eitaa logo
پژوهشکده ادیب فقه جواهری
216 دنبال‌کننده
293 عکس
17 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کتابگاه| arabadib.ir
🌷کتاب تشنه دانش به چاپ سوم رسید🌷 🌷کتاب تشنه دانش، «راهنمای دانش پژوهی بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی» است. 🌷در این کتاب با توجه به دغدغه های روز طلاب و دانشجویان و اقتضائات عصر جدید، سنت های اصیل تمدن اسلامی در فرا گرفتن دانش، باز تعریف شده و روحیه هایی که دانش پژوه در سیر تحصیلی خود بدان نیاز دارد، مورد پردازش قرار گرفته است. 🌷این کتاب پُر است از خاطرات شنیدی از سیر تحصیلی علامه حسن زاده آملی که برخی از آنها برای اولین بار نوشته شده است؛ مانند جانبازی علامه حسن زاده...بازدید از کتابخانه سلطنتی....ماجرای پیدا شدن کتاب گم شده ایشان و.... 🌷تشنه دانش کتابی جذاب و کاربردی است که راه موفقیت را از زیست نامه بزرگان نشان می دهد، ره چنان رو که رهروان رفتند... 🌷 از اون کتاب هایی که دست بگیری سخته زمینش بگذاری 🌷تشنه دانش به همت نشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری در قطع رقعی با جلد گالینگور منتشر شده است. 🌷این کتاب چهل و پنج هزار تومانی را با استفاده از لینک زیر با 10000تومان تخفیف تنها به مبلغ سی و پنج هزار تومان تهیه کنید: https://basalam.com/ketabeadib/product/103745?sh=copy- سفارش تلفنی: 02537749660
شماره سوم از مجله فهم نص فصلنامه ادبیات عربی پژوهشکده ادیب فقه جواهری در مرحله آماده سازی نهایی به سر می برد. این مجله شامل مقالات جدید باز نشر مقالات خوب اساتید در گذشته تقرير نشست های پژوهشکده و یادبود ادیب که در این شماره به زندگینامه و سخنان آیت الله حجت خراسانی پرداختیم و کتاب شناسی آثار ادبی تنها مجله ادبی در ساحت فهم دین با یاری شما عزیزان به شماره سوم رسید. از سردبیر محترم سرکار خانم دکتر مظفری که در آماده سازی مجله جهدی بلیغ داشته‌اند نیز کمال تشکر و قدردانی را داریم.
نشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری قم، خ معلم، مجتمع ناشران، ط2، واحد213 www.arabadib.ir 09197459063
شماره سوم مجله ادبی فهم نص منتشر شد. برای تهیه این شماره به کتابگاه مراجعه بفرمایید: https://basalam.com/ketabeadib/product/182034 کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری http://eitaa.com/joinchat/3197632530C351dd0f9f4
شماره سوم مجله ادبی فهم نص منتشر شد. برای تهیه این شماره به کتابگاه مراجعه بفرمایید: https://basalam.com/ketabeadib/product/182034 کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری http://eitaa.com/joinchat/3197632530C351dd0f9f4
شماره سوم مجله ادبی فهم نص منتشر شد. مقالات جایگاه لغت، در فرایند استنباط صاحب جواهر/ ابوالقاسم علیدوست و سید مرتضی حسینی کمال آبادی تأثیر پذیری مترجمان معاصر از مدارس نحوی کوفه و بصره در ترجمه قرآن/ مريم مظفری تحلیل لغوی خطبه شقشقیه /ساجده شاطر پور تأثیر پذیری دعبل از آیات قرآن در مدح اهل بیت / معصومه زندی . بررسی جمالیات و زیبایی های لفظی و معنوی اسمیه هاشم زاده و زیبا هاشم زاده تأثیر پذیری ابونواس از نهج البلاغه / کوثر اکبری زاده بازنشر . . . آسیب شناسی روش تفسير ادبی /سید محمود طيب حسینی معناشناسی مصدر مضاف و کاربرد آن در «تفسير الميزان» /محمد عشایری منفرد نشست ها دومین سمینار نقش ادبیات عرب در فرایند استنباط / محمد قائیتی و محمد حسن ربانی بیرجندی. سخنرانی استاد حسینی گرگانی در بازدید از پژوهشکده مراسم رونمایی از کتاب «میراث خليل» سومین نشست مدیریتی ادبیات عربی در حوزه ی علمیه هست ها و بایدها/ سید حمید جزایری و محمد جنتی فر یادبود مختصری از زیست نامه آیت الله حجت خراسانی مصاحبه مکتوب با آیت الله حجت هاشمی خراسانی متن سوالات و پاسخ های مکتوب استاد در محضر استاد حجت هاشمی خراسانی مصاحبه با استاد سید میر تقی گرگانی کتابشناسی لغتنامه قرآن کریم اعجاز بیانی و تأثیری قرآن کریم الفروق اللغويه برای تهیه این شماره به کتابگاه مراجعه بفرمایید: https://basalam.com/ketabeadib/product/182034 کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری http://eitaa.com/joinchat/3197632530C351dd0f9f4
به منظور تهیه شمارگان مجله فهم نص شمارگان یک و دو و سه به لینک زیر مراجعه بفرمایید: https://basalam.com/ketabeadib/product/240591 کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری http://eitaa.com/joinchat/3197632530C351dd0f9f4
فی الحث علی تعلّم النحو نسب إلی علیٍ امیرالمومنین علیه السلام انه قال: 🌺تعلموا النحو فإنّ بني إسرائيل كفروا بحرفٍ واحدٍ كان في الإنجيل الكريمِ مسطوراً وهو: «أنا ولّدتُ عيسى» بتشديد اللام، فخفّفوه فكفروا.🌺 عن کتاب نضرة الإغریض؛ للمظفر بن الفضل، ص 4 کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری http://eitaa.com/joinchat/3197632530C351dd0f9f4
🔵فرق کلمه مِیته (به کسر میم) با مَیتة (با فتح میم) روایاتی که در آنها تعبیر «... مات میتة جاهلیة» به کار رفته باید با کسر میم خوانده شوند اما روایاتی که به حیوانات غیرذبیحه اشاره میکند (اکل المیتة) باید با میم مفتوح خوانده شود. 🔸ظاهرا «» با کسر میم، مصدری است بر وزن «فِعلة» که به حالت و کیفیت خاصی از مردن دلالت میکند ولی «مَیتة» با فتح میم، اسم ذات و به معنای حیوان مرده ی ذبح نشده است. 🔺 در قرن چهار کتابی به نام «» نوشته و در آن بیش از یکصد غلط رایج در بین محدثان را توضیح داده است! اولین کلمه‌ی غلطی که در این کتاب در صدد اصلاح آن برآمده همین کلمه «میتة» است.
در آمده است: اللَّهُمَّ وَ اجْعَلْهُ لِی شَفِيعاً مُشَفَّعاً وَ طَرِيقاً إِلَيْكَ مَهْيَعاً کلمه «مهیع» از ریشه «هـ یـ ع» ( به معنای "انبساط") و اسم مکان یا مصدر میمی است. بر اساس قواعد ااین کلمه باید اعلال میشد و به صورت «مهَاع» در می‌آمد. اما در کتب لغت آمده است که نشدن این کلمه، است. 📚طرِيقٌ مَهْيَعٌ: وَاضحٌ بَيِّنٌ. و ...شَذَّ عن القِياسِ فَصَحَّ. و كان الحُكمُ أنْ يَعْتَلَّ لأنَّهُ مَفْعَلٌ ممَّا اعتلَّتْ عَيْنُه.(المحكم و المحيط الأعظم، ج‏2، ص: 211)