eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
129 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
703 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
امام باقر علیه‌السلام فرمودند: باتقوا باشد و از خدا اطاعت کند 💠تقوا میتواند سه گونه باشد: 1⃣ تـقـوای 2⃣ تـقـوای 3⃣ تـقـوای 👈"تـقـوای گـریز" آن است که از محیط گناه آلود دوری کنی. 👈"تـقـوای پـرهیز" آن است که بتوانی در محیط گناه آلود،خودت را پاک نگهداری. 👈"تـقـوای سـتیز" آن است که در صحنه بمانی و با مظاهر گناه مبارزه کنی و محیط سالمی ایجاد کنی.
✨🌼✨ اى کاش بر قبرت حرم سازیم امامم بر گنبدش پرچم بیافرازیم امامم آییم پابوس و تو را زوّار گردیم ما بى کسان هم لایق دیدار گردیم ▪️شهادت امام باقر (ع) تسلیت باد▪️ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پس چون آن دو گروه به يكديگر نزديك شدند به گونه‌‏اى كه همديگر را مى‌‏ديدند، همراهان موسى ترسان و لرزان گفتند: حتما ما به چنگ لشكريان فرعون خواهيم افتاد. (61) موسى گفت: هرگز چنين نخواهد شد، زيرا پروردگارم با من است و مرا يارى مى‌‏كند و به زودى مرا به راهى كه موجب نجات ماست رهنمون مى‏‌شود. (62) پس به موسى وحى كرديم: با عصايت به اين دريا بزن. او عصايش را به دريا زد، بى‏‌درنگ دريا به صورت دو بخش شكافته شد و هر بخشى چون پاره‌‏كوهى بزرگ گشت. (63) پس ما موسى و همراهانش را وارد شكاف دريا كرديم و ديگران (فرعون و لشكريانش) را به آن‌‏جا نزديك ساختيم تا وارد آن شوند. (64) و موسى و كسانى را كه با او بودند، همه را از دريا عبور داديم و نجات بخشيديم. (65) سپس ديگران را با بر هم آوردن آب دريا غرق كرديم. (66) همانا در اين داستان نشانه‌‏اى است بر يكتايى خدا در تدبير امور جهان و حقانيّت رسالت پيامبران، ولى بيشتر مردم آن عصر نه به يگانگى خدا ايمان آوردند و نه به رسالت پيامبران. (67) به يقين پروردگار توست آن مقتدر شكست‌‏ناپذيرى كه تكذيب‌‏كنندگان را مجازات مى‌‏كند، و اوست آن مهربانى كه به حكم رحمتش قرآن را فرومى‌‏فرستد تا مردم را هدايت كند و هدايت‏‌يافتگان را نجات بخشد. (68) و بر اين مشركان داستان ابراهيم را بخوان. (69) آن‏‌گاه كه به پدر خود و قومش گفت: چه مى‌‏پرستيد؟ (70) گفتند: بت‏‌هايى را مى‌‏پرستيم و همواره به خاطر آن‌ها بر آستانشان حضور داريم. (71) ابراهيم گفت: آيا وقتى كه آن‌ها را مى‌‏خوانيد، دعاى شما را مى‌‏شنوند؟ (72) يا وقتى كه آن‌ها را پرستش مى‌‏كنيد سودى به شما مى‌‏رسانند، و يا اگر دست از پرستش آن‌ها برداريد زيانى به شما وارد مى‏‌كنند؟ (73) گفتند: از اين درگذر ما پدران خود را يافتيم كه چنين مى‌‏كردند. (74) ابراهيم گفت: پس آيا ديديد چيزهايى را كه مى‌‏پرستيديد، (75) شما و پدران پيش‌ترينتان؟ (76) حال كه براى پرستش هلاكت‌‏بار بت‌‏ها جز تقليد برهانى نداريد، بدانيد كه اين بت‌‏ها- از آن‏ روى كه دليلى بر درستى عبادتشان نيست- دشمنان منند، ولى پروردگار جهانيان چون عبادتش بر برهان استوار است اين‌‏گونه نيست. (77) او دشمن انسان نيست، بلكه پروردگارى مهربان است؛ او مرا آفريده و همو مرا به نعمت‌‏هاى اين جهان و جهان ديگر هدايت مى‌‏كند، (78) و اوست كه به من خوراك و نوشيدنى مى‌‏دهد، (79) و هنگامى كه بيمار شوم تنها او مرا شفا مى‌‏دهد، (80) و اوست آن‏‌كه مرا مى‏‌ميراند و سپس زنده‌‏ام مى‌‏كند، (81) و آن‏‌كه اميد دارم در روز جزا گناهم را بر من ببخشايد. (82) پروردگارا، دانش معارف دين و شناخت كردار درست را به من عطا كن و مرا به صالحان ملحق ساز. (83) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۷۰ 🌷 خدا و اسباب و علل: فرض کنید که شخصی تصمیم به ساختن خانه ای می گیرد. از این رو با یک مهندس قرارداد می بندد تا برای او نقشه‏ ی خانه ای را طراحی کرده، آن را بسازد. آن مهندس نیز پس از طراحی نقشه، چند کارگر را استخدام می کند، و آن ها با راهنمایی و نظارت او، ساختمان را می سازند. پس از اتمام کار، یک نفر می گوید که آن شخص، خانه‏ ی خوبی ساخته است. نفر دیگر می گوید: آقای مهندس، خانه‏ ی خوبی ساخته است. فرد سوّم می گوید: کارگران، خانه‏ ی خوبی ساخته اند. کدام یک از این افراد، سخن درستی گفته است؟ پاسخ روشن است؛ همه‏ ی آن ها؛ زیرا نسبت دادنِ ساختنِ خانه به هر یک از این افراد، درست است. البتّه روشن است که سهم و نقش هر یک از آن ها در ساختن خانه، متفاوت است. ساختمان جهان هستی نیز به فرمان خدای بزرگ ساخته شده است؛ امّا خواست آفریدگار فرزانه و نیرومند این است که آفرینش موجودات و اداره‏ ی جهان هستی، به وسیله‏ ی اسباب و عللی صورت پذیرد. نمونه این که برای خدا کاری ندارد که یک سیب شیرین و لذیذ را در یک لحظه بدون درخت و آب و خاک بیافریند؛ ولی او می خواهد که نهال سیب از خاک جوانه بزند؛ باران پرطراوت از آسمان ببارد؛ ریشه‏ ی نهال، آب و مواد معدنی را از خاک، و برگ آن، نور خورشید و اکسیژن را از خورشید و هوا جذب کند و عوامل متعددی دست به دست هم دهند تا درخت سیبی رشد کند و میوه های خوشمزه‏ ی خود را به ما عرضه کند. یا مثلاً همین نانی که بر سر سفره است، پس از گذراندن مراحلی به دست ما رسیده است. بذرافشانی کشاورز، بارش باران، تابش خورشید، رویش گیاه، برداشت محصول، آرد کردن دانه، پخته شدن نان و خرید آن از نانوایی، همه مقدمات این هستند که لقمه‏ ی نانی به دست ما برسد. به قول سعدی شیرازی: «ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری» آری، بنای خدا بر این است که جهان را به ‏وسیله‏ ی اسباب و واسطه ها اداره کند. امام صادق(ع) فرموده است: «خداوند از اینکه تصمیماتش را جز با واسطه های مخصوص آن انجام دهد، پرهیز دارد.» در آیات مورد بحث می خوانیم که حضرت ابراهیم در توصیف خدای یکتا می فرماید: «او کسی است که به من غذا و آب می دهد، و هنگامی که بیمار می شوم، شفایم می بخشد، و او مرا می میراند و [در قیامت] زنده می کند.» بی شک حضرت ابراهیم می دانست که خدا مستقیماً به او غذا و آب نمی دهد و بیماری او را مداوا نمی کند؛ همچنین می دانست که علّت ظاهری مرگ انسان ها، عوامل متفاوتی مانند بیماری ها و حوادث است. آن پیامبر بزرگ امّا به این نیز توجّه داشت که تمام اسباب و واسطه های این جهان، به خواست و اراده‏ ی خداوند، اثر می گذارند و در سیطره‏ی قدرت او هستند؛ از این رو آب و غذا دادن و شفا بخشیدن و میراندن را به خدا نسبت داد و سخن کاملاً درستی هم فرمـود. ما شیـعیان نیز در نـیازها و حاجاتمان به پـیشوایان معصوم خویش توجّه می کنـیم و از آن ها می خواهیم که خواسته های ما را برآورده کنند و بیمارانمان را شفا بخشند. از سوی دیگر، همین درخواست ها را از خدا نیز می کنیم؛ زیرا می دانیم که خداوند به اهل بیت اجازه‏ ی برآوردن حاجات مردم و شفابخشی بیماران آنان را داده است و توسّل به امامان، با یگانه پرستی و توحید، هیچ منافاتی ندارد؛ همان طور که مراجعه‏ ی به پزشک برای درمان و خرید نان از نانوا برای سیری، با توحید و یگانه پرستی منافاتی ندارد. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
هدایت شده از  کُلُــنا فِداڬ یا زِیــــنَب
•﷽• سلام مرا به شیعیان من برسان و به آنها بگو که میان ما و خداوند خویشاوندى نیست، بلکه تنها راهِ نزدیکى به خدا اطاعتِ فرمان اوست! بحارالانوار،جلد۱۵،صفحه۱۶۴📚 (ع)🌱
علیه السلام: الوُقُوف عِندَ الشُّبهَةِ خَیرٌ مِن الاِقتِحامِ فی الهَلَکَة 🕴توقف هنگام مواجهه با کار شبهه‌ناک به‌تر از فرورفتن در 🛶گرداب هلاکت است. (کافی ج1 ص5) @besharat_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
حکایت 9 - خدمت برای خلق خدا.pdf
1.06M
📝 فایل PDF قسمت نهم مجموعه‌ی «برای خدمت به خلق خدا» ✅حکایتی درباره سلوک (ع) 🌐 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
📌 تبادل آتش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی/ به گفته منابع خبری، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی از دقایقی پیش اقدام به گلوله باران منطقه اشغالی کفرشوبای لبنان کرده است/ بنابر اعلام المیادین، نیروهای مقاومت لبنان نیز با شلیک موشک کورنت یک دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در مزارع شبعا منهدم کردند/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذغان کرد که این رژیم در حال حاضر در حادثه امنیتی سختی قرار گرفته است/ گفته می شود نتانیاهو به مقر امن وزارت امنیت داخلی در زیرزمین منتقل شده تا در آنجا جلسه کابینه امنیتی خود را تشکیل دهد.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
17.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | عمر مثل سایه است ◾ یا جابِرُ الدُّنیا عِندَ ذَوِی الاَلبابِ کَفَی‌ءِ الظِّلال  [عمر] مثل سایه است؛ فَیء، آن سایه‌ی بعد از زوال [روز] را میگویند. همچنان که این سایه اعلام پایان روز است و هر لحظه به لحظه‌ای که این سایه طولانی میشود، نشان میدهد که روز دارد تمام میشود. این عمر ما هم همین جور است. اینجا «دنیا» یعنی عمر من و شما که مثل همین سایه است؛ هر چه این سایه طولانی‌تر میشود، معنایش این است که به آن آخِر داریم نزدیک‌تر میشویم... ◾حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای جلسه درس خارج فقه ۱۳۹۷/۱۱/۰۹ به شرح حدیثی از امام باقر علیه‌السلام درباره گذرا بودن دنیا پرداختند. 📥 farsi.khamenei.ir/speech-content?id=43194