eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
714 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
190 ویدیو
15 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤روضه‌خوان "وَیلي على شِبلي" ✍️زهرا سعادت فاطمه ثانی خانه مولا(ع) که بعداز حضورش به احترام قلب محزون فرزندان مادر،به مادرپسران ملقب شده و خود را کنیز حضرت زینب سلام الله علیها در محضرشان می‌دانست. حالا چشم انتظار و گوش به زنگ خبری از قافله کربلا بود تا با خبر سلامتی روشنی چشم زهرا سلام الله علیها،جانش آرام بگیرد! بالاخره سفیر حزین حماسه عاشورا به مدینه بازگشت و با دیدن چشمان نگران "امّ بنین"،از رشادتهای پسران و علمدار قافله سالار غمنامه خواند تا آرام آرام،مادر شیرپرور را آماده شنیدن خبر شهادت سرافرازانه شان کند! اما... همه حواس مادر دلیر پیش احوالات آقازاده‌ای بود که قنداقه قمر العشیره اش را دور سر او چرخانده و فدایی برادر و مدافع حریم مخدّره علیای کاروان بلادیده و پاسدار بنات خیمه نشین تربیت کرده بود! هیچ چیزی به اندازه از حسین شنیدن، تسلّای قلب زخم خورده‌اش نمیشد و مقتل خوانی روز واقعه،تنها تیغی بود که هر لحظه، شریان حیات افتخار قبیله بنی کلاب را از دنیای بی حسین(ع) قطع کرده و موعد دیدار ابدی را نزدیک و دست یافتنی تر می‌نمود! آه.... از روضه‌خوان"وَیلي على ِشبلي" حتی اگر چهار بار پای ارادتش به مولا علیه السلام جان بدهد! @AFKAREHOWZAVI
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈• ✍️ با آثاری از 1️⃣ خبر منار؛ نمایشگاه مسجد جامعه پرداز 2️⃣ علی اصغر کاویانی، استاد نویسندگی خلاق 3️⃣ گزارش تصویری منار؛ بازدید از نمایشگاه جامعه پرداز 4️⃣کلیپ؛ کاری از گروه سواد رسانه طلاب 5⃣مسجد؛ هسته‌ی مقاومت انقلاب فرهنگی؛آمنه عسکری منفرد 6⃣اردوی مسجد نگاشت؛ سمیه رستمی 7⃣ تن، مسجد و روح حول جنین؛ اشرف پهلوانی قمی 8⃣ مدت‌هاست که فراموش‌شده‌ای؛ ریحانه حاجی زاده 9⃣ روایت دومین حضور، زهرا سبحانی 0⃣1⃣ معلم مسجد، مهتا صانعی 1⃣1⃣ مسجد؛ قلب شهر؛فاطمه میری طایفه‌فرد 2⃣1⃣ مسجدِ جامعه‌ساز یا جریان‌ساز،زهرا کبیری پور 3⃣1⃣ مسجد و رنگ دوستی، نجمه صالحی 4⃣1⃣ مسجدِ انسان‌ساز؛بابک شکورزاده 5⃣1⃣ نقش حکمرانی محلی در بازسازی فرهنگ،مهدی قیاسی کارگر 6⃣1⃣ کلیپ بازدید مجمع نویسندگان حوزوی از نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز 7⃣1⃣ سخن پایانی مرحله اول و طرح آغازین مرحله دوم 🔸مجله نویسندگان حوزوی 🔹مجله افکار بانوان حوزوی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🍃ذهن جوال و نماز چهار رکعتی نیت می‌کنم. فاطمه زهرا در حال بازی است و سر و صدایی به راه انداخته. مهرم دست زینب است و دارد با آن بازی میکند. این چه نمازی است که هیچ کدام از ارکانش سر جایش نیست؟ دلت خوش است نماز می‌خوانی؟ این نماز به آسمان که هیچ از سقف خانه هم بالا نمی رود! اصلا رکعت سومم یا چهارم؟ بنا را به چهار بگذارم و سلام دهم. بعد سریع یک رکعت نماز احتیاط بخوانم. چه جالب؟ پس خدا هم توقع داشته زمانی به وجود بیاید که انسان شک کند بین رکعت سوم و چهارم؟! اصلا شاید خدا همین نماز چهار رکعتیِ شک دارِ بدون حواس ولی با بچه را، بهتر از نماز آهسته با تحریرهای کشیده ولی بدون بچه قبول کند! من چه می‌دانم اوست که حواسش به همه چیز هست. حتی به شک ۳و۴در نماز ۴رکعتی! ✍🏼مریم زارعی @AFKAREHOWZAVI
☂️ چتر مادری ✍️نرگس ایرانپور خیالت راحت در پناه مادری هستی که پدری مهربان اصلی ترین وظیفه‌اش را پرورش نهال وجود تو می‌داند‌. مادر بودن چتری است که بر سایر فعالیت‌های زنانه یک مادر پهن می‌شود‌. مادر است که سرچشمه حیات است و زندگی می‌بخشد. تنها زن می‌تواند سرانگشتان تخصص و هنرش را در جایی بیرون از خانه به کار بگیرد اما دلش هم‌چنان در اندیشه کودکان و زندگی‌اش بتپد‌ و این است راز مادر بودن. «خانه داری به معنای خانه نشینی نیست.» این عبارت از زبان رهبر انقلاب است که خدا حفظش کند برایمان، گفتند که زن حق دارد به هر علاقه ای که دارد برسد اما خانه و خانواده در اولویت است. به روزهایی فکر می‌کنم که باید به درس‌های دختر کوچکم برسم اما خودم هم درس دارم و هم باید مطلبی بنویسم، اولویت کدام است شاید اگر من مادر از هر جایی از چرخه دنیا کوتاه بیایم کار زمین نماند و هم چنان چرخ روزگار بچرخد اما تنها جایی که فقط و فقط من برای آن خلق شده‌ام مادری است. زنانگی در پیش بردن سالم خانواده است چه همسر باشی و مایه آرامش و چه مادر باشی تکیه گاه گاه و بی‌گاه فرزندان. @AFKAREHOWZAVI
📱گوشی نمی‌گذارد ✍️فاطمه رجبی چند سال پیش به بهانه نوشتن پایان‌نامه، آیین ذن مطالعه می‌کردم. تأکید ذن بر تمرکز در تمامی کارهاست، حتی وقت غذاخوردن! ولی من تمام حواسم سمت نوشتن پایان‌نامه بود و نمی‌فهمیدم تمرکز حین غذا یعنی چه؟! مثل همین حالا که در همه حال، حواسم پیش نوشتن است و دنبال پیداکردن سوژه و طراحی متن. بیشتر بچه‌ها تا قبل از رفتن به دبستان، اگر مدیریت پدر و مادر نباشد، وقت‌شان را با گوشی، تلویزیون و لپ‌تاپ می‌گذرانند. حتی وقت غذاخوردن گوشی را رها نمی‌کنند و گوشی به دست، غذا می‌خورند. اگر هم وقتی برا خواندن کتاب و بازی‌های جمعی بماند، پر از تنش و بی‌علاقگی است. یا دل به خواندن و نوشتن نمی‌دهد، یا تندتند و بی‌دقت می‌نویسد که باز وقتش را با گوشی بگذراند. نوشتنی که پر از فشار و عصبانیت است، هم برای مادر و هم برای فرزند. خیلی وقت است وقت غذاخوردن، من و محمدحسن، گوشی و تلویزیون و لپ‌تاپ را خاموش می‌کنیم. حالا داریم بیشتر فکر می‌کنیم که حین انجام کدام کارها گوشی نمی‌گذارد حواسمان جمع باشد؟! @AFKAREHOWZAVI
«همین روزها، هشتادسال پیش» ✍️زهرا نجاتی، عضو تحریریه مجتهده امین هفده دی سال‌ها پیش محجب‌ترین زنان مشهد که به‌خاطر تسلیم اراده‌ی رضاشاه‌ی، چادرهایشان را کنار نگذاشته بودند، توسط رضاشاه‌ی به گلوله بسته شدند که بعدها تطهیر شد. آن‌قدر که وقتی نماینده‌ی سویس پیشش آمد، گفت: سلام بر سایه‌ی خدا . و تصور کنید کسی که بزرگترین هنر زورگوییش بود، در جوابش چه گفت!؟ گفت: گاهی با خودم فکر می‌کنم، شاید خود خدا باشم‌. همان رضاشاه‌، که به دروغ برای تطهیرش روایت‌هایی ساختند نظیر اینکه وقتی نانوایی را دید که در نان، براده‌ی چوب می‌ریخته، او را در تنور انداخته. روایتی که به دروغ ساختند اما به همه‌ی ما رسیده و بعضاً باورش هم کرده‌ایم. همان رضاشاه، زنانی را در مسجد و درحرم امام رئوف علیه السلام، به گلوله بست به جرم چادر به سر کردن و چه زنانی که بچه‌هایشان سقط شد و چه زنانی که از غم واندوه آب شدند و چه زنانی که خانه‌نشین شدند و چه سختی‌ها که کشیدند تا حالا به دروغ باز طرفداران همان رضاشاه و فرزند ملعون بی‌عقلش، به طمع بالاکشیدن ثروت این ملت، شعار زن_زندگی_ آزادی ، سر دهند و عده‌ای ساده، پشت سرشان مو پریشان کنند و گمان کنند این جماعت دلسوزشان هستند. یاد و خاطره‌ی مرحوم بهلول، سخنران حادثه‌ی ‌گوهرشاد و تمام شهدای گلوله‌باران، گرامی و الهی که دعایشان شامل حال جامعه‌‌ی امروز ما! پ.ن: مجموعه‌ی سعدا دو کتاب خاطره از شاه و محمدرضا به نام‌های «خودخدا» و «فرستاده‌خدا»، در دهه‌ی فجر، منتشرخواهند کرد، لطفا بخوانید. @AFKAREHOWZAVI
چرا این همه دعوا بر سر حجاب؟ ✍️مریم‌منصوری، عضو تحریریه مجتهده امین اساسا مساله‌ی پوشش، مساله‌ی به تصویر کشیده شدن ساحت فرهنگ و زبان هویت انسانی در قالب تصویر به عنوان قوی‌ترین عرصه‌ی ارائه‌ی نوع تفکر درباره‌ی هویت خویش است. ✅مقوله‌ی حجاب یک بُعد اجتماعی و یک بُعد سیاسی مهم دارد: مساله‌ی نوع پوشش بر بزرگترین دعوای تاریخ یعنی دعوای غریزه و فطرت ایستاده است و این دعوا نه کلامی و فلسفی و مبتنی بر استدلالات، که در موثرترین ساحت، یعنی ساحت «تصویر» در حال رقم خوردن است و لذا به عنوان کلان‌نماد انسان، و ابرنماد زن باید از آن سخن گفت. نحوه‌ی مواجهه با بدن، در پوشش زنان_ به مثابه‌ی موجودی که بدن او به دلایل مختلفی از جمله تولید مثل- به لحاظ تاریخی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است، به اوج تصویرسازی کشیده می‌شود چرا که تلاش می‌شود تا با پوشانندگی در حوزه‌ی عمومی، دعوا با غلبه‌ی فطرت و عقلانیت پایان یابد و لذا، مقو‌له‌ی پوشش زن، اساسا زنانه نیست. نظریه‌ی پوشش انسان به طور عام و پوشش زن به طور خاص، خارج از گفتمان قدرت، بر پوشیدگی بدن ، به عنوان قوام انسان بر عقلانیت غیرجنسی و غیرجنسیتی در حوزه ی عمومی پایبند است و در حال نظم دهی به حیات انسانی، فارغ از امیال، رانه‌ها و غرایز است . هرچند که در نگاه اسلامی، متفاوت با منطق مسیحیت، توضیح امیال و غرایز طبیعی انسان بر پایه‌ی سرکوب نیز شکل نمی‌گیرد و آن‌ها را به حوزه‌ی خصوصی و خانواده می‌راند. لذا زیست جنسی انسان حوزه‌مند میشود، نه سرکوب و نه همگانی! و اساسا ما در تدبیر پوشش ذیل نظریه‌ی حجاب، با نوعی از نظم‌دهی مبتنی بر حیثیات انسانی - در مقابل حیثیات نباتی و حیوانی- مواجهیم و اساسا مساله، مساله‌ی نظم و نوع این نظم است که در حجاب، بر ابعاد انسانی این نظم، یعنی عقلانیت در چارچوب فطرت قوام می‌یابد. نظریه‌ی حجاب دعوایی سیاسی است؛ به این معنا که انقلاب اسلامی، گفتمان نوع معنادهی مدرن و پست مدرن و نظم دنیای تجدد را در ساحت نماد به چالش می‌کشد و با زبان تصویر، در تلاش برای اثبات ادعای فطرت گزینی به جای غریزه گزینی در تمدن است. و حجاب، نه به عنوان یک ابزار ایجاد قدرت ، که به عنوان نماد مقاومت علیه آن چه دنیای غرب در سلطه‌ی میل رقم زده، مبدل شده است. که اگر انقلاب اسلامی میخواست با پوشش زنان بر اریکه‌ی قدرت تکیه زند، حجم انبوه ثروت تولید شده از طریق بدن زنان و سکسوالیته را رها نمی کرد. @AFKAREHOWZAVI
1⃣پویش بانوان حامی رهبر 🔰خفاش‌های مهد" توحش" ✍️زینب سید میرزایی، عضو تحریریه مجتهده امین در پاسخ به توهین بی‌شرمانه مجله فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس نائب امام زمان(عج) امام خامنه‌ای‌ حفظه‌الله‌. آن‌قدر کوتاهید که دست‌تان به بوته‌ها هم نمی‌رسد. فکر کرده‌اید می‌توانید مهتاب را خط خطی کنید؟! آن‌قدر پست و حقیرید که انسانیت در بند مطامع شیطانیت‌تان دست و پا می‌زند! چگونه به خود اجازه داده‌اید در ورق‌پاره‌های آلوده به بی‌اخلاقی‌تان به خورشید تابناک علم و اخلاق و انسانیت حضرت امام خامنه‌ای توهین کنید؟! شما آفتاب را می‌شناسید؟ با بهار نسبتی دارید؟ با زبان رسای آسمان آشنایید؟ شما در گِل زمین گرفتارید. تعفن کشنده هوسرانی‌هایتان حال دنیا را خراب کرده است. کنار بروید، دور شوید که آفتاب آمدنی است و بهار جهان انسانیت در راه است. این ماه که این‌گونه شما را ترسانده، نماینده خورشید است. ای خفاش‌های مهد" توحش" دور شوید و کور شوید که آینده جهان به دست ساکنان آسمان است به امامت آفتاب. @AFKAREHOWZAVI
2⃣پویش بانوان حامی رهبر 🔰سیاهی سرنوشت محتوم ذغال‌ها ✍️فاطمه میری، عضو تحریریه مجتهده امین برای خودتان نگران باشید، بترسید برای این‌همه تضاد و نفاق. تَرَک برمی‌دارید با این سیاست‌های دوگانه. به بهانه آزادی بیان، به مقدسات توهین می‌کنید ولی وقتی از هولوکاست حرفی به میان می‌آید برنمی‌تابید. یک بام و چند هوا؟ کاش به گذشته ننگین خود نگاه کنید تا شاید عبرت بگیرید. توهین کردید ولی نفرت مردمان همه دنیا را خریدید. اگر شک دارید بروید و در خیابان‌های شهر‌های به ظاهر متمدن‌تان قدم بزنید. شاید گوش‌های شما صدای اعتراض شهروندان‌تان را بشنود. باد بکارید، طوفان درو می‌کنید. طوفانی که کاخ‌های پوشالی نفاق و ریای شما را از بین می‌برد. بیشتر از این در منجلاب توحش فرو نروید. بهار آمدنی‌ست و سیاهی سرنوشت محتوم ذغال‌ها. @AFKAREHOWZAVI
3⃣پویش بانوان حامی رهبر 🔰حق و باطل در یک ظرف نمی‌جوشد! ✍🏻 فاطمه شکیب رخ، عضو تحریریه مجتهده امین بی هدف نمی‌زنند این را، همه خوب می دانیم. وقتی شلیک تخریب آغاز می‌شود که دادِشان درآمده، درست در زمانی که برای سقوط نظام اسلامی سال‌ها برنامه‌ریزی کردند و با امید فراوان در تلاش بودند که این‌بار تحقق آرزوی دیرینه‌شان را میسر کنند، با یک فرمان از مقر فرمانده، در ۹ دی ۱۳۸۸ خروش مردم انقلابی را در سراسر ایران نظاره کردند. در این سال‌ها بسیار زیاد از امثال چنین تدبیرهایی به‌یاد داریم. چرا راه دور برویم در همین سال جاری، بهترین وسیله را برای خودخوری نظام یافته بودند، مسئله حجاب! حال چه چیزی مانند دوگانگی موافقان و مخالفان حجاب می‌توانست اصل نظام را نشانه برود؟ جامعه را دچار آشوب پیش‌رونده کند؟ حاکمیت را به نظامی‌گری در سطح جهانی متهم کند؟ اما او که معرف انسانیت و عدالت اسلامی است؛ همان رهبری که فرزانگی زیبنده‌ی اوست با چه گفتمانی فرزندان گریز پای را به دامان مادر باز گرداند؟ در جهان با او چه کنند؟ بسیاری از اندیشمندان غیر مسلمان بر اندیشه‌ورزی و فرزانگی او اعتراف می کنند، از فِرَق گوناگون مسلمانان جهان او را رهبر خویش می‌دانند و با دقت ایده‌های فکری‌اش را پیگیری می‌کنند، در حالی‌که مواضع او بر هم زننده‌ی اهداف ظالمانه و استکبرانه ی آنهاست. مسلم است که جای آن‌ها را تنگ و بازارشان را کساد کرده است، همین که در قلب غرب دغدغه‌ی بزرگ‌شان، توهین به رهبر ملت ایران است؛ حاکی از ارسال هدفمند پیام انقلاب اسلامی به جهانیان می‌باشد. آری دشمنان مردم ایران نقطه قوت و ایستادگی این ملت را نشانه رفته‌اند، رهبری جامع و مقتدر را شناخته‌اند و دست به ماشه تخریب شده‌اند. بگذار تخریب کنند، گویا عجز و ناتوانی‌شان را جز دشنام، تسلی نمی‌دهد، هرچند که در همین جوسازی‌های تاریخی بوده که دل‌های حق‌جو همیشه به شناخت حقیقت هدایت شده‌اند. مدعی خواست کند ریشه ما غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما @AFKAREHOWZAVI
4⃣پویش بانوان حامی رهبر 🔰جسارت به پدر بی‌جواب نمی‌ماند ✍️صدیقه عالیپور، عضو تحریریه مجتهده امین از زبان فرزند برای پدر به مجله هتاک فرانسوی، مونسی را نشانه گرفتید که نه تنها پدر ایران است، بلکه پدر تمام مقاومت و آزادگی است، کسی که کافی هست لب تر کند و فقط بگوید فرزندان من به میدان بیایید! همه می‌آیند! تصور کرده‌اید فقط ایرانیان می‌آیند؟ اشتباه کرده‌اید! ایرانی می‌آید. لبنانی می‌آید. عراقی می‌آید. یمنی می‌آید. فلسطینی می‌آید. واضح‌تر بگویم هم کیش و تبار خودتان در روسیه و... هم می‌آیند. پس این پدر برای همه آزادمردان است! حواستان به قلم‌تان باشد، هنوز جوهر بر کاغذ نزده، از لغزش می‌افتد چون قلم حق بسیار مانا و قلم باطل شکننده است. برخود نبالید چون درپیچ زمانه مانده و ادعای آزادی اراده، افکار واندیشه دارید، درحالی که درخم یک کوچه آزادی مانده‌اید! @AFKAREHOWZAVI
5⃣پویش بانوان حامی رهبر 🔰تاریخ تکرار می شود ✍️مینا سادات حسینی، عضو تحریریه مجتهده امین یزید بایک دنیا غرور و مستی بر تخت مجلل خود درحالی‌که به چوب دستی مخصوص خود تکیه زده است و اسیران اهل بیت (ع) را در حالی‌که همه آن‌ها به طناب به هم بسته شده‌اند وارد مجلس می‌کنند، یک سر طناب بر گردن امام زین العابدین (ع)است و طرف دیگر آن به بازوی حضرت زینب(س) بسته شده است.سر مقدس سیدالشهداء(ع) در داخل طشت طلا در مقابل یزید قرار داده شده و او نسبت به سر مبارک اهانت می‌کند. همه اسلام در مقابل همه کفر نمایان است، غرور وحشمت فرعونی برمجلس سایه افکنده است. غرور مقام و مال آن‌چنان بر دل یزید مسلط شده که کُفر باطنی خود را آشکار می‌کند و زبان به توهین می‌گشاید. این توهین‌ها نقاب را از چهره او کنار زد و موجب رسوایی او گردید و ننگ و عار همیشگی رابرای اوبه ارمغان آورد که از صفحه تاریخ هرگز محو نمی‌شود‌! تاریخ در حال تکرار است و نسل یزیدی همچنان ادامه دارد، باید از تاریخ عبرت گرفت و فریب یزدیان زمان را نخورد امروزه باور یزیدی در استعمار حکم‌فرماست و باید بااین باور مقابله کرد.باید حق و باطل را شناخت. باید مثل زینب کبری(س) دست به افشاگری زد و یزیدیان را دوباره رسوا ساخت؛ راه ما استمرار راه بانوان کربلاست! @AFKAREHOWZAVI
6⃣پویش بانوان حامی رهبر 🔰قَسَم به قَسَم‌های قاسِم ✍️آمنه عسکری منفرد،عضو تحریریه مجتهده امین 🇮🇷بِسم‌ِالله القاصِمِ الجَبارین و مُبیرِ الظّالِمین نشریه فرانسوی هتاک شارلی ابدو، وابسته به صهیونیست و اتاق‌های فکر رسانه‌های غربی و دولت فرانسه، که سابقه‌ی جسارت به مقام نبوت و اسلام را در کارنامه‌ی ننگین خود دارد، بار دیگر «با دهان گشوده شده با غضب و دندان‌های به‌هم فشرده» بر علیهِ اسلام، انقلاب و قدرت مطلق منطقه، اقدام به توهین و جسارت به مرجعیت دینی و سیاسی دنیای اسلام کرده‌است. این اقدامِ شنیع، نشان از افول و سقوط شدید اعتقادی و فکری و انحطاط اخلاقی غرب است. اکنون ‌که دنیای غرب و کفر و استکبار، بار دیگر خود را در مقابل عظمت و اقتدار انقلاب و ایران اسلامی خوار و ذلیل یافته، به خیالِ خام خود با این اقدام موهن، به‌دنبال منحرف کردن اذهان جهانیان از مشاهده‌ی نابسامانی و فتنه و زوالِ دنیای غرب است. 🇮🇷امروز با گذشت چهل‌واندی سال از پیروزی انقلاب، با وجود تمام شرارت‌ها و فتنه‌افکنی‌های برنامه‌ریزی‌شده علیه انقلاب، آنها بار دیگر انقلاب اسلامی را «زنده و زاینده» یافته‌ و نتوانستند خدشه‌ای بر اعتقادات و آرمان‌هایِ انقلابی مردمِ بااراده، فهیم و بصیر ایران اسلامی وارد کنند، چراکه که این مهم، ریشه در «اقتدار و حقانیت» انقلاب اسلامی ایران، در برابر توطئه‌های استکبار جهانی دارد. امروز سردمداران کفر و استکبار بدانند؛ ملت شهیدپرور ایران اسلامی «یدِ واحده‌ی امت اسلام» هستند و برای دفاع از حرم انقلاب اسلامی و آرمان‌های امامین انقلاب و ساحت مقدس مرجعیت اسلام و انقلاب تا پای جان ایستاده‌اند، چرا‌که خود را وارثان خون شهدا می‌دانند. 🇮🇷قَسَم به قَسَم‌های حاج قاسِم؛ ما ملت ایران؛ زن و مرد، کوچک و بزرگ چون سردار خویش، «حکیم انقلاب» را از جان عزیزتر می‌داریم و یقین داریم شاهراه هدایت و عاقبت‌به‌‌خیری در گرو ایجاد رابطه‌ی قلبی و عملی با «سکاندار انقلاب» است و هر آن کس را که بخواهد به مقدسات اسلام، انقلاب و مرجعیت ما توهین و دست‌درازی کند، به خاک ذلت خواهیم‌نشاند. بدانید که با توهین و جسارت، ملت‌ها را بیدارتر از قبل می‌کنید و عزم و اراده‌ی آنها را در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم مصمم‌تر می‌نمایید. @AFKAREHOWZAVI
7⃣پویش بانوان حامی رهبر 🔰سرانجامِ غباری بر آفتاب فروزان ✍زینب نجیب، عضو تحریریه مجتهده امین استهزاء، یکی از حربه‌های جبهه‌ی مخالف انبیاء الهی، مؤمنان، آیات قرآن، احکام عبادی، پیامبران و حتی خداوند است که با هدف جبران کمبود شخصیت، تقویت روحیه‌ی دشمن یا تضعیف روحیه‌ی دیگری انجام می‌شود. این روش جنگی در هر دوران چهره‌ای به خود گرفته است. چه آن زمان که با پرسش‌های ناروا و از روی عناد، نوح، هود، پیامبر اسلام و دیگر پیامبران الهی را به تمسخر می‌گرفتند چه آن زمان که با خندیدن و حرکت دادن سر و نسبت دادن القاب ناروا، آن‌ها را مورد استهزاء قرار می‌دادند یا آنجا که معجزات را تمسخر می‌کردند یا حتی بر سر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام زباله می‌ریختند. اگر چه این روشِ همیشگیِ برخورد دشمنان علیه حق بوده است؛ اما گاهی به فراخور اثرگذاری جبهه‌ی حق این روش بیش‌تر و وسیع‌تر صورت گرفته است و دقیقاً از همین روست که پیامبر اسلام می‌فرماید؛ هیچ کس به اندازه من مورد اهانت و تمسخر دشمنانش قرار نگرفت. آری، مؤمنین همیشه از سه جهت مورد آزمایش قرار می‌گیرند گاهی از جهت مال، گاهی جان و گاهی سخنان رنج‌آور یهود و نصارا و مشرکین. امروز نیز اسلام و ایران قوی که خاستگاه انقلاب اسلامی است مورد لجاجت و حسادت و رفتار وقیحانه‌ی دشمنان قرار گرفته است و هر روز سعی بر انتقال سخنان و پیام‌ها و تصاویر زهرآگین خویش‌اند تا شاید بتوانند در دل مؤمنان و پیروان حق، خراشی ایجاد کنند. غافل از اینکه ایمان مؤمنان مانند کوه همیشه استوار است و این دلِ پر اضطراب و متزلزل آنها است که شاید دردش با این اعمال شنیع، التیام یابد. حال سؤال اینجاست که وظیفه ما در این شرایط چگونه خواهد بود؟ از آنجا که شرایط همیشه به یک صورت نیست به‌طور قطع واکنش‌ها متفاوت خواهد بود. گاهی با کلام منطقی و زیبا، گاهی با رد اتهام و برخورد سِلم‌آمیز می‌توان جریان استهزاء و اهانت را کنترل کرد اما گاهی با نگاهی گذرا به پیشینه‌ی این جریان از سوی عده‌ای، با دشمنی عمیقی مواجه خواهیم شد که مسلماً واکنشی در خور می‌طلبد. اقدام وقیحانه‌ی یک نشریه فرانسوی علیه ساحت دین اسلام، مرجعیت شیعه و ولایت فقیه، صورت دیگری از دشمنی و کینه‌توزی این کشور پر مدعا است که خود را مهد تمدن، تفکر، آزادی و فرهنگ می‌داند. این عملیات رسانه‌ای در برابر ملت ایران، از سوی کشوری همچون فرانسه ، که هم‌پیاله‌ی آمریکاست، چندان بعید نبود؛ چراکه این مهد به اصطلاح آزادی در انواع و اقسام جنگ‌ها علیه ایران یدِ طولایی دارد، چه آن زمان که با پشتیبانی فردی مانند صدام در جنگ نظامی، علیه ایران شرکت داشت؛ چه امروز که دستشان از این سرزمین کوتاه شده است و نقشه‌های هر روزه‌شان، نقش برآب شده و چاره‌ای جز به کارگیری هنر سخیف خود برای استهزاء و تمسخر ندارند. امروز محکوم کردن آنها و تحریم کردنشان در همنشینی با ایران اسلامی در محافل بین‌المللی به روش‌های خاص دیپلماتیک می‌تواند پاسخ مناسبی به این وقاحت باشد. این را دشمنان باید بدانند خورشید در این سرزمین همچنان تابناک و فروزان است... ذره‌ای غبار از جلای انوار درخشان آن نخواهد کاست... @AFKAREHOWZAVI
8⃣پویش بانوان حامی رهبر 🔰وقتی شیطان هم از تو بیزار می‌شود ✍️زهرا سبحانی، عضو تحریریه مجتهده امین یک عمر، فرانسه را سرباز شیطان می‌دانستیم! دروغ چرا؟! گاهی وقت‌ها هم آن را، خودِ شیطان می‌خواندیم. اگر چه لقب "شیطان اکبر"، در هر صورت برازنده‌ی آمریکا بوده و هست؛ اما بعضاً می‌دیدیم که از اکبرشیطان خودمان، هم گوی سبقت را ربوده! مثلاً با خون‌های آلوده، بدبختی ویروس ایدز را به چندین کشور جهان، از جمله ایران، پیشکش کرد. یا با فروش سلاح به صدام، مرام نداشته‌اش را هرچند پوشالی، بی اعتبار کرد. این اواخر هم شد ظلامٌ علی ظلام! ازدواج با محارم را به رسمیت شناخت و در زنازادگی هم رتبه‌ی دوم جهانی را کسب کرد! حتی لودگی‌اش به اسم "آزادی" را هم به پای شیطان صفتی‌اش نوشتیم. گرچه هیچ وقت نتوانستیم دیاثت‌ش را با تعصب به هولوکاست و یهودیت، جمع ببندیم. با این حال در تقسیمات مکتبی خود او را مرید شیطان، می‌پنداشتیم. تا رسیدیم به تز روشنفکری این روزها و فهمیدیم که "خود غلط بود آنچه می پنداشتیم"! چون با توهین به پدرمان، که نه، بلکه به خودش، ثابت کرد که شیطان هم از او بیزار‌ست. در حدیثی، از امام صادق علیه السلام آمده است:«هركس سخني بگويد بر ضد يك مؤمن و بخواهد با آبروي او بازي كند و هتك حرمت كند، خدا او را از تحت عبوديت و ولايت خود خارج مي كند و تحت ولايت و عبوديت شيطان مي كند؛ ولي شيطان هم او را نمي پذيرد.» * برای فرانسه‌یِ مرید شیطان، می‌توان بدبختی بالاتر از این تصور کرد که مطرود طرد شده‌ای به اسم شیطان باشد؟ * روي علي مؤمن رواية يريد بها شينه وهدم مروته ليسقط من أعين الناس.أخرجه الله من ولايته إلي ولاية الشيطان فلا يقبله الشيطان. الكافي - الشيخ الكليني، ج 2، ص 358 @AFKAREHOWZAVI
9⃣پویش بانوان حامی رهبر 🔰دنیای وارونه ✍️زهرا محب حیدر، عضو تحریریه مجتهده امین کلاس اول‌ام مصداف بود با نبرد میان سرعت نور و سرعت پیشرفت ایران! "نان دادن بابا"جزء اولین جمله‌های یادگیری‌ام بود. نمی‌دانم من و همسن و سال‌هایم، چه اندازه، این تعریف از بابا را، باور داشتیم؟! اما مثل بقیه‌ی چیزهایی که باید یاد می‌گرفتیم، به خاطر سپردیم و تکرار کردیم چون معتقد بودیم حکم کلیدِ یادگیری ما را دارد. بعدها با سرک کشیدن به کتاب‌های غیر درسی، به چیزی فراتر از "نان دادن بابا" رسیدم؛ یعنی همان هویت! اگرچه، شیپورچی‌های فمنیست وقت و بی وقت سد راهم می‌شدند؛ اما استدلال‌های پوچشان، نتوانست قانع‌ام کند که سرکار بروم! چون در فراز و فرود چراهایم باز هم می‌رسیدم به پیوند مستقیم بابا و اصالت‌! یعنی همان راه درستی که هیچ اما و اگری روی آن نباشد! وقتی کلاس چهارمی شدم، به لطف پدر، با این حدیث از پیامبر(ص) آشنا شدم که «یاعلی! من و تو دو پدر این امت هستیم....» همین مرا بس بود تا به این باور برسم که روح هم مثل جسم، پدر می خواهد تا اصالت اندیشه، حفظ شود و راهنمای جسم باشد برای درستی. همانی که هیچ اما و اگری در آن نیاید، درست در نزدیکی قداست اندیشه و اعتقاد. گذشت و رسیدم به مسئله ی ولی فقیه که استمرار حرکت انبیاست! و اگر جامعه را خانواده در نظر می‌گرفتم ولی فقیه حکم پدر آن خانه را دارد؛ مگر بهتر از این می‌شد! پدر جسم، پدر روح، پدر جامعه! پدرانی که هر کدام قصه‌ی مهری دارند به بلندی‌های تاریخ! حالا اما کار روزگار را ببین که برای سگی مثل فرانسه که سال‌هاست زنازادگی شده صفت بارز او و شرافت را به اسم آزادی لگدمال کرده، باید از دریای پاک بابا بگوییم، هرچند که خوب می‌دانیم دریا با پوزه‌ی سگ نجس نمی‌شود. دعوای ما با این دنیای وارونه زمانی اوج می‌گیرد که تاریخ، تاکید دارد که خاری مثل معاویه هم برای از بین بردن اثر پدر، چهل سال، بر روی منابر به حضرت پدر توهین کرد تا نورش خاموش شود. غافل از اینکه وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ متخصص تاریخ و نسب شناسی نیستم ولی تحقیق نکرده هم می توان نسبت اشتراک این هتاک ها را با هتاکی مثل معاویه، آن هم بعد از گذشت قرن‌ها یافت. و آن چیزی جز بغض زناکاران نسبت به امیرمومنان و اولادش علیهم السلام نیست. @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃عادت کرده‌ایم ✍️زهرا نجاتی عادت کرده‌ایم خیلی وقت‌ها کلاه‌های گشادی برسرمان برود؛اما این حجم از قیمت و پارچه، رسما تحقیر ملت است. انگار کسی پشت پیشخوان یا مثلاً دوربین همین فیلم نشسته و دارد قاه‌قاه به سادگی عده‌ای می‌خندد که قرار است برای نیم متر پارچه با ظاهری شگرف، بیست و سه میلیون پول بدهند. بخش دیگر تحقیرش، همین قضیه مسخره ارسال رایگان است. یعنی کسی که آن‌قدر بی غم باشد که بیست و سه میلیون پول بی‌زبان بدهد و در ازایش، یک شلوار پاره تحویل بگیرد که دراوج گرانی‌ها، شاید سیصد تومن پول پارچه‌اش باشد، برایش اهمیتی دارد که برای ارسال، چهل هزارتومان بدهد یا ندهد؟ می‌بینید این کاری است که رسانه و فرهنگ مد با ما می‌کند. همه‌ی ما را بازی می‌دهد، استانداردسازی وشخصیت سازی می‌کند و مشتی آدم که ثروت دارند، بازی می‌خورند اما اگر گفتید برای بقیه چه اتفاقی می‌افتد؟ بله درست حدس زدید. بقیه دچار فقر کاذب یا احساس فقر می‌شوند. یعنی فارغ از کسانی که حقیقتا به فقر دچارند، عده‌ی زیادی هم در جامعه هستند که به حسب رفع نیازهای اولیه وحتی ثانویه‌شان فقیر نیستند، اما به حسب اینکه در رسانه‌ها، تبلیغات و اجناسی می‌بینند که به آنها نیاز مبرم ندارند اما دلشان می‌خواهد که بتوانند خرید کنند، چرا؟ چون احساس می‌کنند که نمی‌توانند بخرند، پس احساس فقر می‌کنند و این چنین می‌شود که بعضی ازما، دچار احساس فقرتمام نشدنی، شده‌ایم. هرچه می‌خریم و‌ می‌پوشیم و می‌بینیم و می‌خوریم، احساس بی‌نیازی، نمی‌کنیم. چون دائم به ما این‌طور القا می‌شود که اجناسی هم هستند که هنوز نداریم‌شان و لو اینکه خریدشان در نگاه اول احمقانه به نظر برسد. این‌جور وقت‌ها از زاویه‌ی دید آن سرمایه‌داری که این مدها را ایجاد می‌کند، همه‌ی مصرف کنندگان، احمق و ساده به نظر می‌رسند. چیزی شبیه همان گوسفندهایی که در پروتوکل یهود آمده. حالم بد است از تصور توهین به مردم مملکتم. کاش کمتر ساده باشیم! کاش بازی نخوریم! کاش سواد رسانه‌ داشته باشیم! کاش گنج گمشده‌ی قناعت، به دامن‌مان برگردد! همین... @AFKAREHOWZAVI
0⃣1⃣پویش بانوان حامی رهبر 🔰نگویید نگفتیم و ننوشتیم؟! ✍م.حیدریان‌منش، عضو تحریریه مجتهده امین چه بگویم وچه بنویسم؟ اصلا بنویسم یا ننویسم ؟ فکر می‌کنم وقتی تاریخ تکرار می‌شود وقتی حافظ جان‌مان فکر این روزها را کرده و گفته: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری دیگر من چه بنویسم؟ اصلا برای کسانی که نمی‌خواهند ببینند و بشنوند و درک کنند. لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها آنان د‌ل‌هايى دارند كه با آن حقّ را درك نمى‌كنند و چشمانى دارند كه با آن نمى‌بينند و گوش‌هايى دارند كه با آن نمى‌شنوند. چه بگویم؟ خوب که فکرش را می‌کنم، آنان همان‌هایی هستند که می‌خواستند أَنْ يُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ  نور خدا را با دهان‌هايشان خاموش سازند. حالا هم با هر چیز که بخواهد رنگ خدا را انتشار دهد می‌جنگند و می‌ستیزند. پس چه بنویسم؟ شاید اُولئِکَ کَالاَنعام را بد ندانند شاید بِل هُم اَضَّل را هم درک نکنند اما مژده‌شان می‌دهم، صدای شکستن استخوان‌هایتان شنیده می‌شود به گوش باشید و به هوش که خدا اراده کرده که نور خود را در هستی بگستراند،آقای ما، رهبر حکیم و فرزانه ما تنها یک جلوه این نور است مواظب باشید تا دیر نشده هنر را بفهمید و آن را بیارایید به زینت فهم و آن را جلا دهید به نور تطهیرش کنید به نور رودخانه پرخروش تر از آن کس که به جهت مخالفش شنا کنید. تاریخ را خوب ببینید و از آن درس بگیرید، بدانید نقشه ها و زمزمه هایتان هر چند شیطانی و بزرگ محکوم به شکست است چون خدا می خواهد وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم. نگویید نگفتیم و ننوشتیم! @AFKAREHOWZAVI
1⃣1⃣پویش بانوان حامی رهبر 🔰دراز کردن پا از گلیم ✍️فاطمه وجگانی، عضو تحریریه مجتهده امین هرچه پا را فراتر از گلیم‌تان دراز کنید تحریم هایتان بیشتر می‌شود. شعار آزادی بیان سر می‌دهید ولی در عمل‌تان تناقض و پارادوکس دیده می‌شود. نه تنها آزادی بیان بلکه توهین و تحقیر شخصیت ها در کلام و افعالتان هست. مشخص است هر کسی حقارت درونی دارد دیگران را تحقیر می‌کند و این در شما نمایان است. بیش از پیش پرده از شخصیت‌تان برداشتید. به دنبال هویت ملی‌تان باشید این شیطنت‌ها برایتان سودی ندارد. قدرت ندارید که هیچ بدانید عزت هم ندارید. از همه جا رانده و مانده شدید. به‌دنبال درشکه های منافع خود در اروپا باشید که شما را به‌عنوان حداقل همکار قبول کنند. اینجا کسی تره‌ای برای‌تان خرد نمی‌کند. انگشتان‌تان را مثل اختاپوست به همه جا گره کرده‌اید؛ اما اینجا قلابتان به صید ماهی نمی‌افتد بروید چاره‌ای بسازید. دوباره بوی ماه پیروزی انقلاب اسلامی ایرانیان به دماغ‌تان خورده است. کاریکاتوری بسازید از آن شاه خائن پهلوی که دست نشانده‌ی شماها بود و شکم‌های شما را از سفره‌های ما پر می کرد. کور خوانده‌اید دیگر بزم و بساط هرزه‌خوری خبری نیست. ما قوی شده‌ایم به بذل خون شهدای‌مان، وجود رهبر حکیم و فرزانه‌ای که از او می هراسید، حتی قاب عکسش خواب از چشمان‌تان گرفته است. بیماری شما بی‌خدایی است، خود را درمان کنید و پا از گلیم‌تان فراتر نبرید. @AFKAREHOWZAVI
2⃣1⃣پویش بانوان حامی رهبر 🔰زهی خیال باطل ✍️مریم زارعی، عضو تحریریه مجتهده امین سقیفه برپا کردند، فدک را غصب نمودند، زهرا سلام الله علیها را به شهادت رساندند، اما نورش را نتوانستد کم کنند. سال‌ها آوردن نام او گناه بود و دشنام دادن به او حسنه؛ اما نامش را نتوانستند محو کنند. بارگاه ائمه علیهم‌السلام را تخریب کردند و زمین‌ها را شخم زدند؛ اما نتوانستند راهشان را گم و نابود کنند. سال‌های متمادی امامی را در خانه‌اش زندانی کردند تا فرزندش را از بین ببرند، اما نتوانستند و امام حی ما غایب از نظرها شد. کتابخانه‌ها را آتش زدند، کتاب‌ها را غارت کردند تا نور و نام و راه پیشوایان دین را از بین ببرند. گذشت و گذشت، باز هم تلاش کردند، کلاه پهلوی را مد کردند و حجاب را کشف کردند. امام خمینی(ره) را به پاریس تبعید کردند اما انقلاب شد! بهشتی و رجایی و مفتح و باهنر را کشتند تا ریشه‌اش را بخشکانند؛ اما روح شهادت پرورش یافت.می‌خواستند هفت روزه به تهران برسند، اما هشت سال سرکوب شدند! انواع و اقسام انحراف‌ها و شایعات را پخش کردند؛ اما ملت ما بیدارتر شد. دانشمندان را ترور کردند، سیل نخبگان به راه افتاد. سرادر قاسم سلیمانی را چون نمی‌توانستند متوقف کنند، از میان برداشتند؛ اما مکتب قاسم سلیمانی تشکیل شد. چند ماه اغتشاش به راه انداختند و با انواع حیله‌ها و هزینه‌ها خواستند مردم را همراه سازند؛ اما پایه‌های اعتقادات آزادی‌خواهان واقعی قوی‌تر شد. به زعم خود می‌خواهند با یک توهین ریشه‌های درخت تنومد 1400ساله‌ی ما را بخشکانند اما زهی خیال باطل! الحمد لله الذی جعل أعدائنا من الحمقی شکر خدایی را که دشمنان ما را از احمق ها قرار داد. @AFKAREHOWZAVI
فربه‌گی مناسک، ممدوح یا مذموم؟! ✍️زهرا ابراهیمی، نویسنده حوزوی نوشت: در سال‌های اخیر مناسک مذهبی در کشور ما رنگ و بوی بیشتری گرفته و تقویت مناسک مذهبی هم از لحاظ کمّی و هم از حیث کیفی به‌ وضوح قابل‌ مشاهده است. برخی از افراد معتقدند فربه‌شدن مناسک زمینه‌ساز ترویج آموزه‌های دین است و می‌تواند اعتقاد مردم را تثبیت نماید. ضمن اینکه به اقتدار و انسجام اجتماع هم کمک می‌کند. اما عده‌ای معتقدند فربه‌شدن مناسک نوعی قشری‌گرایی و توجه به ظواهر است و فرد و اجتماع را از بطن و حقیقت امور، تهی خواهد ساخت. این گروه فربه‌شدن مناسک را مساوی با ابزاری شدن آن‌ها می‌دانند. مناسک را می‌توان به دو دستهٔ اولیه و ثانویه تقسیم کرد. منظور از مناسک اولیه همان مناسک دینی همچون نماز و روزه است که تبعیت از آن الزامی و راهی برای سنجش میزان دین‌داری مردم است. مناسک اولیه فرم ثابتی داشته و حدود و ثغور آن نیز در شرع مشخص‌ شده است. منظور از مناسک ثانویه یا همان مناسک مذهبی مناسکی است که فرم ثابتی ندارند، دارای تعدد و تکثرند و در عین‌ حال اجباری در انجام آن نیست. مناسک زیارت و عزاداری و بزرگداشت شهدا را می‌توان از این دسته دانست. در سال‌های اخیر شاهد فربه‌شدن مناسک مذهبی بوده‌ایم. علت فربه‌شدن این مناسک را می‌توان عوامل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دانست. یکی از مناسکی که در این چند سال اخیر به مناسک مذهبی اضافه‌شده جریان برگزاری مراسم برای شهید بزرگوار سردار قاسم سلیمانی است. برخی این مراسمات را مصداقی از فربه‌شدن مناسک دانسته و آن را امری صرفاً سیاسی تلقی کرده و قدیس سازی را نتیجهٔ آن می‌دانند برخی دیگر به لزوم و ضرورت این مناسک اعتقاد داشته و بر این باورند که این منسک هرساله باید با شور و هیجان بیشتر و بهتری از حیث کمی و کیفی برگزار گردد. فربه‌شدن مناسک را نه می‌توان به‌خودی‌خود امری مذموم تلقی کرد و نه ممدوح بلکه متناسب با پیامدهای مثبت و یا منفی که در پی دارد می‌توان آن را ارزش و یا ضد ارزش معرفی کرد. از جمله پیامدهای مثبت این بزرگداشت، تقویت انسجام اجتماعی است بدین معنا که به‌واسطه این مراسم همه مردم حول محوری به نام شهید گرد هم می‌آیند و این گردهمایی انسجام بیشتر را نتیجه می‌دهد. علاوه بر این تجدید حیات اجتماعی و تزریق روح معنویت را می‌توان از دیگر فواید مثبت آن دانست. انتقال معارف و آموزه‌های دین، بازتولید مفاهیم دینی همچون مبارزه با ظلم و تقویت شهادت گرایی و عدالت‌خواهی، بیداری فطرت و کاهش غفلت همچنین آمادگی احساسی مردم برای دریافت حقایق دینی نیز در سایهٔ همین مناسک و مصادیق آن نصیب مردم می‌شود. متن کامل در خبرگزاری حوزه https://hawzahnews.com/xc47c @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠سخنی با رهبرم ✍️ دکتر زاهره سادات میرجعفری متنی که قرار بود اگر فرصت سخنرانی یافتم در محضر رهبر بخوانم اما نشد! انقلاب اسلامی ایران روح تازه‌ای را در کالبد اجتماعی سیاسی نیمی از پیکره این اجتماع دمید تا فارغ از دیدگاه‌های متحجرانه پوسیده و مبتذل غربی به جایگاه واقعی خود که به بهانه آزادی از آن محروم شده بود بازگردد. رهبرا فرمودید الگوی سوم زن مسلمان الگوی نه شرقی نه غربی، شاه‌راهی برای‌مان باز شد و افق دیدی پرشور ترسیم. تلاش مضاعف کردیم، همسرداری و مادری و تلاش علمی در کنار هم ساده نبود اما ثابت کردیم ما می‌توانیم. وقتی کودکان‌مان که از آب و گل درآمدند در کنار جهاد همسرداری و فرزندآوری در جهت تحقق الگوی سوم زن مسلمان به جهاد علمی و عملی، کنشگری پرداختیم. هرچند با سقف‌های شیشه‌ای متعددی مواجه شدیم که تلاش ما برایش اهمیتی نداشت و ساختارهای خانوادگی اجتماعی حکومتی که اصلا آمادگی پذیرش چنین الگوی را نداشتند. رهبرا فرمودید تمدن نوین اسلامی و باز افق دید بین‌المللی وسیع‌تر را به روی‌مان گشودید. چشم‌اندازی امید بخش جهت ایجاد نظم نوین جهانی در سایه ظهور مهدوی، آن هنگام که زن امروزی در افسون رقابت‌ها و چشم و هم چشمی‌های زیبایی و تناسب اندام روح و بدن خود را پیش از پیش خسته و بی رمق می‌کند تا مگر چشم هوس آلودی را سیر نماید. ما به‌دنبال اثبات اندیشه زهرا گونه برآمدیم تا به جهانیان بگوییم تمدن آینده بشری در دستان مادرانی است که حاج قاسم‌ها را در دامن خود می پرورانند که تا مدت‌ها نام و یادش لرزه تن استعمارگران خواهد بود. همچنین در صحنه علم و عمل با انتشار کتب و مقالات بین‌المللی به جهانیان ثابت کردیم که این می‌توان در پرتو آموزه‌های اسلامی بزرگ اندیشید و مرزهای دانش را در هم نوردید و حضور بانوان محجبه در پایگاه‌های علمی دانشگاهی جهان خود به تنهایی دافع تمامی نقشه‌های سرکوب‌گرانه بود که تغییر نگرش افراد نسبت به ایران و اسلام برای‌مان کافی بود هرچند حمایت‌های مادی و معنوی از این فعالیت‌ها بسیار اندک بود. رهبرا فرمودید جهاد تبیین در صحنه سیاسی اجتماعی و ظیفه حساس دیگری را احساس کردیم« لئن شکرتم لازیدنکم » وای بر ما اگر روایت‌گری نکنیم و یادآوری نکنیم، نعمت انقلاب را برای فرزندان و نسل‌های آتی، چه خواهد شد ؟ شروع کردیم از گفتن قصه‌های حماسی مادرانه گرفته تا روشن کردن ذهن نوجوان محصور در رسانه، زینب وار. گروه‌های تبیینی را در زمینه شناسایی دستاوردهای انقلاب برای زنان گسترش دادیم و روایت‌گری را هر چند کوچک و محدود. هرچند از نبود عزم ملی برای سرمایه‌گذاری در عرصه روایت‌گری بین‌المللی دل‌مان گرفت. رهبرا فرمودید روایت‌گری و الگو سازی، مادران و همسران شهدای امنیت را دیدیم که زینب‌گونه با تمام طعنه‌ها و کنایه‌ها باز هم پای این انقلاب ایستادند و از نامردی هم وطن فریب خورده خود هرچند دلگیر شدیم از بار دگر کشیده شدن چادر مادرمان به‌دست غافلان این روزگار؛ اما بیش از پیش مصمم به تلاش برای تغییر نگرش نسل پاک فریب خورده تحت سلطه هژمونی رسانه شدیم رهبرا فرمودید جهاد فرزند آوری سعی کردیم با استعانت و توکل به ربوبیت و رازقیت الهی باوجود طعنه ها و تحقیرها، از خواهش‌های مقطعی برای دستیابی به اهداف متعالی صرف نظر کرده و پرورش دهنده نسل مقاوم و صبوری برای آیندگان باشیم، هرچند حمایت‌های مادی و معنوی بسیار ضعیف بود. رهبرا فرمودید مقاومت اقتصادی و تولید ملی وما با تدبیر وظیفه سخت مدیریت اقتصادی خانه را به جان خریدیم. سعی کردیم با اصلاح الگوی مصرف از تولید ملی حمایت کنیم. دل‌مان می‌سوزد برای فرهنگ و تمدن اصیل اسلامی، دل‌مان می‌سوزد برای کم رنگ شدن فرهنگ فاطمی در سرزمین شیعه منتظر پرور! رهبرا! ما جان برکفانت دل‌مان می‌سوزد برای ذهن و قلب دختران این مرز و بوم محصور در ارزش‌های لیبرالی حاکم برای خواهرانی که معنای آزادی را آزادی حصار تن می‌دانند و ارزش خود را در اغوش رایگان پنداشتند. دل‌مان می‌سوزد برای سردرگمی هویت زنان ایرانی در این هجوم جنگ شناختی گسترده،دل‌مان می‌سوزد برای ارزان فروخته شدن جنس زن در دنیای سرمایه داری، دل‌مان می‌سوزد برای فراموش شدن رسالت‌های زینب‌گونه و نبودن گوش شنوایی برای مطالبات به‌حق زنانه برای فراهم نبودن فضای حکمرانی زنانه و ساختارهای نامتناسب جنسیتی‌ برای سقف‌های شیشه‌ای مردانه حتی در ساختارهای علمی و فقاهتی. برای سیاست‌های بالادستی اجرا نشده و معطل مانده‌. برای الگوی سوم تحقق اهداف نیافته. برای فضای مجازی رهاشده. برای عدم وفاق و ساماندهی گروه‌های انقلابی، برای ندیدن همتی برای گفتمان‌سازی و جریان‌سازی بانوان انقلابی و... در آخر ما بانوان فعال انقلابی عهد می‌بندیم که تا پای جان گوش به‌فرمان شماییم و نسل ما نویدآور نسل ظهور خواهد بود. @AFKAREHOWZAVI