eitaa logo
عبدالرحیم علیپور
637 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
967 ویدیو
7 فایل
ارتباط با ادمین : @Abdolrahim_alipour فراتر از جناحهای مرسوم
مشاهده در ایتا
دانلود
رهگیری و شهادت ۹۰٪ فرماندهان با اینترنت آمریکایی انجام شد طاهری، عضو کمیسیون صنایع مجلس @shkhabari
دو شطرنج‌باز ایرانی در جمع ۳۰ بازیکن برتر جهان در تازه‌ترین رده‌بندی ماه می ۲۰۲۶ فدراسیون جهانی شطرنج، سیدمحمدامین طباطبایی با امتیاز ۲۷۱۴ در جایگاه بیست‌وهشتم جهان و پرهام مقصودلو با امتیاز ۲۷۱۰ در رده سی‌ام قرار گرفت @shkhabari
بلومبرگ: هرمز تحت کنترل کامل ایران است @shkhabari
آسوشیتدپرس: ارتش آمریکا به صورت آنی از تصمیم ترامپ برای خروج ۵ هزار نیرو از آلمان مطلع شد @shkhabari
نایا: ترامپ ۶۰۰ میلیارد دلار از امارات برای ادامه جنگ با ایران خواسته است @shkhabari
جنگ به ۱۴۹ مدرسه در اصفهان خسارت وارد کرد @shkhabari
<از ادلب تا بیروت درک واقع گریانه احمد شرح نقش ثبات ساز ایران> چرا ثبات ایران با امنیت کل منطقه گره خورده است: ✍🏻 فریبرزاسدی —————————-//// «نظم درون‌زا» در برابر «دیکتاتوری بین‌المللی» وقتی یک قدرت منطقه‌ای (مانند ایران) به عنوان سدی در برابر هژمونی (سلطه) قدرت‌های فرامنطقه‌ای قد علم می‌کند، به مرور تبدیل به «لنگرگاه ثبات» برای بازیگران پیرامونی می‌شود. اظهارات منتسب به **(احمد شرح جولانی)**که این روزا در شبکه های مجازی وایرال می شود نشان‌دهنده این درک واقع‌گرایانه است که حتی مخالفان ایران نیز فهمیده‌اند حذف قدرت ایران، خلأ امنیتی بزرگی ایجاد می‌کند که نتیجه آن نه آزادی، بلکه اشغال مستقیم توسط ارتش‌های بیگانه است. این یعنی ایران از یک «طرف درگیری» به یک «ضرورت امنیتی» برای کل منطقه تبدیل شده است. پدیده «امنیت پیوسته» این مفهوم بیانگر آن است که امنیت در غرب آسیا دیگر تکه‌تکه نیست. همان‌طور که جناب احمد شرح داعشی و مخالف ایران متوجه این ضرورت شده از دمشق تا کابل و از بیروت تا اسلام‌آباد، همگی در یک زنجیره امنیتی قرار دارند. ولی شیخک های وابسطه به چنین درک و شعوری نرسیده اند که شکست ایران به معنای فروریختن سد دفاعی منطقه است که در نتیجه آن، دومینوی سقوط آغاز شده و استکبار بین‌المللی می‌تواند بدون مانع، نقشه‌های ژئوپلیتیک خود را (مانند طرح‌های تجزیه یا تغییر مرزهای جغرافیا از نیل تا فرات ) اجرا کند. تغییر موازنه؛ از تقابل به ائتلاف ضدسلطه در روابط بین‌الملل، وقتی یک قدرت بزرگ (مثل آمریکا) از ابزارهای فشار (تحریم و تهدید نظامی) بیش از حد استفاده کند، بازیگران مختلف (حتی با دیدگاه‌های متضاد مثل **طالبان افغانستان یا احمد شرح سوریه ) به سمت یک «ائتلاف بقا» سوق پیدا می‌کنند. دستگاه دیپلماسی می‌تواند با تکیه بر این «هراس مشترک از سلطه آمریکا»، یک جبهه متحد ایجاد کند. پی بردنِ بازیگران منطقه به اینکه «سرنوشت ما به هم گره خورده»، بهترین فرصت برای ایجاد یک نظم نوین منطقه‌ای بدون دخالت غرب است. چالش «دیپلماسی و غرب‌گرایی دیپلماسی مقتدرانه تنها زمانی موفق می‌شود که پشتوانه آن **«اقتدار میدانی»**باشد. اگر دستگاه دیپلماسی صرفاً به دنبال جلب رضایت غرب باشد، این فرصت تاریخی برای رهبریِ ائتلاف‌های منطقه‌ای از دست می‌رود. واقعیتِ جاری در منطقه نشان می‌دهد که «عقلانیت سیاسی» حکم می‌کند ایران از این جایگاه که **«شکستش برابر با سقوط منطقه است»**، به عنوان یک کارت برنده برای تحمیل اراده خود در معاهدات بین‌المللی استفاده کند. خلاصه کلام : منطقه به این بلوغ رسیده است که ایران، نه فقط یک کشور، بلکه یک «سازه امنیتی» است. سقوط این سازه، سقف امنیت را بر سر همه (حتی مخالفانش) خراب خواهد کرد. لذا، محکومیت اقدامات استکباری و صهیونیستی در منطقه، اکنون نه فقط یک موضع اخلاقی، بلکه یک «ضرورت برای بقای ملی» تمامی کشورهای منطقه محسوب می‌شود. سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۵ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی: مقامات ارشد اسرائیل به ما می‌گویند آغاز دوباره جنگ با ایران قطعی است و مسئله فقط بر سر زمان آن است @shkhabari
هواپیمای حامل نخست‌وزیر اسپانیا به طور ناگهانی در آنکارا متوقف شد @shkhabari
یدیعوت آحارونوت: در حال حاضر، نفوذ ایران بر تنگه هرمز، به اندازه توان موشکی یا برنامه هسته‌ای آن اهمیت یافته است @shkhabari
سخنگوی سپاه: آمریکا آخرین تجهیزاتش را به میدان آورد؛ اما قدرت معنوی ما باعث شد توان مقابله با آنها را داشته باشیم @shkhabari