eitaa logo
شبکه ادیان
10هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
43 فایل
اولین و تأثیر گذارترین کانال ادیان نقد عرفان های کاذب پاسخ به شبهات
مشاهده در ایتا
دانلود
11.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا الان که ائمه هدی حضور ندارن کسی نسبت به ائمه هدی میتونه حسادت کنه ؟! . نیت کنید جزء کارگران ساخت باشید اگر واقعا بخوای یکدفعه دیدی از این دنیا هم رفتی وقت ساختش گفتن بلند شو، تو مگه نمی‌خواستی استاد پناهیان 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡️ نقش بهائیت در ماجرای تخریب قبور ائمه (ع) 1️⃣ هشتم شوال 1344 ق، یادآور عمل ننگین تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، به‌دست شجره ملعونه است. 2️⃣ وقتی وهابیان وارد طائف شدند، گنبد مدفن ابن‌عباس را خراب کردند و هنگامی که وارد مکه شدند، گنبدهای قبر عبدالمطّلب، ابوطالب و خدیجه اُمّ المؤمنین را ویران نمودند و زادگاه پیامبر (ص) و فاطمه زهرا (س) را با خاک یکسان کردند و آن‌گاه که وارد جده شدند، گنبد و قبر حضرت حوّا را خراب کردند و تمام مقابر و مزارات را در مکه، جده، طائف و نواحی آن‌ها ویران نمودند و زمانی هم که مدینه را محاصره کردند به ویران کردن مسجد و مزار حضرت حمزه پرداختند. [1] 3️⃣ این اقدامات ظالمانه واکنش مسلمانان و بالأخص شیعیان جهان را در پی داشت. [2] حکومت که تحت فشار افکار عمومی قرار داشت، هیئتی (به‌رهبری غفارخان جلال و حبیب‌الله عین‌الملک معروف به هویدا که از برجسته به‌شمار می‌آمد [3]) را برای بررسی موضوع، به حجاز گسیل داشت. 4️⃣ هیئت ایرانی در تاریخ 1304/6/24 وارد جده شده [4] و مورد استقبال گرم عبدالعزیز قرار گرفتند. [5] هیئت ایرانی در گزارش خود به تهران، با کم‌رنگ جلوه دادن این مصیبت عظیم، تلاش نمود تا را از ارتکاب این جنایت تبرئه کند؛ همچنان‌که هویدا به نقل از ابن‌سعود می‌نویسد: «خیلی اسباب حیرت است که مسلمانان عالم فقط برای تخریب چند قبر که قبل از ورود من به دست این بدوی‌های (:بیابان‌نشین‌های) جاهل مهدوم (:خراب) شده، این همه اظهار غیرت و حمیّت و دردمندی نمودند و در مجامع و منابر و روزنامه‌ها مرا لعن و تکفیر کردند و عالم را بر من شوراندند و بدنام خواستند». [6] 5️⃣ دولت وهابی در اقدامی زیرکانه، با آوردن نمایندگان کشورهای اسلامی و تلاش برای تأسیس کمیسیونی با عنوان «کنفرانس خلافت اسلامی»، به خنثی کردن اعتراضات مسلمانان و طرح مرحوم مدرس مبنی بر تشکیل «کمیسیون دفاع از حرمین شریفین»؛ در تلاش برای تثبیت حکومت خود برآمد. در این میان، جریان بهائی - ماسونی حاکم بر ارکان اداری کشور، اصرار بر حضور در کنفرانس وهابیت داشت و باب مراوده را با آنان گشود. [7] 6️⃣ اما هنگامی‌که هنوز کمیسیون وهابی‌ها در جریان بود، خبر حمله مجدد وهابیان به ، به ایران مخابره شد. مجلسی در منزل امام جمعه خویی و با حضور علماء و برخی مقامات دولتی تشکیل و قرار بر این شد که پرونده‌های موجود در وزارت خارجه و دفتر شاه بررسی شده تا تصمیمات لازم اتخاذ شود. [8] 7️⃣ با پایان مجلس پنجم و به‌رغم فرمالیته بودن مجلس ششم (که نمایندگان آن به انتخاب شاه بود)، با پیگیری‌های آیت‌الله مدرس، فریضه حجّ برای مدت یک سال تحریم شد. [9] اما به‌تدریج و از سال 1305 ق به بعد، شرایط اعزام حجاج و عادی‌سازی روابط با سعودی به‌صورت مرموزانه‌ای فراهم شد. 8️⃣ عناصر برای گسترش روابط دیپلماتیک با رژیم سعودی تلاش بسیار کردند که نقطه عطف آن را می‌توان در امضای معاهده مودت میان ایران و عربستان، در شهریور 1308 مشاهده کرد. از آن پس، حبیب الله هویدا با سِمت کاردار با استقبالی گرم وارد عربستان شد و تا سال 1353 ق، نقش مهمّی در گسترش روابط دیپلماتیک و خنثی‌سازی تلاش مذهبیون برای بازسازی مراقد شریف ائمه (ع) ایفا کرد. [10] 9️⃣ بدین‌ترتیب جریان قوی بهائی حاکم بر حکومت پهلوی موفق شد که موج اعتراضات ایجاد شده علیه رژیم سعودی را کنترل کرده و با مدیریت زمان و اتلاف وقت، طی پروسه‌ای حساب شده در مرحله‌ی اول موضوع کمیسیون دفاع از حرمین شریفین و فشار برای بازسازی مراقد شریف ائمه (ع) را از دستور کار خارج سازد و در آخر موفق شد که روابط ایران را با رژیم سعودی گسترش دهد. 📚[1] محمّدصادق نجمی، تاریخ حرم ائمه بقیع (ع) و آثار دیگر در مدینه منوره، تهران: مشعر، چاپ نهم، 1390، ص51. [2] سیدعلی موجانی، مدرّس و کمیسیون دفاع حرمین شریفین (1375)، تاریخ روابط خارجی، ش 9، صص35-25. [3] میرزا حبیب الله عین‌الملک (پدر امیرعباس هویدا)، فرزند میرزا رضا قنّاد از بهائیان متعصب و نزدیکان عباس افندی شمرده می‌شد. ادوارد براون، میرزا رضا قنّاد را یکی از خواص بهاءالله می‌داند که پس از او عهده‌دار حفظ اسرار بهائیت است: بهرام افراسیابی، تاریخ جامع بهائیت، تهران: سخن، چاپ پنجم، 1374، ص723. [4] علی محقق، اسناد روابط ایران و عربستان سعودی، تهران: وزارت خارجه، 1379، ص26. [5] همان، ص27. [6] همان، ص54. [7] سیدعلی موجانی، مدرّس و کمیسیون دفاع حرمین شریفین (1375)، تاریخ روابط خارجی، ش9، صص 35-25. [8] همان. [9] علی محقق، اسناد روابط ایران و عربستان سعودی، تهران: وزارت خارجه، 1379، ص26. [10] همان، ص84. پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب / با تلخیص 🌐 @baharoom 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاه
9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علاقه کشتی گیر اوکراینی به رهبر انقلاب و شهدا 🌐 @adyan8
این اولین چاپ کتاب داروین در مصر و به زبان عربی است که توسّط نویسنده #مسیحی، شبلی شمیل انجام شده است. ◀️ ایشان به خواننده توصیه کرده که پیش داوری ها را از ذهن پاک کند و بعد کتاب را مطالعه کند. 👈 جالب است بدانید در همین کتاب، فصل ششم داروین چندین سوال در خصوص ادعاهای خود مطرح کرده و اعتراف میکند این سوالات به قدری قوی است که خود را دچار شبهه می کند! و جالب تر این که برای برخی از سوالات و شبهاتی که خود داروین در کتابش مطرح کرده است هنوز پاسخی وجود ندارد! 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
✡️ نقش بهائیت در ماجرای تخریب قبور ائمه #بقیع (ع) 1️⃣ هشتم شوال 1344 ق، یادآور عمل ننگین تخریب قبور
👤 توییت استاد رائفی پور به مناسبت سالگرد تخریب بقیع: جالبه👇 بسیاری از همدستی بهائیت با وهابی ها در تخریب قبور #بقیع اطلاع ندارند؛ فرستاده رضاشاه برای مذاکره با عبدالعزیز پادشاه عربستان که عملا موجب انفعال و سکوت ایران در این قضیه شد کسی جز حبیب الله عین الملک بهایی پدر هویدا نبود، او در بازگشت به ایران تخریب بقیع را شایعه اعلام کرد. #هشتم_شوال #مناسبت #تخریب_بقیع #بهائیت 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
صفحه آخر مقاله منتشر شده سرکرده تراریخته ایران در سال 1997 در مرکزی در فیلیپین و تشکرش از راکفلر برای حمایت مالی این بنیاد برای کردن برنج طارم مولایی ایران 🌐 @adyan8
✍عزّت نفس را از آن رهبری آموختم که در برخورد با ابرقدرتِ به ظاهر قدرتمند دنیا .. گفت: او را حتّی شایسته ی تبادل هیچ پیامی نمیداند..👌❤️ @S_talebi 🌐 @adyan8
روحانی: امروز مردم ما از ۶ ماه پیش و یکسال پیش آرامش بهتری دارند.😎 با این دس فرمون شما، ما کم کم داریم به آرامش ابدی میرسیم😑😂 #طنز 🌐 @adyan8
راهبان ، در حال ورود به تالار اصلی دعا برای انجام مدیتیشن صبحگاهی هستند. این صومعه ۳۵۰ ساله ، بیش از هزار راهب از «Gelug» و یا مدرسه «کلاه زرد» بوداییان تبت دارد. Gelug جدیدترین و شناخته شده ترین فرقه بودایی تبتی در بیشتر نقاط جهان به واسطه توجه شخصیت تأثیرگذاری چون دالایی لاما است. 🌐 @adyan8
رابرت اسپیتزر؛ روانشناس معروف ؛ طی مطلبی با ذکر ۶ دلیل علمی؛ شرط‌بندی را محکوم میکند و میگوید نباید حتی به آن نزدیک شد! ۱) شرط‌بندی باعث تنبلی میشود و شخصی که به قمار رو بیاورد به سختی دنبال شغل مناسبی برای خود خواهد بود. ۲) قمار اعتیاد‌آور است! برد یا باخت هردو اعتیاد را تشدید میکند. ۳)قمار شما را ثروتمند نمیکند، بلکه به احتمال زیاد به آخرین پنی(پول خرد) شما هم رحم نخواهد کرد. ۴) قمار باعث استرس شدید میشود. ۵) شرط‌بندی باعث بداخلاقی و کاهش آستانه تحمل افراد میشود و همین موضوع، خشونت را در جامعه افزایش میدهد. ۶) شرط‌بندی نهاد خانواده را نابود میکند، یعنی دشمن عزیزترین کسان شماست، چون معنی کار شما این است که قمار را به خانواده ترجیح میدهید، چون وقت و هزینه‌ای که باید صرف خانواده کنید، صرف قمار میکنید و همین موضوع باعث سردی روابط شما و در نهایت جدایی میشود. ✍پ ن: این دلایل توسط یک فرد غیرمسلمان اما عاقل ذکر شده است. حال به دلایل حرمت قمار که دین اسلام بیان کرده است نگاهی بیندازیم. مگر جز این است که اسلام قمار را شغلی کاذب؛ اعتیادآور؛ عامل فشار و استرس؛ عامل خسارت روحی و مادی و در بالاترین سطح خود عامل نابودی کانون خانواده بیان کرده است؟ 🌐 @adyan8