eitaa logo
در محضر عارفان
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
گاهی تنها یک دعا گافیست تا همه مشکلات حل شود. توصیه های اخلاقی ، اسرار عارفان ، نکته های ناب ، تربیتی ، ادعیه مجرب ، دعای رزق و.... @aflaakyaan تاریخ ساخت کانال 1399/01/28 شرایط تبلیغات در کانال زیر https://eitaa.com/joinchat/1449066547Cb7701b4b48
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️استاد انصاریان وقتی انسان در ماه رمضان روی به سوی خدا کند و لذت عبادت و صیام و قیام را بچشد و از طریق شنیدن معارف الهی، به اعمال و اخلاق حسنه آراسته شود، در این صورت از دسترس شیطان خارج می‌شود. ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
⭕️ درس اخلاق در محضرآیت‌الله مجتهدی (‌ره‌): 🔻امام صادق (ع) فرمودند: اگر کسی دوست دارد کہ سکرات مرگش آسان شود این دو ڪار را انجام دهد: 🔸صله رَحِم 🔹 نیکی به والدین ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
🍁 نگاه به نامحرم 🍃 دكتر فرزام نقل می‌كند: جناب شیخ رجبعلی [خیاط] ذكر "یا خیر حبیب و محبوب صل علی محمد و آله" را بعد از دیدن نا محرم بسیار مؤثر و كارساز می‌دانستند و بارها این ذكر را به بنده سفارش و توصیه فرمودند تا از وسوسه شیطان در امان باشم، می‌گفتند: 🍃 چشمت به نامحرم می‌افتد، اگر خوشت نیاید كه مریضی! 🍃 اما اگر خوشت آمد، فوراً چشمت را ببند و سرت را پایین بینداز و بگو: یا خیر حبیب...؛ 🍃 یعنی: خدایا من تو را می‌خواهم، این‌ها چیه، این‌ها دوست داشتنی نیستند، هر چه كه نپاید دلبستگی نشاید. 📚 کیمیای محبت ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
🌷 فقط رضای خدا! آیةاللّه بهجت رحمة اللّه علیه: 🔸 ما باید در اعتقادات و اعمال ، چه عمل شخصی مان و یا عمل نوعی و اجتماعی مان و در عبادتمان، از تحصیل رضایت خدا، لحظه ای غافل نشویم و مسامحه نکنیم. 🔸 که اگر مسامحه بکنیم، در همان آن، خاسر و زیانکار شده ایم! 📚 فیضی از ورای سکوت، ص۵۳ ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
🌕 فقط از او آیةاللّه حاج شیخ مهدی الهی قمشه‌ای: 🌸 بنده‌ی حقّ، هر چه می‌خواهد از خیرات و سعادات دنیا و عقبیٰ از کسی غیر حق نمی‌طلبد؛ 🌸 و همه‌ی حوائج کلّی و جزئی خود را از خدا بسیار مسئلت می‌کند؛ 🌸 و می‌داند از هر کس حاجتی بخواهد، پیش او خوار می‌شود مگر خدا که هر چه بنده بیشتر از او حاجت خواهد، آن بنده نزدش عزیزتر شود. 📚 کتاب پندهای آسمانی، ص۱۱۳ ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
🍁 صدقه! ✨ مستحب است کسی میخواهد صدقه بدهد خودش ندهد، بلکه به یک نفر امین بدهد تا او بجای وی به مستحق برساند ✨ چون اگر خودش بدهد شاید گیرنده او را تعظیم و مدح نماید و ثناخوانش شود ✨ و او دلشاد گردد و آن خوش شدن به ثناء خلق، بااخلاص منافیست! 📚 آیةاللّه دستغیب، قلب سلیم، ص۳۸۲ ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
تذکر شفاهی اگر فرض کنید که یک چند نفر [...] قرار بگذارند [...] یکی‌یکی بروند سلام بکنند، به اینها (که خلاف می کنند) بگویند «آقا، این کار را نکن!» اگر در یک روز هزار نفر آدم برود به یک نفر بگوید «آقا نکن! این کار خلاف ... است»، این کار پیشرفت می‌کند. خدا رحمت کند شیخ ما مرحوم آقای شاه‌آبادی را ـ رضوان‌اللّه‌‌علیه ـ ایشان به من فرمود که: «در آن زمانِ شدّت، مقابل منزل ما یک دکّانی باز شد که چیزهای خلاف می‌فروخت، دکان بدی باز شد. من به رفقایم گفتم که شما یکی‌یکی بروید نهیش کنید. یک روز قریب دویست نفر، یکی‌یکی صبح رفتند: «سلامٌ علیکم! و علیکم السلام! آقا، این دکان این جا مناسب نیست» این رد شد، یکی دیگر آمد. تا عصر حدود دویست نفر رفتند به این آدم گفتند. تمام شد. برچید بساطش را. این نهی وقتی مکرر شد در روح انسان تأثیر می‌کند. یکی بگوید، ممکن است، خوب، تأثیر کمی بکند. دنبالش یکی دیگر برود بگوید: «آقا نکن این کار را » ... این ممکن است در آنها ان‌شاءاللّه‌ تأثیر بکند. [ صحیفه امام، ج 8، ص 47. ] ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
