eitaa logo
ادمین یار نهضت(هر محب علی یک کانال)
2.3هزار دنبال‌کننده
986 عکس
42 ویدیو
2 فایل
آرشیو محتوای کانالهای پویش هر فرد یک کانال برای امیر المومنین علیه السلام شماره تماس :3174(025) شماره پیامک: 10003130313 ادمین و پشتیبانی: @nehzati04
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏻 بازنویسی تاریخ زندگی امیرمؤمنان علی (علیه السلام) به صورت داستانی از زبان ایشان 📃 قسمت صد و نهم ❇️ مکاتبات با معاویه معاویه دو نامه توسط فرستادگانش؛ ابومسلم خولانی و ابو امامه باهلی، برای من فرستاد و من پاسخ آنها را برای او نوشتم. ❇️ مردم را به موج دریای جهالت خود سپردی! [ برای اتمام حجت بیشتر، نامه دیگری به معاویه نوشتم و او را موعظه کردم: ] از بنده خدا علی امیرالمومنین به معاویه‌بن‌ابی‌سفیان 🔻اما بعد، همانا دنیا محل تجارتی است که سود و زیانش در آخرت آشکار خواهد شد. پس خوشبخت کسی است که دستاوردش از دنیا، اعمال نیکو باشد و واقعیت دنیا را ببیند و به اندازه ارزش دنیا به آن توجه کند. من با وجود اطلاعی که از عاقبت تو دارم و سرنوشت قطعی تو را می‌دانم که قابل تغییر نیست، تو را نصیحت می‌کنم؛ زیرا خداوند از عالمان پیمان گرفته است امانتداری کرده و گمراه و ره‌یافته را ارشاد کنند. اکنون از خدا بترس و تقوا را رعایت کن و از کسانی مباش که برای خداوند عظمتی قائل نیستند و عذاب الهی بر آنان قطعی شده است، که خداوند در کمین ستمگران است. توجه کن که به زودی دنیای تو به پایان می‌رسد و بسیار زود، حسرت جایگزین آن خواهد شد. پس حال که پای در کهن‌سالی گذاشته‌ای و عمرت رو به پایان است، از گمراهی و انحراف فاصله بگیر، که وضعیت تو امروز مانند لباس کهنه‌ای است که هر طرف آن را وصله کنند، طرف دیگرش پاره می‌شود. 🔻بسیاری از مردم را به هلاکت کشاندی و با گمراهی خود فریبشان دادی و به موج دریای جهالت خود سپردی تا آنکه ظلمتِ گمراهی آنان را فرا گرفت، در تلاطم شبهه‌ها غوطه‌ور شدند، از راه حق به بیراهه افتادند، چونان کسی که بر روی پاشنه خود بچرخد، به عقب بازگشتند و به دوران جاهلیت گذشتگانشان روی آوردند و به ویژگی‌های جاهلی نیاکان خویش بالیدند؛ جز اندکی از اهل بصیرت که وقتی تو را شناختند، مسیر خود را تغییر دادند و از تو جدا شدند و به جای یاری تو، به سوی خدا گریختند؛ زیرا متوجه شدند که تو ایشان را به کاری صعب وا‌می‌داری و از راه راست منحرف می‌سازی. 🔻پس ای معاویه، در دل از خدا بترس و اختیار خویش را از کف شیطان درآور؛ زیرا دنیا از تو بریده و آخرت به تو نزدیک شده است. والسلام. [ معاویه در پاسخ من نوشت: از معاویه فرزند ابوسفیان به علی فرزند ابوطالب 🔻اما بعد، نامه تو را ملاحظه کردم. معلوم شد که جز غوطه‌ور شدن در فتنه‌ها قصد دیگری نداری. من یقین دارم که اجل، تو را به همان جایی می‌کشاند که محل قطعی مرگت است؛ پس هر چه می‌توانی بر گمراهی خویش بیفزا که از مدت‌ها پیش عقل خویش را سبک و خود را مشغول آرزوهایی ساخته‌ای که دست‌نیافتنی است و بر ضدّ کسانی اقدام کردی که خیر تو را می‌خواستند و البته عاقبت نیکو نیز برای غیر تو رقم خورد و فقط بار سنگین خطا‌هایت بر دوش تو باقی ماند. والسلام. ] 📚منابع: ۱. شرح نهج البلاغه، ج۱۶،ص۱۳۳ ۲. نهج البلاغه، نامه ۳۲ 📗 علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 شب زنده داری 💠 در دل شبها با شب زنده داری و پرهيز از شکم بارگی، به اطاعت برخيزيد، با اموال خود انفاق کنيد، از جسم خود بگيريد و بر جان خود بيفزاييد. 📒 ، خطبه ۱۸۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 ⭕️ ضرورت خدا شناسی و اطاعت 🎙حجت الاسلام
✨ بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 شرح 🔷 ضرورت خداشناسی و اطاعت 🔰 درود خدا بر امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: برشما واجب است اطاعت کسی که نسبت به او عذر جهالت ندارید. 🔻امیرالمومنین(علیه السلام) در حکمت ۱۵۶ به ما این نکته بسیار بسیار مهم را می فرمایند که اطاعت از خدا، پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) واجب است و فقط کسانی نسبت به این اطاعت معذورند و توبیخ و عذاب نخواهند شد که خدا یا پیامبر یا اهل بیت را نتوانستند بشناسند. 🔻 اصطلاحی هست در اهل فن و علم که جاهل یا قاصر است یا مقصّر. جاهلِ قاصر کسی است که: 🔸 یا شرایط محیطی اش به گونه ای بوده است که اصلا خبری از ائمه ، رسولان و هادیان امّت به او نرسیده. 🔸 یا خودش در وضعیت ذهنیی بوده است که اصلا نمیتوانسته این مسائل را درک کند؛ این قاصر است، دستش کوتاه است. 🔸 اما کسی که خودش کوتاهی کرده و آن علم و آگاهی را که باید به دست بیاورد و شرایط شخصی و محیطی هم برایش فراهم بوده، کوتاهی کرده و علم را به دست نیاورده و در جهالت مانده است، این دیگر معذور نیست، مقصر است؛ تقصیر کار است. 🔻لذا حضرت در این حکمت می فرمایند: « برشما واجب است اطاعت کسی که نسبت به او عذر جهالت ندارید». یعنی نمی توانید فردای قیامت در محضر خداوند متعال بگویید خوب ما نشناختیمشان؛ چون جواب می آید که خب میتوانستید بروید بشناسید، معرفت امام بر شما واجب بود، امام شناسی بر شما واجب بود. 🔻این حکمت ۱۵۶ در واقع به نوعی برادر آن روایت معروفی است که : « مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة» ؛ هرکس بمیرد در حالیکه امام زمان خودش را نشناخته است، به مرگ جاهلیّت مرده است. به مرگ جاهلیت مرده است، یعنی اینکه انگار کافر از دنیا رفته است. پس اصل این حکمت ، در واقع بستن راه عذر کسانی است که ائمه را اطاعت نکردند و بهانه ایشان هم این بود که ما ائمه را آنگونه که باید، نشناختیم. در حالیکه می توانستند با تلاش علمی و پرس وجو و تحقیق غیر متعصبانه ،حق را که خیلی هم روشن بود پیدا کنند، بشناسند و از ائمه اطاعت کنند. 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بدبخت تر از شیطان ! 🔵 🔹 حدیث شیطان : از بدبخت تر و بیچاره تر از خودش . 🌿 دیدن دشمنان امیرالمؤمنین و رسول خدا (علیهما السلام) که در جهنم آویزان بودند و شرح مختصر روایت در همین فایل صوتی 📚 منبع :کتاب القطرة ج1ص 330 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌┅•═༅𖣔✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌹✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•‏‏┅‏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃 🌸🍃 شروع پستهایی که امروز شما ادمین های محترم باید در کانال هایتان ارسال بفرمایید👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 نهج البلاغه گویا 🌹سهم روزانه نهج البلاغه ✅ خطبه ۱۸۱ تا خطبه ۱۷۹ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
سهم مطالعه نهج البلاغه خطبه ۱۸۱ تا خطبه ۱۷۹ ┄┄┅┅✿❀✨🌺✨❀✿┅┅┄┄ 📜 : (در سال ٣٨ هجری در آستانه جنگ نهروان، امام علیه السلام فردی را فرستاد تا گروهی از کوفیان که قصد ملحق شدن به لشکر خوارج را داشتند و ترسناک بودند بپاید. از او پرسید: « ایمن شدند و بر جای ماندند یا ترسیدند و فرار کردند؟»، مرد گفت: «ترسیدند و به خوارج پیوستند» ، فرمود:) 🔹نكوهش فريب خوردگان از خوارج 🔻از رحمت خدا دور باشند، چونان قوم ثمود آگاه باشيد! اگر نيزه ها به سوی آنان راست شود و شمشيرها بر سرشان فرود آيد، از گذشته خود پشيمان خواهند شد. امروز شيطان آنها را به تفرقه دعوت کرد و فردا از آنها بيزاری می جويد و از آنها کنار خواهد کشيد. همين ننگ آنان را کافی است که از هدايت گريختند و در گمراهی و کوری فرو رفتند، راه حق را بستند و در حيرت و سرگردانی ماندند. ┄┄┅┅✿❀✨🌺✨❀✿┅┅┄┄ 📜 : در سال ٣٨ هجری جهت کمک به محمدبن ابی بکر در مصر در نکوهش یاران، ایراد فرمود. 1⃣ نكوهش كوفيان 🔻خدا را بر آنچه که خواسته و هرکار که مقدّر فرمود ستايش می کنم و او را بر اين گرفتار شدنم به شما کوفيان می ستايم. ای مردمی که هرگاه فرمان دادم، اطاعت نکرديد و هر زمان شما را دعوت کردم، پاسخ نداديد، هرگاه شما را مهلت می دهم در بيهودگی فرو می رويد و درهنگامه جنگ سُست و ناتوانيد، اگر مردم اطراف امام خود جمع شوند، طعنه زده و اگر شما را برای حلِّ مشکلی بخوانند، سر باز می زنيد. پدر مباد دشمنان شما را! برای پيروزی منتظر چه چيزی هستيد؟ چرا برای گرفتن حقِّ خود جهاد نمی کنيد؟ آيا در انتظار مرگ يا ذلّت هستيد؟ به خدا سوگند! اگر مرگ من فرا رسد - که حتماً خواهد رسيد - بين من و شما جدايی خواهد افتاد، در حالی که من از همنشينی با شما ناراحت و حضورتان برای من بی فايده بود. 2⃣ علل سقوط و انحطاط فكری كوفيان 🔻خدا خيرتان دهد، آيا دينی نيست که شما را گرد آورد؟ آيا غيرتی نيست که شما را برای جنگ با دشمن بسيج کند؟ شگفت آور نيست که معاويه انسان های جفاکار پَست را می خواند و آنها بدون انتظار کمک و بخششی، از او پيروی می کنند! و من شما را برای ياری حق می خوانم، در حالی که شما بازماندگان اسلام و يادگار مسلمانان پيشين می باشيد، با کمک و عطايا شما را دعوت می کنم، ولی از اطراف من پراکنده می شويد و به تفرقه و اختلاف روی می آوريد. نه از دستورات من راضی می شويد و نه شما را به خشم می آورد که بر ضد من اجتماع کنيد، اکنون دوست داشتنی ترين چيزی که آرزو می کنم مرگ است. کتاب خدا را به شما آموختم و راه و رسم استدلال را به شما آموزش دادم و آنچه را که نمی شناختيد به شما شناساندم و دانشی را که به کامتان سازگار نبود، جرعه جرعه به شما نوشاندم. ای کاش نابينا می ديد و خفته بيدار می شد. سوگند به خدا، چه نادان مردمی که رهبر آنان معاويه و آموزگارشان پسر نابغه «عمرو عاص» باشد. ┄┄┅┅✿❀✨🌺✨❀✿┅┅┄┄ 📜 : (این خطبه در مسجد کوفه در سال ٣٦ هجری، پس از جنگ جمل ایراد شد. ذعلب یمانی پرسید: « ای امیرمؤمنان! آیا پروردگار خود را دیده ای؟» پاسخ فرمود: «آیا چیزی را که نبینم می پرستم؟» گفت:« چگونه او را می بینی؟» فرمود:) 🔹خداشناسی 🔻ديده ها هرگز او را آشکار نمی بينند، امّا دل ها با ايمان درست او را در می يابند. خدا به همه چيز نزديک است، نه آن که به اشياء چسبيده باشد؛ از همه چيز دور است، نه آن که از آنها بيگانه باشد گوينده است، نه با انديشه و فکر اراده کننده است، نه از روی آرزو و خواهش؛ سازنده است نه با دست و پا لطافت دارد نه آن که پوشيده و مخفی باشد، بزرگ است نه با ستمکاری ، بيناست نه با حواس ظاهری، مهربان است نه با نازک دلی ، سرها و چهره ها در برابر عظمت او به خاک افتاده و دل ها از ترس او بی قرارند. ┄┄┅┅✿❀✨🌺✨❀✿┅┅┄┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 شرح کلی و ساختاری خطبه ۱۷۹ تا ۱۸۱ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 پویش «باعلی تا مهدی» علیهما السلام •┈┈••••✾•🌿🌹🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏻 بازنویسی تاریخ زندگی امیرمؤمنان علی (علیه السلام) به صورت داستانی از زبان ایشان 📃 قسمت صد و دهم ❇️ گمراهی تو همانند گمراهی خاندان توست [ با رسیدن پاسخ معاویه، دوباره به وی نوشتم: ] 🔻اما بعد، آنچه از گمراهی تو می‌بینم، بسیار شبیه گمراهی خاندان توست که کفر آنان و آرزوهای باطلشان موجب حسادت به محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله شد، تا آنکه جام مرگ را سر کشیدند و نتوانستند از حریم خویش دفاع کنند و بلاهای بزرگ را از خویشتن دور سازند. در موقعیت‌های خاص، من بودم که در مقابل آنان می‌ایستادم و طعم شکست و فرار را به آنها می‌چشاندم و در آتش جنگی که افروخته بودند، خاکسترشان می‌کردم و بزرگانشان را که سردمدار گمراهی بودند، به خاک می افکندم! و اگر خدا بخواهد، امروز نیز جانشینان آنان را به همانها ملحق خواهم ساخت که بد جانشینانی هستند و جایگاهشان آتش جهنم است. والسلام. 🔻[ این بار معاویه به من جواب داد: اما بعد، تو در مسیر گمراهی، بسیار گام برداشتی، همان‌گونه که از جنگ نیز بسیار هراسناکی و پیوسته عقب‌ می‌نشینی. همانند شیران غرّش داری؛ ولی همچون روبهان، سخت به دنبال حیله‌گری هستی. تا چه هنگام از روبرو شدن با شیران بیشه و افعیان بیابان فرار خواهی کرد؟! هر چه آنها را دور بیندازی، بدان که به زودی سراغ تو خواهند آمد، ان‌شاءالله. والسلام. ] ❇️ گویی تو را می‌بینم که از جنگ به ستوه آمده‌ای و خود را در تنگنا می‌بینی [ در پاسخ این نامه نیز به وی نوشتم: ] 🔻اما بعد، چقدر جای تعجب دارد مطالبی که از جانب تو می رسد! و می‌دانم کار تو به کجا خواهد انجامید. اگر در حرکت به سوی تو درنگ می‌کنم، دلیل آن رعایت چیزی است که به آن معتقد نیستی و من به آن اعتقاد دارم!(مقصود امیر المومنین علیه السلام، اتمام حجت است) گویی در فرداروزی، تو را می‌بینم که از جنگ به ستوه آمده‌ای و خود را در تنگنا می بینی؛ همانند شترانی که بر اثر سنگینی بار، ضجّه و ناله می‌زنند! آن روز تو به همراه یارانت، مرا به حکم کتابی دعوت خواهید کرد که با زبان، به تمجید از آن می‌پردازید و در دل و نهان، انکارش می‌کنید! والسلام. 🔻[ معاویه در پاسخ من نوشت: اما بعد، مرا از شنیدن این داستان‌ها معاف کن و این سخنان را رها ساز و از تهمت زدن به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و نسبت‌های دروغ به آن حضرت دست بردار. از نیرنگ با کسانی که در اطراف تو حلقه زده‌اند، اجتناب کن که آنها را بسیار فریب داده‌ای! و البته نزدیک است که آنها متوجه فریب‌های تو شده و از اطراف تو پراکنده شوند و بدانند که سخنان تو باطل و بیهوده است! والسلام. ] 📚منبع: شرح نهج البلاغه، ج۱۶، ص۱۳۴ 📗 علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 پندهاى جاودانه (وصیّت امام علیه السّلام در لحظه هاى شهادت در ماه رمضان سال ۴۰ هجرى) 💠 سفارش من به شما آن که: 1⃣ به خدا شرک نورزید، 2⃣ سنّت محمّد (صلّى اللّه علیه و آله) را تباه نکنید. این دو ستون دین را بر پا دارید و این دو چراغ را روشن نگهدارید، آنگاه سزاوار هیچ سرزنشى نخواهید بود. 📜 ، نامه۲۳
🔴 سفارش به رعايت عدالت در قصاص 🔹 مبادا پس از من دست به خون مسلمين فرو بريد و بگوييد: اميرمؤمنان كشته شد، بدانيد جز كشنده من كسی ديگر نبايد كشته شود. درست بنگريد! اگر من از ضربت او مُردم، او را تنها يك ضربت بزنيد. 📜 ، نامه ۴۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 ⭕️ راه روشن حق از باطل 🎙حجت الاسلام
✨ بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 شرح 🔷 راه روشن حق از باطل 🔰 درود خدا بر امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: اگر چشم بينا داشته باشيد، حقيقت را نشانتان داده اند، اگر هدايت می طلبيد شما را هدايت كرده اند، اگر گوش شنوا داريد، حق را به گوشتان خوانده اند. 🔻همانگونه که مشخص است، موضوع حکمت ۱۵۷ روشن بودن حق از باطل است. روشن بودن مسیر هدایت از ضلالت است؛ اما هر کسی این حقیقت را نمی پذیرد. 🔻مولا علی (علیه السلام) در حکمت ۲۷۴ به ما می آموزند، کسانی که به آنچه یقین دارند عمل می کنند، راه را درست پیدا می کنند و دچار ضلالت نمی شوند. علم خود را نادانی و یقین خود را شک و تردید مپندارید،( یعنی چه؟) یعنی پس هرگاه که دانستید عمل کنید و چون به یقین رسیدید اقدام کنید. 🔻مولا علی(سلام الله علیه) در حکمت ۳۹۱ یکی از راههای بصیرت پیدا کردن و روشن بینی در دنیا را زهد و بی رغبتی به ظواهر دنیا می دانند. در حکمت ۳۹۱ می خوانیم: « از حرام دنیا چشم بپوش تا خدا زشتیهای آن را به تو بنمایاند و غافل مباش که لحظه ای از تو غفلت نمی شود». 🔻بنابراین یکی از راههایی که انسان بتواند حقیقت زشت باطن دنیا را ببینید و در عین حالی که در دنیا هست و از دنیا استفاده می کند، آلوده به دنیا نشود، زهد است. عامل دیگر برای هدایت و بصیرت در نهج البلاغه ، قرآن و استفاده درست از قرآن کریم شمرده شده. در ابتدای خطبه ۱۶۷ می خوانیم: « همانا خداوند بزرگ کتابی هدایت گر فرستاد. نیکی و بدی، خیر و شر را آشکارا در آن بیان فرمود. پس راه نیکی در پیش گیرید تا هدایت شوید. از شر و بدی پرهیز کنید تا در راه راست قرار گیرید. واجبات! واجبات! در انجام واجبات کوتاهی نکنید تا شما را به بهشت برساند». مولا علی(علیه السلام) بر این اساس مهمترین عامل برای بصیرت پیدا کردن و عدم گمراهی در فتنه های زمانه را باز کردن چشم عقل از طریق پیروی از اهل بیت (علیهم السلام) می دانند. در ابتدای خطبه ۱۵۴ می فرمایند:« عاقل با چشم دل سرانجامِ کار را می نگرد و پستی و بلندی آن را تشخيص می دهد. دعوت کننده حق (یعنی پيامبر ، صلی الله علیه و آله) دعوت خويش را به پايان رسانيد و رهبر امّت به سرپرستی قيام کرد، پس دعوت کننده حق را پاسخ دهيد و از رهبرتان اطاعت کنيد. گروهی در دريای فتنه ها فرو رفته، بدعت را پذيرفته و سنّت های پسنديده را ترک کردند؛ مؤمنان کنارگيری کرده و گمراهان و دروغگويان به سخن آمدند. مردم! ما اهل بيت پيامبر(صلی الله علیه و آله) چونان پيراهن تن او و ياران راستين او و خزانه داران علوم و معارف وحی و دَرهای ورود به آن معارف می باشيم که جز از دَر، هيچ کس به خانه ها وارد نخواهد شد و هر کس از غير دَر وارد شود دزد ناميده می شود. مردم! درباره اهل بيت پيامبر، آيات کريمه قرآن نازل شد، آنان گنجينه های علوم خداوند رحمانند، اگر سخن گويند، راست گويند و اگر سکوت کنند بر آنان پيشی نجويند». 🔻با این نگاه مولا علی(ع) در بند۴ از خطبه ۱۴۴ اینگونه می فرمایند: «کجايند عقل های روشنی خواه از چراغ هدايت؟»- چراغ هدایت چه کسی بود؟ اهل بیت علیهم السلام - « و کجايند چشم های دوخته شده بر نشانه های پرهيزگاری!؟ کجايند دل های به خدا پيشکش شده و در اطاعت خدا پيمان بسته!؟ افسوس که دنياپرستان بر متاع پست دنيا هجوم آوردند و برای به دست آوردن حرام يورش آورده يکديگر را پس زدند. نشانه بهشت و جهنّم برای آنان برافراشته، امّا از بهشت روی گردان و با کردارِ زشتِ خود به طرف آتش روی آوردند». 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع