eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
137 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
697 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه‌ی ۳۵۱ جزء #۱۸ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت تحقیق استاد منشاوی ص۳۵۱ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙ترجمه‌ گویای فارسی 📖صفحه ۳۵۱ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
قطعا كسانى كه آن بهتان را مطرح كردند، دسته‌‏اى توطئه‏‌گر از شما بودند. آنان با متهم ساختن يكى از زنان پيامبر خواستند خانواده او را آلوده نشان دهند و بر او طعنه زنند. شما آن بهتان را شرّى براى خود مپنداريد، بلكه آن در نهايت براى شما خير است، زيرا براى هر يك از آنان، آثار ناهنجار گناهى را كه مرتكب شده‌است خواهد بود. و شما بدين وسيله منحرفان جامعه خود را مى‌‏شناسيد، و آن كس از ايشان كه سهم عمده‏‌اى در گسترش آن بهتان را بر عهده داشته‌است، عذابى بزرگ خواهد داشت. (11) چرا وقتى آن بهتان را درباره هم‌كيش خود شنيديد، مردان و زنان مؤمن در حق او كه از خودشان به شمار مى‏‌رفت گمان نيك نبردند و نگفتند: اين بهتانى آشكار است؟ (12) چرا مدّعيان بر آن بهتانى كه زدند چهار مرد را گواه نياوردند؟ پس چون گواهان را نياورده‌‏اند، آنان نزد خدا قطعا دروغ‌گو به شمار مى‌‏روند. (13) و اگر فضل و رحمت خدا در دنيا و آخرت بر شما نبود، قطعا به خاطر بهتانى كه در آن وارد شديد، در هر دو جهان عذابى بزرگ دامن‌گيرتان مى‏‌شد. (14) آرى، هنگامى شما وارد آن بهتان شديد كه بى‌هيچ انديشه‌‏اى در درستى يا نادرستى آن، زبان به زبان آن را مى‏‌گرفتيد و چيزى را مى‏‌گفتيد كه از آن هيچ‏‌گونه آگاهى نداشتيد و گفت ‏و شنود آن را آسان مى‌‏پنداشتيد در حالى‌‏كه نزد خدا امرى بزرگ بود. (15) و چرا وقتى آن را شنيديد نگفتيد: ما حق نداريم اين شايعه بى‌‏دليل را بر زبان آوريم- خداوندا، تو منزّهى و خانواده پيامبرت از هرآلودگى پيراسته‌‏اند- اين سخن، افترايى بزرگ و بهت‌‏آور است. (16) خدا به شما پند مى‌‏دهد كه اگر ايمان داريد، هرگز مثل چنين كارى را تكرار نكنيد و به سخنان بى‌‏پايه نپردازيد. (17) خداوند احكام دين خود را كه از آيات او به شمار مى‌‏رود براى شما بيان مى‌‏كند، و خدا به مصلحت شما داناست و آن‌چه را برايتان مقرر مى‏‌دارد حكيمانه مقرر مى‌‏دارد. (18) كسانى كه دوست دارند كار زشت در ميان مؤمنان شايع شود، براى آنان در دنيا و آخرت عذابى دردناك خواهد بود، و خدا مى‌‏داند كه چه چيزى خشم او را در پى دارد و شما نمى‌‏دانيد. (19) و اگر فضل و رحمت خدا شامل حال شما نبود و اين‏‌كه خدا رئوف و مهربان است، قطعا به سزاى آن‌چه كرديد شما را كيفر مى‌‏داد. (20) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
نکته تفسیری صفحه ۳۵۱ (آیه 11)- داستان پرماجراى افک (تهمت عظیم) از مجموع آیات (11- 16) استفاده مى‏شود که شخص بى‏گناهى را به هنگام نزول این آیات متهم به عمل منافى عفت نموده بودند، و این شایعه در جامعه پخش شده بود. و نیز گروهى از منافقان به ظاهر مسلمان مى‏خواستند از این حادثه بهره بردارى غرض آلودى به نفع خویش و به زیان جامعه اسلامى و متزلزل ساختن وجاهت عمومى پیامبر کنند که این آیات نازل شد و با قاطعیت بى‏نظیرى با این حادثه برخورد کرد، و منحرفان بدزبان و منافقان تیره دل را محکم بر سرجاى خود نشاند. بدیهى است این احکام در هر محیط و هر عصر و زمان جارى است. قرآن در این آیه بى‏آنکه اصل حادثه را مطرح کند مى‏گوید: «مسلما کسانى که آن تهمت عظیم را مطرح کردند گروهى (متشکّل و توطئه‏گر) از شما بودند» (إِنَّ الَّذِینَ جاؤُ بِالْإِفْکِ عُصْبَةٌ مِنْکُمْ). سپس به مؤمنانى که از بروز چنین اتهامى نسبت به شخص پاکدامنى سخت ناراحت شده بودند دلدارى مى‏دهد که: «اما گمان نکنید این ماجرا براى شما بد است بلکه خیر شما در آن است» (لا تَحْسَبُوهُ شَرًّا لَکُمْ بَلْ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ). چرا که پرده از روى نیات پلید جمعى از دشمنان شکست خورده و منافقان‏ کور دل برداشت، و این بد سیرتان خوش ظاهر را رسوا ساخت، و چه بسا اگر این حادثه نبود و آنها همچنان ناشناخته مى‏ماندند در آینده ضربه سخت‏تر و خطرناکترى مى‏زدند. این ماجرا به مسلمانان درس داد که پیروى از شایعه سازان، آنها را به روزهاى سیاه مى‏کشاند باید در برابر این کار به سختى بایستند. سپس در ادامه این آیه به دو نکته اشاره مى‏کند نخست این که مى‏گوید: «آنها هر کدام سهم خود را از این گناهى که مرتکب شدند دارند» (لِکُلِّ امْرِئٍ مِنْهُمْ مَا اکْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ). اشاره به این که مسؤولیت عظیم سردمداران و بنیانگذاران یک گناه هرگز مانع از مسؤولیت دیگران نخواهد بود. نکته دوم این که: «و از آنان کسى که بخش مهم آن را برعهده داشت عذاب عظیمى براى اوست» (وَ الَّذِی تَوَلَّى کِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذابٌ عَظِیمٌ). (آیه 12)- سپس روى سخن را به مؤمنانى که در این حادثه فریب خوردند و تحت تأثیر واقع شدند کرده و آنها را شدیدا طى چند آیه مورد سرزنش قرار داده، مى‏گوید: «چرا هنگامى که این (تهمت) را شنیدید مردان و زنان با ایمان نسبت به خود (و کسى که همچون خود آنها بود) گمان خیر نبردند»؟! (لَوْ لا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بِأَنْفُسِهِمْ خَیْراً). یعنى چرا هنگامى که سخن منافقان را درباره افراد مؤمن استماع کردید با حسن ظن به دیگر مؤمنان که به منزله نفس خود شما هستند برخورد نکردید. «و (چرا) نگفتند این یک دروغى بزرگ و آشکار است» (وَ قالُوا هذا إِفْکٌ مُبِینٌ). شما که سابقه زشت و رسواى این گروه منافقان را مى‏دانستید، چرا ساکت شدید. (آیه 13)- تا اینجا سرزنش و ملامت آنها جنبه‏هاى اخلاقى و معنوى داشت که به هر حال جاى این نبود که مؤمنان در برابر چنین تهمت زشتى سکوت کنند و یا آلت دست شایعه سازان کوردل گردند. سپس به بعد قضائى مسأله توجه کرده، مى‏گوید: «چرا چهار شاهد براى آن نیاوردند»؟ (لَوْ لا جاؤُ عَلَیْهِ بِأَرْبَعَةِ شُهَداءَ). «اکنون که این گواهان را نیاوردند پس آنها نزد خدا دروغگویانند» (فَإِذْ لَمْ یَأْتُوا بِالشُّهَداءِ فَأُولئِکَ عِنْدَ اللَّهِ هُمُ الْکاذِبُونَ). این مؤاخذه و سرزنش نشان مى‏دهد که دستور اقامه شهود چهارگانه و همچنین حد قذف در صورت عدم آن، قبل از آیات «افک» نازل شده بود. (آیه 14)- سرانجام تمام این سرزنشها را جمع بندى کرده، مى‏گوید: «و اگر فضل و رحمت الهى در دنیا و آخرت شامل حال شما نمى‏شد به خاطر این گناهى که در آن وارد شدید عذاب سختى دامانتان را مى‏گرفت» (وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ لَمَسَّکُمْ فِیما أَفَضْتُمْ فِیهِ عَذابٌ عَظِیمٌ). (آیه 15)- این آیه در حقیقت توضیح و تبیین بحث گذشته است که چگونه آنها حتى مؤمنان در این گناه بزرگ بر اثر سهل انگارى غوطه‏ور شدند، مى‏گوید: به خاطر بیاورید «هنگامى را که (به استقبال این دروغ بزرگ مى‏رفتید و) این شایعه را از زبان یکدیگر مى‏گرفتید» (إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِکُمْ). «و با دهان خود سخنى مى‏گفتید که به آن علم و یقین نداشتید» (وَ تَقُولُونَ بِأَفْواهِکُمْ ما لَیْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ). «و گمان مى‏کردید این مسأله کوچکى است در حالى که در نزد خدا بزرگ است» (وَ تَحْسَبُونَهُ هَیِّناً وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ). در حدیثى از امیرمؤمنان على علیه السّلام مى‏خوانیم: شدیدترین گناهان گناهى است که صاحبش آن را سبک بشمارد. در واقع این آیه به سه قسمت از گناهان بزرگ آنها اشاره مى‏کند: «نخست» به استقبال این شایعه رفتن و از زبان یکدیگر گرفتن. «دوم» منتشر ساختن شایعه‏اى را که
هیچ گونه علم و یقین به آن نداشتند. «سوم» کوچک شمردن شایعه و به عنوان یک وسیله سرگرمى از آن استفاده کردن. (آیه 16)- و از آنجا که این حادثه بسیار مهمى بود که گروهى از مسلمانان آن را سبک و کوچک شمرده بودند باردیگر در این آیه روى آن تکیه کرده، و موجى تازه از سرزنش بر آنها مى‏بارد، و تازیانه‏اى محکمتر بر روح آنها مى‏نوازد، و مى‏گوید: «چرا هنگامى که آن را شنیدید نگفتید: ما حق نداریم که به این سخن تکلّم کنیم، خداوندا! منزهى تو، این بهتان بزرگى است»! (وَ لَوْ لا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُمْ ما یَکُونُ لَنا أَنْ نَتَکَلَّمَ بِهذا سُبْحانَکَ هذا بُهْتانٌ عَظِیمٌ). در واقع قبلا تنها به خاطر این ملامت شده بودند که چرا با حسن ظن نسبت به کسانى که مورد اتهام واقع شده بودند نگاه نکردند، اما در اینجا مى‏گوید علاوه بر حسن ظن، شما مى‏بایست هرگز به خود اجازه ندهید که لب به چنین تهمتى بگشایید، تا چه رسد که عامل نشر آن شوید. (آیه 17)- اشاعه فحشا ممنوع است: باز در اینجا سخن از «داستان افک» و عواقب شوم و دردناک شایعه سازى و اتهام ناموسى نسبت به افراد پاک است. نخست مى‏گوید: «خداوند شما را اندرز مى‏دهد که هرگز چنین کارى را تکرار نکنید اگر ایمان (به خدا و روز جزا) دارید» (یَعِظُکُمُ اللَّهُ أَنْ تَعُودُوا لِمِثْلِهِ أَبَداً إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ). یعنى این نشانه ایمان است که انسان به سراغ این گناهان عظیم نرود، در حقیقت جمله مزبور یکى از ارکان توبه را ترسیم مى‏کند، چرا که تنها پشیمانى از گذشته کافى نیست باید نسبت به عدم تکرار گناه در آینده نیز تصمیم گرفت. (آیه 18)- و بعد براى تأکید بیشتر که توجه داشته باشند این سخنان، سخنان عادى معمولى نیست، بلکه این خداوند علیم و حکیم است که در مقام تبیین بر آمده و حقایق سرنوشت سازى را روشن مى‏سازد، مى‏گوید: «و خداوند آیات را براى شما بیان مى‏کند و خداوند دانا و حکیم است» (وَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمُ الْآیاتِ وَ اللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ). به مقتضاى علمش از نیازهاى شما و عوامل خیر و شرتان آگاه است و به مقتضاى حکمتش دستورات و احکامش را با آن هماهنگ مى‏سازد. (آیه 19)- باز براى محکم کارى، سخن را از شکل یک حادثه شخصى به صورت بیان یک قانون کلى و جامع تغییر داده و مى‏گوید: «کسانى که دوست مى‏دارند زشتیها و گناهان قبیح در میان افراد با ایمان اشاعه یابد عذاب دردناکى در دنیا و آخرت دارند» (إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ). این تعبیر مفهوم وسیعى دارد که هرگونه نشر فساد و اشاعه زشتیها و قبائح و کمک به توسعه آن را شامل مى‏شود. و در پایان آیه مى‏فرماید: «و خدا مى‏داند و شما نمى‏دانید» (وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ). او مى‏داند چه کسانى در قلبشان حب این گناه است و کسانى را که زیر نامهاى فریبنده به این عمل شوم مى‏پردازند مى‏شناسد اما شما نمى‏دانید و نمى‏شناسید. (آیه 20)- در این آیه که در عین حال آخرین آیات «افک» و مبارزه با «اشاعه فحشا» و «قذف» مؤمنان پاکدامن است، بار دیگر این حقیقت را تکرار و تأکید مى‏کند که: «و اگر فضل و رحمت الهى شامل حال شما نبود و این که خدا مهربان و رحیم است» مجازات سختى دامانتان را مى‏گرفت (وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ وَ أَنَّ اللَّهَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ). کل ایات این صفحه که در مورد شایعه سازی هستش و فتنه ای که در اونه و پرهیز مومنان از دامن زدن به شایعه  درس های بزرگی این ایات برای ما داره  که مراقب باشیم  هر حرفی رو از هر کسی باور نکنیم  به خصوص در مورد مسایل ناموسی که طبق ایات قبل وجود 4 شاهد برای اثباتش لازمه و اگه کسی این شاهدها رو نداره  بهتره سکوت کنه چون در غیر اون صورت خودش باید شلاق بخوره  در سایر مسایل هم در مورد همدیگه اونقدر گمان نیک داشته باشیم که خبرهای غیر موثق رو در مورد هم باور نکنیم  اصلا اجازه شنیدن به خودمون ندیم  اگرم شنیدیم  اون طرف رو تبریه کنیم و خودمون به نشر شایعه اقدام نکنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آداب معاشرت در آینه نهج البلاغه .xmind
50.7K
