👈🏼 ردّ فضائل #امیرالمومنین علیه السلام بوسیله #ابن_تیمیه ملعون
اوج #دشمنی و #نصب او در ردّ واقعه #لیلة_المبیت
🔶 #اجماع در واقعه #لیلة_المبیت 🔶
👈🏼 خوابيدن #امیرالمومنین عليه السلام در جاي #رسول_خدا صلی الله علیه و آله
#ابن_ابی_الحدید در اين زمينه مينويسد:
قد ثبت بالتواتر حديث الفراش ، فلا فرق بينه وبين ما ذكر في نص الكتاب ، ولا يجحده الا مجنون أو غير مخالط لأهل الملة
👈🏼 ابن ابي الحديد از #ابوجعفر_اسکافی نقل مي کند که :
خوابيدن اميرالمومنين عليه السلام در جاي #پیامبر_اکرم صلي الله عليه وآله به صورت #متواتر ثابت شده است، فرقي بين اين واقعه و بين وقائعي که در #قرآن ذکر شده است وجود ندارد، اين واقعه (قرار گرفتن #حضرت_علی عليه السلام در بستر) را در ميان مردم فقط #دیوانه و بی عقل انکار می کند.
📚 شرح نهج البلاغة (ابن أبي الحديد) ج۱۳ ص۲۶۱ بتحقيق، محمد أبو الفضل إبراهيم دار احياء الكتب العربية، عيسى البابي الحلبي وشركاه، الطبعة الثانية ( ۱۹۶۷ م - ۱۳۸۷ ه ) جميع الحقوق محفوظة منشورات مكتبة آية الله العظمى المرعشي النجفي قم - إيران ۱٤۰٤ ه.ق
#نقد_وهابیت
#شیخ_الاسلام_قلابی #وهابی #وهابیت
#شبهات #پاسخ_به_شبهات #وهابی #وهابیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠امام زمان قلابی صوفی
🔸صوفیه برای اقطاب خود ادعای ولایت و جانشینی خدا را دارند و در نشریات وابسته به خود، قطب را مصداق امام زمان (علیه السلام) معرفی کرده و میگویند:
👈«اعتقاد به وجود امام بهعنوان قطب عالم امکان با مفهوم قطب در تصوف تقریبا یکسان است... قطب و امام هر دو مظهر یک حقیقت و دارای یک معنا و اشاره به یک شخص است.» [1]
🔹یا اینکه قطب را بهعنوان انسان کامل، مصداق اهلبیت خدا در هر عصر خوانده و اعتراف به این دارند که این همان مقام قطب در مکتب تصوف است. [2]
🔻و از آن جهت که صوفیه معتقدند که در هر زمان فقط یک قطب و یک انسان کامل وجود دارد، لذا در این بین تکلیف امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چیست؟ صوفیه چه جایگاهی برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قائلاند؟
📚پینوشت:
1. نصر، سید حسین، فصلنامه عرفان ایران، 1379، شماره 7، صص 33 و 34.
2. خبرنامه خبری، تحلیلی، فرهنگی مجذوبان نور، ویژهنامه مهر مجذوب، مهر 1391، ص 21.
#نقد_تصوف
#امام_زمان
#صوفیه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠شباهتهای خلسه در تصوف و شمنیسم!
🔸تصوف رسیدن به خلسه و کشف و شهود را از شمنیستها الگو گرفته است، چراکه یکی از راههای رسیدن به خلسه در شمنیسم، بهوسیله نوشیدن مشروبات مسکر، خوردن گیاهان مخدر و توهمزا یا استنشاق دود آنهاست.
🔹کما اینکه رسیدن به خلسه از راه مواد مخدر در وادی صوفیه نیز سابقه طولانی دارد.
🔻چنانچه زرینکوب مینویسد: «برخی از صوفیه برای تحریک اعصاب و نیل به حالیکه از آن تعبیر به بیخودی میکنند، گاه به مواد تخدیر کننده... بعضی به بنگ و چرس میپرداختهاند.»[1]
🔰باخرزی از بزرگان صوفیه نیز میگوید: «این طایفه... خود را به مجانین الهی تشبیه میکنند و شبها با مستی بنگ میخوابند.»[2]
♻️علامه طباطبایی نیز میگوید: «در نهایت، به تکدیگری و استعمال بنگ و افیون روی آوردند. این حالت، آخرین حالت تصوف است که مقام فنا نامیده میشود.»[3]
📚پی نوشت
1. عبدالحسین زرینکوب، ارزش میراث صوفیه، ص 94
2. یحیی باخرزی، اوراد الاحباب و فصوص الآداب، ص 114و 115.
3. محمدحسین طباطبایی، تفسیر المیزان، ج 5، ص 282.
#نقد_تصوف
#موادمخدر
#بنگ #جرس
#علامه_طباطبایی
#شمنیسم
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خرقه اسرار یا خرقه ناپاک
🔸خرقه مشهورترین نماد تصوف بوده، که همواره برای آن احترام ویژهای قائلند.
🔻در حال حاضر خرقهپوشی منسوخ شده است اما در گذشته آن را لباس مقدسی میدانستند و معتقد بودند کسی که لیاقت خرقه پیدا کرده است درواقع در عالم ازل خرقه بر او پوشاندهاند.[1]
🔹اما این چه لیاقت و چه لباس مقدسی است که خرقانی از آن تعبیر به پلاس خران کرده [2] 🔻یا نقل شده که وقتی بعد از بیست سال این لباس مقدس را بهزور از تن حلاج بیرون میآورند میبینند شپش زده، که اندازه یکی از آنها نیم دانگ (یک دوازدهم وزن شیء) وزن دارد [3].
🔰آنچه صوفیان باید پاسخ دهند این است که لباسی که مانع نظافت انسان در طول بیست سال شود آیا مقدس است؟ همچنین حلاج چطور غسلهای واجب خود را انجام میداده؟ آیا این خرقه ناپاک به دیگر اقطاب رسیده است؟!
📚پینوشت:
1. محمد بن منور، اسرارالتوحید فی مقامات أبی سعید، تصحیح شفیعی کدکنی، انتشارات آگاه، تهران، 1386، ص 311.
2. عطار، فریدالدین، تذکرةالاولیاء، به کوشش نیکلسون، انتشارات صفی علیشاه، تهران، 1375 ش، ص 70.
3. تذکره الاولیاء، ص 316.
#نقد_تصوف
#حلاج
#خرقه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠صوفیان حلولی و بزرگان شیعه
🔸عدهای از بزرگان شیعه، برخی از صوفیه را به سبب اعتقاد به حلول و اتحاد، منحرف دانسته و معتقدند ایشان از غلات هستند.
👈«صاحب كتاب بيان الاديان مىگويد: كه اصل حلول و اتحاد بعد از جرنانيّه كه طايفهای هستند كه از صابئيه و از ترسايان برخاستهاند و غلات شيعه، يعنى آنان كه بعضى از ائمه اثناعشر(علیهم السلام) را خدا مىدانند و غلات اهل سنت و جماعت، يعنى صوفيه كه مشايخ خود را اللّه مىدانند، حلول و اتحاد را از ترسايان فرا گرفتهاند و هيچ مذهبى از مذاهب ترسايان از آن دو مذهب نزديكتر نباشد. البته بايد دانست كه متقدّمين صوفيه مانند حسين بن منصور حلاج كه شهرتی پیدا كردهاند، بر يكى از اين دو مذهب بودهاند.
🔻در نتیجه به سبب اعتقاد فاسدى كه اين گروه داشتند، اكثر علماى شيعه مانند شيخ مفيد و ابن قولويه و ابن بابويه، اين دو طايفه ضالّه را -خواه حلوليّه و خواه اتحاديه- از غلات شمرده و يقين است كه ايشان اثر طايفه غلاتاند كه از نواصب هستند.»[1]
🔰بنابر نقل مقدس اردبیلی، برخی از گروههای صوفیه به سبب عقاید باطل مورد نکوهش علمای بزرگ شیعه واقع شدهاند.
📚پینوشت:
1. مقدس اردبیلی، حدیقه الشیعه، انصاریان، قم، 1383، ج 2، ص 752.
#نقد_تصوف
#مقدس_اردبیلی
#حلول
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نفوذ یهود در اسلام توسط تصوف
🔸اکثر محققین پشمینهپوشی صوفیه را از زاهدان و راهبان مسیحی میدانند ولی برخی محققین منشأ اصلی آن را یهود معرفی کردهاند.
🔹زیرا معتقدند که حتی پشمینهپوشی راهبان مسیحی نیز از برنامههای یهود است که در مسیحیت وارد شد. چراکه یهودیان سعی کردند پشمینهپوشی را برای استمرار رهبانیت در آئین مسیح، همیشه حفظ کنند و چون در خمود (سست و خاموش) نگهداشتن مسیحیت نتایج خوبی برای یهود داشت، آن را به اسلام نیز انتقال دادند. [1] تا بتوانند با ایجاد رهبانیت در مسلمانان، آنها را در حالت انفعال نگهداشته و روحیه جهاد و مبارزه را از آنها بگیرند.
🔻حتی برخی از محققین نهتنها پشمینهپوشی بلکه طرحریزی و رخنه صوفیه در اسلام را برنامه زیرکانه یهود دانسته که موفق به اجرای آن شدهاند.
📚پینوشت:
1. وعیدی بهشهری، عباس، خرقه صوفیان، نشر راه نیکان، تهران، 1384، ص 51.
#نقد_تصوف
#یهود
#مسیحیت
#پشمینه_پوشی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
آموزه ی تثلیث آموزه ی پر آشوب
آموزه ی تثلیث آموزه ی پر ماجرایی است. پر آشوب و پر اختلاف. بدعت ها یکی از نشانه های این اختلافات است. یک بدعت بدعت پاتریپاشنیسم patripassionism است. مسیحیان معتقدند که تمایز اشخاص تثلیث بر اثر یک سری ویژگی هاست: اول، ویژگیهای ارتباطی درون تثلیثی که اشخاص به دلیل روابط خود با سایر اشخاص تثلیث دارند: پدر، پسر را به دنیا می آورد، اما پسر، پسر را به دنیا نمی آورد. روح از پدر (و پسر) ناشی می شود اما نه پدر و نه پسر از پدر (و پسر) ناشی نمی شوند. ثانیاً، اشخاص تثلیث به دلیل "ماموریت های" متمایز خود - فعالیت های آنها در جهان - متمایز می شوند. شخص دوم تثلیث تجسم می یابد، متولد می شود، رنج می برد، می میرد، دفن می شود، از مردگان برخاسته و نزد پدر صعود می کند. با این حال، طبق آموزه ارتدوکس، این امر در مورد پدر (یا روح القدس) صادق نیست و در واقع، آموزه ای که پدر تجسم یافت، رنج کشید و مرد
"the Father became incarnate suffered and died"
بدعت پاتریپاشنیسم است.
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#اختلافات
#بدعت_پاتریپاشنیسم
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
تثلیث زاینده بدعت ها
در نبود داور نهایی، به سختی می توان دید که تثلیث چگونه می تواند هر کاری را انجام دهد!
راست آیینی ( Orthodoxy ) می طلبد که اشخاص تثلیث از نظر قدرت، دانش، خوبی و همه ویژگی های مربوط به الوهیت به غیر از ویژگی های خاص هر یک از اشخاص، برابر باشند؛اما این برابری، مشکل ایجاد می کند. با فرض اینکه انجام «الف» و «ب» به یک اندازه خوب است، منطقا ممکن است که یک نفر «الف» و دیگری «ب» را ترجیح دهد (و شاید نفر سوم بی تفاوت باشد).
در نبود داور نهایی، به سختی می توان دید که تثلیث چگونه می تواند هر کاری را انجام دهد!
طرح سوینبرن، یک تثلیثِ جمعی گرا، برای اجتناب از مشکل این است که پدر، به دلیل شخصیتش به عنوان مبدا اشخاص تثلیث، اختیار دارد "قوانین را وضع کند" تا از درگیری های حل نشدنی بین اشخاص تثلیث جلوگیری شود ( سوینبرن، صص 172-173)؛ اما چالش در این است که: به فرض که ترجیحات یک شخص تثلیث مقدم است به طوری که سایر افراد با میل خود به عنوان یک سیاست تسلیم او می شوند، اما به سختی می توان از این تردید که برخی از افراد تثلیث "برابر تر از دیگران" هستند جلوگیری کرد - بدعت تبعیت گرایی ( the heresy of Subordinationis)
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#برابر_تر
#بدعت
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#حدیث
🌼🌸🌼🌸🌼🌸
✍️امام حسن عسکری(علیهالسلام) :
«به خدا سوگند؛ مهدی(عج) آنگونه نهان خواهد گشت که هیچ کس در زمان غیبت او، از گمراهی و هلاکت نجات نخواهد یافت؛ مگر آنان که خدای عزّوجل بر اعتقاد به امامت آن حضرت(عج)، پایدارشان دارد و در دعا برای تعجیلِ فرج مقدسش، موفقشان فرماید.»
