تلنگری به ترفندِ تمثیل در تبیین تثلیث
آموزه ی تثلیث با چالش خرد ستیزی روبروست؛ اما مومنان مسیحی نمی توانند از این باور عبور کتتد. آنان به روش های گوناگونی در پی توجیه (عقلانی سازی) تثلیث اند. تمثیل یک روش است. الهیدانان به چیزهای گوناگونی مثال می زنند. آنان، گاه به آب، گاه به گیاه، گاه به ذهن، گاه به ژن، گاه به مثلث، گاه به مکعب مثال می زنند؛ اما این تمثیل ها، همه گمراه کننده و مغالطی هستند.
واقعیت آن است که تثلیث سه شخص است. شخص یعنی موجود دارای آگاهی، اراده و کنش. شخص های تثلیث، چیز نیستند؛ بلکه کس هستند.
_____________
[https://www.christianitytoday.com/biblestudies/bible-answers/theology/what-does-it-mean-that-god-is-three-in-one.html
#تمثیل
#تثلیث
#نقد
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
🔹 تنها دوستان و همراهان قرآن و اهل بیت علیهم السلام، اهل نجات و رستگاری هستند،
🔹 مابقی عاقبتشان، هلاکت و عذاب است،
👈 حتی اگر همسر و فرزند پیامبر و امام باشند
👇👇👇👇
🌴 آیه 170 الی 172 سوره شعراء 🌴
🕋 فَنَجَّيْناهُ وَ أَهْلَهُ أَجْمَعِينَ
🕋 إِلَّا عَجُوزاً فِي الْغابِرِينَ
🕋 ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ
⚡️ترجمه:
پس او وتمام خاندانش را نجات داديم.
مگر پيرزنى (زن لوط) كه در ميان بازماندگان بود.
سپس، ديگران را ريشهكن كرديم.
#قران
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✳️حاصل تفکرات اشو در مورد خداوند(3)
✅از ديدگاه وي، خدا قابل تعريف نيست، اما خودش خداوند را با بيانات متعدد و متناقض، تعريف كرده است.
✅در خصوص شناخت خدا، وي گاهي بهطور مطلق منكر شناخت خداوند ميشود، اما گاهي شناخت خداوند را مشروط به شرايطي مثل فراموش كردن همه چيز در مورد خداوند، شادمان بودن و... امكانپذير ميداند و اين موجب تناقض است.
⬅️پاسخ اشو به اين سؤال كه «آيا ميتوان خدا را توصيف كرد يا خير» منفي است؛ زيرا از نظر وي، اگر انسان به وسيلة كلمات بگويد: خدا بخشنده است، غيربخشنده بودن او را اثبات كرده است. اما خودش صفاتي را براي خداوند برشمرده كه عقیدهاش را مبنی بر نفی توصیف خداوند مورد نقض قرار میدهد.
📚مقاله نقدي بر خداشناسي اشو، علي ارشد رياحي.
#عرفان_کاذب_حاصل_تفکرات_اشو
#تعریف_متناقض_منکر_شناخت_توصیف
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حاصل تفکرات اشو در مورد خداوند(4)
⭕️اشو از چهار صفت در مورد خداوند سخن ميگويد: آيا خداوند واحد است؟، وي گاهي خداوند را واحد ميداند و گاهي براي او شريك يا شركائي قرار ميدهد كه این نیز تناقضی دیگر است و باطل می باشد. اما اينكه آيا خدا قادر است؟، از نظر وي، خداوند كه علت هستيبخش است و شيطاني كه مخلوق اوست، هر دو از قدرت بيبهرهاند. درصورتيكه عدم قدرت خداوند، موجب نياز او به موجودي قدرتمند ميشود و اين با واجبالوجود بودن خدا ناسازگار است.
👌اما در خصوص اينكه آيا خداوند كامل است؟ از ديدگاه اشو، خداوند ناقص است، به همين دليل، خدا وجود دارد. اگر او كامل باشد، حركت، رشد و تكامل وجود ندارد. درنتيجه، بايد بميرد. در نقد اين مطلب بايد گفت: خدا حركت ندارد؛ زيرا حركت موجب تغيير است و تغییر، صفت موجودات ممكن است.
بالاخره اينكه آيا خداوند در چيزي وجود دارد؟
⭕️اشو گاهي خداوند را موجود در اشيا ميداند و گاهي وجود او در اشيا را نفي ميكند. این دو قول با یكدیگر ناسازگارند.
📚مقاله نقدي بر خداشناسي اشو، علي ارشد رياحي.
#عرفان_وارداتی_اشو_تناقض
#خداوند_ناقص_ناسازگار
عضویت درکانال👇👇👇👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حاصل تفکرات اشو در مورد خداوند(5)
🔷یکی از موضوعات از نظر اشو، وصول انسان به خداست. وي در پاسخ به اين سؤال كه «آيا وصول انسان به خدا ممكن است، يا خير» در جايي ميگويد: از طريق تجربة شخصي ميتوان به خداوند نائل شد، اما در جايي تجربة خدا را غيرممكن دانسته، تصريح ميكند: تجربة خدا ممكن نيست؛ زيرا هرچه ابزار رسيدن به خداوند باشد، در نهايت نابود ميشود. ولي اشو باز هم دچار تناقض شده؛ زيرا راههايي براي رسيدن به خداوند نام برده است كه از آن میان میتوان به عشق كه از نظر اشو ابزار رسیدن به خداست، اشاره نمود.
#عرفان_کاذب_اشو_تفکرات
#وصل_خدا_تجربه_عشق
عضویت درکانال👇👇👇👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠علت مقید نبودن صوفیان به شرع
🔸برخی از صوفیان خود را در بند شرع نمیبینند و از این روست که تکلیف را از خود ساقط میدانند.
🔹یکی از دلایل اسقاط تکلیف در میان ایشان برتر دانستن خود از شرع است. لذا در مورد ایشان گفته شده:
👈«صوفی پخته میل ندارد خود را به زنجیرهای قوانین شرع و آداب و عادات مصنوعی اجتماع و اخلاق مصنوعی عرفی، مقید سازد و هیچگاه به آسانی زیر بار آنچه که مردم به حکم عادت و تقلید، خوب یا بد میدانند نمیرود و خود را برتر از هر بدی و خوبی میشمرد و هیچ وقت با ترازوی عقل و عرف عامه اعمال خود را نمیسنجد؛ ...» [1]
♻️اگر در جواب این گروه جاهل حتی نخواهیم به دلایل علمی چنگ بزنیم، باید با زبان عوام فهم به ایشان بگوییم،
🔻آیا صوفیگری دین یا مذهبی جدای از اسلام است یا نه؟
🔻اگر هست که سخن شما هر چه باشد نباید آن را در حیطه دین اسلام بررسی کرد و مقام سخن، مقام دیگری خواهد بود.
🔻اما اگر شما صوفیان ادعای مسلمانی دارید، کدام فرقه از فرق اسلامی همانند شما سخن گفته و معتقد به آداب و رسوم شما هستند؟
🔰با بررسی در فرق اسلامی، هیچ فرقهای را نمییابیم که همانند شما سخن گفته باشند و همگی حداقل بر اصولی همانند شرع و شریعت مقید هستند. پس چرا شما به این امور مقید نیستید؟
📚پینوشت:
1. آقا تهرانی میرزاجواد، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، تهران، چاپ دوم، 1395، ص 82.
#نقد_تصوف
#شریعت
#تکلیف
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تردیدهای تثلیث
موضوع چگونگی ایجاد و حفظ باورها در آدمی، موضوع عجیب و خواندنی است. باورها، هر چند نادرست و خطر آفرین باشند، به آسانی حذف و اصلاح نمی شوند. آموزه ی تثلیث (یک ذات و سه شخص)، بنیان مسیحیت تبشیری/پولسی است؛ اما دارای ابهام و معماست. یکی از این ابهامات به واژه ی شخص/اقنوم/persona بر می گردد. آقای توماس میشل در این باره می نویسد:
««نویسندگان مسیحی عرب زبان برای رساندن مفهوم تثلیث از واژه ی یونانی الاصل اقنوم و از کلمه ی صفت (به معنای مظهر) استفاده کرده اند. معادل لاتین کلمه ی اقنوم، Prrsona است به معنای ماسک یا راه وجود. این کلمه لاتینی بعدا از معنای اصلی خود خارج شده و دیگر به معنای راه وجود و عمل نیست؛ بلکه بر شخص و فرد ممتازی دلالت می کند که از خرد، اراده و مسولیت مخصوص به خویش برخوردار است. به همین دلیل هرگاه مسیحیان عصر ما از خدای یکتا در سه persona سخن می گویند، خطر بدفهمی وجود دارد و ممکن است کسی تصور کند که مسیحیان معتقد به وجود یک خدای متشکل از سه فرد یا سه شخص یعنی چیزی شبیه به مجموعه سه چیز هستند. این تصور به تعالیم صحیح مسیحیت ربطی ندارد و شوراهای کلیسایی قدیم آن را به هیچ وجه نپذیرفته اند. نویسندگان مسیحی قدیم نیز هیچگاه از تثلیث به عنوان یک خدا در سه شخص سخن نگفته اند».*
---
*کلام مسیحی، توماس میشل، ترجمه حسین توفیقی، چاپ سوم، قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، 1387، صص 75 – 76.
#تثلیث
#شخص
#توماس_میشل
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✅ اقتدای حضرت عیسی علیه السلام در نماز به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف (در کتب معاصر اهلسنت)
محمد ادریس کاندهلوی از علمای بزرگ اهلسنت مینویسد:
🔸 از ابو امامه روایت است که حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله) ایراد سخنرانی فرمودند و در اثنای سخنان چنین فرمودند: مهدی (علیه السلام) مرد صالحی است ایشان در مسجد جامع دمشق برای اقامه نماز صبح بر مصلی میایستد که ناگهان حضرت عیسی علیه السلام از مناره شرقی آن نزول کرده با دیدن او خود را از مصلی کنار میکشد و به او میفرماید: ای پیامبر خدا شما امامت بفرمایید. حضرت عیسی (علیه السلام) در حالی که دست مبارکش را بین دو شانه حضرت امام میگذارند و میفرمایند خیر. فقط خود شما امامت کنید، زیرا اقامه این نماز برای شما گفته شده است. سپس حضرت مهدی (علیه السلام) اقامه نماز میکنند و حضرت عیسی (علیه السلام) به او اقتدا مینمایند تا روشن شود که به عنوان رسول نازل نشده بلکه به عنوان تابع و مجدد در امت محمدیه آمدهاند.
📚 ظهور مهدی (محمد ادریس کاندهلوی) صفحه ۱۳-۱۵
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
#سه شنبه-های-سمیناری
🔹سمینار تخصصی نقد بهائیت
استاد ارائه دهند: سرهنگ شاداب عسکری
استاد ناقد: دکتر حجت حیدری چراتی
زمان: سه شنبه 1400/09/09
ساعت: 10:00 الی 12:00
لینک ورود به جلسه:
https://b2n.ir/a95618
عضویت در کانال👇
https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
🔰افزایش عمر و روزی
قال رسول الله صلى الله عليه و آله
مَنْ سَرَّهُ أَنْ يُنْسَأَ لَهُ فِي عُمُرِهِ وَ يُوَسَّعَ لَهُ فِي رِزْقِهِ فَلْيَتَّقِ اللَّهَ وَ لْيَصِلْ رَحِمَه
هر كس دوست دارد كه عمرش طولانى و روزى اش زياد شود، تقواى الهى پيشه كند و صله رحم نمايد.
الزهد ص 39 ، ح 104 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 71 ، ص 102، ح 56
#حضرت_محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)
#پیامبر_اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)
#روزی #تقوا
#صله_رحم
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
یک بام و دوهوای دراویش در جریان آیت الله گلپایگانی
🔸با وجود اینکه آیت الله صافی گلپایگانی از مخالفان سرسخت فرقههای صوفیه است و تصوف را از اساس باطل می داند ولی در جریان نصحیت ایشان به سران دولت، این صوفیان اشک تمساح ریخته و خود را از حامیان این عالم بزرگ معرفی کردند.
🔸محمد اسماعیل صلاحی قطب خود خوانده دراویش گنابادی به دنبال بهره برداری سیاسی از سخنان این مرجع بزرگوار، به نقل از نورعلی تابنده می گوید:
👈«حضرت آقا [نورعلی تابنده] در مورد آقای صافی و نیز مرحوم گلپایگانی بزرگ میفرمودند: آن دو اگرچه مخالف تصوف به شمار میروند ولی در مخالفت خود صدق دارند و فهم آن دو درباره تصوف اینگونه بوده و بنابراین صدق ایشان درخور احترام است در حالی که دیگران این صداقت را در اظهار نظر ندارند»
🔻بنابراین فرمایش، اظهار نظر اقای صافی صادقانه و خالصانه است و جا دارد که مسئولین به رهنمودهای ایشان عمل کنند.» [1]
🔰چرا دراویش گنابادی که به خلوص و صداقت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی پی بردهاند، مجالس درویشی خود را تعطیل نمیکنند؟
🔻درحالی که آیت الله گلپایگانی این صوفیان را منحرف و شرکت در مجالس آنان را حرام می دانند.
📚پی نوشت:
[1]. صفحه شخصی محمد اسماعیل صلاحی در فضای مجازی، 10/ 8/ 1400.
#نقد_تصوف
#آیت_الله_صافی
#صلاحی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نظر آیت الله صافی گلپایگانی درباره صوفیان
🔸حضرت آیتالله صافی گلپایگانی از علما و مراجع تقلید، یکی از مخالفین صوفیان بوده و در اینباره میفرمایند:
👈«صوفیه با فرقهها و انشعابات بسیاری که دارند اگرچه در انحراف در یک سطح نیستند و بسا که برخی از آنان از طبقه اسلام شمرده نشوند، در مجموع منحرفاند و عقاید خاصه ای که دارند غیر اسلامی است؛ بنابراین مشارکت در ایجاد بناها و مراکز تبلیغی آنها و شرکت در محافل آنها خلاف شرع و حرام است.» [1]
🔰حتی آیتالله صافی گلپایگانی هرگونه ارتباط و ازدواج با دراویش را جایز نمیدانند و میفرمایند:
🔻«هر نوع ارتباطی که موجب ترویج و تقویت فرق ضاله (بهاییت- صوفیه) باشد جایز نیست و ترک مجالست و مصاحبت با آن ها لازم است. به مؤمنین توصیه می کنم از معاشرت و مجالست مخصوصاً مزاوجت و رفاقت با آن ها جداً پرهیز و احتراز نمایید که معرض خطرات و مفاسد بزرگ است.»[2]
[1]. محمودی سید محسن، مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، انتشارات فرهنگی صاحبالزمان (عج)، ورامین، 1381، ج 1، چاپ هشتم، صص 19-21.
[2]. صافی گلپایگانی، لطف الله، جامع الاحکام، نشر دفتر تنظیم و نشر آثار آیت الله صافی، ج2، ص 95.
#نقد_تصوف
#صافی_گلپایگانی
#آیت_الله_صافی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽نقدوبررسی مبانی مکتب اشو
✅نفی خدا و همه چیر از مبانی مکتب اشو
🎤استاد فعالی
#عرفان_کاذب_اشو
#نقد_مبانی_مکتب
#نفی_خدا
عضویت درکانال👇👇👇👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢نجات از دیدگاه اُشو
⬅️هنگامی که آموزههای اُشو را بررسی میکنیم چند عنوان اصلی توجهمان را به خود جلب میکنند: روابط جنسی خارج از چارچوب زناشویی رسمی، عشق آزاد، کوندَلینی یُگه و مراقبه بر مبنای حرکت انرژی در هفت چَکره، رسیدن به مقام نجات نهایی یا نیروانه و زُربای بودایی. برای شناخت صحیح و دقیق نجات در آموزههای اُشو نخست میبایست مفهوم و این آموزههای بنیادین و رابطه آنها با هم، در چارچوب سه پرسش اصلی «نجات از چه؟»، «با چه؟»، و «به سوی چه؟»، روشن شود.
📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجاتشناسی اُشو؛ نجاتشناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره
#عرفان_نوظهور_اشو
#نجات_روابط__جنسی
#عشق_کوندلینی_مراقبه
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢نجات از دیدگاه اُشو(2)
✅با توجه به آموزههای اُشو، کسی که در راه نجات گام برمیدارد، میبایست دو مرحله مهم را بپیماید:
1️⃣در مرحله نخست سالک میبایست عشقی کامل را از راه رابطه جنسی آزاد و بدون التزام به قید و بندهای ازدواج تجربه کند. چنین عشقی موجب پدید آمدن مدار الکتریکی ویژهای بین زن و مرد میشود که نیاز جنسی و گرایش به جنس مخالف را برای مدتهای طولانی برطرف میسازد؛
پس از پیمودن این مرحله و کسب عشق کامل، فرد آماده میشود تا وارد مرحله دوم شود. 2️⃣در این مرحله سالک هفت چکره را مطابق یُگه کوندَلینی، بهسلامت از سر میگذراند و پس از عبور از سه سمادْهی به مقام نجات نهایی یا نیروانه دست مییابد.
سیدمحمد روحانی،مقاله نجاتشناسی اُشو؛ نجاتشناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره
#عرفان_نوظهور_اشو
#نجات_روابط__جنسی
#آزاد_مرحله_هفت_چاکراه
عضویت درکانال🔻👇🔻👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✅ مشروعیت #توسل با توجه به آیه ۶۴ سوره نساء
یکی دیگر از علمای حنبلی مذهب #اهل_سنت که قائل به جواز توسل با توجه به ایه ۶۴ سوره نساء است #سیوطی_رحیبانی است .
او هم از بزرگان #اهلسنت و بزرگان حنابله است که آموزش میدهد کسانی که به زیارت #رسول_خدا (صلی الله علیه و آله) می روند ، چه مطالبی را بگویند.
👈🏼👈🏼او می نویسد :
#زیارت قبر نبی مکرم اسلام (ص) و قبر دو همراه ایشان ابوبکر و عمر سنت است…
[و در صفحه بعد به آیه قرآن کریم استدلال کرده و می گوید زمانی که به زیارت آن حضرت رفتند ، چه مطالبی را بیان کنند]
👈👈 زمانی که به زیارت قبر #رسول_الله ( صلی الله علیه و آله) رفتید ، این آیه را بخوانید و بعد از آن خطاب به #پیامبر_خدا (صلی الله علیه و آله) بگویید : ای رسول خدا من آمده ام تا از گناهان خود استغفار کنم و شما را نزد خداوند شفیع قرار دهم . خدایا از تو میخواهم که من را ببخشی همان طوری که در زمان حیات پیامبرت هر کسی میآمد و این آیه را می خواند و از ایشان طلب #شفاعت می کرد و تو او را میبخشیدی ، من را هم که بعد از وفات حضرت آمده ام ، ببخش و مورد مغفرت خود قرار بده .
📚 مطالب اولی النهی ج2 ص441
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
🔹 چقدر جهالت و حماقت! این آدمی با این که یقین دارد به حضور خدا، به حساب کتاب قبر و قیامت و به حقانیت قرآن و پیامبر، ولی باز پشت به حقیقت کرده و بخاطر خودخواهی و هوای نفس، مخالفت میکند با مسیر و مرام مؤمنان.
🔹 به علم و فقاهت مان مغرور نشویم که حتی با یقین به توحید و معاد نیز، خطر میچرخد دور سرمان لحظه به لحظه
🔹 چه تضمینی هست که روز ظهور آقا و فراخوان مؤمنان، محبت دنیا را بر جانفشانی در رکابش ترجیح ندهیم؟! مگر کوفیان حسین علیه السلام را نمی شناختند و یقین نداشتند به حقانیتش؟!
👈 ما هم یقین داریم به حقانیت فرزند فاطمه سلام الله علیها
ولی... ولی....🏡🚘💰💶و...👉شاید اینها کارمان را بسازند، ظهر عاشورا😔
👇👇👇👇
🌴 آیه 14 سوره نمل 🌴
🕋 وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَيْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ ظُلْماً وَ عُلُوًّا فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ
⚡️ترجمه:
و با آن كه در دل به آن يقين داشتند، از روى ستم و برترى جويى انكارش كردند، پس بنگر كه فرجام تبهكاران چگونه است.
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
ایمانِ ایمانی یا ایمانِ عقلی ؟ ایمان گرایی، استدلال عقلی در رد عقل
باورهای آدمی باید مدلل باشد؛ و گرنه هر خرافه ای نهادینه می شود. متعلق باور، گاه امری دینی و گاه تجربی، تاریخی، روانشناختی و ... است. باورها دینی باید مدلل شوند تا درست و نادرست شان معلوم شود؛ اما خیلی از ایمان داران در ادیان زیر بار این اصل نمی روند. تعقل/منطق و استدلال، در جهان مسیحیت - برای نمونه و در موضوع تثلیث - جای خود را به ایمان می دهد. عالمان مسیحی می گویند باید ایمان آورد! آنان می گویند، مرغ عقل،در سپهر دین، یارای پرواز ندارد. الهیدانان مسیحی می گویندکه تثلیث را نمی توان با عقل فهمید.
چالش این ادعا در این است که:
اگر ایمان اصل و اساس باور باشد، آرا و اقوال فاسد و مغالطی و باطل دیگران را چگونه طرد و انکار کنیم؟ آیا جز از طریق استدلال و نشان دادن فقدان پایه منطقی برای آن ها؟! اساساً رد کردن عقل/منطق و نشاندن ایمان به جای آن، خود یک استدلال و قیاس منطقی است؛ زیرا ادعای عدم شایستگی و توانایی عقل در درک و دریافت اصول دین و لزوم ایمان آوری برای مستفیض شدن، خود، مبتنی بر منطق است. شکل و مقدمات این ادعا، منطقی است؛ یعنی استدلال منطقی می کنند که نباید استدلال منطقی کرد!
---
با بهره بردن از: منزلت عقل در هندسه معرفت دینی جوادی آملی، مرکز نشر اسراء، چاپ سوم زمستان ۱۳۸۷ هجری شمسی، ص ۱۸۸.
#تثلیث
#عقل_منطق
#ایمان
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔷پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه ادیان و مذاهب
🔸جذب سراسری از سازمان سنجش در سال ۱۴۰۱
✅ در ۱۵ رشته
🔰 مهلت ثبت نام تا دوشنبه 12 آذرماه
👈لینک ثبت نام:
https://b2n.ir/t87950
✅ دفترچه دکتری
https://b2n.ir/e64084
✅ آشنایی با رشته های دکتری
https://b2n.ir/d23767
📲09383307241
☎️051 3855 1264
عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
🔰شرف دین و آخرت
✍️رسول خدا(ص) فرمودند: همنشینى با اهل دین شرف دنیا و آخرتست
محَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِیلَ عَنِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَيْرٍ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ حَازِمٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص)مُجَالَسَةُ أَهْلِ الدِّینِ شَرَفُ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ
📚اصول كافي جلد۱ صفحه: ۱۱۱ رواية:۸۰
#حضرت_محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) #پیامبر_اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)
#همنشینی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مراحل حرکت به سوی نجات از دیدگاه اُشو(3)
🔹یکی از مهمترین پیشفرضهای اُشو این است که ماحصل ازدواج سنتی که در چارچوب قانون صورت میگیرد، همواره عشقی زودگذر و ناپایدار است. او با نادیده گرفتن موارد بسیار فراوانی که ازدواج قانونی و سنتی به عشقی پایدار و واقعی انجامیده، و همچنین بدون توجه به هرجومرج و مشکلاتی که نفی قوانین ازدواج در جامعه ایجاد میکند، ازدواج سنتی را نکوهش میکند و معتقد است ازدواج با قیدوبندهایش مانع روبط جنسی آزاد و کامل میشود و درنتیجه کسب عشق کامل را ناممکن میکند.
🔹به باور اُشو تشکیل خانواده و ازدواج سنتی نه نیازی فطری، بلکه رسمی است که از دوران باستان بر ما تحمیل شده است. به باور او اگر به مطالعه خانوادههای گوناگون در سراسر جهان بپردازیم، خانوادههای انگشتشماری را میتوان یافت که واقعاً از زندگیشان راضی باشند. بیشتر خانوادهها دچار مشکل و اختلافاند. چه بسیار فرزندانی که قصد نابود کردن والدینشان را کردهاند و چه بسیار همسرانی که در کشتن یکدیگر کوشیدهاند. اگر عشق آزاد وجود داشته باشد، انسانها تنها به خاطر اینکه از همنشینی با هم خشنود میشوند با هم هستند، نه هیچ چیز دیگر.
📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجاتشناسی اُشو؛ نجاتشناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره
#عرفان_نوظهور
#اشو_نجات_مراحل
#نکوهش_ازدواج
عضویت درکانال🔻👇🔻👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢عشق آزاد در آموزه های اشو
⬅️او معتقد بود که عشق، نخست با عشق به خود آغاز میشود. عشق به خود، یعنی لبریز شدن از خود. چنین عشقی پدیدهای بنیادین است که تنها پس از آن میتوان به دیگران عشق ورزید. در این عشق باید فرد خود را بپذیرد.
⬅️از نظر اُشو عشق آزاد به معنای عشقی گذرا و موقتی نیست، بلکه بسیار عمیقتر از آن چیزی است که معمولاً به آن عشق میگویند. چنین عشقی توسط قانون، دادگاه یا پلیس ضمانت نمیشود، بلکه ضمانت این عشق بر عهده قلب عاشق است.
✅به باور اشو در عشقی که به ازدواج بینجامد، ماه عسل پایان آن عشق است. اکنون دیگر لذتی نیست؛ احساسی نیست و همه چیز پایان یافته است. عشق همانند رودخانهای جاری و بیانتهاست. در عشق، همیشه ماه عسل است و پایانی نیست. عشق همانند داستان بلندی نیست که از یک نقطه ویژه آغاز شود و در نقطه ویژه دیگر پایان یابد. عشق پدیدهای در حال جریان است.
✍🏻نقدوبررسی:عشقی که اشو از آن دم میزند معنا و مفهوم و مبنای مشخصی ندارد. عشق و علاقه در ازدواج سنتی بین زوجین در اکثراوقات تا آخر وجود دارد و اتفاقا عشقی که وی مطرح میکند و عمیق میداند این عشق ناپایدار و ناامیدکننده است.
📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجاتشناسی اُشو؛ نجاتشناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره
#عرفان_نوظهور
#اشو_عشق_آزاد
عضویت درکانال👇👇🔻👇
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
👈🏼👈🏼❗️بزرگترین تهافت در رفتار وهابیت! (1)
تڪفیر شیعه بلۍ
تڪفیر عایشه خیـر!!!❗️
🔻از وهابیت میپرسیم ڪه دلیل تکفیر شیعه چیست؟
آیا شیعه کاری کرده که #عایشه نڪرده باشد؟
☑️ اگر به خاطر «توسل واستغاثه» تکفیر میڪنید، ڪه عایشه به قبر پیامبر صلیالله علیه و آله #توسل ڪرده:
﴿وقتی در مدینه خشڪسالی شد به عایشه شکایت بردند پس گفت سوی قبر پیامبر بروید و...﴾
📚 سنن الدارمی ج۱ ص۱۲۲
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
❌ کسی را قضاوت نکنیم با ترازوی نامیزان خودمان
📛 حساب هرکسی با همان خدایی است که تنها و تنها ناظر و عالم به حقیقت حال و اعمال خلایق است؛
👈 اگر شعور داریم، جای خدا ننشینیم و مُفت مفت، حکم صادر نکنیم برای مردم
👇👇👇👇
🌴 آیات 112 تا 113 سوره شعراء 🌴
🕋 قالَ وَ ما عِلْمِي بِما كانُوا يَعْمَلُونَ
🕋 إِنْ حِسابُهُمْ إِلَّا عَلى رَبِّي لَوْ تَشْعُرُونَ
⚡️ترجمه:
(نوح) گفت: من به عملكرد گذشته (كسانى كه شما اراذل مىخوانيد) آگاهى ندارم. (يا مرا با اعمال گذشتهى آنان كارى نيست).
حساب آنان جز بر پروردگارم نيست، اگر شما درك كنيد.
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
ایمان گرایی چیست؟
ایمان گرایی، دیدگاهی است که نظام های اعتقادات دینی را موضوع ارزیابی و سنجش عقلانی نمیداند. مطابق دیدگاه ایمان گرایان، نکته مهم این است: از نظر یک مومن مخلص بنیانی ترین مفروضات در خود نظام اعتقادات دینی یافت می شوند.
کرکگور می گفت: بدون خطر کردن، ایمانی در کار نیست. ایمان، دقیقاً تناقض میان شور بیکران روح فرد و عدم یقین عینی نیست. اگر من قادر باشم خداوند را به نحوی عینی دریابم، دیگر ایمان ندارم؛ اما دقیقاً از آن رو که بدین کار قادر نیستم، باید ایمان آورم. اگر بخواهم خویشتن را در وادی ایمان ایمن دارم، باید همیشه در آن عدم یقین عینی درآمیزم تا در ژرفای آب، در عمقی ژرفتر از هفتاد هزار فاتوم، باز هم ایمانم، ایمن بماند.
-------
عقل و اعتقاد دینی، مایکل پطرسون و دیگران، صص ۷۸ - ۸۰.
#ایمان_گرایی
#عقل
#کرکگور
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e