eitaa logo
علوم سیاسی
377 دنبال‌کننده
191 عکس
24 ویدیو
0 فایل
👤 دبیر 🌐 @HKaveh (هم‌اندیشی و هم‌افزایی طلاب علوم سیاسی اسلامی) 💎 وبگاه 🌐 www.aeos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 معرفی نشریه / فصلنامه تخصصی پانزده خرداد / تاریخ پژوهی ایران معاصر 🌐 AEOS.IR/post/124 اطلاعات بیشتر ♦️ گزیده / این فصلنامه تخصصی با بررسی دقیق و موشکافانه تحولات تاریخ معاصر ایران اسلامی مانعی جدی در مقابل تحریف کنندگان خارجی و داخلی است که در کنار سایر اقدامات بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی پاسدار هویت تاریخی مردم انقلابی ایران اسلامی می‌باشد. صاحب امتیاز و مدیر مسئول: حجت الاسلام دکتر سید حمید روحانی / سردبیر: دکتر مظفر نامدار / دبیر سرویس فلسطین: علیرضا سلطانشاهی / ناشر: ‌بنیاد تاریخ پژوهى و دانشنامه انقلاب اسلامی / آدرس: تهران، صندوق پستى ٧٣٨۵ – ١٩٣٩۵ #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 فیلم / تبیین تعابیر تندرو و میانه‌رو توسط امام خامنه‌ای عزیز 🌐 AEOS.IR/post/125 متن کامل ♦️ گزیده / ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید... 🔺 آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم... 🔺 راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است... 🔺 آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛ جلوتر بروید... #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 معرفی کتاب / نهضت عاشورا و تأثیرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن بر جامعه ایرانی 🌐 AEOS.IR/post/126 اطلاعات بیشتر ♦️ گزیده / حوادثی که با آغاز نهضت امام خمینی(ره) به وقوع پیوست و در بطن خود حوادث و قضایایی چون تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و تقابل علما با رژیم پهلوی، حمله به مدرسه فیضیه ، برپایی تظاهرات تاریخی روز عاشورا در تهران و در نهایت قیام ۱۵ خرداد را در پی داشت. فصل هشتم این کتاب به عزاداری‌های سیاسی در ماه های محرم سال های ۱۳۴۳-۱۳۴۴ نگاهی دارد. فصل نهم این پژوهش به نمادهای انقلاب اسلامی می‌پردازد و به دنبال آن است تا گوشه‌هایی از فعالیت های سیاسی روحانیان و وعاظ را از یک سو و از سوی دیگر نقش مساجد، ‌هیئات مذهبی و حسینیه‌ها در نهضت امام خمینی(ره) را تبیین کند. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
💎 یادداشت / رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب / دکتر مهدی جمشیدی 🌐 AEOS.IR/post/127 متن کامل ♦️ گزیده / ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در جبهه‌ی انقلاب، با دیگران ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر آنها بگویند «سوپرانقلابی»، انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل بگویند «صورتی»، برچسب وحدت‌شکن زده‌اند. سیئات اینان، حسنات آنهاست. ۲. تعبیر من درباره‌ی اینان، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته دربارۀ صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌ نرمک چرخیدند. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
💎 معرفی کتاب / نظریۀ سیاسی اسلام / اثر علامه مصباح ره 🌐 AEOS.IR/post/128 اطلاعات بیشتر ♦️ گزیده / همان‌گونه كه حضرت استاد در مقدمه فرموده‌اند، مقصود از فلسفه سیاسى اسلام در این مباحث، تبیین نظریه اسلام در باب حكومت و سیاست است و از آنجا كه موضوعاتِ این زمینه بسیار گسترده است، ناچار باید مباحثى گزینش شود كه بیشتر مورد نیاز جامعه است. به این منظور حضرت استاد مصباح یزدی بیشتر بحث‌هایى را مطرح می‌كنند كه ناظر به شبهات و سؤالات روز جامعه است. چون مباحث این كتاب براى توده مردم بیان شده است، تا حد ممكن سعى بر آن بوده كه با مراعات زبان محاوره و گفت‌وگوى عمومى، از اصطلاحات آكادمیك و پیچیده پرهیز شود تا اكثر مردم كه مطالعات تخصصى ندارند بتوانند از این مباحث استفاده كنند. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا