دعای زنان در کنار دیوار ندبه ، تحریک مردان یا عبادت؟!
بامداد جمعه ۱۷ اسفند ماه ، در اورشلیم ، تعدادی از اعضای گروه نشوت هاکوتل یا زنان دیوار با کیپا (کپه یا کیپا : کلاه کوچک یهودیان) و شالهای دعا (تالیت) در کنار دیوار ندبه به عبادت پرداختند که با واکنش تند یهودیان ارتدوکس که صدای خود را بلند می کردند تا صدای زنان به گوش دیگران نرسد ، مواجه شدند و مراسم آنها زودتر از زمان در نظر گرفته شده به پایان رسید. هدف این گروه فعال مدنی در اسرائیل ، تغییر در انجام مناسک عبادی کنار دیوار ندبه و برابری حقوق زنان و مردان در انجام فرائض عبادی است. بیش از ۲۵ سال است که آنها در آغاز ماه تقویم یهودی با شالهایی بر گردن به کنار دیوار ندبه رفته ، با تعظیم به آن ، با صدای بلند دعا خوانده و تعدادی نیز به رقص و پایکوبی میپردازند. دیوار ندبه مهمترین عبادتگاه یهودیان است اما همه اجازه ندارند در آنجا هرطور که میخواهند عبادت کنند و برای زنان بخش ویژهای در نظر گرفته شده که میتوانند به هنگام خواندن دعا ، بدون خارج شدن صدایی از دهان ، فقط لبان خود را تکان دهند.
#یهودیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
#سوشیانت
👈 بلایی که موبدان زرتشتی بر سر دینِشان آوردند را ما بر سر دینِمان نیاوریم: طبق پیشگویی رهبران زرتشتی، هزار سال پس از #یزدگرد ساسانی، میبایستی منجی موعود زرتشتی (سوشیانت) ظهور میکرد. یعنی 400 سال پیش باید ظهور میکرد. که نکرد. این پیشگویی غلط، بنیان جامعه #زرتشتی را تا مرز فروپاشی پیش برد.
👈 اهلبیت همواره محبّین را از #توقیت (یعنی معیّن کردن زمان برای ظهور) نهی کردند. بلکه هر آن در انتظار لحظه موعود باشیم تا به اراده الهی وقتش برسد.
#زرتشت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
آيا ايرانيان باستان پس از زرتشت يکتاپرست بوده اند؟
پاسخ:
به توجه با مواجهه #پیامبرصلی الله علیه وآله به پیروان دین زردشت آنان همانند یهودیت و مسیحیت اهل کتاب هستند. بنابراین باید زردشت پیامبری آسمانی باشد. اگر چه پیروان ایشان در ابتدا یکتاپرست بوده اند اما به توجه به آموزه های بعدی این دین، باید گفت همانند یهودیت و مسیحیت تحریف شده است و از یکتاپرستی به ثنویت(دوخدائی) سوق پیدا کرده است.
به عنوان نمونه در یسنا کتاب سرنخ هایی از این اعتقاد دیده می شود از جمله:
در آغاز جهان، در اندیشه (یا عالم تصور، بنا بر ترجمه آذرگشسب) دو مینوی همزاد [سپندمینو و اَنگرمینو] پدیدار شدند که یکی در پندار و گفتار و کردار، نیک بود و دیگری بد.(2)
آن دو مینو وقتی به هم رسیدند، هستی و نیستی (یا زندگی و نازِندگی) را بنیاد نهادند(3) از این دو مینو، اَنْگرَمینو بدی را برگزید و سپندمینو، راستی یا اشه را(4)
مینوی پاک [= سپندمینو] به ناپاک [= اَنگرَمینو] در آغاز آفرینش گفت که ما هیچ سازگاری با هم نداریم.(5)
رابرت ا.هيوم نیز ميگويد: «... يكي از مشخصات اصلي و متمايز دين زرتشتي در ميان همة اديان عالم همين نظرية اعتقاد به ثنويّت جهاني است، يعني يك خداوند نيك و يك شيطان بد كه عليه يكديگر مبارزه ميكنند. اين دو قدرت از آغاز زمان وجود داشته تا پايان جهان نيز به كار محدود نمودن يكديگر مشغولند.» (6)
1.حمید بن زنجویه، الاموال، تحقیق: شاکر ذیب فیاض، مرکزالملک فیصل للبحوث والدراساتالاسلامیه، بیجا، بیتا، صص44-46؛ قدامۀ بن جعفر، الخراج و صناعۀالکتابه، تحقیق: محمدحسین الزبیدی، دارالحریه للطباعه، بغداد، 1416ق، ص225.
2.یسنا 30: بند 3، ترجمه پورداوود
3.یسنا، 30، بند3، ترجمه دوستخواه
4.یسنا 30: بند 5، ترجمه دوستخواه
5.یسنا 45: بند 2، ترجمه پورداوود
6.رابرت ا.هيوم، اديان زنده جهان، ترجمه دكتر عبدالرحيم گواهي، دفتر نشر فرهنگ اسلامي، چاپ سوم، 1373، ص 281 و 282.
#تاریخ
#زرتشت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
📌زنده زنده پوست کندن مرتدان از سوی #زرتشتیان😱😨
«به موجب #وندیداد، کیفر بدعت گزاران و از دین برگشتگان (= مرتدان) مجازاتی هولناک داشت که مجرم را زنده زنده پوست می کندند؛ چنانکه مانی را کردند و بدنش را بندبند و تکه تکه به وسیله ی متخصصان، که در سازمان و اداره ی جرایم مغان و مزدیسنان به خدمت بودند، از هم جدا می کردند.»
📚 (دانشنامه ایران باستان، هاشم رضی، ج ۲، ص ۱۲۴۳)
#زرتشت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
حذف #خرافات #اوستا با ظهور اسلام
شریعت زرتشت در پایان عهد ساسانی چنان بی مغز و میان تهی و سست و ضعیف شد که وقتی اسلام پدید آمد و موبدان ، حمایت دولت ساسانی را از دست دادند ، خود را ناچار دیدند که در آن آئین اصلاحاتی به وجود آوردند و بدین گونه ، با تهذیب و تلخیص اوستا و حذف پاره ای خرافات و اوهام ، آنرا به صورت تازه ای در آوردند.
📚منبع : تاریخ ایران بعد از اسلام ؛ دکتر زرینکوب ؛ صفحات ۱۶۵ و ۱۶۶
#تاریخ
#زرتشت
#اسلام
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
#سیمرغ در ادبیات #تصوف نماد همه خدایی و وحدت وجود و رسیدن از کثرت به وحدت است و ما امروزه می بینیم که تمام جایزه ها و و لوح های تقدیر و نمادهای عالی کشور همین سیمرغ است !
داستان سیمرغ :
عطار نیشابوری در کتاب منطق الطیر ، جهان را به یک باغ تشبیه می کند که در این باغ تعدادی پرنده یا به تعبیر عطار، مرغ زندگی می کنند. مرغ، نماد انسان است. مرغ ها می دانند که یک سلطان دارند اما نمی دانند که سلطانشان چه کسیست و مکان سلطانشان کجاست.
پرنده ای به نام هدهد پیدا می شود که نماد انسان کامل یا قطب و مرشد در تصوف است. او می گوید من می دانم سلطان شما چه کسی است. سلطان شما سیمرغ است، مکانش هم بالای کوه قاف است و مسیر رسیدن به او را نیز می دانم با من بیایید تا شما را نزد او ببرم. مرغ ها(سالکین راه طریقت) خوشحال می شوند و همراه هدهد (انسان کامل) به سمت کوه قاف حرکت می کنند و در این مسیر، هفت مرحله را طی می کنند ولی در هر مرحله ای، تعدادی از مرغ ها از ادامه طریق باز می مانند و نمی توانند خودشان را به مرتبه بالاتر ببرند. تا زمانی که هدهد، پرنده ها را به مرحله هفتم و به بالا ی کوه قاف می رساند. در نهایت از هزاران مرغ فقط سی عدد مرغ موفق می شوند بالای کوه قاف برسند.
به تعبیر عطار، آنها حقیقت واحد متشخصی به نام سلطان یا همان سیمرغ را نمی بینند، بلکه زمانی که در آینه وجود نظر می کنند، خودشان را می بینند و می فهمند که سیمرغ (خدا) همان سی مرغی می باشند که به بالای کوه رسیده اند. بنابراین سی مرغ، همان تکه های بزرگ خدا می باشد که اگر جمع شوند سیمرغ را تشکیل می دهند.
#نقد_تصوف
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تصوف_فرقه_ضاله
#نقد_فرقه_صوفی
استاد #رائفی پور
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
💠💠 کابالا تصوفی حلول گرا
🔸جنبشهای مشیحانی حلولگرا و #صوفیانه در طول تاریخ میان گروههای #یهودی رواج داشته است. این میراث نه چندان غنی، که " قباله " ( کابالا ) خوانده میشد، در سده سیزدهم میلادی به پیدایش تصوف یهودی انجامید. تا زمان فوق، #قباله ( کابالا ) واژهای عام بود و مصداقی مشخص نداشت. نه کتابی به این نام در کار بود نه مکتبی جدی از عرفان یهودی. از زمان تدوین کتاب #زوهر ، در اواخر سده سیزدهم میلادی، واژه " قباله " ( کابالا ) به طور عمده به این کتاب اطلاق شد و پیروان این مکتب جدید " کابالیست " ( Kabbalist ) نام گرفتند.
