مهدی میرزائی
🔰توصیه های کلیدی وراهگشا اوّل اینکه درس خواندن را جدّی بگیرید عزیزان! نگویید چون این برنامه فلان عی
از مستندات درسگفتار بالا ....
+
مباحث پایین
@abhas313
⭕️#حوزه_علمیه| قداست انجام کارهای اجرایی کشور توسط طلاب
♦️روحانيون و علما و طلاب بايد كارهاى #قضايى و #اجرايى را براى خود يك امر #مقدس و يك #ارزش الهى بدانند و براى خود شخصيت و امتيازى قائل بشوند كه در حوزه ننشستهاند بلكه براى اجراى حكم خدا #راحتى_حوزه را رها كرده و مشغول به كارهاى حكومت اسلامى شدهاند.
♦️اگر طلبهاى منصب #امامت_جمعه و ارشاد مردم يا #قضاوت در امور مسلمين را خالى ببيند و قدرت اداره هم در او باشد و فقط به #بهانه درس و بحث مسئوليت نپذيرد و يا دلش را فقط به هواى #اجتهاد و درس خوش كند، در پيشگاه خداوند بزرگ يقيناً #مؤاخذه مىشود و هر گز عذر او موجه نيست،
♦️ما اگر امروز به نظام #خدمت نكنيم و استقبال بىسابقه مردم از روحانيت را ناديده بگيريم، هرگز #فرصت و شرايط بهتر از اين را نخواهيم داشت.
📚صحیفه امام ج۲۱ ص۲۹۲، منشور روحانیت
@abhas313
🚨 من ــ والله ــ این را الهی نمیدانم!
🔹 از داخل شهرهای ایران می آیند و از ما #مبلّغ و امام جمعه می خواهند؛ اما نداریم؛ خیلی عجیب است! بنده به مسائل امامت جمعه اشراف پیدا کردهام. من دایماً گزارش آقایان دبیرخانهی ائمهی جمعه و جناب آقای رسولی را - که رئیس دبیرخانه هستند - می بینم و خبرها را می خوانم. جاهایی هست که گاهی شش ماه یا یک سال بدون امام جمعه می ماند؛ این در حالی است که ما حوزهی به این عظمت را داریم!
🔸 مگر ما گفتیم به جنگل های #آمازون بروید و تبلیغ کنید!؟ آقایان نمیروند؛ میگوییم چرا نمیروید، میگویند میخواهیم درس بخوانیم! برادران! من این روش را قبول ندارم؛ حالا شما هرچه میخواهید بگویید، بگویید؛ من واللَّه این را الهی نمیدانم! چند نفرتان بیایید از مرجعیت و از ریاست و از مدرّسی و از فضل و سوادِ در آن حد بگذرید؛ حوزه را طوری راه بیندازید که بعداً هزار نفر مثل خودتان را بهوجود بیاورید.
🔹 تبلیغ که #اولی_ترین کار ماست، حوزهی علمیهی قم این کار را نمیکند! ... جاهایی هست که اصلاً روحانی پایش به آنجا نمیرسد! در سفر به استان بوشهر به منطقهیی رفتیم و وارد ده بزرگی شدیم؛ گفتیم روحانی و عالم شما کیست؟ گفتند ما روحانی نداریم! پرسیدیم چرا؟ گفتند نمیآیند بمانند! من از شما سؤال میکنم که چرا نمی روید بمانید؟ این واقعاً سؤال جدی است؛ چرا نمی روید بمانید؟ بروید در یک ده بمانید؛ چه اشکالی دارد؟ حوزه نمیتواند برای اینطور جاها مبلّغ بفرستد.... .
📚 برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری ــ ۱۳۷۰/۱۱/۳۰
@abhas313
✍️متاورس، واقعیت مجازی یا جهان موازی به شکل محسوسی در حال گسترش است و دیر یا زود خود را بر ما تحمیل خواهد کرد.
✳️ فایل ضمیمه در حدود 50 صفحه مهم ترین مطالب در مورد متاورس رو مورد بررسی قرار داده است. برای آشنایی بسیار مفید است. حرفه ای ها نخوانند ☺️
✅ نکته جالب: این متن حاوی رمزینه یا QR Code است و خواننده می تواند ویدئو کلیپ های مرتبط را همینجا ببیند.
