eitaa logo
ابوقاسم
35.6هزار دنبال‌کننده
843 عکس
151 ویدیو
1 فایل
ارتباط @aboghasem
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴آقایان مسئولین آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی برای بنای فرهنگ در نسل کودک و نوجوان چه کردی؟ شاید آموزش هوشمند و کاربردی در مدارس 30 سال پیش برای جامعه ،خانواده و مسئولین به یک ضرورت تبدیل نشده بود ،اما امروز همه چیز در قالب هوشمندسازی نوین درحال عرضه است. خلاء آموزش وتربیت،فناوری و مهارت های کاربردی در مدارس یک تهدید بزرگ برای نسل آینده کشور محسوب می شود ،فرهنگ سازی علم کاربردی ،مهارت آموزی،کار در حوزه دیجیتال در مدارس می تواند از بسیاری از مشکلات اجتماعی و بی معنا شدن زندگی برای میلیون ها انسان جلوگیری کند. البته تصور حذف آموزش و تربیت از مدارس اشتباه است بلکه بنا بر تکمیل ،تصحیح و یا اصلاحات در نظام آموزشی کشور است که مسیر صحیحی را برای رشد کودک فراهم می کند. ما معتدقیم که به شکل دیگری هم می توان زیر بنای اساسی و دقیق تری برای مقوله فرهنگ تعریف کرد، این زیربنا با ترسیم مسیر دقیقی از تربیت و آموزش کاربردی، کاراموزی و کارآفرینی در حوزه های مختلف در مدارس است که با این گفتمان سازی و اصلاحات لازم در نظام آموزشی ،بستر لازم برای نخبه پروری، کارآفرین و... فراهم شود تا درآینده ازیک جامعه نخبگانی برخوردار شویم. پذیرش روش های نوین برای فرهنگ سازی بسیار با اهمیت است که باید مورد توجه بخش های مختلف تصمیم گیر در کشور قرار گیرد. متولیان فرهنگی باید این مساله را فهم کنند که فرهنگ سازی آموزش محور به فرهنگی سازی نگرش های آن ها نیاز دارد. باید روشن شود که به چه میزان برای فرایند فرهنگ سازی (از صفر تا صد) به تحقیق و پژوهش و برنامه ریزیو بعد از آن آسسیب شناسی پرداختند .؟از فرهنگ چه می دانند؟،چند درصد از فرهنگ سازی های خود انتظار نیروسازی مفید دارند؟چرا فرهنگ سازی آن ها تا به آلآن نتیجه عکس می دهد؟آسیب شناسی آن ها از این مساله چیست؟ ابوقاسم
ارتباط با ابزارهای روز دنیا و استفاده از آن ها در بخش های مختلف بخصوص آموزشی و فرهنگی که حالا بحث ما است یک ضرورت است و رسیدن به این ضرورت برای ما و متولیان فرهنگی بسیار اهمیت دارد. عدم بکار گیری این ظرفیت در بخش های مختلف به معنای پشت کردن به روش های فرهنگی نوین و امروزی است ، در عصر زندگی دیجیتال و فناوری که زندگی همه جوامع بشری متاثر و حتی متولد از آن شده عدم استفاده ازصنعت دیجیتال و فناوری ،ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری فرهنگی کشور و اقدامات آن ها در مقوله فرهنگ را بی فایده کرده است. وقتی از فرهنگ سازی دانش و مهارت های دیجیتالی میان جامعه کودک و نوجوان صحبت می کنیم منظور بکارگیری دانش برای خدمات هوشمند و برطرف سازی نیازهای کشور با آن است،این فرهنگ سازی منجر به ایجاد چرخه ای دانش بنیان در نسل های بعدی کشور می شود و تربیت یافتگان همین فرهنگ نخبگانی خود به بازتولید مهارت اعم از مهارت‌های کاربردی و خدماتی و دیجیتالی و تولید علم و تربیت نیرو خواهند پرداخت و اینگونه یک جامعه نخبه پرور و دانش محور تبدیل می شود. ابوقاسم
این گوشه ای از برنامه جامع پیشرفت و توسعه با محوریت فرهنگ است که توسط نخبگان و متخصصین مجموعه فراهوش طراحی و تدوین شده است ما در مجموعه فراهوش که خبرگزاری وستانیوز زیر نظر این مجموعه فعالیت می کند مسیر مشخصی رابرای تحول در نسل کودک و نوجوان ترسیم کرده ایم. مسیری که با محوریت فرهنگ پژوهش محور با یک برنامه ریزی دقیق و مشخص ترسیم شده است و باتوجه به زیرساخت های فنی مجموعه فراهوش قابلیت عملیاتی سازی ایده را در کم ترین زمان ممکن دارا هستیم. مجموعه فراهوش برای مهارت افزایی، رشد و تربیت نسل کودک و نوجوان برنامه جامع و کاملی را در اختیار دارد و برای آن از زیرساخت هایی نظیر، کار پژوهشی و مطالعاتی، ایده، خلاقیت، برنامه ریزی و توان فنی برای تولید محتوا، ساخت انواع اپلیکیشن های حرفه ای آموزشی و فرهنگی برخوردار است. امید است که بتوانیم مسیر اشتباه نظام آموزشی و تربیتی جمهوری اسلامی ایران برای تربیت کودک را اصلاح کنیم تا نسلی سالم مفید و دانا برای آینده تربیت کنیم ابوقاسم
آقای مسئول فرهنگی جمهوری اسلامی برای بنای فرهنگ در نسل کودک و نوجوان چه کردی؟ آقای جمهوری اسلامی چرا خروجی آموزش و پرورش تان به گردانندگان اغتشاش و درگیری های خیابانی تبدیل شده اند؟ کی می خواهید در مسیر انتخاب شده خود در تربیت و آموزش میلیون ها کودک و نوجوان بازنگری کنید؟ علي رغم هزینه های میلیاردی برای طرح های مختلف آموزشی، چرا نتیجه ایده آل محقق نمی شود؟ کی می خواهید در روش های فرسوده وسنتی و بدون بازدهِ خود در امر نیرو سازی بازنگری کنید؟ استفاده از روش آزمون و خطا در امر تربیت نسل های آینده تا کی؟؟ چرا مسیر صحیح سالم سازی نسل های آینده کشور را در رفتارها، روش ها و قوانین کشور نمی بینیم؟؟ اگر به دنبال خلق جامعه سالم هستید؟ اگر به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی هستید؟ اگر بدنبال افزایش مهارت و دانش در نسل آینده هستید چرا برای تربیت پدران و مادران سالمِ نسل آینده، کودک امروز را تربیت نمی کنید؟ باتوجه به تغییرات فکری و تربیتی نسل کنونی و دور شدن آن ها از آموزه های دینی و دغدغه های بزرگ برای تحول در کشور، آیا می دانید ارزیابی ما از پدران و مادران آینده این سرزمین اصلا خوب نیست؟ فاعتبروا يا أولي الابصار ابوقاسم
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥✅حراست از امنیت ملی؛ مسئولیت اصلی و افتخار آمیز نیروهای مسلح @amniatemeli
متاسفانه هر نقدی که ما درباره تحولات مختلف داخلی و خارجی مطرح می کنیم برخی بدون توجه به محتوای نقد و میزان اعتبار و وثاقت آن سریعا برچسب می زنند که ابوقاسم به خاطر اینکه کاندید دلخواهش رئیس جمهور نشده دولت سید ابراهیم رییسی را تخریب می کند بنده هرگز فردگرا نبوده و نخواهم بود و همواره در برهه های مختلف سعی می کنم براساس تشخیص علمی و مبتنی بر پژوهش دقیق و لحاظ ذوق سیاسی امام جامعه در یک مساله موضع گیری کنم در برهه ای از زمان تشخيص بنده بر ریاست جمهوری آقای سعید جلیلی بوده و این تشخیص براساس انتخاب آگاهانه انجام شد نه روابط شخصی و یا تعصب بی جا البته اگر زمان تکرار شود بین خود و خدای خود همان تشخیص را انتخاب خواهم کرد و از آن نزول نخواهم کرد خیلی تاسف آور است که عده ای به اصطلاح انقلابی صرفا دوست دارند حرف آن ها تکرار شود و هرآنچه که آن ها بگویند بد، بد است و آنچه را که خوب می نامند خوب است و دگر اندیشان که از قرار معلوم بخشی از جبهه انقلاب به حساب می آیند را با برچسب، شکایت و تهمت حذف می کنند از دوست بپرسید که چرا می شکند...
عبور سپاهیان اسلام از ارس بعد از یک و نیم قرن
📌توازن قدرت در قفقاز خیلی خوشحال هستیم که توانستیم اهمیت مساله قفقاز برای ایران را به جامعه و مسئولین کشور منتقل کنیم این روزها همگی از رویکرد فعالانه کشورمان در قفقاز خوشحال هستیم. باید تلاش کنیم در بستر رسانه چالش های واقعی کشور را برای مردم به گفتمان تبدیل کنیم رزمایش اقتدار سپاه پاسداران در کرانه ارس و سفر دوروزه وزیر امور خارجه کشورمان به ارمنستان حاوی سیگنال بسیار مهمی از تهران به باکو و آنکارا بود. تهران به هیچ عنوان از منافع ژئوپلیتیکی و ژئو استراتژیک خود در قفقاز جنوبی عقب نشینی نخواهد کرد و برای مقابله با برنامه های باکو و آنکارا از هر ابزاری که بخواهد استفاده خواهد کرد. تهران از مولفه های مهمی در قفقاز برخوردار است که می تواند با آن ها به کلی معادلات را برهم بزند اما حسن همجواری و قواعد بازی ایجاب می کند که متناسب با شرایط و اقداماتی که رقبا انجام می دهند واکنش نشان دهیم. باکو و آنکارا باید بدانند که ایران ارمنستان نیست، ما نزدیک به نیم قرن است پنجه به پنجه اربابان تان یعنی اسرائیل و آمریکا در مصاف هستیم و به اندازه موی سرتان به آن ها ضربه زدیم و حقیرشان کردیم، شما برای ایران مگس هم نیستید، بهتر است از بازی بزرگان که از حد شما بزرگ تر است به آرامی خارج شوید ابوقاسم
📌باور انتظار مفهوم انتظار به عنوان یک باور هویت بخش و سرشار از امید جایگاه مهمی در فرهنگ دینی و باورهای ما دارد معتقد هستم میزان درک مفهوم انتظار به تعداد تک تک انسان ها و جوامعی که با این فرهنگ در آمیخته اند می تواند متفاوت باشد و هرکس به اندازه ای که از انتظار می فهمد مسئولیت تاثیرگذاری مفید و هدفمند در محیط پیرامونی خود دارد، این یعنی همه ما نسبت به فرهنگ انتظار و کار برای آن مسئولیت داریم انسداد در انتظار فردی و توقف در باورهای ذهنی به مفهوم انتظار دقیقا از ویژگی های فهم ناقص نسبت به این مقوله است و همین تصور غلط منجر به شکل گیری باورهای دیگری در عصر غیبت منجی شده است و بسیاری را از حرکت و کار برای انتظار فرج متوقف کرده است شکل گیری پیوند میان باور ذهنی انتظار با جریان سازی آن به عنوان یک فرهنگ هویت بخش و انتظار جمعی دقیقا همان تفاوتی است که انقلاب اسلامی أن را روشن کرد برداشت دقیق از مفهوم انتظار سال ها بلکه قرن ها نه زیر غبار گزاره های دینی بلکه با رسوب افکار حداقلی و ناقص نسبت به گزاره های دینی به فراموشی سپرده شد و بسیاری از سرمایه های انسانی و انبوهی از نسل های مختلف در سده های گذشته را از این فرهنگ حیات بخش بی بهره کرد حال که به برکت انقلاب اسلامی مفهوم انتظار به هویت جمعی و فرهنگ فراگیر برای تحقق یک سری از آرمان های دینی مورد فهم قرار گرفت باید دید تک تک منتظران به چه اندازه در این فضا قرار گرفته اند و به چه میزان برای این فرهنگ کار می کنند و در سطح بالاتر نظام اسلامی به عنوان یک حکومت اسلامی و موجود زنده که یک ساختار سیاسی منتظِر محسوب می شود برای تحقق فرهنگ انتظار و حرکت به سوی عدالت و معنویت چه کارهایی را برای جامعه دینی خود و فراتر از آن در منطقه و جهان انجام داده است؟ فهم معنای حقیقی انتظار در صورتی که منتظِر را به حرکت و جوشش نیاندازد تفاوتی با نگاه ناقص از این مفهوم ندارد ابوقاسم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
