🔰 لینک کانال پایگاه جامع فرق ادیان ومذاهب در شبکه پیام رسان ایتا
👇👇👇👇👇
✅ آدرس کانال ما در پیامرسان #ایتا👇
https://eitaa.com/adyannet
ما را درشبکه پیام رسان سروش همراهی بفرمایید
#سروش
👇👇👇👇
https://sapp.ir/adyannet
🔰رهبران بهائی= #ایرانیان #شریف یا ...؟!
✍در گوشههایی از پیام نوروزی که نهاد رهبری بهائیت (موسوم به بیت العدل) صادر نمود، ضمن توصیهی #بهائیان به تلاش برای آبادانی ایران، خود را دعاگوی مردم "شریف" ایران دانست: «شما به زندگی در کشوری مفتخرید که حضرت ولیّ #عزیز #امرالله دربارهی آن میفرمایند "اهل بها چه در ایران و چه در خارج آن موطن جمال اقدس ابهی را پرستش نمایند و در احیا و تعزیز و ترقّی و ترویج مصالح حقیقیّهٴ این سرزمین منافع و راحت بلکه جان و مال خویش را فدا و ایثار کنند.
♦️اما به راستی میتوان چنین ادبیات محترمانهای را نمایانگر باطن بهائیت دانست؟! پاسخ این پرسش را میتوان با گذری کوتاه در سخنان پیشوایان بهائی دریافت:
1⃣اول: پیامبرخواندهی بهائیت در توهینی آشکار به ایرانیان، ایران را مدرسهی نادانی، دروغگویی و نفاق معرفی کرده است: «اکثر از ناس در دبستان جهل و نادانی تربیت شدهاند و در مغازه کذب و نِفاق و سائر. کجا است بینا و کجا است شنوا...».[2]
2⃣دوم: دومین پیشوای این فرقه، عبدالبهاء نیز با ابراز خوشحالی از بلاهایی که بر سر مردم ایران آمده، ایرانیان را شرور خطاب کرده است: «چقدر این ایرانیها شرورند. هنوز آرام نگرفتهاند. این قدر بلایا و رزایا (پیشآمدهای ناگوار) که بر آنها وارد آمده هنوز بر آن شرارت اولیه هستند».[3] وی همچنین در جایی دیگر، ایرانیان را غافل، بیخرد، کر و کُور و مُرده خطاب کرده است.[4]
3⃣سوم: سومین پیشوای این فرقه، شوقی افندی نیز بارها ایرانیان را مخاطب هتاکیهای تند خود قرار داده و ملّت شریف ایران را وحشی خطاب کرده است: «ملّتی جاهل، متعصب و متوحش (وحشی)».[5] وی همچنین قساوت و شقاوت ایرانیان را متحیرالعقول توصیف میکند و میگوید مشابه آن، حتی از وحشیان آفریقا نیز دیده نشده است.[6]
📚پینوشت:
[1]. نهاد رهبری بهائیت "بیت العدل"، پیام نوروزی سال 1397 ش.
[2]. عبدالحمید اشراق خاوری، مائده آسمانی، ، 129 بدیع، ج 4، ص 151.
[3]. مجلهی آهنگ بدیع، سال چهارم، 1328، شمارهی 5، ص 3.
[4]. عباس افندی، مکاتیب، ، 133 بدیع، ج 6، ص 87.
[5]. اسماعیل رائین، انشعاب در بهائیت، ص 42،
[6]. اسماعیل رائین، انشعاب در بهائیت، ص 42،
🔴نقد فرقههای صوفیه
♨ @n_tasavof 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
🔶 پرسش:
آیا داستان #معراج پیامبر اسلام از حکایت معراج #ارداویراف زرتشتی اقتباس شده است؟!
🔷 پاسخ:
یکی از باورهای مسلمین، #معراج پیغمبر است. معراج از ریشه عروج، به معنی بالا رفتن و متعالی شدن است که در آیات مختلفی از قرآن به آن تصریح شده است. از جمله آیات مختلف سوره اسراء و نیز آیات سوره نجم... به هر حال حکایت از این قرار بود که نبیّ اعظم، به امر الهی شبانه از #مسجدالحرام در مکه به #مسجدالاقصی در بیت المقدس (اورشلیم) راهی شدند. از کنار #دیوار_ندبه به قُدس وارد شده و از آن جا به معراج رفته و از احوال اهل آسمان خبر یافتند و آن شب بود که بسیاری از ارکان شریعت اسلام برقرار شد. لیکن چند سالی است که گروهی از باستانگرایان و آتئیستها مدعی هستند که معراج محمد (صلی الله علیه و آله) کپی برداری از معراج شخصی زرتشتی به نام #ارداویراف بود. در پاسخ به این جماعت باید بگوییم که برخی از باستانگرایان و تقریباً همه مُلحِدین عادت کردهاند هر احتمال ضعیف و هر امر نامربوطی را به عنوان یک امر حتمی و قطعی ارائه کنند. معراج پیغمبر ربطی به داستان ارداویراف ندارد. به چند دلیل:
1⃣ ماجرای معراج در قرآن بیان شده و ساخته مسلمانان نیست که بگوییم از ارداویرافنامه کپی کردهاند.
2⃣ اردوایراف اصلاً به معراج نرفت. اجازه دهید داستان ارداویراف را بازگو کنم. پس از حمله اسکندر، ایمان مردم به دین و آیین زرتشتی ضعیف شد. پس موبدان زرتشتی گرد آمدند و از میان خود، یکی را که ویراز (ارتاکویراز، یا همان ارداوبراف) نام داشت، برگزیدند و به او سه جام منگ یا همان #بنگ و #حشیش خوراندند. پس او به خوابی عمیق فرو رفت، و در عالم خواب، بهشت و جهنم را دید و از این طریق، پس از مصرف بنگ، حقانیت دین زرتشتی را دریافت.
📚 ارداویرافنامه، ترجمه رشید یاسمی، بند ۲، همچنین: فیلیپ ژینو، ارداویرافنامه، ترجمه و تحقیق ژاله آموزگار، تهران: انتشارات معین، انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران، ۱۳۸۲. و نیز بنگرید به: The book of ArdaViraf, Chapter 2, Translated by Prof. Martin Haug, of the University of Munich, revised from the MS. of a Parsi priest Hoshangji. From The Sacred Books and Early Literature of the East, Volume VII: Ancient Persia, ed. Charles F. Horne, Ph.D, copyright 1917.
وی پس از چند شبانه روز به هوش آمد و آنچه را که دیده بود، بازگو کرد و گفتههای او در کتابی به نام #ارداویراف_نامه ثبت و ضبط شده است. این در حالی است که در شریعت اسلام، استعمال مُسکِرات حرام است. پس چگونه ممکن است که #معراج پیغمبر از توهّم ارداویراف اقتباس شده باشد؟
3⃣ بسیاری از تعالیمی که در #ارداویراف_نامه آمده دقیقاً خلاف تعالیم اسلام است. مثلاً در ارداویرافنامه میخوانیم که وی به رسم دیانت زرتشتی با 7 خواهر خود #رابطه_جنسی داشت (سند: همان). و نیز آمده کسانی که با مادر و خواهر خود رابطه جنسی داشته باشند، در بهشت وارد خواهند شد. همچنین در این کتاب آمده که کشتن خرَفستَران (مورچهها، قورباغهها و لاکپشتها و...) باعث آمرزش گناهان میشود. در حالیکه جمیع این آموزهها در تضاد با تعالیم اسلام است. پس چگونه ممکن است که #معراج پیامبر از داستان ارداویراف اخذ شده باشد؟
🔴تاریخ حقیقی ایران واسلام
♨ @n_bastan 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
✅فتواهای مقام معظم رهبری در خصوص بهائیان (2)
👈تماس بهائیان با اشیائی که در معرض استفادهی ما هم قرار دارند😏:
«در صورت تماس آنها با چيزى، مراعات مسائل طهارت در رابطهی با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت هستند، واجب است.» به عنوان نمونه اگر شخصی ورزشکار⛹ باشد و در باشگاه او شخص بهائی هم مشغول ورزش است، چنانچه لباسی را که شخص بهائی پوشیده و در آن عرق کرده و رطوبت بدن او به آن لباس رسیده است، به مسلمان بدهد، بدن شخص مسلمان هم به واسطهی آن رطوبت، نجس میشود و باید برای اموری که مشروط به طهارت هستند (مثل نماز و...) بدن خود را با آب بشوید.
👈همچنین اگر دست✋ آنها به شیر آب، صابون و... که عمومی هستند، برخورد کند و رطوبت دست✋ آنها به این اشیاء برسد، باید ابتدا آن اشیاء را تطهیر کرد و سپس از آنها استفاده کرد تا نجاست آنها به دست✋ ما منتقل نشود. همچنین نسبت به ظرفهایی🍽 که بهائیان از آن غذا میخورند یا هرگونه ارتباط دیگری که موجب انتقال رطوبت بدن آنها به انسان شود، شخص مسلمان باید مراعات مسألهی طهارت را داشته باشد.
🔰🔰🌹همراه ما باشید🌹🔰🔰
🔴نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
استحالهی دین با متد #یوگا
به گزارش شبکهی #الجزیره انگلیسی،"بنیاد تدبیر" نام مجموعهای است که در سال 2015 در هند تشکیل شده است. یکی از فعالیتهای این گروه، #جذب زنان مسلمان است. در این مجموعه ترکیبی از یوگا و تلاوت #قرآن به بانوان مسلمان #هند آموزش داده میشود. عنوان این دورهها «Islamic Yoga» نامگذاری شده است.
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
💐🍃شعری زیبا درمدح ائمه معصومین (سلام الله علیهم) از عالم سنی💐🍃
🌷بحق فاطمهای که برتری داده شده بر تمامی زنان و گردنبند افتخار آویخته
🌹و به حَسَنِین دو سبط سرور دنیا و آخرت همانکه آنان را عَبا پوشاند
و به عمویش عباس و فرزندش که حبرالامه[1] لقب گرفت و مشعل اندیشه بود.
و به تمامی آل و اصحاب پیامبر و همسران و عمههایش که کَد بانوی منزل بودند
🌷 و حضرت سجاد چراغ در تاریکی و باقر که علوم را شکافت
🌹و حضرت صادق و کاظم و رضا همانکه مسجدها و مدرسهها را آباد کردند
🌷 و دیگر بزرگواران حضرت تقی و نقی پیشوایان دوازده گانه
🌹و به پایان بَخشِشان، فرزند رسول که امام منتظر و مهدی ما در آینده است[2]
پی نوشت:📚
[1]. ابوالعباس عبداللَّه بن عباس بن عبدالمطلب، پسر عموى رسول اللَّه صلى الله عليه وآله، محدّث، مفسّر، فقيه و مورخ صدر اسلام، سه سال قبل از هجرت در شعب ابوطالب متولد شد. او به علت حسن همنشينى و يادگيرى و ادبآموزى از محضر صدر عالم، حضرت مصطفى (صلى الله عليه وآله) به القابى چون، حبر القرآن، بحر القرآن، رئيس المفسرين، مفتخر گرديد. پسر عموى او محمد بن حنفيّه به جنازه اش نماز گزارد و درباره اش گفت: «مات ربانى هذه الامّه: عالم بزرگ اين امت وفات كرد.»
[2]. (جالیة الکدر بذکر اسماء اهل البدر وشهداء احد السادة الغرر)، للعلامه المورخ السید جعفر بن الحسن بن عبدالکریم البرزخی مفتی الشافعیه بالمدینه المنوره، ضبطها وعلق علیها محمد علوی المالکی الحسنی، طبع بدار السقاف، ص21،باب«الخاتمه»«وکذا بفاطمه التی فضلَّت علی ، کل النساء وقُلِّدَت عِقدَالفَخَر» «ایضا و بالحسنین سبطی سید، الکونین مَن بکساء لهما سَتَر» ...«وبِخَتمِهِم نَجلِ الرسول محمد، مهدِیِّنا الآتی الامام المنتظر»
📚جریان شناسی مکاتب اهل سنت و وهابیت⁉️ 👇👇
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
📢فریادی ازمکه، دفاع عالم بزرگ سنی از مشروعیت زیارت
👳«سید محمد بن علوی مالکی حسنی» عالم سنی که در مکه میزیست و حلقه درس قابل توجهی داشت، و علما و بزرگان مکه و رجال سیاسی کشور سعودی احترام فوق العادهای برای او قائل بودند.[1]
📝او نویسنده کتاب «الزیارة النبویه فی ضوء الکتاب و السنة» است، در مقدمه کتاب بیان میکند،
😡مخالفین معتقد بودند به اینکه زیارت پیامبر بعد وفاتش مفسده راجحه میباشد و خیری در آن نیست.و نسبت به مسلمین بد رفتاری واهانت می کردند و دلهای باصفا و بدون مشکل مسلمین را مکدر و جریحه دار می کردند.
📖پس ما را بهخاطر این افتراء و سوء ادب نسبت به پیامبر و مسلمین نگران و ناآرام کرد؛ به همین دلیل دوست میدارم اینکه شما را راهنمایی و اشاره کنم به این کتاب به نام «الزیارة النبویه فی ضوء الکتاب و السنة» در دفاع از مقام رسول خدا مسلمین، و این کمترین چیزی است که تقدیم میکند، حبیب به محبوبش.[2]
👳«محمد بن علوی» با استفاده از آیات و روایات و آراء علمای مذاهب و اجماع قولی و عملی اصحاب اثبات میکند، مشروعیت و مطلوبیت «شد الرحال»،
«آماده شدن و سفر برای زیارت مسجد و قبر و توسل به نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)» را و اینکه از سنن واجبه و از اعظم قربات و از پرفایدهترین و نتیجهبخشترین تلاشها و عبادتها میباشد، و به احدی نفع و ضرر و شفاعت نمیرساند،
📖الّا به اذن خداوند «مَن ذَاالَّذی یَشفَعُ عِندَه الّا بِاذنِه.[بقره/255] كيست كه در نزد او، جز به فرمان او شفاعت كند»، درواقع شفاعت شفاعتكنندگان، براى آنها كه شايسته شفاعتند، از مالكيت مطلقه او نمىكاهد.
📚پی نوشت:
[1]. وهابیت برسر دوراهی، آیت الله مکارم شیرازی،مدرسه الامام علی بن ابی طالب علیه السلام،1385ش ،ص 125
[2]. الزیارة النبویه فی الضوء الکتاب والسنة،السید محمد بن علوی المالکی الحسنی،القاهره: دارجوامع الحکم، المکتبة التخصصیه للرد علی الوهابیة،1424ق، ص5
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