eitaa logo
حجت الاسلام مهدی میرزائی
529 دنبال‌کننده
3هزار عکس
376 ویدیو
544 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
في حديثه (علیه السلام): كُنَّا إِذَا احْمَرَّ الْبَأْسُ اتَّقَيْنَا بِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله)، فَلَمْ يَكُنْ أَحَدٌ مِنَّا أَقْرَبَ إِلَى الْعَدُوِّ مِنْهُ در حديثى از آن حضرت (ع) آمده است: هنگامى كه كارزار سرخ مى شد ما خود را در پناه رسول اللّه (صلى الله عليه و آله) حفظ مى كرديم. و از ميان ما كسى نزديكتر از او به دشمن نبود. نهج البلاغه 🆔@abhas313
اميرمؤمنان على بن ابىطالب عليه السلام كه مى فرمود: «وَاللَّهِ لَوْ تَظَاهَرَتِ الْعَرَبُ عَلَى قِتَالِي لَمَا وَلَّيْتُ عَنْهَا؛ به خدا سوگند اگر تمام عرب، دست به دست هم دهند و به جنگ با من برخيزند من هرگز به ميدان جنگ پشت نخواهم كرد». همچنين در جاى ديگر مى فرمايد: «وَاللَّهِ لاَبْنُ أَبِيطَالِبٍ آنَسُ بِالْمَوْتِ مِنَ الطِّفْلِ بِثَدْيِ أُمِّه؛ به خدا سوگند انس و علاقه فرزند ابوطالب به مرگ و شهادت از علاقه طفل شيرخوار به پستان مادرش بيشتر است». در يك كلمه، همان على بن ابيطالبى كه در جنگ احزاب و خيبر و بدر و... رشادت هاى بى مانندى در برابر دشمن نشان داد و شجاعان عرب را بر خاك افكند مى گويد: «هنگامى كه آتش جنگ شعله ور مى شد ما به رسول خدا صلي الله عليه وآله پناه مى برديم و او از همه به تيررس دشمن نزديكتر بود». اين مسئله واقعاً عجيب است، فرمانده دشمن معمولاً در تيررس دشمن قرار نمى گيرد آن هم به گونه اى كه از همه به تيررس دشمن نزديكتر باشد تا بتواند مديريت لشكر را انجام دهد. اين نشانه مهمى از شجاعت پيغمبر اكرم صلي الله عليه وآله وتوكل او بر ذات پاك پروردگار و آرامش بخشيدن به نفرات لشكر است تا آنها بدانند يارى خداوند در انتظارشان است و به يقين پيروز مى شوند و هرگز احتمال شكست را در وجود خود راه ندهند كه اين خود عامل مهم پيروزى در ميدان نبرد است. شرح نهج البلاغه آیت الله مکارم حفظه الله 🆔@abhas313
بررسی نقل به معنا در روایات امامیه👇 👈این دو مقاله از جمله مقالاتی خوبی هستند که نقل به معنا را در روایات امامیه مورد تحقیق قرار داده اند وبه منابع متعددی استناد داده اند. 💡اصالت نقل به لفظ در روایات شیعه https://ensani.ir/fa/article/483859/%D8%A7%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D9%84%D9%81%D8%B8-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87 💡نقل به معنا در روايات https://fazellankarani.com/persian/articles/22491/ 📌ان شاء الله در آینده بحث مبسوطی پیرامون نقل به معنا خواهیم داشت. 🆔@abhas313
نقدی بر پرهیز از تدقیق های ادبی وبلاغی در کلام معصومین ع به سبب نقل به معنا کلام ائمه مبتنی بر حکمت بوده است وبرای بیان مقصود خود از الفاظی استفاده کرده اند که متضمن جهان شمول بودن پیام ایشان می باشد به این معنا که مخاطب زمان خود وزمان های اینده را در بر گیرد برخورداری حکمت در کلام معصومین ع به این معناست که امامان معصوم ع در بیان مقصود خود الفاظ را به صورت دقیق بیان می کرده اند وپیش وپس شدن عبارات و واستفاده از واژگان در کلام امام با دقت ادبی همراه