🔰 امام خامنهای
🔅سیوپنج سال مبارزه
🔸امروز نگاه میکنیم موسی بن جعفر، خیال میکنیم یک آقای مظلوم بیسروصدای سربهزیری در مدینه بود و رفتند مأمورین این را کشیدند و زندانی کردند، بعد هم مسموم کردند.
🔺قضیه این نبود. قضیه یک مبارزه طولانی، یک مبارزه تشکیلاتی، یک مبارزهای با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامی بود.
(امام خامنهای، 23/01/1364)
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
#انکار_غدیر❗️
🍃احمد بن حنبل (امام اعظم اهل سنت) : هیچگاه در مورد حدیث غدیر با کسی سخن نگویید! حدیث را به همان صورت که از چشم مردم پنهان مانده، رها کنید!
📚السنة لأبي بكر بن الخلال ج۲ ص۳۴۷
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
#همه_دریچه_ها_رو_ببند❗️
🍃آیت الله تقوایی : در مخالفت نفس نگوييد اين كار كوچك است ؛ اگر ميتوانيد حتماً جلوي آن را بگيريد. دنبال حرام به هيچ وجه نرويد. شيطان از يك دريچه كوچك وارد ميشود ولي كارهاي بزرگ انجام ميدهد.
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
شاد کردن دل مومن
آیتالله بهجت(ره): وقتی دل مؤمنی را شاد كنید، خدا از لطف مَلکی را خلق میکند که آن ملک، شما را از بلاها و تصادفات و ... حفظ میكند. این که میبینید در برخی تصادفات بعضیها محفوظ میمانند در حالی که به نفر کناری آنها آسیب وارد میشود به سبب این است که آن شخص محفوظ مانده، در مسرّت اهل ایمان نقش داشته است.
📚 برگی از دفتر آفتاب، ص ١٨۴
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
#تنظیم_نگاه_به_سبک_آقامیرزا...
🍃حاج میرزا اسماعیل دولابی : دنیا را یک بار نگاه کن ، آخرت را چند بار و صاحب خانه را همیشه ...
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
منقول است از شيخ كامل ِفاضل، احمد بن محمد بن يعقوب مسكويه، استاد علم اخلاق و اولین کسی از اهل اسلام كه در اين فن شريف تصنيف و تأليف نمود، او می گوید : من در وقتى از مستى طبيعت هشيار، و از خواب غفلت بيدار شدم كه مايه جوانى بر باد رفته بود، و پيرى مرا فرا گرفته و عادات و رسوم در من مستحكم گشته، و صفات و ملكات در نفس من رسوخ كرده بود، در آن وقت دامن اجتهاد و بر ميان زدم، و با تلاش فراوان، نفس خود را از خواهشهاى آن باز داشتم، تا آنكه خداوند عالم، مرا توفيق كرامت فرموده و خلاصى از مهلكات حاصل شد.
✅پس اى جان برادر! مأيوس مباش و بدان كه درهاى فيض الهى گشاده است و اميد نجات براى هر كسى هست.
📚معراج السعاده
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
🖊 #حاج_اسماعیل_دولابی ره:
استغفار امانگاه انسان است؛ یعنی پناهگاه. وقتی گفتی استغفرالله در پناهخدا هستی و کجا امن تر و آرامشبخش تر از آغوش خدا.
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
🖊 #آیت_الله_حق_شناس ره:
انسان یک رفیق بیدار می خواهد با یک استاد. رفیق برای این که اگر فراموشی کردی، به تو تذکر بدهد؛ مثلا می گوید : دیشب شما وقت نماز جماعت کجا بودی بابا جان؟! اگر در راه حق باشی، رفیق خوب به شما کمک می کند #داداش_جون !
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
📝حضرت #امام_خمینی (ره) در نامه ای که به فرزندشان حاج احمد آقا نگاشت، در مورد چگونگی استفاده از دوران جوانی، چنین سفارش می کند:
«عزیزم! از جوانی به اندازه ای که باقی است، استفاده کن در پیری همه چیز از دست می رود؛ حتی توجه به آخرت و خدای تعالی. از مکرهای بزرگ شیطان و نفس اماره آن است که جوانان را وعده طول عمر می دهد و تا لحظه آخر با وعده های پوچ، انسان را از ذکر خدا و اخلاص برای او باز می دارد تا مرگ برسد و در آن حال، ایمان را اگر تا آن وقت نگرفته باشد، می گیرد».
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
✨ جهت طول عمر ✨
💬مرحوم خاتون آبادی میگوید:
جهت طول عمر و باقی ماندن فرزندان و آثار، مداومت بر اسم شریف
💥 الوارث 💥
✅مجرب است.
💠عدد کبیرش ۷۷۲
💠و وسطش ۷۷
💠و صغیرش ۵ است.
📚جنات الخلود، صفحه ۹
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
آیت الله العظمی محمدعلی اراکی نسبت به اساتید، تواضع و فروتنی داشتند. ایشان خیلی قدرشناس بودند. شخصی نقل می کند:مدت ها در مدرسه ی فیضیه، شب ها اقامه ی جماعت می کردند و ما خیلی از اوقات شرکت می کردیم. من نوع می دیدم بعد از مدرسه فیضیه نزدیک ایوان آینه سر قبری میرفتند و فاتحه می خواندند. یک بار از ایشان پرسیدم: آیا صاحب این قبر ازخویشاوندان شما است؟ فرمودند : نه. گفتم :چرا هر شب برای او فاتحه می خوانید. فرمودند:ایشان برای من داستانی از منقبت علی علیه السلام تعریف کرده! از این رو بر من حق پیدا کرده است.
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
🖊 #آیت_الله_شاه_آبادی ره:
بدان كه تو هستي و نمي ميري. بدنست كه مي ميرد ، تو هستي و زنده .
▫️ حساب كار خودت را بكن كه چه تهيه ديده اي براي زندگي آخرت . ببين براي اين دو روزه ، كه مي داني ثباتي در آن نيست ، چه كوششها و تقلاها مي كني .
▫️براي آن جا كه به حكم فطرت هستي و زندگي ابدي است ، چه كوشش كرده و چه تهيه ديده اي ؟ در آن جا زندگي انفرادي است ، احتياجات را خودت منفردا بايد رفع كني ؛ باب استقراض و استعداد مسدود است . اين جا آمده اي كه تهيه براي آن جا ببيني .
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
🖊 #آیت_الله_حائری_شیرازی ره:
اگر شما نماز که خواندی و خودت را نسبت به خدا، بدهکارتر دیدی، این یعنی نمازت قبول شده؛ اما اگر نمازت را خواندی و خودت را طلبکار دانستی، نمازت قبول نشده!
علامت قبولی نماز، افزایش احساس بدهکاری است! اگر بنشینی و حسابش کنی، میفهمی که بدهکارتر شدی و اگر بدهکار بشوی، توفیق نماز به تو داده میشود.
اما اگر احساس طلبکاری کردی، توفیق نماز از تو سلب میشود. بسیاری از مردم یک بار نماز شب میخوانند، دیگر نمیتوانند بخوانند «تا وقتی که باد این نماز بیرون برود!»
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
شخصی به حضرت آیت ا... بهاءالدینی (ره) گفت: حاج آقا! دعا کنید من آدم بشوم. با خنده ی ملیحی گفتند: با دعا کسی آدم نمی شود...! (یعنی باید عمل کرد.) ایشان می گفتند ، برای آدم شدن و ورود به وادی سیر و سلوک، سیره عملی ائمه دین علیهم السلام را نصب العین خود قرار دهید که غیر از درِ خانه این خانواده، هیچ کجا خبری و چیزی نیست ، و هر کجا جای پای عرفان و شناخت را دیدید، بدانید که ارتباط با ائمه علیهم السلام آنجا بود گرچه شهرت به خلاف آن باشد و بدون ارتباط با ائمه معصومین عرفان دروغ است.آنچه ما فهمیده ایم این است.
( منبع :سایت صالحین / نشریه خیمه شماره1)
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
🖊 #آیت_الله_حائری_شیرازی ره:
رزق، مثل ظرف آب مرغداریهاست. آب خوری آنها این طور است که کمی بالاتر از لبه ظرفی را سوراخ کرده و آن را پر از آب میکنند و روی یک ظرف بشقاب مانند، بر میگردانند و آب توی بشقاب زیرین میآید.
وقتی آب در بشقاب جمع شد و مقابل سوراخ رسید متوقف میشود و جوجهها از آبها میخوردند.
یعنی وقتی مصرف شد تولید میشود نه این که تولید میشود تا مصرف شود. روزی همیشه با مصرف همراه است نه تولید.
اگر ده جوجه آب بخوردند، آب بیشتری بیرون میآید و اگر پنج جوجه بخورند، آب کمتری بیرون میآید.
روزی انسان این چنین است. اگر کسی هزینه چند خانواده را تأمین کند، مصرف آنها، موجب زیاد شدن درآمد میشود زیرا هرکس روزی خودش را میخورد و نمیتواند روزی شخص دیگری را بخورد.
اگر انسان این معنی را بداند، وقتی کسی از او کمکی بخواهد؛ خوشحال میشود و میفهمد که بناست خداوند به او روزی بیشتری بدهد. اما اگر سفرهاش را بست و جلوی مصرف دیگران را گرفت، روزی هم بند میآید.
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
🖊 #حجت_الاسلام_ناصری :
اگر نمی توانی انقطاع حاصل کنی ، اصرار ِدر طلب داشته باش .
اگر گفتی خدا ، باید این هنر را داشته باشی که استقامت به خرج بدهی!
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
🔻گریه بر هر درد بی درمان دواست!
🖊 #آیت_الله_سعادت_پرور (ره):
ارتباط بین گریه ی زیاد و محبت خداوند متعال، روشن تر از آن است که بر عاقل بینا به احوال دوستان خدا پوشیده باشد؛
و چگونه ممکن است بنده ای دوستدار خدا باشد و به خاطر ترس از عظمت او یا اشتیاق به دیدارش یا از دوری و فراقش گریه نکند؟!
📚عید وصال؛ ص۱۲۷
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
🌸باز شدن چشم بصیرت ( برزخی ) در اولیای خدا
🖊مرحوم شالچی در مورد استاد عرفان خویش می گوید :
" یکی از روزها ، صبح پس از نماز برای شرکت در جلسه اخلاق استادم به فیضیه رفتم . استاد به من فرمودند :
"میرزا عبدالله چه می بینی ؟"
این صحبت استاد ، گویا خود تصرفی بود که آن بزرگ در جان من کرد و حجاب ملکوت از برابر چهره ام برداشته شد. دیدم اشخاصی را که در فیضیّه هستند در ظاهر می بینم اما باطن آنان را نیز مشاهده می کنم که به صورت های گوناگون اند.
بار دیگر فرمودند :
" فلانی چه می بینی ؟"
من چون توجه کردم ، دریافتم ، ارواح مؤمنین روی صحن مدرسه فیضیه ، دور هم نشسته اند و با هم مذاکره می کنند.
پس از آن استاد به من فرمودند :
" میرزا عبدالله فکر نکنی اینها مقاماتی است و به جایی رسیده ای ! اینها در برابر آنچه در سیر و سلوک و تقرب الی الله به سالک می دهند هیچ است.
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
🚰اسراف در وضو ممنوع!
🍄 میرزا جواد آقا تهرانی «رضوان الله علیه» در موقع #وضو ، با آب یک قوری معمولی، دو یا سه بار وضو می گرفت و از اسراف خودداری می کرد.
🍄 آب وضویش را هم در ظرفی جمع می کرد و در باغچه ای می ریخت.
📚 زیر باران، نکته ۶۲
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
مرحوم آقا شیخ رجبعلی خیاط :
برای نماز به مسجد رفتم، دیدم شخصی در مسجد مشغول نماز است و هاله ای از نور دور سر اوست.
پیش خود گفتم بروم با او مأنوس شوم و ببینم که چه خصوصیتی دارد که در نماز چنین حالتی برای او پدیدار است.
پس از نماز با او همراه شدم، نزدیک در مسجد، او با خادم بگو مگویی پیدا کرد و بعد دیدم آن هاله نور از دور سرش محو شد.
📝 کتاب کیمیای محبت، ص ۲۴۲
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
#مثل_آیینه_باش...
#تجربه_عملی_امر_به_معروف
🍃اگر امر به معروف هم میخواهی بکنی خیلی آهسته ، مثل آینه باش ، آینه داد نمیزند که یقهات بد است ! وقتی روبروی آینه میایستی ، جیغ نمیکشد : چرا موی سرت اینجوری است؟! آیینه سکوت محض است ... آهسته هیچکس خبردار نیست جز تو و آینه...
📚علامه حسن زاده املی
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
#آب_قم_و_آب_نجف
🍃فرزند يكى از علماى قم در نجف با آیت الله کشمیری رفاقت و دوستى داشت. روزى از استاد پرسيد: «پدر من در علم بالاتر و اعلم است يا فلان عالم بزرگ نجف»؟ ايشان فرمود: «عالم مقيم در نجف از پدرتان در اعلميت ، بالاتر است». آن آقازاده قمى زير بار نرفت و قبول نكرد.
🍃استاد فرمود: «به قرآن تفأل مى زنم، هرچه آمد همان مورد قبول است»؟ گفت: «آرى» و استخاره گرفتند و اين آيه آمد: "هو الذى مرج البحرين هذا عَذب فرات و هذا ملح أُجاج" . يعنى او كسى است كه دو دريا را به هم پيوست ، اين يكى شيرين و گوارا و آن يكى شور و تلخ است. استاد فرمود: «آب قم شور و تلخ است و آب نجف شيرين و گوارا است».
نظر استاد طبق آيه به صواب در آمد.
📚(مژده دلدار: ص ۴۹)
استاد سید علی اکبر صداقت
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
🔹چرا شیطان مخلَصین را اغواء نمی کند؟🔹
علّامه آیةالله حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی قدّس سرّه
🔸فبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ- إِلَّا عِبادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِين*
🌱 [پس به عزّتت سوگند مىخورم كه البتّه همه را گمراه مىكنم جز بندگان پاک شده و خالصشده تورا]
🌱چون مخلَصین خود را برای خدا خالص نموده به هر چيز كه مى نگرند خدا را مى بينند، و شيطان به هر قسم و كيفيّتى بر ايشان ظهور كند باز با نظر الهى در آن شىء مى نگرند و استفادۀ الهيّه مى كنند،
🌱لهذا شيطان از اوّل امر نزد اين طايفه اعتراف به عجز و مسكنت خود نموده و سپر مى اندازد
🌱و الّا شيطان ذاتش براى اغواء بنى آدم است و كسى نيست كه بخواهد به كسى ترحّم نموده و دست از اضلال او بردارد.
سورۀ ص، آیۀ ۸۲ و ۸۳
📚 «لبّ اللباب در سیر و سلوک أولی الألباب» ص ۴۴
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
✅تزكيه تنها در عبادت نيست
◀️ تزکیه نفس در امور اجتماعی
🔸تزكيه تنها در مسائل اخلاق فردي نيست، در رعايت آداب اجتماعي و نظم عمومي هم است.
🔸فرمود اگر شما خانه كسي خواستيد برويد وقت قبلي هم نگرفتيد آن آقا يا با ديگري ملاقات داشت يا دارد مطالعه ميكند يا دارد كار ديگري انجام ميدهد به شما گفت الآن فرصت ندارم، شما ديگر نرنج!
🔸أزْكَي بودن شما در اين است كه برگرديد؛ وَإِن قِيلَ لَكُمُ ارْجِعُوا فَارْجِعُوا هُوَ أَزْكَي لَكُمْ
🔸شما همينطور سرزده ميخواهيد در خانه مردم برويد، در حسينيهاي، در مسجدي كسي مسؤول سخنراني است، آن حسينيه، آن مسجد ظرفيتي دارد، يك عده قبلاً وقت ميگيرند، شما كه قبلاً وقت نگرفتي اگر رفتيد آنجا گفتند جا نيست برگرديد، برگرديد.
🔸مگر نميخواهيد با نظم زندگي كنيد؟ با گِلِه كه نميشود زندگي كرد.
🔸اين در سوره مباركه «نور» به صورت رسمي گذشت كه اگر دين، دين تزكيه است، تزكيه تنها در عبادت نيست؛ در آداب اجتماعي است، در رعايت اخلاق عمومي است، در رعايت نظم است.
🔹گزیده درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی /سوره احزاب، آیات 51 الی 53
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan
❇️ گناه آدم را رسوا می کند
🌹 اين بيان نوراني پيغمبر (صلّي الله عليه و آله و سلّم) را خوب احساس ميکند، فرمود: «تَعَطَّرُوا بِالإِستِغفَارِ لا تَفضَحَنَّکُم رَوَائِحُ الذُّنُوب» اينها را استشمام ميکند.
❇️ فرمود گناه بدبوست، بوي بد گناه بالأخره آدم را رسوا ميکند، مگر ميشود يک چيز بدبويي همراه آدم باشد و رسوا نکند، فرمود گناه اينچنين است «تَعَطَّرُوا بِالإِستِغفَارِ لا تَفضَحَنَّکُم رَوَائِحُ الذُّنُوب»، فرمود اين دهانها را هم تطهير کنيد. مسئله مسواک کردن که براي دندان است يک فضيلت شرعي است و فقهي است، حکم خاصّ خودش را دارد؛
✅ اما اين روايت نوراني فرمود: «طَهِّرُوا أَفوَاهکُم»، نه «أسنانکم»؛ پاک کردن دندان استحبابي دارد، فضيلتي دارد به نام مسواک کردن که حرفي در آن نيست، اما در اين حديث نوراني فرمود: دهانتان را پاک کنيد، نه دندانتان را، «طَهِّرُوا أَفوَاهکُم فَإِنَّهَا طُرُقُ القُرآن»
❇️ قرآن ميخواهد از اينجا عبور کند، مگر نميخواهيد نماز بخوانيد! مگر نماز, قرآن نيست! چرا قرآن را از مسير پاک عبور نميدهيد؟! اگر بخواهيد قرآن بخوانيد بايد از مسير پاک باشد, نماز بخوانيد از مسير پاک باشد. استدلال حضرت اين است، کلمات خدا بايد از اينجا عبور کند. حرف بد از اينجا در بيايد آلوده ميشود, غذاي بد در اينجا وارد شود آلوده ميشود، بالأخره اين دهان آلوده ميشود؛
❇️ آن وقت اگر شما از کانال آلوده, از شير آلوده، بهترين و پاکترين آب را عبور بدهيد بالأخره بياثر ميشود، فرمود دهان شما اين کانال و معبر و نهر «کلام الله» است، بگذاريد اين پاک باشد
🔵👈 «طَهِّرُوا أَفوَاهکُم فَإِنَّهَا طُرُقُ القُرآن». اگر اين کلمات طيّبه از طريق اين دهان وارد درون شد، بالأخره اثر دارد، اگر از درون اين کلمات طيّبه به مستمعان رسيد، در مستمعان اثر دارد، اين دستنخورده است، طيّب و طاهر است؛ ممکن نيست چيزي طيّب و طاهر باشد و بياثر.
🗓 تاریخ 94/2/03
💐 حضرت آیت الله جوادی آملی (حفظه الله)
------------------
در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا)
@aflaakyaan