eitaa logo
در محضر عارفان
1.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
گاهی تنها یک دعا گافیست تا همه مشکلات حل شود. توصیه های اخلاقی ، اسرار عارفان ، نکته های ناب ، تربیتی ، ادعیه مجرب ، دعای رزق و.... @aflaakyaan تاریخ ساخت کانال 1399/01/28 شرایط تبلیغات در کانال زیر https://eitaa.com/joinchat/1449066547Cb7701b4b48
مشاهده در ایتا
دانلود
زندگینامه، کرامات، ذکرهای شگفت عارفان همچون : زندگینامه، کرامات، ذکرهای شگفت عارفان همچون : امام خمینی،امام خامنه ای،اسماعیل دولابی،حسنعلی نخودکی،آیت الله قاضی،آیت الله العظمی بهجت،میرزا جواد آقاملکی تبریزی،علامه طباطبائی،علامه حسن زاده، جعفرمجتهدی @aflaakyaan تاریخ ساخت کانال 1399/01/28
بخشش حاج اسماعیل دولایی دو ر کعت نماز بخوان و به خداوند عرض کن خدایا هر کس را به من بدي کرده است بخشیدم، تو هم مرا ببخش. آن وقت ببین خدا با تو چه کار می کند ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
مکاشفه مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید عبدالکریم کشمیری(ره) یک وقت مرحوم حضرت آیت الله العظمی کشمیری(ره) یا یکی از تلامذه خود که سیده نبود به زیارت امام زاده شاه سید علی میروند.ایشان نگاه به لوستر بالای قبر(امام زاده) می کنند و به مکاشفه دختری را در آن می بینند که به ایشان می گوید: من سیده هستم و عیال این تلمیذ(شاگرد) شما خواهم شد. بعد استاد به تلمیذ همراه خود فرمودند: شما ازدواج خواهید کرد و همسرتان از سادات خواهد بود. بعد از مدتی وی با دختر سیده ای ازدواج کردند. منبع:حکایات و کرامات عاشقان خدا ص215 ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
چشمان برزخی حضرت علامه آیت الله العظمی حسن زاده آملی(حفظه الله) حضرت علامه ذوالفنون ابوالفضائل آیت الله العظمی حسن زاده آملی(اطال الله عمره الشریف) می فرمایند: مردم برای دیدن شیر و پلنگ به باغ وحش می روند،ولی ما در همین کوچه و خیابان می بینیم!!!! الهی!همه،ددان را در کوه و جنگل می بینند و حسن در شهر و ده! منبع:جمع های پراکنده ص 151 و 152 ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
کرامتی از مرحوم قاضی/ به اذن خدا بمیر علامه طهرانی می‌گوید: چندین نفر از رفقا و دوستان نجفی ما، از یکی از بزرگان و مدرسین نجف اشرف نقل می‌کردند که می‌گفت: من درباره استاد میرزا علی قاضی طباطبایی و مطالبی که از ایشان شنیده بودم و احوالاتی که به گوشم رسیده بود، در شک بودم. با خود می‌گفتم: آیا این مطالب که نقل شده، درست است یا نه؟ تا این که روزی برای نماز به مسجد کوفه می‌رفتم ـ و مرحوم قاضی زیاد به مسجد کوفه و سهله علاقه‌مند بودند ـ در بیرون مسجد با ایشان برخورد کردم؛ با هم مقداری صحبت کردیم و در طرف قبله مسجد برای رفع خستگی نشستیم. گرم صحبت بودیم که در این زمان مار بزرگی از سوراخ بیرون آمد و در جلوی ما خزیده، به موازات دیوار مسجد حرکت کرد. در آن نواحی مار بسیار است و غالبا به مردم آسیبی نمی‌رساند. همین که مار به مقابل ما رسید و من وحشتی کردم، استاد اشاره‌ای به مار کرد و فرمود: «مت باذن الله؛ به اذن خدا بمیر.­» مار فوراً در جای خود خشک شد. قاضی بدون این که اعتنایی کند، شروع به دنبال صحبت کرد، سپس به مسجد رفتیم و من در مسجد وسوسه شدم که آیا این کار واقعی بود و مار مرد یا این که چشم بندی بود؟ اعمال را تمام کرده و بیرون آمدم و دیدم مار خشک شده و به روی زمین افتاده است؛ پا زدم، دیدم حرکتی ندارد. شرمنده به مسجد بازگشته و چند رکعتی دیگر نماز خواندم، موقع بیرون آمدن از مسجد برای نجف، باز هم با یکدیگر برخورد کردیم، آن مرحوم لبخندی زده و فرمود: خوب آقا جان! امتحان هم کردی! امتحان هم کردی. ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
سفارشی از آیت الله العظمی احمد مجتهدی تهرانی<ره> در تلفظ عربی وسواسی نباشید: بعضی ها در تلفظ حروف عربی دچار وسواس هستند و به حمد و سوره تمامی پیشنمازها ایراد می گیرند و پشت سر هیچ کسی نماز نمی خوانند. <آقای اوسطی>می گفتند: یک روز در مسجد جامع دیدم شخصی مشغول خواندن نماز است و به <ولا الضالین>رسیده و برای اینکه ضاد<ولا الضالین> را خوب تلفظ کند،پشت سر هم می گفت: <و لا الض و لا الض و لا الض> یکک نفر دیگر هم که کمی دورتر از او ایستاده و متوجه وسواس این شخص شده بود می گفت:<مرض،مرض،مرض> یک نفر تعریف می کرد و می گفت: شخصی می خواست الله اکبر شروع نماز را بگوید،هی میگفت: <الله اکبر،نشد ،الله اکبر، نشد،الله اکبر،نشد>سه بار گفت: <الله اکبر،نشد> بار چهارم:<الله اکبر،شد!> بعد شروع به قرائت فاتحه کرد،یعنی نماز را با گفتن <الله اکبر،شد>شروع کرده بود! منبع:کتاب<در محضر مجتهدی<ره> ص 282 و 283 نویسنده:حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمودی گلپایگانی ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
در محضر بهجت (دوری از ریا) سوال برای دوری از ریاء چه باید کرد؟ جواب: با عقیدۀ کامل، اِکثار حوقله (یعنی زیاد بگوید: لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ إلاّ بِالله). [به سوی محبوب:70] ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
توصیه اخلاقی امام خمینی (ره) از اموری که امام خمینی(ره) در چهل حدیث بسیار به آن تاکید نموده است: «مشارطه، مراقبه و محاسبه» است. مشارطه: اول هر روز با خود شرط کنیم که آن روز را گناه نکنیم. مراقبه: در طول روز بر این شرطی که نموده ایم مراقبت کنیم تا از آن تخلف ننمائیم. محاسبه: در پایان روز و انتهای شب محاسبه نمائیم که چقدر بر شرط خود پایبند بوده ایم. بخش سوم که محاسبه است در این میان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و شیطان همیشه تلاش می کند تا ما بر انجام این مهم موفق نباشیم. (امتحان کنید متوجه می شوید که فراموشی در این بخش بسیار است.) ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
توصیه هایی از میرزا جواد آقا ملکی تبریزی / ما را زجام باده گلگون خراب کن! شب که می شد در صحن خانه دیوانه وار قدم می زد و زبانش به این کلام مترنم بود: گر بشکافند سراپای من جز تو نیابند در اعضای من نفس مسیحایی استاد در جان شاگردان چنان تاثیری می بخشید که بزرگانی چون امام خمینی (ره) از میان آنان برخاست و عیسای زمان خویش گردید . امام خمینی در کتاب «چهل حدیث » ، بیداردلان را به «رساله لقاء الله » آن بزرگوار رهنمون می شود . از دیگر کتاب های میراز جواد آقا، المراقبات یا اعمال السنة و اسرار الصلاة می باشد که حاوی نکات بسیاری از مراحل اخلاقی و خودسازی می باشد . میراز جواد آقا ملکی تبریزی در یک خانواده اعیانی در تبریز متولد شد . بعد از طی تحصیلات مقدماتی به عراق مهاجرت کرد و در کنار حرم شریف امیرمؤمنان، علی (ع) علاوه بر تحصیلات فقهی، توفیق درک محضر یکی از بزرگ ترین معلمان اخلاق، یعنی آخوند ملا حسینقلی همدانی را به دست آورد . رساله لقاءالله وی، بارقه ای از شعله های آتشین آن محفل عرشی است . وی می گوید: مرا در ایام تحصیلم در نجف اشرف، «شیخی » بود که در تربیت، مرجع طلاب متقی زمان خود بود و آن چه را از اعمال بدنی که مؤثر به حال سالک الی الله است، تجربه کرده بود . او در این باره، سه امر را بیان کرد: 1 . آن که در هر روز و شبی یک سجده طولانی کند و در آن بسیار بگوید: «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین » (1) و در آن قصد کند که روح من در زندان طبیعت، اسیر و مقید به این قیود است و پروردگار من پاک تر از این است که به من ستم کند و من هستم که به خود ستم کرده ام و آن را دراین مهلکه ها انداخته ام و او یاران خودرا به این سجده توصیه می کرد و هر کس به آن عمل می کرد، تاثیر آن را در حالات خود می فهمید و هرچه طول سجود فردی بیشتر بود، تاثیر بیشتری نیز نصیب ساجد می شد . 2 . انگشتری عقیق یا فیروزه به دست کردن; زیرا در حدیث آمده است که خداوند تعالی می فرماید: «من از بنده ای که دست به دعا بردارد و در دستش انگشتری فیروزه باشد، شرم دارم که دست او را رد کنم و محروم دارم » . 3 . صدقه دادن قبل از دعا است; چنان که روایت شده است که «استنزلوا الرزق بالصدقه; یعنی روزی را به وسیله صدقه به سوی خود فرود آرید» . مقاله را با این کلام علامه حسن زاده آملی پی می گیریم: چنین شنیدم که میرزا مکرر در قنوت نوافل این شعر را می خواند: زان پیشتر که عالم فانی شود خراب مارا زجام باده گلگون خراب کن ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
11نکته اخلاقی از منظر امام خامنه ای (مدظله العالی) ۱-گام اول اولین و مهم ترین قدم خودسازى این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود با نظر انتقادى نگاه کند؛ عیوب خود را با روشنى و دقت ببیند و سعى در برطرف کردن آنها داشته باشد. این از عهده ى خود ما برمى آید و این تکلیفى بر دوش ماست. خطبه های نماز عید سعید فطر 1380/9/25 ۲- بین خود و خدا یکى از ویژگى ها که بسیار مهم است تا براى خودسازى به آن توجه کنیم و شاید جنبه ى تقدمى هم داشته باشد، «اخلاص» است. اخلاص عبارت است از کار را خالص انجام دادن و این که کارى را مغشوش انجام ندهیم [...] خالص بودن عبادت و خالص بودن عمل، این است که براى خدا باشد. در بین مردم، متأسفانه خیلى رایج است که کارهاى خوب خودشان را بر زبان بیاورند و بگویند. کأنه توجه ندارند که نباید کار نیک را به زبان آورد و گفت که ما مى خواهیم این کار را بکنیم یا ما این کارها را مى کنیم. البته برخى جاها استثناست. در جاهایى، بعضى از کارها باید در علن انجام گیرد. در روایات در باب صدقه آمده است که «صدقهى سِر» این ثواب را دارد ّ و «صدقهى علانیه» این ثواب را. یا مثلاً عبادات گروهى، جلوى چشم مردم انجام مى گیرد و باید انجام گیرد و این از شعایر الهى است، اما بسیارى از عبادات یا اغلب عبادات، آن روابطى که بین خود انسان و خداست -ذکر، توجه، دعا، نافله، شب زنده دارى، سحرخیزى، احسان و کارهاى نیک- باید بین خود انسان و خدا بماند. روز اول ماه مبارک رمضان 1371/12/04 ۳- طبیب خود باشیم طبیب خودتان باشید. بهترین کسى که مى تواندبیمارى ما را تشخیص دهد، خودمان هستیم. بیاورید روى کاغذ. بنویسید «حسد». بنویسید «بخل». بنویسید «بدخواهى براى دیگران؛ وقتى کسى به خیرى مى رسد، ما ناراحت مى شویم.» بنویسید «تنبلى در کار». بنویسید «روح بدبینى به نیکان و صالحان». بنویسید «بى اعتنایى به وظایف». بنویسید «علاقه به خود؛ شدیدا ً به خودمان علاقه داریم». ماه رمضان فرصتى است که یکى یکى این بیمارى ها را تا آنجایى که بشود، برطرف کنیم. روز اول ماه مبارک رمضان 1371/12/04 ۴- پولادین خواهید شد اگر… در درجه ى اول، جوان دانشجو و دانش آموز باید خودسازى کند. خودتان را با تربیت دینى بسازید. امور تربیتى خوب است. معلم تربیتى خوب است. گوینده ى تربیتى خوب است، اما آن کسى که از درون خود، موعظه کننده و تربیت کننده اى نداشته باشد، -واعظ مِن نَفْسِهِ- این تربیت ها به ٌْ کارش نمى آید. خودتان را بسازید، با نفس مبارزه کنید، اجراى حکم الهى را در محدوده ى شخص خودتان بزرگ بشمارید و به نماز، به توجه به خدا، به دعا و به توکل اهمیت بدهید. این شما را پولادین خواهد کرد. دیدار با گروهی از دانشجویان و دانش آموزان 1370/08/15 ۵ - خاک ریزهاتان را محکم کنید مراقب باشید. مواظب باشید و خاک ریزهایتان را محکم کنید تا دشمن نتواند در سنگرهاى شما نفوذ کند. با این روحیه ى ایمانى و استوار است که مى توانید شاخ استعمار را بشکنید و اسلحه را از دستش بگیرید تا ملتتان بتواند نفسى بکشد، تا بتوانید کشور را بسازید، تا بتوانید سطح زندگى را بالا ببرید، تا بتوانید مشکلات و گره هایى را کهمیراث سالهای دوران استعمار و سلطه ی اجانب است، از بین ببرید. در اجتماع مردم مشهد و زائران امام رضا(ع) در روز عید فطر1371/01/15 6- یک ساعت برای خودتان دعا کنید. نافله بخوانید. توجه پیدا کنید. متذکر باشید. در شبانه روز یک ساعت را برای خودتان و خدای خودتان قرار بدهید. از کارها و اشتغالات گوناگون خودتان را بیرون بکشید. با خدا و با اولیای خدا و با ولى عصر عجل الله تعالى فرجه و ارواحنافداه، مأنوس بشوید. با قرآن مأنوس باشید و در آن تدبر بکنید. دیدار با مسؤولان و کارگزاران نظام 1370/5/23 7- مسجد پایگاه با امام جماعت مسجد، با عبادتکنندگان مسجد و با مؤمنینى که در مسجدند، برادرانه صمیمى باشید و آن را حفظ و بیشتر کنید. اول وقت، نماز را به جماعت، پشتسر پیشنماز هر مسجدی که در آن هستید، بخوانید. در مراسم دینى مسجد و تبلیغات آن شرکت کنید. در مراسم دعا و قرآن و مراسم مذهبى شرکت کنید. [...] برای مسجد، جاذبه درست کنید. دیدار فرماندهان بسیج سراسر کشور 1371/8/27 8- مثل آینه
من بارها گفته ام، باز هم مى گویم؛ ما تلاوت برجسته ی قرآن را در این کشور دنبال مى کنیم، برای این که اُنس با قرآن و تلاوت قرآن در بین مردم عمومیت پیدا کند. عزیزان من! باید با قرآن اُنس پیدا کنید. زبان ما، زبان قرآن نیست. مى توانیم به ترجمه ی قرآن مراجعه کنیم، اما عمق یابى مضامین قرآنى فقط با مراجعه ی به ترجمه نمى شود؛ کما این که با خواندن متن قرآن هم برای کسانى که مى فهمند، همیشه به دست نمى آید. با تدبّر به دست مى آید. با عمق یابى به دست مى آید. با قرآن باید مثل آینه مواجه شد؛ پاکیزه، براق و بى زنگار، تا قرآن در دل ما منعکس شود. قرآن باید در جان ما انعکاس پیدا کند. دیدار قاریان قرآن کریم 1384/7/14 9- پایان جوشش انقلابی وقتى نماز جماعت مى خوانید، نماز شما باید همراه با توجه به پروردگار و خشوع در مقابل او باشد. وقتى اعتکاف مى کنید، وقتى روزه مى گیرید، وقتى اجتماعات مذهبى تشکیل مى دهید، باید همراه با توجه به خدای متعال و همراه با اخلاص باشد. کلید موفقیت اینهاست. اگر این نباشد، همان چیزی بر سر انسان خواهد آمد که دیدید بر سر عده ای آمد. عده ای در اول انقلاب خیلى تند و داغ و پُرشور بودند، اما متأسفانه فکر دینى آنها عمق نداشت؛ با اولین باد سردی که از طرف تبلیغات دشمنان آمد، برگ و بار انقالبیشانریخت و جوشش انقالبیشان تمام شد. بعضى ها صدوهشتاد درجه این طرف غلتیدند. [...] این به خاطر نداشتن عمق است. به این دلیل است که ِ ریشه ی اعتقادی و فکری وجود ندارد. دیدار دانشجویان و استادان دانشگاه های استان کرمان 1384/2/19 10- هنوز فاصله داریم قرآن کتاب نور، کتاب معرفت، کتاب نجات، کتاب سلامت، کتاب رشد و تعالى و کتاب قرب به خداست. ما این خصوصیات را چه وقت از قرآن به دست مى آوریم برادران عزیز؟ همین که قرآن را در جیبمان بگذاریم، کافى است؟ اینکه در هنگام سفر، از زیر قرآن رد شویم، کافى است؟ اینکه ما در جلسه ی تلاوت قرآن شرکت کنیم، کافى است؟ اینکه حتى قرآن را با صدای خوش تلاوت کنیم یا تلاوت خوش را بشنویم و از آن ّ لذت ببریم، کافى است؟ نه؛ چیز دیگری لازم دارد. آن چیست؟ آن تدبّر در قرآن است. باید در ِ قرآن تدبّر کرد. خود قرآن در موارد متعدد از ما مى خواهد که تدبّر کنیم. عزیزان من! اگر ما یاد گرفتیم که با قرآن به صورت تدبّر اُنس پیدا کنیم، همه ی خصوصیاتى که گفتیم، حاصل خواهد شد. ما هنوز خیلى فاصله داریم، پس باید پیش برویم. مراسم اختتامیه ی مسابقات قرائت قرآن 1373/10/14 11- بازگشت به خدا لازم نیست که اگر انسان مى خواهد احساس گناه کند، حتماً بایستى سال های متمادی غرق در گناه شده باشد. نخیر؛ یک گناه هم یک گناه است. نباید گناه را کوچک دانست. در روایات باب «استحقار ّ الذنوب» داریم که حقیر شمردن گناهان را مذمت ّ کرده اند. علت اینکه خدای متعال مى فرماید «مى آمرزیم»، این است که بازگشت به خدا، خیلى مهم است؛ نه اینکه گناه، کم و کوچک است. گناه، عمل بسیار خطرناکى است، منتها بازگشت و توجه ّ به خدا و ذکر او، اینقدر اهمیت دارد که اگر کسى این را صادقانه و درست و حقیقى انجام دهد، آن وقت آن بیماری صعب العالج از بین مى رود. خطبه های نماز جمعه ی تهران 1375/10/28 منبع : نشریه شجره طیبه صالحین/سال اول/پیش شماره اول/تیرماه 1391 ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
خبر وفات شیخ (کرامت حضرت آیت الله العظمی بهاالدینی) روزی که مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مرتضی حائری(رضوان الله علیه) در تهران از دنیا می روند،قبل از ظهر(قبل از خبر وفات حضرت آیت الله العظمی حائری)،افرادی خدمت پیر روشن ضمیر حضرت آیت الله العظمی بهاالدینی(نورالله قبره) در قم بودند. آن افراد گفتند که:یک مرتبه ایشان فرمودند: آقای شیخ را هم که دارند می برند!! آنها که دور آقا بودند ،متحیر می شوند که آقا چه می فرماید؟شیخ کیست؟ وقتی خبر وفات حاج شیخ مرتضی حائری(ره)می رسد،می بینند همان وقت شیخ مرتضی حائری(ره)در تهران از دنیا می رود. منبع:کرامات و حکایات عاشقان خدا ص 185 جلد1 ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
نماز اول وقت (شیخ حسنعلی نخودکی) جوانی نزد شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی آمد و گفت سه قفل در زندگی ام وجود دارد و سه کلید از شما می خواهم. - قفل اول اینست که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم. - قفل دوم اینکه دوست دارم کارم برکت داشته باشد. - قفل سوم اینکه دوست دارم عاقبت بخیر شوم. شیخ نخودکی فرمود: برای قفل اول، نمازت را اول وقت بخوان. برای قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان. و برای قفل سوم نمازت را اول وقت بخوان. جوان عرض کرد: سه قفل با یک کلید؟؟! شیخ نخودکی فرمود : نماز اول وقت شاه کلید است. ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
جلوه های پارسایی شیخ جعفر مجتهدی و امتحانی وحشتناک یکی از مسائل شگفت انگیز و مهم دوران نوجوانی شیخ جعفر مجتهدی که اهمیت آن از تمام واقعیت های دوران نوجوانی و جوانی وی افزون است، آزمایش هولناکی بود که مانند رجبعلی خیاط برایش پیش آمد. جریان از این قرار بود که تعدادی از دختران جوان برای به دام انداختن جوان زیبا روی و با وقار و مودب تبریز ، با استفاده از پیر زنی غافل نقشه ای طرح ریزی کردند .شرح ماجرا را از زبان خود شیخ جعفر بشنوید: « یک روز که از مدرسه بر می گشتم ، در راه پیر زنی را دیدم که مقداری اسباب و اثاثیه در دست داشت. وقتی به او نزدیک شدم،از من خواست تا اسباب را تا منزل او ببرم... او مقداری اسباب و اثاثیه را به دست من داد و خود در جلو به راه افتاد، تا به منزلی رسیدیم. در را باز کرده و داخل شد و من نیز بی هیچ انگیزه ای داخل شدم. ناگهان در بسته شد و من ناگاه و ناخواسته با چند دختر جوان و زیبا ، روبرو شدم.آن دختران خواسته نامشروعی داشتند. برای همین به تهدید متوسل شدند و گفتند: .... ما از تو خواسته هایی داریم که اگر انجام ندهی ،با رسوایی مواجه خواهی شد.» یک گرفتاری تمام عیار و خطرناک ، فرزند یوسف میرزا را در کام خود فرو برده و عصمت و پاکی او را بی رحمانه نشانه رفته بود. ایشان می گوید:« یک لحظه تامل کرده و نگاهی به اطراف انداختم. ناگهان چشمم به پله هایی افتاد که به پشت بام منتهی می شد. خود را از راه پله ها به پشت بام رساندم. آن ها هم به دنبال من به پشت بام آمدند. با این که ساختمان سه طبقه عظیمی بود و دیوارهای بلندی داشت، با گفتن یک « یا علی» بی درنگ خود را از پشت بام به باغی که کنار آن خانه بود ، پرتاب کردم.» همین که در حال سقوط بودم ، دو دست در زیر کف پاهایم قرار گرفت و مرا به آرامی پایین آورد. ایشان می فرمودند: « از آن موقع تا حالا پاهایم را روی زمین نگذاشته ام و هنوز روی آن دست ها راه می روم.» ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
مگر مرد هم نامحرم می شود؟( علامه حسن زاده آملی) عده ای از جوانان (مرد) خدمت حضرت علامه حسن زاده آملی(حفظه الله) رسیدند و از حضرتش خواستند که آن ها را نصیحتی بفرمایند. علامه فرمودند: سعی کنید با نامحرم رابطه نداشته باشید چه زن باشد چه مرد!! گفتند: آقا مگر مرد هم نامحرم می شود؟ علامه فرمودند: هر کس با خدا ارتباط ندارد نامحرم است. ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
نکته های عرفانی(اخلاقی و معنوی) از آیت الله عبدالکریم کشمیری قرائت سوره « إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُّبِينًا » برای رفع حجابها ، بسیار خوب است. ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
✍آیت الله میلانی میفرمودند: هر روز بنشینید یک مقدار با امام زمان درد و دل کنید. خوب نیست شیعه‌ روزش شب شود و شب‌اش روز شود و اصلاً به یاد او نباشد. ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan
✍ آیت‌الله بهجت (ره) : هر عمل خیری، حدی از آن مطلوب است که اگر از آن حد گذشت، ضدش حاصل می‌شود؛ یعنی اگر انسان، پایین‌تر از حد مطلوب انجام داد، قاصر و یا مقصر است و اگر بالاتر از حدّ مطلوب بود، به صعوبت مبتلا می‌شود، تا اینکه به‌حدی می‌رسد که غیر ممکن و غیر مقدور بشر می‌گردد. … به‌جز «ذکرالله»؛ چنان‌که در روایت دارد که حدی برای آن نیست. در روایت منقول از امام صادق علیه‌السلام آمده است: «مَا مِنْ شَيْءٍ إِلَّا وَ لَهُ حَدٌّ يَنْتَهِي إِلَيْهِ إِلَّا الذِّکرَ فَلَيْسَ لَهُ حَدٌّ يَنْتَهِي إِلَيْه؛ هر چیز حدی دارد که در آنجا تمام می‌شود، به‌جز یاد خدا که حد مشخصی برای آن وجود ندارد». 📚در محضر بهجت، ج۱، ص۷ ------------------ در محضر عارفان @aflaakyaan