eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
732 دنبال‌کننده
1هزار عکس
175 ویدیو
14 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
. استاد از نگاه شاگرد  من كه قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ[حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) ] تحصیل كرده‌ام، باز وقتی كه در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیزهایی از روحیه او درک كردم كه نه فقط بر حیرت من، بلكه بر ایمانم نیز اضافه كرد. وقتی برگشتم، دوستانم پرسیدند چه دیدی؟ گفتم چهار تا «امَنَ» دیدم: 1⃣ امَنَ بِهَدَفِه:  به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود نمی‌تواند او را از هدفش منصرف كند. 2⃣ امَنَ بِسَبیلِه: به راهی كه انتخاب كرده ایمان دارد. امكان ندارد بتوان او را از این راه منصرف كرد. شبیه همان ایمانی كه پیغمبر به هدفش و به راهش داشت. 3⃣ امَنَ بِقَولِه: در میان همه‌ی رفقا و دوستانی كه سراغ دارم احدی مثل ایشان به روحیه‌ی مردم ایران ایمان ندارد. به ایشان نصیحت می‌كنند كه آقا كمی یواش‌تر، مردم دارند سرد می‌شوند، مردم دارند از پا در می‌آیند. می گویند نه، مردم این‌جور نیستند كه شما می‌گویید، من مردم را بهتر می‌شناسم؛ و ما می‌بینیم كه روز به روز صحت سخن ایشان بیشتر آشكار می‌شود. 4⃣و بالاخره بالاتر از همه امَنَ بِرَبِّه: در یك جلسه‌ی خصوصی ایشان به من می گفت: «فلانی! این ما نیستیم كه چنین می كنیم، من دست خدا را به وضوح حس می كنم». آدمی كه دست خدا و عنایت خدا را حس می‌كند و در راه خدا قدم بر می دارد خدا هم به مصداق «اِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْكُمْ» بر نصرت او اضافه می كند. یا آن‌چنان كه در داستان اصحاب كهف مطرح می شود، قرآن می‌گوید آنها جوانمردانی بودند كه به پرودگارشان ایمان آوردند و به او اعتماد و تكیه كردند، خدا هم بر ایمان‌شان افزود؛ آنها برای خدا قیام كردند و خدا هم دل‌های آنها را محكم كرد. این‌چنین هدایت و تأییدی را من به وضوح در این مرد می‌بینم. او برای خدا قیام كرده و خدای متعال هم قلبی قوی به او عنایت كرده است كه اصلاً تزلزل و ترس در آن راه ندارد.» *شهید آیت الله مطهری(رحمة الله علیه) آینده انقلاب اسلامی ایران، ص21 الی 23‌ @AFKAREHOWZAVI
. تمدن سازی، فلسفه استکبارستیزی ✍زینب نجیب [1] یکی از تحوالاتی که امام در مردم ایجاد کرد تحولی بود که در نگاه به دین ایجاد شد. تا آن روز، نگاه مردم به دین، حداقلی بود؛ یعنی دامنه‌ی دین به مسائل شخصی محدود می‌شد و دین نسبت به انسان رسالت دیگری نداشت. «یک‌عدّه‌ای از قرن‌ها پیش، سعی کردند اسلام را از زندگی، از سیاست، از مدیریت جامعه هرچه می‌توانند دور کنند و منحصرش کنند به مسائل شخصی؛ مسائل شخصی را هم یواش‌یواش محدود کنند به مسائل قبرستان و قبر و مجلس عقد و از این حرف‌ها؛ نه اسلام آمده است که «الّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله»؛ فقط هم اسلام نیست؛ همه‌ی پیغمبران همین‌جورند. ادیان الهی آمده‌اند برای اینکه در جامعه پیاده بشوند، در جامعه تحقّق واقعی پیدا کنند؛ این باید اتّفاق بیفتد. یکی از مهم‌ترین آرمان‌ها این است». (بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان ۱۳۹۴ /۰۴/۲۰) و امام با تحولی که در افکار ایجاد کرد باعث شد تا دین با رسالت اصلی خود نزد آحاد مردم «بازتعریف» شود و آن رسالت چیزی نبود جز «انسان‌سازی باهدف جامعه سازی و جامعه سازی باهدف تمدن سازی». تمدنی که مزین می‌شود به اسلام، آرمانی است که اوصاف و ویژگی‌هایی دارد و اهدافی را دنبال می‌کند؛ که این اهداف بر اساس یک جهان‌بینی خاص و بر اساس مبانی انسان‌شناسی خاص و در یک‌کلام بر اساس مبانی معرفت‌شناسی خاصی پایه‌گذاری می‌شود و جامعه‌ای را شکل می‌دهد که غایتش احیای «تفکر اسلام سیاسی» است. [2] این رسالت نه‌فقط در زمان انقلاب اسلامی بلکه از ابتدای بعثت رسول اکرم وجود داشت و دل‌های مشتاق، ذهن‌های آماده و ایمان‌های راسخ، همیشه در تلاش برای احقاق آن بودند و اولین بارقه‌های ظهور چنین آرمانی در مدینه و توسط دستان مبارک پیامبر تحقق یافت. درواقع اسلام سیاسی خود را در قالب تمدن اسلامی و مبارزه با استکبار نشان داد.«اوج تمدّن اسلامی در قرن‌های چهارم و پنجم (بود) که ازلحاظ علمی سرآمد شد و بزرگان، علما، محقّقین، فلاسفه، دانشمندان مادّی در دنیای اسلام به وجود آمدند و دنیا را توانستند پیش ببرند که بسیاری از این پیشرفتهای امروزِ غربی‌ها مرهون آن حرکت است». (بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۱/ ۵ /۹۵) امروز وظیفه امت اسلامی همین است که مثل خود اسلام و مثل خود پیغمبر، روحی در این دنیا بدمند و فضای جدیدی ایجاد کنند که این همان تمدن نوین اسلامی است. اکنون این روح با پیروزی انقلاب دمیدن گرفته و در حال گسترش است. آری روح توحیدی اسلام و انقلاب، یعنی؛ «عبودیّت خدا، یعنی چهارچوب حیات را در خدمت اوامر الهی و نواهی الهی قرار دادن؛ و [ثانیاً] اجتناب از طاغوت. طاغوت کیست؟ همه‌ی ظالمان، همه‌ی پادشاهان خبیث، در مثل امروزی همه‌ی رؤسای جمهور مثل این‌هایی که امروز در آمریکا و در بعضی از کشورهای دیگر هستند -این‌ها همان طواغیت‌اند- معنای اجتناب از طواغیت این نیست که دامنت را از آن‌ها دور کنی تا آلوده نشوی؛ معنایش این است که یک خطّی در مقابل خطّ توحید و خطّ عبودیّت الهی وجود دارد و آن، خطّ طاغوت است. کفر به طاغوت، همراه و ملازم باایمان بالله است؛ این، جهت بعثت انبیا است». (بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی 14/1/98) این همان معنای استکبارستیزی است که آزادی را به ارمغان می‌آورد. وقتی انسان موحد شد استکبارستیز هم خواهد شد و این دو لازم و ملزوم هم خواهند بود. 🔗متن کامل در صفحه نویسنده @AFKAREHOWZAVI