من از آن روز که در بند توام آزادم، آزادم🤲
🔸رسانه شایسته برای اینکه رفتار شناسی عمیقی از حضور جبهه انقلاب در فضای مجازی داشته باشیم ابتدا لازم است ببینیم اساسا این جریان چه تصوراتی از فضای مجازی دارد و دقیقا اهداف و انگیزه های فعالیت آن ها در این گستره مجازی برای چیست؟ خودمانی بگویم که جبهه انقلاب برای چه دستاوردهایی فضای مجازی را اولویت اول فعالیت های خود قرار داده است؟ وقتی انگیزه های تک تک افراد این جبهه را شمارش می کنیم می بینیم همه به دنبال انعکاس ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان های اصیل این کشور است. گمان می رود همه چیز برای یک اتفاق تحول ساز در فضای مجازی فراهم است، اتفاقی که سال ها رهبرانقلاب انتظار آن را دارند، طراحی فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی و تبدیل تهدید های آن به فرصت ها برای همان تحول بنیادین در رسانه که مطلوب همه ما است اما نشد، یعنی اینکه انگیزه های سالم جوانان جبهه انقلاب به یک تحول بنیادین در فضای مجازی ختم نشد؟ چرا نشد؟ اینجا مهم است که همه باهم، یعنی من شما و فرد فرد جامعه انقلابی اعم از مسئول و غیر مسئول و به خصوص مسئولین تصمیم ساز در عرصه رسانه در نگاه خودمان به رسانه و فضای مجازی بازنگری کنیم به نظر می آید نگاه ما به رسانه با دیدگاه انقلاب اسلامی به آن متفاوت باشد افقی که انقلاب اسلامی برای رسانه در نظر دارد جایگاه مهمی برای آن در عصر ارتباطات و فناوری قائل است، این یعنی رسانه در نگاه انقلاب ابزار نیست بلکه صفحه دیگری از زندگی بشری است که مانند زندگی طبیعی به فرهنگ سازی نیاز دارد و برای آن فرهنگ رسانه قائل است خیلی اهمیت دارد که ما با چه نگاهی با رسانه روبه رو می شویم و همین تفاوت نگرش ها در مواجهه با رسانه خود را در بازخورد فعالیت ها نشان می دهد ابوقاسم
باید مفصل فکر کنیم و بیاندیشیم که چرا تا به الآن نتوانستیم به فضای مجازی به عنوان یک موجود زنده نگاه کنیم موجود زنده ای که هیچ کس نمی تواند آن را حذف کند و هرکس بخواهد با آن مواجهه شود دقیقا خود را حذف کرده است همین بازنگری در تصورات ناقصی که نسبت به فضای رسانه وجود دارد نشان می دهد منشاء بهم ریختگی در فضای مجازی بهم ریختگی در تصورات ما وفهم ما نسبت به رسانه است، مساله ای که ثابت می کند ما رسانه را به خودمان باختیم نه دیگران شاید باید منتظر یک حادثه بزرگ باشیم تا نگاه ما را نسبت به فضای مجازی تغییر دهد، همه با کنار گذاشتن تجربه ها و تصمیم های غلط و استقبال از ایده های جدید صاحب موقعیت بی نظیر در عصر رسانه و ارتباطات شدند این یک ضرورت برگشت ناپذیر است که جبهه انقلاب برای پاسبانی از ارزش ها و آرمان های خود به رسانه نیاز دارد اما باید هشدار داد که تکرار نگاه ابزاری به رسانه و عدم شناخت از فرهنگ رسانه به معنای ادامه همان روند سابق خواهد بود ابوقاسم
انرژی مهم ترین چالش پیش روی قدرت های بزرگ دنیا از جمله غرب است آن ها برای تامین نیاز انرژی خود با چالش های متعددی روبه رو هستند این مشکل بعد از جنگ روسیه و اوکراین دوچندان شد و اروپایی ها به شدت به جایگزین سازی انرژی کشورهای دیگر احتیاج دارند اما مساله این است که هیچ کشوری حتی عربستان، قطر امارات، آذربایجان، نروژ نمی توانند نیاز غرب به گاز و انرژی را برطرف سازند. چالش ها برسر انرژی به یک جنگ تمام عیار تبدیل شده است، منطقه غرب آسیا و آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی به عنوان جغرافیای برخوردار از بیشترین انرژی جهان کانون توجهات آمریکا برای جبران انرژی مورد نیاز اروپا قرار گرفت، آمریکا و اسرائیل برای حفظ قدرت نظام تک قطبی نقشه جدیدی برای تامین بازار انرژی آن هم در مالکیت غرب و آمریکا طراحی کردند. آمریکا برای حفظ هژمونی و جایگاه رهبری خود برجهان و کشورهای اروپایی باید از چالش های پیش رو عبور کند. آمریکا حساب ویژه ای بر انرژی کشورهای خلیج فارس، آسیای مرکزی و آذربایجان باز کرده است اما برای تحقق اهداف خود موانع بزرگی به نام محور مقاومت را در خلیج فارس تا باب المندب و قفقاز جنوبی پیش رو دارد. اجزاء مختلف محور مقاومت متناسب با چالش های منطقه ای و بین المللی فعال می شوند و مانع تحقق اهداف غرب می شوند. یمنی ها در محور مقاومت آن هم در منطقه حساس و چسبیده به عربستان و دریای سرخ و خلیج عدن و تنگه حساس باب المندب نقش بسیار مهمی در قدرت مانور مقاومت در برابر آمریکا دارند ابوقاسم
🔸قدرت ازنگاه اسلام ق1 در اندیشه سیاسی و اجتماعی اسلام، و نقش بسیار مهمی در تشکیل حکومت اسلامی، استمرار و موفقیت آن حکومت دارند. هرچند قرار نیست مردم به و حکومت اسلامی مشروعیت بدهند یا از آن سلب مشروعیت کنند اما همراهی و خواست مردم برای تحقق مشروع ترین حکومت اسلامی نیز امری ضروری و غیر قابل اغماض است، بدون خواست و اراده مردم حکومت اسلامی تحقق پیدا نمی کند. تاریخ اسلام و به صورت ویژه دوران بعد از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) شاهد بسیار خوبی برای این مساله است، علی رغم مشروعیتی که نبی اسلام به آقا امیرمؤمنان علیه السلام برای حکومت اسلامی دادند اما این مردم بودند که با پشت کردن به روشن ترین مسیر سعادت و هدایت بخشی که پیامبر تعیین کرده بود فریب برخی جریان های ضد اسلامی را خوردند و مشروع ترین حاکم اسلامی را خانه نشین کردند. این مردم بودند که با اراده الهی و پیامبر اکرم مخالفت و در مسیر اسلام انحراف ایجاد کردند. اهمیت ویژه در اندیشه اسلامی ریشه انسان شناختی دارد، اسلام بر اساس ویژگی های ذاتی انسان، برای هدایت و سعادت مندی انسان ها به ابزار زور و اجبار و حکومت ظالمانه و طاغوت منشانه معتقد نیست اسلام نمی خواهد با چماق و ظلم بر مردم حکومت کند بلکه همه چیز را برعهده مردم گذاشته است، گاهی مردم دقیقا در نقطه مقابل مصلحت اسلام اقدام می کنند و با شکوه و جمعیت آن هم با قصد قربت سر از تن حسین بن علی علیه السلام جدا می کنند این یعنی در اندیشه اسلام جایگاه جمهوریت هرگز نمادین نبوده بلکه عین واقعیتی است که در همه معادلات از نقش بسیار مهمی برخوردار است اما مردم باید بار مسئولیت هزینه سازی های خود را نیز تحمل کنند ابوقاسم
کسی که بر پیچیدگی های سیاست آگاهی ندارد نباید تصویر سازی ناقص در ذهن افکار عمومی ایجاد کند طالبان از همان پیچیدگی های سیاسی این روز ها است که درحال نشان دادن چهره واقعی خود است. از علنی کردن ارتباطات پنهانی خود با آمریکا تا دیدار با مجید الزنداني تروریست و تکفیری که از رفقای اسامه بن لادن رئیس القاعدة بود و در تحولات افغانستان در نبرد با شوروی نیز حضور داشت همگی حاوی پیام مشخصی از کابل است که طالبان بخشی از پروژه آمریکا برای بازی جدید در بستر آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی است. در افغانستان هیچ چیز سرجایش نیست، مشارکت ندادن سایر اقوام و مذاهب در دولت، سرکوب و انحطاط فکری و رفتار های متحجرانه با زن و نخبگان جامعه، فعالیت آزادانه گروه های تروریستی از جمله داعش و القاعده و جای دادن به برخی جدایی طلبان کشورهایی نظیر ایران و تاجیکستان در نقاط مختلف افغانستان، تغییر در فرهنگ و زبان مردم و حذف زبان اکثریت مردم فارسی زبان از مسائلی است که افغانستان شاهد آن است و این کشور و منطقه آسیای مرکزی را بابحران روبه رو کرده است برنامه این است که نارنجکی به نام طالبان در افغانستان رها شود و چالش های جدیدی را برای بازیگران منطقه ای و بین المللی ایجاد کند امکان سانسور این خطر برای ما وجود ندارد و باید برای مهار این چالش با راهبرد درست رفتار کنیم با حرف های عوام پسندانه نمی شود پیچیدگی های سیاسی را تحلیل کرد (خانه ملاعمر سه تا در با خانه شیعیان فاصله داشت)، فهم ذائقه سیاسی طالبان به تحلیل عمیق نیاز دارد. زمان زیادی است که از دوران تحلیل های آبکی عبور کردیم وباید چالش ها را دقیق بررسی کنیم. ابوقاسم
قدرت از نگاه اسلام ق3 مشکل این است که از هیچ چیز خبر ندارند و توجیه نشدند یعنی حال و هوای جبهه را نمی شناسند انتظاری که اسلام از مردم دارد را نمی دانند تصور می کنند تمام شد و فقط باید برای آن بگریند و لباس مشکی بپوشند. گمان می کنند تنها یک بار باید خون داد و فقط یک مرتبه باید جهاد کرد. اما به یک باره امام جامعه می گوید در پیش است خرمشهرها در پیش است یعنی چه؟ خرمشهرها در پیش است به معنای تکرار تاریخ است و تنها فرهنگ مقاومت و مسئولیت پذیری و تکلیف پذیری می تواند مردم را با آرمان های اسلام و انقلاب نگه دارد. اینکه بسیاری از مردم جامعه این دانسته ها را نمی دانند و با این فرهنگ آشنا نیستند معنایش این است که نباید از آن ها انتظار مقاومت و همراهی در همه چالش ها را داشت چرا که آن ها در عالمی که شما در آن هستید سیر نمی کنند یعنی شما آن ها را با این عالم آشنا نکردید پس نباید از آن ها تکلیفی را که بصیرت و فهم دینی و ظرفیت آن را ندارند انتظار داشت آن ها از تکلیفی که برای شما غایت شیرینی و کمال است گریزان اند، چطور انتظار دارید در خرمشهر ها بسوزند و بسازند و ولایت مداری کنند و بنظر بنده این همان پیچ تاریخی تعیین کننده ای هست که باز هم نقش مردم در آن بسیار اهمیت دارد و فراموش نکنیم که تاریخ پر از حوادثی است که هیچکس احتمال تحقق آن را نمی داد ابوقاسم
📌جنگ روایت ها برای یکی مثل بنده که هر روز حوادث منطقه و جهان را به صورت دقیق رصد می کند ضروری است که بداند کنش گران پرقدرت جهانی همواره برمدار منافع و خواسته های خودشان حوادث را رقم می زنند و جهان را در موقعیت و دوگانگی صلح و خشونت قرار می دهند و از همه مهم تر ابعاد گوناگون سناریو های خود را برای صلح و خشونت اجراء می کنند با ایجاد صلح در گوشه ای از جهان ریشه استعمار و وابستگی سیاسی وامنیتی و ازهمه بالاتر اسارت فرهنگی را در آن جامعه می پرورانند. درجای دیگر برای گرم نگه داشتن بازار سلاح و کمپانی ها ومافیاهای جنگ سالار، با استفاده از اختلافات جامعه شناختی نهادینه شده در میان جوامع بشری، سوء تفاهم ها، اختلافات قومی و مذهبی و افزایش تروریسم و فرقه گرایی دست به جنگ افروزی می زنند و آینده کشورها و مردمان جهان را به انحطاط و آینده ای نامعلوم و بحران هویت می کشانند. این دوگانگی دقیقا آثار همان نظام فکری است که قرن ها پیش در مغرب زمین شکل گرفت. غربی ها این دوگانگی را در رسانه های خود به یک فرهنگ تبدیل کردند، و فهم مورد نظر خود را به مثابه یک واکسن در شخصیت انسان ها تزریق کردند. امروزه همه جا و همه کس حتی یک بازیگر یا فوتبالیست بی سواد، بدون توجه به ریشه این دوگانگی از صلح فراگیر و پایان خشونت یا آزادی صحبت می کند گزاره هایی که ظاهرا جذاب به نظر می رسد اصطلاحی که این روزها فانتزی خیلی ها شده است. اما ماجرا در ابعاد فراتری قابل تحلیل است دوگانگی استعمار_استقلال، مستکبر_مستضعف، ظالم_مظلوم، فقیر_غنی واز این قبیل تعابیری که جایگاهی برای آن ها در ادبیات غرب وجود ندارد به صورت برنامه ریزی شده از نظام فکری انسان ها و ترکیب تصورات شان حذف شده است. غرب الگوی تکامل یافته از یک کمپانی استعماری کوچک است که ارزش های اخلاقی، علم و تکنولوژی، فرهنگ و داشته های بشری را به خدمت اهداف خود در آورده است. این همان جنگ روایت ها است که این روزها آثار آن را در ادبیات رسانه ای و سلبریتی های خودمان هم مشاهده می کنیم و دشمن حرف هایش را با فوتبالیست ها و بازیگران به طبقات مختلف جامعه منتقل می کنند ابوقاسم @aboghasm
برنامه ریزی ضعیف یا نبود اراده برای تحول همه چیز را برهم می زند اینکه می گویم همه چیز را برهم می زند معنایش از دست دادن زمان و سرمایه های انسانی است. ممکن است برای کار مفید ایده ها و خلاقیت های بسیار خوبی داشته باشید اما ضعف در چینش راهبرد و نظام فکری برای مسیر پیش بینی شده همه چیز را نابود می کند. به نظر می رسد عامل اصلی خلأ فرهنگ نیرو سازی، خسته کردن سرمایه های انسانی در مسیر ناقص تربیتی و فرهنگی در بخش های مختلف تربیتی و آموزشی و مساجد و موسسات فرهنگی است. برنامه ریزی های غلط و ضعف در بینش تربیت و آموزش باعث شکل گیری مسیر خسته کننده و بی فایده ای برای تربیت در جامعه شده است. به جای قوی شدن اراده و انگیزه های کودک و نوجوان برای ترقی و رشد ، برنامه های آموزشی و تربیتی آن ها را کلافه و پژمرده می کند؟ چرا؟ چرا کودک و نوجوان باید از تربیت و آموزش فرار کند؟این یک موضوع کاملا پژوهشی است که باید درباره آن بحث کرد آنچه مهم است تغییر در نگرش ها نسبت به مساله تربیت و آموزش است، باید گرایش فرهنگ محوری بر تربیت و آموزش حاکم شود. تنوع سازی فرهنگی با قالب های متنوع تبلیغی بسیار اهمیت دارد که همه این اتفاقات باید از دریچه پژوهش به آن پرداخته شود. فرهنگ باید با عناصر مهمی نظیر، ریزی همراه باشد. ابوقاسم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
من از آن روز که در بند توام آزادم، آزادم🤲
این مداحی نیست خودِ عشقه👌
🔴سوریه سازی ایران حوادث این روز های ایران تداعی کننده سناریوی اجرا شده در سوریه است. 🔺نقش پر رنگ جریان های تجزیه طلب در اتفاقات اخیر، 🔺هدایت رسانه ای و سایبری از سوی کشورهای غربی و رقبای منطقه ای 🔺فعال شدن توده های منافقین به شکل شبکه ای در کشور 🔺فرسایشی کردن اعتراضات و اختلال در کسب و کار مردم برای ادامه دار کردن آن 🔺اجرای عملیات های مسلحانه و عادی سازی ترور نیروهای بسیجی و انتظامی در اعتراضات این موارد در سوریه بخوبی پیاده سازی شد و دشمن این کشور را وارد یک جنگ شهری خانمان سوز کرد امنیت نباید بازیچه منافقین داخل قرار گیرد حامیان منطقه ای اتفاقات اخیر صرفا اقلیم شمالی عراق نبوده، اگر قرار بر تنبیه باشد باید عقبه تروریست ها و تجزیه طلب ها یعنی ترکیه، جمهوری بی ریشه باکو، عربستان سعودی(که خب قرار است در روز های آینده توسط یمن تنبیه شود) و پاکستان که ملجائی برای ترویست های سیستان و بلوچستان شده باید تنبیه شوند. مسئولین قرار بود بر سر امنیت این مردم با کسی شوخی نداشته باشند اما ما شاهد اتفاقات دیگری هستیم ابوقاسم
📌نگرانی های امروز کم کاری های دیروز وقتی داخل آرام نباشد وقتی حس امنیت داشتن را از مردم بگیرند وقتی اقتدار پلیس و بسیج برای امنیت داخل کشور از بین برود وقتی بازیگر و فوتبالیست به جای دانشمند و پژوهشگر تئوریسین نسل جدید شود وقتی رسانه و تلویزیون سطحی نگری را فرهنگ سازی کند وقتی مدرسه ها به جای خلاقیت و مهارت آموزی به محل رقص و پارتی تبدیل شود وقتی زندگی فیک و توخالی جای زندگی بامعنا را بگیرد وقتی دغدغه ها و خواسته ها به کلی تغییر کند و تو قادر به کنترل آن نباشی وقتی رسانه سبک زندگی ناقصی را برای نسل دهه 70 و80 خلق کند باید احساس نگرانی کرد: باید نگران بود که این نسل با آینده ایران چه خواهد کرد باید نگران بود که سرنوشت پلیس و بسیج در جامعه چه می شود باید نگران مدیران، معلمین،کارمندان، هنرمندان، بازیگران و فوتبالیست های نسل آینده بود نمی دانم چرا مسئولین نگران نیستند اما ما نگرانیم و از آینده و اتفاقاتی که قرار است با این نسل رخ دهد می ترسیم مشکل کجاست؟ به موقع نگران نسل آینده نشدیم و برای آن کار نکردیم ابوقاسم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی تحولات مهم قفقاز ابوقاسم تحلیلگر و پژوهشگر مسائل بین الملل ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاجی صدای گلوله ها رو می شنوی دمشق، موصل و حلب رو نمیگم منظورم تهران، شیراز و سنندجه خودمونه با این بغض خفته چی کار کنیم حاجی به کی بگیم داره بچه ها رو خفه می کنه 😭 بچه ها یکی یکی دارن شهید میشن حاجی😭 حاجی خیلی نیازت داریم😭 ابوقاسم