eitaa logo
پایگاه فرق ادیان مذاهب
344 دنبال‌کننده
588 عکس
35 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تثلیث از دیدگاه دانشمندان مسیحی #کشیش_اسپانیایی_و_تثلیث #خشونت_در_مسیحیت 🔴آشنایی با مسیحیت و پاسخ به شبهات ♨️ @n_masihiat 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬛️نقد فرقه‌های صوفیه⬛️ 🔹یکی از انحرافات در حوزه یکی دانستن منشا عرفان و تصوف است. 🔹معمولا و مدافعان تصوف، عرفان را مساوی با تصوف دانسته و تصوف را همان عرفان اسلامی می‌دانند. بنظر میرسد این گروه به جهت تطهیر چهره تصوف از تهمت‌های وارده، دست به چنین کاری زده‌اند. 🔹 یکی از معاصر به جهت استفاده از بار مثبت ، تصوف را با عرفان مترادف دانسته و می‌گوید: 🔸«عده‌ای از شیعیان برای اینکه شناخته نشوند و برای اینکه بتوانند به افکار و عقاید خودشان سر و صورتی بدهند و دیگران را نیز ارشاد کنند، مجبور به گوشه‌گیری و زهد شدند! که به شهرت یافتند و سپس نام دیگری در تاریخ اسلام یافتند که آن نام " " بود و کم‌کم کلمه تصوف رایج شد... 🔸تصوف ذات و معنای آن است... اساس و روح اسلام در تشیع است و روح تشیع در است؛ تصوف غیر از تشیع نیست و تشیع واقعی هم غیر از تصوف نیست.» تابنده نورعلی، آشنایی با عرفان و تصوف، حقیقت، تهران، 1383، چاپ سوم، صص 11- 7 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
برای آگاهی عمیق!؟ یکی از اصول اساسی روش یا مراقبه غربی، تأکید بر « » است. به این معنا که توصیه می‌شود واژه‌ای بی‌معنا را بگوئید تا در این بی‌معنایی، تفکر ایجاد نشود و شما سریع بتوانید با شعور خلاق و آگاهی عمیق، مرتبط شوید. مانترا در مقایسه با ذکر در و مراقبه اسلامی، شیوه‌ای ناقص است. در مدیتیشن، مانترا باید بی‌معنا باشد تا تفکری ایجاد نشود و ارتباط، سریع باشد. حال آنکه در ، ذکر باید از همان ابتدا بامعنا، جهت‌دار و هدفمند باشد. ؛ فصلنامه فرق، شماره76، ص100 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
در عرفان حلقه به اعتراف سرکرده‌ی عرفان حلقه، یکی از شاخص‌ترین او خارج کردن موجودات غیرارگانیک از بدن آسیب دیده‌گان بود. هرچند در کوتاه‌مدت و در سایه‌ی و ایجاد و تصرف در هیجانات فرد با استفاده از ، در درون برخی افراد نوعی احساس می‌شود. اما بعد از گذشت مدتی، موجوداتی به زندگی این افراد وارد می‌شوند که منجر به و درونی و از هم پاشیدگی سلامت روانی ایشان می‌گردد، به گونه‌ای که افراد زیادی در عرفان حلقه گزارش داده‌اند که حضور موجوداتی مانند جنّ را در زندگی‌شان حس می‌کنند. ؛ مراجعه کنندگان بی شمار به سایت انجمن نجات از حلقه است که هزینه های سنگینی را متحمل شده‌اند و زندگیشان مختل شده است. عاقلانه انتخاب کنیم... 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
♦️کشیش اسپانیایی و تثلیث #میکائیل_سروتوس_و_تثلیث #خشونت_در_مسیحیت 🔴آشنایی با مسیحیت و پاسخ به شبهات ♨️ @n_masihiat 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ابن تیمیه از منظر علمای شافعی✳️ 🔥با ظهور ابن تیمیه و عرضه آرای مخالف کتاب و سنّت، تعداد زیادی از علمای مذاهب اعم از حنفی، مالکی، شافعی و حنبلی، چه در زمان حیاتش و چه پس از وفاتش، 😡به مخالفت با وی پرداختند و به تبیین عقاید انحرافی او مبادرت ورزیدند که در این پست به آرای دو تن از علمای مذهب شافعی اشاره میکنیم: ✍1. محمد بن عبدالرحیم هندی ارموی(م715ق) وی از علمای برجسته مذهب شافعی در فقه، اصول و کلام است که در سال 644 ق در هند به دنیا آمد و در سال 715ق در دمشق از دنیا رفت. وی از جمله کسانی است که برای مقابله با افکار انحرافی ابن‌تیمیه به مناظره با وی پرداخت.[1] ✍2. محمد بن محمد بن عمر بن‌مکی، معروف به ابن وکیل(م716ق) وی از اهالی دمیاط است که با پدرش به دمشق آمد و به درجات علمی رسید و مدتی در حلب زندگی کرد و در سال 716ق در قاهره از دنیا رفت. ✍ زرکلی در شرح حال وی نگاشته است که وی از فقیهان و شاعران مذهب شافعی بود و هفت سال ریاست دارالحدیث اشرفیه دمشق را به عهده داشت. 😡وی از اوّلین کسانی است که اقدام به مناظره با ابن‌تیمیه کرد.[2] 📚پی نوشت: [1]. معجم المؤلفین: عمر کحاله ، بیروت ـ لبنان: مکتبة المثنی، بیتا، ج10،ص161 [2]. الأعلام: خیرالدین زرکلی، بیروت ـ لبنان: دارالعلم للملایین، چاپ پنجم، 1980م، ج6، ص314 🔴ترور کور ♨ @terorkor 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet👈
✍ النَّصیحة الذَّهبیّة ✍ 📝نصیحت‌های «ذهبی» عالم سنی، به «ابن تیمیه»🔥 ✳️«شمس‌الدین ذهبی» از علمای معاصر «ابن تیمیه» و از استوانه های علمی اهل سنّت در زمینه های مختلف است. 📕وی صاحب تألیفاتی چون «الکاشف في معرفة من له روایة في الکتب الستّة» «تذکرة الحفّاظ» «میزان الإعتدال» و «تاریخ الإسلام» است.[1] 📝مشهور است که وی نصیحتی به ابن تیمیه داشته است که به«النَّصیحة الذَّهبیّة» معروف شده است قسمتی از این نامه را باهم مرور می کنیم، که خطاب به این تیمیه می نویسد: 😡تا به کی خود و مطالبی را که می پرانی و عباراتت را مدح می‌کنی و در مقابل، علما را مذمّت می‌کنی و به‌دنبال عیوب مردم هستی؛ ❌در حالی‌که میدانی پیامبر از این کار نهی کرده، آنجا که فرمود: « مرده های خود را جز به خیر یاد نکنید؛ زیرا آنان در گرو اعمالی هستند که پیش فرستادند».[2] 👤اى مرد، قسم به‌خدا، بايد مقابل زبانت را بگیری. تو بحث‌كننده اى هستى زباندان، كه نه آرام هستى و نه فروكش مى‌كنى. بپرهيز از اين لغزشهايى كه در دين دارى، ⚔حال اگر آن سخنان، كفرگويى باشد(که تو انجام میدهی)، قلبها را كور مى كند و پيامد خوبى نخواهد داشت. 🔥اى فرومايه، كسى‌كه از تو پيروى مى كند، اگر علم و دينش كم باشد، خودش را در معرض انكار خداوند و نابودى دينش قرار داده است. 👥👥پيروان تو نيستند، مگر عده اى دست و پا بسته و كم عقل، يا بى‌سواد و دروغ‌گو و ابله، يا بيگانه اى ساكت ‌كه مكرش قوى است، و يا فردى صالح، اما خشك و نفهم. ⁉️آیا وقت آن نشده که از کارهایت دست برداری؟ آیا وقت توبه و انابه ات فرا نرسیده است؟ آیا در سنین هفتاد سالگی نیستی و هنگام رحلتت فرا نرسیده است؟[3] 📚پی نوشت: [1].سیرأعلام النبلاء: شمس الدین ذهبی، تحقیق: حسین اسد، بیروت: موسسة الرسالة، چاپ نهم، 1413ق ،سیر أعلام النبلاء، ج9، ص7-11. [2]. المصنف: ابن ابی شیبه کوفی، تعلیق و تحقیق:سعید اللحام، بیروت ـ لبنان: دار الفکر، چاپ اول، 1409ق، ج3، ص245؛ كتاب الدعاء، ص572). «لا تذّكروا موتاكم إلّا بخير ، فإنّهم قد أفضوا إلى ما قدموا» [3]. السیف الصّیقل في رد علی ابن زفیل: تقیالدّین سبکی شافعی، مصر:مکتبة زهران با مقدمه گروهی از علمای دانشگاه الازهر، بیتا. ص217ـ 218؛ 🔴ترور کور ♨ @terorkor 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet👈
راه حق: 🌺نقدفرقه‌های صوفیه🌺 🔺سران صوفیه کوشیده‌اند به اتباع و مریدان خود بفهماند که 🔺اقطاب «جان عالم» و «خلیفةالله» هستند😐 🔺و می‌توانند در اراده الهی تصرف کنند😬 🔺چنان‌که شریعت‌ قمی ملقّب به همت‌علی در بستر بیماری به قطب وقت خود سلطان حسین تابنده می‌گوید: ❌اجازه بدهید از دنیا بروم. 📚 تابنده محبوب علیشاه، علی، خورشید تابنده، انتشارات حقیقت، چاپ دوم، ص۸۳۴ 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سحر در قرآن کریم در دو معنی به‌کار برده شده: 1. به معنی و و که حقیقتی ندارد و تنها از راه در حواس تماشاچیان و حرکت سریع از منظر حاضران مخفی می‌ماند، مانند عملی که فرعون انجام دادند که در این باره خداوند می‌فرماید: «فلما القوا سحروا اعین الناس و استرهبوهم» هنگامی که ریسمان‌ها را انداختند چشم‌های مردم را سحر کردند و آن‌ها را ترساندند.[اعراف/116] 2. سحری که در خارج منشأ اثر است و می‌تواند تأثیراتی بگذارد. خداوند می‌فرماید: «فیتعلمون منهما ما یفرقون به بین المرء و زوجه» مردم از و چیزهایی یاد گرفتند که به وسیله‌ی آن بین زن و مرد و می‌انداختند.[بقره/102] به طور کل از این دو آیه می‌توان تاثیرات سحر را پذیرفت، اما این تاثیرات است یا یا اعم از این دو؟ آیه مطلق است. منبع؛ سحر و جادو، رضا فهیمی، ص16 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