📚 کمال الدّین، باب ۳۸،حدیث
📚 دلائل الإمامه،ص ۴۸
#امام_زمان
#امام_حسن_عسکری علیه السلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیثی پر از علت
آدمی دارای چند بُعد است. یک بعد، معرفتی است که با میدان داری عقل در کار گزینش و رد باورهاست. یک بعد، عواطف، هیجانات و احساسات است که تحت تاثیر علل روانشناختی در کار رد و قبول است. خیلی از گزینش ها،باورها یا ترجیحات آدمی محصول این بعد است. برخی عوامل موثر در این بعد چنین اند: تکرار زیاد یک چیز، نفع شخصی داشتن چیزی، منفعت گروهی، باندی و جناحی داشتن چیزی، بزرگی واقعی یا پروپاگاندایِ چیزی، تقدس چیزی، مرتبط شدن چیزی به مرجعیت عوام - اعم از مذهبی، سیاسی، هنری (سلبریتی و اینفلوئنسر ها) ورزشی و ... خیلی از آموزه ها و باورهای مسیحی مدلل نیست؛ بلکه معلل به عوامل احساسی است. گاه یک حکم، تکفیر و یا لعن یک شورا جای استدلال را گرفته و باوری را نهادینه کرده است. برای نمونه: روایتی تنزلی از تثلیث که منشاءِ اشخاص بودن، ویژگیِ بارزِ پدر است، دارای پیامدهای الهیاتی است که در نهایت باعث مناقشه ی بارزی بین کلیساهای شرقی و غربی درباره ی بند «و پسر» شد. نسخه اصلی اعتقاد نامه که توسط شوراهای نیقیه و قسطنطنیه تنظیم شد، اعلام می کند که روح القدس از پدر صادر شد. بند « و پسر » که تأیید می کند روح القدس از پدر و پسر صادر می شود و برای اولین بار در اعتراف ایمانی در شورای تولدو در 589 تنظیم شد، در سراسر فرانسه گسترش یافت و سرانجام در غرب بهنجار شد، توسط کلیساهای شرقی به دلیل تضعیف این آموزه که پدر منشاء اشخاص تثلیث است و شخصیت روح القدس، قاطعانه رد شد.
---------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#معلل_مدلل
#حکم_لعن
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
18.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ پاسخ #امام_زمان عجل الله به یک #ناصبی که دلیل خلافت #ابوبکر را همراهی او در غار در #آیه_غار میدانست!
🎤 استاد #حسینی_قزوینی
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
خدای پدر، بدون خدای پسر از پس کار بر می آید.
آموزه های مسیحیت تبشیری با چون و چراهای الهیدانان مسیحی روبروست؛ برای نمونه، بند « و پسر » (Filioque Clause) که درباره ی نقش خدای پسر در صدور جبرئیل است. فوتيوس، پاتریارک قرن نهم قسطنطنيه كه بین مراکز اسقفی شرق و غرب جدایی انداخت (Photian Schism ) در كتاب عرفان روح القدس ( The Mystogogy of the Holy Spirit ) استدلال مي كند كه صدور روح القدس از طرف پسر و پدر، به طور ضمنی بر این نکته دلالت می کند که پدر در کار تولید اشخاص تثلیث دست بالاتر را ندارد. فوتیوس می گوید: یا پدر می تواند کار را به تنهایی انجام دهد یا نمی تواند. اگر می تواند، پس مشارکت پسر در ایجاد روح القدس زائد است، پس دلیلی برای قبول بند « و پسر » وجود ندارد. اگر او نمی تواند، پس او از منظر الهیاتی بی عرضه است، که نا معقول است. فوتیوس، نماینده سنت شرقی، روایت صدوری از تثلیث را در نظر می گیرد که بر اساس آن، پدر، منشاء دیگر اشخاص تثلیث است. او علاوه بر این فرض می کند که تمام ویژگیهای اشخاص تثلیث به گونه ای است که یا ویژگیهای کلی الوهیت است، پس در همه اشخاص مشترک است، یا ویژگیهای اقنومی اشخاص تثلیث (hypostatic properties possessed ) است. از این مفروضات بر می آید که بند « و پسر » باید رد شود.
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#و_پسر
#فوتیوس
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e