باسمه جلّت اسماؤه
عدم قدرت بیانگر ی یعنی ظلم پذیری
دریک تقسیم بندی شخصیت ها را به سه دسته تقسیم می کنند
۱شخصیت پرخاشگری
۲ شخصیت بیانگری
۳شخصیت انفعالی
کسانی که شخصیت انفعالی دارند:این افراد قدرت بیان حق را ندارند،هر چند هم به آنها ظلم شود،نمی توانند اظهار تظلم کرده وخواسته های به حق خود را بیان کرده ومطالبه کنند واین ناتوانی مقدمه ظلم پذیری آنها شده وزمینه سوء استفاده از آنها را توسط ظالم فراهم می کند
بسیاری ازمردم باآنکه ذیحق هستند اما درسایه شخصیت انفعالی وعدم بیانگری ،حق خود را براحتی تضییع می کنند این درحالی است که قرآن دستور تظلم خواهی باصدای بلند را به انسانهای مظلوم داده تا حقوق شهروندی آنها را عدهای پایمال نکنند
عدالت یعنی شنیدن صدای مظلوم
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
بسم الله الرحمن الرحیم
لزوم پاسخگویی و گزارش کار محاکم قضایی
همانطوریکه که در دین به یاد گیری احکام فردی سفارش شده بهمان اندازه به فراگیری احکام اجتماعی نظیر احکام قضایی اسلام سفارش شده است
اگر به این احکام واقف باشیم بسیاری از ظلمها وحق کشی ها از بین خواهند رفت ودر ضمن به وظایف قضات محاکم بیشتر توجه پیدا می شود که اگر تقصیری یا قصوری از آنها سر بزند آحاد جامعه در جریان قرار می گیرند
اینجاست که لزوم پاسخگویی محاکم قضایی احساس می شود به اینکه :۱ چرا در مواردی اطاله دادرسی مشاهده میشود؟
۲چرا بر فضای محاکم خوف واسترس حاکم باشد بطوریکه رغبت مراجعه به دادگاه ها وداد سراها کمتر شود؟
۳چرا به اصل فردی بودن مجازات کمتر توجه می شود؟
۴چرادر برخی موارد برقراری مساوات بین طرفین پرونده کم رنگ است بطوریکه گاهی به آنها بی احترامی می شود؟
۵چرا در فرایند دادرسی امکان انتخاب قاضی وجود ندارد؟
وسوالات متعدد دیگری که باید پاسخ داده شوند.در هر حال طبق پیش بینی قانون، تعدادی از مشکلات قضایی مطروحه با دایر شدن مراکز میانجی گری در امور کیفری انشاءالله قابل حل خواهند بود
والسلام علی من اتبع الهدی
ونهی النفس عن الهوی
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
قال أمير المؤمنين عليه السلام: و لا تَظُنُّوا بی استثقالاً فی حَقٍّ قیل لی، و لا التماسَ إعظامٍ لنفسی، فإنّه مَنِ اسْتَثْقَلَ الحقَّ أنْ یقالَ له أوِ العدل أنْ یُعْرَضَ علیه، كان العملُ بهما أثقل علیه، فلا تَكُفُّوا عن مقالةٍ بحقٍّ أوْ مَشُورَةٍ بعدلٍ؛ فإنّی لستُ فی نفسی بفوقِ أنْ أُخْطی ءَ و لا آمَنُ ذلك من فعلی، إلاّ أنْ یكفی الله من نفسی ما هو أملك به منّی ...؛ و خیال نكنید اگر سخن حقی به من گفته شود، قبول آن، بر من، سنگینی خواهد كرد و یا اینكه خودبزرگ بین باشم؛ یقیناً، كسی كه شنیدن حق و یا عرضه عدالت، بر او دشوار باشد، عمل به آن دو، بر او سنگین تر خواهد بود. پس، از گفتن سخن حق یا ارائه مشورتی بر پایه عدل، خودداری نكنید. من، در خودم، این گونه نیستم كه خطا نكنم و كار خود را از آن ایمن نمی دانم، مگر خداوند، مرا كفایت كند.
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
عبداللّٰه بن ابىمنصور بجلى گويد:
از امام ششم نام سفيانى را پرسيدم
ایشان فرمود به نام او چه كار دارى؟ هرگاه پنج استان شام، دمشق، حمص، فلسطين، اردن و قنسرين(نزدیک حلب) را بدست آورد، شما منتظر فرج باشيد...[کمالالدين/ج۲/ص۶۵۱]
در روایتی دیگر هشام بن سالم از امام صادق عليهالسّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود:
«هنگامى كه سفيانى بر شهرهاى پنجگانه تسلّط يافت نه ماه براى او بشماريد-و گمان هشام اين است كه آن شهرهاى پنجگانه عبارت است از:
دمشق، فلسطين، اردن، حمص و حلب-».[الغيبة(للنعمانی)/ج۱/ص۳۰۴]
امام باقر علیهالسلام:(كَفَى بِالسُّفْيَانِيِّ نَقِمَةً لَكُمْ مِنْ عَدُوِّكُمْ الغیبةنعمانی/ص۳۰۰) وجود او برای نابودی خیل کثیری از دشمنان کفایت خواهد کرد.
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
تصاویر متعلق به یک معبد باستانی در شهر حلب سوریه
موجود ایستاده در سمت چپ تصویر بالا که کلاه خود شاخ دار بر سر دارد. بعل اَدَد یا هَدد خدای طوفان و آب و هوا است که در قرآن مجید در سوره صافات اشاره ای کوتاه و گذرا به داستان مبارزه حضرت الیاس نبی با پرستندگان وی شده است مفصل تر آن در تنخ کتاب پادشاهان آمده است.
{وَإِنَّ إِلْيَاسَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ ﴿۱۲۳﴾إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَلَا تَتَّقُونَ ﴿۱۲۴﴾أَتَدْعُونَ بَعْلًا وَتَذَرُونَ أَحْسَنَ الْخَالِقِينَ ﴿۱۲۵﴾اللَّهَ رَبَّكُمْ وَرَبَّ آبَائِكُمُ الْأَوَّلِينَ ﴿۱۲۶﴾=و به راستى الياس از فرستادگان [ما] بود (۱۲۳)چون به قوم خود گفت آيا پروا نمى داريد (۱۲۴)آيا بعل را مى پرستيد و بهترين آفرينندگان را وامى گذاريد (۱۲۵) [يعنى] الله را كه پروردگار شما و پروردگار پدران پيشين شماست (۱۲۶)}
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
رجعت امریست مبنی بر اینکه عدهای از مردگان_به اذن الهی_ پس از ظهور امام زمان علیهالسلام به عالم دنیا باز میگردند
آیات و روایات متعددی دارد
حتی کتابهای آسمانی پیش از اسلام هم آن را پیشبینی کردهاند که در آخرالزمان اتفاق خواهد افتاد:
«و بسیاری از آنان که در خاکِ زمین خوابیدهاند بیدار خواهند شد.»
کتاب دانیال نبي باب : 12
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
اشاره به فریبکاری شیطانی در علائم ظهور توسطِ امام صادق علیهالسلام
«آنها دو صیحه هستند؛ صیحهای در اول شب و صیحهای در آخر شب دوم» گفتم این چگونه است؟ فرمود: «یکی از آسمان [از جبرئیل] و دیگری از زمین از ابلیس» گفتم:چگونه این از آن بازشناخته میشود؟ فرمود:«آنرا میشناسد کسی که آنرا قبل از بودنش شنیده باشد.»(پیش از وقوع اهلش آنرا میشناسند)
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
امام رضا سلام الله علیه: خاندان رسول الله را وسيله امرار معاش خود نسازيد كه اين کار كفر است/ بحارالانوار ج۴
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
قال امیرالمومنین (علیهالسلام):
لَا تَصْطَنِعْ مَنْ يَكْفُرُ بِرَّكَ
به ناسپاس و فراموش کننده احسان، نیکی نکن.
تصنیف غرر / ۸۸۶۹
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
امام علی علیهالسّلام:
آگاهباشید که بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است! از امام علی (علیهالسّلام) معنی این گفته سوال شد، حضرت (علیهالسّلام) انگشتانش را کنار هم گذاشت و بین گوش و چشم خود قرار داد، سپس فرمود: باطل آن است که بگویی شنیدم، و حق آن است که بگویی دیدم.»
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
قال رسولُاللّه (صلى الله عليه و آله): «إنّ هذا الدِّينَ مَتِينٌ فَأوغِلُوا فيهِ برِفقٍ، و لا تُكرِهُوا عِبادَةَ اللّه إلى عِبادِ اللّه فتكونوا كالراكِبِ المُنْبَتِّ الذي لا سَفَراً قَطَعَ ولا ظَهْراً أبقى»
همانا اين دين استوار است؛ پس با ملايمت در آن وارد شويد و عبادت خدا را بر بندگان خدا تحميل نكنيد كه در آن صورت به سوار درماندهاى مىمانيد كه نه راهى را پيموده و نه مركبى [با نشاط] به جا گذاشته است.
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
ائمه ازحضرت عيسی مسيح نقل كردهاند:«شما كه علم را فرا میگيريد، اساس كار اين است كه نقّاد باشيد، يعنى قدرت انتقاد در شما باشد، كوركورانه تسليم نشويد، خواه گوينده صالح باشد و خواه ناصالح. در حديث دارد: «كونوا نقًاداً»
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرقد فضه، خادمه حضرت زهرا
در قبرستان باب الصغیر دمشق
https://eitaa.com/abdorrahim_1357
پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله در قسمتی از خطابه خودفرمودند:
«و لم یفقرهم فیکفرهم»
«حاکم اسلامی نباید مردم را فقیر کند تا کافرشان سازد»[اصولکافی/ج ۱/ص۴۰۶]
https://eitaa.com/abdorrahim_1357