eitaa logo
عبدالله محمدی
644 دنبال‌کننده
97 عکس
20 ویدیو
15 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ ولایت فقیه از موضوعاتی است که تصور آنها موجب تصدیق میشود و چندان احتیاج به برهان ندارد. هر کس عقاید و احکام اسلام را حتی اجمالا دریافته باشد چون به ولایت فقیه برسد و آن را به تصور آورد بی‌درنگ تصدیق خواهد کرد و آن را ضروری و بدیهی خواهد شناخت (ولایت فقیه، ص۹) https://eitaa.com/abmohammadi
🟢بلوغ پس از شهادت 🔹شهادت شهید جمهور مائده الهی برای ملت ایران گسترده است که قدرشناسی نسبت به آن وظیفه هر کدام از مومنین است. https://eitaa.com/abmohammadi/381 ✅باورمان این است که برکات شهادت رئیس خدمت، بیش از وجود ایشان است. بر همین اساس، عملکرد جبهه انقلاب پس از شهادت ایشان باید متناسب با رشد یافتگی یادشده باشد. در مقطع فعلی پرسش اصلی آن است که ملت رشدیافته چگونه باید از این ظرفیت برای واقعه عظیم انتخابات بهره گیرد؟ 1️⃣ یک جلوه از این عظمت، فضای همدلی کم نظیر بین اقشار مختلف جامعه بود. جبهه انقلابی می تواند/موظف است تمام تلاش خود را برای تشویق این جمعیت عظیم به شرکت در انتخابات به کارگیرد. این اصل حاکم بر تمام فعالیتها و رقابتهای انتخاباتی است. تشویق به اصل انتخابات مهمتر از تأکید بر کاندیدای مورد نظر ماست. 2️⃣هر نوع رقابت که باعث شود فضای همدلی به عداوت و کینه آنهم بین مومنین تبدیل شود، ناسپاسی نسبت به این اقبال مردمی است. 3️⃣ جبهه انقلاب، در معرض آزمونی است که رقابت انتخاباتی بین کاندیداهای همسو را به شکلی مدیریت کند که تفاوت رقابت اسلامی با رقابت انتخاباتی سکولار نمایان شود. همفکران شهید خدمت بیشتر در انظار عمومی مورد این پرسش هستند که راه وی را در این مقطع چگونه ادامه خواهند داد؟ 4️⃣ آیا میتوان رقابتی شکل داد که منتهی به تنقیص کاندیدای انقلابی رقیب نباشد؟ آیا با توجه به اصل حاکم در بند نخست نباید وارد نقد رقیب شویم؟ توجه به اصل مراتب ایمان در قرآن و مراتب وجود در نظام حکمت صدرایی راهگشاست. کاندیدای مورد تشخیص من، صد نیست و کاندیدای انقلابی رقیب وی نیز صفر نیست. هر کدام از رقبای انقلابی داخل در جبهه انقلاب هستند. میتوان در عین معرفی کاندیدای مورد اقبال خودمان، توفیقات کاندیدای رقیب را در حد خودش معرفی کرد و حتی میتوان به نقد وی نیز پرداخت، بدون آنکه تخریب شود. هنگام نقد کاندیدای رقیب، یادآور میشویم این نقد به منزله نادیده گرفتن دیگر امتیازات وی نیست، کاندیدای مورد انتقاد ما با این نقایص از رتبه نود به هفتاد تنزل کرده است و کاندیدای مورد حمایت ما نیز صد نیست بلکه مثلاً هشتاد است. با وجود نقدی که به رقیب دارم، وی را خارج از جبهه انقلاب نمیدانم. 5️⃣ این یکی از الگوهای رقابت مومنانه است که میتوان در عمل آن را در برابر الگوی سکولار معرفی و تمرین کرد. میتوان به دیگر الگوها نیز اندیشید. عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
حق الناس نظام ✅طبق قانون انتخابات هر کس در تبلیغات انتخاباتی خود سخنی بگوید که سبب تضییع حق از دیگران شود، حق دفاع برای آن شخص محفوظ است. پرسش مهم آن است که اگر کسی در سخنان خود ارزشهای نظام اسلامی را زیر سوال ببرد یا تمسخر کند یا ... چگونه باید جبران شود؟ تمسخر ارزشهای انقلاب، تضییع حقوق چند صد هزار شهید و ایثارگر است. تضییع حقوق میلیونها مومن و مستضعفی است که انقلاب را به اینجا رسانده اند. ✅هیچ کاندیدایی حق ندارد از تریبون جمهوری اسلامی سوءاستفاده کند و آن را زیر سؤال ببرد. حداقل بعد از شهادت شهید جمهور نباید اجازه داد به چهره نورانی نظام به اسم انتخابات پنجه بکشند. جبران حق الناس نظام از هیچ راهی ممکن نیست، بنابراین این مطالبه باید پیشگیرانه و قبل از شروع ایام تبلیغات فراگیر شود. 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
📚دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره دوگانه خالص سازی و وحدت 🌿 یک سؤال دیگر این است که بعضی‌ها میگویند وحدت، بعضی‌ها میگویند خلوص؛ شما چه میگوئید؟ من میگویم هر دو. خلوص که شما مطرح میکنید - که ما بایست از فرصت استفاده کنیم و حالا که غربال شد، یک عده‌ای را که ناخالصی دارند، از دائره خارج کنیم - چیزی نیست که با دعوا و کشمکش و گریبان این و آن را گرفتن و با حرکت تند و فشارآلود به وجود بیاید؛ خلوص در یک مجموعه که اینجوری حاصل نمیشود؛ ما به این، مأمور هم نیستیم. 🌿در صدر اسلام، خوب، با پیغمبر اکرم یک عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابیّ‌بن‌کعب بود، عمار بود، کی بود، کی بود؛ اینها درجه‌ی اول و خالص‌ترینها بودند؛ عده‌ای دیگر از اینها یک مقداری متوسطتر بودند؛ یک عده‌ای بودند که گاهی اوقات پیغمبر حتّی به اینها تشر هم میزد. اگر فرض کنید پیغمبر در همان جامعه‌ی چند هزار نفری - که کار خالص‌سازی خیلی آسانتر بود از یک جامعه‌ی هفتاد میلیونی کشور ما - میخواست خالص‌سازی کند، چه کار میکرد؟ چی برایش میماند؟ آن که یک گناهی کرده، باید میرفت؛ آن که یک تشری شنفته، باید میرفت؛ آن که در یک وقتی که نباید از پیغمبر اجازه‌ی مرخصی بگیرد، اجازه‌ی مرخصی گرفته، باید میرفت؛ آن که زکاتش را یک خرده دیر داده، باید میرفت؛ خوب، کسی نمیماند. امروز هم همین جور است. اینجوری نیست که شما بیائید افراد ضعاف‌الایمان را از دائره خارج کنید، به بهانه‌ی اینکه میخواهیم خالص کنیم؛ نه، شما هرچه میتوانید، دائره‌ی خلّصین را توسعه بدهید؛ کاری کنید که افراد خالصی که میتوانند جامعه‌ی شما را خالص کنند، در جامعه بیشتر شوند؛ این خوب است. از خودتان شروع کنید؛ دور و بر خودتان، خانواده‌ی خودتان، دوستان خودتان، تشکل خودتان، بیرون از تشکل خودتان. هرچه میتوانید، در حوزه‌ی نفوذ تشکل خود، برای بالا آوردن میزان خلوصهای فردی و جمعی تلاش کنید؛ که نتیجه‌ی آن، خلوص روزافزون جامعه‌ی شما خواهد شد. راه خالص کردن این است. 🌿وحدت هم که ما گفتیم - که بعد سؤالات دیگری هم در این زمینه شده - منظور من اتحاد بر مبنای اصول است. بنابراین وحدت با کیست؟ با آن کسی که این اصول را قبول دارد. به همان اندازه‌ای که اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصلیم؛ این میشود ولایت بین مؤمنین. آن کسی که اصول را قبول ندارد، نشان میدهد که اصول را قبول ندارد یا تصریح میکند که اصول را قبول ندارد، او قهراً از این دائره خارج است. 🌿بنابراین با این تفصیل و توضیحی که عرض شد، هم طرفدار وحدتیم، هم طرفدار خلوصیم (دیدار با دانشجویان ۱۳۸۹/۰۵/۳۱) 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
📚 رها کردن امتیاز واقعی به بهانه مزیت موهوم. 1️⃣ مزیت مهم روحانیت ارتباط حقیقی با عموم مردم است. این اعتماد حاصل از قرنها حضور روحانیت در دل مردم، مساجد، هیئات؛ و به طور خاص گره گشایی سالیان اخیر در کرونا، سیل، زلزله و ... است. شریعتی همین امر را امتیاز روحانیون در رهبری جامعه میدانست که هیچگاه جریان روشنفکری از آن بهره مند نبود. مخاطب روشنفکران آن زمان نیز قشری حداقلی در کافه ها و محافل روشنفکری بودند. 2️⃣جبهه باطل که ناتوان از حضور در میدان واقعی است، به ناچار در فضای مجازی مانند کسی که لاف در غربت میزند، مجبور به قلب واقعیات، بزرگنمایی و توهم سازی است که نمونه های اخیر آن را در تشییع جنازه شهید رئیسی شاهد بودیم. 3️⃣ قشر عظیمی از مخاطبان انتخابات، عموم مردمی هستند که در فضای حقیقی بر یکدیگر تأثیرگذارند. هنوز اربعین شهید رئیسی نشده و بخش زیادی از مردم کماکان به صداقت شهید رئیسی باور دارند . 4️⃣ هفته پایانی مهمترین ایام برای اثرگذاری بر افرادی است که هنوز تصمیم نگرفته یا مرددند. جبهه انقلاب به جای تمرکز بر تماشا و تحلیل مناظرات و مقایسه نظرسنجی هایی که نمیدانیم کدامشان واقعی است، بهتر است از این امتیاز بی نظیر خود (حضور در فضای حقیقی) استفاده کند. هنر ما عرصه گذاری در ارتباطات حقیقی است. به میان مردم برویم و کاندیدای خود را به شکل ایجابی تبلیغ کنیم. 5️⃣ الان برای دعوای اصلح غیرمقبول و صالح مقبول زود است. اگر مقبولیت کاندید اصلح کم است، باید برای افزایش آن تلاش جدی کرد. ایده نخبگانی دکتر جلیلی را به زبان عمومی تبدیل کنیم. در عین حال، امر ولی فقیه در نکوهش تخریب و تضعیف دیگر کاندیدها را احترام کنیم. حتی در برابر تخریب قالیباف و زاکانی نیز مدافع ایشان باشیم. اینکه در روز آخر انتخابات چه تصمیمی بگیریم، تکلیفی جداگانه است. 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
📚 تشخیص اولویتها در آخرین روزها 1️⃣ از جمله شگردهای شیطان، مشغول ساختن مومنان به کارهای نیک است تا از تکلیف اصلی و «احسن» باز بمانند. 2️⃣ اگرچه نظرسنجی ها جنبه طریقی دارند، در جمع بندی وظیفه، یاریگر هستند. طبق تمام نظرسنجی های معتبر حدود سی درصد افراد مصمم به شرکت در انتخابات، هنوز تصمیم نگرفته اند. یعنی تقریبا از هر سه نفر یکنفر. 3️⃣ بخش عمده ای از این افراد مخاطبان ایتا نیستند. حتی چندان به نتیجه دعوای جلیلی و قالیباف نیز دغدغه مند نیستند. 4️⃣ گمانه زنیهای بی حاصل ایتایی درباره اصل اجماع یا کیفیت آن؛ تخریب جلیلی و قالیباف، حتی اگر به قصد تبیین باشد، تا حالا هر کاری توانسته کرده است و بعید است رأیی به جبهه انقلاب اضافه کند. مساله تعیین کننده رأی این افراد مردد است و ما باید برای راهنمایی این سی درصد از «ارتباطات واقعی و میدانی» بهره گیریم. https://eitaa.com/abmohammadi/388 5️⃣ تکلیف اصلی ما راهنمایی این سی درصد به سمت کاندیداهای جبهه انقلاب است. کمک به این عده تحلیلهای چندان عمیقی نیاز ندارد. بسیاری از ایشان در مساجد، حرم، جلسات غدیر، اصناف و ... مخاطب مستقیم ما هستند و به ما اعتماد دارند. فرصت حضور میدانی، ارتباطات واقعی با دیگران را از دست ندهیم. فراموش نکنیم زمانی رئیس جمهور غربگرا با اختلاف دویست هزار رأی، به پاستور رفت. 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
سخنرانی.mp3
9.27M
🍃جشن عیدغدیرخم🍃 🔹سخنرانی: استادعبدالله محمدی 🔹با موضوع عید غدیر و کارکرد اصلی بحث امامت که اجرای دین خداست و ارتباط آن با تکلیف طلّاب محترم در انتخابات پیش رو 🚩هیئت فقه وشهادت @feghhoshahadat
معارف انقلاب_ج۰۷_۱۴۰۳۰۴۰۶.mp3
12.9M
📚درس : معارف انقلاب 👤 استاد : حجة الاسلام عبدالله محمدی ✅شماره جلسه : ۷ 📆تاریخ جلسه : ۶ تیر 1403 🔹صرورت تضرع و انابه در تمامی حالات مقتضای حیات توحیدی 🔹تربیت انسان هدف اصالی در ابتلائات فردی و اجتماعی 🔹کان للاوابین غفورا ... ترمیم و جبران کاستیها و اشتباهات نتیجه رجوع و توجه دایمی به حق تعالی
📕 تضرع قدرتمندانه 1️⃣ بر اساس مبانی وحیانی، نیاز فرد و امت به توسل و تضرع، محدود به شرایط سختی و اضطرار نیست، بلکه در شرایط خوشی و فتح نیز محتاج تضرع دائم هستیم. الهی انا الفقیر فی غنای فکیف لااکون فی فقری 2️⃣ توسل و تضرع، لزوماً حاکی از ترس و نومیدی در متوسلان نیست، بلکه میتوان در اوج نشاط و عزم و اراده نیز دائماً متوسل به عنایت و لطف الهی بود. 3️⃣ اثر انابه به پروردگار، نه تنها آمرزش گناهان گذشته بلکه جبران خسارات عینی است که در اثر کوتاهی ها رخ داده است. «کان للاوّابین غفوراً» 4️⃣توسل به اراده و اسباب الهی نه جایگزین مراجعه به اسباب عادی و محاسباتی است و نه در کنار آن، بلکه متن تمام فعالیتهاست. هیچ فعالیتی بدون استمداد از درگاه الهی مقرون به توفیق نیست. 5️⃣ امت مومن در روزهای منتهی به انتخابات، با وجود تلاش بر مشارکت حداکثری، معرفی اصلح، ایجاد وفاق بین مومنین، نیازمند گدایی از درگاه الهی است. این توسل نه از سر استیصال و ضعف است و نه ترس و نگرانی، بلکه به منظور تقویت امید، نشاط، وفاق و توکل به امداد الهی است. 6️⃣ توسل و تضرع، موجب شسته شدن کدورتهایی است که در اثر ناسپاسی به خدمات شهید رئیسی یا بداخلاقیها بدان گرفتار شدیم. توسل نه تنها ظلمت را از بین میبرد بلکه در نتیجه نیز اثرگذار است، برکاتی که از آن محروم شده ایم را برایمان جبران میکند. «کان للاوّابین غفورا» 7️⃣ حتی اگر نتیجه صندوق برایمان اولویت دارد، تضرع و توسل میتواند آراء را بر خلاف اسباب ظاهر و محاسبات عادی به نفع مومنین شکل دهد. «من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب» 8️⃣ ناسپاسی جمعی محتاج استغفار و تضرع جمعی است. در این روزها و ساعات از توسل همگانی محروم نباشیم. 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
