eitaa logo
ادمین یار نهضت(هر محب علی یک کانال)
2.2هزار دنبال‌کننده
986 عکس
42 ویدیو
2 فایل
آرشیو محتوای کانالهای پویش هر فرد یک کانال برای امیر المومنین علیه السلام شماره تماس :3174(025) شماره پیامک: 10003130313 ادمین و پشتیبانی: @nehzati04
مشاهده در ایتا
دانلود
گزارش موضوعات مهم خطبه ۹۵ تا خطبه ۹۲.mp3
3.1M
🔊 گزارش موضوعات مهم خطبه ۹۵ تا خطبه ۹۲ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی(شرح نهج البلاغه) آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 4⃣1⃣ (قسمت چهاردهم) تفرقه ؛ عامل از بین رفتن کرامت امّتها(خطبه قاصعه) 🔻به خدا قسم این بیان مال چهارده قرن قبل است ؛ تفسیر تاریخ ، تفسیر و تحلیل پدیده های تاریخی ، چندین سال است که در میان دانشمندان و فیلسوفان رایج شده ؛ مدتهای درازی نیست که تفسیر تاریخ در افق فرهنگ بشری پیدا شده . 🔻امیرالمؤمنین چهارده قرن قبل دارد تاریخ را تفسیر می کند ؛ دارد علت پدیده ها ، علت اوجها و حضیضها را در تاریخ بشری بیان می کند و این معجزهٔ امیرالمؤمنین است . معجزه این است ؛ معجزهٔ خواص این است . 🔻به نظر من هِگِل های عالم و فیلسوفهای عالم که امروز هر کدام حرفشان برای نسلهای سرگشتهٔ این روزگار ، مثل حرف یک پیام آور الهی محسوب میشود ، بیچاره ها اگر می فهمیدند ، اگر می دیدند این گفتار را از امیرالمؤمنین ، بی گمان جزو شاگردان و دنباله روان و پیروان این مرد می شدند . 🔻 وَبَقِيَ قَصَصُ أَخْبَارِهِمْ فِيكُمْ عِبَراً لِلْمُعْتَبِرِينَ ؛ بر اثر ضعفها ، بر اثر تفرّقها ، بر اثر جدایی ها ، خودشان از بین رفتند و متلاشی شدند ، اما خبرهایشان ، قصه هایشان ، اثرهایشان باقی ماند . چرا ؟ برای سرگرمی ؟ نه ، برای عبرت گرفتن عبرت گیرندگان . 🔻 این یک قسمتی بود از خطبهٔ قاصعه . امیرالمؤمنین این جور تازه و نو حرف می زند ؛ این جور گویا و زبان دار حرف می زند . 🔹 سعی کنید یک قدری با نهج البلاغهٔ مولا امیرالمؤمنین ( صلوات الله علیه ) آشناتر بشوید . پروردگارا ! به محمد و آل محمد نهج البلاغه و قرآن را در میان ما احيا بفرما . ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اشتیاق امیرالمؤمنین به لقاءاللّه 💠 إِنِّي إِلَى لِقَاءِ اللَّهِ لَمُشْتَاقٌ وَ إِلَى ثَوَابِهِ لَمُنْتَظِرٌ رَاجٍ 🔹 همانا من برای ملاقات پروردگار مشتاق و به پاداش او اميدوارم. 📜 ، نامه ۶۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۱۰۸ بخش ۴ مدیریت قلب.mp3
3.69M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 4⃣ ⭕️ مدیریت قلب 🎙حجت الاسلام
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 4 ) 🔹 مدیریت قلب 2⃣ دومین موردی که از امیدهای صحیح و خوب شمرده شده است ، امید به فضل خدا در نزول باران است ؛ 🔻 مولا علی (علیه السلام) در ماجرای نماز باران ، در خطبه ۱۴۳ اینگونه عرضه می دارد : « اللَّهُمَّ إِنَّا خَرَجْنَا إِلَيْكَ... رَاجِينَ فَضْلَ نِعْمَتِكَ » ؛ " خدایا ما از خانه هایمان به سوی تو در حالی خارج شدیم که همهٔ ما امید داشتیم که تو از نعمتت بیشتر به ما عنایت بفرمایی " 3⃣ سومین مورد، امید به ازدیاد رزق و روزی است؛ 🔻 در خطبه ۱۱۴ می فرماید : « مَا فَاتَ الْيَوْمَ مِنَ الرِّزْقِ رُجِيَ غَداً زِيَادَتُهُ » ؛ " آنچه که امروز از رزقت از دست رفت ، فردا امید می رود که زیادت پیدا کند . " 4⃣ چهارمین مصداق امید به ثواب آخرت است ؛ 🔻 در نامه ۶۲ ، حضرت می نویسند : « إِنِّي إِلَى لِقَاءِ اللَّهِ لَمُشْتَاقٌ وَ إِلَى ثَوَابِهِ لَمُنْتَظِرٌ رَاجٍ » ؛ " من به ملاقات پروردگار مشتاقم و به ثواب آخرت منتظر و امیدوارم. " 🔻 در خطبه ۹۷ نیز مولا علی (علیه السلام) درباره حالات اصحاب نازنین پیامبر اکرم می فرمایند : « وَ مَادُوا کَمَا یَمِیدُ الشَّجَرُ یَوْمَ الرِّیحِ الْعَاصِفِ خَوْفاً مِنَ الْعِقَاب وَ رَجَاءً لِلثَّوَاب » ؛ " اصحاب پیغمبر، نیمه شب ها مثل درختی که در تندباد و طوفان به خود می لرزد ، می لرزیدند؛ از ترس عذاب آخرت و از شوق امید به ثواب آخرت " 🔻همچنین در نامه ۵۹ ، حضرت به کارگزار خودشان نوشته‌اند :« وَ ابْتَذِلْ نَفْسَكَ فِيمَا افْتَرَضَ اللَّهُ عَلَيْكَ رَاجِياً ثَوَابَهُ وَ مُتَخَوِّفاً عِقَابَهُ » ؛ " خودت را در اداء آنچه که خدا واجب کرده بر تو فرسوده کن ، به امید ثواب آخرتش و از ترس عقاب آخرتش " 🔻همچنین در خطبه ۱۹۳ معروف به خطبه متّقین می خوانیم که متقین ، اگر اجلی که خدا زمانش را معیّن کرده نبود، به اندازه یک چشم به هم زدن دوست نداشتند که روحشان در تن شان زندانی بماند ، چرا ؟ « شوقاً إلی الثوابِ و خوفاً مِنَ العِقابِ » ؛ " از شوق ثواب آخرت و از ترس عقاب آخرت " 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔•✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌•🌹•✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌•𖣔༅═•┅─ 📢 همراهان گرامی 🔹 برای دسترسی به پست های ارسالی 👈 دور اول ادمین یار 👉 روی لینک آبی رنگ کلیک کنید. 🔸 برای دسترسی به پستهای ارسالی 👈 دور دوم ادمین یار 👉 روی لینک آبی رنگ کلیک کنید. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔•✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌•🌹•✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌•𖣔༅═•┅─
🌸🍃 🌸🍃 👇شروع پستهایی که امروز شما ادمین های گرامی باید در کانال هایتان ارسال بفرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز (35).mp3
12.73M
🔈ختم گویای در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷 سهم روز صد و شصت و یکم: خطبه ۹۱ بند ۱ تا ۳ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
🌹سهم : خطبه ۹۱ بخش ۱ تا ۳ ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄ 📜 ( خطبه اشباح ) (مسعدة بن صدقه از امام صادق عليه السّلام نقل كرد؛ روزی در مسجد كوفه شخصی به امام علی عليه السّلام گفت خدا را آنگونه توصيف كن كه گويا با چشم سر او را ديده ايم، تا عشق ما به خداوند بیش از پیش شود. امام علیه السلام خشمگین شد و با صدای بلند فرمود: همه برای نماز جماعت حاضر شوند. مردم آنچنان حضوری پیدا کردند که مسجد پر از جمعیت شد. امام بالای منبر رفت و در حالی که خشمگین بود و رنگ صورت امام تغییر کرده بود، فرمود:) 1⃣ خدا شناسی ♦️ستايش خدايی را سزاست که نبخشيدن بر مال او نيفزايد و بخشش او را فقير نسازد، زيرا هر بخشنده ای جز او اموالش کاهش يابد و جز او هر کس از بخشش دست کشد مورد نکوهش قرار گيرد. اوست بخشنده انواع نعمت ها و بهره های فزاينده و تقسيم کننده روزی پديده ها، مخلوقات همه جيره خوار سفره اويند که روزیِ همه را تضمين و اندازه اش را تعيين فرمود. به مشتاقان خويش و خواستاران آنچه در نزد اوست، راهِ روشن را نشان داد. سخاوت او در آنجا که از او بخواهند، با آنجا که از او در خواست نکنند، بيشتر نيست. خدا اوّلی است که آغاز ندارد، تا پيش از او چيزی بوده باشد و آخری است که پايان ندارد تا چيزی پس از او وجود داشته باشد. مردمک چشم ها را از مشاهده خود بازداشته است. زمان بر او نمی گذرد تا دچار دگرگونی گردد و در مکانی قرار ندارد تا پندار جابجايی نسبت به او روا باشد. اگر آنچه از درون معادن کوه ها بيرون می آيد و يا آنچه از لبان پُر از خنده صدف های دريا خارج می شود، از نقره های خالص و طلاهای ناب، دُرهای غلطان و مرجان های دست چپن همه را ببخشد، در سخاوت او کمتر اثری نخواهد گذاشت و گستردگی نعمت هايش را پايان نخواهد داد. در پيش او آن قدر از نعمت ها وجود دارد که هر چه انسان ها درخواست کنند تمامی نپذيرد، چون او بخشنده ای است که درخواست نيازمندان، چشمه جود او را نمی خشکاند و اصرار و درخواست های پياپی، او را به بُخل ورزيدن نمی کشاند. ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄
🌹 سهم : خطبه ۹۱ بخش ۱ تا ۳ ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄ 📜 (خطبه اشباح) 2⃣ صفات خدا در قرآن ♦️ای پرسش کننده! درست بنگر آنچه را که قرآن از صفات خدا بيان می دارد به آن اعتماد کن و از نور هدايتش بهره گير و آنچه را که شيطان تو را به دانستن آن وامی دارد و کتاب خدا آن را بر تو واجب نکرده و در سنّت پيامبر(صلی الله علیه و آله) و امامان هدايتگر نيامده، رها کن و علم آن را به خدا واگذار که اين نهايت حقّ پروردگار بر تو است. بدان آنها که در علم دين استوارند، خدا آنها را از فرو رفتن در آنچه که بر آنها پوشيده است و تفسير آن را نمی دانند و از فرو رفتن در اسرار نهان بی نياز ساخته است و آنان را از اين رو که به عجز و ناتوانی خود در برابر غيب و آنچه که تفسير آن را نمی دانند اعتراف می کنند، ستايش فرمود و ترک ژرف نگری آنان در آنچه که خدا بر آنان واجب نساخته را راسخ بودن در علم شناسانده است.پس به همين مقدار بسنده کن! و خدا را با ميزان عقل خود ارزيابی مکن تا از تباه شدگان نباشی. اوست خدای توانايی که اگر وهم و خيال انسان ها بخواهد، برای درک اندازه قدرتش تلاش کند و افکار بلند و دور از وسوسه های دانشمندان، بخواهد ژرفای غيب ملکوتش را درنوردد و قلب های سراسر عشق مشتاقان، برای درک کيفيّت صفات او کوشش نمايد و عقل ها با تلاش وصف ناپذير از راه های بسيار ظريف و باريک بخواهند ذات او را درک کنند، دست قدرت بر سينه همه نواخته بازگرداند، در حالیکه در تاريکی های غيب برای رهايی خود به خدای سبحان پناه می برند و با نااميدی و اعتراف به عجز از معرفت ذات خدا، باز می گردند که با فکر و عقل نارسای بشری نمی توان او را درک کرد و اندازه جلال و عزّت او در قلب انديشمندان راه نمی يابد. خدايی که پديده ها را از هيچ آفريد، نمونه ای در آفرينش نداشت تا از آن استفاده کند و يا نقشه ای از آفريننده ای پيش از خود که از آن در آفريدن موجودات بهره گيرد و نمونه های فراوان از ملکوت قدرت خويش و شگفتی های آثار رحمت خود که همه با زبان گويا به وجود پروردگار گواهی می دهند را به ما نشان داده، که بی اختيار ما را به شناخت پروردگار می خوانند. در آنچه آفريده آثار صنعت و نشانه های حکمت او پديدار است که هر يک از پديده ها حجّت و برهانی بر وجود او می باشند، گرچه برخی مخلوقات به ظاهر ساکت اند، ولی بر تدبير خداوندی گويا و نشانه های روشنی بر قدرت و حکمت اويند! خداوندا! گواهی می دهم، آن کس که تو را به اعضای گوناگون پديده ها و مفاصل به هم پيوسته که به فرمان حکيمانه تو در لابلای عضلات پديد آمده، تشبيه می کند، هرگز در ژرفای ضمير خود تو را نشناخته و قلب او با يقين اُنس نگرفته است، و نمی داند که هرگز برای تو همانندی نيست و گويا بيزاریِ پيروانِ گمراه، از رهبران فاسدِ خود را نشنيده اند که می گويند: «به خدا سوگند! ما در گمراهی آشکار بوديم که شما را با خدای جهانيان مساوی پنداشتيم.» دروغ گفتند مشرکان که تو را با بُت های خود همانند پنداشتند و با وَهم و خيال خود گفتند پيکری چون بُت های ما دارد و با پندار نادرست تو را تجزيه کرده و با عقل های ناقص خويش، تو را با اعضاء گوناگون مخلوقات تصور کردند. خدايا! گواهی می دهم آنان که تو را با چيزی از آفريده های تو مساوی شمارند از تو روی برتافته اند و آن که از تو روی گردان شود بر اساسِ آياتِ محکمِ قرآن و گواهی براهين روشن تو، کافر است. تو همان خدایِ نامحدودی هستی، که در انديشه ها نگُنجی، تا چگونگی ذات تو را درک کنند و در خيال و وهم نيايی تا تو را محدود و دارایِ حالاتِ گوناگون پندارند. ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄
🌹 سهم : خطبه ۹۱ بخش ۱ تا ۳ ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄ 📜 (خطبه اشباح) 3⃣ وصف پروردگار در آفرينش موجودات گوناگون ♦️آنچه را آفريد با اندازه گيری دقيقی استوار کرد و با لطف و مهربانی نظمشان داد و به خوبی تدبير کرد. هر پديده را برای همان جهت که آفريده شد به حرکت درآورد، چنان که نه از حدّ و مرز خويش تجاوز نمايد و نه در رسيدن به مراحل رشد خود کوتاهی کند و اين حرکتِ حساب شده را، بدون دشواری به سامان رساند تا بر اساس اراده او زندگی کند. پس چگونه ممکن است سرپيچی کند در حالی که همه موجودات از اراده خدا سرچشمه می گيرند؟ خدايی که پديدآورنده موجودات گوناگون است. بدون احتياج به انديشه و فکری که به آن روی آورد، يا غريزه ای که در درون پنهان داشته باشد و بدون تجربه از حوادث گذشته و بدون شريکی که در ايجاد امور شگفت انگيز ياريش کند، موجودات را آفريد، پس آفرينش کامل گشت و به عبادت و اطاعت او پرداختند، دعوت او را پذيرفتند و در برابر فرمان الهی سستی و درنگ نکردند و در اجرای فرمان الهی توقّف نپذيرفتند. پس کجی های هر چيزی را راست و مرزهای هر يک را روشن ساخت و با قدرت خداوندی بين اشياء متضاد هماهنگی ايجاد کرد و وسايل ارتباط آنان را فراهم ساخت و موجودات را از نظر حدود، اندازه و غرايز و شکل ها و قالب ها و هيئت های گوناگون، تقسيم و استوار فرمود و با حکمت و تدبيرِ خويش، هر يکی را به سرشتی که خود خواست درآورد. ┄═❁❀❈🌿🌸🌿❈❀❁═┄
گزارش موضوعات مهم خطبه ۹۱ بند ۱ تا ۳.mp3
3.48M
🔊 گزارش موضوعات مهم خطبه ۹۱ بند ۱ تا ۳ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 5⃣1⃣ (قسمت پانزدهم) دعوت به انس با نهج البلاغه 🔻 اگر شیعیان آن بزرگوار همین متن نهج البلاغه را بدون تفسیر و تشریح و توضیح فراوان می دانستند ، بهره های امّت اسلامی و جمعی که به نام آن بزرگوار و به عنوان تشیّعش و پیروی اش معروفند ، بهره های بی حد و حسابی می بود . 🔻اگر ملّتِ وابستهٔ به امیرالمؤمنین که نام امیرالمؤمنین بر روی آنها است ، همین ظاهر نهج البلاغه را هم بلد بودند و معانی و تفسیر آن را هم درک کرده بودند و به همان اندازه که از مسائل درجهٔ دو و سه و دهِ دین بلدند ، از نهج البلاغه بلد می بودند ، این جمع شیعه امتی می شدند که عالم اسلام ، بلکه جهان ، از آنها بهره می برد ؛ زیرا که همیشه جهان از یک امّت راقی (مترقّی و پیشرفته) ، از یک ملت آگاه ، از یک جمعیت پیشرو بهره های فراوانی می برد . ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 امیرالمؤمنین(علیه السلام) و آرزوی شهادت 💠 وَ أَنَا أَسْأَلُ اللَّهَ بِسَعَةِ رَحْمَتِهِ وَ عَظِيمِ قُدْرَتِهِ أَنْ يَخْتِمَ لِي وَ لَكَ بِالسَّعَادَةِ وَ الشَّهَادَةِ 🔹 از خداوند بزرگ با رحمت گسترده و قدرت برترش درخواست می كنم که پايان عمر من و تو را به شهادت و رستگاری ختم فرمايد. 📒 ، نامه ۵۳ ، بند ۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا