eitaa logo
در محضر عارفان
2.1هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
گاهی تنها یک دعا گافیست تا همه مشکلات حل شود. توصیه های اخلاقی ، اسرار عارفان ، نکته های ناب ، تربیتی ، ادعیه مجرب ، دعای رزق و.... @aflaakyaan تاریخ ساخت کانال 1399/01/28 شرایط تبلیغات در کانال زیر https://eitaa.com/joinchat/1449066547Cb7701b4b48
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️اگر شهوت غالب شود یعنی آن جنبه عقلی شکوفا نگردد انسان از حیوان بدتر و پست تر می شود. این مضمون آیه شریفه (بَل هم اضلّ) است که از حیوان پست تر می شود. سِرّش هم همین است که حیوان قابلیت ندارد، زیرا آن وصف و آن استعداد در حیوان نیست، هر قدر هم که بخواهد قرآن بشود نمی تواند معرفت پیدا کند و عقل بشود.اما انسان آن قابلیت را دارد. انسان سرمایه دارد و تجارت نمی کند. لذا انسان جهنمی می شود اما حیوان جهنمی نمی شود.✨ 📚 سرّ حکمت۱ ▫️استادامامی نجف آبادی ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
🔴 جیب بعضی ها در عید فطر زده میشه 🔹 آیت‌الله خوشوقت رحمه الله علیه: 🟣 شياطين رها نمی‌کنند و منتظرند وقتی ماه رمضان تمام شد، جيب بعضی را همان روز عيد فطر می‌زنند. او را به گناهی مبتلا می‌کنند و همه از بين می‌رود. بعضی يک هفته‌ی ديگر؛ بعضی دو هفته‌ی ديگر و بالاخره کم هستند کسانی که بتوانند تا ماه رمضان آينده، آن نتايج مثبت و مفيد را در خود نگه دارند. ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
💚 پاداش هدیه قران به اهل بیت علیهم السلام علامه مجلسي دربحارالانوار آورده است : شخصي به نام علي بن مغيره خدمت امام موسي بن جعفر عرض مي کند در ماه رمضان چند بار قرآن را ختم مي کنم ، روز عيد فطر که فرا مي رسد يکي از آنها را به پيامبر، يکي را به علي ، يکي را به فاطمه و بقيه رابه ساير امامان تا برسد به شما، اهدا مي کنم . در برابر اين عمل چه پاداشي براي من است ؟ امام هفتم ( علیه السلام ) فرمود : پاداش تو آن است که در روز قيامت با آن بزرگواران خواهي بود .عرض کردم : الله اکبر آيا چنين پاداشي براي من است ؟ حضرت سه مرتبه فرمود : آري ، 📘بحارالانوار، ج 98، ص 5، ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
اسرار قنوت نماز عيد فطر در کلام استاد فاطمی نیا نبايد از مضامين عرشي قنوت نماز عيد فطر غفلت كنيم كه حقيقتا اسراري در آن است آنجا كه ميفرمايد "خدايا مرا داخل كن در تمام خيرهايي كه محمد وآل او (ص) را در آن داخل كردي " ، آيا اين ممكن است؟! يكي از خيرهايي كه آنها در آن داخل شدند ، امامت است؛ آيا براي ما هم ممكن است امام شويم؟! يكي از آن خيرها ، عصمت است ؛ آيا ما هم ميتوانيم معصوم باشيم؟! پاسخ اين است كه ما تمام خيرهاي آن ذوات مقدسه را تام و تمام نميتوانيم داشته باشيم ، اما در حد ظرفيت خودمان از همان سنخ خيرات را ميتوانيم داشته باشيم ، مثلا ماهم در حد خودمان از گناه دوري كنيم و يا به اندازه ي ظرفيت خودمان ، هدايتگري داشته باشيم. پس مقصود اين است كه خدا از سنخ آن خيرات به اندازه ي ظرفيت خودمان به ما مرحمت فرمايد 🌐 در محضر استاد فاطمی‌نیا ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
نماز اول هر ماه ♦️در روز اوّل ماه، دو ركعت نماز بجا آورد. 💠در ركعت اول پس از سوره حمد سى مرتبه سوره توحيد(قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ)، و در ركعت دوم بعد از سوره حمد سى مرتبه سوره قدر(إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ) بخواند و پس از نماز صدقه بدهد، چون چنين كند، سلامتى اش را در آن ماه از خدا خريده است. 📝و از بعضى روايات استفاده میشود، كه پس از نماز بخواند: ✅بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا كَاشِفَ لَهُ إِلا هُوَ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرا مَا شَاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْدا وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
🔴 لوس شدن بنده!!! 🔸برای کسی که دعا می‌کند باور اولش باید این باشد که خداوند می‌داند. 🔸دوم این‌که خداوند می‌تواند «علی کل شیء قدیر». هر کاری بخواهد می‌کند و هر کاری که ما می‌خواهیم او نمی‌کند، چون او خالق و حکیم است و همه چیز در پیشگاه خداوند حساب و کتاب دارد. 🔸و باور سوم این است که بداند خداوند همواره «أَرْحَمُ الرَّاحِمِین» است، مهربان‌ترین مهربانان است. 🔸آخرین و مهم‌ترین باوری که باید بداند این است که خداوند مربی است و تربیت می‌کند و اهل لوس کردن بنده‌اش نیست. استاد محمد مهدی ماندگاری ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
🔹نمازهای نافله استاد اخلاق حضرت آیةالله مجتهدی تهرانی : در میان نمازهای نافله، در مورد نافله شب بیشتر سفارش شده است. اگر هیچ نافله ‏ای ‏نمی‏ خوانید لااقل نافله شب را ترك نكنید. سحر بلند شوید، مانند خروس ‏ها كه برای ذكر ‏خدا بیدار می‏ شوند. اگر حوصله ندارید که یازده ركعت بخوانید، لااقل یك ركعت آخر را بخوانید. ‏اگر بازهم حوصله نداریدکه یک رکعت نافله شب را بخوانید ، بلند شوید و یك «یا رب» بگویید و بخوابید. سحرها بلند شوید و ‏استغفار كنید و قرآن بخوانید.‏ ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
استاد مطهری: 🌱تفسير سوره حمد قرآن نمى خواهد كه ما صرفاً با لقلقه زبان اين كلمات(سوره حمد) را بر زبان آوريم؛ بلكه مى خواهد حقايق اينها را درك نماييم. آن كه در نماز خود، خدا را با اين اوصاف ياد مى كند، در حقيقت در مقام ادعاى شناخت خداوند به اين اسماء و صفات است: شناخت اينكه: او اللَّه است: يعنى ذات كامل و شايسته پرستش كه همه موجودات عالم بالفطره متوجه اويند. به عبارت ديگر شناخت و اقرار و اعتراف به موجودى كه كامل مطلق است؛ نقص، كاستى و نيستى و نياز را در او راهى نيست و به همين دليل همه چيز از او و متوجه او و به سوى اوست. شناخت آنكه او رحمن است: كه جدّاً بايستى -چنانكه بحث كرديم- انسان انديشه اش را بسيار دقيق و لطيف كند تا بتواند خدا را به اين صفت بشناسد؛ يعنى درك كند كه سراسر وجود، مظهر رحمانيت ذات حق است؛ آنچه از او صدور مى يابد جز خير و رحمت نيست؛ هيچ موجودى از آن جهت كه موجود است، از آن جهت كه منتسب به ذات حق است، يعنى از آن جهت كه عينى و واقعى است جز خير و رحمت نيست؛ … شناخت آنكه او رحيم است: بنده اى كه خدا را با اين صفت مى خواند ادعا مى كند كه به اين مرحله از معرفت و شناخت رسيده كه تشخيص مى دهد نه تنها نظام خلق و صدور اشياء مظهر ذات حق است، بلكه نظام بازگشت اشياء به سوى حق نيز نظام خير و رحمت است؛ يعنى موجودات از رحمت آمده و به رحمت باز مى گردند. اين به معنى سبقت و تقدم رحمت بر غضب و نقمت است، و به تعبير ديگر: نقمت و عذاب نيز اگر درست شناخته شود رحمتى است در لباس نقمت. به عبارت ديگر: خداوند متعال داراى صفات جمال و صفات جلال است. صفات جمال از قبيل علم و قدرت و حيات و جود و رحمت، و صفات جلال از قبيل قدّوسيت، جباريت، منتقميت و امثال اينها. خداوند متعال در مرتبه ذات خود داراى دوگانگى نيست كه مثلًا نيمى از ذاتش رحمت و خير و جود و ربوبيت باشد و نيم ديگر قدوسيت و جباريت و انتقام. 📚تفسير سوره حمد استاد شهيد مطهرى ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
✅ از کجا بفهمیم که عبادت ما، «عبادت» است نه «عادت»؟ 🔸اخلاق معنایش این است که انسان اراده خودش را بر عادات و بر طبایع خود غلبه بدهد؛ یعنی اراده را تقویت کند به طوری که اراده بر آنها حاکم باشد. 🔹حتی اراده باید بر عادات خوب هم غالب باشد، چون کار خوب اگر کسی به آن عادت پیدا کرد خوب نیست. 🔸مثلا ما باید نماز بخوانیم اما نباید نماز خواندن ما شکل عادت داشته باشد. از کجا بفهمیم که نماز خواندن ما عادت است یا نه؟ باید ببینیم آیا همه دستورات خدا را مثل نماز خواندن انجام می‌دهیم؟ اگر این‌طور است، معلوم می‌شود که کار ما به خاطر امر خداست. 🔹اما اگر ربا را می‌خوریم و در عین حال، نماز را هم با نافله‌هایش می‌خوانیم، یا اگر خیانت به امانت مردم می‌کنیم ولی زیارت عاشورایمان هم ترک نمی‌شود، می‌فهمیم که اینها عبادت نیست، عادت است. 📝 استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج1، ص211 ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
✨ نماز اول وقت . حضرت آیت الله بهجت (ره) : مگر معراج نمی خواهید ؟ مگر نمی خواهید بالا بروید ؟ پس نماز کامل بخوانید . محک ، نماز است . نماز به منزله کعبه و تکبیره الاحرام یعنی پشت سر انداختن همه چیز غیر از خدا و داخل شدن در حرم الهی است . و قیام به منزله صحبت دو دوست و رکوع ، خم شدن در مقابل مولای خویش و سجده نهایت خضوع و خاک شدن در مقابل اوست . وقتی بنده در آخر نماز از پیشگاه خدا باز می گردد ، سوغات سلامی از ناحیه ی او می آورد .. ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan
🍀 عید مغفرت الهی 💬 رهبر انقلاب: گذراندن ماه رمضان با عبادت، با روزه‌داری، با توسل و ذکر و خشوع و ورود در روز عید فطر، برای مؤمن یک عید به معنای حقیقی است. این عید از جنس جشن‌های مادی دنیوی نیست؛ این عیدِ رحمت خداست؛ این عیدِ مغفرت الهی است؛ این عیدِ شکر و سپاس مردمی است که موفق شده‌اند ماه رمضان را با عبادت حق و با ورود در ضیافت پُرشکوه الهی به سلامت و عافیت بگذرانند... بیانات ۱۳۸۴/۸/۱۳ ------------------ در محضر عارفان(ایتا، سروش ،روبیکا) @aflaakyaan