24-06-27_144533_240627.mp3
39.64M
🔻 وظیفه جبهه انقلاب در شرایط فعلی 🎤 استاد عبدالله محمدی 1403/4/7 ⌚️ رسیدن‌ به غایات باید از مسیر رشد افراد باید باشد. دقیقه ۴:۵۰ تا ۷:۳۰ ♦️توازن میان رشد افراد و دشواری امتحان دقیقه۱۱:۵۰ تا ۱۴:۱۰ 🔴امتحان دشوار آخرالزمان : تقویت روحیه اخوت، با تحفظ بر مراتب ۱۴:۱۲ تا ۱۹:۲۷ 🔴امتحان دوم: حفظ روحیه مقاومت و نشاط، سست نشدن دقیقه۱۹:۲۷ تا ۲۷:۴۸ 🔴امتحان سوم: تکیه بر نصرت الهی به جای تکیه بر امور ظاهری، ضرورت تضرع دائم دقیقه ۲۷:۵۰ تا ۳۳:۴۰ ♦️جبران ناسپاسی اجتماعی با انابه و استغفار اجتماعی دقیقه۳۳:۴۱ تا ۳۸:۴۵ 🔴بخش پایانی، نگاه الهی در رقابت انتخاباتی، حفظ روحیه و امید جبهه مقاومت ۳۸:۴۵ تا آخر 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
m1.mp3
2.24M
🔻 وظیفه جبهه انقلاب در شرایط فعلی 🎤 استاد عبدالله محمدی 1403/4/7 ⌚️ رسیدن‌ به غایات باید از مسیر رشد افراد باید باشد. 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
mohammadi2.mp3
1.96M
🔻 وظیفه جبهه انقلاب در شرایط فعلی 🎤 استاد عبدالله محمدی 1403/4/7 ♦️توازن میان رشد افراد و دشواری امتحان 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
m3.mp3
4.41M
🔻 وظیفه جبهه انقلاب در شرایط فعلی 🎤 استاد عبدالله محمدی 1403/4/7 🔴امتحان دشوار آخرالزمان : تقویت روحیه اخوت، با تحفظ بر مراتب 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
m4.mp3
7.01M
🔻 وظیفه جبهه انقلاب در شرایط فعلی 🎤 استاد عبدالله محمدی 1403/4/7 🔴امتحان دوم: حفظ روحیه مقاومت و نشاط، سست نشدن 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
m5.mp3
4.9M
🔻 وظیفه جبهه انقلاب در شرایط فعلی 🎤 استاد عبدالله محمدی 1403/4/7 🔴امتحان سوم: تکیه بر نصرت الهی به جای تکیه بر امور ظاهری، ضرورت تضرع دائم 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
m6.mp3
4.26M
🔻 وظیفه جبهه انقلاب در شرایط فعلی 🎤 استاد عبدالله محمدی 1403/4/7 ♦️جبران ناسپاسی اجتماعی با انابه و استغفار اجتماعی 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
m7.mp3
4.17M
🔻 وظیفه جبهه انقلاب در شرایط فعلی 🎤 استاد عبدالله محمدی 1403/4/7 🔴بخش پایانی، نگاه الهی در رقابت انتخاباتی، حفظ روحیه و امید جبهه مقاومت 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
استاد دکتر عبدالله محمدی.mp3
3.82M
🔶اصل برای ما مردم سالاری دینی است. 🍃رسیدن‌ به غایات باید از مسیر رشد افراد باشد. 🔹اقامه قسط برعهده انبیاء است یا مردم؟ 🔹اگر مشارکت حداکثری محقق و نامزد اصلح انتخاب شد، ولی نه از مسیر رشد افراد جامعه آیا ما به هدف رسیده ایم؟ 🔻جریان خالص‌سازی و رشد امت در طول تاریخ برشی از سخنان: 🎤 استاد عبدالله محمدی 🔸️ مراسم اربعین سیدالشهدای خدمت،سیدابراهیم رئیسی
m4.mp3
7.01M
🎤 استاد عبدالله محمدی 🔻 حفظ امید و نشاط، شاخص رشد در امتحانات دشوار 🔴شاخصه توفیق و عدم توفیق در انتخابات، فقط توفیق ظاهری نیست. ✅ برشی از جلسه تاریخ 1403/4/7 قبل از انتخابات؛ مشروح جلسه در پیوند زیر: https://eitaa.com/abmohammadi/395 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
📚چارچوب آسیب شناسی انتخابات 🔻 پس از حدود یکماه تلاش جبهه انقلاب، نتیجه انتخابات مشخص شد. داوری درباره اینکه جبهه و حتی هر کدام از ما پیروز بوده اند یا خیر را در صوتی جداگانه بررسی کرده بودیم. آنجا نشان دادیم حتی در صورت مخالفت نتیجه ظاهری نیز میتوان پیروز بود. (https://eitaa.com/abmohammadi/395) درباره دلایل اینکه چرا نتیجه «ظاهری» موافق میل ما نبود نیز گفتگوهای مفصلی در حال انجام است. ✅ اما در این نوشتار قصد دارم چند اصل دیگر را درباره قواعد آسیب شناسی و تحلیل انتخابات یادآوری کنم: 1️⃣ قرآن کریم رویکرد «ربّیون» که در اصطلاح ما گروههای پیشران جبهه حق نامیده میشوند را در آیات 146 تا 148 سوره آل عمران بیان کرده است. «فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ» این گروه نه تنها در شرایط فتح، بلکه در شرایط ضعف و ضربه دیدن نیز نه دچار ضعف درونی میشوند و نه سستی در اقدام بیرونی؛ ایشان در زمان شکست نیز استقامت خود را از دست نمیدهند و به همین دلیل خدا ایشان را دوست دارد. بنابراین آسیب شناسی به معنای ناامیدی و سیاه نمایی نیست. 2️⃣ آسیب شناسی به معنای متهم کردن دیگران یا سرزنش کردن ایشان نیست. بلکه ربّیون، آسیب شناسی را ابتدا از خود آغاز میکنند. قَالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِي أَمْرِنَا سرزنش کردن و بی اخلاقی کردن، همان آفتی است که در دوره اول انتخابات نیز هزینه های زیادی از ما گرفت، بی آنکه منفعت چندانی نصیبمان کند. 3️⃣ طلب مغفرت به معنای جبران است، بنابراین آسیب شناسی باید به جبران، حرکت و ثبات قدم بیشتر منجر شود، نه ناله و زانوی غم بغل گرفتن « و ثبت اقدامنا» بعد از تمام این مراحل است که نصرت الهی شامل حال مومنان میشود. «وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ» 5️⃣ تحلیل انتخابات، نباید به تضعیف ساختارها و مفاهیم اصیل جمهوری اسلامی مانند مردم سالاری دینی، شورای نگهبان و ... منجر شود. 6️⃣ در عالم اسباب ظاهری، نتیجه فعلی تابع تلاش یکماهه ماست. اگر یک دهم فعالیتهای این یکماهه را «به شکل مستمر و سنجیده» در طول سال ادامه دهیم، دهها برابر نتیجه درازمدت خواهیم گرفت. محرم و صفر آغاز مبارکی در این حرکت مستمر است. 7️⃣ اگر به نام آسیب شناسی و تحلیل انتخابات، با سرزنش و یا بی اخلاقی، روحیه ناامیدی و ضعف را به دیگران منتقل کنیم، ناخواسته از مسیر قرآن خارج شده ایم. 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi
-1471799549_1940846966.mp3
23.4M
🎙 سخنرانی شب چهارم محرم دانشگاه امیرکبیر ❇️ رابطه آرمان امام (ع) و آرمان مومنان ❇️زاویه دید امام ، احیای ایمان در عالم است 👤 عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi