یه نکته مهم
#روسیه روزانه 5/5میلیون بشکه نفت خام به بازارهای جهانی صادر می کند
همچنین 2/5 میلیون بشکه فرآوردههای نفتی صادر می کند
چیزی حدود پنجاه درصد صادرات نفت و فرآورده های آن به #اروپا صادر می شود
این درحالی است که #ایران در خوشبینانه ترین حالت روزانه میتونه 2/5 بشکه نفت صادر کنه
طبیعتا ایران به تنهایی نمیتونه جایگزین روسیه برای صادرات نفت به اروپا و همچنین برای تنظیم عرضه نفت در بازارهای جهانی باشه.
افزایش چهار برابری تولید نفت برای ایران حتی اگر زیرساخت های لازم فراهم بشه نمی تواند اتفاق بیافتد یا حداقل اینکه تا رسیدن به این نقطه سال ها فاصله وجود دارد.
#ابوقاسم
🍂نزنید سنگ به گنجشک
پر گنجشک قشنگ است
پر پروانه ببوسید
پر پروانه قشنگ است
نسترن را بشناسید
یاس را لمس کنید
به خدا لاله قشنگ است
همه جا مست بخندید
همه جا عشق بورزید
سینه با عشق قشنگ است
بشناسید خدا را
هر کجا یاد خدا هست
سقف آن خانه قشنگ است …
هدایت شده از غرب آسیا
🌏 با یمن الاسلام می توانید در یمن حضور پیدا کنید.
🔊 برای دریافت آخرین اخبار و آگاهی در موضوعات :
💡سیاسی
💡فرهنگی
💡شناخت منطقهای
💡آداب و رسوم
💡رجال شناسی
💡گویش و لهجه
💡تاریخی و...
از کشور یمن و آخرین اخبار کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس
🔹 کانال یمن الاسلام 🔹
را دنبال کنید.
┄┅══════┅┄
📍تخصصی ترین کانال مربوط به یمن
📍با ما در یمن باشید
https://eitaa.com/joinchat/3613065218Cef828ece68
همیشه توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها است که می شود با آن به دل دریا زد و طوفان به پا کرد
اما خب بغض خفه کننده نسبت به روایت کوچه های مدینه داستانش فرق می کند
و جنس این غم خانمان سوز یک طرف همه غم های دنیا طرفه دیگه
غمِ نفهمیدن زهرای مرضیه(در لحظاتی که برای فرهنگ سازی امر ولایت درب خانه انصار و مهاجر رفتند...) آنقدر جگر سوز است، آنقدر کمر شکن است که باید دیوانه شد و غرق خجالت.
آه که این صحنه فقط و فقط و فقط خون گریستن می خواهد تا اینکه ضربان قلب بایستد.
نمی شود از خون ریخته شده در کوچه های مدینه و چرایی آن گذشت.
امشب به هر مساله ای فکر کردم به مدینه و غربت ترسناک آن رسیدم
خب این هم بخشی از داستان غم انگیز تاریخ است که دل ها را سوزاند
ابوقاسم
فکر می کنم در بستر این رسانه بتوانیم خیلی راحت و شفاف درباره فرهنگ صحبت کنیم.
ملامت دوستان را هم به دیده خود می گذاریم اما این حق را داریم که بگوییم حضرت زهرا سلام الله علیها دقیقا برای چه مساله ای به شهادت رسید
این صحبت ها حاصل تحقیق و پژوهش و کار مطالعاتی است که مسیر متقن و مشخصی برای تدوین و پیاده سازی آن تعریف کردیم. اما خب کار مطالعاتی و تحقیقاتی اگر از بند پ برخوردار نباشد به درد جرز لای دیوار هم نمی خورد.
همیشه با دوستان مجموعه که گفت وگو می کردیم به این می اندیشیدیم که دقیقا از چه نقطه ای باید بنای ساخت کشور را آغاز کرد؟ با کدام عنصر باید پیشرفت و توسعه علمی، تربیتی و آموزشی را برنامه ریزی کرد؟و آن را برآن بنا نهاد؟؟
آن نقطه فرهنگ است.
برای پیشرفت و توسعه و عدالت اجتماعی در جامعه به چند عنصر مهم و بایسته نیاز است، بدون این عناصر نه پیشرفت و نه عدالت هیچ کدام محقق نخواهد شد.
بهترین نقطه برای آغاز پیشرفت و توسعه فرهنگ است. فرهنگ زیربنای ترقی و تکامل جامعه است.
فرهنگ عنصر جدایی ناپذیر از محیط زندگی انسان است که نقش بسیار مهمی در شبکه سازی میان مردم جامعه باهم و ساختارهای سیاسی با مردم و سایر بخش های جامعه دارد این مساله به فرهنگ پذیری انسان ها برای زندگی شخصی و اجتماعی شان برمی گردد.
در جوامع بشری ،فرهنگ ،ضرورت ها و باید ها ونباید ها و ارزش ها و رفتارها را همه گیر و دایره شمولیت آن را در همه بخش های جامعه می گستراند و زمینه افزایش فهم و توسعه اخلاق و دانش و هرآنچه که سیاست مداران انتظار شمولیت آن در جامعه دارند را فراهم می کند.