--------------- ✿﷽✿ ------------- یڪے از ارزش هایے ڪہ بہ حفظ ڪیان خانوادہ واجتماع ڪمڪ میڪند،گذشت انسان هاست،بخصوص اگر این گذشت در عین قدرت و البتہ در حقوق فردے صورت گیرد، فضلیت بالاترے خواهد بود.و این امر قطعا میتواند در شڪل گیرے جامعہ مهدوے موثر باشد براے فهم بهتر این حڪمت نورانے آن را با ڪل نهج البلاغہ بررسے ڪردیم 🔸°❀°🔸°❀°🔸°❀°🔸°❀°🔸 ✅از دوستی با چه افرادی باید پرهیز کنیم 1⃣ احمق : 💢چرا که میخواهد به تو نفعی رساند اما دچار زیانت می کند. 2⃣ بخیل: 💢 زیرا آنچه را که سخت به آن نیاز داری از تو دریغ می دارد. 3⃣ بدکار: 💢که با اندک بهایی تو را می فروشد. 4⃣ دروغگو: 💢که او به سراب ماند : دور را به تو نزدیک ، و نزدیک ، را دور می نمایاند.حکمت۳۸ 5⃣بی خرد 💢دوستی با احمق هرگز!! همنشین بی خرد مباش، که کار زشت خود را زیبا جلوه داده ، دوست دارد تو همانند او باشی. حکمت۲۹۳ 📘حکمت۳۸ 📘حکمت۳۸ 📘حکمت۳۸ 📘حکمت۳۸ 📘حکمت۲۹۳ 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃 لازم بہ ذڪر است در تمام موارد تنها منبع مورد استفادہ، خود نهج البلاغہ باترجمہ مرحوم دشتے میباشد، با این رویڪرد ڪہ نهج البلاغہ بہ تنهایے تا حدزیادے میتواند مفسّر بخشهاے مختلف خود باشد. ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @nahjolbalagheiha ┗━━━🍂━
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مناجات با امام زمان(عج) 🎵یابن الحسن کجایی!!! 🎤حسن #خلج ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
#سلام_مولای_مهربانم 💗 عطـرتو بـراے زنده شدڹ همہ شہر، ڪافي است و نسیم هر روز، تو را در لا بہ لاے رگہاے ما، جارے مي‌ڪند ڪاش هرگز عطر تو را، در لا بہ لاے شلوغي‌هاے دنیا گم نڪنیم #اللهم_عجل_لولیک_الفرج ☘️ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
#وظایف_منتظران ۲۲ 👌🏼 بیانِ فضائل حضرت مهدی 🔹 در روایات اسلامی، مومنان، به بیانِ خوبی های اهل بیت میان مردم، ترغیب شده اند. 🔆 امام کاظم میفرمایند: همانا دو مومن که با یکدیگر دیدار نموده و خدا را یاد می کنند، آن گاه فضل ما اهل بیت را ذکر می کنند، بر صورت شیطان گوشتی باقی نمی ماند، مگر اینکه آب می شود تا آن جا که روح او از شدت دردی که می کشد به التماس در می آید. 📘کافی جلد ۲ صفحه ۱۸۸ حدیث ۷ ⚜️ امام سجاد فرموده اند: اما حق کسی که به تو نیکی و خوبی نموده است، آن است که از او سپاسگزاری کنی و کار خوبش را یادآور شوی و در حق او گفتار و مطلب نیک را نشر و گسترش دهی. 📗 تحف العقول ص ۲۶۵۴۷۷ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
📝شعر مهدوی ▫️ای سبب گریهء پنهانیم ▫️من غزلی از شب بارانیم ▫️واژه به واژه سخنم شعر شد ▫️شعر که نه شرح پریشانیم ▫️اسم تو بردم لبم آتش گرفت ▫️اسم تو شد رمز مسلمانیم ▫️ذکر تو تسبیح شب و روز من ▫️ای سبب سلسله جنبانیم ▫️مست شدم از قدح چشم تو ▫️کوچه نشین از می عرفانیم ▫️من به فدای قد و بالای تو ▫️سرو سهی صولت سلطانیم ▫️کاش تو هم حال مرا داشتی ▫️حضرت دلبر، مه پنهانیم ▫️گر که امیدی به شب وصل نیست ▫️کاش بگیری و بسوزانیم ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵چگونگی شناسایی امام زمان (عج) از مدعیان دروغین ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
