eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
138 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
697 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
صفحه‌ی ۱۸۸ جزء #۱۰ 📚تلاوت روزانه ۱صفحه+فایل صوتی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت تدویر استاد منشاوی ص۱۸۸ 📚تلاوت روزانه ۱صفحه+فایل صوتی 🌷‌-----*~*💗*~*-----🌷 🕊♥️👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت تحقیق استاد منشاوی ص۱۸۸ 📚تلاوت روزانه ۱صفحه+فایل صوتی 🌷‌-----*~*💗*~*-----🌷 🕊♥️👇
تلاوت روزانه یک صفحه قرآن+تحدیر.ترتیل, چگونه مشركان مى‌‏توانند نزد خدا و پيامبرش پيمانى داشته باشند پيمان همه آنان بى‌‏اعتبار است به‏ جز كسانى از آنان كه در كنار مسجد الحرام با ايشان پيمان بسته‌‏ايد و تاكنون به پيمان خود وفادار بوده‌‏اند، پس تا هنگامى كه به عهد خويش با شما پايدارند شما نيز به عهد خود با آنان پايدار بمانيد، كه پاى‌‏بندى به پيمان، نشان‌گر تقواپيشگى است و خداوند تقواپيشگان را دوست مى‏‌دارد. (7) چگونه پيمان مشركان محترم شمرده شود، در صورتى كه اگر بر شما چيره شوند نه حقّى از حقوق خويشاوندى را درباره شما رعايت مى‌‏كنند و نه به هيچ پيمانى كه با آنان امضا كرده‌‏ايد وفادارند. شما را به زبان و با سخنان فريبنده خود خشنود مى‌‏كنند ولى دل‏‌هايشان از آن‌چه بر زبان مى‌‏آورند ابا دارد و بيشترشان از عهد و پيمان خود خارج شده‏‌اند. (8) آيات خدا را به كالاى كم‌‏بهاى دنيا فروخته‏‌اند و بدين كار مردم را از راه او بازداشته‌‏اند. راستى كه بد كارى انجام مى‌‏داده‌‏اند. (9) در حق هيچ مؤمنى هيچ‏‌يك از حقوق خويشاوندى را رعايت نمى‏‌كنند و به هيچ پيمانى كه امضا كرده‌‏اند پاى‏‌بند نيستند. اينانند كه به پيمان‌‏هاى شما تجاوز كرده و آن‌ها را ناديده گرفته‌‏اند. (10) پس اگر از شرك توبه كردند و احكام دين را پذيرفتند پس نماز به جاى آوردند و زكات پرداختند، برادران دينى شما هستند و در تمام حقوق با ساير مؤمنان برابرند. ما آيات خود را به روشنى براى همه بيان مى‌‏كنيم و تنها مردم دانا از آن بهره مى‌‏برند. (11) و اگر گروهى از مشركان پيمان‌‏هاى خود را كه بر آن‌ها سوگند ياد كرده‌‏اند پس از آن‌‏كه بر آن عهد بستند، شكستند و درباره دين شما زبان به بدگويى گشودند آنان پيشوايان كفر به شمار مى‏آيند و شما بايد با پيشوايان كفر پيكار كنيد، چرا كه آنان را هيچ پيمانى نيست، باشد كه از پيمان‏‌شكنى دست بردارند. (12) آيا با قومى كه پيمان‌‏هاى خود را شكستند و قصد بيرون راندن پيامبر را داشتند و نخستين بار آغازگر جنگ با شما بودند، نمى‌‏جنگيد؟ آيا از آنان مى‌‏ترسيد؟ اگر مؤمنيد [بايد براى شما آشكار باشد كه‏] خدا سزاوارتر است كه از او بترسيد. (13) 📚تلاوت روزانه ۱صفحه+فایل صوتی 🌷‌-----*~*💗*~*-----🌷 🕊♥️👇
تلاوت روزانه یک صفحه قرآن+تحدیر.ترتیل, 🌷نکته تفسیری صفحه ۱۸۸🌷 برادر دینی: واژه‏ ی «برادر» برای مسلمانان واژه‏ ی آشنایی است. در جوامع دینی، بسیاری از مسلمانان، یکدیگر را با این لفظ صدا می زنند؛ زیرا در کتاب آسمانی خود خوانده اند که افراد باایمان، برادر یکدیگرند. این مطلب در این آیه و آیه‏ ی 10 سوره‏ ی حجرات بیان شده است. در آن آیه می خوانیم که افراد باایمان، تنها یک رابطه با هم دارند، و آن رابطه‏ ی برادری است. البتّه این موضوع، چیزی فراتر از یک ادّعا، و فرمانی ست که شاید در جامعه‏ ی اسلامی به فراموشی سپرده شده، و اگر مسلمانان به آن عمل می کردند، بی شک حال و روز دیگری داشتند. آری، از نظر قرآن، در میان افرادی که در محیط اسلام قرار می گیرند، رابطه‏ ی خاصّی ایجاد می شود و آنان در قبال یکدیگر وظایف ویژه ای پیدا می کنند. پیشوایان معصوم ما بر این مطلب تأکید فراوانی کرده و در سخنانی، وظایف متقابل مسلمانان را برشمرده اند. یکی از این سخنان، حدیث گهرباری از پیامبر بزرگ اسلام است. آن حضرت در این باره فرموده است: «مسلمان بر برادر مسلمانش سی حق دارد و این حقوق پیوسته بر گردن برادر مسلمانش هست؛ مگر این که آن ها را ادا کند، یا این که برادر دینی اش از آنها چشم پوشد: 1ـ لغزش ها و اشتباهاتش را ببخشد؛ 2ـ در هنگام اندوه و ناراحتی اش بر او رحم کند؛ 3ـ عیب هایش را بپوشاند؛ 4ـ از اشتباهاتش درگذرد؛ 5ـ عذرش را بپذیرد؛ 6ـ در پشت سرش در برابر بدگویان از او دفاع کند؛ 7ـ همیشه خیرخواهش باشد؛ 8ـ دوستی با او را نگه دارد؛ 9ـ بر سر پیمانش با او بماند؛ 10ـ در هنگام بیماری به عیادتش رود؛ 11ـ اگر از دنیا رفت، به تشییع جنازه اش رود؛ 12ـ دعوتش را بپذیرد؛ 13ـ هدیه اش را قبول کند؛ 14ـ هدیه اش را با هدیه ای جبران کند؛ 15ـ از لطفش سپاسگزاری کند؛ 16ـ به خوبی یاری اش کند؛ 17ـ ناموسش را حفظ کند؛ 18ـ حاجتش را برآورد؛ 19ـ برای رفع نیازش، پا در میانی کند؛ 20ـ اگر عطسه کرد، به او «عافیت باد» بگوید؛ 21ـ اگر راهش را گم کرد، راه نمایی اش کند؛ 22ـ سلامش را پاسخ گوید؛ 23ـ سخنش را خوب بشمارد؛ 24ـ لطف و محبّتش به خود را نیکو نشان دهد؛ 25ـ سوگندش را راست بشمارد؛ 26ـ با دوست او دوستی کند، نه دشمنی؛ 27ـ او را یاری کند؛ چه ظالم باشد و چه مظلوم! امّا اگر ظالم باشد، بدین صورت او را یاری کند که او را از ظلم و ستمکاری اش بازگرداند، و اگر مظلوم باشد، او را برای گرفتن حقّش یاری کند؛ 28ـ او را با مشکلات تنها نگذارد و خوار و ذلیل نکند؛ 29ـ هر خوبی ای که برای خودش دوست دارد، برای او نیز دوست داشته باشد؛ 30ـ هر بدی ای که برای خودش نمی پسندد، برای او نیز نپسندد.» به راستی اگر روزی فرا رسد که مسلمانان چنین حقوقی را در میان خود رعایت کنند، بهشت روی زمین را تجربه خواهند کرد. به امید آن روز. 📚تلاوت روزانه ۱صفحه+فایل صوتی 🌷‌-----*~*💗*~*-----🌷 🕊♥️👇
تلاوت روزانه یک صفحه قرآن+تحدیر.ترتیل, شبهه در مورد عهد شکنی مشرکین 😱اینجا خدا گفته هر جا مشرک گیر آوردید بکشید! ما باید چکار کنیم؟ 😳😳😳آیا این ها اجبار نیست؟ اینکه اگر کسی ایمان نیاره را باید کشت؟ خب این چه اختیاریه؟ پس چطور است که خدا به حضرت محمد میگه تو فقط هشدار بده و هیچ اجباری بر آنان برای قبول این مطالب نیست؟ با سلام و درود در این زمینه چند نکته عرض می شود: 1. حکم قتال و جنگ با مشرکان به خاطر عقیده آنها نبوده بلکه به خاطر نقض صلحنامه حدیبیه و تبدیل حالت صلح به حالت جنگی بوده است. لذا این با آزادی عقیده منافاتی ندارد. 2. با توجه به آیات ابتدایی سوره توبه، روشن می شود که تا آیه 13 این سوره، مربوط به نقض عهد و پیمان شکنی مشرکان است. 3. کسی که حجت بر او تمام است و عقیده باطل دارد محکوم است، ولی این دلیل نمی شود که ما با او وارد جنگ شویم. 4. چنین ادعایی که آیات جهاد و قتال، در مورد همه مشرکان و در همه زمان ها است و دستور جنگ و کشتار با دیگران را به صورت کلی و عمومی داده، ادعایی ناصحیح است. شأن نزول، نوع بیان و شواهد موجود در خود آیات، قرائن خارجی، سیره معصومین علیهم السلام و ... نیز شاهد بر این مطلب است. 5. اگر کسی اسلام را قبول ندارد، اسلام با او جنگ و دشمنی ندارد مگر این که او اقدام به دشمنی و جنگ بر علیه مسلمانان نماید. 6. اسلام با آزادی عقیده مشکلی ندارد کما این که پیامبر صلی الله علیه وآله، با مشرکان مکه پیمان صلح حدیبیه را بستند. 7. با مطالعه تاریخ زندگانی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و نیز سیره معصومین علیهم السلام، روشن می شود که اصلا این گونه نبوده که تا با مشرکی برخورد کردند حکم قتل یا جنگ با او را بدهند. هیچ فقیهی هم چنین حکمی نمی دهد. 🎖لذا چنین نسبت دادنی به قرآن و اسلام، بی اساس است و جایی ندارد. بنابر این: حکم قتال و جنگ، با مشرکانی بوده که نقض عهد و پیمان نموده وکمر به دشمنی و نابودی اسلام بسته و در این زمینه از هیچ اقدامی فرو گذار نمی کردند. 🌷‌-----*~*💗*~*-----🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴سه دلیل ایجاد اغتشاش در جامعه در بیان امیرالمومنین(علیه السلام) 🔰امیرالمومنین(ع) در می‌فرمایند: سه عامل اغتشاش در حکومت وجود دارد که هر سه مورد آن به مسئولین و خواص جامعه برمی‌گردد: 1️⃣ اول سبک و سطح زندگی مسئولان است که امام علی(ع) در خطبه ۲۰۹ می‌فرماید، زمانی که مسئولین از حد ضعفای جامعه بالاتر زندگی کنند، مردم طغیان خواهند کرد، زیرا اختلاف طبقاتی میان مردم با مردم قابل تحمل است اما میان مردم و مسئولین غیرقابل تحمل است. 2️⃣ دومین عامل، آن است که الگوی مالیات با الگوی غیرمومنانه و غیر رحمانی محاسبه شود، به‌طورمثال در یک سال، تولیدکننده به هر دلیلی ضرر می‌کند و یا کشاورز به دلیل خشکسالی خسارت می‌بیند و محصول ندارد که حضرت امیر(ع) در نامه ۵۳ به مالک اشتر می‌فرماید: باید پیش‌دستی کنی و در این مواقع این‌قدر مالیات را پایین آوری که زندگی‌اش با پارسال تفاوتی نکند و می‌فرماید: اگر چنین کردی، خسارت دولت نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است و دو فایده دارد، اول اینکه به مردم اطمینان می‌دهی زیرا مردم احسان دولت را دیدند و اغتشاش نمی‌کنند و دوم اینکه این مردم به تو اعتماد می‌کنند و اگر مشکلی رخ دهد، حمایت خواهند کرد. 3️⃣ سومین مورد از علل اغتشاش و شورش در دیدگاه امیرالمومنین ورود اطرافیان و خویشاوندان مسئولین به حوزه حکومت و کار اقتصادی است.در بخشی از نامه ۵۳ ایشان می‌فرماید: بدانید که نزدیکان مسئولان خودخواه و چپاولگر هستند و در معاملات انصاف ندارد، ریشه ستمگری آنان را خشک کن و به هیچ از یک اطرافیانت زمینی واگذار نکن. روزانه
#حدیث روزانه پزشکی #پیشگیری از مواد مخدر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخاطر رضایت لیبرال های خود فروخته عمل نکنید تا من هستم نخواهم گذاشت لیبرال ها حکومت را در دست بگیرند سخنی از امام خمینی ره در مورد لیبرال ها که سالهاست سانسور شده و باعث شده لیبرال موریانه وار در حکومت نفوذ کنن درست انتخاب کنیم. روزانه امام راحل(ره)
💢 یک می‌تواند بر کل تأثیر بگذارد. روزانه مقام معظم ولی فقیه