🔸شاید اساسیترین ویژگی #تصوف یهودی این باشد که در چارچوب #حلول_گرایی قرار دارد و همین امر باعث شده تا با تصوف توحیدی فرق داشته باشد. بنابراین ما ترجیح میدهیم که با اصطلاح #کابالا به تصوف یهودی اشاره کنیم؛ زیرا دقیقتر و تحلیلیتر است.
🔸ادیان توحیدی از جمله #یهودیت خداوند را فراتر از طبیعت و تاریخ میدانند و معتقدند که میان خالق و مخلوق، و خدا و هستی جدایی و فاصله وجود درد، اما فرهنگ #کابالایی با #حلول_گرایی آشکار، درصدد کم کردن فاصله یاد شده است تا در نهایت کاملاً از بین برود. در واقع خداوند از نظر هواداران کابالا موجودی جدا و بلندمرتبه که همانند نداشته باشد، نیست بلکه کابالائیان از دو منظر به خداوند می نگرند: از منظر اول خداوند، موجودی نهان و غیرقابل درک برای بشر است.
🔸 #فلاسفه به چنین خدایی اعتقاد دارند؛ خدای یکتایی که تجزیه ناپذیر است. از نظر #کابالائیان خداوند دارای حالت ساکن و غیرپویا است. البته این وضعیت، مربوط به خدای در حال قبض و پیش از آغاز آفرینش است و با نیستی تفاوتی ندارد (چنین خدایی در بسیاری از موارد به خدای نهان #گنوسیان شباهت دارد). اما از منظر دوم، خداوند زنده و نزدیک است. او به دلیل وجود ذاتی و تکثرش نزدیک است؛ ساختاری درونی، مرکب و پویاست که همچون یک اندام بر جهان تأثیر می گذارد و از آن تأثیر می پذیرد؛ او تجسم مادی (لوگوس) است که در ماده #حلول میکند (مادهای که میتواند #قوم_یهود، پدیدههای طبیعی و یا اسم اعظمی باشد که هر کسی بتواند آن را کشف نماید، خواهد توانست بر جهان حکم براند).
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
#تصوف_صوفیه
#فرقه_های_ضاله
#فرقه_سیاسی_گنابادیه
#گروهک_مجذوبان_نور👇👇
#الگوگیری_صوفیه_از_بودا 👇
✍ انحراف اصلی صوفیان عارف نما از زمانی شروع شد که به جای تمسّک به قرآن و عترت از الگوهای نامناسب و غیر اسلامی استفاده کردند و دچار نارسایی های اعتقادی،اخلاقی و رفتاری شدند و در مسائل توحید و خداشناسی با عرفانهای کاذب همراه شدند.
✍ یکی از مستشرقین اتریشی پرده از رازی در مورد بزرگان صوفیّه بر میدارد که محقّقان و پژوهشگران بحث تصوّف تا کنون به آن نپرداختهاند و از دید عموم مردم پنهان مانده است.
❇️ الگوگیری صوفیان از بزرگان فِرَق هندی به حدّی بر افکار و اعتقادات آنها تاثیر گذاشته است که اکنون با گذشت قرنها رد پای آداب و مسلک آنها در سلوک پوشالی و غیر اسلامی صوفیّه مشاهده میشود.
✍ گلدزیهر مستشرق اتریشی معتقد است که صوفیان سرگذشت بزرگان خود را به نحوی بیان کردهاند که مطابق با شرح حال بودا است و به احتمال قوی الگوگیری رفتاری و اعتقادی صوفیان از بودا برای بیان کرامات ساختگی خود امری غیرقابل انکار است.
✍ در کتاب "بحث در آثار و افکار و احوال حافظ" از این امر به نحو دیگری یاد میشود و شباهت بودا و بزرگان صوفیّه را اینگونه بیان میکند : حدس گلدزیهر ممکن الصحّه است و از احتمالات قریب به واقع است و نظایر آن بسیار دیده شده که پیروان مذاهب و مسالک، در عالم شور و قوّت تخیلی که دارند، گاهی برای پیشروان و بزرگان خود سرگذشتهایی شبیه به سرگذشت اولیاء سایر فرقه ها ساختهاند و اگر کسی سرگذشت بودا را چنانکه در کتب بودائیان مضبوط است با سرگذشت افسانه مانند ابراهیم ادهم چنان که در کتب تراجم احوال عرفاء،از قبیل حلیة الاولیاء ابی نعیم اصفهانی و تذکرة الاولیاء شیخ عطار مذکور است، با هم مقایسه نماید، بدون شبهه مشابهات عجیبی ما بین این دو سرگذشت،جلب نظر او را خواهد نمود. [۱]
✍ برای تایید ادّعاهای فوق تنها کافی است به کتابهای تاریخی رجوع کرد زیرا با مراجعه به کتب تاریخی متوجّه میشویم یکی از معروفترین و مشهورترین صوامع بودایی بلخ بوده است و در قرون اول اسلامی بلخ و اطراف آن از مراکز اصلی و مرکزی صوفیّه ایران بوده است و الگوگیری "فناء فی الله" یا همان فناء در شیخ! از افکار هندی آن منطقه بوده است که خود صوفیّه به آن اعتراف دارند.
✍ الگوگیری صوفیان عارف نما از بودا و تفکرات فِرَق و مذاهب هند امری غیرقابل انکار است که با ورود آنها به ایران رونق بیشتری گرفت به نحوی که در یک برهه زمانی این امر رونق خود را از دست داد و کم کم به دست فراموشی سپرده شد که توسط بزرگان فرقه سیاسی و ضالّه صوفیّه نعمت اللهیّه گنابادیّه کلید خورد و این تفکّرات بار دیگر رونق گرفت.
✍در کتاب بشاره المومنین فرقه سیاسی و ضالّه صوفیّه نعمت اللهیّه گنابادیّه به نقل از سلطان علیشاه آمده است که : قریب هفتاد سال کشور ایران از فقر خالی بود،و اسم طریقت گوش کسی نشنیده و چشم احدی اهل فقر ندیده . . . . اسم طریقت در ایران مانند سیمرغ و کیمیا گشته بود تا آنکه مجدّد سلسله علّیه و مبرهن،سیّد معصوم علیشاه دکنی به اشاره شاه علیرضا ولی از اقالیم دکن به ایران تشریف آوردند و فیض علیشاه و نور علیشاه را تلقین کرد و تربیت نمود. [۲]
👈 اعتراف سلطان علیشاه به خالی بودن ایران از صوفیه (فقر) و ورود آنها به ایران از فلات دکن در هند مهر تأییدی بر ادّعای فوق است.
📚 پی نوشت :
📖 ۱. بحث در آثار و افکار و احوال حافظ،صفحه ۷۱۳
📖 ۲. بشاره المومنین،انتشارات حقیقت،صفحه ۲۴۲
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
تاریخ صوفی و صوفیگری.pdf
35.5M
💥هر آنچه که باید درباره تصوف بدانید در این مجموعه موجود است‼️
#تصوف چیست؟ و صوفی کیست؟
#ردپای تمام مذاهب در صوفی گری
#بزرگان تصوف و اعمال و انحرافات آنها و...
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
#تصوف_صوفیه
#فرقه_های_ضاله
#فرقه_سیاسی_گنابادیه
#گروهک_مجذوبان_نور👇👇
#الگوگیری_صوفیه_از_بودا 👇
✍ انحراف اصلی صوفیان عارف نما از زمانی شروع شد که به جای تمسّک به قرآن و عترت از الگوهای نامناسب و غیر اسلامی استفاده کردند و دچار نارسایی های اعتقادی،اخلاقی و رفتاری شدند و در مسائل توحید و خداشناسی با عرفانهای کاذب همراه شدند.
✍ یکی از مستشرقین اتریشی پرده از رازی در مورد بزرگان صوفیّه بر میدارد که محقّقان و پژوهشگران بحث تصوّف تا کنون به آن نپرداختهاند و از دید عموم مردم پنهان مانده است.
❇️ الگوگیری صوفیان از بزرگان فِرَق هندی به حدّی بر افکار و اعتقادات آنها تاثیر گذاشته است که اکنون با گذشت قرنها رد پای آداب و مسلک آنها در سلوک پوشالی و غیر اسلامی صوفیّه مشاهده میشود.
✍ گلدزیهر مستشرق اتریشی معتقد است که صوفیان سرگذشت بزرگان خود را به نحوی بیان کردهاند که مطابق با شرح حال بودا است و به احتمال قوی الگوگیری رفتاری و اعتقادی صوفیان از بودا برای بیان کرامات ساختگی خود امری غیرقابل انکار است.
✍ در کتاب "بحث در آثار و افکار و احوال حافظ" از این امر به نحو دیگری یاد میشود و شباهت بودا و بزرگان صوفیّه را اینگونه بیان میکند : حدس گلدزیهر ممکن الصحّه است و از احتمالات قریب به واقع است و نظایر آن بسیار دیده شده که پیروان مذاهب و مسالک، در عالم شور و قوّت تخیلی که دارند، گاهی برای پیشروان و بزرگان خود سرگذشتهایی شبیه به سرگذشت اولیاء سایر فرقه ها ساختهاند و اگر کسی سرگذشت بودا را چنانکه در کتب بودائیان مضبوط است با سرگذشت افسانه مانند ابراهیم ادهم چنان که در کتب تراجم احوال عرفاء،از قبیل حلیة الاولیاء ابی نعیم اصفهانی و تذکرة الاولیاء شیخ عطار مذکور است، با هم مقایسه نماید، بدون شبهه مشابهات عجیبی ما بین این دو سرگذشت،جلب نظر او را خواهد نمود. [۱]
✍ برای تایید ادّعاهای فوق تنها کافی است به کتابهای تاریخی رجوع کرد زیرا با مراجعه به کتب تاریخی متوجّه میشویم یکی از معروفترین و مشهورترین صوامع بودایی بلخ بوده است و در قرون اول اسلامی بلخ و اطراف آن از مراکز اصلی و مرکزی صوفیّه ایران بوده است و الگوگیری "فناء فی الله" یا همان فناء در شیخ! از افکار هندی آن منطقه بوده است که خود صوفیّه به آن اعتراف دارند.
✍ الگوگیری صوفیان عارف نما از بودا و تفکرات فِرَق و مذاهب هند امری غیرقابل انکار است که با ورود آنها به ایران رونق بیشتری گرفت به نحوی که در یک برهه زمانی این امر رونق خود را از دست داد و کم کم به دست فراموشی سپرده شد که توسط بزرگان فرقه سیاسی و ضالّه صوفیّه نعمت اللهیّه گنابادیّه کلید خورد و این تفکّرات بار دیگر رونق گرفت.
✍در کتاب بشاره المومنین فرقه سیاسی و ضالّه صوفیّه نعمت اللهیّه گنابادیّه به نقل از سلطان علیشاه آمده است که : قریب هفتاد سال کشور ایران از فقر خالی بود،و اسم طریقت گوش کسی نشنیده و چشم احدی اهل فقر ندیده . . . . اسم طریقت در ایران مانند سیمرغ و کیمیا گشته بود تا آنکه مجدّد سلسله علّیه و مبرهن،سیّد معصوم علیشاه دکنی به اشاره شاه علیرضا ولی از اقالیم دکن به ایران تشریف آوردند و فیض علیشاه و نور علیشاه را تلقین کرد و تربیت نمود. [۲]
👈 اعتراف سلطان علیشاه به خالی بودن ایران از صوفیه (فقر) و ورود آنها به ایران از فلات دکن در هند مهر تأییدی بر ادّعای فوق است.
📚 پی نوشت :
📖 ۱. بحث در آثار و افکار و احوال حافظ،صفحه ۷۱۳
📖 ۲. بشاره المومنین،انتشارات حقیقت،صفحه ۲۴۲
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فرقه_های_ضاله
#فرقه_سیاسی_گنابادیه
🚬 #اعتیاد_به_موّاد_مخدّر
در فرقه ضالّه #صوفیّه_گنابادیّه 🚬
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
«ماندالا» که در زبان سانسکریت به معنای دایره است ، یک جدول هندسی و رمزی مورد استفاده در دین های بودایی و هندو است و نمادی برای جهان هستی به شمار می آید. البته گستره کاربرد ماندالا بسیار وسیع تر از آئینهای یاد شده است. مثلاً در معماری فرهنگهای اسلامی و مسیحی هم طرحهای ماندالا دیده میشود. ماندالا شامل فرمهای هندسی مربع ، دایره و مثلث است که به ترتیب معادل اعداد چهار ، هفت و سه و یگانگی و همبستگی رمزی آنهاست. دایره های نمادین #ماندالا که فرم هندسی غالب آنرا به خود اختصاص داده اند ، سمبل تمرکز بر خویشتن و جستجو درون انسان هستند. ماندالا از نظر کیفی ، مظهر روح و از نظر کمی ، مظهر هستی است. گردی دایره در ماندالا نشانه ای از تمامیت طبیعی است در حالی که شکل مربع نشان دهنده این تمامیت در خودآگاه است.
#ادیان
#مذاهب
#بودا
#هندو
#اسلام
#مسیحیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بررسی باور مسیحیت به #موعود
استاد کاشانی
#مسیحیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم👆 صحبت های یک #کشیش روان شناس در جمعی از دین دوستان #مسیحی و خداباوران در این سوی این کره خاکی در این عصر و زمان در ممنوعیت استفاده از گوشت خوک است. از دست ندهید..
#اسلام
#مسیحیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
مرکز نظر سنجی pew آماری را پیش بینی کرده است که باعث ناراحتی شماری از مسیحیان شده است. طبق این پیش بینی ، تا سال ۲۰۷۵ ، اسلام بالاترین جمعیت را در کل ادیان خواهد داشت.
مبنای این آمار هم فقط تولد بچه هاست..
#مسیحیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
✨وقتی که یک مسیحی عاشق #راهیان_نور می شود✨
💬یکی از راویان #راهیان_نور می گوید: به خاطر دارم در يكي از سفرهاي راهيان نور يك خانم #مسيحي براي تحقيق پيرامون سربازان #ايراني و #آمريكايي از #اتريش آمده بود.در اين سفر ميديدم آن خانم يك #قرآن با ترجمه انگليسي به همراه داشت و مدام آن آيه «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتلُواْ في سَبيل اللّه أَمْوَاتًا بَلْ أَحْياء عندَ رَبّهمْ يرْزَقُونَ» ميخواند و ميگفت: يعني چه كه ميگوييد كشتههاي ما در #جنگ #زنده هستند؟ در اين ميان سؤالاتي در خصوص مباني #دين #اسلام ميپرسيد. او ميگفت: آن عكس #شهيد #همت كه دستش باندپيچي شده و لبخندي بر لب دارد را بسيار دوست دارم. چراكه آن #فرمانده آنقدر براي سربازانش دوستداشتني بوده كه براي بوسيدن او ميدوند و دور او حلقه ميزنند و شهيد زير دست و پا دستش ميشكند. سربازان او #عاشق فرماندهشان بودهاند در حالي كه ما در ميان فرماندهان امريكايي چنين چيزي نميبينيم. در ميانههاي سفر او رفتار خوب #خادمان را با خود ميديد كه چطور جا و غذاي خوب خود را به آن خانم ميدهند. به خاطر دارم اين برخوردها باعث شد يك سربند «يا حسين» به دستش ببندد. سرش را به شيشه ماشين چسبانده بود و آرام اشك ميريخت. رو به او كردم و گفتم: اين #حسين ماست. او در حالي كه #اشك ميريخت گفت: اين حسين من هم هست. من در اين #اردو معناي آن آيه را درك كردم و فهميدم شهداي شما زنده هستند. من واقعاً آنها را در اين سرزمين ديدم. از جيبم عكس آقا و امام(ره) را بيرون آوردم و به او دادم. اما خنديد و گفت: من عكس بزرگتر اين عزيزان را در اتاقم دارم و اتفاقاً پدر و مادرم بسيار با اين كارم مخالف هستند. آن خانم به كشورش بازگشت و بعدها متوجه شدم كه #مسلمان شده و دوباره به همراه تعدادي از دوستانش به ايران آمدند كه آنها هم مسلمان شدند.
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
#خانوادهی #بهاءالله در یک نگاه
ردپای قدرتهای استعماری در پیدایش جریان بهائیت، غیرقابل انکاره، به خاطر همین قسمتی از این ردپا را میتوان در وابستگی قدیمی و گستردهی اقوام مؤسس بهائیت، به استعمار دانست.
خانواده بهاء الله :
👈میرزا عباس نوری (پدر حسینعلی نوری)، منشی شاهزاده اماموردی (پسر دوازدهم فتحعلی شاه و رئیس گارد سلطنتی دربار) بود. امام وردی که در پناه دولت روس بود، دشمنی خاصی با قائم مقام فراهانی، پدر امیر کبیر داشت. ر.ک: فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران، ش 49، مقالهی رضا قریبی و هوشنگ عالینسب، ص 168.
👈میرزا محمد حسن نوری (برادر بزرگ پیامبرخواندهی بهائیت) نیز، منشی سفارت روس بود و با اقتدار یافتن روس، منزلت شایانی پیدا کرد. جمعی از نویسندگان، فرقههای انحرافی، ص 182.
👈میرزا مجید (شوهر خواهر پیامبرخواندهی بهائیت) هم در خدمت سفیر روس، منشیگری میکرد و خانهی او، از املاک نمایندگی روس بود.جمعی از نویسندگان، فرقههای انحرافی، ص 182.
👈میرزا ابوالقاسم و میرزا عبدالله خان آهی (فرزندان خواهر پیامبرخواندهی بهائیت)، نیز از منشیان سفارت روس بودند. ر.ک: فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران، ش 49، مقالهی رضا قریبی و هوشنگ عالینسب، ص 162.
👈میرزا یوسف (شوهر عمهی پیامبرخواندهی بهائیت) نیز، یکی از اتباع روس بود و با قنسول روسیه ارتباط داشت. جمعی از نویسندگان، فرقههای انحرافی، ص 182.
این گستردگی ارتباط پیامبرخواندهی بهائیت با #استعمار ظالم و متجاوز روس موجب شد تا او، عنوان جاسوس این استعمار را در ایران به عهده گیرد و با دینسازی، به اختلاف ایرانیان بیافزاید تا موجبات تسلط هرچه بیشتر این استعمار را بر ایران فراهم کند.
☝️👈به خاطر همین هنگام به راه انداختن آشوب و بلوا که به زندانی شدن او میانجامد، به اولین جایی که پناه میبرد سفارت روس است.
ر ک: عبدالحمید اشراق خاوری، تاریخ نبیل زرندی، ص 562-561.
از اینرو کمکهای بیدریغ پادشاهی روس به پیامبر خواندهی بهائیت، این جاسوس را بر آن داشت تا پس از رهایی از مخمصه، مستقیماً پادشاه روس را مورد خطاب قرار داده و از او تشکر نماید: «قَد نَصَرَنِی أحَد سُفَرائِکَ إذَا کُنتَ فِی السِّجن تَحتَ السّلاسِلَ و الأغلَال... شوقی افندی، قرن بدیع، ص 224.
ترجمه : (ای پادشاه روس!) یکی از سفرای تو، هنگامی که من در زندان و در زیر زنجیرها بودم، مرا یاری کرد...».
حال بد نیست که #بهائیان با عقلی سلیم و بیطرف فکر کنند که به چه دلیلی پادشاهیِ استعماری و زیادهخواهی چون روستزار میبایست بی هیچ مزد و منّت و منفعتی، کمک حال شورشیان دینساز بابی و بهائی در #ایران بشه؟
#بهائیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه تقلیدیم میکنه از عبدالباسط😳
سالهاست #اسرائیل داره از بین بهائیها قاری و مداح و آخوند تولید میکنه.
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
مى خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد.
#بهائیت
#اسرائیل
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
⚠️ #تحقیر #سیاه_پوستان توسط #بهائیان
♦️ یکی از محورهای مورد تاکید در فرقه ضاله بهائیت وحدت عالم انسانی می باشد. مقصودی که می خواهند از این بیان به شنونده القا کنند، برابری انسان ها می باشد اما در حقیقت در پشت این الفاظ اهداف دیگری نهفته است.
♦️ #عبد بها، جانشین و دومین فرد مهم در فرقه بهائیت وقتی به آمریکا رسید در نوشته ای موسوم به لوح واشنگتن از هیچ تملق و چاپلوسی نسبت به آمریکایی ها دریغ نورزید و به حدی در تمجید از آمریکای و تحقیر ایرانی ها افراط کرد که خود بهائیان نیز جرئت دفاع از این لوح را به خود نمی دهند.
♦️ بهائیان برای جلب نظر قدرتمندان زورگو هر حقی را پایمال می کنند و با پررویی تمام حرف از وحدت عالم انسانی می زنند. برای نمونه عبدبها در نشستی که در #آمریکا داشت برای خوش آیند کشور میزبان اظهار داشت: سیاهپوستان به خاطر مظالمی که به ایشان وارد شده، همواره باید ممنون آمریکاییهای باشند. این گفته عبد بها در حالی است که سیاه پوستان توسط آمریکایی ها به بردگی گرفته شده و ستم های زیادی به آن ها شد.
♦️ رفتارهای #نژاد_پرستانه در بهائیت پس از بها و عبد بها توسط سردمداران بعدی به نحو بدتری دنبال شد. برای نمونه در هتلی که قرار بود شوقی افندی در آن سخن پراکنی کند، جلسات سیاه پوستان و سفید پوستان جداگانه برگزار شد که این امر موجب رنجش شدید سیاه پوستان گردید.
♦️ شوقی افندی در توجیه این اقدام ضد انسانی گفت: جلسات عمومی جداگانه برای سفیدپوستان و رنگینپوستان تا پیش از ثبوت و رسوخ ایمانی آنها، بسیار خوب است زیرا بیتردید به رفع سوءتفاهمات و موانعی که در برابر گسترش آیین بهائی در ایالتهای جنوبی وجود داشته، کمک میکند.
♦️ با بررسی روش زندگی بزرگان فرقه ضاله بهائیت مشخص شد که طرح بحث هایی چون وحدت عالم انسانی و امثالهم صرفا یک بازی برای موجه نشاندن انحرافات بوده و هیچ ارزش دیگری ندارد. نکته مهم دیگر این است که بهائیان حاضر شدند برای اینکه آمریکایی ها آزرده خاطر نشوند دست از شعار های خود برداشته، بین انسان ها فرق قائل شوند که این رویه آن ها همچنان نیز ادامه دارد.
♦️ مهر تایید تام و تمام بر ابطال مدعای وحدت عالم انسانی بهائیان، همجواری آن ها با رژیم صهیونیستی و سکوت محض مهره های این فرقه در قبال جنایات این رژیم می باشد. البته خیانت بهائیان به این سکوت ختم نمی شود بلکه حمایت همه جانبه از این رژیم سفاک آبروی نداشته بهائیان را بر باد داده است.
#نقد_فرقه
#بهائیت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منجی در آئین زرتشت
استاد مصلح از اساتید ارجمند
#زرتشت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تفاوت دیدگاه #شیعه با #اهل_سنت در مورد مهدویت در چیست؟
آیت الله رفعتی
#مهدویت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چطور امکان دارد یک شخص در یک لحظه در همه جا حاضر باشد؟!
استاد محمدی
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran
#کفاره در اسلام و زرتشت
🔰در کتاب های دو دین اسلام و زرتشت برای بعضی گناهان، کفاره هایی ذکر شده تا با انجام دادن آنها، گناه شخص، جبران شود و در قیامت مجازات نشود.
نمونه هایی از کفاره ها در اسلام و #اوستا را به منظور مقایسه می آوریم تا ببینیم کدام، معقول تر و منطقی تر است:
👈کفاره #روزه و عمل نکردن به #نذر در اسلام
◀️ اگر کسی بدون عذر و عمدی روزه ی ماه رمضان را باطل کند یا به نذر خود عمل نکند، باید یکی از کارهای زیر را انجام دهد:
آزاد کردن یک برده یا غذا دادن به شصت فقیر یا دو ماه روزه گرفتن
📚تحریر الوسیله، امام خمینی، ج ۲، ص ۱۲۵
👈کفاره ی گناهکار در #اوستا
◀️ خواهر یا دختر باکره ی خود را که پانزده سال او تمام شده است با جهیزیه به ازدواج روحانی زرتشتی در آورد.
📚وندیداد، ج ۳، ص ۱۴۳۳، فرگرد ۱۴، شماره ۱۵
👈کفاره ی کشتن سگ آبی در اوستا
◀️ ده هزار ضربه شلاق اسبی،
ده هزار ضربه شلاق چرمی،
(مجازات شلاق قابل خرید بود)
ده هزار بار هیزم خوب و خشک به آتشگاه،
ده هزار بسته بَرسَم،
ده هزار واحد درست کردن شربت هوم برای معبد،
کشتن ده هزار مار خزنده،
کشتن ده هزار مار سگ مانند،
کشتن ده هزار لاک پشت،
کشتن ده هزار وزغ،
کشتن ده هزار مورچه ی دانه کش،
کشتن ده هزار مور گزنده،
کشتن ده هزار پزدو (جانوری که در مدفوع و اطراف آن زندگی میکند)،
کشتن ده هزار مگس،
حفر ده هزار گودال برای تطهیر گناهکاران با ادرار گاو،
اهداء وسایل کامل آتشگاه تا موبدان آتش را روشن نگاه دارند،
اهداء تمام ادوات جنگی یک سپاه به معبد،
اهداء تمام وسایل کشاورزی به انبار یک معبد،
دادن زنگ های طلایی و نقره ای برای خبر دادن، به خزانه ی یک معبد،
احداث جوی های آب با طول و عرض و عمق معین در زمین وابسته به معبد و از املاک موبدان،
اهداء یک قطعه زمین مستعد و خوب برای کشاورزی با آب به معبد،
اهداء یک خانه ی بزرگ اعیانی دارای بیرونی، اندرونی، دروازه ها، طویله و زمین وابسته ی مزروعی و… به موبدان،
دادن دختری پانزده ساله و باکره و دست نخورده با جهیزیه به یک روحانی،
دادن چهارده گوسفند به روحانیان،
پرورش چهارده توله سگ تا بزرگ شوند،
احداث چهارده پل روی رود،
تأمین غذای هجده مسافر،
پناه دادن به هجده ماده سگ و پاکیزه کردن آنها از چرک و کثافت و جانوران موذی،
اطعام هجده روحانی با خوراک خوب همراه شراب.
📚وندیداد، ج ۳، ص ۱۴۲۹ ـ ۱۴۳۰ ف ۱۴، ش ۱ ـ ۶
👈کفاره ی به هم زدن روزه قضا در #اسلام
◀️ اگر کسی بعد از ظهر روزه ی قضای ماه رمضان را بدون عذر و عمدی به هم بزند، باید به ده فقیر غذا بدهد اگر نتوانست سه روز روزه بگیرد.
📚تحریر الوسیله، ج ۲، ص ۱۲۵
#اسلام
#زرتشت
💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @fajamkaran