eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷🔶 الی_فرجه_الشریف 👈🏼👈🏼سدیر صیرفی میگوید: من همراه مفضل بن عمر , ابوبصیر , ابان بن تغلب, وارد منزل مولایمان امام صادق علیه‌السلام شدیم , دیدیم آن حضرت بر روی خاک نشسته و عبائی خیبری بدون یقه و آستین , بر تن کرده و مانند مادر جوان از دست داده جگر سوخته و حیران اشک می ریزد ؛ حزن و اندوه چهره‌اش را فراگرفته و تغییر و دگرگونی از گونه‌هایش پیداست و قطرات اشک بر پهنای صورتش جریان دارد و با خود زمزمه میکند: 🌟 سيِّدي ! غَيبَتُكَ نَفَت رُقادي، وضَيَّقَت عَلَيَّ مِهادي، وابتَزَّت مِنّي راحَةَ فُؤادي. سَيِّدي! غَيبَتُكَ اَوصَلَت مُصابي بِفَجائِعِ الاَبَد، وفَقدِ الواحِدِ بَعدَ الواحِدِ يُفني الجَمعَ والعَدَدِ؛ فَما اُحِسُّ بِدَمعَةٍ تَرقُيُّ مِن عَيني واَنينٍ يَفتُرُ مِن صَدري عَن دَوارّجِ الرَّزايا وسَوالِفِ البَلايا اِلّا مُثِّلَ بِعَيني عَن غَوابِرِ اَعظَمِها واَفظَعِها وبَواقِيَ اَشَدِّها واَنكَرِها ونَوائِبَ مَخلوطَةٍ بِغَضَبِكَ ونَوازِلَ مَعجونَةٍ بِسَخَطِكَ. 📝 مولای من! غیبت تو خواب از دیدگانم ربوده و زمین را بر من تنگ نموده و آسایش قلبی را از من برده است. آقای من! پنهانی تو درد و رنج را به سختی‌های اندوه زای روزگار پیوسته و از دست رفتن یاران, یکی پس از دیگری, امکان گرد هم آمدن و برانگیختن را از میان برده است, هنوز از یاد یک بلا و سختی دوران غیبت اشک دیدگانم نخشکیده و سوز و ناله دلم آرام نشده است که رنج و شکنج شدیدتر و دردناکتری در برابر چشمانم نمایان می‌شود. 📚 منابع: 1️⃣ کمال الدین، ج۲، ص۳۵۲ 2️⃣ بحارالأنوار ج۵۱، ص۲۱۹ 3️⃣ البرهان فی تفسیر القرآن، ج۴، ص۹۲ 4️⃣ الغیبة، شیخ طوسی، ج۱، ص۱۶۷ 5️⃣ إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ج۵، ص۹۰ 🔰 @adyanuniv 🔰
در مصیبت امام حسین سلام الله علیه !!!!! ●قالَ سیدنا الصَّادِقُ صلوات الله علیه: لَمَّا مَضَى الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ صلوات الله علیه بَكَى عَلَيْهِ جَمِيعُ مَا خَلَقَ اللَّهُ إِلَّا ثَلَاثَةَ أَشْيَاءَ الْبَصْرَةَ وَ دِمَشْقَ وَ آلَ عُثْمَانَ. ●حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه: چون حسین بن علی صلوات الله علیهما از دنیا رفت جمیع آن‌ چه خدا آفرید بر او گریستند جز سه چیز: بصره و دمشق و آل عثمان. 📜كامل الزيارات‏/ب۲۶/ح۴. 📜بحار الأنوار(ط - بيروت)/ج‏۴۵/ص۲۰۶. 📜مستدرك الوسائل/ج‏۱۰/ص۳۱۲. 🔰 @adyanuniv 🔰
خون گریه کردن آسمان ●و رَوَى سَعْدٌ الْإِسْكَافُ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ سلام الله علیه كَانَ قَاتِلُ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا وَلَدَ زِنًا وَ قَاتِلُ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ وَلَدَ زِنًا وَ لَمْ تَحْمَرَّ السَّمَاءُ إِلَّا لَهُمَا. ●و سعد اسكاف روايت كرده كه حضرت آقا امام باقر سلام الله علیه فرمود: كشنده حضرت يحيى بن زكريا زنازاده بود و كشنده حسين بن على صلوات الله علیهما نيز زنازاده بود، و آسمان سرخ نشد مگر براى آن دو. 📜الارشاد/ج‏۲/ص۱۳۲. 📜كشف الغمة(ط - القديمة)/ج‏۲/ص۹. 📜إثبات الهداة/ج‏۴/ص۵۰. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠آشنایی با فرقه‌ های صوفیه ✅7⃣ 🔸فرقه مهدويه اشراقيه گمناميه شاخه‌ای از فرقه ذهبيه است که از فرقه های تازه تأسيس صوفيه به شمار مي آيد. 🔻اين فرقه که در واقع مؤسس آن يکي از صوفيان ذهبی به نام سيد محمد (کريم زاده) محسنی است خيلي کوچک و کم جمعيت است و مرکزيت آن، شهر دزفول می‌باشد. 🔻سران فرقه مهدويه اشراقيه تأسيس فرقه خودشان را به سيد علي مبدأ نسبت مي دهند و سيد علی مبدأ آدم خيلی فحاش بوده که در دزفول به سيد کفری معروف می‌باشد. 🔻البته خود سيد کفري جزو هيچ فرقه اي نبوده است و بارها انتصاب خود را به عنوان فرقه داری تکذيب کرده است. ولی بعد از مرگش در سال 1356 ش عده ای که او را ديده بودند مانند همين سيد محمد محسنی و محمد تولايی مشهدی و هدايت الله منشی‌زادگان و سيد نورالدين عادل، مدعی جانشينی وی شدند. 🔻فرقه مهدويه گمناميه مانند ساير فرقه هاي صوفيه داراي انحرافات اعتقادي و رسم و رسومات غير مشروع در دين مبين اسلام مي باشد. 🔻از اين فرقه آثاري منتشر نشده است، فقط يک سايت ناقص را که چيزي در آن درج نشده راه اندازي کرده اند. در اين سايت مطلب کوتاهي از رساله منشی‌زادگان، درويش و صوفی اين فرقه مبنی بر حقانيت و تمجيد فرقه مهدويه گمناميه ملامتيه ذکر شده که کاملا ادعای محض می‌باشد و خواندن آن باعث تعجب و خنده می‌گردد. 📚https://www.andisheqom.com/fa/Question/View/8679 🔰 @adyanuniv 🔰
💠آشنایی با فرقه‌ های صوفیه ✅8⃣ 🔸بهار علیشاه رئیس سلسله خاکسار غلام علیشاهی در خانقاه کوفه سکونت داشته پس از 95 سال عمر در حالی که 42 تن شیخ مجاز به جانشینی معین کرده بود، عاقبت الامر در 13 رجب سال 1355 در گذشت. 🔻در بین مجازین او بر سر جانشینی اختلاف شدید افتاد، آنهایی که توان شورش و قیام و ایستادگی بر ادعای بی مدرکی خویش داشتند قد علم نموده بساط ریاست را به خود اختصاص دادند. 🔻لیکن در این جمع حاج مطّهر علیشاه به اعتبار فرمان جانشینی که به خط حاج مستور علیشاه کرمانی بود بر دیگر رقیبان چیره گی یافت و رییس فرقه خاکساریه شد. 🔻فرقه خاکساریه اغلب کشکولی به دست داشته و یا تبرزینی بر روی دوش گرفته و کلاهی نمدی بر سر دارند و گدایی و پرسه‌زنی می‌کنند. 🔻بعضی این سلسله را ادامه ی قلندریه می دانند و برخی دیگر بر این باورند که موسس آن، پدر شاه عباس صفوی بوده است. 🔻حاج مطهرعلیشاه بنابه وصیتش، در لاهیجان در جوار مقبره شیخ زاهد گیلانی (متوفی ۷۰۰)، در باغچه ای متعلق به خاکساریه به خاک سپرده شد. 🔻امروزه از ۳ گروه خاکساران، بیش از همه گروه غلامعلی شاهی و شمار اندکی از گروه معصومعلی شاهی در ایران باقی مانده‌اند که بیشتر در تهران، مشهد، شیراز، کرمانشاه و اهواز سکونت دارند. 📚مدرسی عالم، عبدالکریم، بیوگرافی ۱۰۰۰ درویش، یا، حدیقةالعرفاء، ص ۴۷_۵۲ 🔰 @adyanuniv 🔰
💠 آشنایی با فرقه‌ های صوفیه ✅9⃣ 🔸این فرقه از جدیدترین و بی‌بنیادترین فرقه‌های صوفیه شیعی مذهب است که در یک قرن اخیر تأسیس شده و خود را منسوب به آویس قرنی می‌دانند که مرکزیت آن در آمریکا است. 🔻موسس این فرقه، جلال الدین علی میر ابوالفضل عنقا، سی و نهمین قطب این سلسله می باشد که بعد از وفات او پسرش میر قطب الدین محمد عنقا چهلمین قطب این فرقه شد که در سن ۷۵ سالگی در سال ۱۳۴۱ شمسی وفات نمود. 🔻 بعد از میر قطب الدین عنقا پسرش صادق عنقا در سال ۱۳۴۱ بعد از نزاع با برادرش، عنوان قطب سلسله اویسیه را به عهده می‌گیرد و در سال ۱۳۵۹ شمسی در آمریکا از دنیا می‌رود. 🔻صادق عنقا بعد از قطبیت، لقب طریقت شاه مقصود برخود نام نهاد و از همان اول پسرش صلاح الدین علی نادر عنقا را به جانشینی خود برگزید و آرم مخصوص که دو هلال سر تبرزین که مقابل هم قرار گرفته است، برای خود انتخاب نمود. 🔻قطب فعلی فرقه اویسیه، صلاح الدین علی نادر عنقا است که پدرش شاه مقصود محمد صادق عنقا او را در زمان حیاتش به جانشینی انتخاب کرد، او در اوایل انقلاب به امریکا فرار کرد و هم اکنون در امریکا و اروپا و عده ای از شهرهای ایران فعالیت دارند. 📚مدرسی چهار دهی، نورالدین، سیری در تصوف، تهران، اشراقی- صفار، چاپ سوم،1390، ص315 و 413. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠ادعای مهدویت در تصوف💠 🔸از عقاید سلسله صوفیه گنابادیه، مهدویت نوعیه است. براساس این نظریه علاوه بر مهدویت خاصه حضرت ولی‌عصر (عجل الله فرجه)، مهدویت نوعیه‌ای وجود دارد که به اقطاب سلسله اختصاص می‌یابد و از آن به مهدی ظلی یا تبعی یاد می‌شود. 🔻وجود اصطلاحاتی چون خلیفه الله، قطب، قطب الاقطاب، جام جهان‌نما، غوث اعظم، ولیّ کامل، خضر راه، پیر کامل و برخی دیگر از این دست تعابیر رایج در فرهنگ و زبان صوفیان ناظر بر مهدی و مهدویت است. 🔻بعضی از شیوخ واقطاب صوفیه در این باره گفتند: «اعتقاد به وجود امام به عنوان قطب عالم امکان با مفهوم قطب در تصوف یکسان است! قطب و امام هر دو مظهر یک حقیقت و دارای یک معنا و اشاره به یک شخص است.» ♻️صوفیان با این سخنان، قائل به مهدویت نوعیه هستند و با این حساب به تعداد امامان در هر عصر و زمانی اضافه می گردد. 📚آزمایش، مصطفی، مجموعه مقالات فصلنامه عرفان ایران، تهران، انتشارات حقیقت، چاپ اول، 1379، ش7 ص33- 34. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠توحید وارونه در تصوف💠 🔸یکی از انحرافات فرقه صوفیه، ترک مقدسات اسلام و انجام اعمال خلاف شرع است، که توجیهاتی مانند داشتن راهنما و پیر در این مسیر و امتحان مرید توسط مراد و شیخ داشته‌اند که این مسئله چیزی جز استمرار رابطه مراد و مریدی و حفظ تشکیلات خود نیست، لذا مجبور شدند شیخ تراشی‌های زیادی داشته باشند. 🔻در کلام بعضی از بزرگان صوفیه آمده که مرید در نزد شیخ، همانند مرده در دست غسال است، یعنی از خود هیچ اختیاری ندارد و هر چه مراد بگوید تسلیم محض شود. 🔻نجم رازی در این رابطه گفته: «مرید باید که به‌ظاهر و باطن تسلیم تصرفات شیخ باشد و به تصرف اوامر و نواهی و تأدیب شیخ، زندگی کند، همچون مرده که در تصرّف غسّال است و اگر او را به خلاف شرع دستور دهد، اعتقاد پیدا کند که اگرچه ظاهراً خلاف است اما شیخ خلاف نکند.» 📚نجم رازی، ابوبکر بن محمد، مرصاد العباد، مصحح ریاحی، نشر علمی و فرهنگی، تهران، 1371، ص 259. ♻️در کجای اسلام آمده است که برای رسیدن به قرب الهی، باید نماز را ترک کرد و خلاف شرع انجام داد، تقرب به خداوند متعال با انجام واجبات و ترک محرمات محقق می‌شود نه با انجام خلاف شرع. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠ادعای ارتباط تصوف با ائمه معصومین‌ع💠 🔸از ادعاهای صوفیان نسبت به سران و مشایخ خود، ارتباط آنان با ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) است که قضایا و حکایاتی ساختگی از این افراد در کتب مختلف ذکر شده تا اینچنین نزدیکی تصوف با تشیع را نشان دهند؛ در حالی که این ارتباط با اهل‌بیت (ع) طبق شواهد تاریخی دروغ و ساختگی است. 👈مثلاً در مجالس المؤمنین آمده است که «ابو یزید بسطامی تلمیذ حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) و سقا و محرم اسرار ایشان بود، شقیق بلخی از تلامذه امام همام موسی الکاظم (علیه‌السلام) است و ابراهیم ادهم از خدمت امام همام محمد بن علی الباقر (علیه‌السلام) استفاده حقایق و معارف نموده.»[1] 🔻صرف‌نظر از صحت و سقم چنین حکایاتی، صوفیان با نقل و ترویج گزارشاتی از این دست، درصدد بیان نزدیکی تصوف و تشیع بوده‌اند. 🔻بسیاری از این قضایا که در شأن صوفیان نقل شده، ساختگی و دروغ است. مثل همین قضیه بایزید که وقوع ملاقات و ارتباط وی با حضرت صادق (علیه‌السلام) ناممکن و از دروغ‌های بزرگ صوفیه است. زیرا در صورتی که مدت عمر بایزید، چنان‌چه خود صوفیان گفته‌اند 73 سال باشد و خواه وفات وی در سال 234 یا 261 هجری قمری باشد، به هر حال ولادت وی سال‌ها بعد از شهادت امام صادق (علیه السلام) که در سال 148 قمری بود اتقاق افتاده است. بنابراین ملاقات آنها ناممکن خواهد بود و این مطلب جز داستان‌سرایی صوفیه نمی‌تواند باشد. 📚[1]شوشتری، قاضی نورالله، مجالس المؤمنین، تهران، ۱۳۶۵ش، ج2، ص20. 🔰 @adyanuniv 🔰
دوره تخصصی کارگاهی "راستگرایی دینی در عرصه بین الملل و پیامدهای آن" مدرّس: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمّد مسجدجامعی؛ سفیر سابق ایران در مراکش و واتیکان / عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب / ... محورها: - مفهوم راستگرایی و کلیسای اوانجلیکال؛ - زمینه های قدرت یابی راستگرایان؛ تکنولوژی جدید؛ - پیامدهای قدرت یابی راستگرایان: عمومی و منطقه ای؛ - آینده راستگرایی و چالشهای آن. پنجشنبه 99/08/01 مهلت ثبت نام: تا 99/07/28 به همراه اعطای گواهینامه دوزبانه (فارسی و انگلیسی) 🔰 @adyanuniv 🔰
گفتم که عمر ماه صفر رو به آخر است دیدم شروع محشر کبرای دیگر است گردون شده سیاه و فضا پر زدود و آه تاریک‌تر ز عرصه تاریک محشر است گرد ملال بر رخ اسلام و مسلمین اشک عزا به دیده زهرای اطهر است گفتم چه روی داده که زهرا زند به سر دیدم که روز، روز عزای پیمبر است پایان عمر سید و مولای کائنات آغاز دور غربت زهرا و حیدر است (میثم)
🔴سازمان جاسوسی بهائیت (1) 🗣جریان بهائیت مدعی تأسیس دین جدید و مسلکی مذهبی است، اما بررسی اندیشه، رویکرد و رفتار آن‌ها نشانگر آن است که نه با یک دین و آیین، بلکه با یک سازمان و تشکیلات جاسوسی و تروریستی مواجه هستیم. 📜بخشی از شواهد دال بر ماهیت جاسوسی بهائیت: 1️⃣بی‌قیدی و اباحه گری افراطی 💦مطلق‌انگاری طهارت: 💧از جمله اعتقادات بهائیت مطلق انگاری طهارت است که از نمونه های آن نیز می توان به پاکی منی، جواز ازدواج با محارم، ارتباط زن با چند مرد، ربا، استمناء، حرمت امربه‌معروف و نهی از منکر و… اشاره کرد. قره‌العین در واقعه بدشت خطاب به پیروان باب می‌گوید: ای صحاب، این روزگار از ایام فترت شمرده می‌شود، امروز تکالیف شرعیه به‌یک‌باره ساقط است و این صوم (روزه) و صلوه (نماز) و ثنا و صلوات کاری بیهوده است… پس زحمت بیهوده بر خویش روا ندارند و زنان خود را در مضاجعت (هم‌خوابگی و هم‌بستری) طریق مشارکت بسپارید (تاریخ جامع بهائیت، بهرام افراسیابی، ۱۱۴.) 🕌نفی تعصب به اصول اعتقادی: بهاییان در اجتماع، یک رنگ و در درون سازمان خودشان رنگی دیگر دارند، چون جریان بهائیت از باورهای اعتقاداتی مسلمانان عبور کرده‌اند و دیگر قید و بندی ندارند، بی‌قید و لاقیدی شاخصه اصلی بهائیت است، یکی از بندهای اصلی بهائیت این است که تعصب به هیچ‌چیز ندارند، این بی‌تعصبی از خانه شروع می‌شود تا مباحث بزرگ‌تر و عظیم‌تر، یعنی ملت را در برمی‌گیرد، اگر دیدیم آن باورهایی که اعتقاد داشتند، رعایت نمی‌کردند، متوجه خواهیم شد، بهایی هستند (خبرگزاری فارس) 🔰@Adyanuniv🔰