eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🔅زندگی 🔸قال الباقر علیه السلام: ▪️ان حدیثنا یحیی القلوب 🔺سخن ما دلها را زنده می‌کند. بحارالانوار، ج2، ص 144 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⬅️⬅️ به رنگ خون در آمدن آسمان در مصیبت ... (۳) ... و ظهرت الحمرة فی السماء. 📚 مختصر ینابیع الموده (قندوزی حنفی) ص190 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تناقض زدایی از تجسم با بر ساختن دوگانه ی: خدا در مقام خدا و خدا در مقام انسان آموزه ی تجسم یکی از آموزه های بنیادین الهیات مسیحی است؛ اما با چالش تعارض روبروست. خدای پسر بر اثر طبیعت الهی اش ویژگی های ازلی دارد و بر اثر طبیعت انسانی اش، ویژگی های غیر ازلی دارد و این یعنی تناقض: «In virtue of possessing a divine nature, God the Son has the property of being uncreated, while in virtue of having a human nature, he possesses the property of being created. Possessing both of these properties appears to be a violation of the law of non-contradiction» الهیداانان مسیحی به روش های گوناگونی در پی تناقض زدایی هستند. مرلین آدامز یکی از آنهاست. او هیچ ناسازگاری بین تجسم با قانون عدم تناقض نمی بیند. او با تمییز و تفکیک میان ویژگی های ازلی خدای پسر در مقام الهی و ویژگی های خلقی خدای پسر در مقام انسان بودن، در تلاش است که چالش تعارض را برطرف کند: "there is no incompatibility with the law of non-contradiction ... God the Son Incarnate does not possess the property pair: being created and being uncreated, but rather the pair: uncreated as (qua) divine and created as (qua) human." پرسش: آیا عیسی ناصری که هم خدای پسر و هم عیسیِ انسان است، دارای روحی دو تکه است و یا یک پارچه؟ اگر وجودی یک پارچه دارد، چگونه در آن واحد هم می داند و هم نمی داند؟ ----------- https://iep.utm.edu/incarnat/#SSH3ci لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
⬅️⬅️ به رنگ خون در آمدن آسمان در مصیبت ... (۴) ... و احمرت آفاق السماء ... 📚 تاریخ مدینه دمشق ج14 ص230 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 💎امام زمان (عجّل الله فرجه شریف) میفرمایند: 🦋از فضائل تربت امام حسین علیه السّلام آن است که اگر تسبیح در دست گرفته شود ثواب ذکر را دارد،گرچه دعایی هم خوانده نشود. 📚بحار الانوار؛جلد۵۳،صفحه ۱۶۵ علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
31.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 آیا راضی به شهادت علیه‌السلام نبود؟ 🎤 حجت‌الاسلام استاد 👈در این کلیپ استاد به شبهه کارشناس وهابی پیرامون خواست امام حسین علیه‌السلام برای بیعت با یزید و راضی نبودن یزید به شهادت امام حسین (ع) پاسخ می دهند همچنین با استناد به منابع علمای اهل سنت تلاش برای سرپوش گذاردن بر جنایات یزید و اعمال غیراسلامی او را محکوم می کند. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔸بهائیت و دفاع مقدس🔸 در زمان‌ جنگ‌ [ایران‌ و عراق] وقتی‌ مردم‌ کشته‌ می‌شدند، بهائیان‌ با بی‌رحمی‌ تمام‌ می‌گفتند: از این‌ مسلمانان‌ هر چه‌ کشته‌ شود کم‌ است. خصوصاً‌ وقتی‌ رادیوهای‌ خارجی، آمار شهادت‌ رزمندگان‌ را در جبهه‌ها به‌ اطلاع‌ مردم‌ می‌رساندند با ناسزاگویی‌ به‌ رزمندگان‌ ابراز مسرت‌ و خشنودی‌ می‌کردند. بهائیان‌ در زمان‌ جنگ‌ با کناره‌جویی‌ از شرکت‌ در جبهه‌ها اعلام‌ کردند که‌ مخالف‌ جنگ‌ هستند و به‌ بهانه‌ عدم‌ دخالت‌ در سیاست‌ از به‌ دست‌ گرفتن‌ سلاح‌ امتناع‌ کردند و کوچک ترین‌ فعالیتی‌ برای‌ دفاع‌ از کشور از خود نشان‌ ندادند ... آنها که‌ دائماً‌ در کلاسها و مجالس‌ از عشق‌ به‌ عالم‌ بشریت‌ دم‌ می‌زدند، آنان‌ که‌ از الفت‌ و محبت‌ طوری‌ سخن‌ سرایی‌ می‌کردند که‌ گویی‌ برتر و مهربانتر از همه‌ اقشار عالمند، در عمل‌ نه‌ تنها بویی‌ از انسانیت‌ و محبت‌ نبرده‌ بلکه‌ درنده‌خویی‌شان‌ گُل‌ می‌کند و از خبر شهادت‌ جوانان‌ عزیز این‌ مرز و بوم‌ اظهار خوشحالی‌ و مسرت‌ می‌کنند.‌ ‌ 📚سایه شوم خاطرات یک نجات یافته از بهائیت، ص 137. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
⬅️⬅️ به رنگ خون در آمدن آسمان در مصیبت ... (۵) قال: احمرت آفاق السماء بعد قتل الحسین ستة اشهر تری کالدم. 📚 سیر اعلام النبلاء ج3 ص312 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
⬅️⬅️ سه شبانه روز تاریکی پس از قتل ... عَنْ أُمِّ حَيَّانَ قَالَتْ يَوْمَ قُتِلَ الْحُسَيْنُ أَظْلَمَتْ عَلَيْنَا ثَلَاثاً وَ لَمْ يَمَسَّ أَحَدٌ مِنْ زَعْفَرَانِهِمْ شَيْئاً فَجَعَلَهُ عَلَى وَجْهِهِ إِلَّا احْتَرَقَ وَ لَمْ يُقَلَّبْ حَجَرٌ بِبَيْتِ الْمَقْدِسِ إِلَّا أَصْيب تَحْتَهُ دَماً عَبِيطا. از نقل است كه گفت : روز شهادت حسين آسمان سه شبانه روز تاريك شد و نمی شد کسی دست به زعفران بزند و بر صورت خود بگذارد، مگر آن که بسوزد و زير هر سنگی در بيت المقدس خون تازه ديده می شد. 📚 تهذيب الكمال (المزي) ج6 ص 434 📚 تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر) ج14 ص229 و ... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
توجیه تجسم با تمثیل سیب و چاقو آموزه ی تجسم/ تجسد، متناقض است. چگونه عیسی ناصری (خدای انسان شده) هم علم نامحدود دارد و هم ندارد. مومنان، در پی توجیه نا متناقض بودن تجسم اند. برای این کار به تمثیل و تشبیه پناه می برند: "To see how God the Son might have a property in one respect, but lack it in another, it is helpful to consider some everyday examples" یک مثال، سیب قرمز است: " of this sort of thing. An apple" سیب از یک نظر (پوست بیرونی اش) قرمز است و از نظرگاهی دیگر (سفیدی درونش) قرمز نیست: "the apple has and lacks the property of being red, but there is no incoherence here because the apple has that property in one respect and lacks it in another" مثال دیگر چاقو است: "Similarly, a knife" با نظر (به اعتبار) لبه ی تیزش، بُرنده است؛ "with respect to its cutting edge, has the property of being sharp" اما به اعتبار دسته اش برنده نیست. " but with respect to its handle, lacks that property" چالش نخست، این که: تمثیل هیچ ارزشی در استدلال و ایمان آوری ندارد. دوم ان که: این دو مورد، فیزیکی/ مادی و دارای چند بخش اند؛ اما خدای پسر چند بخشیِ مادی نیست. ------ https://iep.utm.edu/incarnat/#SSH3ci لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🌷امام زین‌العابدین (علیه‌السلام): 🔴اذا قامَ قائمُنا أَذهَبَ اللهُ عَزَّوجلّ عَن شیعَتِناَ العاهَهَ وَ جَعَلَ قُلوبَهُم کَزُبَرِ الحَدیدِ وَ جَعلَ قُوّهَ الرَّجلِ مِنُهم قُوَّهَ اَربعینَ رَجُلاً 🔵زمانی که قائم ما قیام می‌کند، خدای متعال آفت‌ها را از میان شیعیان برطرف می‌کند و دلهایشان (در استقامت) همانند الوار آهنین قرار می‌دهد که قوّت یک مرد آنان برابر قوّت چهل مرد خواهد بود. 📚 بحارالانوار، ج ۵٢، ص ٣١٧ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
اعلام مقالات پذیرفته شده در همایش 200 سال خشونت، خرافه و خیانت فرقه ای مسئول دبیرخانه همایش جناب حجت الاسلام و المسلمین فخرآور: این همایش که به منظور تلاش برای افشای ماهیت حقیقی فرقه ضاله بهائیت در چندین استان برگزار گردید از محققین سراسر کشور نیز برای نگاشتن مقاله در موضوعات همایش دعوت شد که الحمدلله در پی آن چندین مقاله با درجه علمی پژوهشی - علمی ترویجی - علمی تخصصی پذیرفته شد که ان شاء الله به زودی در سایت همایش منتشر خواهد شد هر چند به صورت خصوصی به نویسندگان اطلاع داده شده است. قرار است که به زودی از نویسندگان برای ارائه مقاله خود به صورت سمینار دعوت عمل آید تا به صورت مجازی این امر مهم هم صورت پذیرد. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 👌 در مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام، ایمان و عمل صالح، حرف اول وآخر را میزند در قرابت و نزدیکی به پیامبر و اهل بیت؛ ✅ پس سلمان فارسی هم که باشی، با تقوایت، محمّدی میشوی، ❌ ولی ایمان و عمل که نباشد در زونکن اعمالت، هیچ نسبتی با پیامبر نداری 👈 ولو پسر نوح یا همسر خود پیامبر و امام «علیهما السلام»هم که باشی 👇👇👇👇 🌴 آیه 36 سوره ابراهیم 🌴 🕋 فَمَن تَبِعَنِى فَإِنَّهُ مِنِّى ⚡️ترجمه: پس هر كه مرا پيروى كند، قطعاً او از من است عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🕌استغفار، گشایش و روزی رسول الله صلی‌الله علیه وآله: مَنْ اَكْثَرَ مِنَ الاِْستِغْفارِ جَعَلَ اللّه ُ لَهُ مِنْ كُلِّ هَمٍّ فَرَجا وَ مِنْ كُلِّ ضَيقٍ مَخْرَجا وَ رَزَقَهُ مِنْ حَيْثُ لايَحْتَسِبُ؛ هر كس بسيار استغفار كند، خدا براى او از هر غمى گشايش، از هر تنگنايى و از جايى كه انتظار ندارد روزى مى دهد. 🔸نهج الفصاحه، ح2941، وسائل الشیعه،ج ۷ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⬅️⬅️ تاريك شدن دنيا به‌گونه ای که ستارگان در بین روز پیدا شدند... ▪️▪️حدثنا خلف بن خليفة ، عن أبيه ، قال : لما قتل الحسين اسودت السماء ، وظهرت الكواكب نهارا حتي رأيت الجوزاء عند العصر وسقط التراب الأحمر . خلف بن خليفه از پدرش نقل مي كند كه گفت : زماني كه (عليه السلام) به شهادت رسيد ، آن قدر آسمان تاريك شد كه هنگام ظهر ستاره هاي آسمان ظاهر شدند ؛ تا جائي كه ستاره جوزا در عصر ديده شده و خاك سرخ از آسمان فرو ريخت . 📚 تهذيب الكمال (مزي) ج6 ص431و432 📚 تهذيب التهذيب (ابن حجر) ج2 ص305 📚 تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر) ج14 ص226 ▪️▪️لمَا قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (عليه السلام) كُسِفَتِ الشَّمْسُ كَسْفَةً بَدَتِ الْكَوَاكِبُ نِصْفَ النَّهَارِ حَتَّي ظَنَنَّا أَنَّهَا هِي . هنگامي كه امام حسين عليه السلام به شهادت رسيد، خورشيد گرفت و آن قدر تاريك شد كه هنگام ظهر ستاره هاي آسمان ظاهر گرديدند . از اين اتفاق چنين پنداشتم كه قيامت برپا شده است ! 📚 تهذيب الكمال (مزي) ج6 ص433 📚 تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر) ج14 ص228 📚 تلخيص الحبير (ابن حجر) ج5 ص84 📚‌ السنن الكبري (بيهقي) ج3 ص337 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠عوامل اعتقاد به تصوف از نگاه امام رضا (ع ) 🔸اعتقاد و عمل به اسلام به‌عنوان یک دین کامل بر همه‌ی مردم واجب است، اما آنچه در این اعتقاد خیلی مهم است، اطاعت بی‌چون‌وچرا از فرامین الهی و پیروی محض از ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) است. 🔹در حالی که یکی از فرقه‌های مدعی اسلام و تشیع، که اعتقاداتی متضاد با اسلام و مخالف با دستورات معصومین (علیهم‌السلام) دارد، فرقه‌ی صوفیه می‌باشد، که امام رضا (علیه‌السلام) عقاید آنان را باطل و معتقدین به این گروه را انسان‌هایی جاهل و فریب‌دهنده می‌داند. 