eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠نظر آیت الله صافی گلپایگانی درباره صوفیان 🔸حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از علما و مراجع تقلید، یکی از مخالفین صوفیان بوده و در این‌باره می‌فرمایند: 👈«صوفیه با فرقه‌ها و انشعابات بسیاری که دارند اگرچه در انحراف در یک سطح نیستند و بسا که برخی از آنان از طبقه اسلام شمرده نشوند، در مجموع منحرف‌اند و عقاید خاصه ای که دارند غیر اسلامی است؛ بنابراین مشارکت در ایجاد بناها و مراکز تبلیغی آنها و شرکت در محافل آنها خلاف شرع و حرام است.» [1] 🔰حتی آیت‌الله صافی گلپایگانی هرگونه ارتباط و ازدواج با دراویش را جایز نمی‌دانند و می‌فرمایند: 🔻«هر نوع ارتباطی که موجب ترویج و تقویت فرق ضاله (بهاییت- صوفیه) باشد جایز نیست و ترک مجالست و مصاحبت با آن ها لازم است. به مؤمنین توصیه می کنم از معاشرت و مجالست مخصوصاً مزاوجت و رفاقت با آن ها جداً پرهیز و احتراز نمایید که معرض خطرات و مفاسد بزرگ است.»[2] [1]. محمودی سید محسن، مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، انتشارات فرهنگی صاحب‌الزمان (عج)، ورامین، 1381، ج 1، چاپ هشتم، صص 19-21. [2]. صافی گلپایگانی، لطف الله، جامع الاحکام، نشر دفتر تنظیم و نشر آثار آیت الله صافی، ج2، ص 95. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽نقدوبررسی مبانی مکتب اشو ✅نفی خدا و همه چیر از مبانی مکتب اشو 🎤استاد فعالی عضویت درکانال👇👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢نجات از دیدگاه اُشو ⬅️هنگامی که آموزه‌های اُشو را بررسی می‌کنیم چند عنوان اصلی توجهمان را به خود جلب می‌کنند: روابط جنسی خارج از چارچوب زناشویی رسمی، عشق آزاد، کوندَلینی یُگه و مراقبه بر مبنای حرکت انرژی در هفت چَکره، رسیدن به مقام نجات نهایی یا نیروانه و زُربای بودایی. برای شناخت صحیح و دقیق نجات در آموزه‌های اُشو نخست می‌بایست مفهوم و این آموزه‌های بنیادین و رابطه آنها با هم، در چارچوب سه پرسش اصلی «نجات از چه؟»، «با چه؟»، و «به سوی چه؟»، روشن شود. 📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢نجات از دیدگاه اُشو(2) ✅با توجه به آموزه‌های اُشو، کسی که در راه نجات گام برمی‌دارد، می‌بایست دو مرحله مهم را بپیماید: 1️⃣در مرحله نخست سالک می‌بایست عشقی کامل را از راه رابطه جنسی آزاد و بدون التزام به قید و بندهای ازدواج تجربه کند. چنین عشقی موجب پدید آمدن مدار الکتریکی ویژه‌ای بین زن و مرد می‌شود که نیاز جنسی و گرایش به جنس مخالف را برای مدت‌های طولانی برطرف می‌سازد؛ پس از پیمودن این مرحله و کسب عشق کامل، فرد آماده می‌شود تا وارد مرحله دوم شود. 2️⃣در این مرحله سالک هفت چکره را مطابق یُگه کوندَلینی، به‌سلامت از سر می‌گذراند و پس از عبور از سه سمادْهی به مقام نجات نهایی یا نیروانه دست می‌یابد. سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✅ مشروعیت با توجه به آیه ۶۴ سوره نساء یکی دیگر از علمای حنبلی مذهب که قائل به جواز توسل با توجه به ایه ۶۴ سوره نساء است است . او هم از بزرگان و بزرگان حنابله است که آموزش می‌دهد کسانی که به زیارت (صلی الله علیه و آله) می روند ، چه مطالبی را بگویند. 👈🏼👈🏼او می نویسد : قبر نبی مکرم اسلام (ص) و قبر دو همراه ایشان ابوبکر و عمر سنت است… [و در صفحه بعد به آیه قرآن کریم استدلال کرده و می گوید زمانی که به زیارت آن حضرت رفتند ، چه مطالبی را بیان کنند] 👈👈 زمانی که به زیارت قبر ( صلی الله علیه و آله) رفتید ، این آیه را بخوانید و بعد از آن خطاب به (صلی الله علیه و آله) بگویید : ای رسول خدا من آمده ام تا از گناهان خود استغفار کنم و شما را نزد خداوند شفیع قرار دهم . خدایا از تو می‌خواهم که من را ببخشی همان طوری که در زمان حیات پیامبرت هر کسی می‌آمد و این آیه را می خواند و از ایشان طلب می کرد و تو او را می‌بخشیدی ، من را هم که بعد از وفات حضرت آمده ام ، ببخش و مورد مغفرت خود قرار بده . 📚 مطالب اولی النهی ج2 ص441 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 🔹 چقدر جهالت و حماقت! این آدمی با این که یقین دارد به حضور خدا، به حساب کتاب قبر و قیامت و به حقانیت قرآن و پیامبر، ولی باز پشت به حقیقت کرده و بخاطر خودخواهی و هوای نفس، مخالفت میکند با مسیر و مرام مؤمنان. 🔹 به علم و فقاهت مان مغرور نشویم که حتی با یقین به توحید و معاد نیز، خطر میچرخد دور سرمان لحظه به لحظه 🔹 چه تضمینی هست که روز ظهور آقا و فراخوان مؤمنان، محبت دنیا را بر جانفشانی در رکابش ترجیح ندهیم؟! مگر کوفیان حسین علیه السلام را نمی شناختند و یقین نداشتند به حقانیتش؟! 👈 ما هم یقین داریم به حقانیت فرزند فاطمه سلام الله علیها ولی... ولی....🏡🚘💰💶و...👉شاید اینها کارمان را بسازند، ظهر عاشورا😔 👇👇👇👇 🌴 آیه 14 سوره نمل 🌴 🕋 وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَيْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ ظُلْماً وَ عُلُوًّا فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ ⚡️ترجمه: و با آن كه در دل به آن يقين داشتند، از روى ستم و برترى جويى انكارش كردند، پس بنگر كه فرجام تبهكاران چگونه است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
ایمانِ ایمانی یا ایمانِ عقلی ؟ ایمان گرایی، استدلال عقلی در رد عقل باورهای آدمی باید مدلل باشد؛ و گرنه هر خرافه ای نهادینه می شود. متعلق باور، گاه امری دینی و گاه تجربی، تاریخی، روانشناختی و ... است. باورها دینی باید مدلل شوند تا درست و نادرست شان معلوم شود؛ اما خیلی از ایمان داران در ادیان زیر بار این اصل نمی روند. تعقل/منطق و استدلال، در جهان مسیحیت - برای نمونه و در موضوع تثلیث - جای خود را به ایمان می دهد. عالمان مسیحی می گویند باید ایمان آورد! آنان می گویند، مرغ عقل،در سپهر دین، یارای پرواز ندارد. الهیدانان مسیحی می گویندکه تثلیث را نمی توان با عقل فهمید. چالش این ادعا در این است که: اگر ایمان اصل و اساس باور باشد، آرا و اقوال فاسد و مغالطی و باطل دیگران را چگونه طرد و انکار کنیم؟ آیا جز از طریق استدلال و نشان دادن فقدان پایه منطقی برای آن ها؟! اساساً رد کردن عقل/منطق و نشاندن ایمان به جای آن، خود یک استدلال و قیاس منطقی است؛ زیرا ادعای عدم شایستگی و توانایی عقل در درک و دریافت اصول دین و لزوم ایمان آوری برای مستفیض شدن، خود، مبتنی بر منطق است. شکل و مقدمات این ادعا، منطقی است؛ یعنی استدلال منطقی می کنند که نباید استدلال منطقی کرد! --- با بهره بردن از: منزلت عقل در هندسه معرفت دینی جوادی آملی، مرکز نشر اسراء، چاپ سوم زمستان ۱۳۸۷ هجری شمسی، ص ۱۸۸. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔷پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه ادیان و مذاهب 🔸جذب سراسری از سازمان سنجش در سال ۱۴۰۱ ✅ در ۱۵ رشته 🔰 مهلت ثبت نام تا دوشنبه 12 آذرماه 👈لینک ثبت نام: https://b2n.ir/t87950 ✅ دفترچه دکتری https://b2n.ir/e64084 ✅ آشنایی با رشته های دکتری https://b2n.ir/d23767 📲09383307241 ☎️051 3855 1264 عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔰شرف دین و آخرت ✍️رسول خدا(ص) فرمودند: همنشینى با اهل دین شرف دنیا و آخرتست محَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِیلَ عَنِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَيْرٍ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ حَازِمٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص)مُجَالَسَةُ أَهْلِ الدِّینِ شَرَفُ الدُّنْيَا وَ الْ‏آخِرَةِ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه: ۱۱۱ رواية:۸۰ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مراحل حرکت به سوی نجات از دیدگاه اُشو(3) 🔹یکی از مهم‌ترین پیش‌فرض‌های اُشو این است که ماحصل ازدواج سنتی که در چارچوب قانون صورت می‌گیرد، همواره عشقی زودگذر و ناپایدار است. او با نادیده گرفتن موارد بسیار فراوانی که ازدواج قانونی و سنتی به عشقی پایدار و واقعی انجامیده، و همچنین بدون توجه به هرج‌و‌مرج و مشکلاتی که نفی قوانین ازدواج در جامعه ایجاد می‌کند، ازدواج‌ سنتی را نکوهش می‌کند و معتقد است ازدواج با قیدوبندهایش مانع روبط جنسی آزاد و کامل می‌شود و درنتیجه کسب عشق کامل را ناممکن می‌کند. 🔹به باور اُشو تشکیل خانواده و ازدواج سنتی نه نیازی فطری، بلکه رسمی است که از دوران باستان بر ما تحمیل شده است. به باور او اگر به مطالعه خانواده‌های گوناگون در سراسر جهان بپردازیم، خانواده‌های انگشت‌شماری را می‌توان یافت که واقعاً از زندگی‌شان راضی باشند. بیشتر خانواده‌ها دچار مشکل و اختلاف‌اند. چه بسیار فرزندانی که قصد نابود کردن والدینشان را کرده‌اند و چه بسیار همسرانی که در کشتن یکدیگر کوشیده‌اند. اگر عشق آزاد وجود داشته باشد، انسان‌ها تنها به ‌خاطر اینکه از هم‌نشینی با هم خشنود می‌شوند با هم هستند، نه هیچ چیز دیگر. 📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢عشق آزاد در آموزه های اشو ⬅️او معتقد بود که عشق، نخست با عشق به خود آغاز می‌شود. عشق به خود، یعنی لبریز شدن از خود. چنین عشقی پدیده‌ای بنیادین است که تنها پس از آن می‌توان به دیگران عشق ورزید. در این عشق باید فرد خود را بپذیرد. ⬅️از نظر اُشو عشق آزاد به معنای عشقی گذرا و موقتی نیست، بلکه بسیار عمیق‌تر از آن چیزی است که معمولاً به آن عشق می‌گویند. چنین عشقی توسط قانون، دادگاه یا پلیس ضمانت نمی‌شود، بلکه ضمانت این عشق بر عهده قلب عاشق است. ✅به باور اشو در عشقی که به ازدواج بینجامد، ماه عسل پایان آن عشق است. اکنون دیگر لذتی نیست؛ احساسی نیست و همه چیز پایان یافته است. عشق همانند رودخانه‌ای جاری و بی‌انتهاست. در عشق، همیشه ماه عسل است و پایانی نیست. عشق همانند داستان بلندی نیست که از یک نقطه ویژه آغاز شود و در نقطه ویژه دیگر پایان ‌یابد. عشق پدیده‌ای در حال جریان است. ✍🏻نقدوبررسی:عشقی که اشو از آن دم میزند معنا و مفهوم و مبنای مشخصی ندارد. عشق و علاقه در ازدواج سنتی بین زوجین در اکثراوقات تا آخر وجود دارد و اتفاقا عشقی که وی مطرح میکند و عمیق میداند این عشق ناپایدار و ناامیدکننده است. 📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال👇👇🔻👇 🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
