#عرفان_حلقه
در روش سلوک #انحرافی طاهری برای پیروانش طراحی کرده است تلاش، کوشش و #خودسازی هیچگونه جایگاهی نداشته و بهجای خودسازی، اتصال به «شبکهی #شعور_کیهانی» پیشنهاد میشود.
#طاهری برای دستیابی به انواع تزکیه تنها برخورداری از رحمت الهی از راه اتصال به شبکهی شعور کیهانی را لازم و ضروری دانسته و بیان می کند؛ #تزکیهی درونی بدون ارتباط با خدا و برخورداری از رحمانیت او امکان ندارد. در صورتی که #انسان به تزکیهی درونی برسد، خواه ناخواه رفتار او هم، تحت تأثیر این تزکیه قرار میگیرد و بهطور بنیادی اصلاح میشود. بنابراین، اصلاح زیربنایی، با ورود به مسیر #عرفان و تجربهی پلهی عشق به دست میآید. برای این منظور، رحمانیت خداوند در انواعی از ارتباط با او جریان مییابد و تحولاتی از قبیل «تزکیه اخلاقی» و «تزکیه تشعشعاتی» اتفاق میافتد. محمد علی طاهری، ارمنستان، گریگور تاتواتسی، ص 120.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
تفکر انحرافی در عرفان های کاذب
در برخی از جنبشهای به اصطلاح #معنوی نوپدید تاکید شده است و کارما به معنی نظم، قانون علت و معلول، عمل و عکس العمل، عدالت، عقوبت و ثوابی که در جهانهای مادون اعمال میشود. #پال_توئیچل در این خصوص می گوید: « قانون کارما قابل نقض نیست و به این بستگی ندارد که شخص چقدر دعا کند. تمامی زشتیها که مرتکب می شویم، به سوی خودمان باز خواهد گشت، همان گونه که همه نیکیهایمان و هیچ راه فراری از هیچ جزئی از قانون کارما وجود ندارد.» از آنجا که در این نوع جنبشها اعتقاد به تناسخ نیز وجود دارد؛ کارمای برخی از اعمال در #روح های بعدی صورت می گیرد؛ اما انتخاب تناسخ نیز با خود آکیست است « #تناسخ تنها برای کسانی استمرار می یابد که آن را بر می گزینند یا بدان نیاز دارند.»
بر اساس این قانون و با تفسیر #اکنکار، اموری از قبیل دعا، توبه،#استغفار، عفوالهی، احباط عمل و امثال آن هیچ جایگاهی ندارند زیرا معتقدند هر عملی عکس العمل قطعی خود را دارد و با هیچ وسیلهای نمیتوان عکس العمل را حذف کرد.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
طرفداران و پیروان فرقه #عرفان_حلقه همچون سرکرده خود در ابتدای مطالب و یا کلام خود از عبارت« به نام بی نام او» استفاده می کنند چرا که محمد علی طاهری موسس #عرفان_حلقه معتقد است اگر ما برای خداوند نام بگذاریم (مانند رحمن، رحیم و ...) و خداوند را با صفاتش یاد کنیم،#بت_پرست شدهایم» (1)
پیروان این فرقه اگر مسلمان باشند حتما قرآن را خوانده اند و این آیه را مشاهده کردند که باری تعالی در #قرآن_کریم می فرمایند:« «وَ لِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَ ذَرُوا الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ سَیُجْزَوْنَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛ و براى خدا، نامهاى نیک است؛ خدا را به آن (نامها) بخوانید! و کسانى را که در اسماء خدا #تحریف مىکنند، رها سازید؛ آنها بزودى جزاى اعمالى را که انجام مىدادند، مىبینند»(2)
1.سلسله مباحث عرفان کیهانی، جلسه ششم، ص ۹۱.
