11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 توصیف جذب حداکثری این روزهای مسئولان جمهوری اسلامی
آقایان مجلس و دولت و قوهی قضائیه، آیا با ترویج موسیقی و جشنهای مختلط کنسرت و بیتفاوتی نسبت به بیحجابی و بیحیایی در جامعه، میخواهید جذب حداکثری کنید⁉️
مرده شور این سیاست رو ببرد که دین مردم را، به بهای ناچیز ریاست دنیایی، به تاراج میگذارد.
اگر نمیتوانید حرم جمهوری اسلامی را از جولان مشتی لاٱبالی شهوتران، حفظ کنید، مشروعیت قانونی خود را از دست میدهید، چون نقض سوگندی است که در ابتدای پذیرش مسئولیت، یاد کردید و در پیشگاه خدا و امام و امت، قول دادید که حافظ ارزشهای انقلاب و نظام، باشید
#محافظهکاری_مسئولان #دینفروشی_به_طمع_ریاست
📣 کانال فریاد ابوذر ها
╭@aboozar72
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
🔴 گردن زدن یک زن شیعه توسط عربستانی که خودش را حامی زن ایرانی میداند!😳
#عربستان_وحشی
📣 کانال فریاد ابوذر ها
╭@aboozar72
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ کجایند اقتصاددانان به خط شده؟!
🔰 حمید رسایی: خب رییس جمهور محترم! مردم به آن مدیر مقتدر جهادی رأی دادند و کلید را به شما سپردند! اقتصاددانان مقتدر جهادی را به خط کردید؟ من میگویم نه!
برخی را عوض کردید و برخی همچنان سوار بر خر مرادند، در اکثر موارد در بر همان پاشنه قبلی میچرخد! فکرها و سیاستها برگرفته از همان افکار غربزده است.
تا دیر نشده ریل را عوض کنید. مدیر مقتدر، انقلابی مردم زیر فشارند. نوسان قیمت دلار نه مسالهای اقتصادی که در راستای برنامههای جنگ ترکیبی، مساله امنیتی است و راه حل آن تسویه کامل نهادها و مجموعههای دولت از افراد غربزده لیبرال است.
#مروجان_اقتصاد_لیبرال
📣 کانال فریاد ابوذر ها
╭@aboozar72
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
🔴 اصولگرا، اصلاحطلب؛ دو روی یک سکه‼️
امـام خـامـنـه ای ارواحنافداه:
«حرکت خطی، حرکت خوبی نیست. حرکت خطی، غیر از این است که انسان مواضعی را به طور مدون قبول کرده باشد. حرکت خطی، یعنی گروهگرایی؛ یعنی کسی را که داخل یک مجموعه است، قبول میکند؛ به صرف اینکه در این مجموعه قرار دارد. ۴اسفند۱۳۷۰
در سال ۶۲ که دوجریانیِ خیلی عمیقی در حزب جمهوری اسلامی به وجود آمده بود و کنگرهی مفصلی هم در مدرسهی عالی شهید مطهری درست کرده بودیم، من صحبت کردم و از این دو جریان، به دو قبیله و دو طایفه تعبیر کردم! ... این دو مجموعه، با خود افراد مجموعه از هم جدا میشوند، نه با مواضعشان؛ ……؛ کأنه بحث بر سر تعصبات فامیلی و قبیلهیی است! به عبارت دیگر، وقتی کسی جزو آن عده باشد، این عده نگاه نمیکنند که خصوصیات اخلاقی او چیست و معیارها چهقدر بر او منطبق است؛ ردش میکنند؛ آن عده هم کاری ندارند که معیارها و ضوابط چیست؛ قبولش میکنند؛ این غلط است؛ بعضی اینطوری عمل میکنند؛ ولو اینکه در تصرفات شخصیشان آدمهای بدی هم نیستند.۴اسفند ۱۳۷۰
چیزی که در باب این دو باند نه امروز، از سابق معتقدم این است که آنچه این دو باند، درست میکنند، معتقدات و اصول نیست؛
عواطف و احساسات قبیلهای است!
این اعتقاد من است ...گفتم شما دو قبیله هستید، به اصطلاح دو جناح حزبی، به هیچ وجه از این تعبیراتِ مثل دو ایدئولوژی ، نگذارید، که من قبول نخواهم کرد،
من این اختلاف را مثل اختلافات قبیلهای می بینم، دو قبیله اند.۲۲ تیر۱۳۷۲
قبیله ای فکر کردن یعنی چه؟ یعنی در قبایل سابق، فردی از این قبیله فرد دیگری از آن قبیله را میکشت. قبیله مقتول کار به این نداشت که قاتل چه کسی است! اصلاً بحث قاتل نبود! لذا این قبیله می رفت یک نفر از قبیله قاتل را هر کس که بود میکشت... نگاه نمی کرد که بین ما چه کسی خوب است، و چه کسی بد است؟ بحث سر این بود که از قبیله ماست یا از قبیله ما نیست. اصلا مسئله این است، مثل بحث های فامیلی و مثل تعصب های قومی.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۷۵
با تجربهای که بنده از اول انقلاب تا حالا دارم - که غالبِ دستهبندیهای سیاسیِ کشور ما از این قبیل بود که متأسفانه بعد به دستهبندیهای عمیقتر هم منتهی شد. در آن سالهای ریاست جمهوریِ بنده، دو گروه در کشور بودند: چپ و راست. یک عدهای میگفتند چپ، یک عده میگفتند راست. بنده یک بحث تحلیلیِ مفصلی کردم - سال های ۶۲ ۶۳..... و ثابت کردم که این اختلافات مثل اختلافات قبائل قدیمی عرب است. یک قبیله با یک قبیلهی دیگر بد بود؛ منشأش نه یک مبنای اقتصادی بود و نه یک مبنای اعتقادی. فرض کنید یک وقتی اسب این قبیله در مرتع یکی از افراد آن قبیله چریده، او هم مثلاً گفته بالای چشمت ابروست؛ این هم یک جوابی داده و احیاناً خونی هم بینشان ریخته شده یا نشده، اما این دو تا قبیله دیگر تا ابد باید با هم دشمن باشند! ۱۸ آبان ۱۳۸۵
میل به رفتارهای قبیلهای در میدان سیاست، در میدان اقتصاد، از دیگر نقاط ضعف ماست. رفتار قبیلهای معنایش این است که تخطئه یا تأییدی که نسبت به کار کسی میکنم، ناشی نباشد از ماهیت عمل او؛ ناشی باشد از نحوهی ارتباط او با من. اگر از قبیلهی ما کسی کار خطائی انجام داد، راحت قابل اغماض باشد؛ اما از قبیلهی مقابل اگر همان کار را انجام داد، این قابل پیگیری و تعقیب میشود. کار خوب اگر از کسی که مربوط به قبیلهی ماست، انجام گرفت، قابل تحسین و تشویق باشد؛ اگر از قبیلهی دیگر بود، نه. رفتار قبیلهای این است. این رفتار، اسلامی نیست، انقلابی نیست. ما متأسفانه اینگونه رفتار را در میان خودمان داریم. نمیگویم همهگیر است، فراگیر است؛ اما وجود دارد. ۱۶ مرداد ۱۳۹۰»
#اصولگرا_اصلاحطلب
#دو_روی_یک_سکه
#جنگ_دو_قبیله
#تضاد_منافع
#سرقت_دین_و_دنیای_ملت
📣 کانال فریاد ابوذر ها
╭@aboozar72
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
#بازنشر_بخاطر_تجمع_پنجشنبه
🔴 خواندن این متن، واجب است👇🏻
⚠️ چرا موضعگیری نمیکنیم⁉️
✍🏻مهدی جمشیدی
۱. ما "شأن علمی" داریم و مداخله در امور "عینی" و "انقلابی"، مخالف وجاهت و منزلت علمی ماست. ما باید فقط به "مبادی بعیده" و "انتزاعیاتِ بریده از واقعیّات" بپردازیم. این مسائل، "سیاسی" هستند و راه "سیاست" از "علم" جداست. اهل علم و پژوهش و معرفت نباید "سیاستزده" و "سیاسیکار" شود. ما سرگرم مباحثِ "مجرّد" و "انتزاعیِ" خویش هستیم و از "معقولاتِ بیخاصیّت"، لذّت میبریم. اینکه برای "جامعه" و "حاکمیّت" چه رخ خواهد داد و "نظم اجتماعی" و "هندسۀ سیاسی" به کدام سو خواهد رفت، کمترین ارزشی ندارد. وظیفۀ ما، اندیشهورزی در حوزۀ "مبادی" است و بس.
۲. "انقلاب" و "نظام" هم جزو سیاست هستند و ما نباید "وابسته به نظام" قلمداد شویم. ما مفتخریم که "مستقل" هستیم. سیاست، مبتنی بر "حقّ" و "باطل" نیست و فقط در چهارچوب "قدرت"، تعریف میشود. پس تفاوتی میان این و آن نیست. اسلامِ ما، "اسلامِ منهای انقلاب" است؛ "اسلامِ بیتفاوتها"، "اسلامِ حاشیهنشین"، "اسلامِ غیرسیاسی"، "اسلامِ قابلجمع با همه" ...
۳. انقلاب و نظام که هیچ، حتّی خودِ "اسلام" نیز از "شیوخ اسلام"، مهمتر نیست. باید نسبت به شیوخ اسلام، حسّاس و متعصّب بود و نه اسلام. بگذارید "ضروریّات دین" را انکار کنند و "بنیانهای باور دینی" را متزلزل سازند؛ آنچه که مهم است، بقای ماست. ما اسلام را برای خویش میخواهیم، نه خویش را برای اسلام. ما مقوّمِ دین هستیم نه خودِ دین.
۴. ما همیشه در میانۀ دو صندلی مینشینیم و با "مرزبندیِ ایدئولوژیک"، بیگانهایم. ما یاد گرفتهایم که چنان "مبهم" و "دوپهلو" سخن بگوییم و بنویسم که به هیچ اعتباری، کسی نتواند گریبان ما را بستاند. مگر فرح پهلوی، "انجمن فلسفه" بر پا نکرد و "فیلسوفانِ سنّتگرا" را فرانخواند و در کنار آنها ننشت؟! مگر سکولارها با فقهای سنّتی و لندنی و ... معارضه دارند؟! فردا نیز که این نظام برچیده شود، حتّی اگر نظام بعدی، "سکولار" باشد، ما منزلت خویش را خواهیم داشت. وجود ما، گرهخوره به هیچ نظامِ سیاسیای نیست. ما همچون ریگِ تهِ جوی هستیم که میمانیم. بگذار انقلابیها در زدوخوردها و نزاعها، هلاک شوند؛ ما فقط نظارهگریم.
۵. ما "دینداران هزینهگریز" و مؤمنان عافیّتطلب" هستیم که همواره از معرکه گریختهایم و "درسوبحث" را بر "مجاهدت" ترجیح دادهایم. ما اهل "علم" و "فضل" و "تعمّق" و "اعتدال" هستیم، نه همچون انقلابیها، "فحاش" و "هتّاک" و "نامعقول" و "خشونتگرا". ما "صراحت" و "شجاعت" و "غیرت" و "حسّاسیّت" را بهعنوان "خشونت" و "فحاشی" و "تندی" و "بیادبی" ترجمه میکنیم تا سکوت و وادادگی خویش را توجیه کنیم. آری، انقلابیها، "تهیمغز" و "جزماندیش" و "نامتعادل" هستند، و ما "عقل کلّ" و "مرکز عالَم" و "دوراندیش".
۶. ما برای حسینبنعلی، "اشک" میریزیم و "مجلس" بر پا میکنیم، امّا "عملِ حسین" را تکرار نمیکنیم. ما در "صحنۀ عمل"، چونان هزارها مسلمانی هستیم که کربلا را به "نظاره" نشستند و نه در این سو بودند و نه در آن سو. امّا امروز، برای آنچه که رخ داده و تاریخی که سپری شده و هزینهای ندارد، گریان و نالان هستیم، بیآنکه اشک و آهمان، اندکی به "عمل" پیوند بخورد و "هزینهزا" و "خطرآفرین" باشد.
۷. آری، ما "حوزویان و دانشگاهیانِ سکولار" هستیم؛ "خواصِ بیاثر"، "نخبگانِ منفعل"، "عالمان بیعمل"، "دیندارانِ انباشته از مفاهیم و معارف و تهی از جسارت و اقدام"، "حاشیهنشینانِ موجّه و معتبر امّا بیتحرّک"، "محافظهکارانِ مصلحتاندیش و خودخواه" ... .
ما منطق عاشورا را در دهم محرّم سال شصتویک هجری، محبوس کردهایم تا بتوانیم رندانه و دنیاطلبانه، از "معرکه مبارزه" به "مرداب زندگی" بگریزیم.
زهی خیال باطل! خطّ سرخِ حسینبنعلی کجا و ما عافیّتطلبانِ چرتکهانداز کجا؟!
#خواص_بیخاصیت
#کنج_عافیت
#مرداب_روزمرهگی
#فرار_از_مبارزه
#سوار_بر_جهل_جماعت
#سکوت_بر_فراز_منبر
📣 کانال فریاد ابوذر ها
╭@aboozar72
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
🔴 هشدار امام خمینی ره به طلاب❗️
منشور روحانیت:
«من به طلاب عزیز، هشدار میدهم که علاوه بر اینکه باید مواظب القائات روحانی نماها و مقدس مآبها باشند، از تجربهی تلخ روی کار آمدن انقلابی نماها و به ظاهر عقلای قوم، عبرت بگیرند که مبادا گذشتهی تفکر و خیانت آنان، فراموش و دلسوزی های بیمورد و ساده اندیشی ها، سبب مراجعت آنان به پستهای کلیدی و سرنوشتساز نظام شود.»
#بهظاهر_عقلای_قوم
📣 کانال فریاد ابوذر ها
╭@aboozar72
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
🔴 شکایت امام از حوزویان
امام خمینی رحمتالله علیه:
«انحرافات، زیاد شده است، بعضی از اهل علم خودمان هم همین معانی را دارند(لباس جندی، حرام است، لباس شهرت است، به عدالت، مضر است)‼️
حضرت امیر، عادل نبود؟!
حضرت سیدالشهدا هم عادل نبود؟!...
اینها را تزریق کردند به ما و ماها هم باورمان آمده‼️
تو چکار داری چه میگذرد؟ تو مشغول درسات باش، تو مشغول فقهات باش، تو مشغول فلسفهات باش، تو مشغول عرفانت باش، چیکار داری که چه میگذرد⁉️
یکی از رفقای ما که بسیار خوب بود، بسیار مرد صالحی بود و اهل کار هم بود، لکن من وقتی یک قضیه را صحبت کردم که ما باید در این قضیه تحقیق کنیم، گفت به ما چکار دارد»⁉️
صحیفه امام، ۲۰ / ۱۱۷
#حوزهی_ساکت
#حوزویان_جدا_از_جامعه
#تعطیلی_حدود_الهی
#رواج_بیحجابی
#رواج_بیحیایی
#رواج_ناامنی
#حوزهی_تماشاچی
📣 کانال فریاد ابوذر ها
╭@aboozar72
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
38.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 باز نشر یک فیلم پربازدید در فضای مجازی و مطرح کردن این سؤال که روحانیِ معترض به حسن روحانی کجاست؟
حجتالاسلام علیزاده:
اولا: بنده همین جا هستم؛ مثل گذشته؛در میدان مطالبهگری و امر به معروف مسئولان.
ثانیاً:شما اصلاحطلبا و براندازا با این همه خیانت به ملت، چجوری دوباره روتون میشه حرف بزنین؟
ثالثاً: الآن هم میگیم، روحانی باید محاکمه بشه و اصلا یکی از دلایل بیبرکتی تلاشهای رئیسی، ترکفعل زمان عدلیه و عدم محاکمهی روحانیه.
رابعاً: اگر چه هیچکس به خیانت پیشگی و پررویی حسن روحانی نمیرسه، ولی ما معتقدیم که تخلفات و ترک فعلهای همهی مسئولان جمهوری اسلامی، باید پیگیری شود، چه روحانی باشد، چه رئیسی؛ چه لاریجانی، چه قالیباف؛ چه جهانگیری، چه ضرغامی و زاکانی و چه هر کس دیگر.
#معیار_فقط_اسلام_است
#مسئول_پرست_نیستیم
📣 کانال فریاد ابوذر ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 میلاد سه نور مبارک☘
لطیفه: با اصفهونیا در نیُفتین😂
📣 کانال فریاد ابوذر ها
╭@aboozar72
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
💐 یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْن
💌 میلاد حضرت اباالفضل العباس علیهالسلام مبارک باد.
📣 کانال فریاد ابوذر ها
╭@aboozar72
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
♨️ تحلیل حقوقی رمزریال؛
🔸 بانک مرکزی اعلام کرده است که از انتهای بهمن ماه، پروژه طرح #رمزریال عملیاتی شده و بر اساس این طرح اسکناس جمع آوری خواهد گردید.
برای راه اندازی این طرح نیز از صندوق بین المللی پول (بخوانید اتاق فکر دشمن در جنگ اقتصادی) تقاضای کمک فنی کرده است!
👈 اما مرجع تصمیمگیری برای تبدیل اسکناس به رمزریال چه کسی است؟
قانون پولی و بانکی کشور تکلیف را مشخص کرده است. مطابق بند الف ماده ۱ این قانون، واحد پولی کشور «ریال» است و مطابق بند الف ماده ۲ این قانون، پول رایج کشور (تبلور خارجی واحد پولی) صرفا به صورت اسکناس و سکه فلزی قابل انتشار است.
بند ب ماده ۲ حکم کرده است که تغییر در «پول رایج» کشور، صرفا به موجب این قانون خواهد بود، یعنی در صورتی که دولت قصد تغییر پول رایج را داشته باشد، صرفا از طریق اخذ مصوبه مجلس شورای اسلامی و تغییر قانون پولی و بانکی امکان پذیر است.
🔹 بانک مرکزی ادعا کرده است که چهارچوب طرح رمزریال را شورای پول و اعتبار مشخص کرده و بر اساس مصوبه این شورا، طرح رمزریال در حال اجراست.
👈 در حالی که؛
ماده ۱۸ این قانون فوقالذکر هم محدوده اختیارات شورای پول و اعتبار را مشخص کرده است.
در هیچ کدام از بندهای این ماده، تغییر در نوع پول رایج کشور، در اختیار این شورا قرار داده نشده است.
بنابراین قانوناً بانک مرکزی بدون اذن مجلس شورای اسلامی تحت هیچ شرایطی حق اجرای این طرح را نداشته و برای هر گونه تغییر در نوع پول رایج کشور نیاز به مصوبه مجلس خواهد داشت.
✍ حمزه شکریان
📣 کانال فریاد ابوذر ها
╭@aboozar72
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
🔴 فلسفه دولت اسلامی چیست؟
۱. اینکه حاکمیت، «اعمال قدرت» نکند و «رهاسازی حجاب» را در پیش بگیرد به معنی حلشدن مسأله نیست، بلکه مواجهه در لایهی مردمی شکل خواهد گرفت؛ میان «متدینان» با «ولنگارها».
۲. کنار کشیدن حاکمیت، فاجعهساز است؛ چون آغاز «نامدنیت» و «تنش اجتماعی» است.
۳. بهراستی، فلسفهی وجود «دولت اسلامی» چیست؟!
👤مهدی جمشیدی
📣 کانال فریاد ابوذر ها
╭@aboozar72
╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─