eitaa logo
ختم قران و صلوات حضرت رقیه س 🌹
342 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
3.6هزار ویدیو
211 فایل
🌹این کانال با هدف برگزاری ختم قران صلوات، زیارات، ادعیه و اشتراک گذاری کلیپ و متون مذهبی،مداحی در قالب فیلم،عکس" به صورت شبانه روزی فعال می باشد. 🌹راه ارتباطی" 🆔️http://eitaa.com/bandekhod http://eitaa.com/joinchat/1055129624C01eb321c2f
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨دختر ۹ ساله‌ای که معلم‌ اخلاق شد ⭕️ ملیکای ۹ ساله که در بیمارستان بستری است در برگه جلوی در ورودی نوشت: 👈"آقایان محترم لطفاً قبل از ورود بگویید چون باید روسری‌ سر کنم." ❤️ "من امانت‌دار حضرت‌ فاطمه‌ی‌ زهرا سلام‌الله‌علیها هست"
2.04M
خطبه اول نمازجمعه امروز خورزوق حجت‌الاسلام والمسلمین حق شناس: غنا و موسیقی ابزار دشمن برای گمراه کردن انسان هاست شیطان پایه گذار موسیقی حرام بود کسی‌که غنا گوش می دهد بندگی شیطان را کرده است
9.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سلسله مباحث : چگونه زمینه ساز ظهور باشیم ( *قسمت اول* ) 🎙️ سخنران : مدیر مجموعه فرهنگی مذهبی یاوران امام زمان، *استاد حسینی* ✅ پیشنهاد دانلود و نشر گسترده ... ____✨___🌼___✨____ *❗مِنَ إلغَريبْ إلَي الْحَبيبْ❗* دلهاي منتظر و عاشق به ما بپیوندید تا با *غریب ترین شخصيت عالم* امام عصر ،ضرورت وچگونگی یاری ایشان بيشتر آشنا شويد.
هدایت شده از Aref
هدایت شده از دستگیری نیازمندان به مددحضرت زینب س
سلام. همراهان گرامی ب مناسبت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام هیئت محبان الحسین علیه السلام مراسم عزاداری بزرگی دارد لذا کسانی ک می‌توانند در تهیه ی غذای شام برای ۱۵۰۰ نفر و خرج هیئت مهاجرین افغانستانی کمک کنید اجرتون با پروردگار عالم خرج هيئت برای چند نفر اعضای هیئت ک همه کارگر معمولی هستن زیاد اگر مایل ب کمک هستین با هر مقداری ب شخصی بنده مراجع کنید تا شماره حساب را ارسال کنم با تشکر از همراهی شما
هدایت شده از کاروان زیارتی و سیاهتی
بسـم الله الرحمــن الرحیــم🍃 معـارف_مهــدوی وظایف_منتظـران_قسمت_چهارم ابراهیم_افشاری 🔰انواع روشهای دعوت کردن مردم به سوی امام زمان عج: 🔷 دعوت کردن مردم بسوی امام زمان عج یکی از مهمترین وظایف است. هر کس به هر طریقی و با توجه به توانایی هایی که دارد می تواند به این وظیفه اش عمل کند و مردم را به سوی امام عصر عج دعوت نماید. 💢 نمونه ها و مصادیق پیشنهادی جهت دعوت مردم به سوی امام زمان عج: 🔺۱- تبلیغ زبانی حضرت در هر جا و هر مکان. و گفتن خوبی های حضرت و زیبایی های بعد از ظهور؛ برای افرادی که توانایی گفتار و فن بیان دارند. شروع کنیم از اعضای خانواده، از نزدیکان، از همسایه ها، از فامیل هر جا که فرصتی پیش آید و ما امکان صحبت کردن داریم، از امام زمان تعریف کنیم؛ بحث ها را به سمت مهدویت سوق دهیم. مخصوصا زمانی که فضا، فضای بیهوده ای است و وقت افراد تلف می شود، بهترین جایی است که بتوانیم بحث را به این سمت سوق دهیم. ✅یکی از مواردی که در همچین موقعیت هایی جواب می دهد داستانهای تشرفات است که دلها را به سمت امام زمان جذب می کند. کتاب برکات حضرت ولی عصر عج، مجموع داستانهای تشرفات مستند است. 🔺۲- برگزاری جلسات دعا و مهدوی در منزل بر حسب توانایی هایمان با خواندن دعاهای ندبه، زیارت آل یاسین و سخنرانی پیرامون مهدویت و این جلسات منتهی بشود به دعای دسته جمعی برای ظهور. این جلسات در منزل نوریست که آثار و برکات فراوانی هم دارد. 🔺۳- تبلیغات میدانی =(تبلیغ حضرت در سطح شهر، کوچه و بازار) با پخش یک نوشته، تراکت، یک مطلب جذاب از امام زمان. مثلا می توانیم همین ۸۰تا وظیفه ای که هر شیعه نسبت به امام زمان دارد را روی یک سمت کاغذی چاپ کنیم و ۹۰ آثار دعا کردن برای ظهور حضرت را هم در سمت دیگر کاغذ چاپ کنیم و بین مردم توزیع کنیم. 🔺۴) تبلیغ در فضای مجازی: امروزه دامنه فضای مجازی خیلی گسترش یافته. به هر طریقی که می توانیم با ایجاد گروه، کانال، با تولید محتوا، با بازنشر و پخش کردن پیامهای معتبر و مفید مهدوی که روی دلها اثر می گذارد، مطالب مهدوی را در فضای مجازی بازنشر کنیم. 🔺٥) دادن هدایای فرهنگی مثل یک کتاب خوب مهدوی، که می تواند یک عمر بر روح و جان انسان تاثیر بگذارد. 🔺۶) کمک مالی برای امورات تبلیغ حضرت و دعوت کردن مردم به سوی حضرت؛ در حد توانمان. 🔺۷) برگزاری جلسات موعظه، استغاثه، دعای دسته جمعی و گروهی با محوریت امام زمان 🔺۸) انجام کارهای غیر مستقیم: مثل برگزاری سه شنبه های مهدوی، زدن ایستگاه های صلواتی، دادن هدایا و نذری به مردم 🔺۹) سوق دادن نذورات به سمت امام زمان، نهم ربیع الاول یکی از پرفضیلت ترین روزهای سال، برای نذری است، که در مفاتیح آمده نذری دادن در این روز باعث بخشش گناهان می شود. نذری دادن در عید امامت امام عصر را باب کنیم. 🔺۱۰) ماشین نویسی امام زمانی: جملاتی از قبیل بر چهره دلگشای مهدی صلوات، هر جایی در سطح شهر می رود؛ مردم برای حضرت یک صلوات می فرستند؛ اینهم دعوت مردم به سوی حضرت است. 👇👇
بسم‌الله الرحمن الرحیم احادیث مهمی که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نقل کردند: شاهد دیگربر عظمت آن بانو، ژرف نگری عمیق ایشان به مهم ترین مسئلۀ شیعه؛ یعنی توجه به امر امامت و ولایت، خصوصاً امامت امیرمؤمنان علی(علیه‌السلام) است. آنچه در ادامه خواهد آمد، نگاهی است به سخنان آن بانو در دفاع از امامت و ولایت: در شرایطی که امام رضا(علیه‌السلام) با تهدید به مرگ ناچار به پذیرفتن ولایتعهدی مأمون بود، باید مدافعان امامت این نکته را بر مردم روشن می کردند که خلافت طبق نص و سفارش پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) تنها به امیرمؤمنان علی(ع) و نسل او اختصاص دارد. چنانکه حضرت زهرا(علیهالسلام) این نقش را به خوبی در دوران سکوت امام علی(ع) ایفا نمود. حضرت معصومه(علیهالسلام) نیز چه در دوران هارون و چه در دوران مأمون، با نقل احادیث متواتر و قطعی مربوط به امامت و خلافت، خصوصاً حقانیت امیرمؤمنان علی(ع) در این زمینه اقداماتی انجام داد که به نمونه هایی اشاره می شود:  نقل حدیث غدیر یکی از متقن ترین احادیث دربارۀ اثبات امامت و حق خلافت امیرمؤمنان علی(ع)، حدیث متواتر و قطعی غدیر است که پیامبر(ص) در بخشی از خطبۀ غدیر می فرمایند: «ای مردم! من امر خلافت را به عنوان امامت و وراثت در نسل خود تا روز قیامت به ودیعه می سپارم و ابلاغ کردم آنچه را که مأمور به ابلاغش بودم تا حجت باشد بر حاضر و غایب و بر تمام کسانی که حضور دارند یا ندارند؛ به دنیا آمده اند یا نیامده اند. (سه مرتبه فرمود) پس حاضران به غایبان و پدران به فرزندان خود تا روز قیامت برسانند.[18] متأسفانه این حدیث خیلی زود به فراموشی سپرده شد که اگر مثل محرم و صفر زنده نگهداشته می شد، شیعه بیش از این و پیش از زمان صفویه و حالا توسعه پیدا می کرد؛ گرچه همیشه افرادی بوده اند که این احادیث را به یاد امت آورند. از جمله کسانی که در حساس ترین زمان این حدیث را به گوش مردم رساند، حضرت معصومه(ع) بوده است. بیان این حدیث از سوی حضرت معصومه(ع) در دوران خلافت هارون و مأمون که خود را پیشوای بر حق مسلمانان می دانستند، در اثبات حقانیت امام کاظم و حضرت رضا (ع) بسیار تأثیر داشت و جانانه ترین دفاع از امامت به حساب می آمد: «فاطمه معصومه، دختر موسی بن جعفر (ع) نقل می کند تا می رسد به حضرت فاطمه(ع)، دختر پیامبر(ص) که حضرت فرمودند: «أنْسِیتُم قَوْلَ رَسُولِ اللهِ(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) یوْمَ غَدِیر خُم قَالَ: مَنْ کنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِی مَوْلَاهُ؛[19] آیا سخن رسول خدا(ص) در روز غدیر خم را فراموش کردید که فرمود: هر که من مولای اویم، علی مولای اوست؟»  نقل حدیث منزلت روایت دیگری که حضرت معصومه(ع) در دفاع از امامت و به ویژه امیرمؤمنان(ع) نقل کرده، حدیث معروف منزلت است. علامه امینی(ره) از طبرانی، ابن جنان، جامع ترمذی، مستدرک حاکم، صحیح مسلم، کفایه کنجی و… چنین نقل کرده است که: پیامبر اکرم(ص) در جنگ تبوک، حضرت علی (ع) را در مدینه جانشین خود قرار داد و این حدیث با عظمت را در شأن او بیان فرمود.[20] حضرت معصومه(ع) در دفاع از امامت، این حدیث معروف را نیز نقل فرمودند: فاطمه دختر موسی از فاطمه دختر جعفر صادق از فاطمه دختر باقر از فاطمه دختر علی بن الحسین، از فاطمه و سکینه دختران امام حسین از ام‎کلثوم دختر حضرت فاطمه(ع) نقل می کند که فرمود: «أنْسِیتُم قَوْلَ رَسُولِ اللهِ(ص) یوْمَ غَدِیر خُم قَالَ: منْ کنتُ موْلَاهُ فَعَلِی مَوْلَاهُ و قَولُه: اَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَهِ هَارُونَ مِنْ مُوسَی؛[21] آیا سخن رسول خدا(ص) در روز غدیر را فراموش کردید که فرمود: هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست (و آیا فراموش کردید) که فرمود: جایگاه تو (علی) نسبت به من مانند (جایگاه) هارون به موسی(ع) است.» پایگاه شفقنا
بسم‌الله الرحمن الرحیم احادیث حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها:  نقل حدیث معراج و ولایت حضرت علی(علیه‌السلام) شب معراج پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) پیشامدهای مختلفی رخ داد و حدود سه هزار مطلب از طرف خداوند به حضرت تعلیم شد که بخش مهمی از آن نقل شده است. حضرت معصومه(علیهاالسلام) قسمتی از حدیث معراج را که به ولایت و امامت امیرمؤمنان علی(علیه‌السلام) و برتری شیعیان آن حضرت مربوط است، با توجه به نیاز زمان، نقل فرموده که نشان از ژرف اندیشی و ولایت مداری آن بانوی عالمه است. آن بزرگوار از فاطمه، دختر امام صادق، با همان سند فاطمیات، نقل می کند که پیامبر(ص) فرمودند: «هنگامی که مرا به آسمان بردند، داخل بهشت شدم. در آنجا قصری از درّ سفید میان خالی دیدم که دارای دری مزین به درّ و یاقوت بود و روی آن پرده ای آویخته شده بود. وقتی سر بلند کردم، دیدم بر بالای آن نوشته اند: «لا اله الا الله محمّد رسول الله علی ولی القوم؛ خدایی جز خدای یگانه نیست، محمد (ص) رسول خداست، و علی ولی و صاحب اختیار مردم.» و بر پرده نوشته شده بود: «بخٍّ بَخٍّ مَنْ مِثْلُ شیعهِ علیٍّ؛ به به! چه کسی مانند شیعۀ علی است؟» وقتی داخل شدم، قصری از عقیق سرخ در آن دیدم که وسط آن خالی بود. این خانه نیز دری داشت که پرده ای مزین به زبرجد بر آن آویخته بود. وقتی سر بلند کردم، دیدم بر در نوشته: «محمّد رسول الله، علی وصیّ المصطفی؛ محمد رسول خدا، علی وصی مصطفی(ص) است.» و بر پرده نوشته بود: «بَشّر شِیعهُ علیٍّ بطیبِ المولِد؛ به شیعۀ علی بشارت بده به (حلال زادگی) و پاک بودن نسل.» وقتی وارد شدم، به قصری از زمرّد سبز رسیدم که زیباتر از آن را هرگز ندیده بودم و دری از یاقوت قرمز داشت که با انواع لؤلؤ زینت شده و بر پردۀ آن نوشته بود: «شیعهَ علیٍّ هُم الفَائزُون؛ شیعیان علی(ع) همان رستگارانند.» پرسیدم: دوست من، جبرئیل! این کاخ از آن کیست؟ پاسخ داد: «یا محمد! لابن عمّک و وصیّک علی بن ابی طالبٍ؛ ای محمد! این خانۀ پسرعمو و جانشین تو علی بن ابی طالب (ع) است.»[22] محبت اهل بیت(ع) و آثار شگرف آن کریمۀ اهل بیت(ع)، حضرت معصومه(ع) برای ایجاد رابطۀ عاطفی میان اهل بیت(ع) و مردم، در احادیثی به آثار محبت به معصومین(ع) اشاره می فرمود. از جمله با همان سند فاطمیات تا می رسد به زینب کبری و او از مادرش حضرت زهرا(ع) نقل می کند: «أَلَا من مَاتَ عَلَی حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ ماتَ شهِیدًا؛ آگاه باشید! هر کسی بر حب آل محمد(ص) بمیرد، شهید مرده است.» و هر کسی با محبت آل محمد(ص) از دنیا برود، در قبر او دو در به سوی بهشت گشوده می شود و خداوند قبر او را زیارتگاه فرشتگان رحمت قرار داده، چنین کسی بر سنّت و جماعت از دنیا رفته است. «أَلَا وَمَنْ مَاتَ عَلَی بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ جَاءَ یوْمَ الْقِیامَهِ مَکتُوبًا بَینَ عَینَیهِ آیسٌ مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ، أَلَا وَمَنْ مَاتَ عَلَی بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ کافِرًا؛ آگاه باشید! هر کسی با عداوت آل محمد(ص) از دنیا برود، روز قیامت در حالی وارد عرصۀ محشر می شود که در پیشانی او نوشته شده: مأیوس از رحمت خداوند. آگاه باشید! هر کسی با بغض آل محمد(ص) از دنیا برود، کافر از دنیا رفته و بوی بهشت به مشام او نمی رسد.[23]  دوستان امام علی(ع) در بخشی از حدیث معراج که از حضرت فاطمه معصومه(ع) نقل شده است، می خوانیم: «یحْشَرُ النَّاسُ یوْم القیامَهِ حُفَاهً عُرَاهً إلاَّ شیعه عَلِی…؛ در روز قیامت تمام مردم پابرهنه و عریان محشور می شوند، جز شیعیان علی(ع) و همه با نام مادرشان خوانده می شوند، جز شیعیان علی(ع) که با نام پدرشان خوانده می شوند» پیامبر (ص) می فرمایند: از جبرئیل دربارۀ راز این مسئله پرسیدم، پاسخ داد: که چون آنها علی را دوست داشتند، ولادتشان پاک است.[24]  مطهر بودن امام ائمه(ع) علاوه بر عصمت و طهارت روحی، از پاکیزگی جسمانی نیز برخوردار بودند. حضرت معصومه(ع) با سند پیش گفته، از صفیه، عمۀ پیامبر اکرم(ص) نقل کرده است: «قَالَتْ: لَمَّا سَقَطَ الْحُسَینُ مِنْ بَطْنِ أُمِّهِ وَ کنْتُ وَلِیتُهَا قَالَ النَّبِی(ص): یا عمَّهِ! هلُمِّی إِلَی ابْنِی، فقُلْتُ: یا رَسُولَ اللَّهِ! إِنَّا لَمْ نُنَظِّفْهُ بَعْدُ، فَقَالَ: یا عَمَّهِ! أَنْتِ تُنَظِّفِینَهُ؟ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَک وَ تَعَالَی قَدْ نَظَّفَهُ وَ طَهَّرَه؛ هنگام تولد امام حسین(ع) من پرستار او بودم، پیامبر (ص) فرمودند: عمه جان! فرزندم را نزد من بیاور. عرض کردم: ای رسول خدا! من او را پاکیزه نکرده ام، حضرت فرمودند: عمه! تو می خواهی او را پاکیزه کنی؟ خداوند او را پاک و مطهر کرده است.»[25] که همان مدلول آیۀ تطهیر در قرآن کریم است.[26] پایگاه شفقنا
🌕فرق تخم مرغ های محلی و ماشینی🌕 رنگ تخم مرغ محلی بدلیل داشتن پروتئین بیشتر گرایش به قرمزی دارد، چون علاوه بر مصرف گندم از سبزیجات طبیعی هم مصرف می کنند. در واقع به غذای مرغ بستگی دارد. هرچه پررنگ تر باشد (نارنجی، قرمز) یعنی غذای مرغ علاوه بر گندم سبزیجات هم بوده و پروتئینش بالاست (جایگزین گوشت قرمز، ولی هفته ای چهار تا برای هر فرد نباید بیشتر شود) اما اگر رنگش روشن بود، یعنی غذایش فقط گندم و جو بوده!» ۱۴٠۲/۲/۱۸ 🌕🌕🌕🌕🌕🌕
🟩 پیش نمایش از فایل pdf مقاله: «رجعت در تورات و انجیل» ▪️رجعت از جمله اعتقادات شیعه اثنی عشری است که بیشتر در ‏موضوعات مطروحه در مهدویت به کار برده می‌شود. و از مصدر ثلاثی مجرد از باب رجع به ‏معنی بازگشتن و برگشتن است؛ آنچه در این مطلب بدان پرداخته می‌شود بازگشت کسانی است ‏که مردند و قبل از برپایی قیامت دوباره به جهان بازگردانده می‌شوند این معنی تنها به ‏اعتقادات شیعیان پیرامون ظهور حضرت حجت (عج) اختصاص ندارد. بلکه قبل از اسلام و ‏در کتب مقدس دیگر پیامبران الهی نیز آمده است، گذشته از دلایل عقلی مبنی بر صحت ‏این اعتقاد، دلایل تاریخی نیز در این رابطه وجود دارد که به تعدادی از آنها خواهیم ‏پرداخت.‏.. 📥 دریافت PDF مقاله 👉🏻