هرچند فرهنگ ماهیت مستقلی از تمدن دارد اما فرهنگ غنی و پویا مقدمه بایسته قرارگیری در مسیرتمدن سازی است،تمدن سازی تنها از دریچه فرهنگ حیات بخش خارج خواهد شد البته این زمانی است که اصول حاکم بر روح فرهنگ، پویا ،حیات بخش و دانش محور باشد.
ابوقاسم
مساله فرهنگ سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تحقق بنیادین وریشه ای آن در جامعه نقش بسیار مهمی در پیشرفت در بخش های تربیت، آموزش،علمی،اقتصادی و سیاسی وحرکت به سمت تمدن... دارد چراکه فرهنگ قدرت جریان سازی بی نظیری در متن جامعه دارد و جهت دهی محتوایی این عنصر فرصت های زیادی برای بستر سازی جهت حرکت همگانی جامعه به سمت تربیت،اخلاق و دانش را ایجاد می کند.
بشر برای قوی شدن به برنامه سالم و حیات بخش نیاز دارد این برنامه باید از یک مسیر اصولی و صحیح وارد چرخه زندگی شود تا باورها،رفتارها،ارزش ها و توانایی ها در شاکله و شخصیت رسوخ کند. دوران کودکی بهترین زمان برای آغاز پروسه تربیت و آموزش است و تربیت و اموزش ریشه اصلی شکل گیری فرهنگ و بعد از آن تمدن در یک جامعه است.
این مسیر آن هم با محوریت تربیت و آموزش می تواند الهام بخش شکل گیری جامعه سالم در نسل های آینده باشد،جامعه ای که سرشار از امید،پیشرفت ،رفتارها و خلقیات سالم،باور های عمیق،شکل گیری خانواده سالم،مقدمه سازی برای نیروسازی و...است و می تواند ازهویت و باورهایی که پیشرفت خود را مرهون آن می داند حمایت و دفاع کند،این باورها و رفتارها که ریشه مذهبی و ملی دارند را فرهنگ می گویند.
سرمایه گذاری بر رشد و تربیت کودک بدون تردید نتیجه ای جز حرکت به سمت سالم سازی جامعه در نسل های آینده نخواهد داشت،تحقق این مساله در گرو بازنگری در روش های سنتی و غیر اصولی و تصمیم گیری های جزیره ای در نظام اموزشی و کارگروه های تصمیم گیر وتصمیم ساز کشور است. بدون تحول در نظام آموزشی وتغییر یا اصلاح قوانین وبرخی رویکردها و برنامه های فاقد مبنای سالم و کارشناسی شده نمی توانیم شاهد فرهنگ پویا و سالم در جامعه باشیم.
پرورش در جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر برای خلق مهارت و تکامل استعدادهای کودک و نوجوان است این یک اصل بایسته درهمگانی سازی عناصر مشترک در فرهنگ یک جامعه است.
ابوقاسم
دغدغه مشترک همه ما فرهنگ است، خیلی اهمیت دارد که بدانیم فرهنگ سازی و تربیت هدفمند قرار است فرد فرد جامعه به خصوص نسل کودک و نوجوان که آینده سازان کشورهستند را به چه نقطه ای برساند ؟
تصمیم گیران فرهنگی کشور به چه میزان نسبت به این موضوع و نقطه مطلوبی که باید جامعه آینده و کودک امروز به آن دست پیدا کنند توجیه هستند؟
مثلا اگر از یک مسئول فرهنگی کشور سوال پرسیده شود چه افق و چشم اندازی را برای بچه های این این کشورترسیم کرده اید پاسخشان چیست؟ سطح پاسخ مسئول مربوطه به این سوال می تواند فهم او از مفهوم فرهنگ و چشم اندازی که برای بچه های جامعه ترسیم کرده را مشخص کند.
مشخصا شاخص های تربیتی واخلاقی که در آموزه های دینی وجود دارد برای طراحی وساخت فرهنگ یک جامعه بسیار کار آمد و مفید است و می شود با آموزه های آن یک مسیرمفیدی برای جامعه تعریف کرد.
بنابراین فرهنگ ضروری ترین عنصر برای رشد نسل کودک و نوجوان است ،محیط آموزشی،خانواده واجتماع در شکل گیری شخصیت کودک و نوجوان نقش بسیار مهمی دارد لذا سالم سازی محیط آموزشی و مشاوره به خانواده برای تربیت کودک، بستر سازی مناسب رسانه ای برای کودک باید به شکل اصولی وارد برنامه تحول ساز نظام تربیتی و آموزشی کشورشود.
شروع این نقطه یعنی فرهنگ از سنین کودکی یک تحول بنیادین در روش ها و رویکردها برای پیاده سازی تربیت و آموزش محسوب می شود،ریشه اصلی برای حرکت به سمت این نقطه، تحول اساسی در نگرش های پژوهشگران و نظریه پردازان دینی ،اساتید جامعه شناس و همچنین تحول در نظام تربیتی و آموزشی کشور و تغییررویکردهای ناقص و نگرش های سطحی جریان های تصمیم گیر نسبت به آینده میلیون ها کودک و نوجوان است.