🔴 به کانال مدارس برتر ایران و جهان بپیوندید:
https://eitaa.com/madresebartar
@abhas313
دهه هشتادیها.pdf
4.52M
🔸دهه هشتادیها؛ خصایص و خواستهها
🔺چکیده تحلیل یازده جامعهشناس و پژوهشگر علوم اجتماعی از ویژگیها و مطالبات نسل جدید
🔺با آثاری از تقی آزاد ارمکی، جبار رحمانی، غلامرضا غفاری، سید علی موسوی، سید جواد میری، کوثر شیخنجدی، سید جواد حسینی، حسین حقپناه، محمدجواد بادینفکر و رضا صفریشالی
🔺کاری از دفتر پژوهش ایرنا
@abhas313
⚠️من به حوزه یک حرف اساسی دارم و بارها هم به آنها گفتهام. حوزویان باید علوم روز را بیشتر فرا بگیرند. حتی بیست سال پیش من به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادم پنج درصد از حوزویان بیایند و دکترای فیزیک یا دکترای زیستشناسی یا سایر علوم را کسب کنند. آنها تا بر علوم مسلط نباشند، مسائل علوم را حس نمیکنند و اظهار نظرهای متقنی نمیتوانند داشته باشند. باید علوم را یاد بگیرند، آن وقت میفهمند چقدر راحت میتوانند جواب شبهات را بدهند. تجربه غرب چه بوده است؟ بگذارید مثالی بزنم. بهترین جوابها به #هاوکینگ و #داوکینز را چه کسانی دادهاند؟ یکی از بزرگترین کیهانشناسان زمان آقای پروفسور الیس داده است. آقای پروفسور دیوید آلبرت در دانشگاه کلمبیا داده است. آدمهای تراز اول در علم جواب دادهاند. چون آنها در فیزیک تخصص دارند، با طرف مقابلشان زبان مشترک دارند و زبان همدیگر را میفهمند. آنها میفهمند که طرف مقابل دارد یک فلسفهای را به جای فیزیک میگذارد. اگر زبان مشترک نداشته باشید، نمیتوانید آنها را قانع کنید که بفهمند چیزی را که میگویند از فیزیک برنمیآید، بلکه از مفروضات فلسفی آنها میآید.
✂️برشی از گفتگو با پرفسور مهدی #گلشنی
#نقد_حوزه
✍توضیح عکس: دیدار استاد گلشنی با آیت الله سید علی شفیعی(از علمای اهواز)
@abhas313
♦️ولادت حضرت علی اکبر ع و روز جوان
♦️انواع جوان قرآنی
🔰سه نوع جوان در قرآن
در قرآن کریم از سه نوع جوان تعریف شدهاست:
🔰۱.خودباز
دسته اول از جوانان، جوانانی هستند که از نگاه قرآن در جامعه هضم میشوند و مانند آب در هر ظرفی که ریخته میشوند به قالب همان ظرف میآیند حالا لیوان باشد یا بطری یا ... سریع خودشان را می بازند و به رنگ دیگران در می آیند و شعار بین الملی ایشان هم این است:
گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو
با پذیرش این ضربالمثل، اگر میخواهیم از چشم دنیا نیفتیم، باید تن به استعمار نرم دنیا بدهیم و سبک زندگی خود را همسو با غرب و شرق عالم کنیم.
و نتیجه اش این می شود که وقتی از اهل جهنم می پرسند که چرا جهنمی شدید، می گویند:
وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ
پیوسته با اهل باطل همنشین و همصدا بودیم، (45 مدثر)
اما خداوند در آیات قرآن انسانها را دعوت به اثرپذیری از «رنگ الهی» کرده است نه همرنگی با جماعت:
صِبْغَةَ اللَّهِ و مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً
رنگ خدایی (بگیرید) و چه رنگی از رنگ خدایی بهتر است؟ (۱۳۸ بقره)
🔰اکثریت ملاک درستی نیستند
با همه این تفاسیر باز عده ای از جماعت حداکثری تبعیت می کنند.
وَ إِن تُطِع أَکثَرَ مَن فِی الأَرضِ یُضِلُّوکَ عَن سَبِیلِ اللهِ
و اگر از بیشتر مردم روی زمین پیروی کنی تو را از راه خدا گمراه می کنند(انعام۱۱۶)
بنابراین قرآن ملاک حق را اکثریّت نمی داند بلکه«حقیقت» می داند.
@abhas313
👈ادامه:حال اگر در برهه ای از زمان اکثریّت از نظر فکری و عقلی آن قدر رشد کرده باشند که توانایی درک حقایق را داشته باشند قطعاً پیروی از این اکثریّت نه تنها اشکالی ندارد بلکه بسیار پسندیده است امّا چنانچه اکثریّت از روی جهل و نادانی تصمیمی را اتّخاذ کنند هرگز تبعیّت از این اکثریّت از نظر قرآن دارای توجیه نیست.
🔰نظر قرآن درباره اکثریت
أکثر الناس لایشکرون
أکثر الناس لایعلمون
أکثر الناس لایؤمنون
🔰۲.خودساز
دسته دیگر، جوانانی هستند که در جامعه در برابر آلودگیها مقاومت میکنند و جوانانی هستند که خود را نگه میدارند مانند اصحاب کهف.
خدا درباره ایشان می فرماید:
إِنَّهُمْ فِتْیةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدىً (۱۳کهف)
اصحاب کهف جوانانى بودند كه به پروردگارشان ایمان آوردند و ما بر هدایت آنها افزودیم.
«فتية» جمع فتى در اصل به معنى جوان نوخاسته و شاداب است ولى گاهى به افراد صـاحـب سـن و سالى كه روحى جوان و شاداب دارند نيز گفته مى شود، و معمولا اين كلمه بـا يـك نـوع مـدح بـخـاطـر صـفـات جـوانـمـردى و مـقـاومـت و شـهـامـت و تسليـم در مقابل حق همراه است .
امـام صـادق از يكى از ياران خود پرسيد «فتى» به چه كسى مى گـويـنـد؟ او در پـاسـخ عـرض كـرد: بـه جوان فـتـى مى گوئيم ، امام فـرمود:
آيا تو نـمى دانى كه اصحاب كهف همگى كامل مرد بودند، اما خدا از آنها به عنوان «فتيه» نام برده چون ايمان به پروردگار داشتند.
سپس اضافه فرمود:
من آمن بالله و اتقى فهو الفتى
هر كس به خدا ايمان داشته باشد و تقوا پيشه كند جوانمرد است . (نور الثقلين ج ۳ ص ۲۴۴.)
یعنی تو می توانی سن و سالت بالا باشد ولی جوان حساب شوی چون مبنای جوانی ، جوانمردی است و په جوانمردی بالاتر از جوانمردی نسبت به خدا و امر خدا.
🔰۳.دگرساز
دسته سوم،جوانانی هستند که سعی میکنند «جامعه» را تغییر دهند،جوانی مانند ابراهیم نبی، او جوانی است که جامعه اش را تکان داد.
قَالُوا سَمِعْنَا فَتًى يَذْكُرُهُمْ يُقَالُ لَهُ إِبْرَاهِيمُ
(گروهی) گفتند: «شنیدیم جوانی از (مخالفت با) بتها سخن میگفت که او را ابراهیم میگویند. (۶۰ انبیاء)
🔰جوانان همه کاره جامعه
عزیزان چه ما بخواهیم و چه ما نخواهیم این جوانان هستند که موتور محرکه یک جامعه می باشند، بزرگی می گفت:
امام خمینی به کمک دبیرستانی ها جامعه را عوض کرد و امروزه دشمن در کمین جوانان ماست تا فکر و ذهن ایشان را به تسخیر خود در بیاورد تا بر کشور ما حکومت کند.
🔰نگاه ناصحیح به جوانان
نگاه امروزی جامعه ما به جوان و دوران جوانی نگاه صحیحی نیست، این نگاه با واقعیت های روحی و جسمی و توانایی های یک جوان به هیچ وجه سازگار نیست. اگر نگاه دین و روایات به جوانان به درستی فهمیده شود، میزان خطای جامعه امروز ما بیشتر معلوم می گردد. دفاع مقدس خط بطلان واضحی بر نگاه سخیف جامعه امروز به جوان است.
🔰نگاه دین به جوانان
نگاه دین به جوانان با نگاه رایج جامعه متفاوت است. دختر ها از ۹ سالگی و پسرها از ۱۵ سالگی مکلف می شوند و مسئول می شوند در قبال اعمال خودشان. این نگاه دینی است، ولی در نگاه جامعه یک پسر ۱۴ ساله مسئول شناخته نمی شود.متاسفانه ما از خدا هم پیش افتاده ایم، این نگاه ذلیلانه به جوان باید کنار گذاشته شود تا #علی_لندی_های جامعه خودشان را بروز بدهند.
@abhas313
مهدی میرزائی
🔰فرصت سازی یا فرصت سوزی؟با نگاهی به بازی های رایانه ای وسریالهای شرقی وغربی 📱گفت وگویی صمیمی با نوجو
🔴بازیهای رایانهای ابزاری مهم
🔹ایران در زمینه بازیهای رایانهای حرف چندانی برای گفتن ندارد با این حال دشمن به همین کارهای انگشتشمار هم در این حد حساسیت نشان میدهد! زیرا اهمیت بازی رایانهای را میداند و مهمتر از آن، غنی بودن از محتواییست که در قالب این بازیها، قابل عرضه به دنیاست!!
🔹ایران بهجای قهرمانان مجازی و توخالی، آنقدر قهرمان و داستان و روایت در عرصه حقیقی دارد که اگر روزی توان ارائه آن را پیدا کند اقبال جهانی بینظیری را خواهد داشت و این را دشمن به خوبی میداند
🌐roubesh.ir
🔰سیمای جوان در منظومه آیات قرآن کریم
📌بزرگترین پاداش بهشتیان چیست؟فقط نعمت های مادی یا....
📌اهمیت جلسات هفتگی وجایگاه مجلس ابی عبدالله ع بر اساس آیه وسیق الذین اتقوا الی الجنه زمرا
📌شاخصه های علی اکبر گونه زیستن
📌تیپولوژی جوان در قرآن کریم
🔸جوان خودباز
🔸جوان خود ساز
🔸جوان دگر ساز
📌اقتضائات جامعه باز
🔸حریت
🔸شخصیت
🔸تفکر
♦️هیات جوانان بیت الرقیه سلام الله علیها شهرک گلها
🔺حجت الاسلام مهدی میرزائی
@abhas313