مبتلاییم و ملتفت نیستیم انسان در نفس خود مشاهده می کند که وقتی تنهاست مایل به طاعات نیست، اگر با زحمت یا از روی عادت هم عبادتی بکند، آن را با حال نمی کند؛ بلکه سر و دست عمل را شکسته، پاک و پاکیزه آن را تحویل نمی دهد. ولی وقتی در مسجد و مجامع حاضر شد، و در محضر عمومی مشغول آن گردید، آن را از روی نشاط و دلچسبی و سرور و حضور قلب انجام می دهد. مایل است رکوع و سجودش طولانی شده، مستحباتش نیکو انجام گرفته، اجزا و شرایطش درست ملاحظه شود. اگر انسان قدری هم ملتفت باشد و از نفس خود سوال کند علت آن را، دام خویش را از راه قدس پهن کرده به انسان تعمیه می کند که مثلا عبادت در مسجد چون ثوابش بیشتر است یا جماعت چون چنین و چنان است، نشاط داری. یا اگر در غیر جماعت و مسجد شد، می گوید: مستحب است عمل را پیش مردم نیکو انجام دادن تا اینکه کسان دیگر اقتدا کنند و تأسی نمایند و رغبت به مذهب پیدا کنند انسان را با هر وسلیه ای هست گول می زند. این سرور و نشاط نیست جز از آن مرض قلبی که انسان بیچاره به آن مبتلاست؛ و خود را صحیح و سالم می داند و در خیال معالجه نمی افتد. مریضی که خود را سالم می داند، امید صحت از او منقطع است. بدبخت در باطن ذات و لب سریره میل دارد عمل خود را به مردم ارائه دهد و خود غفلت از آن دارد. بلکه معصیت را به صورت عبادت جلوه می دهد و خودنمایی را به شکل ترویج مذهب در می آورد. با این که اتیان به مستحبات در خلوات مستحب است، چرا نفس مایل است در علن همیشه به جا آورد؟ گریه از خوف در مجامع عمومی از روی نشاط و بهجت می کند، ولی در خلوات هر چه خود را فشار می دهد چشمش تر نمی شود! خوف خدا چه شد در مجامع پیدا می شود؟ در شب های قدر. آه و ناله و سوز و گداز در بین چندهزار جمعیت دارد، صد رکعت نماز و جوشن کبیر و صغیر و چند جزو قرآن مجید را می خواند، خم به ابرویش نمی آید؛ خستگی احساس نمی کند؛ ولی دو رکعت نماز در خلوت اگر بکند، کمرش خسته شده حالش وفا نمی کند. اگر انسان کارهایش محض رضای خدا یا برای جلب رحمت یا برای خوف از جهنم و شوق به بهشت است، چرا میل دارد هر کاری می کند مردم مداحی او را بکنند؟ گوشش به زبان مردم و دلش پیش آنهاست که ببیند کی از او مدح کند؛ کی می گوید آقا چه آدم مقدس مواظب به اول وقتی مراقب مستحباتی است! حاجی آقا چه ادم صحیح درستی است! در معاملات کذا و کذاست! اگر خدا منظور است این حب مفرط چیست؟ اگر بهشت و جهنم تو را به عمل وادار کرده است، این حب چه می گوید؟ ملتفت باش که این حب از همان شجره خبیثه ریاست. تا می توانی در صدد اصلاح برآ و خود را اگر ممکن است از امثال این مخنث ها خالص کن. شرح چهل حدیث حضرت امام خمینی(ره) صفحه 56 ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
کلام_مطهر علامت قبولی روزه اگر ما ماه رمضانی را گذراندیم، شب‌های احیایی را گذراندیم، روزه‌های متوالی را گذراندیم و بعد از ماه رمضان در دل خودمان احساس کردیم که بر شهوات خودمان بیش از پیش از ماه رمضان مسلط هستیم، بر عصبانیت خودمان از سابق بیشتر مسلط هستیم، بر چشم خودمان بیشتر مسلط هستیم، بر زبان خودمان بیشتر مسلط هستیم، بر اعضا و جوارح خودمان بیشتر مسلط هستیم و بالاخره بر نفس خودمان بیشتر مسلط هستیم و میتوانیم جلو نفس اماره را بگیریم، این علامت قبولی روزه ماست. کتاب آزادی معنوی، ص: 50 و 51 ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
باطن_گناه آیت الله جوادی آملی می فرمود: روزی حضرت امام رحمه علیه دردرس اخلاقشان درمسجد اعظم فرمودند: روزقیامت بعضی افراد زبانشان آنقدر دراز می شود که اهل محشر ازروی زبان آنها راه می روند.اینها همان کسانی هستند که در دنیا با زبانشان آبروی مردم را می بردند. ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
نماز شب 🌺 مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی می فرماید: 🌕 شب که انسان می خوابد ملائکه موکل بر انسان، او را بیدار می کنند برای نماز شب و بعد چون انسان اعتنا نمی کند و دوباره می خوابد باز او را بیدار می کنند؛ این بیداری ها از روی مصادفه و اتفاق نیست، بلکه بیداری های ملکوتی است که به وسیله فرشتگان انجام می گیرد؛ اگر انسان استفاده کرد و برخاست، آنها تقویت و تایید می کنند و روحانیت می دهند؛ و اگر نه متاثر می شوند و کسل می گردند؛ آن مرحوم می فرماید: 🌕 اگر از خواب برخاستید آن ملائکه را نمی بینید، أقلاً به آن ها سلام کنید و تحیت و تکریم بگویید و تشکر نمایید! 📚 طبیب دل ها، صادق حسن زاده ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
رفقای خود را به دو چیز امتحان کنید رفقای خود را به دو چیز امتحان کنید ؛ اگر این دو خصلت در آنها هست رفیق باشید ، امام صادق علیه السلام می فرماید اگر نبود از آنها دوری کنید ،دوری کنید، حضرت دو مرتبه میفرماید دوری کنید! اول ️ مُحَافَظَةٍ عَلَی الصَّلَوَاتِ فِی مَوَاقِیتِهَا ببین این رفیقت اول وقت مقید به نماز هست یا داره کاسبی میکنه؟ یا مباحثه میکند؟ دوم✌️ وَ الْبِرِّ بِالْإِخْوَانِ فِی الْعُسْرِ وَ الْیُسْر در موقع داری و نداری خوبی میکنه به دوستان؛ تا میبینه رفیقش میخواد دختر عروس کنه فوری میره یک قالی ماشینی میگیره میاره دم خونش ، یا میبینه چک هاش عقب افتاده میگه غصه نخور من میدم حالا بعدها بهم بده ولی اونی که همین جور بیر بیر نگاه میکنه؟ میبینه همسایه پول نداره دوسیر گوشت بخره ،با این همه ثروت نمیره یک کیلو گوشت بخره بده با این همه ثروت نم پس نمیده ، اینا نه بو دارن نه خاصیت ، خوب به چه درد میخورن! نه دنیا دارن نه آخرت، با کسانی که کمک به فقرا نمیکنند رفیق نشید "از بیانات آیت الله مجتهدی (ره)" ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
آیت الله بهجت: یک کار آسان بعد واجبات صلوات فرستادن است،صلوات محبّت آور است و محبّت انسان را بالا می کشد. نفس مطمئنه ، ص ۳۶ ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
میرزا جواد آقا ملکی تبریزی: شخصی به محضر رسول اڪرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و از فقر خود شڪایت ڪرد. حضرت به او فرمود : هر وقت داخل خانه ات شدی ①← سلام ڪن هرچند ڪسی در خانه نباشد ②← بر من صلوات بفرست. ③← سپس سوره قل هو الله احد را یڪ مرتبه بخوان ، تا فقرت برطرف شود. 💠 آن مرد چنین ڪرد و چیزی نگذاشت ڪه آن قدر رزق و روزی اش زیاد شد ڪه به همسایگانش نیز ڪمڪ مالی می ڪرد. اسرار الصلاه، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، ص۲۶۲ ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
اصلاً از جنس خارجی استفاده نمی‌کرد حکایت خوبان - اصلاً از جنس خارجی استفاده نمی‌کرد منزل ایشان نزدیک منزل ما بود. من شاهد بودم ایشان اصلاً از اجناس خارجی استفاده نمی‌کرد. سرتاپا کرباس می‌پوشید. عبا، قبا و پیراهن از جنس کرباس بود. چای ایرانی با خرما یا توت خشک می‌خورد. از سماور حلبی و فنجان و قوری گلی که همه ساخت قم بود استفاده می‌کرد. مطلقاً از اجناس خارجی استفاده نمی‌کرد. خوراکش بسیار ساده بود: نان، دوغ و کشک. منبع: سیره علما راوی: علی‌اصغر فقیهی نویسنده تاریخ مذهبی قم آیت‌الله شیخ محمدتقی بافقی ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
اگر اشکی از چشم آمد، علامت این است که به تو اذن داده‌اند آیت اللّه العظمی بهجت (ره) می فرمودند : «از آقای حاج آقا حسین قمی شنیده بودم که از منبر دو نفر به خوبی می شود استفاده نمود: یکی منبر آقا سید یحیی (یزدی) و دیگر حاج شیخ غلامرضا یزدی (مشهور به فقیه خراسانی) ما رفتیم پای منبر ایشان استفاده کنیم که دیدیم نظر آقای قمی درست است.» در حالات این عارف وارسته آمده است ، یک بار ایشان پیاده از نجف به کربلا آمدند. آن موقع، حرم سید الشهدا ، سه در داشت که یکی را دَرِ حبیب می نامیدند. ایشان، جلوی این در، اذن دخول خواندند؛ ولی گریه نکردند. جلوی هر کدام از درهای دیگر اذن دخول خواندند؛ اما گریه نکردند. سپس برگشتند و مقابل دَرِ حبیب ایستادند و گفتند: «ای امام حسین(ع)!، من شما را می خواستم که پیاده از نجف تا کربلا آمدم؛ شما من را نمی خواهید و به من اذن ورود نمی دهید؟» این را گفتند و به گریه افتادند. [در روایات ثابت شده آمده که در اذن دخول حرم سیدالشهدا علیه‌السلام که [شخص بگوید]: « ءاَدخل یا الله، ءاَدخل یا رسول الله، ءاَدخل... » و از تمام ائمه علیهم‌السلام استیذان می‌شود. (بعد در ادامه روایت هست که): «فَإِنْ دَمَعَتْ عَيْنُکَ، فَتِلْکَ عَلامَهُ الاِذْنِ» اگر اشکی از چشم آمد، علامت این است که به تو اذن داده‌اند.»] [فقیه خراسانی;، الگوی تقوا و تبلیغ ، مبلغان - اسفند 1387 و فروردین 1388 - شماره 113 ] ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
بدانيد كه دنيا، سراى نيستى است و آخرت، سراى ماندگارى قال علی علیه السلام : ایها الناس ! إنَّ الدُّنيا دارُ فَناءٍ وَالآخِرَةَ دارُ بَقاءٍ، فَخُذوا مِن مَمَرِّكُم لِمَقَرِّكُم؛ بدانيد كه دنيا، سراى نيستى است و آخرت، سراى ماندگارى. پس، از گذرگاهتان براى اقامتگاهتان [توشه] برگيريد. این چیزی نیست که انسانها با مراجعه به عقل و وجدان خودشان نتوانند آن را درک کنند. این را همه می دانند که دنیا دار فناء است ولی بیان این مطلب از کسی مثل امیر المؤمنین علیه السلام برای این است که ما روی آن فکر کنیم و بر آن ترتیب اثر دهیم. در یک مسافر خانه ای که یک روز، ده روز مثلاً توقف بکند ،این جا وسایلتان را مرتب می کنید، منظم می کنید، امّا آیا مشغول رنگ آمیزی دیوارها هم می شـوید؟ اگـر گـوشه ای از این اتاق احتیاج به یک کار اساسی داشته باشـد، آن را هم انجام می دهید؟ وقتی دنیا دارِ فنا شد و توجه کردیم به این، این یک لوازمی دارد، دلبستگی به این مرکزِ فنا و آنجایی که باقیماندنی نیست، طبعاً از نظر یک انسان عاقل و خردمند مردود است. لذا می گویند، بدانید! از اینجا باید گذشت، باید عبور کرد وَالآخِرَهَ دارُ بَقاءٍ، آنجایی که منزل ماست و بناست تا ابد الدهر آنجا بمانیم آن عبارت است از، آخرت؛ پس هر کاری می کنیم باید برای آن جا بکنیم. فَخُذوا مِن مَمَرِّكُم لِمَقَرِّكُم ، از این جاده دارید عبور می کنید برای اینکه به سرمنزلی برسید که آنجا محل استقرار شماست. در این راه چیزهایی هست، وسائل لازم زندگی هست که آنجا نیاز به آن دارید؛ که اگر از بین راه و در این جاده آنها را فراهم نکردید آنجا دستتان خالی خواهد ماند. آنجا کسی به شما چیزی نخواهد داد. [ شرح حدیث از امام خامنه ای مدظله العالی در مقدمه درس خارج ، 21/10/93 ] ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
✍مرحوم آیت الله خوشوقت: «ماه به این بزرگی، ماه عبادت، ماه توبه، ماه تلاوت قرآن، با همه خوبی‌ها بهترین عمل در آن ترک حرام و ترک گناه است. یعنی این قدر این کار اهمیت دارد. شما سعی کنید این ریاضت را تحمل کنید و در این ماه گناه نکنید، کار دیگر هم نکنید، البته این یک فرض است، آدم نمی شود که کار دیگر نکند اما فرض است. این قدر تقوا اهمیت دارد که اگر شما تقوا را مراعات کردی و فقط خوابیدی جایت ته بهشت است. این قدر مهم است. این بیان پیغمبر اکرم است که فرمودند: افضل اعمال در این ماه ترک گناه و ترک عمل حرام است.» ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
✨﷽✨ 🌸عبد خـدا باشید ✍️اگر عبد خدا باشيد آزاد ، آرام و شجاع هستيد ،در زندگي خود عزيز بوده و رشد مي کنيد . براي اينکه عبد خدا باشيم بايد به سوره ي فرقان مراجعه کرده و ويژگي هاي اين افراد را ببينيم . اگر همه ي اين مجموعه رعايت شود انشاء الله ما عبد خدا مي شويم . در روايت داريم که امام کاظم (ع) از مقابل خانه اي عبور مي کردند که از آن صداي موسيقي شنيده مي شد . از کنيزي که مقابل آن خانه بود سوال کردند : اين خانه ي چه شخصي است ؟ آن کنيز اسم صاحب خانه را گفت . سپس پرسيدند : عبد است يا آزاد است ؟ کنيز فکر کرد که منظور امام اين است که برده است يا ارباب. در جواب امام گفت که آزاد است . امام فرمودند : اگر عبد بود اين کارها را نمي کرد . وقتي اين عبارات را به بُشر که صاحب خانه بود گفتند ، تکاني خورد . به دنبال امام کاظم (ع) رفت و تحول يافت. واقعاً اگر کسي عبد خدا باشد تقيد ديني دارد . اين تقيد مانع انحراف و سقوط براي فرد است . اگر تقيد در هر کاري نباشد عالم از هم پاشيده مي شود . تقيد يعني مديريت بر روي برنامه هاي زندگي انسان . اگر کسي عبد خدا باشد از همه چيز آزاد است. رسول خدا (ص) فرمودند که در اين ماه شعبان من را با عبادت ياري کنيد . در صلوات شعبانيه هم به اين موضوع اشاره مي کنيم که اين ماهي است که در آن پيامبر تلاش زيادي در عبادت و روزه داشتند . در حديثي آمده که منادي در اول ماه شعبان ندا مي دهد که اي بندگان خدا ماه شعبان رسيده ، ماهي که متعلق به پيامبر است، آن حضرت را در اين ماه ياري کنيد . 〖از بیانات حجت الاسلام رفیعی〗 ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸توصیه استاد فاطمی‌نیا در ماه مبارک رمضان 📌اللهمَ أنتَ عُدتي اِنْ حَزِنتُ غصه داری ؟ خدا رو باور کن ! باور کن درِ رحمت الهی همیشه باز‌ست. ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
🌷 آیت الله بهجت (ره) : 🍂 لذٺهاۍ حرام را ترڪ ڪنید 🌱 لذٺ عبادت خودش می آید... ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
سخن نگاشت قبح روزه خواری در اين‌باره فرزند امام(ره) نقل مي‌كند: وقتي خواهر كوچكم به سنّ تكليف (9 سالگي) رسيد، امام فرمودند: امسال ديگر بايد روزه بگيري! اتفاقاً، ماه رمضان آن سال خيلي گرم بود. نداشتن كولر، كمبود آب و ضعف جسماني خواهرم، باعث شد كه روزة اول ماه مبارك را به سختي تحمّل كند. اين بود كه شب، پس از افطار گفت: من فردا ديگر نمي‌توانم روزه بگيرم. آقا همان شب، ترتيب مسافرت او را به تهران دادند. يعني به مادرم كه بچه كوچك هم داشتند، فرمودند: «بچه‌ها را برداريد و مدتي را به تهران، منزل فلاني ـ يكي از بستگان ـ باشيد» بعدها به من گفتند: نخواستم در نظر او، قبح روزه‌خواري از بين برود ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
روزه زَبانی اسلام که نمى‌خواهد مردم بى‌جهت دهانشان را ببندند، بلکه با روزه گرفتن قرار است که انسان‌ها اصلاح شوند... بستن دهان از غذاى حلال براى این است که انسان در آن سى روز تمرین کند که زبان خود را از گفتار حرام ببندد، غیبت نکند، دروغ نگوید، فحش ندهد. زنى آمد خدمت پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله درحالی‌که روزه داشت. رسول اکرم شیر یا چیز دیگرى به او تعارف کرد و فرمود: بگیر و بخور. گفت: یا رسول‌الله! روزه دارم. فرمود: نه، روزه ندارى؛ بگیر و بخور... گفت: نه، روزه دارم، واقعاً روزه دارم (چون به حساب خودش واقعاً روزه داشت، ولى روزه ظاهرى مثل روزه‌هاى ما). فرمود: تو چگونه روزه دارى، حال‌آنکه گوشت برادر- یا خواهر- مؤمنت را یک ساعت پیش خوردى (غیبت کردى)؟ ...[اگر] انسان روزه بگیرد و غیبت کند، یعنى دهان جسم خودش را از غذاى حلال ببندد و دهان روح خود را براى غذاى حرام باز کند. کتاب انسان کامل، ص 28-30 ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
در محضر بهجت ? 🍃چند سال است که در کارهایم دچار مشکل می‌شوم که راه‌ها به رویم بسته می‌شود ؛ از جمله در زمینه اشتغال و ازدواج ، و هرچه از خدا طلب یاری می‌کنم ، راه مساعدی گشوده نمی‌شود؟ 📝 جواب: بسمه‌تعالی، زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید: «». هیچ‌چیز شما را منصرف نکند ، غیر از ضروریات و واجبات ؛ تا کلیه ابتلائات رفع شود ، بلکه بعد از رفع آنها هم [استغفر الله را] بگویید ، برای اینکه امثال آنها پیش نیاید. و اگر دیدید رفع نشد ، بدانید یا ادامه نداده‌اید ، یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته‌اید. والله العالم. 📚در محضر بهجت ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
راه مهیا شدن برای ورود به شب قدر در کلام امام خمینی(ره) قلب انسان مانند آینه صاف و روشن است، و بر اثر توجه فوق العاده به دنیا و کثرت معاصی کدر می‏ شود؛ ولی اگر انسان لااقل صوم را برای‏ حق تعالی خالص و بی‏ ریا انجام دهد (نمی‏ گویم عبادات دیگر خالص نباشد، همه عبادات لازم است خالص و بی‏ ریا انجام گیرد.) این عبادت را که اعراض از شهوات، اجتناب از لذات، و انقطاع از غیر خداست در این یک ماه بخوبی انجام دهد، شاید تفضل الهی شامل حال او شده آینه قلبش از سیاهی و کدورت زدوده گردد؛ و امید است که او را از عالم طبیعت و لذات دنیوی منحرف و منصرف سازد؛ و آن گاه که می‏ خواهد وارد «شب قدر» شود، نورانیت‌هایی که در آن شب برای اولیا و مؤمنین حاصل می‏ شود به دست آورد. و جزای چنین روزه‏ ای خداست؛ چنانکه فرموده است: الصّوم لی و انا اجزی به. چیز دیگر نمی‏ تواند پاداش چنین روزه ‏ای باشد. جنات نعیم در مقابل روزه او بی ‏ارزش بوده نمی ‏تواند پاداش آن به حساب آید. ولی اگر بنا باشد که انسان به اسم روزه دهان را از مطعومات ببندد و به غیبت مردم باز کند و شب های ماه مبارک رمضان، که مجالس شب نشینی گرم و دایر بوده وقت و فرصت بیشتری است، با غیبت، تهمت و اهانت به مسلمانان به سحر انجامد، چیزی عاید او نمی‏ شود و اثری بر آن مترتب نمی‏ گردد. جهاد اکبر، ص ۴۳ و ۴۴ ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan