eitaa logo
خ حسینی(آداب شریعت)
241 دنبال‌کننده
2هزار عکس
990 ویدیو
141 فایل
مبلغ تخصصی خانواده (دفتر تبلیغات) کارشناس ارشداخلاق وتربیت اسلامی اسم کانال: خ حسینی( آداب شریعت) https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d ارتباط با مدیر: @SadatHoseine
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️عارض شدن نجاست در حال نماز 🔷س 4101: اگر در حین نماز نجاست حاصل شود، نماز او چه حکمی دارد؟ ✅ج: اگر در اثناء نماز نجاست عارض شود، اگر برای وی ازاله نجاست از بدن یا در آوردن لباس نجس بدون ارتکاب عملی که منافات با نماز دارد، ممکن باشد، باید نجاست بدن را برطرف یا لباس نجس را از خود دور کند و نماز خود را تکمیل نماید و اگر برطرف کردن نجاست با حفظ حالت نماز برای او امکان ندارد و وقت هم وسعت دارد، واجب است که نماز را قطع کند و با بدن و لباس پاک آن را اعاده نماید. https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64 https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d
پرسش مخاطبان کیفیت غسل(قسمتی ازموضع غسل زخمی باشد).m4a
2.21M
پاسخ به پرسش مخاطبان گرامی👆 (طریقه غسل یا وضو با موضع زخمی)
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 سردار دلها می گوید: در جنگ سی و سه روزه ی لبنان به سختی دچار شدیم. خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم ایشان فرمودند:شما و‌رزمندگان و مردم دعای جوشن صغیر را برای پیروزی بر دشمن بخوانید. به لبنان برگشتم و این را ابلاغ کردم پس از آن از صدا و سیمای لبنان این دعا پخش و‌مردم برآن مداومت ورزیدند. وچیزی طول نکشید که ما پیروزشدیم. کمتر از یکسال از رفتن مرد ولایت مدار روزگارمان گذشته است😔 و عجیب این روزها دلتنگ اش هستیم که بیایدو بگوید رهبر جامعه وقتی توصیه ای می کند بپذیرید، با جان و دل عمل کنید و شک به دلتان راه ندهید... رهبرمان، عزیز دلمان درایام سختی بیماری کرونا توصیه به خواندن دعای هفتم صحیف سجادیه فرمودند واینک ما باید علم حاج قاسم را بلند کنیم و امر ولی فقیه مان را عمل کنیم . 💠 من هر روز دعای هفتم صحیفه را خواهم خواند💠 https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64
به همین منظور در ادامه متن دعای هفتم صحیفه سجادیه و ترجمه آن تقدیم می‌گردد: وَ کَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَیْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْکَرْبِ: یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ، وَ یَا مَنْ یَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ یَا مَنْ یُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِکَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِکَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِکَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِکَ الْأَشْیَاءُ. فَهِیَ بِمَشِیَّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِکَ دُونَ نَهْیِکَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِی الْمُلِمَّاتِ، لَا یَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا کَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِی یَا رَبِّ مَا قَدْ تَکَأَّدَنِی ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِی مَا قَدْ بَهَظَنِی حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِکَ أَوْرَدْتَهُ عَلَیَّ وَ بِسُلْطَانِکَ وَجَّهْتَهُ إِلَیَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُیَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِی یَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِکَ، وَ اکْسِرْ عَنِّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِکَ، وَ أَنِلْنِی حُسْنَ النَّظَرِ فِیمَا شَکَوْتُ، وَ أَذِقْنِی حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِیمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِیئاً، وَ اجْعَلْ لِی مِنْ عِنْدِکَ مَخْرَجاً وَحِیّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِی بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِکَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِکَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِی یَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَیَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى کَشْفِ مَا مُنِیتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِیهِ، فَافْعَلْ بِی ذَلِکَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْکَ، یَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِیمِ. ترجمه دعای هفتم؛ نیایش آن حضرت در کار‌های مهم‌: ای آنکه گرهِ کار‌های فرو بسته به سر انگشت تو گشوده می‌شود، و‌ای آن که سختیِ دشواری‌ها با تو آسان می‌گردد، و‌ای آن که راه گریز به سوی رهایی و آسودگی را از تو باید خواست. سختی‌ها به قدرت تو به نرمی گرایند و به لطف تو اسباب کار‌ها فراهم آیند. فرمانِ الاهی به نیروی تو به انجام رسد، و چیزها، به اراده‌ی تو موجود شوند. و خواستِ تو را، بی آن که بگویی، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نیست، بی آن که بگویی، رو بگردانند. تویی آن که در کار‌های مهم بخوانندش، و در ناگواری‌ها بدو پناه برند. هیچ بلایی از ما برنگردد مگر تو آن بلا را بگردانی، و هیچ اندوهی بر طرف نشود مگر تو آن را از دل برانی.‌ای پروردگار من، اینک بلایی بر سرم فرود آمده که سنگینی‌اش مرا به زانو درآورده است، و به دردی گرفتار آمده‌ام که با آن مدارا نتوانم کرد. این همه را تو به نیروی خویش بر من وارد آورده‌ای و به سوی من روان کرده‌ای. آنچه تو بر من وارد آورده‌ای، هیچ کس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوی من روان کرده‌ای، هیچ کس برنگرداند. دری را که تو بسته باشی. کَس نگشاید، و دری را که تو گشوده باشی، کَس نتواند بست. آن کار را که تو دشوار کنی، هیچ کس آسان نکند، و آن کس را که تو خوار گردانی، کسی مدد نرساند. پس بر محمد و خاندانش درود فرست.‌ای پروردگار من، به احسانِ خویش دَرِ آسایش به روی من بگشا، و به نیروی خود، سختیِ اندوهم را درهم شکن، و در آنچه زبان شکایت بدان گشوده‌ام، به نیکی بنگر، و مرا در آنچه از تو خواسته‌ام، شیرینیِ استجابت بچشان، و از پیشِ خود، رحمت و گشایشی دلخواه به من ده، و راه بیرون شدن از این گرفتاری را پیش پایم نِه؛ و مرا به سبب گرفتاری، از انجام دادنِ واجبات و پیروی آیین خود بازمدار.‌ای پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بی‌طاقتم، و جانم از آن اندوه که نصیب من گردیده، آکنده است؛ و این در حالی است که تنها تو می‌توانی آن اندوه را از میان برداری و آنچه را بدان گرفتار آمده‌ام دور کنی. پس با من چنین کن، اگر چه شایسته‌ی آن نباشم،‌ای صاحب عرش بزرگ. https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64 https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d
عنوان سوال: حکم جبیره با پلاستیک متن سوال: آیا در غسل جبیره جریان آب به روی پلاستیک کافی است یا دست کشیدن هم لازم است؟‌ موضوع: حکم جبیره با پلاستیک پاسخ (امام خمینی (رحمة الله علیه)) با دست تر روی آن را مسح کند. توضیح‌المسائل، ص43، م329 و سؤال از دفتر پاسخ (آیت الله بهجت (رحمة الله علیه)) دست کشیدن روی پلاستیک لازم است. توضیح‌المسائل، ص68، م333 و پرسش از دفتر پاسخ (آیت الله خامنه ای (دام ظله العالی)) روی جبیره را باید مسح کند. توضیح‌المسائل، ص54، با استفاده از م337 پاسخ (آیت الله خویی (رحمة الله علیه)) روی جبیره را مسح نماید. توضیح‌المسائل، ص56 و 57، با استفاده از م334 و 337 پاسخ (آیت الله سیستانی (دام ظله العالی)) دست کشیدن لازم نیست. استفتاء شفاهی از دفتر معظم له پاسخ (آیت الله شبیری (دام ظله العالی)) مثل وضو باید دست تر به روی آن کشید. توضیح‌المسائل، ص71، م333 استفتاء شفاهی از دفتر معظم له پاسخ (آیت الله صافی (دام ظله العالی)) در صورتی که محل جبیره علاوه بر پارچه پلاستیک هم کشیده شده باشد روی پلاستیک غسل جبیره صحیح نیست ولی اگر فقط با پلاستیک بسته شده باشد، آب رساندن به پلاستیک کافی است و دست کشیدن لازم نیست. توضیح‌المسائل، ص68، م335 استفتاء شفاهی از دفتر معظم له پاسخ (آیت الله فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)) اگر جبیره پاک است روی آن مسح کند توضیح‌المسائل، ص55، با استفاده از م333 جامع‌المسائل، ج1، ص52، س137 پاسخ (آیت الله مکارم شیرازی (دام ظله العالی)) دست کشیدن لازم است توضیح‌المسائل، ص62، احکام وضوی جبیره، با استفاده از م348 و 354 استفتاء شفاهی از دفتر معظم‌له پاسخ (آیت الله نوری همدانی (دام ظله العالی)) دست تر به روی آن بکشد. توضیح‌المسائل، ص71، م330 و سؤال از دفتر پاسخ (آیت الله وحید خراسانی (دام ظله العالی)) در صورتی که محل جبیره فقط با پلاستیک است، دست کشیدن روی آن کافی است
🚩در آستانه هفته دفاع مقدس یاد کنیم : 🖍یاد جبهه بخیر که دانشگاه خود سازی بود و کنکورش صداقت و اخلاص و متون آنرا انتشارات شهادت در کربلا با مَرکبِ خون به چاپ میرساند. 🖍یاد موقعیت هایی‌ بخیر که کسی به فکر موقعیت نبود و قرارگاههایی که دل را بی قرار میکرد. 🖍یاد سنگر بخیر که به غار ثور میماند و ایستگاه صلواتی که محل استراحت ملائک بود. 🖍یاد جاده بخیر که ترجمه صراط المستقیم بود‌ و به تفکر چپ و راست مهر باطل شد، می زد. 🖍یاد مَعبر بخیر که به پل صراط می ماند و به سنگر کمین که فاصله بین دنیا و آخرت بود. 🖍یاد آبادان بخیر که به آبادی دل می پرداخت، خرمشهر که خرم به خون شهیدان شد، بُستان که مزرعه عشق بود و سوسنگرد که با لاله و سوسن اُنس گرفت. 🖍یاد هویزه بخیر که علم الهدی را تربیت کرد، دهلران که مردمان ساده ای داشت، موسیان که قوم موسی را به مسخره گرفت، مهران که بوی مهربانی میداد. کله قندی که مرگ در آن از عسل ، شیرین تر بود، قلاویزان که نردبان عروج بود و مجنون که داستان لیلی را بهتر بازگو میکرد. 🖍یاد هور العظیم بخیر که عظمت اسلام را به نمایش گذاشت، کارون که بارها به رنگ خون در آمد و اروند که روند جنگ را تغییر داد. 🖍یاد فاو بخیر که کلاس وفاداری بود، دریاچه نمک که دل را به شور میانداخت و کانال ماهی که به زیبایی آکواریوم ‌پایان داد. 🖍یاد شلمچه بخیر که تکرار اُحُد و عاشورا بود و طلایه که ارزش طلا را شکست. 🖍یاد کلاه آهنی بخیر که نگهبان سجده گاه ملائک بود، چفیه که سجاده عبادت بود و پلاک که شماره پرواز را نشان میداد. 🖍یاد لباسهایی بخیر که هیچ درجه ای نداشت، لباسهایی که ساده و بی اتو بودند، پوتین هایی که بدون واکس بودن و هیچگاه بر پدال بنز و پورشه و لامبورگینی قرار نگرفتند. 🖍یاد آفتاب جبهه بخیر که به گرمی می تابید و ماهش که شرمنده ماههای زمینی بود و ستارگانش که به ستاره های زمینی چشمک می زد و عطرش که بوی باروت میداد. 🖍یاد گلوله هایی بخیر که قاصد وصال بودند و ترکش هایی که امر به معروف میکردند. 🖍یاد گونه هایی بخیر که بر آن اشک استغفار می غلتید و محاسنی که بر آن غبار تبرک می نشست، دعای کمیلی که پایانش پاکی بود و قنوتی که در آن توفیق شهادت طلب می شد. 🖍یاد جهان آرا بخیر که به آرایش جهان پرداخت، نامجو که به دنبال نام و نشان نبود ،کلاهدوز که از نمد انقلاب کلاهی برای خود نساخت، چمران که معلم اخلاق بود، زین الدین که زینت دین بود، باکری که مجسمه اخلاق بود ، خرازی که بجز با خدا معامله نمیکرد آبشناسان که کسی او را نشناخت‌و صیاد که دلها‌ را شکار میکرد. 🖍یاد پیکرهایی که هیچگاه برنگشت ، یادِ مادرانی بخیر که بی صدا میگریستند و بچه هایی که هیچ گاه پدرانشان را ندیدند. 🖍یاد لبخندهایی بخیر که قهقهه شهادت بود، دستانی که به عباس اقتدا کردند و پاهایی که زوتر به بهشت پیوستند. 🖍ما ماندیم و ما،،،ما ماندیم و درد فراق یاران. 🖍ما ماندیم‌ و بار مسئولیت،، ما ماندیم و شرمندگی. 🖍خدایا در محضر شهدا ما را شرمنده مکن... 🇮🇷🌷🕊 https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d
💠 دفاع مقدس از دیدگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ...مردی بر بلندای قله های دفاع مقدس 👈اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی از جمله موضوعاتی هستند که به درستی تبیین نشده‌اند، دفاع مقدس ما تبلور حقیقی و عینی اسلام ناب محمدی است که در هیچ جنگی نمی‌توان نظیر آن را یافت و صاحبان آن جنگ هرگز نمی‌توانند اذعان کنند معرف مذهبشان است. 👈اگر آمریکا با جریانات و جنایاتی که در عراق و افغانستان و جاهایی دیگر انجام داده بگوید رفتار آنان نماد مسیحیت است افتضاح بزرگی است، اگر رژیم صهیونیستی رفتار سربازان خود را معرف دین حضرت موسی(ع) معرفی کند شرم‌آور و توهین بزرگ به پیامبر خود کرده و یعنی افتضاحی که قابل طرح نیست. 🌹اما وقتی به دفاع مقدس نگاه می‌کنیم می‌توان اذعان کرد شیعه یعنی دفاع مقدس، اسلام یعنی دفاع مقدس و در این بین نماد تربیت اهل‌ بیت (ع) کسانی چون مهدی و حمید باکری، تجلایی، شفیع‌زاده و امثال این شهیدان والا مقام هستند و از این رو مهم‌ترین ویژگی دفاع مقدس ما نماد واقعی مذهب اسلام بودن آن است. https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64 https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به بسم الله الرحمن الرحیم است ظهوری کز حدیث وکز قدیم است. https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64
السلام علیک یا صاحب الزّمان 🌼 مهدی جانم (عج) ✨لحظه ها رامتوسل به دعاییم  بیا ✨سالیانی است که دل تنگ شماییم بیا ✨آسمان خواهش ✨یک جرعه نگاهت دارد ✨نه که ما، ✨فاطمه(س)هم چشم به راهت دارد 🌼اللهم عجّل لولیک الفرج https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64 https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d
یکی از صفات یاران حضرت مهدی علیه السلام این است که به شدت اهل حمد خداهستند.الحامدون....درهمه حال خدارا حمدمی کنند. همه وجودش استقامت بود. دیسک کمر، تنگی نفس، پروستات، دوبارسکته کرده بود...... یکی ازشاگردان ایشان نقل می کند:من یک بار ازایشان شکوه نشنیدم. حالشان رامی پرسیدم، می گفت :الحمدلله......✨ https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64 https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلخوشی آیت‌الله خوانساری که بفرموده امام راحل،به مقام عصمت رسیده بودند... عزیزان از روضه غافل نشیم https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64 https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d
امام ما کیست؟؟🤔 ما پیرو چه کسی هستیم؟؟🤔 جامعه؟ مردم؟ زمانه؟ پول؟ خوش به حال پیروان حقیقی امام زمان علیه السلام که روز قیامت در کنار امامشان خواهند بود. مراقب پاکی و طهارت روحمان باشیم. گناه=لبخند شیطان و دوری از امام زمان علیه السلام. https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64 https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d
🍃 💖🍃💖🍃💖🍃 مطابق اول مهر ۱۳۹۹ هجری شمسی چهارم محرم ۱۴۴۲ هجری قمری ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی 🌸 اذکار سه شنبه : - یا اَرحَمَ الرّاحِمین ( 100مرتبه ) - یا اللهُ یا رَحمانُ - یا قابض (903 مرتبه) برای رسیدن به حاجت 🌸 این سه شنبه روز خوبی است برای امور زیر مناسب است: 🔹زراعت و کشاورزی 🔹نقل و انتقال و جابجایی 🔹خرید و فروش و امور تجاری 🔹امور ساختمان سازی و بنایی 🔹آغاز علم آموزی و تعلیم تعلم 🔹امور درمانی و معالجات 🔹امور صید و شکار ☝ مسافرت است و خوف خطر میرود در صورت ضرورت حتما با همراه باشد. 🌹 نوزادی که امروز متولد شود مبارک و خوش قدم و شایسته باشد به امید خدا. 🌷 سه شنبه شب (سه شنبه که شب شد) مباشرت برای فرزند دار شدن ، مکروه است و باید از آن شود. ✂ طبق روایات، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری خوب نیست و موجب غم و اندوه می گردد. 🚫 یا #فصد انداختن در این روز، از ماه قمری ، خوب نیست و موجب درد سر می گردد. 🚫 سه شنبه برای بریدن، دوختن ، خریدن و پوشیدن روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید. (به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد). 🔸️️ این سه شنبه برای (رفع موهای بدن با نوره) مناسب است. وقت در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) 🔹اذان صبح:۲۸ : ۰۴ 🔹طلوع آفتاب:۵۲ : ۵ 🔹اذان ظهر:: ۵۷: ۱۱ 🔹غروب آفتاب: ۰۱ : ۱۸ 🔹اذان مغرب: ۱۹ : ۱۸ 🔹نیمه شب شرعی: ۱۴: ۲۳ 💫ذات الکرسی عمود ۲۳:۱۲ ❣دعا در زمان ذات الکرسی مستجاب است. 🔴ذات الکرسی مخصوص روز است 📚 منابع مطالب ما: الدروع الواقیة سید بن طاووس ،سایت کانون قرآنی، وسائل الشيعه ؛ ج7 ، باب 190.، حلیة المتقین، ختوم و اذکار، ج 1، ص 423، مفاتیح الجنان و بحارالانوار و تقویم المحسنین شیخ محدث کاشانی 💖🍃💖🍃💖🍃💖🍃
به بسم الله الرّحمن الرّحیم است که خود حبّ بقا امر حکیم است https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64
آقا نگاهم مانده بر در تا بیایی از جاده های روشن فردا بیایی دوری تو بغضی نشانده در گلویم ای کاش میشد یا بمیرم یا بیایی دارد توسل میکند چشمان خیسم ای حاجت روز و شب دنیا بیایی پیچیده شد کار تمام شیعیانت باید برای رفع مشکل ها بیایی دیشب دعا کردم برای دیدن تو دیشب غزل گفتم ردیفش با بیایی امشب دخیلم برعموجانت اباالفضل شاید میان روضه ی سقّا بیایی در انتظار تو تمام لحظه ها را آقا نگاهم مانده بر در تا بیایی https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64 https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادرش میگفت:به خانم فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گفتم :خانم خودت این بچه را بهم دادی مثل بچه ات سرجدا تحویلت دادم.😭😭😭 https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤اصلا رقیه نه مثلا دختر خودت/یک شب میان کوچه بماند، چه می‌شود؟ /اصلا بدون کفش توی بیابان،پیاده نه/در راه خانه تشنه بماند چه می‌شود؟ /دزدی از او به سیلی وشلاق و فحش نه/تنها بزور گوشواره بگیرد، چه می‌شود؟ /گیریم خیمه نه، خانه و سرپناه نه/یک شعله پیرهنش را بگیرد چه می‌شود؟ /در بین شهر، توی شلوغی، همیشه،نه/یک شب که نیستی بهانه بگیرد، چه می‌شود؟ /اصلا پدر، عمو، برادر نه، جوجه ای؟ /تشنه مقابل چشمش بیمرد، چه می‌شود؟ /دست گناهکار مرا روز رستخیز/یک دختر سه ساله بگیرد چه می‌شود 🖤😭😭😭😭🖤 فردا پنجم صفر شهادت دخت سه ساله اباعبدالله @az_sadat53 https://chat.whatsapp.com/GVK4zGIyuDSL3tNXVcSB64
﷽؛ اولین منزل انسان بعد از مرگ است . قرآن تصریح کرده است که انسان بعد از مرگ ، مواجه با عالم برزخ است که تا روز قیامت ادامه دارد : " وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ "¹ ' و پشت سر آنان برزخی است تا روزی که برانگیخته شوند '. البته این آیه دلالت بر وجود حیات در این فاصله ندارد . بله ، آیاتی دیگر وجود دارد که از آنها می توان وجود حیات واقعی برای انسان در این نشأه را استفاده کرد که بعضی از آنها را ذکر می کنیم : " قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَىٰ خُرُوجٍ مِنْ سَبِيلٍ "² ' آنها می گویند : ! ما را دو بار میراندی و دو بار زنده کردی ؛ اکنون به گناهان خود معترفیم ؛ آیا راهی برای خارج شدن از دوزخ وجود دارد ؟ '. مراد از دو (زنده کردن) و دو (میراندن) چنین است : ، میراندن از حیات دنیا است و ، زنده کردن در برزخ است ، که این حیات برزخی تا نفخ صور اول استمرار پیدا می کند . ، در وقت نفخ اول است .
﷽؛ ✅ عالم برزخ در همين دنيا 📝 شايد اين سوال براي شما هم مطرح باشد که مکان عالم برزخ کجاست ؟ در زمين ؟ در آسمان ؟ کجا ؟ 📖 در پاسخ مي‌گوييم عالم برزخ در ملکوت همين دنياست يعني حقيقت و باطن دنياست زيرا اين عالم دو روي دارد يک طرف بروني و ديگر طرف دروني همانطوري که بدن انسان نيز دو جنبه دارد يکي جنبه ظاهري که هيکل آدمي است و ديگري جنبه باطني که همان بدن مثالي و روح حيواني است . وقتي چشم و گوش ظاهري انسان بسته شد از طريق چشم و گوش باطني مي‌تواند حقايق عالم برزخ را مشاهده نمايد مثل موقعي که شخص خواب است با اين که حواس او از کار افتاده اما باز هم مي‌بيند و مي‌شنود پس عالم برزخ در همين دنياست اما در روايات زيادي وارد شده که ارواح مومنين در وادي السلام جمع مي‌شوند که سرزميني است در نجف اشرف که وادي ولايت است در پشت کوفه چون قبل از دفن جسد مطهر علي (ع) در نجف اشرف شهري نبوده است بلکه بياباني بوده يک فرسنگ از کوفه دورتر لذا نجف را ظَهر کوفه مي‌گويند . 