. من امام‌خمینی را دوست دارم ✍🏻مریم زارعی من امام‌خمینی را دوست دارم چون پیوند دهنده ی ایمان قلبی به حرکت جمعی بود. طوری با ایمانش در قلب ها نفوذ کرد که حرکتی عظیم ایجاد کرد. حرکتی که بعد از چهل و اندی سال هنوز هم انسان های روشن ضمیر را از شرق و غرب و جنوب و شمال زنده می کند. به نظرم او مظهر حی الهی بود قلب ها و جان ها را زنده میکرد. به قدری که حتی کسانی که او راندیدند و سال ها بعد از او به دنیا آمدند و زیست کردند از فکر او اندیشه او و مکتب او زنده می شوند. می فروشی گفت کالایم می است رونق بازار من ساز و نی است من خمینی دوست دارم چون که او هم خم است و هم می است و هم نی است (شعر از حضرت آقا) @AFKAREHOWZAVI
امام از زبان امام ✍چمن خواه ابعاد شخصیت امام‌خمینی( رحمت‌الله‌علیه)وسیع و متنوع است. امام خمینی، یک سرآمد همه جانبه، در نظام بشری سرآمد است. این خصوصیات در هیچکدام از سرآمدان تاریخ ما با هم جمع نشده است. نسل جدید این کشور و همه ما نیاز داریم که با ابعاد این شخصیت چند بعدی آشنا شویم. امام در دانش های دینی، ایمان، استحکام شخصیت و قوت اراده سیاست ورزی انقلابی به ایجاد تحول در نظام بشری سرآمد است. هیچ کس نمی‌تواند امام خمینی ایران را نه امروز و نه در قرن‌های آینده را از حافظه تاریخی حذف کند. امام، در سه سطح کشور، امت اسلامی و جهان تحول بزرگ و بی سابقه به وجود آورد. امام در سطح کشور انقلاب اسلامی را به وجود آورد. انقلاب اسلامی، استبداد را به آزادی و بی‌هویتی این ملت را به هویت ملی و اعتماد به‌نفس تبدیل کرد. یک ملت چشم دوخته به دست اجانب را به نیروی ما می‌توانیم مجهز کرد. ما می‌توانیم کلید همه مشکلات است. این در پیشرفت و ادامه راه ما کمک خواهد کرد امام مردم‌سالاری را جایگزین یک ساخت سلطنتی و دست نشانده کرد. امام در سطح امت اسلامی، جریان بیداری اسلامی را به کار انداخت و حرکت انفعالی و بی‌تحرکی در جوامع اسلامی را به سمت نابودی کشاند. امت اسلامی امروز سرزنده تر و فعال‌تر از قبل است، هرچند در این زمینه باید بیشتر کار شود. امام، در سطح جهان فضای معنویت را در کشورهای جهان زنده کرد. معنویت در زیر لگدهای سیاست های ماده گرایی از بین رفته بود حرکت امام رنگ معنوی را در دنیا زنده کرد که با واکنش شدید قدرت ها مواجه شد. @AFKAREHOWZAVI
چاره درد سکوت یا...! ✍طیبه روستا اگر چاره‌ی دردهایمان سکوت است پس این همه واژه برای چه متولد شده‌اند؟؟ مدت‌ها پیش این جمله را نوشتم و امروز که به حضرت امام رحمت الله علیه و کار بزرگ‌شان فکر می کردم به یادم آمد. امام رحمت الله علیه در مسیر کمالش به باوری رسید و برای عقیده اش قیام کرد. شاید به نتیجه هم فکر نکرده بود اما در آن لحظات یقین داشت باید کاری که می داند درست است انجام بدهد؛ برای رهایی مردم، آزادی اسلام و ظهور. سکوت نکرد و واژه هایی که سال ها آموخته بودو به آن مومن بود، جاری کرد. امروز با خودم گفتم هر یک از ما اندوخته هایی داریم و اعتقادی. هر کدام ما یک خمینی کوچک، درون وجودمان پنهان است که باید قیام کند و از دل هایمان جاری شود تا اقیانوس ظهور متولد شود. و بی گمان چاره ی دردهایمان سکوت نیست. @AFKAREHOWZAVI
🔖من امام را دوست دارم؛ ✍آمنه عسکری منفرد چون او امام تحول‌های عظیم بود. او بود که معنای حقیقی «ما می‌توانیم» را در رگ و ریشه و خون ملت ایران جاری ساخت. او بود که با هویت بخشی به امت اسلامی، ملت را از دوره‌ی انفعال، ضعف و بی‌تحرکی به کنشگری و اثرگذاری تبدیل کرد. او بود که با دمیدن روح خودباوری و نفیِ از خود بیگانگی، زمینه‌های بازگشت به «مَنِ اسلامی» را در میان امت اسلام فراهم ساخت. او بود که با وامداری از دو عامل ایمان و امید، تحول‌های عظیم را در سطح کشور، در سطح امت و در سطح جهان برای طول تاریخ به وجود آورد. امام نگاهِ حداقلی به دین را برنتافت، پس چون پیامبران الهی، اسلام را برای همه‌ی عرصه‌های زندگی بشر در طول تاریخ می‌خواست. آری! او امامِ تاریخ اسلام بود، امامِ تحولاتِ عظیمِ تاریخی. @AFKAREHOWZAVI
