eitaa logo
علوم سیاسی
366 دنبال‌کننده
191 عکس
24 ویدیو
0 فایل
👤 دبیر 🌐 @HKaveh (هم‌اندیشی و هم‌افزایی طلاب علوم سیاسی اسلامی) 💎 وبگاه 🌐 www.aeos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 معرفی کتاب مواضع مـا + PDF و Word 🌐 AEOS.IR/post/77 مشاهده و دانلود ♦️ گزیده / حزب جمهوری اسلامی آرمان‌های کلی خود را در مرامنامه‌ای که در آغاز ایجاد حزب منتشر شد به اطلاع همه رساند. کتاب «مواضع ما» به تبیین دیدگاه‌های حزب جمهوری اسلامی در زمینه‌های جهان بینی و ساخت کلی نظام اسلامی و بیان مواضع و اصول برنامه‌های خود می‌پردازد. این کتاب در سال ۱۳۵۹ توسط اعضای هیئت موسس حزب با محوریت به دنبال یک احساس نیاز برای بیان مواضع و دیدگاه‌ها تدوین شد. نویسندگان: اعضای موسس حزب جمهوری اسلامی اعم از آیت الله بهشتی، آیت الله خامنه‌ای و... #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
📌 اطلاعیه جلسۀ هفتگی "انجمن علمی علوم سیاسی" ♦️ موضوع: بحث و گفتگو پیرامون چیستی انقلاب ناظر بر مصادیق آن 🔺 تفاوت انقلاب با قیام، نهضت، خروج، جنبش، کودتا، شورش و غیره 🔹 زمان: چهارشنبه 19 بهمن‌ماه 1401 / ساعت مقرر 13 الی 15 است 🔸 مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع) طبقه همکف، دفتر انجمن‌های علمی ✔️ بی صبرانه منتظر حضور پر شور و مشارکت اعضای محترم هستیم #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
💎 کتاب رنسانس دینی و سکولاریسم پنهان 🌐 AEOS.IR/post/78 اطلاعات بیشتر ♦️ گزیده / کتاب «رنسانس دینی و سکولاریسم پنهان» در نه فصل تنظیم شده است در حقیقت مجموعه سه کار مستقل است که برای مسئله‌ای واحد، یعنی سکولاریسم، شکل گرفته است. کار اول حاصل صحبتی تحت عنوان «مبانی معرفتی و چهره اجتماعی سکولاریزم» است. که فصل اول این اثر را تشکیل می‌دهد. کار دوم تدوین بخشی از مطالب درسی است که تحت عنوان چالش‌های معاصر جهان اسلام مطرح شد. که برای نخستین بار در اثری مستقل تحت عنوان «سکولاریزم و معنویت» در سال 1385چاپ شد. کار سوم حاصل نشستی است که در دانشگاه جمال بییدیچ شهر موستار کشور بوسنی و هرزوگوین در سال 2007 برگزار شد. که 5 فصل اخیر این اثر را شامل می‌شود. نویسنده: حمید پارسانیا / تعداد صفحات: 152 / قطع: رقعی / سال نشر: 1400 / ناشر: کتاب فردا. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
💎 مختصری پیرامون تعریف استراتژی و انواع استراتژی 🌐 AEOS.IR/post/80 متن کامل ♦️ گزیده / اگر مجموعه‌ای از آگاهی‌ها و اطلاعات منظم دربارۀ یک یا چند موضوع را (علم) بنامیم و مهارت به کارگیری علم در صحنه عمل نیز (هنر) باشد، استراتژی؛ آگاهی‌های منظمی است که نحوۀ به خدمت گرفتن قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی را برای رسیدن به هدف‌های مورد نظر نشان می‌دهد. بنابراین، استراتژی علم است؛ اما همه کسانی که از علم استراتژی آگاهی دارند، قادر نیستند آن را به کار گیرند، فقط کسانی که مهارت کافی در این زمینه دارند، می‌توانند از استراتژی استفاده کنند، پس به یک معنا، استراتژی نوعی هنر است. خلاصه آنکه، استراتژی هم علم و هم هنر است. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 امام خمینی کبیر: اسلام اصلش دین سیاست است! 🌐 AEOS.IR/post/81 محتوای تفصیلی 🔻 امام خمینی‌ره: اسلام یک دینی است که احکام عبادی‌اش هم سیاسی است. 👥 در گفتگو با حامد الگار متفکر مسلمان انگلیسی-آمریکایی 7 دیماه 1358 قم. 🔺 شناسه ارجاع: جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۴۸ تا صفحه ۴۶۶ #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
📌 اطلاعیه جلسۀ هفتگی "انجمن علمی علوم سیاسی" ♦️ موضوع: ویژگی‌های خاص نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی 🔺تفاوت‌های نهضت و انقلاب👆با سایر جنبش‌ها و انقلاب‌های‌معاصر 🔹 زمان: چهارشنبه 26 بهمن‌ماه 1401 / ساعت مقرر 13 الی 15 است. 🔸 مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع) طبقه همکف، دفتر انجمن‌های علمی ✔️ بی صبرانه منتظر حضور پر شور و مشارکت اعضای محترم هستیم #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 حجت الاسلام دکتر ذبیح الله نعیمیان 🌐 AEOS.IR/post/82 اطلاعات بیشتر ♦️ گزیده / حجت الاسلام دکتر ذبیح الله نعیمیان متولد 1351 خمین / کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی (مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)) ۱۳۷۵ـ۱۳۸۰ / اتمام کارشناسی ارشد علوم سیاسی (مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)) ۱۳۸۵ / دکترای علوم سیاسی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) پاییز ۱۳۸۵ـ۱۳۹۲ /عضو هیأت علمی (گروه فقه سیاسی) پژوهشگاه تحقیقات حکومت اسلامی (وابسته به دبیرخانة خبرگان رهبری) از آبان ۱۳۸۷ ـ اسفند ۱۳۹۱ / عضو همکار علمی مؤسسه امام آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (در: گروه تاریخ و اندیشة معاصر و کارگروه مردم‌سالاری دینی) (۵ سال تا آبان ۱۳۸۷) / مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ ترسیم نمونه‌ای از دو قطبی کاذب و دو قطبی اصیل از دیدگاه امام خامنه‌ای عزیز 🌐 AEOS.IR/post/79 متن کامل 🔻 من این را به شما بگویم - با تجربه‌اى که بنده از اول انقلاب تا حالا دارم - که غالبِ دسته بندی‌هاى سیاسىِ کشور ما از این قبیل[گروه گرایی] بود که متأسفانه بعد به دسته بندیهاى عمیق‌تر هم منتهى شد. در آن سالهاى ریاست جمهورىِ بنده، دو گروه در کشور بودند: چپ و راست. یک عده‌اى مى‌گفتند چپ، یک عده مى‌گفتند راست.[18 آبان 85] 🔺 البته امروز آن طور نیست. امروز یک عده عمیقاً با نظام جمهورى اسلامى مخالفند؛ حالا با زبان‌ها و شعارهاى گوناگون و تحت پرچم‌هاى مختلف با اصل نظام مخالفند. مخالفت هم نه به خاطر اینکه یک جایگزین بهترى براى آن دارند. با همان شعارهایى که جمهورى اسلامى به خاطر مبارزه با آنها به وجود آمد، مى‌خواهند با جمهورى اسلامى مخالفت کنند. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
📌 اطلاعیه جلسۀ هفتگی "انجمن علمی علوم سیاسی" ♦️ موضوع: منشور روحانیت و رسالت‌های طلاب در گام دوم انقلاب... 🔹 زمان: چهارشنبه 03 اسفندماه 1401 / ساعت مقرر 13 الی 15 است. 🔸 مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع) طبقه همکف، دفتر انجمن‌های علمی ✔️ بی صبرانه منتظر حضور پر شور و مشارکت اعضای محترم هستیم #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
💎 منشور روحانیت؛ پیام ویژۀ امام خمینی کبیر به علما، روحانیون و طلاب 🌐 AEOS.IR/post/83 متن کامل ♦️ گزیده / استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزه‌ها مأیوس شد، دو راه برای ضربه‌زدن انتخاب نمود، یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتی حربه ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راه‌های نفوذ تقویت گردید. اولین و مهم‌ترین حرکت، القای شعار جدایی دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه‌ای کارگر شده است تا جایی که دخالت در سیاست دونشان فقیه و ورود در معرکه سیاسیون تهمت وابستگی به اجانب را به همراه می‌آورد، یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشته‌اند... وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست «و» حکومت دخالت نماید، حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد. به زعم بعض افراد، روحانیت زمانی قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد و الا عالم سیاس و روحانی کاردان و زیرک، کاسه‌ای زیر نیم کاسه داشت. و این از مسائل رایج حوزه‌ها بود که هر کس کج راه می‌رفت متدین‌تر بود. یاد‌گرفتن زبان خارجی، کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک به‌شمار می‌رفت. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 انجمن علمی علوم سیاسی 🌐 WWW.AEOS.IR آدرس سایت ♦️ اوّلین قـدم در فعالیت سیاسی، مطالعۀ سیاسی است. 🔹 هم‌اندیشی و هم‌افزایی طلاب دانشجوی علوم سیاسی. 🔸 انتشار محتوای علمی در حوزه مباحث و مسائل سیاسی. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 فراخوان گروه مجازی سیاست نامه 🌐 AEOS.IR/post/50 اطلاعات بیشتر 🔹 گروه مجازی سیاست نامه بستری برای آشنایی و ارتباط، گفتگو و تبادل نظر و به اشتراک گذاری اطلاعات فی‌مابین اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی در حوزه مباحث و مسائل مختلف سیاسی می‌باشد. 🔸 فلسفۀ وجودی و اصلی گروه مجازی سیاست نامه ارتباط گفتگو محور اعضای محترم و به اشتراک گذاری محتوای تولیدی آنان در حوزه مباحث و مسائل سیاسی است. مدیریت گروه مجازی سیاست نامه با انجمن علمی علوم سیاسی می‌باشد. 🔺 جهت پیوستن به گروه مجازی سیاست نامه به این آیدی @HKaveh پیام بدهید. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
📌 اطلاعیه جلسۀ هفتگی "انجمن علمی علوم سیاسی" ♦️ موضوع: پیامدهای مفهوم پردازی و اصطلاح سازی در علوم سیاسی 🔹 زمان: چهارشنبه 10 اسفندماه 1401 / ساعت مقرر 13 الی 15 است. 🔸 مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع) طبقه همکف، دفتر انجمن‌های علمی ✔️ بی صبرانه منتظر حضور پر شور و مشارکت اعضای محترم هستیم #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 مختصری پیرامون معنای اصطلاح آنارشیسم 🌐 AEOS.IR/post/84 متن کامل ♦️ گزیده / واژه‌ی آنارشیسم ریشه در زبان یونانی دارد و ترکیبی از (archos) به معنی سرور، سر، رئیس و حکومت و پیشوند (an) برای منفی کردن می‌باشد. پس می‌توان سروری‌ستیزی یا حکومت‌ستیزی را معادل‌های مناسبی برای این واژه دانست و از لحاظ لغوی آنارشی به معنی «بی‌حکومتی» است. در زبان فارسی واژهٔ اقتدارگریزی توسط فرهنگستان زبان و ادب پارسی برای معادل آنارشیسم معرفی شده‌ است. آنارشیسم یکی از ایدئولوژی افراطی عصر جدید است که با هر نوع سازمان یا نهادی مخالفت می‌کند و به ویژه حکومت را به عنوان مظهر تجمع قدرت سیاسی مورد حملات بسیار قرار می‌دهد. آنارشیسم به لحاظ مبانی نظری خود کاملا ایدئولوژی‌ای مدرن است و نحوی اعتراض افراطی فردگرایانه به ماهیت سلطه گرانه زندگی اجتماعی در تمدن مدرن و ایدئولوژی‌های مارکسیستی و لیبرالیستی است. آنارشیست‌ها در ایجاد تشکل‌های بزرگ سیاسی چندان موفق نبوده‌اند. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
💎 معرفی کتاب فصول منتزعه 🌐 AEOS.IR/post/86 اطلاعات بیشتر ♦️ گزیده / فصول منتزعه از آثار متفکر بزرگ، فارابی است که به زبان عربی نوشته و شده که به فارسی نیز ترجمه شده است. این کتاب بیشتر مسائلش دربارۀ بخش‌های حکمت عملی، سیاست مدن و دانش اخلاق و تدبیر منزل است و برخی از فصل‌های آن هم دربارۀ حکمت نظری مانند شناخت مبدأ و ویژگی‌های آن است. نویسنده در این کتاب، مطالبى جالب در موضوع تدبیر مُدُن و اصلاح سبک زندگى اجتماعى از دیدگاه اندیشوران قدیم نقل کرده است. نویسنده در این اثر، آیین شهریارى را نزد پیشینیان بررسى کرده است. ساختار کتاب حاضر، از مقدمه مصحح و مقدمه مؤلف و متن اصلى (شامل صد فصل) تشکیل شده است. روش نویسنده در این اثر، عقلى و تحلیلى است. مترجم: حسن ملکشاهی / قطع: وزیری / تعداد صفحه: 208 / انتشارات: سروش #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
💎 سیدجواد طباطبایی؛ مردی که پروژۀ فکری‌اش را تمام کرد و رفت... 🌐 AEOS.IR/post/87 متن کامل 🔻 گزیده / برای نسل بنده سیدجواد طباطبایی فقط یک اندیشمند نیست، او مظهر غُدّی علمی است و همین است که او را مهم می‌کند، ولو اینکه اشتباه بگوید... در دهه‌های هفتاد و هشتاد که دوران دگردیسی فکری بخش زیادی از انقلابیون از سروش و ملکیان و مجتهد شبستری و کدیور و فنایی و دیگران بود، سید جواد سفت بر سر حرف اول خود که همان «تجدد ایرانی» یا «مدرنیته ایرانی» بود، ایستاد. 🔺 گزیدۀ دوم / اما حوادث اخیر نیمه سال 1401، برای سیدجواد طباطبایی خوابی دیگر دیده بود که من آن را پایان پروژه می‌نامم. سیدجواد کتومی که تاکنون در لفافه با انقلاب اسلامی مواجه شده بود، به یکباره از «انقلاب ملی دوم» سخن گفت؛ «انقلابی ملی علیه انقلاب اسلامی»؛ انقلاب ملیِ بدونِ رهبری که علیه سیاست‌نادانانی است که کمر به نابودی ایران بسته‌اند یعنی ملایان و چپ‌گراها!!! #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 مختصری پیرامون معنای اصطلاح سوسیالیسم 🌐 AEOS.IR/post/85 متن کامل ♦️ گزیده / سوسیالیسم (Socialism) از ریشه لاتینی سُکیوس (Socius) به معنی همراه و شریک یا از واژه ی «سوسیال» (Social) به معنای اجتماعی و پسوند ایسم، در زبان فرانسه گرفته شده‌است. سوسیالیسم (Socialism) در لغت به‌معنی اصالت جمع، جامعه‌گرایى و جامعه‌باورى، از واژه فرانسوى سوسیال (Social) به‌معناى اجتماعى، اخذ شده است. ریشه لاتینى آن، واژه Socius به‌معناى شریک و همراه است. سوسیالیسم در واقع ایدئولوژی است که در مخالفت با کاپیتالیسم قائل به لغو مالکیت خصوصی و خواهان برقراری مالکیت اجتماعی می‌باشد. این ایدئولوژی درصدد است تا به تحقق مالکیت اجتماعی توسط اتحادیه‌های کارگری یا پرولتارلیا کمک کند و به‌طور غیرمستقیم توسط دولت (پاسدار همه منافع مردم)، نه گروه‌های خاص اجرا شود و اصالت دادن به اجتماع، مخلوقات اجتماعی و کاهش یا حذف تقسیمات طبقاتی را هدف خود می‌داند. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️