بوده است ونمی توان کلام امام را با تساهل وتسامح تصویر کرد . با این مقدمه می توان از به کارگیری علوم ادبی در کلام معصومین ع صحبت به میان آوریم وبگوییم باید برای فهم کلام معصوم ودقت های کلامی او به فنون ادبی تمسک کنیم . در این میان شبهه ای می تواند به ذهن برسد وآن این است که ممکن است بگوییم این نتیجه گیری که چون بیان امام دقیق ومبتنی بر حکمت است، بنابر این باید در کلام امام دقت های ادبی را به کار برد با اشکال نقل به معنا از کلام معصومین ع مواجه است ؛زیرا زمانی می توانیم به فنون ادبی برای فهم کلام معصومین ع تمسک کنیم که کلام آن ها نقل به لفظ شده باشند وحال آنکه می دانیم در روایات نقل به معنا نیز صورت گرفته است خوب در صورت نقل به معنا در کلام معصومین ع دیگر این همه بحث های ادبی وبلاغی جایی نخواهد داشت . در ادامه پس از مفهوم شناسی نقل به معنا ادله ای را آورده ایم که دال بر این است که روایات معصومین نقل به لفظ می شده است واگر روایتی نقل به معنا شده است در شرایط اضطراری بوده واصل در سیره اصحاب در نقل روایات معصومین ع نقل به لفظ است وخود نقل به معنا شرایط سختی را داشته است وکسانی که در نقل به معنا ضابط نبودند مورد ضعف از جانب اصحاب قرار گرفته اند. 🆔@abhas313
🔰تفاوت نقل به معنا در مکتب فریقین در اهل سنت نقل به معنا یعنی برداشت راوی بدون جمود بر لفظ است بر خلاف شیعه که قول معصوم را حجت می دانستند وتلاش داشتند روایات معصومین ع را به طور دقیق نقل کنند واز نسبت دروغ بر امام اجتناب می کردند 🔰تاکید اهل بیت ع بر ضبط دقیق روایات 📍 عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي أَيُّوبَ الْمَدَنِيِّ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ حُسَيْنٍ الْأَحْمَسِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: الْقَلْبُ يَتَّكِلُ عَلَى الْكِتَابَةِ. 9- الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْوَشَّاءِ عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَيْدٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ اكْتُبُوا فَإِنَّكُمْ لَا تَحْفَظُونَ حَتَّى تَكْتُبُوا. 📍مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ عُبَيْدِ بْنِ زُرَارَةَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‏ احْتَفِظُوا بِكُتُبِكُمْ فَإِنَّكُمْ سَوْفَ تَحْتَاجُونَ إِلَيْهَا. 📍عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ الْبَرْقِيِّ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخَيْبَرِيِّ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‏ اكْتُبْ وَ بُثَّ عِلْمَكَ فِي إِخْوَانِكَ فَإِنْ مِتَّ فَأَوْرِثْ كُتُبَكَ بَنِيكَ فَإِنَّهُ يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانُ هَرْجٍ لَا يَأْنَسُونَ فِيهِ إِلَّا بِكُتُبِهِمْ. 📍عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنِ ابْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع‏ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص خَطَبَ النَّاسَ فِي مَسْجِدِ الْخَيْفِ فَقَالَ نَضَّرَ اللَّهُ عَبْداً سَمِعَ مَقَالَتِي فَوَعَاهَا وَ حَفِظَهَا وَ بَلَّغَهَا مَنْ لَمْ يَسْمَعْهَا فَرُبَ‏ حَامِلِ‏ فِقْهٍ‏ غَيْرُ فَقِيهٍ وَ رُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ إِلَى مَنْ هُوَ أَفْقَهُ مِنْهُ ثَلَاثٌ لَا يُغِلُّ عَلَيْهِنَّ قَلْبُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ‏ إِخْلَاصُ الْعَمَلِ لِلَّهِ وَ النَّصِيحَةُ لِأَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ‏ وَ اللُّزُومُ لِجَمَاعَتِهِمْ فَإِنَّ دَعْوَتَهُمْ مُحِيطَةٌ مِنْ وَرَائِهِمْ الْمُسْلِمُونَ إِخْوَةٌ تَتَكَافَأُ دِمَاؤُهُمْ وَ يَسْعَى بِذِمَّتِهِمْ أَدْنَاهُمْ. کافی ج1ص403. 🔰سیره اصحاب در نقل به لفظ 📍مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى الْعُبَيْدِيِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي هَاشِمٍ الْبَزَّازِ عَنْ حَنَانٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ عَنْ طَرِيفِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ‏ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَخْبِرْنِي عَنْ رَجُلٍ بَاعَ امْرَأَتَهُ قَالَ عَلَى الرَّجُلِ أَنْ تُقْطَعَ يَدُهُ وَ تُرْجَمُ الْمَرْأَةُ وَ عَلَى الَّذِي اشْتَرَاهَا إِنْ وَطِئَهَا إِنْ كَانَ مُحْصَناً أَنْ يُرْجَمَ إِنْ عَلِمَ وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ مُحْصَناً أَنْ يُجْلَدَ مِائَةَ جَلْدَةٍ وَ تُرْجَمُ الْمَرْأَةُ إِنْ كَانَ الَّذِي اشْتَرَاهَا وَطِئَهَا. 73- 73- مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ يَحْيَى عَنِ الْعَبَّاسِ بْنِ مُوسَى الْبَغْدَادِيِّ عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ سِنَانِ بْنِ طَرِيفٍ قَالَ‏ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع وَ ذَكَرَ مِثْلَ مَعْنَاهُ بِأَلْفَاظِهِ مُقَدَّمَةً وَ مُؤَخَّرَةً 🔰سیره اصحاب مبنی بر اجتناب از اخذ روایات از غیر اعرابی 🔰رجالیان شیعه شرط ضابط بودن را برای راوی ضروری دانسته اند 🔰تصیحیح کتب توسط معصومین ع نجاشى به سند صحيح از داوود بن قاسم جعفرى چنين نقل مى كند : عرضت على أبي محمّد صاحب العسكر عليه السلام كتاب يوم وليلة ليونس . فقال لي : تصنيف من هذا؟ فقلت : تصنيف يونس مولى آل يقطين . فقال : اعطاه اللّه بكل حرف نورا يوم القيامة ص447 🆔@abhas313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶نقاشی شنی پرتره آیت الله حق شناس ره 🔸« یک کسی رفت پیش یکی از اکابر عرض کرد من می‌خواهم یک سیر تکاملی داشته باشم. ایشان در پاسخ گفتند: باید ترک امیال نفسانی و ترک دنیا بکنی، و از این جا تا پروردگار دو قدم است. بعد وقتی رفت پیش بزرگی دیگر ایشان فرمود خیر... یک قدم است. به یک قدم، بگو الله پروردگار من است و بعد استقامت کن، همین ...» ⬅️ تهیه شده در استودیو نماشن 🆔@abhas313
❤️آرام جانم ..... داده همیشه لطف تو من را خجالتی آقای کربلا چه قَدَر بامحبتی ماندم چرا نگاه تو افتاد سوی من من هیچِ هیچِ هیچم و تو بی نهایتی ایل و تبار تو همه آقا و پادشاه ایل و تبار من همه مجنون و هیئتی شکر خدا برای گدایی خانه ات داریم با تمام رفیقان رقابتی ما را همه به نام شریفت شناختند داده خدا به ما چه بهایی چه قیمتی ما اوج عشق را درِ این خانه یافتیم در هیئت حسین خدا را شناختیم
