای هر کشتی ایجاد می‌کند. ♦️این نکته نیز گفتنی است که رژیم صهیونیستی از جمله طرف‌هایی است که بیشترین آسیب را از هرگونه اختلال در تردد باب‌المندب متحمل می‌شود. 3⃣ محاصره دریایی ایران از سوی آمریکا، نقض صریح آتش‌بس ادعایی است. بنابراین بستن باب‌المندب به روی کشتی‌های آمریکایی و کشورهای همپیمان با آمریکا و مخصوصاً رژیم صهیونیستی، حق مسلم و عکس‌العمل قانونی و پذیرفته شده جبهه مقاومت است. ♦️اقدامی که برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان اروپایی و عرب آنها قابل تحمل نخواهد بود. نیروهای مقاومت یمن بارها اعلام کرده‌اند که برای بستن این تنگه استراتژیک آمادگی کامل دارند و همگان شاهد بودیم که مقاومت متعهد و انقلابی یمن در جنگ تحمیل‌شده عربستان و امارات به این کشور، با توانمندی و شجاعت مثال‌زدنی از عهده این کار برآمد تا آنجا که ترامپ فقط چند روز بعد از آن همه رجزخوانی علیه مقاومت یمن، ناچار به تسلیم شد و پرچم سرخی را که برافراشته بود با پرچم سفید تعویض کرد. ♦️باور کنید که در بهره‌گیری از این اهرم قدرتمند جای کمترین تردیدی نیست. وقتی دشمن از همه توان و اهرم‌هایی که در اختیار دارد برای مقابله با ایران اسلامی و جبهه مقاومت بهره می‌گیرد، کدام توجیه قابل قبولی می‌تواند مانع بهره‌گیری ما از اهرم قدرتمند و «اشک‌آور» باب‌المندب باشد؟! آن‌هم علیه دشمنانمان که دشمن بشریت و انسانیت هستند! ♦️دیروز آقای دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و مسئول ارشد تیم مذاکره‌کننده کشورمان، با انتشار یک توئیت به «کارت‌های بازی ما» در کارزار اخیر اشاره کرده و در آن از باب‌المندب با عنوان کارتی که «‌هنوز بازی نشده» یاد کرده بود که باید گفت اکنون هنگام استفاده این کارت فرا رسیده است. چرا که، به عنوان نمونه، همین دیروز «تانکر ترکرز» اعلام کرد؛ «گارد ساحلی آمریکا حدود ۳۸۰ میلیون دلار نفت خام ایران را در اقیانوس هند توقیف کرده و به نظر می‌رسد این محموله‌ها به سمت آمریکا در حرکت هستند». ♦️بدیهی است که اگر دست به مقابله نزنیم، آمریکا به این دزدی دریایی ادامه خواهد داد و بستن باب‌المندب پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به این دزدی دریایی خواهد بود. 📣 کانال خبری ، تحلیلی ولایت https://eitaa.com/k_kh_t_velayat
معاون سابق موساد: ایرانی‌ها هرگز تسلیم نمی‌شوند و پرچم سفید بالا نخواهند برد @shkhabari
دبیرکل اتحادیه عرب: اسرائیل ریشه اصلی بی‌ثباتی منطقه است @shkhabari