🔰سلسله مباحث فلسفه سال دوازدهم علوم انسانی
https://eitaa.com/abhas313/2351
https://eitaa.com/abhas313/2369
https://eitaa.com/abhas313/3334
https://eitaa.com/abhas313/3336
https://eitaa.com/abhas313/3334
https://eitaa.com/abhas313/3350
https://eitaa.com/abhas313/3503
🎙حجت الاسلام مهدی میرزائی
🆔@abhaa313
9.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸حجاب در قرآن برای زنان مومن است نه برای زنان مسلمان چون بنابه گفته قرآن در سوره حجرات مومنین با مسلمین یکی نیستند؟؟؟؟
✍متاسفانه این دسته از کلیپ ها توسط برخی کانال های به ظاهر انقلابی برای مخاطبین به اشتراک گذاشته می شود وبه جای پاسخ به شبهات مطرح شده از القاب وعبارات توهین آمیز برای شخص استفاده می کنند تا مثلا پاسخی درخور به او داده باشند وحال آن که با این روش نمی توان به جنگ با عملیات روانی دشمن رفت .
🔸در خود مناظره هم به این شبهه از جانب آقای محبی پاسخی گفته نشد
👇👇👇👇👇👇
https://www.aparat.com/v/uTlom
#برنامه_شیوه
#مناظره
#سعید_شریعتی
#جلیل_محبی
#حجاب_برای_مومنین_نه_مسلمین
🆔@abhaa313
🔰تعبیر مومن در قرآن کریم به همان معنای مسلمان است، نه آن معنایی از مومن که در عرف برداشت می کنیم، مگر آنکه قرینه ای در میان باشد که نشان دهد منظور قرآن مومنین واقعی است، وگرنه هر کجا که قرآن کریم تعبیر «یا ایها الذین آمنوا» را به کار برده است به معنای «یا ایها الذین اسلموا» است، این معنا را هم میتوان از خود آیات قرآن فهمید، و هم روایات به آن گواهی میدهند، به عنوان مثال قرآن کریم می فرماید:
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذي نَزَّلَ عَلى رَسُولِهِ»؛ اى كسانى كه ايمان آوردهايد! ایمان بیاورید به خدا و پيامبرش، و كتابى كه بر او نازل كرده، است.(1) خب اگر منظور از یا ایها الذین آمنوا، مومنین باشد که دیگر امر به ایمان به خدا و رسول معنا ندارد، اما قرآن می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید، واقعا ایمان بیاورید
🔰نکته دوم که مهم تر است این است که لازمه حرف شما این است که مخاطب تمام این آیات فقط مومنین باشند، نه مسلمانان:
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَأْكُلُوا الرِّبَوا»؛ اى كسانى كه ايمان آورده ايد! ربا نخوريد(آل عمران:130)
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَيْسِرُ وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطانِ فَاجْتَنِبُوهُ »؛ اى كسانى كه ايمان آورده ايد! شراب و قمار و بتها و ازلام [نوعى بخت آزمايى]، پليد و از عمل شيطان است، از آنها دورى كنيد(مائده:90)
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَخُونُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ وَ تَخُونُوا أَماناتِكُم»؛ اى كسانى كه ايمان آورده ايد! به خدا و پيامبر خيانت نكنيد! و (نيز) در امانات خود خيانت نکنید(انفال:27)
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ما لَكُمْ إِذا قيلَ لَكُمُ انْفِرُوا في سَبيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَ رَضيتُمْ بِالْحَياةِ الدُّنْيا مِنَ الْآخِرَةِ »؛ اى كسانى كه ايمان آورده ايد! چرا هنگامى كه به شما گفته مى شود: «به سوى جهاد در راه خدا حركت كنيد!» بر زمين سنگينى مى كنيد (و سستى به خرج مى دهيد)؟! آيا به زندگى دنيا به جاى آخرت راضى شده ايد؟(توبه:38)
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُون»؛ اى كسانى كه ايمان آورده ايد! چرا سخنى مى گوييد كه عمل نمى كنيد؟(صف:2)۹
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَأْكُلُوا أَمْوالَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْباطِلِ إِلاَّ أَنْ تَكُونَ تِجارَةً عَنْ تَراضٍ مِنْكُمْ وَ لا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُم»؛ اى كسانى كه ايمان آورده ايد! اموال يكديگر را به باطل (و از طرق نامشروع) نخوريد مگر اينكه تجارتى با رضايت شما انجام گيرد. و خودكشى نكنيد(نساء:29)
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَ رَسُولِه»؛ اى كسانى كه ايمان آورده ايد! چيزى را بر خدا و رسولش مقدّم نشمريد(و پيشى مگيريد)(حجرات:1)
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا يَحِلُّ لَكُمْ أَنْ تَرِثُوا النِّساءَ كَرْهاً »؛ اى كسانى كه ايمان آورده ايد! براى شما حلال نيست كه از زنان، از روى اكراه (و ايجاد ناراحتى براى آنها،) ارث ببريد(نساء:19)
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُون»؛ اى كسانى كه ايمان آورده ايد! آن گونه كه حق تقوا و پرهيزكارى است، از خدا بپرهيزيد! و از دنيا نرويد، مگر اينكه مسلمان باشيد(آل عمران:102)
👈طبق بیان شما رعایت این امور بر مسلمانان واجب نیست، چون فقط مومنین به آنها فراخوانده شده اند!!!
👈علاوه بر اینکه طبق این آیات چطور میشود مومنین کسانی باشند که به جای جهاد به زمین بچسبند و اهل جهاد نباشند، اهل گفتن آن چیزی باشند که عمل نمی کنند، اهل تقدم بر پیامبر(ص) باشند، اهل ربا و خمر و میسر و خیانت باشند، چون تمام اینها شأن نزول دارد که اتفاق افتاده و سپس آیه نازل شده است.
👈و علاوه بر اینکه اگر تمام این احکام قرآن که با «یا ایها الذین آمنوا» آمده برای مومنین است، پس احکام مسلمین کجا آمده است؟ شما یک جا در قرآن به ما نشان بدهید که قرآن داشته باشد تعبیر مومن در قرآن کریم به همان معنای مسلمان است، نه آن معنایی از مومن که در عرف برداشت می کنیم، مگر آنکه قرینه ای در میان باشد که نشان دهد منظور قرآن مومنین واقعی است، وگرنه هر کجا که قرآن کریم تعبیر «یا ایها الذین آمنوا» را به کار برده است به معنای «یا ایها الذین اسلموا» است، این معنا را هم میتوان از خود آیات قرآن فهمید، و هم روایات به آن گواهی میدهند، به عنوان مثال قرآن کریم می فرماید:
🆔@abhaa313
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذي نَزَّلَ عَلى رَسُولِهِ»؛ اى كسانى كه ايمان آوردهايد! ایمان بیاورید به خدا و پيامبرش، و كتابى كه بر او نازل كرده، است.(1) خب اگر منظور از یا ایها الذین آمنوا، مومنین باشد که دیگر امر به ایمان به خدا و رسول معنا ندارد، اما قرآن می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید، واقعا ایمان بیاورید عمومی مسلمین را بگوید که برای عموم مسلمانان است نه فقط مومنین!!!
کسی که قرآن را به صورت کلی بنگرد و بخواند می فهمد که قرآن کریم در خطاب های «یا ایها الذین آمنوا» دارد احکام اسلامی را بیان می کند، احکامی که بر تمام مسلمانان رعایت آنها واجب است، ما نمیتوانیم حجاب را از این عام جدا کرده و بگوییم این یکی فقط مختص مومنین است
🔰در قوانین اجتماعی تبعیت غیر مسلمین از قوانین اجتماعی مسلمین واجب است، این وجوب، وجوب شرعی نیست وجوب اجتماعی است؛ حرمت شرب خمر در جامعه، حرمت قمار، روزه خواری و مانند آن، اینها احکامی نیست که اسلام ارتکاب آنها در جامعه حتی از سوی غیر مسلمانان را بپذیرد.
👈حجاب هم از احکام اجتماعی اسلام است، نه احکام فردی، بله اگر غیر مسلمین در خانه خودشان شراب بنوشند، قمار کنند یا بدحجاب باشند با ایشان برخورد نمیشود حتی اگر ارتکاب این مسائل کشف شود، اما اگر این مسائل را به جامعه آوردند با ایشان برخورد میشود.
🔰نکته دیگر همان اصل عقلی که عرض کردم در خصوص این که ما بیش از سه نسخه نمی توانیم بپیچیم، اول هم نگاه محدود و هم رابطه محدود؛ دوم: هم نگاه آزاد و هم رابطه آزاد، و اما نسخه سوم هیچ کسی نه در شرق و نه در غرب معتقد به این نیست که نگاه آزاد باشد اما رابطه محدود!! نگاه دوم هم با فرهنگ دینی و ملّی ما سازگار نیست، پس می ماند نسخه اول. خواهش می کنم این دلیل عقلی را دست کم نگیرید
🆔@abhaa313
#سلسله_جلسات_تاریخ_صدر_اسلام
#تاریخ_دوره_خلفا
🔰در میان نوجوانان عزیز مسجد صاحب الزمان عج
💠مسجد صاحب الزمان عج دولت آباد تهران
✍جلسه اول:بررسی جریان انحرافی در دوره نبوی وتاثیر آن در ثقیفه بنی ساعده
🔸بررسی شبهات پیرامون خطبه غدیر
🔸دو ترور نافرجام یکی در عقبه ویکی در حجه الوداع
🔸عدم تبعیت از دستور پیامبر در لشکر کشی به فرماندهی اسامه
🔸نقد جریان شیخوخیت ورسوم جاهلی وجایگزینی شایسته سالاری
🔸بر هم زدن جلسه وصیتنامه پایانی پیامبر در ماجرای حدیث دوات وقلم
🔸مستندات ارتباط جریان انحرافی با بنی اسرائیل ویهود از کتب اهل سنت
💡صوت های جلسه به زودی بارگزاری خواهد شد ....
🆔@abhas313
مهدی میرزائی
💡سیر مطالعات تاریخ اسلام
بسیاری از عزیزان دنبال یک سیر مطالعات عمومی در حوزه تاریخ صدر اسلام بودند .
بنده کتبی رو در ۴دوره زمانی در این نوشته معرفی کرده ام .
البته توضیح مفصل دوره ها وکتاب ها در فایل صوتی ضمیمه شده موجود است وعزیزان می توانند برای توضیحات بیش تر به فایل صوتی مراجعه کنند.
🆔@abhas313
#سلسله_جلسات_تاریخ_صدر_اسلام
#تاریخ_دوره_خلفا
🔰در میان نوجوانان عزیز مسجد صاحب الزمان عج
💠مسجد صاحب الزمان عج دولت آباد تهران
✍جلسه دوم:بررسی جریان ثقیفه بنی ساعده وحوادث پس از آن
🔸بررسی جریان ثقیفه بنی ساعده
🔹بازگشت به سنت های جاهلی در نشست ثقیفه
🔹اختلاف انصار وتفرقه اوس وخارج در ثقیفه
🔹کودتای بنی اسلم وعدم اجماع مسلمین
🔸آیا حمله به خانه حضرت زهرا س بدون فاصله از جریان بیعت صورت یا با فاصله
🔹دهه محسنیه مستند تاریخی دارد یا خیر؟؟؟
🔸چرا امیرالمومنین علی ع پس از شش ماه با خلیفه بیعت کرد؟؟
🔹تهدیدات داخلی وخارجی در تزلزل جامعه تازه مسلمان
💡صوت های جلسه به زودی بارگزاری خواهد شد ....
🆔@abhas313