eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
137 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
697 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ع) 🌴پر از دروغ و کینه 🌴پر از نفاق کوفه ⏯ آموزش تخصصی هنر مقدس مداحی👇 http://eitaa.com/joinchat/772472833C5b3ea2cad3
‏عکس از ولایت
🔻ابتکار چند طلبه جوان برای محرم امسال؛ ◻️در خانه بمانید؛ هیئت را به خانه‌هایتان می‌آوریم! 🔹در این روزها که چند هفته‌ای بیشتر تا ماه محرم نمانده است شیوه برگزاری عزای حسینی در بیشتر محافل مردمی و جلسات رسمی به عنوان موضوعی مهم و تأثیرگذار مطرح می شود؛ برخی شرایط کرونایی کشور و شیوع ویروس را آنچنان پررنگ می کنند که اجتماع افراد داخل یک منزل هم دشوار می نماید و برخی دیگر سخن از برپایی مجالس روضه به قیمت جان افراد می‌زنند. ❓اما به راستی راه حل چیست؟ آیا گزینه سومی هم می توان تصور کرد؟ 🔹جمعی از طلاب جوان و خوش ذوق حوزه علمیه قم طرحی را پایه ریزی کرده و پیگیری می کنند که در آن هم پروتکل های بهداشتی کاملاً رعایت شده و هم روضه و عزای حسینی که حقیقتا نیازی ضروری و حیاتی برای مومنین و جامعه اسلامی است همچنان بر پا می‌شود. 🔹مبلغان جوان حوزه علمیه که همواره در معضلات و چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی پیشنهادات راه گشایی دارند این‌بار نیز دست به کار شده اند؛ «طرح برگزاری عزای حسینی به صورت خانوادگی»؛ در این طرح خانواده هایی که دوست دارند در مجلس روضه اباعبدالله الحسین(ع) شرکت کنند اما به خاطر رعایت مسائل بهداشتی امکان حضور در تجمعات را ندارند در خانه خود خیمه عزا برپا میکنند؛ مبلغان جوان حوزه با افتخار روضه خوان آن‌ها می شوند و بانیان خیر هم چای مراسم را سهیم می‌شوند. 🔹در این طرح که سال گذشته هم با نیت و قصد دیگری اجرا شده بود اعضای خانواده در کنار هم عزایی از جنس اخلاص و با طعم قرنطینه‌های کرونایی را تجربه می کنند. تجربه‌ای که ان‌شاءالله سال بعد فقط یک خاطره از آن مانده و نیازی به تکرار ندارد. 🔹خانواده‌هایی که علاقه مند به برپایی روضه خانگی در ماه محرم هستند می توانند با گروه تبلیغی سفینةالنجاه (ع) مرتبط شوند. لینک کانال ایتا: https://eitaa.com/joinchat/3510370323C8d08a8cca1
⭐️عید قربان آمد و باز آ که قربانت شوم⭐️ ⭐️همچو اسماعیل به فرمان خدا رامت شوم⭐️ ⭐️حاجیان اندر دیار کعبه گشتند میهمان⭐️ ⭐️میزبان من بیا تا من که مهمانت شوم⭐️ ⭐️عید قربان است و هرکس میدهد قربانی اش⭐️ ⭐️آرزو دارم که قربانی قربانت شوم⭐️ 🦅http://eitaa.com/QQtazohoor🦚 : ایتا 🦅https://sapp.ir/qqtazohoor🦚 : سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه‌ی ۳۷۳ جزء #۱۹ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
نکات تفسیری صفحه ۳۷۳ نیست.  ب: این خانه‏ های بلند بر روی تپه ‏ها و سایر کارهای ما، شیوۀ نیاکان ماست.  ج: این تکذیب و بت ‏پرستی ما، همان تکذیب و بت ‏پرستی نیاکان ماست.  قرآن، بارها از اکثریّت مردم انتقاد کرده است. در این سوره نیز چند بار آیه «وَ ما کانَ أَکْثَرُهُمْ مُؤْمِنِینَ» در پایان نقل تاریخ انبیاء بیان شده است. پیام‌های سورۀ شعرا - آیات ۱۳۷ - ۱۴۰‌: ۱. سابقه و رفتار نیاکان، دلیل حقّانیّت نیست. «إِنْ هذا إِلَّا خُلُقُ الْأَوَّلِینَ» (در صورتی که مراد از «هذا»، رفتار مشرکان باشد)  ۲. تقلید نابه جا و تعصّب، مانع پند پذیری است. «سَواءٌ عَلَیْنا أَ وَعَظْتَ ... إِنْ هذا»  ۳. انحراف نیاکان، زمینۀ انحراف نسل‏ های بعدی است. «إِنْ هذا إِلَّا خُلُقُ الْأَوَّلِینَ»  ۴. گاهی بت ‏پرستی و هر رفتار دیگر، جزو جوهرۀ انسان می ‏شود. (کلمۀ «خُلُقُ» به معنای روحیّۀ ثابت است.)  ۵. بت ‏پرستان، انحراف خود را با شیوۀ نیاکان توجیه و از خود سلب مسئولیّت می ‏کردند. «وَ ما نَحْنُ بِمُعَذَّبِینَ»  ۶. سرنوشت انسان به دست خود اوست. «فَکَذَّبُوهُ فَأَهْلَکْناهُمْ»  ۷. از تکذیب و هلاکت دیگران عبرت بگیرید. «لَآیَةً»  ۸. اکثریّت، شما را فریب ندهد. حقّ را در زیادی جمعیّت جستجو نکنید، ملاک شناخت حقّ و باطل، کمیّت نیست. «وَ ما کانَ أَکْثَرُهُمْ مُؤْمِنِینَ» ثمود، هم کشاورزی خوبی داشتند، «فِی جَنَّاتٍ وَ عُیُونٍ وَ زُرُوعٍ» هم تمدّن و خانه ‏سازی «مِنَ الْجِبالِ بُیُوتاً» و هم رفاه و امنیّت. «فارِهِینَ ... آمِنِینَ»  کلمۀ «طلع» به شکوفۀ خرما گفته می ‏شود که قبل از میوه طلوع می‏ کند و گاهی به نوبَر و اوّلین خرما نیز گفته می ‏شود.  «هَضِیمٌ» به معنای شکوفۀ لطیف و بر هم نشسته است. یعنی شکوفه‏ های خرما از انبوهی و پر حاصلی و طراوت بر هم سوار شده است.  با اینکه کلمۀ «جَنَّاتٍ» شامل درخت خرما نیز می‏ شود، ولی نام درخت خرما جداگانه برده شده است، که شاید اشاره به اهمیّت خرما در میان قوم ثمود بوده است.  کلمۀ «فارِهِینَ» می ‏تواند از کلمۀ «فره» به معنای شادی باشد که «بُیُوتاً فارِهِینَ» یعنی در خانه ‏ها سرمست بودند و می ‏تواند از ریشۀ «فراهت» به معنای مهارت باشد که «بُیُوتاً فارِهِینَ» یعنی با مهارت خانه‏ هایی را از کوه ‏ها می‏ تراشیدند. پیام‌های سورۀ شعرا - آیات ۱۴۶ - ۱۵۲‌: ۱. به زندگی مرفّه دنیا مغرور نشوید. «أَ تُتْرَکُونَ ... آمِنِینَ» رفاه امروز نشانۀ رضای خداوند از شما نیست. (نعمت‏ های مادّی پایدار نیست).  ۲. توجّه به ناپایداری دنیا، وسیلۀ تقواست. «أَ تُتْرَکُونَ ... فَاتَّقُوا اللَّهَ»  ۳. لازمۀ تقوا، پیروی از انبیاء و دوری از اطاعت مسرفان است. «فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُونِ وَ لا تُطِیعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِینَ»  ۴. امنیّت، اقتصاد و رفاه، اگر با پیروی از رهبر معصوم همراه نباشد زمینۀ فساد خواهد شد. «آمِنِینَ، جَنَّاتٍ، عُیُونٍ، زُرُوعٍ، بُیُوتاً، فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُونِ»  ۵. انسان در برابر نعمت ‏ها رها نیست، بلکه مسئولیّت دارد. «جَنَّاتٍ، عُیُونٍ، زُرُوعٍ، بُیُوتاً، لا تُطِیعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِینَ»  ۶. اسرافکار، صلاحیّت رهبری جامعه را ندارد. «لا تُطِیعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِینَ»  ۷. انبیاء در مصرف ‏گرایی مردم حسّاس بودند. «لا تُطِیعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِینَ»  ۸. در برابر سرمایه داران اسرافگر، کرنش نکنید. «لا تُطِیعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِینَ»  ۹. تولّی‏ و تبرّی باید با هم باشد. «أَطِیعُونِ لا تُطِیعُوا»  ۱۰. اسراف، فساد است و اسرافکار، مفسد. «الْمُسْرِفِینَ الَّذِینَ یُفْسِدُونَ»  ۱۱. از مرفّهان بی‏ درد، امید اصلاح نداشته باشید که اصلاح تنها در سایۀ مکتب انبیاست. «وَ لا یُصْلِحُونَ»  ۱۲. اسرافکاران، کار خود را توجیه می‏ کنند و خود را صالح می ‏دانند. «لا یُصْلِحُونَ» 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
#سلام_مولای_مهربانم 💗 وقتی که نیستی تو بهارم بهار نیست وقتی که نیستی تو به دلها قرار نیست این روزهای تلخ که بی توبه شب رسند آهسته مردن است دگرانتظار نیست #اللهم_عجل_لولیک_الفرج ☘️ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مناجات با امام زمان(عج) 🎵نَفسِ‌مَن‌داده‌ فَریبَم‌چه‌کُنَم.. 🎤حمید #علیمی ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
🔰درس ایثار در 🔹امید است مسلمانان جهان و زمامدارانشان از این عید قربانی و ایثار درس فداکاری و از خود گذشتگی را در راه حاکمیت مرام مقدس توحید و اسلام راستین فراگرفته و عظمت از دست رفته خود را با کمک الهی بازیابند. 📅 امام خمینی(ره) | ۲۷ مرداد ۱۳۶۵ 🌸 فرا رسیدن عید سعید قربان مبارک باد. ✅ @Sahifeh_noor
🔰معنای مخالفت رهبر انقلاب برای مذاکره با آمریکا چیست؟ 🔻 این را خواهش میکنم توجّه کنند. البتّه من این را بارها گفته‌ام، باز هم ناچارم بگویم، چون بعضی‌ها یا متوجّه نمیشوند یا وانمود میکنند که متوجّه نشده‌اند. اینکه دشمن میگوید بیایید مذاکره کنیم، یعنی این: بیایید پشت میز مذاکره بنشینید، ما به شما بگوییم باید شما موشک نسازید، شما هم باید قبول کنید؛ اگر قبول کردید که خب پدرتان درآمده، خودتان را بی‌دفاع کرده‌اید؛ اگر قبول نکردید، همین آش است و همین کاسه؛ باز هم دعوا، باز هم تحریم و باز هم تهدید. مذاکره یعنی این؛ اینکه بنده میگویم با آمریکا مذاکره نمیکنیم، دلیلش این است. البتّه او سود میبرد از مذاکره. این بنده‌خدا پیرمردی که الان سر کار است در آمریکا، مثل اینکه از مذاکره با کره‌ی شمالی یک مقدار استفاده‌ی تبلیغاتی کرد، حالا میخواهد استفاده کند برای انتخابات و برای غیر انتخابات؛ دنبال استفاده‌ی شخصی خودش است. امّا فراتر از اینها، نظام سیاسی آمریکا ادّعای مسائل حیاتی را در مورد جمهوری اسلامی ایران دارد؛ یعنی میگوید شما امکانات دفاعی‌تان را کنار بگذارید، شما اقتدار منطقه‌ای‌تان را کنار بگذارید، شما قدرت ملّی‌تان را کنار بگذارید! خب هیچ انسانی که باشرف است و علاقه‌مند به حفظ مصالح کشور است، زیر بار این حرفها نمیرود. مذاکره یعنی این؛ اینکه بنده مخالفت میکنم با مذاکره، معنایش این است؛ وَالّا ما با همه جای دنیا غیر از آمریکا و غیر از رژیم جعلی صهیونیستی مذاکره میکنیم، با همه ارتباط داریم. ۹۹/۵/۱۰
🔰 مهار قیمت ارز باید جزو کارهای کوتاه‌مدت باشد 👈 گزارش داده‌اند که مشکل ارز دلایل امنیتی-سیاسی هم دارد 🔻 مسئله‌ی فوری در مشکل اقتصادی، مسئله‌ی مهار قیمتها است. متخصّصین مسائل اقتصادی معتقدند که این کار ممکن است و میشود قیمتها را مهار کرد. البتّه گاهی اوقات قیمتها که بالا میرود، به خاطر کمبود کالا است، لکن در مواردی هیچ کمبودی وجود ندارد؛ جنس وجود دارد، در انبار نگهش میدارند، عرضه نمیکنند؛ خب با اینها بایستی برخورد کرد. مسئله‌ی بعد هم حفظ ارزش پول ملّی است. اینکه ارز همین طور مدام افسار پاره کند و قیمتش روز‌به‌روز بالا برود، چیز بسیار بدی است. این جزو کارهای کوتاه‌مدّتی است که بایستی انجام بدهند. البتّه من اطّلاع دارم که بانک مرکزی تلاشهای زیادی دارد میکند و ان‌شاءاللّه موفّق هم خواهد شد. و از جاهای مطمئن به بنده گزارش شده که این بیش از آنچه دلایل اقتصادی داشته باشد، دلایل امنیّتی ـ سیاسی دارد که خب باید جدّاً مقابله بشود با کسانی که به این آتش‌افروزی دامن میزنند. ۹۹/۵/۱۰
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید | صوت کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت عید سعید قربان. ۹۹/۰۵/۱۰ ☑️ @Khamenei_ir
برنامه با حضور مهندس وزیر اسبق ساعت ۱۶ شبکه 5سیما
🔻آیت‌الله‌العظمی سیستانی: 🏴 مردم در خانه روضه بگیرند 🔹مجالس عزای عمومی طبق دستورالعمل‌های بهداشتی باشد به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سیستانی در پاسخ به استفتائی، حکم برپایی شعائر حسینی و چگونگی آن را در سایه شیوع ویروس کرونا بیان کردند. متن استفتاء به این شرح است:👇 hawzahnews.com/news/911842
نظر مراجع تقلید درباره وام ودیعه مسکن آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: 🔹️قرض به شرطِ بهره، ربا و حرام است و فرقی نمی‌کند چنین قرضی صرف کسب شود یا نشود. آیت‌الله علوی گرگانی: 🔹️چون غالباً بانک اینگونه وام‌ها را در قالب قرارداد جعاله به وام‌گیرنده می‌دهد و به نظر ما این نوع قرارداد در اینگونه وام‌ها، دارای اشکال فقهی است، لذا دریافت این وام خالی از اشکال نیست. اگر مستأجری برای اجاره خانه دچار اضطرار باشد، دریافت آن از باب اضطرار برای گیرنده اشکال شرعی ندارد./دانشجو ✅کانال اخبار 20:30👇 http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
انرژی هسته‌ای به چه دردی می‌خوره؟ کانال طنز «دکترسلام»: @Drsalaam
محرمانه 📍راز خشکسالی سیستان @secret_file 🔹شاید ندانید دلیل اصلی خشکسالی سیستان چیست! طی قرارداد سعدآباد ایران از «دشت ناامید» به مساحت ۳ هزار کیلومتر چشم پوشید و عملاً سرچشمه هیرمند از دسترس ایران خارج شد پس از این بخشش ننگین رضاخان، برخی از پژوهشگران عنوان کردند که سیستان و بلوچستان تا بیست سال دیگر خشک می‌شود! حالا سیستان یک خشکسالی عجیب را تجربه می‌کند... 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه‌ی ۳۷۴ جزء #۱۹ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۷۴ 🌷 یکی از مراحل نهی از منکر: می دانیم که یکی از فروع دین، «نهی از منکر» است. بر اساس این وظیفه، هیچ مسلمانی حق ندارد در برابر کارهای زشت بی تفاوت باشد و باید در مقابل آن موضع بگیرد. البتّه نهی از منکر، سه مرحله دارد که یکی از آنها در هر حالی بر تمام مسلمانان واجب است؛ ولی دو مرحله‏ ی دیگر با وجود شروطش واجب می شود: 1ـ مرحله‏ ی قلبی؛ 2ـ مرحله‏ ی زبانی؛ 3ـ مرحله‏ ی عملی. در مرحله‏ ی قلبی، انسانِ باایمان با دیدن یا شنیدن یک گناه و کار زشت، از آن کار احساس تنفّر می کند. روشن است که برای داشتن این احساس، نیازی به سخن گفتن یا انجام کاری نیست؛ بلکه انسان با مشاهده‏ ی نافرمانی خدا، ناخودآگاه احساس بدی پیدا می کند. این مرحله هرچند به چشم دیگران نمی آید، سرچشمه‏ ی دو مرحله‏ ی بعد ـ یعنی مراحل زبانی و عملی ـ است؛ زیرا کسی که در دل از کاری بدش نیاید، نمی تواند دیگران را از آن نهی کند، و اگر هم بکند، کاری ساختگی و بی ثمر کرده است. در این آیه‏ می خوانیم که حضرت لوط به قوم گنهکار خویش فرمود «من از کار زشت شما بسیار متنفّرم»، و بدین وسیله به آنان اعلام کرد که با تمام وجود از گناهانشان تنفّر دارد. علاوه بر قرآن کریم، پیشوایان معصوم ما نیز تأکید فراوانی بر لزوم تنفّر قلبی از گناه و کار زشت کرده اند؛ چراکه بر اساس روایات، ناراحت نبودن از نافرمانی خدا و خشنودی از آن، باعث شریک شدن انسان در آن می شود. در روایتی از امام رضا می خوانیم: «هر کس در هنگام انجام کاری حضور نداشته ولی از آن خشنود باشد، مانند کسی است که حضور داشته و آن را انجام داده است.» در حدیث دیگری از امیر مؤمنان علی می خوانیم: «کسی که به کار گروهی راضی باشد، مانند کسی است که در آن گروه و همراه آنان بوده. و هر کس به کار باطلی دست بزند، دو گناه کرده است؛ یکی، گناه انجام دادن آن، و دیگری، گناه خشنودی از آن.» در روایتی پندآموز از امام صادق نقل شده که به یکی از شیعیان فرمود: «آیا شما گاهی در کوفه ساکن می شوید؟» آن شخص عرض کرد: «بله.» حضرت فرمود: «قاتلان امام حسین(ع) را پیش رویتان می بینید[و بی تفاوت می گذرید]؟» او عرض کرد: «فدایت شوم؛ دیگر هیچ کس از آنان باقی نمانده است.» امام(ع) فرمود: «پس تو فقط کسی را قاتل می دانی که [مستقیماً] کشته باشد یا در کشتن کمک کرده باشد؟ مگر نشنیده ای که خدا [در قرآن] به پیامبر فرموده است: «[به یهودیان] بگو: پیش از من، پیامبرانی با معجزات و دلایل روشن آمدند و معجزاتی را که شما اکنون از من می خواهید نیز آورده بودند. اگر راست می گویید، چرا آنان را کشتید؟» سپس امام فرمود: «یهودیان زمان محمّد کدام پیامبر را کشته بودند؛ در حالی که بین محمّد و عیسی ، پیامبری نبود. آنان فقط بدین علت قاتل شمرده شدند که به کشته شدن پیامبران گذشته[توسّط پدرانشان] راضی بودند [و بسیاری از کوفیان نیز هم اکنون به کشتن امام حسین توسّط پدرانشان راضی هستند].» در جهان امروز نیز بسیاری از مردم مظلوم در گوشه و کنار دنیا از سوی دولت های متجاوز مورد ظلم و ستم قرار می گیرند. از این رو بر همه‏ ی مسلمانان و عدالت خواهان جهان لازم است که از ظلم ستمگران در هر جای دنیا ابراز تنفّر کنند. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸حضور در جماعت🔸 فرض کنید که شما چهارصد نفر باشید و هرکدام یک کاسه آب داشته باشید. اگر من دست آلوده و نجس خود را به هر‌یک از این چهارصد کاسه بزنم، آن کاسه نجس می‌شود؛ اما اگر شما این چهارصد کاسۀ آب را در حوضی بریزید و من دست نجس و آلوده‌ام را به آن آب بزنم، نه‌تنها آب نجس نمی‌شود، که دست من هم طاهر می‌شود. هرکدام از ما نیز اگر آلودگی داشته باشیم، وقتی در جمعی قرار بگیریم که با هم مرتبط‌اند، آن آلودگی برطرف می‌شود. اگر کسی غفلت داشته باشد نیز غفلتش برطرف می‌گردد. اما اگر شیطان دل‌هایتان را از همدیگر جدا کرد، دلتنگی ایجاد کرد و شما را کاسه‌کاسه کرد، یک دست ناپاک که به آن بزنند، آن را نجس می‌کند؛ درصورتی‌که، وقتی همه به هم وصل شوند و «کُر» درست شود، دیگر نجس نمی‌شود. ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @jomalat_olama
خدا را یاد کنید ، که یاد خدا درمان است ، و مردم را یاد نکنید ، که آن ، درد و بیماری است ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @jomalat_olama