2.سوره الأعراف،آیه 180.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
#مدعی_دروغین
شیخ #علیاکبر_تهرانی، یکی از مدعیان دروغین ارتباط با امامزمان عجلاللهتعالی فرجهالشریف که خود را #استاد_اخلاق میداند، در بیاناتی تأملبرانگیز، ادعا کرد از سوی امامزمان عجلاللهتعالی فرجهالشریف ، به عنوان #کلیددار_بهشت و #جهنم معرفی شده و افرادی را که نسبت به این مسئله شک کنند، با لفظی نامناسب مورد شماتت قرار داد؛ امری که خود، شاهدی بر دور بودن وی از اخلاقیات، حتی در باب امور ظاهری و رعایت عفت کلام است تا چه رسد به سیر و سلوک مورد ادعایش.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
کودکان، قربانیان خاموش #فرقهها
کودکان، ناتوانترین قربانیان خشونت هستند که گفتمان غالب بسیاری از فرقههاست. کودکان در این فرقهها مجبور به جدایی از والدین خود، گرفتن آموزشهای اجباری ویژه، کار سخت و ذهنشویی هستند. اکثر این #کودکان در دوران حیات خود در این فرقهها قربانی تجاوز جنسی، بهرهکشی و نقض حقوقبشر میشوند.
مطالعه موردی #فرقهها در کشورهای غربی نشان میدهد سوء استفاده از #کودکان در این گونه گروهها در دهههای ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ میلادی به وفور دیده میشود. فرقه «خانه عبری سیاه یهودا» در میشیگان آمریکا، «انجمن ورزشی اکلسیا»، «کلیسای مسیحی آلاموی مقدس» و فرقه «معبد خلق ها» (جونز تاون)، نمونههایی از جریانهایی هستند که به #سوءاستفاده از کودکان، بد رفتاری با آنها و حتی قتلعام آنان، متهم شده اند.
علاوه بر این، آن دسته از کودکانی که به طور مستقیم در #فرقه قرار ندارند نیز به واسطه حضور یکی از والدین یا هردودر #فرقه، آسیبهایی متحمل میشوند که جدایی از پدر و مادر، جدایی والدین از یکدیگر و بیتوجهی والدین به فرزندان، از آنجمله است.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
استناد بیربطِ پیروان #احمد_بصری به مادر موسی (ع) برای اثبات #حجیت_خواب
#خلاصه؛ هیچ تصریح یا اشارهای بر تصدیق «رؤیای» مادر موسی (علیهالسلام) نه در قرآن و نه در روایات نیست. اساسا سخنی از رؤیای مادر موسی(علیهالسلام) در قرآن کریم نیست؛ تنها سخنی که در قرآن آمده است این است که «وأوحينا إلى أم موسى[قصص/7] ما به مادر موسی وحی نمودیم.».
#مطلب؛ در مواجههی با اتباع احمد بصری (مدعی یمانی) وقتی دلیل گرایش به این شخص را میپرسیم، نهایت دلیلی که میتوانند بیاورند، رؤیا است. البته هیچ دلیلی بر حجیت #رؤیا وجود ندارد یعنی اگر انسان رؤیایی ببیند چه صادقه و چه اضغاث احلام نیازی به پیگیری آن در بیداری نیست. حال وقتی که از اتباع احمد دلیل برای #حجت بودن #خواب میخواهیم به بعضی داستانها اشاره میکنند. یکی از این داستانها، ماجرای #مادر_حضرت_موسی (علیهالسلام) است. هیچ تصریح یا اشارهای بر تصدیق «رؤیای» مادر موسی (علیهالسلام) نه در #قرآن و نه در #روایات نیست. اساسا سخنی از رؤیای مادر موسی(علیهالسلام) در قرآن کریم نیست؛ تنها سخنی که در قرآن آمده است این است که «وأوحينا إلى أم موسى[قصص/7] ما به مادر موسی وحی نمودیم.». در جریان بحث با اتباع #احمد_بصری در موضوع رؤیا و حجیت آن در صفحه اینستاگرام (نقد احمدالحسن) شخصی گفت: خداوند چگونه به مادر موسی (علیهالسلام) وحی کرد؟»
#جواب_دادم: «این وحی نه وحی تشریعی است و نه وحی در خواب (که قبلا گفتیم مختص انبیاست)[2]؛ بلکه ندای در #قلب بود و الهام به #ذهنش و ارسال فردی دستور یافته از جانب خداوند. در #روایات آمده است: «امام باقر (علیهالسلام) فرمود: زمانی که مادر موسی، موسی (علیهالسلام) را به دنیا آورد، به موسی (علیهالسلام) نگاهی کرده و محزون و غمگین گشته و گفت: امروز تو را هم سر میبُرند؛ پس خداوند بر قلب او عطوفتی نمود و موکلهای برانگیخت و او به مادر موسی گفت: چه شده است که رنگت پریده؟ مادر موسی گفت: از سر بریده شدن فرزندم ترسانم؛ پس موکله گفت: نترس! #موسی را جز آنکه دوستدارش است نمیبیند.»[1] تصریح کلام امام باقر (علیهالسلام) است که وحی بر مادر موسی (علیهالسلام) بواسطه الهام بر قلب و نزول موکله از سوی خداوند بوده و نه خواب و رؤیا. پس هیچ دلیلی در دست نیست که وحی به مادر حضرت موسی (علیهالسلام) در خواب بوده باشد.[3]
#پینوشت:
[1]. تفسیر قمی، علی بن ابراهیم قمی، نشر دار السرور، ج2، ص 135.
[2]. مراجعه کنید به «مقایسه خواب خود با رؤیای انبیاء!»
[3]. فرقه احمد اسماعیل در بوته نمود و نقد، اکبر بیرامی، بیتا ، بیجا، ص 203.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رسوایی دیگری برای فرقه #احمدالحسن
نمونه کوچکی از غرض ورزی های فرقه دروغین #یمانی با تقطیع سخنان رهبر انقلاب!
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
13.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسم رمز: آزادی عقیده هدف: ایجاد آشوب اغتشاش کارگردان: استکبار جهانی بازیگران: انصار احمد بصری و دراویش تهیه کننده: رژیم صهیونیستی
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom
اهداف #عرفان_های_کاذب
#اول؛ رسیدن به عرفان و سیر و سلوک
این هدف در عرفان های کاذب، به شکلی مطرح می شود که گویا از راه آنها بدون تلاش و کوشش و علم و دانش و بدون زحماتی که اهل سیر و سلوک می کشند، می توانید به نتیجه برسید. آنها نوعی رانت خواری معنوی را پیش می کشند و می خواهند راه میانبر یا بهتر است بگوییم زیرآبی رفتن عرفانی را آموزش دهند. نمونه : عرفان حلقه
#دوم، رسیدن به قدرت های ماورائی
برخی از عرفان های کاذب مدعی هستند که می توانند شما را به قدرت های خارق العاده برسانند، مثلا درمانگری ، برون فکنی روح از بدن، اطلاع از امور پنهان، یا دیدن و شنیدن مسائل عجیب و غریب، بیرون کردن جن از کالبد خود یا دیگران و.... این دسته از شبه جنبش های معنوی را «فراروانشناختی» می نامیم. نمونه : عرفان حلقه و یوگای پیشرفته
#سوم، بهبود وضعیت روانی و رفتاری
این دسته از شبه جنبش های معنوی که می توانیم آنها را روانشناختی بنامیم، بر اساس مطالب شبه علمی که نه در روانشناسی علمی مورد تأیید است و نه در علوم دیگر و نه از نظر عرفان و علوم دینی قابل قبول است، مدعی می شوند که می توانند به شما کمک کنند تا به آرامش، شادی، موفقیت، بهبود روابط بادیگران، جذابیت و .... برسید. البته طبیعی است که در بین تکنیک ها و راهکارهایی که ارائه می دهند، مواردی هم هست که تا حدودی اثربخش است و می تواند پوشش دهنده و توجیه کننده ادعاهای واهی معنوی آنها باشد. نمونه : قانون جذب.
در معنویت حقیقی هدف اصلی شکوفایی استعداد نامحدود روح است. استعدادی که فقط در ارتباط با خداوند شکوفا می شود و نتایجی نظیر سلامتی، شادی، آرامش، نیرومندی و قدرت اراده، موفقیت، جذابیت و .... را به دنبال دارد. این همه هیچ گاه هدف معنویت حقیقی نیست، اما دستاوردها و نتایجی است که در اثر زندگی معنوی به دست می آید.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
🆔 @adyaneqom