🔻چنان‌چه در روایتی از حضرت درباره‌ی صوفیه سوال شد که ایشان فرمودند: کسی قائل به تصوف نمی‌شود مگر از روی خدعه و مکر یا جهالت و حماقت، لیکن اگر کسی از روی تقیه، خود را صوفی بنامد تا از شر آنها در امان باشد بر او گناهی نیست به شرط آنکه از عقاید باطلشان چیزی نیاموزد.» (1) 🔰یعنی کسی که صوفی است از دو حال خارج نیست، یا برای مکر و فریب مردم، اعتقادات تصوف را انتخاب کرده، تا به مقاصد دنیوی و شیطانی خود برسد و یا از روی جهل و نادانی اوست که این فرقه باطل و منحرف را که عقائدی مخالف اسلام دارد، پذیرفته است. 📚پی‌نوشت: 1.سفینة البحار، شیخ عباس قمی، کتابخانه سنائی، تهران. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔴 مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر برگزار می‌کند 🔴 ✨ مسابقه عظیم فرهنگی «شعور عاشورایی» ✨ ❇️ جوایز ارزنده‌ی این مسابقه: 🎁 ۴۰ کارت هدیه پانصد هزار تومانی برای نفرات برتر 🎁 ۱۰ کارت هدیه ۱۵۰ هزار تومانی به قیدقرعه به کسانی که بیش از نیمی از نمره آزمون را کسب کنند 📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۲۳ مهر ماه 🌐 ثبت‌نام در مسابقه، دسترسی به مجموعه پیام‌های مکتب عاشورا و عضویت در کانال اطلاع‌رسانی از طریق لینک زیر: 🆔 zil.ink/ashoora_test عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
عقل را با تجسد، چه کار؟! آموزه ی تجسد، با خرد - به ویژه اصل عدم تناقض - سر سازش ندارد؛ از این روی، الهیدانان مسیحی به تکاپو افتاده اند تا از ایمان مسیحیان، با تبیین ها و توجیهات گوناگونی پاسبانی کنند. یک توجیه این که: اصل عقلی عدم تناقض در تجسم پیاده نمی شود. آنان در مقام تشبیه به قوانین هندسی اشاره می کنند که در رنگها پیاده نمی شود. اين سوال که آيا طبيعت انساني خداي پسر با طبيعت الهي او سازگار است، مانند اين است که بپرسيم آيا رنگ ارغواني، عمود است. اين همان چيزي است که فيلسوفان آن را "خطاي طبقه بندي" مي نامند، خطاي به کار بردن مفاهيم و تمايزها در موضوعات غير مرتبط.: "by arguing that this law no more applies to the incarnation than geometric properties do to colors. Asking if God the Son’s human nature is compatible with his divine nature, would be like asking if purple is perpendicular. It is what philosophers call ‘a category mistake,’ the error of applying concepts and distinctions to subjects where they have no purchase." چالش این توجیه این است که اگر اصل عدم تناقض در رد تجسم کاربردی ندارد، منطقا در تبیین و توجیه آن هم کاربردی ندارد؛ پس درباره ی تجسم باید سکوت کرد؛ چون هر توضیحی - هر چند الهیاتی - در دفاع از آن، نیز مبتنی بر این اصل است. ___ https://iep.utm.edu/incarnat/#SSH3ci لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
⬅️⬅️ ديده شدن در گوشت شتر غنيمت گرفته شده توسط سپاه عمرسعد (۱) ... و نحروا ناقه فی عسکرهم فکانوا یرون فی لحمها مثل النیران ... 📚 مختصر ینابیع الموده (قندوزی حنفی) ص189 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
هویت نسبی به جای هویت مطلق؛ راهکار توجیه تجسم یک راهکار شنیدنی برای رفع تعارض روايت کلسدون از تجسم با قانون عدم تناقض، عبور از تبيين همه يا هيچ از هويت "the all-or-nothing account of identity" که با اصل نا متمايز بون همانندها "the indiscernibility of identicals" بيان مي شود، است. با توجه به قانون عدم تناقض و نا متمايز بودن همانندها، در واقع دشوار است که ببينيم چگونه عيسي ناصري مي تواند، همان خداي پسر باشد. فرض کنيد عيسي، با قدرت محدود و خدای پسر، ذاتا قادر مطلق است. بنا به قانون عدم تناقض ممکن نیست که عيسي داراي قدرت نامحدود و محدود باشد و همچنين نا ممکن است، که خداي پسر داراي قدرت محدود و نامحدود باشد؛ اصل نا متمايز بودن همانندها هم مستلزم آن است که عيسي داراي قدرتي نامحدود باشد تا بتواند همان خداي پسر باشد و خداي پسر هم داراي قدرت محدودي باشد تا همان عيسي شود. بنابراين به نظر مي رسد که پذيرش قانون عدم تناقض و اصل نا متمايز بودن همانندها، اين ديدگاه کلسدوني، که يک فرد واحد مي تواند هم واقعاً الهي و هم واقعاً انساني باشد، را رد می کند؛ بنابراين، اگرما بخواهيم روايت کلسدون را تأييد و قانون عدم تناقض را حفظ کنيم، منطقي است که تبيين همه يا هيچ از هويت که با اصل نا متمايز بون همانندها بيان مي شود، رد شود. _________ https://iep.utm.edu/incarnat/#SSH3ci لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
خدایی پر از خالی آموزه ی تجسم (انسان شدن خدا) عقیده ای بنیادی در کلام مسیحی است؛ اما با چالش تناقض روبروست (عیسی ناصری نامحدود و محدود است؛ چون هم خدا و هم انسان است). الهیدانان مسیحی با چهار رویکرد عمده با این چالش برخورد کرده اند. در رویکرد کنوتیک (خالی شدن خدای پسر از ویژگی هایی)، خدا از ویژگی های مطلقِ بیرون ذاتش(نامحدودها) دست می کشد تا تناقضی با بشر شدنش پیش نیاید. این رویکرد، منظقا، دچار مشکلی می شود. صورت بندی اشکال: مقدمه ی ۱. یا خداي پسر متجسم جلال يافته، ويژگي هايي را که کنار گذاشته است دوباره تصاحب مي کند يا خير. م.۲. اگر چنين است، اين ويژگي ها برخلاف ديدگاه کنوتيک با تجسم خداي پسر سازگار است. م.۳. اگر نه، ديدگاه کنوتيک، روايت ناقصي از تعظیم خداي پسر متجسم ارائه می دهد. نتیجه: بنا بر این، يا فرضيه کنوتیکي در تصور اين که تجسم خداي پسر مستلزم کنار گذاشتن برخي ويژگي ها است نادرست است يا به روايتي ناقص در تعظیم خدای پسر متعهد است. ------ https://iep.utm.edu/incarnat/#SSH3ci لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔴♦️ دومین ملی هنرهای گرافیکی «بهاییت، محفل خیانت»🎞 📌دریافت آثار هنرمندان سراسر کشور در دو بخش:    پوستر و کاریکاتور 🗓 زمان: اول مهر لغایت 7 آذر ماه 1400 🎁 جوایز نفرات برتر هر رشته: نفراول: 100 میلیون ریال نفردوم: 80 میلیون ریال نفر سوم: 60 میلیون ریال به همراه تندیس و گواهی شرکت در جشنواره 📪 ارسال آثار از طریق: 💻سایت: www.moghadas-nama.com ربات تلگرامی t.me/moghadas_nama1_bot اطلاعات تکمیلی: 🆔 تلگرام: t.me/moghadas_nama 📷اینستاگرام: https://www.instagram.com/moghadas_nama 🔵ایتا: eitaa.com/moghadas_nama 🔴♦️ ♦️🔴 🔴♦️ ♦️🔴 عضویت در کانال http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
⬅️⬅️ ديده شدن در گوشت شتر غنيمت گرفته شده توسط سپاه عمرسعد (۲) ... و نحروا ناقه فی عسکرهم فکانوا یرون فی لحمها مثل النیران ... ... و در لشكرگاه شتری را نحر كردند ولی مثل اين بود كه آتش در آن نهاده بودند ! 📚 تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر) ج14 ص231 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🕌 کمالِ مؤمن الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : كَمالُ الْمُؤْمِنِ في ثَلاثِ خِصال: الْفِقْهُ في دينِهِ، وَ الصَّبْرُ عَلَي النّائِبَةِ، وَالتَّقْديرُ فِي الْمَعيشَةِ. شخصيّت و كمال مؤمن در سه خصلت است: آشنا بودن به مسائل و دين، صبر در مقابل شدايد و ناملايمات، او همراه با حساب و كتاب و برنامه ريزي دقيق باشد. 🔹أمالي طوسي، ج 2، ص 279 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