سید خراسانی و قیام آن با پرچم های سیاه🏴 🗯 جابر از امام باقر(ع) روایت می کند: "یخرج شاب من بنی هاشم بکفه الیمنی و باتی من خراسان برایات سود بین یدیه شعیب بن صالح یقاتل اصحاب السفیانی فیهز مهم" 📕 الملاحم و الفتن ص52 باب97 👈🏼جوانی از بنی هاشم (سید) از خراسان با پرچم های سیاه قیام می کند که در کف دست راست او خالی(علامتی)است و پیشاپیش او مردی بنام شعیب بن صالح است که با لشکریان سفیانی می جنگد و آنها را شکست می دهد. 🏴 پرچم های سیاهی از مشرق به اهتراز درمی آیند که با مردی از اولاد ابوسفیان می جنگد و زمینه فرمانبرداری از مهدی(عج) را فراهم می آورد. پرچم های سیاهی که از خراسان درمی آید در کوفه فرود می آید. هنگامی که مهدی(عج) ظهور کند این پرچم ها برای بیعت به حضور آن حضرت گسیل می شود. 📗 بحارالانوار ج 52 ص 267.... 🌛خروج سفیانی، یمانی و خراسانی در روز واحد از ماه رجب یکسال خواهد بود. 📘 الحاوی للفتاوی ج 2 ص 126 🏴پرچم های سیاهی از خراسان به اهتراز درمی آید که چیزی نمی تواند از پیشروی آنها جلوگیری به عمل آورد تا در بیت المقدس فرود آید و استقرار یابد 📕1.ملاحم و الفتن ص 43 – 📒2.روزگار رهاتی ص 1036 🇮🇷 ظاهر شدن و در ایران: روایان بیانگر آن است که این دو از یاران مهدی(عج) خواهند بود و مقارن ظهور آن حضرت از ایران ظهور خواهند کرد. و در نهضت ظهورش شرکت می کنند. ✍🏼 به طور خلاصه نقش آن دو چناچه از منابع اهل سنت و برخی از روایات شیعی این است که در آن زمان ایرانیان درگیر جنگی نابرابر با دشمنان خویشند و در اثر طولانی شدن آن جنگ سیدخراسانی را به عنوان سرپرستی امورشان انتخاب می کنند. گرچه وی به این امر چندان رغبتی نشان نمی دهد اما با اصرار زیاد آن را می پزیرد. 🎋 زمانی که رهبری ایرانیان را می پذیرد با ایجاد وحدت کلمه در صفوف نیرو های نظامی، سردار رشید خود شعیب بن صالح را به فرماندهی لشکر خود تعیین می کند. بدین ترتیب خراسانی و شعیب جنگ را در مرزهای ایران، ترکیه، عراق هدایت و ارداه می نماید و نیروهای مستقر خود شام را به پیش رانده و در همان زمان، آماده پیشروی بزرگ به سوی فلسطین و قدس عزیز می شود. و... البته بهتره منابع اهل سنت رو مورد توجه قرار ندیم 🖥 منبع: سایت تبیان ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi
✊🏻ایستاده ایم! 🔹اولاد فاطمه- سلام الله علیها- در طول تاریخ اسلام همیشه در برابر دستگاههای ظالم و جائر ایستادند و از اسلام دفاع کردند؛ زجرها کشیدند؛ ناسزاها شنیدند؛ لای جرز قرار گرفتند؛ دسته جمعی سر بریده شدند، قتل عام شدند، به شهادت رسیدند، مع الوصف مقاومت کردند و نگذاشتند که بدخواهانْ اسلام را از بین ببرند و احکام خدا را محو و نابود کنند. 📅امام خمینی(ره) | ۲۹ اسفند ۱۳۴۱ ✅ @Sahifeh_noor
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠ نماهنگ | هشدار! بازگشت کرونا 🔻پایگاه اطلاع‌رسانی  KHAMENEI.IR  براساس هشدار رهبر انقلاب درباره ویروس کرونا، نماهنگ «هشدار! بازگشت کرونا» را منتشر میکند. 💻 @Khamenei_ir
: ✍🏻 من این کد را به شما بدهم ، که هر کس بخواهد به آقا نزدیک شود ، اولین راهش کنترل‌چشم است. چشمِ گناه‌ بین ، امام زمان بین نمی شود. -------------------------- @jomalat_olama
1_377880679.pdf
564.2K
کتاب چهل حدیث از علیه السلام یک کتاب فوق العاده برای به دوستان
می گفت : این دنیا با تمام زیبایی ها و انسان‌های خوب و نیکوی آن محل گذر است نه وقوف و ماندن! تمامی ما باید برویم و راه این است‌ دیر یا زود فرقی نمی کند اما چه بهتر که زیبا بروی ... 🕊 🆔️👇👇👇 @sire_o_sh
🤔 ❔چرا به پیامبر ابو القاسم می گویند ❗️کانال های ضد دین می گویند چون بعد از هجرت پیامبر به کاروان های مشرکین حمله می کردید و غنائم آنان را تقسیم می کند به پدر کننده و ابو القاسم نامگذاری شد ❕❕ 💠💠 👌از جمله القاب پیامبر گرامی ، ابو القاسم است زیرا دارای فرزندی به نام بودند که در کودکی از دنیا رفتند . ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « فرزندانی که برای رسول خدا از خدیجه متولد شدند ، عبارتند از و طاهر و ام کلثوم و رقیه و زینب و فاطمه و از ماریه قبطیه نیز ، ابراهیم متولد شد » 📚الخصال ج2 ص405 📚قرب الاسناد ص9 👌در نقل دیگری پیامبر گرامی فرمود ؛ « خدیجه که رحمت خدا بر او باد ، برای من طاهر و و فاطمه و رقیه و ام کلثوم و زینب را به دنیا آورد» 📚الخصال ج2 ص404 ❕ابن شهر آشوب می نویسد ؛ « قاسم در از دنیا رفت » 📚المناقب ج1 ص161 👌شیخ عباس قمی می نویسد ؛ « مشهور آن است که برای پیامبر سه پسر به دنیا آمد ، اول بود و به این سبب به پیامبر کنیه را دادند و دوم عبدالله که او را ملقب به طیب و طاهر گردانیده اند و سوم ابراهیم » 📚منتهی الامال ج1 ص266 ❕ در روایتی نیز آمده است که حسن بن فضال از پدرش نقل می کند که از امام رضاعلیه السلام پرسیدم چرا به پیامبر ابوالقاسم می گویند ❔ 👌 حضرت فرمود چون دارای بود اسمش قاسم بود . ❕گفتم یابن رسول الله آیا مرا لایق می دانی که بیشتر توضیح دهی حضرت فرمود بله آیا می دانی پیامبر فرمود من و علی پدران این امت هستیم؟ 👌گفتم بله. فرمود آیا می دانی پیامبر نسبت به همه امت از جمله علی علیه السلام بمنزله است؟ گفتم بله. فرمود: آیا میدانی علی تقسیم کننده بهشت و دوزخ است؟ گفتم بله . ❕امام فرمود به پیامبر ابو القاسم می گویند زیرا او پدر (معنوی ) علی است ، علی نیز تقسیم کنیده بهشت و جهنم است » 📚معانی الاخبار ص52 📚بحار الانوار ج16 ص95 👌مانعی ندارد که هر دو وجه در علت نامگذاری پیامبر گرامی به ابو القاسم دخیل باشد ، یکی معنای ظاهری آن را می رساند و دیگری معنای باطنی را . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔کلیپی از یک آخوند در کانال های ضد دین منتشر می شود که می گوید وقتی ابراهیم را درون آتش انداختند گفت یاعلی و سپس آتش تبدیل به شد ❗️آیا چنین چیزی واقعیت دارد ❕❕ 💠💠 👌 امامان گرامی ما دارای خلقت نورانی بوده اند ، و خداوند سال های سال قبل از خلقت آدم ، نوری وجودی آنان را خلق کرده و آنان تسبیح گوی خداوند بودند ، و تمام انبیاء با نوری وجودی آنها آشنایی داشته اند . ❕طبق روایات متعددی ، خداوند نور اهل بیت را سال ها قبل از آنکه خلقت عالم را صورت دهد خلق کرده بود . 🔷پیامبر فرمود ؛ « من و علی و فاطمه و حسن و حسین در سراپرده الهی بودیم و او را تسبیح می کردیم و فرشتگان با تسبیح کردن ما ، خداوند را فرا گرفتند » 📚 الشیعه ص7 📚 الانوار ج25 ص2 👌امام علیه السلام فرمود ؛ « ما اشباح بودیم اطراف عرش که خدا را تسبیح می کردیم ، و این حدود پانزده هزار سال قبل از خلقت آدم بود و وقتی آدم آفریده شد در او قرار گرفتیم». 📚 الانوار ج25 ص2 🔷امام علیه السلام فرمود ؛ « خداوند نور از نور عظمت خود را قبل از آفرینش آدم آفرید که آنان محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین و نه نفر از فرزندان حسین بودند » 📚 الانوار ج25 ص4 👌پیامبر فرمود ؛ « خداوند ما را آفرید زمانی که نه آسمانی افراشته و نه زمینی گسترده و نه عرش و نه بهشت و جهنم بود ،ما او را و می کردیم ، هنگامی که تسبیح و تقدیسی وجود نداشت ...خداوند نور دخترم فاطمه را شکافت و آسمانها و زمین را آفرید ، نور آسمانها و زمین از نور فاطمه است ...» 📚 الانوار ج25 ص16 ❕بر این اساس طبیعی است که انبیاء گذشته به آن انوار مطهر کنند . 💠 در روایتی امام علیه السلام فرمود ؛ « یک یهودی به نزد رسول خدا آمد و خطاب به او گفت: شما برتر هستید یا حضرت موسی بن عمران که خداوند با او صحبت کرد، بر او تورات را نازل کرد، معجزه عصا را به او داد، دریا را بر او گشود و ... پیامبر در حالی که از بیان مستقیم برتری خود، اکراه داشت، فرمود: همانا حضرت آدم زمانی که آن اشتباه را انجام داد این‌گونه توبه کرد: خداوندا، همانا از تو مسئلت می‌جویم به حق محمد و آل محمد مرا ببخشی» سپس خداوند او را بخشید. همانا نوح زمانی که سوار بر کشتی بود و ترسید که غرق شود، چنین دعا کرد: خداوندا، همانا از تو مسئلت می‌جویم به حق محمد و آل محمد برای اینکه مرا از غرق نجات دهی» پس خداوند آنها را نجات داد و همانا ابراهیم زمانی که در افتاد چنین دعا کرد: « خداوندا، همانا از تو مسئلت می جویم به حق محمد و آل محمد مرا از این آتش نجات بخشی» پس خداوند آتش را بر او کرده و او به سلامت از آن‌جا رهایی یافت. و زمانی که موسی عصا را انداخت دعا کرد: « خداوندا، همانا از تو مسئلت می‌جویم به حق محمد و آل محمد مرا حفظ کنی، خداوند فرمود: نترس ... » 📚امالی ص218 📚احتجاج ج1 ص48 👌در نقل دیگری امام علیه السلام فرمود ؛ « زمانی که کشتی نوح در حال غرق شدن بود ، خداوند را به حق ما خواند و خداوند او را نجات داد و زمانی که ابراهیم در افتاد ، خداوند را به حق ما خواند و خداوند نیز او را نجات داد و آتش برایش سرد و سلامت گشت و موسی با توسل به ما از دریا نجات یافت و عیسی زمانی که یهود قصد قتلش را داشتند با توسل به ما نجات یافت و به آسمان رفت » 📚وسائل الشیعه ج7 ص103 ❕بنابراین توسل انبیاء سابق و من جمله ابراهیم نبی به اهل بیت علیهم السلام ثابت است ، بیان روحانی مذکور در توسل کردن ابراهیم با تعبیر یا علی ، اگر چه مستند نیست ،ولی ممکن است تعبیری مجازی برای بیان اصل توسل باشد . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