eitaa logo
عبدالرحیم علیپور
636 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
971 ویدیو
7 فایل
ارتباط با ادمین : @Abdolrahim_alipour فراتر از جناحهای مرسوم
مشاهده در ایتا
دانلود
شمس‌الواعظین، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب: رویدادهای دی‌ماه سال گذشته مرحلهٔ دوم عملیات اسرائیل در ایران بود @shkhabari
حمله مکرون به ترامپ؛ ما هر روز بهای جنگی را می‌پردازیم که آن را نمی‌خواستیم @shkhabari
جاسوس مشترک سیا و موساد اعدام شد عرفان شکورزاده فرزند جعفر، به جرم ارتباطات گسترده با دشمن در فروش اطلاعات علمی کشور و‌ همکاری با موساد @shkhabari
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
11.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خبرنگار ارشد فرانسوی: برای درک ایران، جنگ صدام علیه این کشور را نباید فراموش کرد، ایرانی‌ها در برابر کل جهان تنها بودند و صدام از حمایت تمام سیاره برخوردار بود اما ایرانی‌ها به‌تنهایی از پس آن برآمدند، کاملاً تنها؛ شما با چنین فرهنگی مواجه شده‌اید... ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein خط مقدم جهاد ┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از وزنه سیاسی
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ خبرنگار ارشد و کارشناس مسائل استراتژیک: 📍۲۲۸ زیرساخت در ۱۵ مرکز نظامی آمریکا توسط ایران منهدم شد/تطبیق تصاویر ماهواره‌های چینی و اروپایی ثابت کرد که ادعاهای ایران درباره حجم ویرانی‌ها در پایگاه‌های آمریکا اصالت دارد/برای مثال در پایگاه هوایی «علی السالم» کویت، ۹ مورد از ۱۰ مخزن سوخت با دقت بسیار بالا هدف قرار گرفتند... @taghaviniaa
خداوند رحمتش کندو با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام محشور بدارد. سردار سید محمد صدر پور ،مردی شجاع و شریف و انقلابی واز اهالی اصیل اراک و از سادات جلیل القدر این سامان واز سرداران بزرگ سپاه اسلام بود .ایکاش یک مراسم یادبود در اراک به یاد او و باهدف معرفی شخصیت وی برگزار میکردیم . یادش بخیر وراهش پر رهرو باد . سردار عزیز و شایسته، پرچم پرافتخاری که بردوش تواست هرگز برزمین نخواهیم نهاد . عبدالرحیم علیپور ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۵
قمار شیشه ای ابوظبی چرا تقابل امارات با ایران خودکشی استراتژیک است؟ ✍🏻 فریبرز اسدی ——————-//// «طبق اخباری که این روزا در رسانه ها منتشر می شود یک کشور همسایه و کوچک مانند امارات وارد فاز تقابل نظامی یا امنیتی مخفیانه با قدرت منطقه‌ای مانند ایران شده»، این خبرابعاد بسیار پیچیده‌ای دارد. اگرچه در فضای رسانه‌ای و جنگ روانی گاهی چنین ادعاهایی مطرح می‌شود، توازن قوا: فیل و فنجان امارات متحده عربی علی‌رغم سرمایه‌گذاری سنگین در خرید تسلیحات پیشرفته (مانند جنگنده‌های F-16 و سامانه‌های پدافندی)، از نظر «عمق استراتژیک» و «توان نیروی انسانی» با ایران قابل مقایسه نیست. ایران دارای وسیع‌ترین شبکه موشکی و پهپادی در منطقه است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن، زیرساخت‌های حیاتی یک کشور کوچک را فلج کند. برای امارات که تمام اقتصادش بر پایه «امنیت سرمایه‌گذاری» و «گردشگری» بنا شده، حتی شلیک یک راکت ساده به نزدیکی دبی یا ابوظبی به معنای فرار میلیاردها دلار سرمایه و فروپاشی مدل اقتصادی این کشور است. آسیب‌پذیری مطلق زیرساخت‌های امارات امارات کشوری است که حیاتش به «آب‌شیرین‌کن‌ها»، «بنادر تجاری» و «برج‌های شیشه‌ای» وابسته است. در مقابل، ایران کشوری پهناور با پراکندگی بالای نظامی و صنعتی است. - در کوتاه‌مدت: هرگونه اقدام مخفیانه امارات اگر با پاسخ متقابل (حتی غیرمستقیم از سوی گروه‌های مقاومت) روبرو شود، بیمه کشتی‌رانی در خلیج‌فارس جهش می‌یابد و بنادر امارات خالی از کشتی می‌شوند. - در بلندمدت: ایران ثابت کرده است که حافظه‌ی تاریخی بلندی دارد. تنش با ایران، امارات را برای همیشه در لیست «اهداف مشروع استراتژیک» قرار می‌دهد و امنیت پایدار را از این کشور سلب می‌کند. تله‌ی پیمان ابراهیم و تحریکات رژیم صهیونیستی بسیاری از تحلیلگران معتقدند اگر حرکتی از سوی خاک امارات علیه ایران صورت بگیرد، لزوماً خواستِ خودِ امارات نیست، بلکه ناشی از نفوذ امنیتی رژیم صهیونیستی پس از «پیمان ابراهیم» است. - رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را به «گوشت دم توپ» در تقابل با ایران تبدیل کند. - برای امارات، بازی در زمین اسرائیل یعنی «خودکشی با طناب دیگران». ایران بارها هشدار داده است که هر کشوری خاک خود را در اختیار دشمنان ایران قرار دهد، شریک جرم محسوب شده و هدف قرار خواهد گرفت. تناقض استراتژیک امارات: تجارت یا جنگ؟ امارات در سال‌های اخیر سیاست «تنش‌زدایی» با ایران را دنبال کرده و روابط دیپلماتیک خود را به سطح سفیر ارتقا داده است. دلیل این امر درک این واقعیت است که: «امنیت در خلیج‌فارس تفکیک‌ناپذیر است». اگر گزارش‌هایی مبنی بر حملات مخفیانه وجود داشته باشد، نشان‌دهنده یک شکاف بزرگ در هیئت حاکمه امارات یا یک اشتباه محاسباتی مرگبار است. مقابله ایران با این «کشورک کوچک» لزوماً به معنای جنگ کلاسیک نیست؛ ایران ابزارهای متعددی (از جنگ الکترونیک تا مسدودسازی شریان‌های تجاری) در اختیار دارد که می‌تواند امارات را بدون شلیک یک گلوله، با بحران موجودیتی روبرو کند. خلاصه کلام ورود امارات به فاز تقابل نظامی با ایران، مصداق بارز «بازی با دم شیر» است. برای کشوری که تمام اعتبارش «امنیت» است، ورود به ماجراجویی نظامی علیه همسایه قدرتمندی که ریشه در خاک منطقه دارد، جز خسارت‌های غیرقابل جبران در حوزه‌ی اقتصاد، اعتبار بین‌المللی و تمامیت ارضی، دستاوردی نخواهد داشت. امارات می‌داند که در صورت وقوع درگیری، اولین قربانی، بنادر و آسمانِ درخشانِ دبی خواهد بود، نه تهران ——- بیست دوم اردیبهشت ۱۴۰۵ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