eitaa logo
ادمین یار نهضت(هر محب علی یک کانال)
2.3هزار دنبال‌کننده
986 عکس
42 ویدیو
2 فایل
آرشیو محتوای کانالهای پویش هر فرد یک کانال برای امیر المومنین علیه السلام شماره تماس :3174(025) شماره پیامک: 10003130313 ادمین و پشتیبانی: @nehzati04
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 نهج البلاغه گویا 🌹سهم روزانه نهج البلاغه ✅ نامه ۳۱ ، بند ۶ تا بند ۷ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
سهم مطالعه نهج البلاغه نامه ۳۱، بند ۶ تا بند ۷ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : نامه به امام حسن مجتبی(علیه السلام ) (قسمت سوم) 6⃣ ضرورت توجه به معنويّات 🔻پسرم در وصيّت من درست بينديش، بدان كه در اختيار دارنده مرگ همان است كه زندگی در دست او و پديد آورنده موجودات است، هم او می ميراند و نابود كننده همان است كه دوباره زنده می كند و آن كه بيمار می كند شفا نيز می دهد، بدان كه دنيا جاودانه نيست و آنگونه كه خدا خواسته است برقرار است، از عطا كردن نعمتها و انواع آزمايشها و پاداش دادن در معاد و يا آنچه را كه او خواسته است و تو نميدانی. اگر در باره جهان و تحوّلات روزگار مشكلی برای تو پديد آمد آن را به عدم آگاهی ارتباط ده، زيرا تو ابتدا با ناآگاهی متولّد شدی و سپس علوم را فرا گرفتی و چه بسيار است آنچه را كه نميدانی و خدا می داند كه انديشه ات سرگردان و بينش تو در آن راه ندارد، سپس آنها را ميشناسی. پس به قدرتی پناه بر كه تو را آفريده، روزی داده و اعتدال در اندام تو آورده است، بندگی تو فقط برای او باشد و تنها اشتياق او را داشته باش و تنها از او بترس. بدان پسرم هيچ كس چون رسول خدا (صلّی اللّه عليه و آله و سلّم) از خدا آگاهی نداده است، رهبری او را پذيرا باش و برای رستگاری راهنمایی او را بپذير، همانا من از هيچ اندرزی برای تو كوتاهی نكردم و تو هر قدر كوشش كنی و به اصلاح خويش بينديشی همانند پدرت نميتوانی باشی. پسرم اگر خدا شريكی داشت، پيامبران او نيز به سوی تو می آمدند و آثار قدرتش را می ديدی و كردار و صفاتش را می شناختی، امّا خدا، خدایی است يگانه همانگونه كه خود توصيف كرد، هيچ كس در مملكت داری او نزاعی ندارد، نابود شدنی نيست و همواره بوده است، اوّل هر چيزی است كه آغاز ندارد و آخر هر چيزی كه پايان نخواهد داشت، برتر از آن است كه قدرت پروردگاری او را فكر و انديشه درك كند. حال كه اين حقيقت را دريافتی در عمل بكوش آن چنانكه همانند تو سزاوار است بكوشد، كه منزلت آن اندك و توانایی اش ضعيف و ناتوانی اش بسيار و اطاعت خدا را مشتاق و از عذابش ترسان و از خشم او گريزان است، زيرا خدا تو را جز به نيكوكاری فرمان نداده و جز از زشتيها نهی نفرموده است. 7⃣ ضرورت آخرت گرایی 🔻ای پسرم من تو را از دنيا و تحوّلات گوناگونش و نابودی و دست به دست گرديدنش آگاه كردم و از آخرت و آنچه برای انسانها در آنجا فراهم است اطّلاع دادم و برای هر دو مثالها زدم تا پند پذيری و راه و رسم زندگی بياموزی، همانا داستان آن كس كه دنيا را آزمود، چونان مسافرانی است كه در سر منزلی بی آب و علف و دشوار اقامت دارند و قصد كوچ كردن به سرزمينی را دارند كه در آنجا آسايش و رفاه فراهم است. پس مشكلات راه را تحمّل ميكنند و جدایی دوستان را می پذيرند و سختی سفر و ناگواری غذا را با جان و دل قبول می كنند، تا به جايگاه وسيع و منزلگاه أمن با آرامش قدم بگذارند و از تمام سختيهای طول سفر احساس ناراحتی ندارند و هزينه های مصرف شده را غرامت نمی شمارند و هيچ چيز برای آنان دوست داشتنی نيست جز آن كه به منزل أمن و محل آرامش برسند. امّا داستان دنيا پرستان همانند گروهی است كه از جايگاهی پر از نعمتها می خواهند به سرزمين خشك و بی آب و علف كوچ كنند، پس در نظر آنان چيزی ناراحت كننده تر از اين نيست كه از جايگاه خود جدا می شوند و ناراحتيها را بايد تحمّل كنند. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 شرح کلی و ساختاری نامه ۳۱ بند ۶ و بند ۷ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 پویش«باعلی تا مهدی» علیهما السلام •┈┈••••✾•🌿🌹🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏻 باز نویسی تاریخ زندگی امیرمؤمنان علی (علیه السلام) به صورت داستانی از زبان ایشان 📃قسمت شصت و ششم ❇️ آغاز شورش [ من به طور رسمی حرکت طلحه و زبیر به سمت بصره را به مردم خبر دادم: ] 🔻اما بعد، به من خبر رسیده است که طلحه و زبیر حرکت کرده و شورش خود را آغاز کرده‌اند. آن‌ها عایشه را که به دستور رسول خدا صلی الله علیه و آله موظف به خانه‌نشینی بود، با خود همراه ساخته و اسباب خواری و تحقیر او را فراهم آورده‌اند و فرزندان آزادشدگان (کسانی هستند که رسول‌ خدا «صلی الله علیه و آله و سلم» پس از فتح مکّه آنها را مشمول عفو قرار دادند و مانع اسیر شدن آنها شدند) را به میدان آورده و به بهانه خون‌خواهی عثمان، مردم را فریفته‌اند. آن‌دو همان‌هایی بودند که مردم را علیه عثمان شوراندند و آن بلاها را بر سر او آوردند. طلحه و زبیر با این شورش قصد دارند مردم را به جان یکدیگر انداخته و میان مردم جنگ داخلی به راه اندازند. پروردگارا، مسلمانان را از شر آن دو رهایی بخش و آن دو را مجازات کن. ❇️ دعوت از مردم برای مقابله با فتنه [ درخطبه دیگری که برای مردم ایراد کردم، از ریشه های اختلافات سخن گفتم: ] 🔻هنگامی که خداوند متعال انسان‌ها را آفرید، از میان آنها گروهی را که بهترین بودند، انتخاب کرد و پاکانی برای خود برگزید و پیامبری از میان آنان برانگیخت و کتابش را بر او نازل ساخت و دینش را به عنوان شریعت، تعیین و واجباتش را مشخص کرد. خلاصه کلام الهی در این آیه بیان شد: " أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ؛ اطاعت کنید از خدا و اطاعت کنید از پیامبر خدا و اولو الامر". 🔻این آیه فقط مخصوص ما اهل بیت است، نه غیر ما؛ ولی شما در روزگار گذشته به عقب برگشتید و به این آیه پشت‌پا زدید و پیمان شکستید و عهد خود را زیر پا نهادید. البته این کار شما هیچ زیانی به خداوند نرساند [ و شما بودید که زیان کردید]. خداوند به شما فرموده بود کار را به خدا و رسول او بازگردانید و به اولی الامری که حقیقت را می‌فهمد واگذار کنید. شما ابتدا قبول کردید و پس از آن به انکار روی آوردید؛ با اینکه خداوند به شما فرموده بود: "وَأَوْفُوا بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَإِيَّايَ فَارْهَبُونِ؛ به پیمانی که با من بسته‌اید وفا کنید، تا من نیز به پیمان شما وفا کنم، و تنها از من بترسید". 🔻همچنین به آیه ۵۴ و ۵۵ سوره نساء (در مورد آل ابراهیم که صاحبان کتاب و حکمت و ایمان هستند، ولی دستخوش حسد واقع شدند)، اشاره کرده و گفتم: هان!بدانید ما آل ابراهیم هستیم که دستخوش حسد واقع شدیم؛ همان‌گونه که پدران ما دستخوش حسد واقع شده بودند. نخستین فردی که به او حسادت کردند، حضرت آدم بود که خداوند وی را با دست قدرت خود آفرید، از روح خود در کالبد او دمید، ملائکه را به سجده بر او واداشت، تمام اسما را به او آموخت و او را بر جهانیان برگزید. شیطان به او حسد کرد؛ در نتیجه از زیان‌کاران شد. سپس قابیل به هابیل حسادت کرد و دست خود را به قتل او آلود و زیان‌کار شد. 