👈🏼👈🏼❗️بزرگترین تهافت در رفتار وهابیت! (1) تڪفیر شیعه بلۍ تڪفیر عایشه خیـر!!!❗️ 🔻از وهابیت می‌پرسیم ڪه دلیل تکفیر شیعه چیست؟ آیا شیعه کاری کرده که نڪرده باشد؟ ☑️ اگر به خاطر «توسل واستغاثه» تکفیر میڪنید، ڪه عایشه به قبر پیامبر صلی‌الله علیه و آله ڪرده: ﴿وقتی در مدینه خشڪسالی شد به عایشه شکایت بردند پس گفت سوی قبر پیامبر بروید و...﴾ 📚 سنن الدارمی ج۱ ص۱۲۲ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 ❌ کسی را قضاوت نکنیم با ترازوی نامیزان خودمان 📛 حساب هرکسی با همان خدایی است که تنها و تنها ناظر و عالم به حقیقت حال و اعمال خلایق است؛ 👈 اگر شعور داریم، جای خدا ننشینیم و مُفت مفت، حکم صادر نکنیم برای مردم 👇👇👇👇 🌴 آیات 112 تا 113 سوره شعراء 🌴 🕋 قالَ وَ ما عِلْمِي بِما كانُوا يَعْمَلُونَ 🕋 إِنْ حِسابُهُمْ إِلَّا عَلى‌ رَبِّي لَوْ تَشْعُرُونَ ⚡️ترجمه: (نوح) گفت: من به عملكرد گذشته (كسانى كه شما اراذل مى‌خوانيد) آگاهى ندارم. (يا مرا با اعمال گذشته‌ى آنان كارى نيست). حساب آنان جز بر پروردگارم نيست، اگر شما درك كنيد. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
ایمان گرایی چیست؟ ایمان گرایی، دیدگاهی است که نظام های اعتقادات دینی را موضوع ارزیابی و سنجش عقلانی نمی‌داند. مطابق دیدگاه ایمان گرایان، نکته مهم این است: از نظر یک مومن مخلص بنیانی ترین مفروضات در خود نظام اعتقادات دینی یافت می شوند. کرکگور می گفت: بدون خطر کردن، ایمانی در کار نیست. ایمان، دقیقاً تناقض میان شور بیکران روح فرد و عدم یقین عینی نیست. اگر من قادر باشم خداوند را به نحوی عینی دریابم، دیگر ایمان ندارم؛ اما دقیقاً از آن رو که بدین کار قادر نیستم، باید ایمان آورم. اگر بخواهم خویشتن را در وادی ایمان ایمن دارم، باید همیشه در آن عدم یقین عینی درآمیزم تا در ژرفای آب، در عمقی ژرفتر از هفتاد هزار فاتوم، باز هم ایمانم، ایمن بماند. ------- عقل و اعتقاد دینی، مایکل پطرسون و دیگران، صص ۷۸ - ۸۰. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔔زود قضاوت نكن 💠 شایسته نیست به سخنی که از دهان کسی خارج شد، گمان بد ببری، چرا که برای آن برداشت نیکو می توان داشت. 📚حمکت ٣۶۰ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼👈🏼❗️بزرگترین تهافت در رفتار وهابیت! (2) تڪفیر شیعه بلۍ تڪفیر عایشه خیـر!!!❗️ 🔻از وهابیت می‌پرسیم ڪه دلیل تکفیر شیعه چیست؟ آیا شیعه کاری کرده که نڪرده باشد؟ ☑️ اگر به خاطر «لعـن صحابه» تکفیر میڪنید، ڪه عایشه را لعن ڪرده: قَالَتْ لِي عَائِشَةُ:﴿لَعَنَ اللَّهُ عَمْرَو بْنَ الْعَاصِ﴾ 📚 المستدرك ج۴ ص۱۴ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
یک توجیه در چگونگی خدا دانستن مسیح خدا دانستن عیسی مسیح، خرد ستیز است. این آموزه، در درازنای تاریخ، بس حادثه ها آفریده است. داستان رد و قبول، توجیه و توضیح آن، درس ها دارد. یکی از توجیهات چنین است: «هنگامی که پولس، مسیح ازلی را موجودی به صورت خدا و بنابراین برابر با خدا دانست، مقصود او لزوماً این نبود که او دارای ماهیت ذاتی خدا بوده و لذا خداست. ممکن است منظور او صرفاً بیان این نکته باشد که مسیح در حالت وجود قبلی و ازلی خود، همچون خدا غیر جسمانی بود و هنوز صورت غلام را نپذیرفته بود، یا شبیه آدمیان نشده بود و یا به شکل انسان ظاهر نگشته بود و چون مانند خدا غیر جسمانی بود، با خدا برابر بود. ---- فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص ۳۳۹. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠صوت الحمیر در مجلس صوفیان 🔸در جلسات ذکر دارویش به هنگام ذکر گفتن، بعضی صدای خود را بلند کرده و برخی نعره زده و گریبان‌چاک می‌زنند. 🔻فیض کاشانی معتقد است که این عمل برخلاف سخن خداوند متعال در قرآن است که می‌فرماید: «ادْعُوا رَبَّکمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیةً إِنَّهُ لَا یحِبُّ الْمُعْتَدِینَ [اعراف / 55] پروردگار خود را از روی تضرع و در پنهانی بخوانید. او متجاوزان را دوست نمی‌دارد.» 🍃این آیه دلالت بر کراهت آنچه متصوفه می‌کنند از بلند کردن صدا در هنگام ذکر دارد. [1] 🔰این عالم بزرگ، عربده کشیدن آن‌ها را شبیه صدای خران دانسته و می‌گوید: «به‌قدر حیوانی شعور ندارند و مانند خر عرعر می‌کنند و رقاصی می‌کنند و کف می‌زنند! سنت را ترک کردند و بدعت‌ها ملتزم شدند. فریاد زدن و صیحه را عبادت نام گذارند. کأن خدا بانگ آن‌ها را نمی‌شنود، پاک و منزه است ذات احدیت از این‌که چیزی بر او مخفی باشد.» [2] ♻️این عمل صوفیان نه‌تنها برخلاف قرآن است بلکه ائمه اطهار (علیهم السلام) نیز مسلمانان را از این نحوه ذکر گفتن منع کرده‌اند و مسلمانان را از حضور در این مجالس صوفیه برحذر داشته‌اند. 📚پی‌نوشت: 1. فیض کاشانی، محمد، وافی، نشر مکتبه امام امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)، اصفهان، 1406 ه ق، ج 9، ص 1140. 2. محلاتی، ذبیح‌الله، کشف الاشتباه، تصحیح فردوسی، انتشارات نسیم ظهور، قم، 1389، ص 299-301. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 به میزان ایمان، تحویل بگیریم و قیمت گذاری کنیم دیگران را 🔹 اینهایی که فقط مسؤولان و گردن کلفت ها را تحویل میگیرند، 👈 اصحاب شیطانند و هیچ نسبتی با قرآن و اهل بیت علیهم السلام ندارند 👇👇👇👇 🌴 آیه 114 سوره شعراء 🌴 🕋 «وَمَا أَنَا بِطَارِدِ الْمُؤْمِنِينَ» ⚡️ترجمه: و من هرگز مؤمنان به حق را (هر چند فقیر باشند) از خود نرانم. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼👈🏼❗️بزرگترین تهافت در رفتار وهابیت! (3) تڪفیر شیعه بلۍ تڪفیر عایشه خیـر!!!❗️ 🔻از وهابیت می‌پرسیم ڪه دلیل تکفیر شیعه چیست؟ آیا شیعه کاری کرده که نڪرده باشد؟ ☑️ اگر به دلیل «سب امهات مؤمنین» تکفیر میڪنید، ڪه عایشه سب ڪرده: عایشه گفت: ﴿آنقدر به دشنام دادم که آب دهانش خشک شد!﴾ 📚 فتح الباری ج۵ ص۹۹ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
امام على عليه السلام فرمودند: البخيلُ مُتَحَجِّجٌ بالمَعاذِيرِ و التَّعالِيلِ بخيل، انواع عذر و بهانه را مى آورد 📚 غررالحكم حدیث 1275 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🌷پيامبر صلى الله عليه و آله 🌷 🌺إنَّكُمْ لَنْ تَسَعُوا النَّاسَ بِأَمْوَالِكُمْ فَسَعُوهُمْ بِأَخْلَاقِكُم 🌸با دارایی خود نمی توانید دل مردم را به دست بیاورید پس دلشان را با اخلاق (نیک) به دست آورید . 📚 من لا یحضره الفقیه ج 4 ، ص 394 ، ح 5839 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼👈🏼❗️بزرگترین تهافت در رفتار وهابیت! (4) تڪفیر شیعه بلۍ تڪفیر عایشه خیـر!!!❗️ 🔻از وهابیت می‌پرسیم ڪه دلیل تکفیر شیعه چیست؟ آیا شیعه کاری کرده که نڪرده باشد؟ ☑️ اگر به سبب دروغ « » تکفیر میڪنید، باز عایشه قائل به تحریف بوده؛ عایشـہ گفت:﴿اۍ برادرزاده ام،این از عمل ڪاتبان قرآن است، در تدوین قـرآن اشـتباه ڪردند﴾. 📚 فضائل القرآن ج۱ ص۲۸۷ (ج۲ ص۱۰۳) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠شباهت ادعای صوفیه به یهود 🔸آنچه در اکثر کتب صوفیه بارز و نمایان است، کرامت‌سازی و مقام‌تراشی صوفیه برای خود و بزرگان صوفیه است. 🔹ایشان خود را تنها اولیاء الهی می‌دانند و اتصال به عوالم دیگر را فقط منحصر در صوفیان دانسته‌اند و دکتر غنی درباره این ادعا می‌نویسد: 👈«خلاصه عقیده صوفی این است که فوق عالم مرئی و محسوس عالمی است ... و اتصال به آن عالم مخصوص به اصفیا و برگزیدگان حق است که "اولیاءالله" هستند... صوفیه برگزیدگان مسلمین هستند و اولیاء برگزیدگان صوفیه.» [1] 🔻صوفیان نه‌تنها اتصال به ملکوت و عوالم دیگر را منحصر در خود می‌دانند، بلکه تنها خود را اولیاءالله خوانده‌اند. 🔻ادعایی که قبلاً توسط یهودیان مطرح شده است و خداوند متعال در پاسخ به این ادعای گزاف می‌فرماید: «قُلْ یا أَیهَا الَّذینَ هادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ [جمعه / 6] بگو: ای کسانی که یهودی هستید، اگر می‌پندارید که شما دوستان خدایید نه مردم دیگر، پس آرزوی مرگ کنید اگر راست‌گویید.» 🔰این ادعای صوفیان نیز به‌مانند ادعای یهودیان است. زیرا همان‌طور که صوفیان خود را برترین مسلمانان و تنها اولیاء الهی می‌دانند یهودیان نیز خود را تنها اولیاء الهی و برتر از تمام انسان‌ها معرفی کرده‌اند. 📚پی‌نوشت: 1.دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386، ج 2، صص 241-242. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠شباهت ادعای صوفیه به یهود 🔸آنچه در اکثر کتب صوفیه بارز و نمایان است، کرامت‌سازی و مقام‌تراشی صوفیه برای خود و بزرگان صوفیه است. 🔹ایشان خود را تنها اولیاء الهی می‌دانند و اتصال به عوالم دیگر را فقط منحصر در صوفیان دانسته‌اند و دکتر غنی درباره این ادعا می‌نویسد: 👈«خلاصه عقیده صوفی این است که فوق عالم مرئی و محسوس عالمی است ... و اتصال به آن عالم مخصوص به اصفیا و برگزیدگان حق است که "اولیاءالله" هستند... صوفیه برگزیدگان مسلمین هستند و اولیاء برگزیدگان صوفیه.» [1] 🔻صوفیان نه‌تنها اتصال به ملکوت و عوالم دیگر را منحصر در خود می‌دانند، بلکه تنها خود را اولیاءالله خوانده‌اند. 🔻ادعایی که قبلاً توسط یهودیان مطرح شده است و خداوند متعال در پاسخ به این ادعای گزاف می‌فرماید: «قُلْ یا أَیهَا الَّذینَ هادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ [جمعه / 6] بگو: ای کسانی که یهودی هستید، اگر می‌پندارید که شما دوستان خدایید نه مردم دیگر، پس آرزوی مرگ کنید اگر راست‌گویید.» 🔰این ادعای صوفیان نیز به‌مانند ادعای یهودیان است. زیرا همان‌طور که صوفیان خود را برترین مسلمانان و تنها اولیاء الهی می‌دانند یهودیان نیز خود را تنها اولیاء الهی و برتر از تمام انسان‌ها معرفی کرده‌اند. 📚پی‌نوشت: 1.دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386، ج 2، صص 241-242. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