✅ 9 کتاب عالی در روایت گری قدرت زن در جمهوری اسلامی 🔹 تنها گریه کن https://oniketab.ir/product/tanha-gerye-kon 🔹 حوض خون https://oniketab.ir/product/hoze-khoon 🔹 گلستان یازدهم https://oniketab.ir/product/golestan-yazdahom 🔹 دختر شینا https://oniketab.ir/product/dokhtar-shina 🔹 خاطرات سفیر https://oniketab.ir/product/khaterat-safir 🔹 من زنده ام https://oniketab.ir/product/man-zendeham 🔹 مادر ایران https://oniketab.ir/product/madar-iran 🔹 مهاجر سرزمین آفتاب https://oniketab.ir/product/mohajer-aftab/ 🔹 همه خبرها اینجاست https://oniketab.ir/product/hame-khabarha-einjast/ 🤵🏻 سفارش کتاب و مشاوره : @admin_Oniketab 🆔@abhas313
📋لیست مجلات و فصلنامه های حوزوی و دانشگاهی رشته تاریخ👇👇👇
📋لیست مجلات و فصلنامه های حوزوی و دانشگاهی رشته تاریخ 📚 به‌ جهت سهولت محققین در مراجعه به نشریات و فصلنامه های علمی مرتبط با رشته تاریخ ، تمامی نشریات یک‌جا تجمیع شده و در اختیار محققین و علاقمندان به تاریخ قرار می‌گیرد. توجه : لیست به تناوت به روز رسانی شده و نشریات دیگر نیز در این لیست قرار خواهند ؛ محققین محترم اگر نشریه‌ای سراغ دارند که در لیست زیر قرار داده‌ نشده است ، حتما برای بنده بفرستند. سپاس فراوان. 📜لیست نشریات : ۱_تاريخ در آينه پژوهش ( موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره) ۲_سخن تاریخ ( جامعة المصطفی العالمیه ) ۳_مطالعات تاریخی جهان اسلام ( جامعة المصطفی العالمیه) ۴_فصلنامه تاریخ اسلام ( دانشگاه باقرالعلوم ) ۵_جستارهای تاریخ اسلام ( جامعة الزهراء ) ۶_فصلنامه علمی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی ( دانشگاه معارف ) ۵_پژوهش‌های علوم تاریخی (دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه تهران) ۶_پژوهشنامه تاریخ تمدن اسلامی ( دانشكده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه تهران ) ۷_تاریخ علم ( پژوهشكده تاريخ علم دانشگاه تهران ) ۸_پژوهش های تاریخی ( دانشگاه اصفهان ) ۹_تاریخ و فرهنگ ( دانشگاه فردوسی مشهد ) ۱۰_تاریخ نگری و تاریخ نگاری ( دانشگاه الزهراء ) ۱۱_تاریخ اسلام و ایران(دانشگاه الزهرا) ۱۲_مجله علمی و پژوهشی تاریخ ایران ( داشتگاه شهید بهشتی ) ۱۳_فصلنامه تاریخ نامه ایران بعد از اسلام ( دانشگاه تبریز ) ۱۴_فصلنامه مطالعات تاریخ اسلام ( پژوهشكده تاريخ اسلام ) ۱۵_جستارهای تاریخی ( پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات‌فرهنگی ) ۱۶_تحقیقات تاریخ اجتماعی ( پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات‌ فرهنگی ) ۱۷_فصلنامه تاریخ روابط خارجی ( مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ) ۱۸_فصلنامه مطالعات تاریخ فرهنگی (پژوهشنامه انجمن ایرانی تاریخ) ۱۹_پژوهش نامه تاریخ اسلام (فصلنامه انجمن ایرانی تاریخ اسلام)  « آن سوی تاریخ🔍📜 » https://eitaa.com/joinchat/664404026C8962097bde 🆔@abhas313
أَیْنَ بَقِیَّهُ اللَّهِ الَّتى لا تَخْلُوا مِنَ الْعِتْرَهِ الْهادِیَهِ
استقبال از ابراهیم آفریقا پس از هفت سال اسارت استقبال از شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش چهارشنبه 19 مهرماه ، ساعت 9:30 صبح فرودگاه امام خمینی (ره)
صدا ۱۱۴.m4a
17.77M
👈شک ممدوح وشک مذموم 👈تحقیق واجتهاد در چارچوب های کلان اعتقادی
هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِن دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنتُمْ أَن يَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُم مَّانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم مِّنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُم بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥِ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﻛﺘﺎﺏ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﺍﻧﺪﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺟﻤﻌﻲ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﺍﻧﺪ . [ ﺷﻤﺎ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ] ﺭﻓﺘﻨﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﮔﻤﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﺑﺮﺩﻳﺪ ، ﻭ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﭘﻨﺪﺍﺷﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺣﺼﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺩژﻫﺎﻱ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺧﺪﺍ [ ﺍﺯ ﺗﺒﻌﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺑﻪ ﺩﺭﻱ ﺁﻧﺎﻥ ] ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ ﻭﻟﻲ [ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻛﻮﺑﻨﺪﻩ ] ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﮔﻤﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻏﺸﺎﻥ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﻋﺐ ﻭ ﺗﺮﺱ ﺍﻓﻜﻨﺪ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻭﻳﺮﺍﻥ ﻛﺮﺩﻧﺪ . ﭘﺲ ﺍﻱ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺑﻴﻨﺶ ﻭ ﺑﺼﻴﺮﺕ ! ﻋﺒﺮﺕ ﮔﻴﺮﻳﺪ . سوره حشر آیه دوم 🆔@abhas313
لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فِي قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ بَأْسُهُم بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَعْقِلُونَ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺘﺤﺪ ﻭ ﻳﻚ ﭘﺎﺭﭼﻪ ] ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻰ ﺟﻨﮕﻨﺪ ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﺁﺑﺎﺩﻱ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺣﺼﺎﺭ ﻭ ﻗﻠﻌﻪ ﻭ ﺩژ ﻫﺴﺘﻨﺪ ، ﻳﺎ ﺍﺯ ﭘﺸﺖ ﺩﻳﻮﺍﺭﻫﺎ ، ﺩﻟﺎﻭﺭﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﺳﺖ [ ﻭﻟﻲ ﺍﺯ ﺭﻭﻳﺎﺭﻭﻳﻲ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻨﺪ ] ، ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺘﺤﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺩﺳﺖ ﻣﻰ ﭘﻨﺪﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺗﻌﻘّﻞ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻨﺪ . سوره حشر آیه۱۴ 🆔@abhas313
final.mp3
46.96M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: نبرد غزه و آینده مقاومت بررسی آخرین وضعیت تحولات منطقه غرب آسیا 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤دکتر محمد صادق کوشکی عضو هیات علمی گروه مطالعات منطقه ای دانشگاه تهران ◽️ دوشنبه 25 اردیبهشت ١۴٠٢
در این صوت به مباحث زیر پرداخته شده: 💡جریانهای فعال مقاومت وجهاد اسلامی در فلسطین وتاریخچه ای از شکل گیری آن ها 🔸حماس 🔸جهاد اسلامی 🔸ناصر صلاح 💡بررسی تحولات نوار غزه واهمیت استراتژیک وژئوپلیتیک آن 💡شیوه های مبارزاتی گروه های جهاد اسلامی با صهیونیسم بین الملل 💡سه جبهه مبارزه با اسرائیل: 🔸جهاد اسلامی 🔸صهیونیست های ناراضی 🔸گروه های مقاومت کرانه باختری 🆔@abhas313
💠سلسله جلسات تفسیر وشرح دعای ندبه 📌هویت شناسی مهدوی یهود در بستر آیات قرآن کریم 🔻مشخصه های یهود در کلام وحی 🔻فلسفه یابی ترویج فساد توسط صهیونیزم جهانی 🔻تاثیر گذاری ونفوذ یهود در تبدل مردمان مسیحی معتقد امریکا به افراد مفسد 🔻دست برداشتن از دین تنها طریق رضایت یهود 🔺جلسه بیست وپنجم 🔸آستانه مقدسه حضرت بی بی زبیده سلام الله علیها ورامین ✔️دعای ندبه در سپهر ولایت 🔻حجت الاسلام مهدی میرزایی 🆔@abhas313
🔸 🌱 مراسم 🎙 سخنرانی : حجت‌‌ الاسلام‌ مهدی میرزایی 🔹 با نــوای : حاج صــادق اسلام جو کربلایی مهدی جعفـری 📍همراه با سفره احسان 🗓 پنجشنبه ۲۰ مهر ماه ساعت ۲۰:۰۰ 🚪 پایگاه مقاومت بسیج شهیدان ایرلو 🤲🏻 التماس دعای فرج 🤲🏻 🚩 هیئت انصارالمهدی(عج) پایگاه مقاومت بسیج شهیدان ایرلو 📲 هیئت | پایگاه | روبیکا 🆔@abhas313
🔰نقشه فضایی نهاد دین برای نخبگان حوزوی 👌ریشه شناسی انقلاب اسلامی ایران:استبداد واستعمار 👌بررسی عقبه های تاریخی معضلات فرهنگی واجتماعی جامعه معاصر ایران 👌تقسیم دوگانه تاریخی حاکمیت نهاد دین در ایران وعدم حاکمیت ان در استعمار جدید رضاخانی(پهلوی اول) 👌عمیق ترین لایه تحولات در حوزه اصلاحات اجتماعی 👌حرکت به سوی علوم انسانی مبتنی بر دین فطری 👌معرفی مهم ترین سیرهای مطالعاتی راهبردی مقدماتی در راستای حرکت به سوی علوم انسانی مبتنی بر دین فطری ✳️استاد مهدی میرزائی
با سلام وادب ان شاء الله موضوع جلسه امشب نگاهی به پشتوانه های تاریخی در تحولات غرب آسیا بر اساس طرح عملیاتی یهود 💠تحریف تاریخ شاخصه بنیادین قوم یهود 🔸توجه جدی به تاریخ باستان بدون تدقیق تاریخ معاصر 👈مشروعیت سازی برای حکومت پهلوی 👈ایجاد غفلت به تاریخ معاصر به سبب اهمیت دوران معاصر 💠ضرورت مطالعات یهود شناسی 🔸دشمن شناسی دشمن اشد 🔸توجه جدی قرآن به قوم بنی اسرائیل والگویی در برابر جامعه اسلامی 💠بررسی دو مکتب 🔸فریسیان :معتقد به تفسیر کتاب مقدس 🔸صدیقیان :عدم تفسیر 💠نگاهی تاریخی به تلمود بابلی واورشلیمی 💠دو پیامبر موعود ومنجی 🔸حضرت عیسی ع 🔸پیامبر اکرم ص 💠تحریف آیین مسیحیت توسط پولس 💠تحریف اسلام نبوی توسط دست نشاندگان وعلمای یهود 🔸منع حدیث 🔸ترویج اسرائیلیات 💠شکل گیری علوم اسلامی بدون توجه به حدیث نبوی ومبتنی بر تعالیم یهود 💠اقدامات مسیحیان یهودی در تحریف بنیادین کلیسای کاتولیک توسط 🔸مارتین لوتر 🔸ژان کالون 🔸مکتب پیوریتانیسم:بنیان گذاران آمریکا 💠پیمان بالفور 💠تحلیلی از تحولات نوار غزه 💠جریان های مقاومت فلسطین در پرتو انقلاب اسلامی 🔸حماس 🔸جهاد اسلامی 🔸سرایا القدس 🆔@abhas313