به نامِ پروردگارِ روح‌الله 🔖 تعادلِ قوا ✍ گمنام این روزها، دلم دائم در پی توست. و به این فکر می‌کنم که الان در چه حالی هستی در خاطرم، تو را می‌یابم که جایی در آن بالاها به حالتی شبیه همین عکس، بر ارائک بهشتیِ برزخ تکیه زده‌ای و از پشت آن ابروهای پرپشت‌ات با لبخندی ملیح، به نتیجه‌ی دسترنج‌هایت نگاه می‌کنی. حالا دیگر آن غیرتی که در رگ‌هایت جوشید خیلی از جوان‌های منطقه را هم به خروش درآورده است؛ حتی اگر هنوز خیلی از حقائق را بلد نباشند. آنان بر وحشت از مرگ غلبه کرده‌اند و یادگرفته‌اند که آزادگی و کرامت، از زنده ماندن مهم‌تر است. دیگر یقین کرده‌اند که به قولِ خودت، دوران بن‌بست و ناامیدی و تنفس در منطقه کفر به‌سرآمده‌است. خیال شما راحت، آن نظم جهانی لعنت شده که نگرانش بودی، به‌هم‌ریخته‌است و نفَس مسیحایی تو، از دالان‌های زمان، گذشته و تاریخ را درنوردیده و بعد از سال‌ها، را در جهان برهم زده‌ای و نظم جدید جهانی که در خاطرت چیده بودی، درحال محقق شدن است. کاش بلد بودم بگویم و لفظ‌ها قدرتش را داشتند برسانند که چقدر دلم را ربوده‌ای... همیشه پیش خودم می‌گویم اگر پیرغلامِ اربابم، عظمتِ غیرتش و پولادین بودنِ یقینش اینطور معجزه می‌کند، پس‌ ای دل! دریاب ارباب را @AFKAREHOWZAVI
📩 سه تحول عظیم و تاریخی که امام خمینی در سطح کشور، امت اسلامی و جهان بوجود آورد چه بود؟ ✏️ رهبر انقلاب، در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی: ✏️ امام بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام داد؛ سه تحول بزرگ به وجود آورد. یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امت اسلامی و یکی در سطح جهان: ۱- تحول در سطح کشور این بود که انقلاب اسلامی را در این کشور به وجود آورد. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم سالاری را جایگزین آن کرد. این انقلاب یک نظام دست نشانده و ذلیل در مقابل قدرتها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متکی به عزّت ملی را جایگزین آن کرد. ۲- آنچه در سطح امت اسلامی روی داد، تحول در سطح امت است. جریان بیداری اسلامی را امام به راه انداخت. دوره انفعال و بی تحریکی در دنیای اسلام با حرکت امام به سمت ضعف و نابودی حرکت کرد. مسئله‌ی فلسطین پس از آن که به خیال صهیونیست‌ها و پشتیبانان‌شان یک مسئله‌ی تمام شده به حساب می‌آمد با تحول امام در سطح امت اسلامی به مسئله‌ی اول جهان اسلام تبدیل شد. ۳- تحول سوم تحول در سطح جهان است. امام فضای معنویت و توجه معنوی را در دنیا زنده کرد حتی در کشورهای غیر مسلمان. معنویت در زیر لگدکوبی سیاست‌های مادی‌گری و ضدّ معنوی از بین رفته بود. معنویت از یادها رفته بود. حرکت امام بزرگوار رنگ معنوی را در دنیا دوباره زنده کرد. ✏️ این سه تحول هیچکدام سابقه ندارد. شاید در آینده هم شبیه اینها و نظیر اینها را نتواند انسان پیشبینی کند که به وجود بیاید. این مخصوص امام بزرگوار بود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
☀️امید مداری زن،مدیریت انگیزشی خانواده ✍️زهرا سعادت قرآن مجید امید واری را رحمانی ترین موهبت الهی به مومنان و نشانه نصرت الهی در به ثمر نشستن امور آنان دانسته و در همین راستاامید به ظهور منجی بشر در سبک زندگی توحیدی تاثیر شگرفی در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بهمراه دارد! امید به آینده،بر اساس شناخت خدا و تقویت خداباوری در افراد شکل گرفته و نقش اساسی در میزان نشاط و پویایی جامعه اسلامی در نیل به اهداف متعالی انسانی داشته و توجه به حرکتهای امید بخش،مهمترین شاخصه جامعه ایمانی است! دیدبان حکیم و خیرخواه ملت ایران با صراحت بیان، ملتی را که ناامید و ماءیوس از آینده خود باشد را مذموم دانسته و با تبیین کار رسانه های دشمن در القای شکست و ایجاد خطای محاسباتی،همه اقشار جامعه را به مطالبه گری از مسئولان و ایشان را به بررسی و تحقیق عالمانه و فارغ از خودفریبی و پنهان نمودن ضعفها رهنمون نموده تا دشمنان با سوء استفاده از استضعاف فکری جامعه که مهمترین حربه آنان برای از بین رفتن انگیزه فعالیتهای فردی و اجتماعی است،جامعه ای منفعل و دارای رخوت ایجاد نکند! آموزه اخلاقی امید کارکردهای موثری در سلامت خانواده ایفا نموده و تعمیم این فضیلت برای زن،نگاه امید مدارانه به مدیریت رفتار خود را برانگیخته و با حاکم شدن امید همراه با تکاپو،افسردگی را که نوعی بدبینی به آینده و انتظار ناکامی در فعالیتها و اهداف است از خود دور نموده ونقش زن را از حالت آسیب پذیری به جایگاه سازنده تاثیرگذاری ارتقا میدهد! زن امید مدار،در مسیر اصلاح نابسامانی های افراد خانواده به دور از ملامت،به افکار و رفتار خود معطوف شده و در جهت دستیابی به راهکار هدفمند،به شناخت ظرفیتهای وجودی افراد خانواده و تقویت آنها پرداخته و با اجرای معقول صبر فعال از ورای حوادث و قضایا، قدرت روحی دوچندان و موقعیت ویژه برای رشد معنوی خود در جهت ترسیم تصویر روشن از آینده افراد خانواده خواهد یافت و در مدیریت عاطفی و انگیزشی خانواده با دور ماندن از وسوسه های شیطانی که ریشه ناامیدی است،کارآیی امید را برای ایجاد توانایی گذشت و ایثار عقلانی تقویت خواهد نمود! بنابراین با توجه به سند چشم انداز ایران اسلامی،لازمه تحقق سبک زندگی امید مدارانه،حضور فعال بانوان متخصص حوزه زنان و نخبگان اندیشه های علمی روشنگرانه در عرصه رسانه و بویژه فصای مجازی است تا با ارائه برنامه ای جامع و متقن،متناسب با مقتضیات عصر کنونی،شیوه ای کارآمد برای نهادینه سازی "سبک زندگی اسلامی" در بُعد نقش آفرینی های اجتماعی زنان الگوی سوم در تمدن جدید اسلامی اجرا کنند! @AFKAREHOWZAVI
. «علی آباد» ✍طیبه فرید خدا اراده کرده بود ایمان مردم را به بوته آزمایش بگذارد. چه کسی فکرش را می کرد. فقط یازده سال از آن روزی که ابراهیم _که سلام خدا بر او باد_ از پله های هواپیمای «ایر فرنس» پایین آمده بود و عصای موسی را زده بود به امواج نیلِ خمینی شهر، گذشته بود.مگر یازده سال چقدر می شود؟ یک دهه و کمی کمتر از یک سال.آن هم برای آدم هایی که از جورِ فرعون، چشمشان به در سپید شده بود و بعد از یک عمر فقدانِ نبی وغیبتِ ولی و کثرتِ عدو، شمایلِ یوسف و ضرب آهنگ مزامیرِ داوود و کلمه های آدم را در آیینه سیمای او دیده وشنیده بودند.«خدای من!!!! چرا اینقدر کوتاه! لطفا حالا نه! ما بی او در خروشِ نیل، غرق می شویم!» این را شب آخر، قبل از رفتن ابراهیم، مردم خمینی شهر با چشم های خیس توی مسجدها و حسینیه ها و تکیه ها به خدا گفته بودند، اما دست تقدیر برای هر کسی و هرچیزی پیمانه ای مقدر کرده بود. نه اینکه برای شکستن اُبهت بُت ها و اصنام یازده سال بس بوده باشد نه!،نیمه های شب خرداد پیمانه عمر ابراهیم پر شده بود واز آن اتاق تاریک توی بیمارستان پر زده بود. اما نام و مرامش مانده بود توی دست های مردم، توی دل هایشان، توی نگاهشان وچرخیده بود و چرخیده بود و عطرش پخش شده بود همه جای شهر. خبر پریدن ابراهیم که در شهر پیچید بعضی ها پیش از اینکه به دنیای بدون او فکر کرده باشند جان داده بودند وخوشا بحالشان که با ایمان رفتند، و آن ها که مانده بودند منتظر وعده ی خدا بودند که گفته بود:«ما نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِها نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْها أَوْ مِثْلِها أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلي‏ کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ»* خدا آرامِ دلی را نمی برد مگر آنکه دل آرامی بهتر از او یا مثل او را می آورد. وخدای علیِ اعلی راست گفته بود! هر زخمی مرهمی داشت.جای خالی ابراهیم با اسحاق،جای خالی موسی با یوشع، و جای خالی ابراهیم که آن را با علی_که سلام خدا بر او باد_ پر کرده بود،تا دل های با ایمان مردم خمینی شهر پس از سپری کردن عصر بت شکنی با نام علی، آباد شود... بشوند اهالی علی آباد. *۱٠۶/بقره @AFKAREHOWZAVI
. نهضت خمینی کبیر رحمت الله علیه به زنان جامعه ما عزت و هویت بخشید 🎙 مصاحبه با مهتا صانعی، عضو تحریریه مجتهده امین_ خبرگزاری حوزه 🌐لینک خبر @AFKAREHOWZAVI
بسم الله 🍀درامتداد نسل‌مان ✍زهرا نجاتی هرسال این موقع سال که می‌شود، کوهی از خاطراتی که نداشته‌ایم از جلوی چشمهایمان عبور می‌کند. نقش می‌بندد و لحظه لحظه‌اش را جوری لمس می‌کنیم که گویی بعد از آن به دنیا نیامده، تیم. اصلا جنس نسل جوان انقلابی، از همبن جنس است. همان جوانهای انقلابی که دشمن از کرورکرور شدنشان می‌ترسدـ همان جوان انقلابی که به برکت ایمان و امیدی که امام توی قلبش کاشته حالا برخلاف اوایل انقلاب، در هوش مصنوعی، درربات سازی، درنانو،درانرژی هسته‌ای و درهزارهنر و علم دیگر، اگرحرف اول راهم نزند، حرف برای زدن دارد. همان جوان انقلابی که به یمن ایمان و امیدی که رهبرفقیدشان و بعدتر رهبر فرزانه‌شان، کاشته، حالا دارد قطبهای جهان را تغییر می‌دهد حالا کاری کرده که امریکا، درشرف افول قرار گرفته و ایران قطب جهان می‌شود. همان جوان انقلابی که سالها و دهه ها بعد امام به دنیا می آید اما چنان با اعتقاد و امید و ایمان و ارزش‌های امام، بار می‌اید که زیر فحش و کتک و ضربه و دندانه‌های تیز ناخن گیر، از ارزشهایش به قدر کلمه ای، به قدرنفسی،به قدر گامی، عقب نشینی نمی‌کند! آری ایمان و اخلاص و امید امام ما، عشق به او را مثل هوا، مثل خون، مثل نفس، در ذره ذره‌ی وجود ما، جاری کرده وبی گمان در نسل‌های آینده‌ی مانیز، جاری خواهد کرد. امام عزیزما! اگرچه سالیان ما را ازتو به دورنگهداشته اما باتو پیمان می‌بندیم به حرمت همین عشق پاک، به حرمت همین اشک‌هایی که درفراق تو می‌بارند، پای ارزشهایت، پای ارزش‌های انقلاب، پای حرف به حرف فرزندخلفت،امام خامنه‌ای عزیزمان، بمانیم تا آخرین نفس، تا اخرین قطره‌ی خونمان. نه ما که نسل ما و فرزندان ما و خدا کند ذریه‌ی ما! ما تاامتداد نسلمان تاابد باتو پیمان می‌بندیم! توباروح بلندت، پشتیبان ودعاگوی ما باش! @AFKAREHOWZAVI
. ✍فاطمه شکیب رخ من امام خمینی را دوست دارم چرا که او برای امام بودن یک امت چیزی کم نداشت بلکه سیره ی رفتاری روح الله پر از رفتارهای خاص و متناسب با احوال گروه های مختلف بود؛ وقتی کودکان را می دید با آنان کودکانه رفتار می کرد و با گفتاری نرم از شیرین زبانی بچه ها بهره می برد (۱) تا روحش لذت حلال را از یاد نبرد؛ با ورزشکاران از ورزش دوستی خویش می گفت، حتی یکبار در دیدار با کشتی گیران وقتی بازوهای ورزیده ی آنان را دید، فرمود من از این بازوها خوشم می آید😊 (۲) در کل به کشتی و ژیمیناستیک توجه خاصی داشت و در اثر همین علاقه در کودکی دو‌ دست و یک پایش و بیش از ۱۰ جای سر و پیشانی اش شکسته بود! (۳) عطر را دوست داشت و بخاطر کثرت استعمال عطر، اتاقش همیشه بوی بهشت را می داد(۴) اهل شعر بود و در هجر امام زمانش (عج) شعر می سرود، او که کاریزماتیک ترین رهبر تاریخی جهان بود. 《روحش شاد و یادش گرامی》 من به خال لبت اى دوست گرفتار شدم چشم بیمــــار تـو را دیــدم و بیمار شدم فارغ از خود شدم و کوس اناالحق بزدم همچـو منصــور خــــریدار سرِ دار شدم غم دلدار فکنده است به جانم شررى کـــه بـــجــــان آمدم و شهره بازار شدم (۱) برداشت هایی از سیره امام خمینی،ج۱،ص۲۵. (۲) همان، ص۱۶۷. (۳) پا به پای آفتاب، ج۱، ص۸۱و ۱۷۰. (۴) پیشین، ص۱۶۲ @AFKAREHOWZAVI
🕊 ⁉️وقتی خیلی ناراحتی کجا میری؟ ✍ مرضیه رمضان‌قاسم وقتی جانم مکدر می‌شود پروانه‌وار به گلستان شهدا پرمی‌کشم تا گَردِ جان را در کنار جانان بتکانم، تاکنون ۴بار که خیلی خیلی ناراحت بودم وقتی آنجا رفتم آبی بر روی آتشم بود‌. آنجا را خیلی دوستدارم. از لحظه‌ی ورود که مقابل تابلو می‌ایستم و زمزمه می‌کنم "السلام علیک یا اولیاءالله و احبائه" قلبم آرام می‌گیرد و خود را در حرم امام‌رضا بین باب‌الجواد و باب‌الرضا فرض می‌کنم و این فراز اذن دخول در گوش جانم طنین انداز می‌شود: اشهد انک تسمع کلامی... آنگاه مرضی راضی به منزل بازمی‌گردد چون اطمینان می‌کند داداش رضا و دوستانش نجوایش را شنیده‌اند، دعایش کرده‌‌اند و پیغامش را به امامش می‌رسانند. چه خوب که در شهر شهید پرور اصفهان، چنین بهشتی داریم تا آن هنگام که دستمان از تمسک به شبکه‌های ضریح نجف، مشهد و... کوتاه می‌گردد دست به دامان دلیرمردانِ شجاع و غیور شویم‌. آری شهید قلب تاریخ است برای همین هرگاه قلبم دچار تقلب می‌شود و نیاز به شنیده شدن دارم پَر می‌کشم به سمت پرستوهای مهاجر، ما با جان‌ سفر می‌کنیم، آری ما جهانگرد نیستیم، جانگردیم.🦋 چه خوب که شهیدان خدایی در کنارمان هستند،‌ صدایمان را می‌شنوند و به بهترین وجه ممکن پاسخگوی‌مان هستند. @AFKAREHOWZAVI
مثل خمینی(ره) چقدر مثل خمینی‌ست اقتدار شما شکوه قله‌ی عزم پر افتخار شما پس از بهار خمینی، خزان چه زود گذشت چه زود باغ معطر شد از بهار شما چه خوب هیچ به اهریمنان مجال نداد برای صاحب میدان شدن، وقار شما پدر نبود ولی غصه‌ی یتیمی را ندید دیده‌ی غمگین‌مان کنار شما امیدوار به این مکتبیم همواره امید ماست نگاه امیدوار شما درود باد به روح بزرگ روح الله سلام ملت آزاده‌اش نثار شما @shaeranehowzavi
. مجتهدی نواندیش ✍چمن خواه برگ زرّینی دگر در کارنامه آیت‌الله خامنه‌ای گشوده شد. هنوز ساعاتی از رحلت امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) نگذشته بود که مجلس خبرگان رهبری دست‌به‌کار یک ماموریت سرنوشت‌ساز شده بود. انتخاب دومین رهبر جمهوری اسلامی و شصت‌ویکمین ولی فقیه. با توجّه به قانون اساسی معتبر تا آن زمان، الگوی "رهبری شورایی" نیز در دستور کار این نشست ویژه قرار داشت. اگر چه در نهایت این الگو با رأی اکثریت نمایندگان رد شد؛ امّا در همه ترکیب‌های سه‌نفره‌ای که پیشنهاد شده بود. آیت‌الله‌خامنه‌ای به عنوان رکن ثابت شورای رهبری حضور داشت. هنگامی که بررسی"رهبری فردی" در دستور کار قرار گرفت و علی‌رغم پرهیز شدید آیت‌الله خامنه‌ای از پذیرش این مسوولیت خطیر، رأی اکثریت خبرگان منتخب مردم به ایشان تعلّق گرفت. از نظر امام راحل، چه چیزی در مورد شایستگی آیت‌الله خامنه‌ای برای تصدّی مقام رهبری، به عنوان جدّی‌ترین گزینه در هر دو الگوی ممکن رهبری فردی یا رهبری شورایی در چشم خبرگان مردم برجسته می‌کرد؟ آیت الله‌خامنه‌ای گزینه بودند که ترکیب شرایط تصریح شده در قانون اساسی برای تصدّی مقام رهبری را داشتند. صلاحیت علمی(اجتهاد) و تقوای لازم را برای این منظور از نگاه مجتهدان حاضر در مجلس خبرگان را دارا بودند. همچنین تجربه‌ی مدیریتی و تدبیر سیاسی ایشان، تجربه کار با قوای مسلح کشور و نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را تجربه کرده بودند. در مقام امامت جمعه تهران و تبیین مفاهیم دینی و تحلیل مقولات سیاسی پرداخته بودند. ایشان فردی خُبره در سازوکارهای تشکیلاتی و ساماندهی نیروهای انسانی به شمار می‌رفت. از زاویه دیگر آیت‌الله‌خامنه‌ای شخصیتی محبوب در میان عامّه‌ی مردم بودند و توانسته بودند دوبار اعتماد اکثریت مطلق رای‌دهندگان برای تصدّی مقام ریاست جمهوری را به دست آورند. سطح تماس گسترده دانشجویان، دانشگاهیان و روشنفکران که از قبل از انقلاب جزو خصوصیات ایشان بود. و ایشان به عنوان مجتهدی نواندیش، در میان علما و فضلای حوزه‌های علمیه و نیز ائمه‌ی جمعه و جماعات هم اعتبار ممتازی داشتند. رفت و آمد مستمر به جبهه‌های جنگ و کار نزدیک با ارتش و سپاه، جایگاه ویژه‌ای در میان فرماندهان و بدنه‌ی نیروهای مسلح پیدا کرده بودند. از همه اینها فراتر، انقلابی بودن آیت‌الله خامنه‌ای خصوصیت تعیین‌کننده بود که ایشان را به عنوان جانشین شایسته امام در مقام رهبری انقلاب اسلامی در نگاه خبرگان برجسته کرده بود. بدین ترتیب مهر تایید امام بر شایستگی های آیت‌الله خامنه‌ای حسن ختام پرونده آمادگی این مجتهد مبارز ۵۰ساله برای به عهده گرفتن مسئولیت رهبری انقلاب اسلامی بود. پرونده‌ای که از آغاز نهضت تا پیروزی انقلاب و از آن هنگام تا رحلت امام خمینی(رحمةالله‌علیه)، یک روز خالی از مبارزه با طاغوت یا بدون مسئولیت در نظام اسلامی در آن دیده نمی‌شود. @AFKAREHOWZAVI
. عروس قریش ✍نرگس سلیمانی نگاهم بین کتب کتابخانه جهادی می‌گشت و نمی‌دانستم کدام را انتخاب کنم که دوستم گفت: این کتاب راخوانده‌ای؟! اسمش راندیدم و بادیدن تصویرجلدکتاب،‌ به یاد روایت‌های همسرانه شهدا افتادم.‌‌ به خانه که رسیدم شروع به خواندنش کردم اما دیدم موضوع کتاب شهدایی نیست بااینکه حس رمانتیک طلبانه درخوانش بر من غلبه دارد اما کتاب را رهانکردم و شروع کردم به خواندن و باهر ورق کتاب دوست داشتم باسرعت بیشتری آن رابخوانم. دیگرهم قدم شده بودم با آمنه، اویی که سعادت یافت و‌‌‌ مادر آخرین پیامبر شد. باصفحات عشقش به عبدالله و وصل‌شان خوشحال شدم و با فراق از شویش بعد از یک ماه وصلت اشک ریختم. با خواندن دلتنگی‌های آمنه در حال بارداری وقتی فراق او با همسرش فراق ابدی‌شد حس می‌کردم این روایت چقدر شبیه روایت کتاب گلستان یازدهم شده است قصه‌های زنانی که دردلتنگی همسرانشان یادگار همسرشان رابه دنیا آوردند با تصورش هم بغض برگلویم چنگ می‌انداخت. دلتنگی‌های آمنه رامی‌خواندم که نانوشته مانده بود و نویسنده داشت شرح حال می‌گفت که اقتضای نوشتن یک رمان است خصوصا یک رمان تاریخی. مطمئنا هر خواننده مونث تاریخی هرصاحب قلب مهربانی، تاریخ اسلام را‌ خوانده باشد و رسیده باشد به قصه حضرت آمنه، چشمانش بارانی شده است. درخواندن سختی‌های این مادربه یادآیه "يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ" می‌افتادم واینکه خدا عزیزانش را چقدر امتحان می‌کند شاید سخت است باور این سختی‌ها و ازهمه مهم تر‌ درک" هرکه دراین بحرمقرب‌تراست جام بلابیشترش می‌دهند" @AFKAREHOWZAVI
. حجاب معاصرت ✍فاطمه میری طایفه‌فرد، عضو تحریریه مجتهده امین ترس دارد قبول کنید! ترس دارد وقتی که در قیامت حجاب‌ها کنار رود و خوب و بد نمایان شود، آن‌وقت می‌بینی چه‌ کسانی عیارشان از تو بالاتر است؛ شاید پیرمرد لبنیاتی، شاید زن همسایه، شاید خواهرت، برادرت، شاید همه کسانی که درکشان کردی و درکشان نکردی؛ چیزی شبیه به حجاب، حجاب معاصرت. حجاب معاصرت از آن چیز‌هایی هست که خیلی غافلیم. حجاب نعمت‌هایی که داریم و داشتن آنان خودش نوعی حجاب بوده که نبینیم. اما وقتی از دست می‌رود تازه می‌فهمیم که چه از دست داده‌ایم. حجاب مکانی که زندگی می‌کنیم، وقتی به جای دیگری می‌رویم می‌فهمیم که چقدر خدا دوست‌مان داشته و نمی‌دانستیم. پیامبر رحمت می‌فرماید: "نعمتان مجهولتان الصحه و الامان" حجاب سلامتی، حجاب امنیت در سایه ولایت. من می‌ترسم که حجاب بیاید و جلوی دیدم را بگیرد، می‌ترسم که قیامت بیاید و از نعماتم بپرسند و من ندانم چه نعمت‌هایی داشته‌ام. می‌ترسم حجاب معاصرت بیاید و من هم خسته از گرانی و قسط و هزار چیز، نفهمم خدا چقدر به من لطف داشته‌است. می‌ترسم از روزی که از امان بپرسند و ناشکری کرده باشم. می‌ترسم خیلی بیشتر از تمام این ترس‌هایی که نوشتم. می‌ترسم! نه تا قیامت، نه! از همین چند سال آینده، که مردمانی بیایند و بگویند چرا قدر رهبری سید علی را ندانستید؟ قدر مکان زندگی‌تان را ندانستید؟ قدر زندگی عفیفانه خود را ندانستید؟ دنبال چه بودید که ناشکری کردید؟ می‌ترسم که نه قیامت، نه چند سال دیگر، همین الان آن لنگه دنیا کسانی باشند و حسرت داشته‌های ما را بخورند و به حال غفلت زده از معاصرت ما نیش‌خند زنند. امید همان حلقه مفقوده این روزگار است. همان که از تو می‌گیرند که تو را و داشته‌هایت را خوار می‌کنند. ایمان، همان آب حیات بشر امروز است که از خود خواسته‌هایش خسته شده و خدا می‌خواهد. امید و ایمان سلاحی است که پیر مرادمان، ما را به آن تنبه داد، با هر مسلکی و مرامی. نکند حجاب معاصرت بیاید... @AFKAREHOWZAVI
. ✔️اندکی تأمل ✍فاطمی، عضو تحریریه مجتهده امین بخشی از سخنان امام خمینی در روز ۱۵خرداد، ۱۳۴۲ با موضوع زنان آقا، یک حقایقی در کار است، من باز سرم دارد درد می گیرد؛ یک حقایقی در کار است . شما آقایان در تقویم دو سال پیش از این یا سه سال پیش از این بهایی ها مراجعه کنید؛ در آنجا می نویسد: تساوی حقوق زن و مرد، رای عبدالبهاء است؛ آقایان از او تبعیت می کنند. آقای شاه هم نفهمیده می رود بالای آنجا، می گوید: تساوی حقوق زن و مرد. آقا! این را به تو تزریق کردند که بگویند بهایی هستی، که من بگویم کافر است؛ بیرونت کنند. نکن اینطور، بدبخت! نکن اینطور. تعلیم اجباری عمومی نظامی کردن زن، رأی عبدالبهاء است. آقا تقویمش موجود است، ببینید! شاه ندیده این را ؟ اگر ندیده مؤاخذه کند از آنهایی که دیده اند و به این بیچاره تزریق کرده اند اینها را بگو https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e دخترحوا
. خمینی دیگر ✍ خالقی از کم‌نظیرترین چهره‌هایی که تاریخ بشریت به خود دیده، شخصیت ربانی و الهی امام خمینی (رحمه‌الله ) اسـت. او بـا قیامش علیه ظلمت‌ها، بعثت انبیاء و امامت اوصیاء را در خاطره‌ها زنده کرد و با استقامت و ایستادگیِ آن یگانه‌ی دوران، انقلابی به وجود آمد که «اعجاز قرن» نامیده شد. آیا در سالروز زعامت امام خامنه‌ای، می‌توان گفت او نایب برحق خمینی عظیم اوست؟   ۱. خامنه‌ای خمینی دیگر است، چرا که نه تنها از پرچم برافراشته‌ی خمینی محافظت کرده، که با اعلام «شبیخون فرهنگی» و «جنگ اقتصادی»، به دنبال بستن ِ راه هجمه‌های پیچیده‌تر است که اراده‌ها و فکرهای نخبگان استنصار او را پاسخ گفته تا بتوانند سنگرهای جدید را طراحی کنند؛ بلکه از این همه کشته و مجروح و اسیر فرهنگی و اقتصادی نجات پیدا کنند. ۲. خامنه‌ای خمینی دیگر است، او سی و چند سال است که مومنان را در برابر کفر و نفاق محافظت و مدیریت می‌کند. اینک این حفاظت را از ایران به غرب آسیا و از غرب آسیا، در سطح جهان گسترش داده است.  ۳. خامنه‌ای خمینی دیگر است که برای دفاع از حیثیت توحید و موحدین در سراسر جهان، این جمله‌ی خمینی کبیر در صحیفه نور را، که گفت: «حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود» به زیباترین عملی می‌کند. ۴. خامنه‌ای خمینی دیگر است، که راه هجوم دستگاه شرک و کفر به دستگاه ایمان را به وسیله‌ی فرمانده‌ی بی‌نظیرش سد کرد. شهید سلیمانی عزیز که آینه‌ای از یقین پولادینِ خامنه‌ای عزیز بود؛ چکمه کافرپیشگان اسلام متحجر«داعش» را از گلوی ستم‌دیدگان برداشت. ۵. خامنه‌ای خمینی دیگر است؛ رمز این کلام خمینی کبیر در وصیت‌نامه‌اش است؛ «با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری‏‎ ‎‏امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران‏‎ ‎‏مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر می کنم.» بله او واقعا نایب برحق خمینی عظیم است؛ چون توانسته است امانت گرانبهای خمینی را به خوبی محافظت کند. آغاز سالروز زعامت ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای مبارک. @AFKAREHOWZAVI
روح تحول، پیغمبر انقلاب ✍ نساء خلیلی انبیا «معمارانِ خانه حقیقتِ وجودِ بشرند» و در قدم اول گنجینه‌های خرد را در انسان‌ برمی‌انگیزند. از آنجا که، در میان انسان و پیمان الهی حائلی جز جهل نیست؛ به محض خودآگاهی الهی، پیمان و میثاق او با پرودگار آغاز می‌شود. پیله فردیت را می‌درد و پروانه‌وار مسیر نور را نشان می‌دهد. در عصرِ حاضر مردی از این جنس، در اردیبهشت سال ۱۳۲۳ فریاد برآورد «امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه گرد شهوتران بر شما چیره شوند و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند.» این اولین بیانیه سیاسی خمینی کبیر برای قیامِ لله در ۴۲ سالگی بود. چهل، سال آشنایی و برگزیده اعداد است. کلیم‌الله، چهل شب به ملاقات خصوصی خدا دعوت شد. رسول‌الله در چهل سالگی مبعوث شد و رستاخیز تمدنی خویش را آغاز کرد. شاگرد مکتب اسلام نیز چنین بود. در چهل سالگی عَلَم مبارزه با طاغوت، شرک، کفر، الحاد، فسق و فتنه را برافراشت. او که امامِ تحول بود، با غرش نگاهش، سکوت مرگبار طاغوت را برهم زد. اقیانوس عظیم ملت را به حرکت درآورد. خمودگان را به مطالبه‌‌گران میدان‌دار مبدل کرد و گواه آن قیام‌های سال۴۱ است. او پرندهٔ نگاه‌مان را از زمین زندگی روزمره به آسمان شعارهای جهانی پرواز داد. با آب زلالِ اراده، غبار خودتحقیرپنداری ناشی از ضعف حکمرانان و تسلط صدساله بیگانگان را شست. کالبد دین را از دست جاهلان رهایی بخشید و بر مسند نظام‌سازی، جامعه‌سازی، انسان‌سازی و تمدن‌سازی نشاند. روح‌الله که واحد معماری را در دانشگاه معارف انبیا گذرانده بود، نظم مدنی و سیاسی جدیدی را پی افکند که از باد و باران نیابد، گزند. معمار انقلاب، طرح نوین جمهوری اسلامی را به تشنگان سراب‌زدهٔ گریزان از غرب و شرق عرضه کرد. آن را بر دو ستون سپردن کارهای کشور به مردم از طریق مردم‌سالاری و حرکت در چارچوب شریعت اسلامی استوار نمود. اینگونه زنجیرهای دوران جاهلیت را از دستان انسان مدرن باز کرد و او را به سمت حیات طیبه سوق داد. او به نسل اول انقلاب، جرات طوفان و شوریدن بر نظم مسلط جهانی کمونیست و لیبرالیسم داد و برای نسل‌های بعدی نیز نگاهٔ امیدوار و سکنهٔ ایمانیش را به ارث گذاشت. نگاه و جراتی که در عمق وجود حججی‌ها و علی‌وردی‌ها موج می‌زند و راه را برای فتح قله‌های جهانی هموار می‌سازد. او نه تنها، افق روشنی را برای ما ترسیم کرد، بلکه سخن از اتحاد عظیم اسلامی و محدود نبودن انقلاب اسلامی به مرزهای ایران را در جان مردم نهادینه کرد. به راستی انقلاب ما انفجار نوری بود که به هر ستمدیده‌ای و به استضعاف کشیده‌‌شده‌ای مشعلی برای پیمودن راه بخشید. او نشان داد که اراده‌ای فوق قدرت الهی نیست و ارادۀ ابرقدرت‌ها را درهم شکست. ابرقدرت غرب غره به افتخارات جنگ جهانی دوم و توسعه اقتصادی را به صحبت از موضع برابر دعوت کرد و روز افول را به قدرت شرق نشان داد؛ هرچند که گیرنده، گوش شنوایی نداشت. با اعتماد به وعده و سنت الهی، تنها در عرضِ چهل سال طومار هر دو قدرت را درهم پیچید. به راستی او امام تحول و معمار نظم نوین جهانی است و این میراث گرانبها را به امانت برای نسل‌های بعد از خود باقی گذاشته است، حال ما؟ @AFKAREHOWZAVI
. «بر مدار امید» ✍فاطمه شکیب رخ کلید واژه امید در بیانات اخیر رهبر انقلاب در گرامی داشت سالروز عروج امام خمینی(ره)، اصلی ترین مدار سخنرانی ایشان بود. همان نقطه ی حساسی که سال هاست مورد انواع تهاجم و تخریب رسانه های بیگانه قرار داشته و برای شکست آن در بین اذهان ایرانیان، هزینه های گزاف پرداخت شده، تا بلکه دیدگاه هایی با تراوشات منفی در خصوص ناکارامدی حاکمیت در نظام اعتقادی مردم نهادینه شود؛ باورهایی از جنس پایان عمر نظام، غلط بودن ساختار کلی آن، خطا کار بودن عموم مسئولان و بسیاری توهمات سطحی انگار دیگر که حاصل ترزیق مستقیم دورغ پردازی های معاندان و جاهلان است و همه رسانای یک سخن می باشد؛ اینکه قطار انقلاب از مسیر اصلی خارج نشده که اینچنین مورد تهاجم سنگ های نابخردان می شود، چراکه قطار بی حرکت را کسی برای ترساندن انگیزه ای نمی ماند! تلاش برای ترور امید یک ملت آنهم ملتی که به حماسه سازی در ادوار تاریخی معروف است، رویارویی نوینی را در قالب دفاع های چند جانبه می طلبد؛ در این تکاپو چالش ها و پویش های مردمی، می توانند نقطه ای آغازین برای بهبود و افزایش سطح کارکرد امید در بین مردم تصور شود، هر کس با بیانی که در توان خویش دارد برای ترسیم آینده درخشان این ملت، امید آفرینی کند چرا که انسانی که به درد ناامیدی مبتلا گردد، همچون پیکر زخم خورده ای که نفس های آخر را می کشد، به زیست سالم نمی اندیشد و چه بسا در این انتقام، با گرفتن دست دیگران، بستر مرگ را نیز برای آنان مهیا سازد. @AFKAREHOWZAVI
. 🍀به خاطر شقایق ✍زهرا نجاتی دیده‌ای وقتی که ناامید می‌شوی،دربرای همه چیز شکننده می‌شوی؟! دیده‌ای امید که از قلبت پربکشد، نه حال خودسازی داری، نه عبادت، نه فرزند، نه همسر! دیده‌ای امید که داشته باشی، از ناشدنی ها هم می‌توانی شدنی بسازی؟ اما امید که نداشته باشی، نمک غذایت هم تنظیمش سخت می‌شود! چه برسد به درس خواندن! به کارخانه، به سرو کله زدن با بچه ها، به فرزندآوری، تااینجایش که معلوم است! اینکه امام امد و امید را جوری به ایران و ایرانی تزریق کرد که شهیدطهرانی مقدم ظرف یک ماه، موشک رابامهندسی معکوس ساخت و جوانان ما هنوز بعد سی و چهارسال از درگذشت امام، می‌درخشند و اینها هم معلوم.. فقط خواستم بگویم؛ حواست هست شیطان از هرحربه ای برای ناامید کردنت، استفاده می‌کند! حواست هست دعا داریم:_اللهم اعوذبک من الکسل و الفشل؟! حواست هست حال بدت، افسردگیت، فراق؛ داغ، احساس شکست و هرحال بددیگرت را جز خودت،کسی نمی‌تواند تغییر بدهد؟ حواست هست اگر خودت شروع به تغییر نکنی،حال بدت طولانی می‌شو، آن قدر که ناامید شوی و ناامیدی پایان است، پایان تلخی برای تلاش، برای رشد، برای تغییر... هرچه، کردی، هرچه هستی؛ هرقدرموفق، هرقدرزمین خورده؛ هرقدر غمگین، هرقدر داغ دیده؛ بس است دیگر!! به خودت بیا و شروع به تغییر کن. تا زنده‌ایم تغییر ممکن است و ناامیدی جز اینکه فکر و ذهن و تن را از تلاش باز می‌دارد و روح وجسم را به‌هم می‌ریزد، هیچ ثمری ندارد! ناامیدی و غرزدن بس است؛ بسم‌الله بگو وشکوه اینده‌ات را از نو بساز، یادت که نرفته،به قول سهراب: تا شقایق هست،زندگی باید کرد! @AFKAREHOWZAVI
IMG_20230605_221831_825_۰۵۰۶۲۰۲۳.mp3
6.8M
📻 | کانون مهدویت دانشکده هدی🦋 🎬 قسمت: پنجم ویژه ارتحال امام ره گویندگان: صبا نادری محدثه صفائی فاطمه اقایی نويسندگان : زهرا سعادت فاطمه میری طایفه فرد ✉️ شنوندگان محترم می توانند با ارسال نظرات خود به آیدی @moshaver_safaie ما رو در تهیه و تولید برنامه رادیو مهدی یاران یاری نمایند. 👈لطفا در نشر محتوای مهدوی کوشا باشید. ✨قسمت های قبلی را در کانال مهدویت دانشکده دنبال کنید https://eitaa.com/huda_mahdaviat
. مسجد، نشان زیست مسلمانی شهرنجمه صالحی مَسجِد یک ساختمان مذهبی برای نیایش و محل گردهمایی مسلمانان است. اولین تعریف "مسجد" که با جستجوی ساده در گوگل می‌توان به آن دست یافت؛ اما واقعا امروزه گردهمایی مسلمانان در مسجد محقق می‌شود؟ چند درصد از مراسم‌های مذهبی و مناسبتی در مسجد برگزار می‌شود؟ آیا مسجد مانند گذشته محل کسب دانش و فهم عمیق مفاهیم و آموزه‌های اسلامی هست یا...؟ گزارش‌های زیادی در مورد کارکردهای مسجد در تاریخ ثبت شده است. از زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و تأسیس مسجد قبا و مسجد النبی این سنت مسجد سازی در میان مسلمانان باب شد. هر دولت‌‌ِمسلمانی که در هر نقطه جهان تشکیل حکومت می‌داد در ساخت مسجد و توجه به کاربری‌های آن اهتمام داشت مثلا در شهر فاس پایتخت دولت ادریسیان شیعی در مغرب افریقا، گفته‌اند مسجد فاس از همان ابتدا به صورت مرکز علم و مطالعه و تحقیق درآمد. علتش وجود کتابخانه‌ای بود که بر اساس کتیبه‌ای که به‌دست آمده بنیان گزارش آن را ساخت. وجود این کتابخانه باعث شد که مسجد به مرور زمان به دانشگاهی تبدیل شود که از کهن‌ترین دانشگاه‌های جهان اسلام است؛ زیرا این مسجد حدود 115 سال پیش از الازهر ساخته شد.* ساخت مسجد الازهر در سال 360بود. مسجد دیگری که در این دوران در توابع شهر فاس ساخته شد، توسط بانویی مسلمان بود. ساخت مسجد جامع قرویین، توسط فاطمه دختر محمد بن عبدالله فهری! این بنا، اولین مسجد ساخته‌شده توسط یک زن مسلمان است و بعد‌ها به یک جامعه تغییر کاربری داد و از اولین جامعه‌ها(دانشگاه‌ها) محسوب می‌شود.* به عبارتی مساجد، نشانه‌هایی از زیست مسلمانان و الگوی یک شهر اسلامی بوده‌اند و اگر به اهمیت آن پی برده شود چه بسا بازگشت به دوران اوج فعالیت‌های آن دور از ذهن نباشد! و چه بسا یکی از عوامل موفقیت در تسریع رسیدن به تمدن نوین اسلامی! ☆مسجد معجزه دوم عصاره هستی☆ *مونس، حسین‌، تاریخ و تمدن مغرب، ج۱،ص۳۶۳، حمیدرضا شیخی‌، تهران، سمت 1384. *سعدون‌، نصرالله، دوله الادارسه فی العصر الذهبی‌،ص۵۸، بیروت‌، دارالنهضه العربیه، 1408. @AFKAREHOWZAVI