ابوقاسم
🔴چرا غرب در فرهنگ سازی موفق بود اما ما نشدیم
اگر بخواهیم عمیقا به مساله فرهنگ بپردازیم باید بگوییم که فرهنگ یک مقوله پژوهشی و مطالعاتی است،پشیرفت و توسعه امروز دنیای غرب حاصل آغازی منطقی و ساختارمند برای مدیریت فکری و شخصیتی بشریت در جهان بود فرایندی که نزدیک به 600 سال قبل آغاز و منجر به شکل گیری تمدن غرب شد.
بعد از دوران خفقان قرون وسطی و آغاز دوران رنسانس در سده 13 و 14 مردم ایتالیا و بعد از آن انگلیس و فرانسه و سایر کشورهای غربی عامل عقب ماندگی جوامع و ملل خود را کلیساهای متحجر و انحصار گرا می دانستند،کلیساها و روحانیون مسیحی با تفتیش عقاید و حذف نخبگان ودانشمندان و برخورد خشن با مردم و همچنین راه اندازی قتل و ترور برعلیه مخالفین خود همه چیز را برای یک دگرگونی اجتماعی و علمی آماده کردند،تنزل جایگاه کلیساها در ذهن مردم و همراهی دانشمندان ونخبگان منجر به تولید دانش و اختراعاتی نظیر صنعت چاپ، راه اندازی حمل ونقل دریایی،باروت،تلسکوپ و... شد.
پژوهشگران ایتالیا در نقطه مقابل کلیسا برای تعریف فرهنگ جدید به کارهای مطالعاتی و پژوهشی روی آوردند،براساس این پژوهش ها،تعریف جدیدی درباره ماهیت انسان شکل گرفت،و متناسب با این تعریف، جهان بینی ،ایدئولوژی و فرهنگ جدیدی برای آن تعریف کردند،حیوان هوشمندی که نیازی به ارتباط با ماوراء ندارد،هیچ مصلحتی بالاتر از منفعت شخصی او نیست و به هر قیمتی حتی ظلم،قتل،استبداد و استعمار فردی وساختاری باید به منافع و خواسته های خود برسد، اندیشمندان غربی در واکنش به انحصارگرایی و تحجر و همچنین برده داری سنتی کلیساها آزادی های مطلقی برای انسان تعریف کردند .
ابوقاسم
ابوقاسم
🔴چرا غرب در فرهنگ سازی موفق بود اما ما نشدیم اگر بخواهیم عمیقا به مساله فرهنگ بپردازیم باید بگوییم
غربی ها بعد از تعریف جدید از انسان و تدوین جهان بینی متناسب با تعریفی که ارائه شد شخصیت مطلوب مورد نظر خود از انسان را برای جوامع بشری تبیین کردند و برای همگانی کردن این جهان بینی و اندیشه قالب های تربیتی ،آموزشی ،تبلیغی و رسانه ای طراحی کردند.
در سده های گذشته غربی ها با تکاملی که در فناوری وعلم و تکنولوژی و ارتباطات ایجاد کردند روش های نویینی را برای تنوع سازی حیات مادی جوامع به کار بردند و مردم را از مرحله همراهی به وابستگی و تغییر ذائقه و علایق آن ها تغییر دادند.بنابراین غربی ها با یک فرهنگ سازی پژوهش محور که در سده 14 آغاز شد اندیشه وفکر انسان ها را تسخیر کردند و امروزه میلیاردها انسان ایده آل با برنامه های خود را در اختیار دارند و آموزه های فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی غرب را دنبال می کنند،و در هر جای دنیا که زیست می کنند مثل غرب می اندیشند،زندگی می کنند ،لباس می پوشند ،غذا می خورند و با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می کنند.
شکل گیری تمدن غرب ، توسعه علم و فناوری و در یک کلام فرهنگ سازی در حوزه دانش وفلسفه، تکنولوژی ،فناوری،ارتباطات،دانش تجارت و باز تعریف شخصیت انسان و گفتمان سازی رشد و ترقی میان جوامع غربی همگی مرهون پژوهش و مطالعات غربی ها و قبول واقعیت آزمون وخطاء در تدوین نقشه راه برای توسعه جوامع خود بوده است.
آن ها با این مکانیزم فرهنگ توسعه و پیشرفت را جایگزین فرهنگ تحجر و وادادگی کلیساها کردند و در این سال ها بود که توانمندی های فردی مردم به کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ تبدیل شد و با ساخت دستگاه های مورد نیاز در حوزه آهن،نساجی،بافندگی و بخار موتور یک صنعت بزرگ در کارخانجات به راه افتاد و فرهنگ تکنولوژی سازی تولیدی ها و کارخانجات و آموزش مهارت های کاربردی به نیروهای کار در بخش های مختلف اجتماعی به راه افتاد.
این نکته بسیار اهمیت دارد که بدانیم فرهنگی که پیش نیاز ضروری برای گام برداشتن به سمت تمدن سازی است به تحقیق و پژوهش و مطالعات وسیع نیاز دارد ،کسانی که متولی امر فرهنگ و آموزش در کشوراند باید روشن شود دقیقا از چه سطحی از بینش وفکر و پختگی داده های کلربردی برای تصمیم گیری وتصمیم سازی برخوردار هستند.
ابوقاسم
🔴آقایان مسئولین آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی برای بنای فرهنگ در نسل کودک و نوجوان چه کردی؟
شاید آموزش هوشمند و کاربردی در مدارس 30 سال پیش برای جامعه ،خانواده و مسئولین به یک ضرورت تبدیل نشده بود ،اما امروز همه چیز در قالب هوشمندسازی نوین درحال عرضه است.
خلاء آموزش وتربیت،فناوری و مهارت های کاربردی در مدارس یک تهدید بزرگ برای نسل آینده کشور محسوب می شود ،فرهنگ سازی علم کاربردی ،مهارت آموزی،کار در حوزه دیجیتال در مدارس می تواند از بسیاری از مشکلات اجتماعی و بی معنا شدن زندگی برای میلیون ها انسان جلوگیری کند.
البته تصور حذف آموزش و تربیت از مدارس اشتباه است بلکه بنا بر تکمیل ،تصحیح و یا اصلاحات در نظام آموزشی کشور است که مسیر صحیحی را برای رشد کودک فراهم می کند.
ما معتدقیم که به شکل دیگری هم می توان زیر بنای اساسی و دقیق تری برای مقوله فرهنگ تعریف کرد، این زیربنا با ترسیم مسیر دقیقی از تربیت و آموزش کاربردی، کاراموزی و کارآفرینی در حوزه های مختلف در مدارس است که با این گفتمان سازی و اصلاحات لازم در نظام آموزشی ،بستر لازم برای نخبه پروری، کارآفرین و... فراهم شود تا درآینده ازیک جامعه نخبگانی برخوردار شویم.
پذیرش روش های نوین برای فرهنگ سازی بسیار با اهمیت است که باید مورد توجه بخش های مختلف تصمیم گیر در کشور قرار گیرد.
متولیان فرهنگی باید این مساله را فهم کنند که فرهنگ سازی آموزش محور به فرهنگی سازی نگرش های آن ها نیاز دارد.
باید روشن شود که به چه میزان برای فرایند فرهنگ سازی (از صفر تا صد) به تحقیق و پژوهش و برنامه ریزیو بعد از آن آسسیب شناسی پرداختند .؟از فرهنگ چه می دانند؟،چند درصد از فرهنگ سازی های خود انتظار نیروسازی مفید دارند؟چرا فرهنگ سازی آن ها تا به آلآن نتیجه عکس می دهد؟آسیب شناسی آن ها از این مساله چیست؟
ابوقاسم
ابوقاسم
🔴آقایان مسئولین آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی برای بنای فرهنگ در نسل کودک و نوجو
ارتباط با ابزارهای روز دنیا و استفاده از آن ها در بخش های مختلف بخصوص آموزشی و فرهنگی که حالا بحث ما است یک ضرورت است و رسیدن به این ضرورت برای ما و متولیان فرهنگی بسیار اهمیت دارد. عدم بکار گیری این ظرفیت در بخش های مختلف به معنای پشت کردن به روش های فرهنگی نوین و امروزی است ، در عصر زندگی دیجیتال و فناوری که زندگی همه جوامع بشری متاثر و حتی متولد از آن شده عدم استفاده ازصنعت دیجیتال و فناوری ،ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری فرهنگی کشور و اقدامات آن ها در مقوله فرهنگ را بی فایده کرده است.
وقتی از فرهنگ سازی دانش و مهارت های دیجیتالی میان جامعه کودک و نوجوان صحبت می کنیم منظور بکارگیری دانش برای خدمات هوشمند و برطرف سازی نیازهای کشور با آن است،این فرهنگ سازی منجر به ایجاد چرخه ای دانش بنیان در نسل های بعدی کشور می شود و تربیت یافتگان همین فرهنگ نخبگانی خود به بازتولید مهارت اعم از مهارتهای کاربردی و خدماتی و دیجیتالی و تولید علم و تربیت نیرو خواهند پرداخت و اینگونه یک جامعه نخبه پرور و دانش محور تبدیل می شود.
ابوقاسم
این گوشه ای از برنامه جامع پیشرفت و توسعه با محوریت فرهنگ است که توسط نخبگان و متخصصین مجموعه فراهوش طراحی و تدوین شده است
ما در مجموعه فراهوش که خبرگزاری وستانیوز زیر نظر این مجموعه فعالیت می کند مسیر مشخصی رابرای تحول در نسل کودک و نوجوان ترسیم کرده ایم.
مسیری که با محوریت فرهنگ پژوهش محور با یک برنامه ریزی دقیق و مشخص ترسیم شده است و باتوجه به زیرساخت های فنی مجموعه فراهوش قابلیت عملیاتی سازی ایده را در کم ترین زمان ممکن دارا هستیم.
مجموعه فراهوش برای مهارت افزایی، رشد و تربیت نسل کودک و نوجوان برنامه جامع و کاملی را در اختیار دارد و برای آن از زیرساخت هایی نظیر، کار پژوهشی و مطالعاتی، ایده، خلاقیت، برنامه ریزی و توان فنی برای تولید محتوا، ساخت انواع اپلیکیشن های حرفه ای آموزشی و فرهنگی برخوردار است.
امید است که بتوانیم مسیر اشتباه نظام آموزشی و تربیتی جمهوری اسلامی ایران برای تربیت کودک را اصلاح کنیم تا نسلی سالم مفید و دانا برای آینده تربیت کنیم
ابوقاسم
آقای مسئول فرهنگی جمهوری اسلامی برای بنای فرهنگ در نسل کودک و نوجوان چه کردی؟
آقای جمهوری اسلامی چرا خروجی آموزش و پرورش تان به گردانندگان اغتشاش و درگیری های خیابانی تبدیل شده اند؟
کی می خواهید در مسیر انتخاب شده خود در تربیت و آموزش میلیون ها کودک و نوجوان بازنگری کنید؟
علي رغم هزینه های میلیاردی برای طرح های مختلف آموزشی، چرا نتیجه ایده آل محقق نمی شود؟
کی می خواهید در روش های فرسوده وسنتی و بدون بازدهِ خود در امر نیرو سازی بازنگری کنید؟
استفاده از روش آزمون و خطا در امر تربیت نسل های آینده تا کی؟؟ چرا مسیر صحیح سالم سازی نسل های آینده کشور را در رفتارها، روش ها و قوانین کشور نمی بینیم؟؟
اگر به دنبال خلق جامعه سالم هستید؟ اگر به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی هستید؟
اگر بدنبال افزایش مهارت و دانش در نسل آینده هستید
چرا برای تربیت پدران و مادران سالمِ نسل آینده، کودک امروز را تربیت نمی کنید؟
باتوجه به تغییرات فکری و تربیتی نسل کنونی و دور شدن آن ها از آموزه های دینی و دغدغه های بزرگ برای تحول در کشور، آیا می دانید ارزیابی ما از پدران و مادران آینده این سرزمین اصلا خوب نیست؟
فاعتبروا يا أولي الابصار
ابوقاسم
هدایت شده از مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥✅حراست از امنیت ملی؛ مسئولیت اصلی و افتخار آمیز نیروهای مسلح
@amniatemeli
متاسفانه هر نقدی که ما درباره تحولات مختلف داخلی و خارجی مطرح می کنیم برخی بدون توجه به محتوای نقد و میزان اعتبار و وثاقت آن سریعا برچسب می زنند که ابوقاسم به خاطر اینکه کاندید دلخواهش رئیس جمهور نشده دولت سید ابراهیم رییسی را تخریب می کند
بنده هرگز فردگرا نبوده و نخواهم بود و همواره در برهه های مختلف سعی می کنم براساس تشخیص علمی و مبتنی بر پژوهش دقیق و لحاظ ذوق سیاسی امام جامعه در یک مساله موضع گیری کنم
در برهه ای از زمان تشخيص بنده بر ریاست جمهوری آقای سعید جلیلی بوده و این تشخیص براساس انتخاب آگاهانه انجام شد نه روابط شخصی و یا تعصب بی جا
البته اگر زمان تکرار شود بین خود و خدای خود همان تشخیص را انتخاب خواهم کرد و از آن نزول نخواهم کرد
خیلی تاسف آور است که عده ای به اصطلاح انقلابی صرفا دوست دارند حرف آن ها تکرار شود و هرآنچه که آن ها بگویند بد، بد است و آنچه را که خوب می نامند خوب است
و دگر اندیشان که از قرار معلوم بخشی از جبهه انقلاب به حساب می آیند را با برچسب، شکایت و تهمت حذف می کنند
از دوست بپرسید که چرا می شکند...
#ابوقاسم
📌توازن قدرت در قفقاز
خیلی خوشحال هستیم که توانستیم اهمیت مساله قفقاز برای ایران را به جامعه و مسئولین کشور منتقل کنیم
این روزها همگی از رویکرد فعالانه کشورمان در قفقاز خوشحال هستیم.
باید تلاش کنیم در بستر رسانه چالش های واقعی کشور را برای مردم به گفتمان تبدیل کنیم
رزمایش اقتدار سپاه پاسداران در کرانه ارس و سفر دوروزه وزیر امور خارجه کشورمان به ارمنستان حاوی سیگنال بسیار مهمی از تهران به باکو و آنکارا بود.
تهران به هیچ عنوان از منافع ژئوپلیتیکی و ژئو استراتژیک خود در قفقاز جنوبی عقب نشینی نخواهد کرد و برای مقابله با برنامه های باکو و آنکارا از هر ابزاری که بخواهد استفاده خواهد کرد.
تهران از مولفه های مهمی در قفقاز برخوردار است که می تواند با آن ها به کلی معادلات را برهم بزند اما حسن همجواری و قواعد بازی ایجاب می کند که متناسب با شرایط و اقداماتی که رقبا انجام می دهند واکنش نشان دهیم.
باکو و آنکارا باید بدانند که ایران ارمنستان نیست، ما نزدیک به نیم قرن است پنجه به پنجه اربابان تان یعنی اسرائیل و آمریکا در مصاف هستیم و به اندازه موی سرتان به آن ها ضربه زدیم و حقیرشان کردیم، شما برای ایران مگس هم نیستید، بهتر است از بازی بزرگان که از حد شما بزرگ تر است به آرامی خارج شوید
ابوقاسم
📌باور انتظار
مفهوم انتظار به عنوان یک باور هویت بخش و سرشار از امید جایگاه مهمی در فرهنگ دینی و باورهای ما دارد
معتقد هستم میزان درک مفهوم انتظار به تعداد تک تک انسان ها و جوامعی که با این فرهنگ در آمیخته اند می تواند متفاوت باشد و هرکس به اندازه ای که از انتظار می فهمد مسئولیت تاثیرگذاری مفید و هدفمند در محیط پیرامونی خود دارد، این یعنی همه ما نسبت به فرهنگ انتظار و کار برای آن مسئولیت داریم
انسداد در انتظار فردی و توقف در باورهای ذهنی به مفهوم انتظار دقیقا از ویژگی های فهم ناقص نسبت به این مقوله است و همین تصور غلط منجر به شکل گیری باورهای دیگری در عصر غیبت منجی شده است و بسیاری را از حرکت و کار برای انتظار فرج متوقف کرده است
شکل گیری پیوند میان باور ذهنی انتظار با جریان سازی آن به عنوان یک فرهنگ هویت بخش و انتظار جمعی دقیقا همان تفاوتی است که انقلاب اسلامی أن را روشن کرد
برداشت دقیق از مفهوم انتظار سال ها بلکه قرن ها نه زیر غبار گزاره های دینی بلکه با رسوب افکار حداقلی و ناقص نسبت به گزاره های دینی به فراموشی سپرده شد و بسیاری از سرمایه های انسانی و انبوهی از نسل های مختلف در سده های گذشته را از این فرهنگ حیات بخش بی بهره کرد
حال که به برکت انقلاب اسلامی مفهوم انتظار به هویت جمعی و فرهنگ فراگیر برای تحقق یک سری از آرمان های دینی مورد فهم قرار گرفت باید دید تک تک منتظران به چه اندازه در این فضا قرار گرفته اند و به چه میزان برای این فرهنگ کار می کنند
و در سطح بالاتر نظام اسلامی به عنوان یک حکومت اسلامی و موجود زنده که یک ساختار سیاسی منتظِر محسوب می شود برای تحقق فرهنگ انتظار و حرکت به سوی عدالت و معنویت چه کارهایی را برای جامعه دینی خود و فراتر از آن در منطقه و جهان انجام داده است؟
فهم معنای حقیقی انتظار در صورتی که منتظِر را به حرکت و جوشش نیاندازد تفاوتی با نگاه ناقص از این مفهوم ندارد
ابوقاسم
هدایت شده از صوت المقاومه
Hossein Sibsorkhi - Man Az An Roz.mp3
4.87M
من از آن روز که در بند توام آزادم، آزادم🤲
🔸رسانه شایسته
برای اینکه رفتار شناسی عمیقی از حضور جبهه انقلاب در فضای مجازی داشته باشیم ابتدا لازم است ببینیم اساسا این جریان چه تصوراتی از فضای مجازی دارد و دقیقا اهداف و انگیزه های فعالیت آن ها در این گستره مجازی برای چیست؟
خودمانی بگویم که جبهه انقلاب برای چه دستاوردهایی فضای مجازی را اولویت اول فعالیت های خود قرار داده است؟
وقتی انگیزه های تک تک افراد این جبهه را شمارش می کنیم می بینیم همه به دنبال انعکاس ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان های اصیل این کشور است.
گمان می رود همه چیز برای یک اتفاق تحول ساز در فضای مجازی فراهم است، اتفاقی که سال ها رهبرانقلاب انتظار آن را دارند، طراحی فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی و تبدیل تهدید های آن به فرصت ها برای همان تحول بنیادین در رسانه که مطلوب همه ما است
اما نشد، یعنی اینکه انگیزه های سالم جوانان جبهه انقلاب به یک تحول بنیادین در فضای مجازی ختم نشد؟ چرا نشد؟ اینجا مهم است که همه باهم، یعنی من شما و فرد فرد جامعه انقلابی اعم از مسئول و غیر مسئول و به خصوص مسئولین تصمیم ساز در عرصه رسانه در نگاه خودمان به رسانه و فضای مجازی بازنگری کنیم
به نظر می آید نگاه ما به رسانه با دیدگاه انقلاب اسلامی به آن متفاوت باشد
افقی که انقلاب اسلامی برای رسانه در نظر دارد جایگاه مهمی برای آن در عصر ارتباطات و فناوری قائل است، این یعنی رسانه در نگاه انقلاب ابزار نیست بلکه صفحه دیگری از زندگی بشری است که مانند زندگی طبیعی به فرهنگ سازی نیاز دارد و برای آن فرهنگ رسانه قائل است
خیلی اهمیت دارد که ما با چه نگاهی با رسانه روبه رو می شویم و همین تفاوت نگرش ها در مواجهه با رسانه خود را در بازخورد فعالیت ها نشان می دهد
ابوقاسم
باید مفصل فکر کنیم و بیاندیشیم که چرا تا به الآن نتوانستیم به فضای مجازی به عنوان یک موجود زنده نگاه کنیم
موجود زنده ای که هیچ کس نمی تواند آن را حذف کند و هرکس بخواهد با آن مواجهه شود دقیقا خود را حذف کرده است
همین بازنگری در تصورات ناقصی که نسبت به فضای رسانه وجود دارد نشان می دهد منشاء بهم ریختگی در فضای مجازی بهم ریختگی در تصورات ما وفهم ما نسبت به رسانه است، مساله ای که ثابت می کند ما رسانه را به خودمان باختیم نه دیگران
شاید باید منتظر یک حادثه بزرگ باشیم تا نگاه ما را نسبت به فضای مجازی تغییر دهد، همه با کنار گذاشتن تجربه ها و تصمیم های غلط و استقبال از ایده های جدید صاحب موقعیت بی نظیر در عصر رسانه و ارتباطات شدند
این یک ضرورت برگشت ناپذیر است که جبهه انقلاب برای پاسبانی از ارزش ها و آرمان های خود به رسانه نیاز دارد
اما باید هشدار داد که تکرار نگاه ابزاری به رسانه و عدم شناخت از فرهنگ رسانه به معنای ادامه همان روند سابق خواهد بود
ابوقاسم
انرژی مهم ترین چالش پیش روی قدرت های بزرگ دنیا از جمله غرب است آن ها برای تامین نیاز انرژی خود با چالش های متعددی روبه رو هستند این مشکل بعد از جنگ روسیه و اوکراین دوچندان شد و اروپایی ها به شدت به جایگزین سازی انرژی کشورهای دیگر احتیاج دارند اما مساله این است که هیچ کشوری حتی عربستان، قطر امارات، آذربایجان، نروژ نمی توانند نیاز غرب به گاز و انرژی را برطرف سازند.
چالش ها برسر انرژی به یک جنگ تمام عیار تبدیل شده است، منطقه غرب آسیا و آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی به عنوان جغرافیای برخوردار از بیشترین انرژی جهان کانون توجهات آمریکا برای جبران انرژی مورد نیاز اروپا قرار گرفت، آمریکا و اسرائیل برای حفظ قدرت نظام تک قطبی نقشه جدیدی برای تامین بازار انرژی آن هم در مالکیت غرب و آمریکا طراحی کردند.
آمریکا برای حفظ هژمونی و جایگاه رهبری خود برجهان و کشورهای اروپایی باید از چالش های پیش رو عبور کند. آمریکا حساب ویژه ای بر انرژی کشورهای خلیج فارس، آسیای مرکزی و آذربایجان باز کرده است اما برای تحقق اهداف خود موانع بزرگی به نام محور مقاومت را در خلیج فارس تا باب المندب و قفقاز جنوبی پیش رو دارد.
اجزاء مختلف محور مقاومت متناسب با چالش های منطقه ای و بین المللی فعال می شوند و مانع تحقق اهداف غرب می شوند. یمنی ها در محور مقاومت آن هم در منطقه حساس و چسبیده به عربستان و دریای سرخ و خلیج عدن و تنگه حساس باب المندب نقش بسیار مهمی در قدرت مانور مقاومت در برابر آمریکا دارند
ابوقاسم
🔸قدرت #جمهوریت ازنگاه اسلام
ق1
در اندیشه سیاسی و اجتماعی اسلام، #جمهور و #مردم نقش بسیار مهمی در تشکیل حکومت اسلامی، استمرار و موفقیت آن حکومت دارند.
هرچند قرار نیست مردم به #حاکم و حکومت اسلامی مشروعیت بدهند یا از آن سلب مشروعیت کنند اما همراهی و خواست مردم برای تحقق مشروع ترین حکومت اسلامی نیز امری ضروری و غیر قابل اغماض است، بدون خواست و اراده مردم حکومت اسلامی تحقق پیدا نمی کند.
تاریخ اسلام و به صورت ویژه دوران بعد از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) شاهد بسیار خوبی برای این مساله است، علی رغم مشروعیتی که نبی اسلام به آقا امیرمؤمنان علیه السلام برای حکومت اسلامی دادند اما این مردم بودند که با پشت کردن به روشن ترین مسیر سعادت و هدایت بخشی که پیامبر تعیین کرده بود فریب برخی جریان های ضد اسلامی را خوردند و مشروع ترین حاکم اسلامی را خانه نشین کردند.
این مردم بودند که با اراده الهی و پیامبر اکرم مخالفت و در مسیر اسلام انحراف ایجاد کردند.
اهمیت ویژه #جمهوریت در اندیشه اسلامی ریشه انسان شناختی دارد، اسلام بر اساس ویژگی های ذاتی انسان، برای هدایت و سعادت مندی انسان ها به ابزار زور و اجبار و حکومت ظالمانه و طاغوت منشانه معتقد نیست
اسلام نمی خواهد با چماق و ظلم بر مردم حکومت کند بلکه همه چیز را برعهده مردم گذاشته است، گاهی مردم دقیقا در نقطه مقابل مصلحت اسلام اقدام می کنند و با شکوه و جمعیت آن هم با قصد قربت سر از تن حسین بن علی علیه السلام جدا می کنند
این یعنی در اندیشه اسلام جایگاه جمهوریت هرگز نمادین نبوده بلکه عین واقعیتی است که در همه معادلات از نقش بسیار مهمی برخوردار است
اما مردم باید بار مسئولیت هزینه سازی های خود را نیز تحمل کنند
ابوقاسم
کسی که بر پیچیدگی های سیاست آگاهی ندارد نباید تصویر سازی ناقص در ذهن افکار عمومی ایجاد کند
طالبان از همان پیچیدگی های سیاسی این روز ها است که درحال نشان دادن چهره واقعی خود است.
از علنی کردن ارتباطات پنهانی خود با آمریکا تا دیدار با مجید الزنداني تروریست و تکفیری که از رفقای اسامه بن لادن رئیس القاعدة بود و در تحولات افغانستان در نبرد با شوروی نیز حضور داشت همگی حاوی پیام مشخصی از کابل است که طالبان بخشی از پروژه آمریکا برای بازی جدید در بستر آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی است.
در افغانستان هیچ چیز سرجایش نیست، مشارکت ندادن سایر اقوام و مذاهب در دولت، سرکوب و انحطاط فکری و رفتار های متحجرانه با زن و نخبگان جامعه، فعالیت آزادانه گروه های تروریستی از جمله داعش و القاعده و جای دادن به برخی جدایی طلبان کشورهایی نظیر ایران و تاجیکستان در نقاط مختلف افغانستان، تغییر در فرهنگ و زبان مردم و حذف زبان اکثریت مردم فارسی زبان از مسائلی است که افغانستان شاهد آن است و این کشور و منطقه آسیای مرکزی را بابحران روبه رو کرده است
برنامه این است که نارنجکی به نام طالبان در افغانستان رها شود و چالش های جدیدی را برای بازیگران منطقه ای و بین المللی ایجاد کند
امکان سانسور این خطر برای ما وجود ندارد و باید برای مهار این چالش با راهبرد درست رفتار کنیم
با حرف های عوام پسندانه نمی شود پیچیدگی های سیاسی را تحلیل کرد (خانه ملاعمر سه تا در با خانه شیعیان فاصله داشت)، فهم ذائقه سیاسی طالبان به تحلیل عمیق نیاز دارد. زمان زیادی است که از دوران تحلیل های آبکی عبور کردیم وباید چالش ها را دقیق بررسی کنیم.
ابوقاسم
هدایت شده از غرب آسیا
قدرت #جمهوریت از نگاه اسلام
ق3
مشکل این است که #مردم از هیچ چیز خبر ندارند و توجیه نشدند
یعنی حال و هوای جبهه #اسلام را نمی شناسند
انتظاری که اسلام از مردم دارد را نمی دانند
تصور می کنند #کربلاء تمام شد و فقط باید برای آن بگریند و لباس مشکی بپوشند.
گمان می کنند تنها یک بار باید خون داد و فقط یک مرتبه باید جهاد کرد.
اما به یک باره امام جامعه می گوید #خرمشهرها در پیش است
خرمشهرها در پیش است یعنی چه؟
خرمشهرها در پیش است به معنای تکرار تاریخ است و تنها فرهنگ مقاومت و مسئولیت پذیری و تکلیف پذیری می تواند مردم را با آرمان های اسلام و انقلاب نگه دارد.
اینکه بسیاری از مردم جامعه این دانسته ها را نمی دانند و با این فرهنگ آشنا نیستند معنایش این است که نباید از آن ها انتظار مقاومت و همراهی در همه چالش ها را داشت چرا که آن ها در عالمی که شما در آن هستید سیر نمی کنند یعنی شما آن ها را با این عالم آشنا نکردید پس نباید از آن ها تکلیفی را که بصیرت و فهم دینی و ظرفیت آن را ندارند انتظار داشت
آن ها از تکلیفی که برای شما غایت شیرینی و کمال است گریزان اند، چطور انتظار دارید در خرمشهر ها بسوزند و بسازند و ولایت مداری کنند
و بنظر بنده این همان پیچ تاریخی تعیین کننده ای هست که باز هم نقش مردم در آن بسیار اهمیت دارد
و فراموش نکنیم که تاریخ پر از حوادثی است که هیچکس احتمال تحقق آن را نمی داد
ابوقاسم