📖 از برخي آيات استفاده مي‌شود که مکان بهشت و جهنم برزخي در روي همين زمين است مثلاً در آيه‌اي آمده است که : النّارْ يْعًرُضُونُ عُلَيًها غُدْواً وُ عُشِياً عذاب ناراحت کننده آتش هر بامداد و شامگاه بر فرعونيان عرضه مي‌شود (1) 📖 انسان در عالم خواب صورت دارد ، وزن و سنگيني ندارد و عالمي که در آن حرکت مي‌کند از اين سنخ است لذا از بالاي بلندي سقوط مي‌کند به زمين نمي‌خورد و يا گاهي مانند فرشته سبکبال در فضا پرواز مي‌کند ، اوج و حضيض دارد ، به دورترين نقاط سفر مي‌کند . 📖 هر چيزي حتي ساختمانها و انسانها و حيوانها يک صورت ظاهري و مادي دارند و يک صورت باطني و ملکوتي . 📖 مکه‌اي که انسان زيارت مي‌کند صورت برزخي کعبه است که مادي نيست ولي صورتش عين مکه است . 📖 در تفسير آيه فوق امام صادق (ع) مي‌فرمايد : اين در دنيا قبل از روز قيامت است زيرا آتش قيامت صبح و شام ندارد سپس فرمود : اگر آنها در قيامت تنها صبح و شام در آتش دوزخ عذاب شوند در ميان اين دو بايد سعادتمند باشند چنين نيست اين مربوط به برزخ است پيش از روز قيامت (2) و شب و روز و صبح و عصر آنها به تناسب صبح و شام دنياست . در باره نعمت هم مي‌فرمايد : "و لَهُم رِزقُهم فيها بُکرَة و عَشيا"؛ روزي آنها بدون هيچ گونه رنجي شب و روز به آنها مي‌رسد (3) از بامداد و شامگاه فهميده مي‌شود که برزخ در روي زمين است بنابراين زندگي برزخي به تناسب روح و جسم برزخي ظهور پيدا مي‌کند مادامي که انسان در قالب جسم مادي است زندگي او در دنياست به مجرد اين که جسم را از دست داد زندگي برزخي او شروع مي‌شود . 📖 حبه مي‌گويد : من با امير المومنين (ع) به سوي ظَهر کوفه از کوفه خارج شديم حضرت در قبرستان وادي السلام توقف نمود همانند کسي که در مقابل مردمي براي مکالمه ايستاده است من نيز با قيام آن حضرت ايستادم تا خسته شدم ناچار نشستم مدتي گذشت و دوباره بپا خاستم و آنقدر ايستادم که مثل بار اول دچار خستگي شدم مجدداً نشستم پس از مدتي برخاستم عبا را از دوش گرفتم و به علي (ع) عرض کردم من از اين همه سر پا ايستادن بر شما مي‌ترسم ساعتي استراحت کنيد و عباي خود را گستردم تا حضرت بنشيند حضرت فرمود: اي حبه اين قيام و توقف من چيزي جز تکلم و انس با مومن نبود عرض کردم: آيا مردگان هم با يکديگر تکلم و انس و الفت دارند ؟ فرمود بلي اگر پرده در جلو ديدگان تو برداشته شود آنها را مي‌بيني که حلقه حلقه نشسته و با عمامه خود يا چيز ديگري پشت و ساقه‌هاي پاي خود را به هم بسته و بدين طريق نشسته و گفتگو دارند عرض کردم آيا آنها اجسامي هستند يا ارواحي ؟ حضرت فرمود : بلکه ارواح هستند و هيچ مومني در سرزميني نمي‌ميرد مگر آنکه به روح او گفته مي‌شود که به وادي السلام ملحق شود و وادي السلام بقعه‌اي از بهشت عدن است (4) چنين برداشت مي‌شود که هر چيزي حتي ساختمانها و انسانها و حيوانها يک صورت ظاهري و مادي دارند و يک صورت باطني و ملکوتي . مکه‌اي که انسان زيارت مي‌کند صورت برزخي کعبه است که مادي نيست ولي صورتش عين مکه است . 📖 و در بعضي روايات آمده است که در وادي "برهوت" روح هر کافري قرار دارد حتي در بعضي از روايات صراحت دارد که روح بعضي از مردگان به وادي السلام منتقل مي‌شود ؛ وقتي سوال از آشنايي مي‌کنند وي مي‌گويد قبل از من مرده است معلوم مي‌شود به برهوت برده‌اند. از برخي آيات استفاده مي‌شود که مکان بهشت و جهنم برزخي در روي همين زمين است https://eitaa.com/joinchat/499122230C68179ab99d