🔻در ادامه به آیه ۳۳ و ۳۴ سوره مؤمنون اشاره کردم که در آن نوح علیه السلام هدف حسد قوم خود قرار گرفت. انتخاب فرد برگزیده بر عهده خداست. هر کس را بخواهد، برمی‌گزیند و مخصوص رحمت خود می کند و حکمت و علم را به هرکس که بخواهد، می‌دهد. 🔻سپس بر پیامبر ما محمد صلی الله علیه و آله حسد ورزیدند. بدانید، ما آن اهل بیتی هستیم که خداوند رجس و پلیدی را از ما دور ساخته و ما هستیم آن جماعتی که همچون پدرانمان دستخوش حسد واقع شدیم: " إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَٰذَا النَّبِيُّ؛ سزاوارترین مردم به ابراهیم، کسانی هستند که از او پیروی کردند و این پیامبر است...". 🔻و به آیات دیگری از کتاب خدا اشاره کردم و در نهایت به آنها گفتم: آیا ما جز ایمان به خداوند و کتاب او، جرم دیگری داریم؟! از تفرقه بپرهیزید تا گرفتار گمراهی نشوید. خداوند متعال شاهد است که من به شما هشدار دادم و شما را به سوی حق فراخواندم و آن برای هدایت شما بود، بیان کردم. دیگر خود می دانید و انتخاب با شماست. 📚منابع: ۱. شیخ طوسی، الأمالی، مجلس۴۳، ح۲، ص۷۱۵ ۲. قرآن کریم، سوره نساء، آیه ۵۹ ۳. قران کریم، سوره بقره، آیه ۴۰ ۴. قرآن کریم، سوره آل‌عمران، آیه۶۸ ۵. الإحتجاج، ج۱، ص۱۶۰ 📗 علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 راه غرور زدایی 💠 فرزند آدم را با فخرفروشی چه كار؟ او كه در آغاز نطفه ای گنديده و در پايان مرداری بدبو است، نه می تواند روزی خويشتن را فراهم كند و نه مرگ را از خود دور نمايد. 📒 حکمت ۴۵۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 / قسمت چهارم 🔺بیماری، درد و درمان در نهج البلاغه 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹شرح 4⃣ 🔹 بیماری، درد و درمان در نهج البلاغه 🔰 مطلب پایانی در مورد مسأله بیماری و درد به بهانه حکمت ۲۷ مسأله درمان است. 🔻 یکی از مسائلی که امیرالمؤمنین (علیه السلام) هم برای پیشگیری و هم برای درمان توصیه فرموده اند، "دعا" است. 🔻نکته عجیب این است که حضرت می فرمایند خیال نکنید انسانی که سالم است و بدنش صحّت دارد، نیازش به دعا از بیمار کمتر است؛ نه اینگونه نیست. در حکمت ۳۰۲ می فرمایند: « آنکس که به شدت گرفتار درد است نیازش به دعا بیشتر از شخص تندرستی که از بلا در امان است نمی باشد». یعنی آن کسی که در امان است و به خیال خودش الان سالم است، خیال نکند که چون بیمار نیست، دردی ندارد و مشکلی ندارد فعلا احتیاجی به دعا ندارد، برای پیشگیری از درد و مراقبت از این سلامتی و صحّت هم به دعا خیلی نیاز دارد. 🔻نکته دیگر هم در بحث درمان در حکمت ۴۰۰ است. حضرت علی( علیه السلام) بعضی از چیزهایی که در اختیار همه ما هست و می تواند بیماریهای جسمی و روحی را درمان بکند را بیان می کنند، که از این قرار هستند: « بوی خوش درمان و نشاط آور است. عسل درمان کننده و نشاط آور است. سواری بهبودی آور است و نگاه به سبزه زار درمان کننده و نشاط آور است». 🔻با این توضیحات ما به بهانه حکمت ۲۷ کل مسأله بیماری، درد و درمان را عرض کردیم. اما خود حکمت ۲۷ این بود: « إمْشِ بِدَائِكَ مَا مَشَىٰ بِكَ»؛ "تا وقتی که دردت با تو همراهی میکند، با آن راه بیا و با آن بساز". 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃 🌸🍃 شروع پستهایی که امروز شما ادمین های محترم باید در کانال هایتان ارسال بفرمایید👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 نهج البلاغه گویا 🌹سهم روزانه نهج البلاغه ✅ نامه ۳۱ بند ۸ تا بند ۱۰ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
سهم مطالعه نهج البلاغه نامه ۳۱، بند ۸ تا بند ۱۰ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : نامه به امام حسن مجتبی (علیه السلام ) (قسمت چهارم) 8⃣ معيارهای روابط اجتماعی 🔻ای پسرم نفس خود را ميزان ميان خود و ديگران قرار ده، پس آنچه را كه برای خود دوست داری برای ديگران نيز دوست بدار و آنچه را كه برای خود نمی پسندی، برای ديگران مپسند، ستم روا مدار آنگونه كه دوست نداری به تو ستم شود. نيكوكار باش آنگونه كه دوست داری به تو نيكی كنند و آنچه را كه برای ديگران زشت ميداری برای خود نيز زشت بشمار و چيزی را برای مردم رضايت بده كه برای خود می پسندی، آنچه نميدانی نگو گر چه آنچه را ميدانی اندك است، آنچه را دوست نداری به تو نسبت دهند درباره ديگران مگو، بدان كه خود بزرگ بينی و غرور مخالف راستی و آفت عقل است، نهايت كوشش را در زندگی داشته باش، و در فكر ذخيره سازی برای ديگران مباش، آنگاه كه به راه راست هدايت شدی در برابر پروردگارت از هر فروتنی خاضع تر باش. 9⃣ تلاش در جمع آوری زاد و توشه 🔻بدان راهی پر مشقّت و بس طولانی در پيش روی داری و در اين راه بدون كوشش بايسته و تلاش فراوان و اندازه گيری زاد و توشه و سبك كردن بار گناه موفّق نخواهی بود، بيش از تحمّل خود بار مسؤوليّتها را بر دوش منه كه سنگينی آن برای تو عذاب آور است. اگر مستمندی را ديدی كه توشه ات را تا قيامت می برد و فردا كه به آن نياز داری به تو باز می گرداند، كمك او را غنيمت بشمار و زاد و توشه را بر دوش او بگذار و اگر قدرت مالی داری بيشتر انفاق كن، و همراه او بفرست، زيرا ممكن است روزی در رستاخيز در جستجوی چنين فردی باشی و او را نيابی. به هنگام بی نيازی اگر كسی از تو وام خواهد غنيمت بشمار، تا در روز سختی و تنگدستی به تو باز گرداند، بدان كه در پيش روی تو، گردنه های صعب العبوری وجود دارد كه حال سبكباران به مراتب بهتر از سنگين باران است و آن كه كند رود حالش بدتر از شتاب گيرنده می باشد و سرانجام حركت بهشت و يا دوزخ خواهد بود پس برای خويش قبل از رسيدن به آخرت وسایلی مهيّا ساز و جايگاه خود را پيش از آمدنت آماده كن زيرا پس از مرگ، عذری پذيرفته نمی شود و راه باز گشتی وجود ندارد. 0⃣1⃣ نشانه های رحمت الهی 🔻بدان خدایی كه گنج های آسمان و زمين در دست اوست به تو اجازه درخواست داده و اجابت آن را به عهده گرفته است. تو را فرمان داده كه از او بخواهی تا عطا كند، درخواست رحمت كنی تا ببخشايد و خداوند بين تو و خودش كسی را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد كند و تو را مجبور نساخته كه به شفيع و واسطه ای پناه ببری و در صورت ارتكاب گناه در توبه را مسدود نكرده است، در كيفر تو شتاب نداشته و در توبه و بازگشت بر تو عيب نگرفته است، در آنجا كه رسوایی سزاوار توست رسوا نساخته و برای بازگشت به خويش شرائط سنگينی مطرح نكرده است، در گناهان تو را به محاكمه نكشيده و از رحمت خويش نا اميدت نكرده بلكه بازگشت تو را از گناهان نيكی شمرده است. هر گناه تو را يكی و هر نيكی تو را ده به حساب آورده و راه بازگشت و توبه را به روی تو گشوده است. هر گاه او را بخوانی ندايت را می شنود و چون با او راز دل گویی راز تو را می داند، پس حاجت خود را با او بگوی و آنچه در دل داری نزد او باز گوی غم و اندوه خود را در پيشگاه او مطرح كن، تا غمهای تو را بر طرف كند و در مشكلات تو را ياری رساند. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 شرح کلی و ساختاری نامه ۳۱ بند ۸ تا بند ۱۰ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 پویش «باعلی تا مهدی» علیهما السلام •┈┈••••✾•🌿🌹🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏻 باز نویسی تاریخ زندگی امیرمؤمنان علی (علیه السلام) به صورت داستانی از زبان ایشان 📃 قسمت شصت و هفتم ❇️ بسیج مردم برای مقابله با فتنه ناکثین 🔸مشورت با یاران برای مقابله با فتنه گران 🔻[ با یاران خویش درباره فتنه‌گران مشورت کردم. نظر عمار یاسر این بود که به سوی کوفه برویم. ابن‌عباس نظر داد که قبلا کسی را برای گرفتن بیعت به کوفه بفرستم و سپس عازم آنجا شوم و تاکید می‌کرد که ام‌ سلمه را نیز با خود همراه سازیم. در پاسخ وی گفتم: ] 🔻راه درست این است که خودم با کسانی که همراه من خواهند بود حرکت کرده و ایشان را تعقیب کنم. اگر در راه له آنان رسیدم، مانع حرکتشان شوم و اگر به آنان نرسیدم، به مردم کوفه نامه خواهم نوشت و از شهرهای دیگر هم نیروی امدادی خواهم خواست و به سوی آنان خواهم رفت. درباره ام سلمه، همسر پیامبر، باید بگویم بیرون آوردن او از خانه‌اش روا نیست؛ هر چند طلحه و زبیر عایشه را از خانه بیرون کشیدند و به میدان آوردند. 🔻[ پس از این گفتگو، با صدای بلند خطاب به مردم گفتم: ] برای حرکت آماده شوید که طلحه و زبیر بیعت شکسته و عهد و پیمان گسسته‌اند و عایشه را از خانه خود بیرون آورده‌اند و آهنگ بصره دارند تا در آنجا فتنه‌انگیزی کنند و خون مسلمانان را بریزند. 🔻[ و دستهای خود را به سوی آسمان بلند کردم و عرضه داشتم: ] پروردگارا، این دو مرد بر من ستم روا داشتند و پیمانم را گسستند و بدون اینکه حقی داشته باشند، با من به ستیز پرداختند. پروردگارا، از آن دو به دلیل ظلمی که بر من روا داشتند، بازخواست کن و مرا در برابر آن دو یاری ده و پیروزی بخش. ❇️ مماشات و مسامحه با فتنه‌گران، هرگز! 🔻[ در مشورت با اطرافیان، کسانی هم بودند که نظر دیگری داشتند و از من می خواستند که فعلاً به تعقیب طلحه و زبیر نپردازم و خود را گرفتار جنگ با آن‌ها نکنم، اما به آن‌ها گفتم: ] 🔻به خدا سوگند، من همچون کفتار نیستم که با آهنگی افسونش کنند و به خواب رود، تا صیادِ در کمین نشسته به او برسد و صیدش کند. من با یاری انسان‌های حق طلب، بر سر آن‌کس که به حق پشت کرده است، می‌کوبم و با یاری افراد مطیع و فرمان‌بَر، کسانی را که اهل تردید و نافرمانی هستند درهم می‌شکنم، تا زمانی که دوران زندگانی من به سر آید و روز مرگ من فرا رسد. 🔻به خدا سوگند، من همواره از حق خویش محروم مانده‌ام و از هنگام وفات رسول خدا صلی الله علیه و آله تا به امروز، حق مرا از من باز داشته و دیگران را بر من مقدم داشته‌اند. ❇️ فراخوان مردم برای نبرد با فتنه‌گران 🔻برای مردم در مورد کتاب خدا و هدایت به وسیله آن، گفتم و در مورد بدعت‌ها و شبهه‌ها که زمینه نابودی و بدبختی است، و این‌که اگر دنبال نجات و سعادت هستند، باید در سایه حاکمیت الهی قرار بگیرند و تمام تلاش خود را برای اطاعت از خداوند به کار گیرند. آنها را برای جنگ ترغیب کردم و از تصمیم خود برای مقابله با طلحه و زبیر که به مخالفت با من برخاسته بودند، آگاهشان کردم. 📚منابع: ۱. الجمل، ص۲۳۹ ۲. نهج البلاغه، خطبه ۶ ۳. الفصول المهمه، ص ۷۱ ۴. الفتوح، ج۱، ص۹۹ 📗 علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ با چه کسانی دوست نشویم؟ 🔴 از دوستی با احمق بپرهيز، همانا می خواهد به تو نفعی رساند اما دچار زيانت می كند. از دوستی با بخيل بپرهيز، زيرا از آنچه كه سخت به آن نيازی داری از تو دريغ می دارد. از دوستی با بدكار بپرهيز، كه با اندك بهايی تو را می فروشد. از دوستی با دروغگو بپرهيز كه او به سراب ماند، دور را به تو نزديك و نزديك را دور می نماياند. 📒 ،حکمت ۳۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا