🔻 "مردم، تاوان توهم چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که معلوم شد، سیاست بینالملل هم نمیدانند"
رحیمپور ازغدی:
👈 نسبت سازش را اولینبار معاویه به امام حسن(ع) بست؛ تعجبی نیست اگر غرب باوران در وقت پاسخگویی، دین و دنیای مردم را قربانی کنند؛ هرکه به نام، روحانی است، لزوما به صفت، روحانی نیست.
👈 با وعده سراب، اقتصاد کشور را به اینجا رساندند.
👈 معیشت مردم را برجامی کردند، حالا نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است؛ در سالهای حاکمیت این ورژن از روحانیت، درجه اعتماد به لباس روحانیت به طرز بی سابقهای تنزل یافت.
👈 مردم، تاوان توهم چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمیدانند، بلکه معلوم شد، سیاست بینالملل هم نمیدانند.
👈 در پایان این ۸ سال، با تخیلات و دروغهایشان تنها ماندهاند.
👈 اقتصاد برجامی و دیپلماسی ترس، درکنار دزدیهای بیسابقهای که این سالها از بیتالمال شد، ضربات سنگینی به دین ودنیای مردم زد.
👈 شانس مردم ما را ببین که آن یکی هم، میخواهد با آنجلیناجولی، خودشان دونفری مشکلات جهان را حل کنند.
🇮🇷@afsaranehbasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ حجت الاسلام حامد کاشانی به شبهه افکنیهای اخیر روحانی درباره صلح و سازش
🔻نه امیرالمومنین (ع) امام حکمیت بود و نه امام حسن (ع) امام سازش
🇮🇷@afsaranehbasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸رهبر معظم انقلاب: امروز دشمن قادر نیست حادثهای مثل صلح امام حسن را تحمیل کند؛ اگر خیلی فشار بیاورد، حادثه کربلا اتفاق خواهد افتاد.
☀️ســــید خراســانــی
🇮🇷@afsaranehbasir
🔴جشن ظریف و روحانی برای پایان تحریم داوطلبانه!
تحریم در سایه تحریف....
🇮🇷@afsaranehbasir
⭕️ شما یادتون نمیاد!
روزایی بود که ما سیم خاردار وارد میکردیم.
از فردا اما سامانه پدافند هوایی،پهباد و موشک صادر میکنیم!
#اقتدار_تسلیحاتی
#ایران_من
🇮🇷@afsaranehbasir
طبق اسناد اسنودن، چهارده میلیارد بسته اطّلاعاتی در یک ماه شامل همه مکالمات، ایمیل ها و اطّلاعات دیگر از ایرانیان سرقت
شده است. اسناد اسنودن نشان می داد شرکت های مخابراتی »ورایزن بیزنس«، »واد فون کیبلز« و »بی تی« جزو شرکت هایی
هستند که دسترسی نامحدود به اطّلاعات را در اختیار برنامه جاسوسی جی. سی. اچ. کیو انگلیس قرار داده اند. گفته می شود وزارت
ارتباطات، کابل های فیبر نوری زیردریایی ایران را از این شرکت ها خریداری کرده
#مطالبه_شبکه_ملی_اطلاعات
#فضای_مجازی
#سواد_رسانه
🇮🇷@afsaranehbasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ببینید اگر خوش بین باشیم دولت چقدر ساده لوح است.
🇮🇷@afsaranehbasir
✅یادداشت/
💢واکنش بازار ارز به خبرهای خوش
🔻افزایش قیمت ارز در هفتههای اخیر موجب شد تا دلار رکوردهای بالایی را به ثبت برساند و در کانالهای 31 و 32 هزارتومانی برای مدتی هرچند کوتاه، باقی ماند. افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت در بازارهای موازی نیز شد و رکوردهایی بالایی در بازار طلا و سکه و خودرو و ... به ثبت رسید.
🔹نکات راهبردی: از همان ابتدا که استارت افزایش قیمت ارز در بازار اتفاق افتاد، فعالان اقتصادی تأکید داشتند که این افزایش قیمتها ریشه اقتصادی ندارد و هیجانات و جو منفی در بازار مدار قیمتها را صعودی کرده است. مضاف بر فضای هیجانی در بازار، اعلام خبرهای مربوط به تحریم 18 بانک ایرانی و گسترش فضای سوداگری باعث شد تا بازار ارز بار دیگر روزهای پرنوسانی را به خود ببیند؛ با ورود بانک مرکزی و اعلام خبرهای مثبت، ورق در بازار ارز برگشت و مدار قیمتی نزولی شد. برخی از اقدامات در این بخش عبارتاند از:
🔸 1- عرضه روزانه 50 میلیون دلار در بازار متشکل ارزی و افزایش سقف خرید ارز توسط صرافیها عامل مهمی بر کنترل و کاهش ارز تحلیل میشود. آنطور که بانک مرکزی اعلام کرده، افزایش عرضه در بازار موجب شده تا تقاضایی نیز برای ارز وجود نداشته باشد؛ بهعنوان نمونه در روز دوشنبه همین هفته 75 میلیون دلار توسط بازارساز در بازار متشکل ارزی عرضه شد، اما کمتر از یکمیلیون دلار خریدار وجود داشت. علاوه بر بازار متشکل ارزی، عرضه ارز در نیما نیز افزایش محسوسی داشته است.
🔹 2- صادرکنندگان هم در روزهای اخیر حدود 150 میلیون دلار به سامانه نیما تزریق ارز داشتهاند.
🔸3- خبرهای مربوط به آزادسازی داراییهای ایران در عراق و کره جنوبی نیز عامل بعدی تأثیرگذار بر شیب نزولی قیمت ارز بود. آزادسازی 5.5 میلیارد دلاری منابع ایران در عراق خبر مهمی است که بعد از سفر اخیر رئیسکل بانک مرکزی به عراق اعلام شد.
🔹 4- برداشته شدن تحریمهای تسلیحاتی از هفته جاری نیز از دیگر سیگنالهای مثبتی بود که بازار ارز را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد تا خریدهای هیجانی فروکش کند.
🔺نکته تحلیلی: بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که نرخ فعلی ارز واقعی نبوده و تنها هیجانات کاذب و فعالیت مخرب سودجویان سبب افزایش شده است. در چنین فضای ملتهب بعد از فروکش کردن نرخ ارز، بانک مرکزی با تصمیم جدی و با دقت و مراقبت، عرضه و تقاضا را مدیریت نماید تا مجدداً سوداگران در این عرصه یکهتازی نکنند.
🌀 نویسنده: علی قاسمی
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#اقتصاد
#معیشت
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
فیلسوف آمریکایی: ترور سردار سلیمانی نشان افراطیگری در آمریکاست
🔹چامسکی: ترور سلیمانی مانند این است که ایران تصمیم میگرفت پامپئو و یکی از فرماندهان همراهش را در فرودگاه مکزیکوسیتی به قتل برساند.
🔹ما چنین کاری را بسیار جدی تلقی میکردیم ولی در آمریکا مورد تحسین قرار گرفت و نشان داد که تفکرات داخلی تا چه حد افراطی هستند و آمریکا کشور یاغی است.
🔹هر حادثهای در خلیج فارس میتواند واکنش ایران را در پی داشته باشد که در مقابل میتواند به بمباران ایران از سوی آمریکا منجر شود. ایران هم ذخایر بزرگ انرژی جهان را از بین خواهد برد و حزبالله، اسرائیل را بمباران میکند.
🇮🇷@afsaranehbasir
🚨جهانگیری: وقت انتقام از دولت نیست
🔹در شرایطی که همه قبول دارند مشکلات جدی است، عدهای تصور میکنند که زمان فشارآوردن به دولت است.
🔹هیچکس در تاریخ با چنین اقداماتی عاقبت بخیر نشده است.
🇮🇷@afsaranehbasir
چطوریه که ۷ سال و چندماهه این دولت هرررر فشاری رو بر ملت آورد و اکنون نیز پا روی گلوی ملت گذاشته ولی هنوز قبول نداره مشکلات برای مردم جدی است؟؟؟🤨🤨😒😒
پ ن: بیشتر قابل توجه رئیس دولت و معاون اولش👈 هیچکس در تاریخ با چنین اقداماتی عاقبت بخیر نشده است.😎😏
🚨افزایش سرایتپذیری کرونا
مصطفوی عضو کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا:
🔹در مورد اکثر بیماریهای عفونی که حتی واکسن موثری برای آنها وجود دارد هم معمولا بومی شدن بیماری حداقل در مناطقی از دنیا وجود دارد.
🔹اینکه آلودگی هوا بتواند باعث افزایش تلفات ناشی از کرونا شود هنوز به طور قطعی اثبات نشده است.
🔹اما بر اساس شواهد موجود، آلودگی هوا باعث آسیب به قلب و ریهها شده و از این طریق میتواند باعث شود فردی که به کرونا مبتلا میشود نوع شدیدتر بیماری را تجربه کند.
🔹بر اساس گزارش های منتشر شده، در ایران هم مانند سایر نقاط دنیا، شواهدی دال بر این که جهشهای صورت گرفته در ویروس، بیماری زایی ویروس را بیشتر کرده در دست نیست. اما به نظر میرسد این جهشها به سمت افزایش سرایت پذیری بیماری بوده است.
🇮🇷@afsaranehbasir
﴿ در باغ شهادت را نبندید
به ما بیچارگان زان سو نخندید
رفیقانم دعا کردند و رفتند
مرا زخمی رها کردند و رفتند
رها کردند در زندان بمانم
دعا کردند سرگردان بمانم
شهادت نردبان آسمان بود
شهادت آسمان را نردبان بود ...🕊﴾
#شهید_محمد_محمدی🌹
#یاد_شهدا_با_صلوات
🇮🇷@afsaranehbasir
کنایه نماینده رهبری در دانشگاهها به روحانی
🔹حجتالاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها:
🔻 گلایهمان از کسانی است که امروز اعداد و ارقام ترسناک ابتلا و فوت را می بینند اما به گونه ای رفتار می کنند که گویا قصد انجام حداقل کارهای ممکن را هم ندارند.
🔻آقایان! این روزها آنچه می شکند فقط رکوردها نیستند، این اعداد بزرگ شمارشگر ستون خیمه خانواده هایی است که در داغ عزیزانشان می شکند و سوال و گلایه این است که چرا اقدام جدی و موثری از موضع حاکمیتی و دولتی از سوی شما انجام نمی گیرد؟
🇮🇷@afsaranehbasir
🚨جلسه سران قوا دو ماه است توسط روحانی تعطیل شده!
🔹جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به دلیل غیبت روحانی نزدیک دو ماه است که برگزار نمیشود.
🔹آخرین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی مربوط به مخالفت روسای قوای مجلس و قضایی با تشکیل بورس نفت بود که از آن روز تاکنون این جلسات تعطیل شده است.
🇮🇷@afsaranehbasir
حرف روحانی به مردم ایران☝️☝️
ارسال بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد❌
🇮🇷@afsaranehbasir
📌 *متن شبهه*👇 #1989
هفت سوال ساده ی علی دشتی که آخوند و آخوندیسم را از بین می برد.
سوال 1️⃣
مي دانيم كه در اروپا و ساير كشورهاي توسعه يافته اگر كسي با دختري ازدواج كند كه سن اين دختر حتي يك روز كمتر از ١٨ سال باشد ان فرد جنايتكار و مجرم شناخته مي شود با اين استدلال كه اين فرد هنوز به بلوغ عقلي براي تصميم گيري نرسيده و كار شما مصداق فريب و اغفال كودكان است ولي در ايين اسلام پيامبر اسلام با دختر بچه ٧ الي ٨ ساله ازدواج مي كند ( ازدواج با عايشه به نقل از همه منابع موثق تاريخ اسلام) و حتي خميني در كتاب تحريرالوسيله ازدواج با طفل شيرخواره را با اذن پدر جايز مي داند و دفع شهوت را بوسيله ران هاي نوزاد مجاز مي داند، و از همه بدتر الله نيز در قران وعده دختر بچه مي دهد (معني كواعب اترابا را سرچ كنيد ) حال با اين توضيحات وجدانا و شرافتا كدام رفتار درست وانساني وكدام يك پليد و شيطاني است رفتار اروپا يا شيوه اسلامي، و آيا اروپائيان نمي فهمند و نمي توانند از كودكان كامجويي كنند ؟ ايا بهتر است كمي به اين مساله و هدفش مشكوك شويم يا نه خيالمان راحت باشد چون شما علما حواستان هست ؟
خلاصه شده.
📌 *پاسخ به شبهه*👇
https://chat.whatsapp.com/EZJk2ij7wjQ2mJtTRsMjDc
برای تفکر آزادانه درباره این پرسش و پاسخ ما، لازم است با رویکری منطقی به مسئله نگاه کنیم و حرفهای احساسی القاء شده در متن برحذر باشیم.
سن قانونی ازدواج برای دختران در هر کشوری بنابر تصمیم قانونگذاران آن کشور متفاوت است. از 13 سال تا 21 سال، حداقل سن مجاز ازدواج است که در قوانین کشورها برای ازدواج دختران تعیین شده است.
https://b2n.ir/793991
نویسنده پرسش، ادعا می کند که استدلال تعیین سن 18 سال، این است که ازدواج دختر در سن کمتر از 18 سال ممنوع است چون اين فرد هنوز به بلوغ عقلي براي تصميم گيري نرسيده و به ازدواج درآوردن او مصداق فريب و اغفال كودكان است.
مسلّم است که فریب و اغفال کودکان و نیز به ازدواج درآوردن دختران در زمانی که به بلوغ عقلی برای تصمیم گیری نرسیده اند کاری غیر انسانی و غیر اخلاقی است. اما آیا کسی می تواند بگوید دقیقا در چه سنی همه دختران جهان به بلوغ عقلی می رسند و از کودکی خارج می شوند؟
طبق قانون 18 سال، می پرسیم آیا دختر در سن 17 سال و 11 ماه و 29 روز کودک است و بلوغ عقلی ندارد اما صبح فردای آن روز (یعنی روزی که 18 سال او تمام می شود) از کودکی خارج شده و به بلوغ عقلی می رسد؟
چه دلیلی بر اثبات این مطلب وجود دارد؟ آیا غیر از این است که عدد 18 یک عدد اعتباری است و با توجه به مصالح و مفاسدی توسط قانونگذاران وضع شده است؟
با توجه به اختلاف نظری که در قانون کشورهای مختلف درباره حداقل سن مجاز ازدواج وجود دارد، روشن است که این تعیین سن، مبنای علمی و طبیعی ندارد. بلکه قانونگذاران یک جامعه ای دیده اند که دخترانشان اکثرا در سن 18 سالگی به بلوغ عقلی می رسند، در جامعه ای دیگر دیده اند که اکثریت دختران از سن 15 سالگی بلوغ فکری دارند و میتوانند ازدواج موفقی داشته باشند. پس این اعداد، اعتباری هستند و بستگی به شرایط اجتماعی و فرهنگی جوامع دارند و نمی توان یک عدد خاص را برای همه جوامع تجویز کرد. شاید در یک جامعه ای با یک سطحی از فرهنگ و آموزش دختران زیادی باشند که در سن 25 سالگی هم بلوغ فکری نداشته باشند و چه بسا در جامعه ای دیگر دخترانی باشند که در سن 12 سالگی به بلوغ فکری رسیده اند.
مقصود ما از مطالب بالا این است که تعیین یک سن خاص برای ازدواج و تحمیل آن بر همه افراد جامعه، خالی از عیب و اشکال نیست.
اما دین مبین اسلام، راه حلی بهتر و عقلانی تر برای وقوع یک ازدواج موفق قرار داده است.
در اسلام ازدواج در هر سنی امکان پذیر است اما در برخی شرایط، محدودیت هایی برای دختر و پسر قرار داده می شود. دین اسلام به جای تعیین سن خاص، سه شرط بلوغ جسمی، بلوغ عقلی و رضایت طرفین را مجوّز عقد ازدواج و برقراری روابط زناشویی می داند.
اگر بلوغ جسمی در کار نباشد، برقراری رابطه جنسیِ کامل، ممنوع و حرام است و اگر رابطه ای برقرار شود و زن در این رابطه آسیبی ببیند، علاوه بر گناهکار بودن مرد، تا آخر عمر حق همبستری با او را ندارد، و همچنین دیة کامل و نفقة او تا آخر عمر بر عهده مرد است، هر چند او را طلاق داده باشد.(تحریر الوسیله امام خمینی ره، کتاب نکاح، مسئله 12.)
این فتوا، فتوای اختصاصی امام خمینی ره نیست بلکه همه فقهای شیعه در طول تاریخ چنین نظری داشته اند، برای نمونه:
شیخ مفید (متوفی 413 ه- ق) در این باره فرمود: "هرگاه مردی با دختری که کمتر از نه سال دارد نزدیکی کند و این کار او موجب "افضاء" (بروز مشکلاتی در اعضای جنسی) شود باید دیه کامل او را بپردازد و کلیه مخارج او را نیز تا آخر عمرش بر عهده بگیرد."( المفید، محمّد بن محمد بن النعمان العکبری المقنعة ، ص: 747) همچنین فقیه بزرگ شیعه، ابن إدریس حلی، (م
توفی598 ه ق) می فرماید: "کسی که با همسر خود که کمتر از نه سال دارد نزدیکی کند، همسرش بر او حرام ابدی خواهد شد" (ابن إدریس، محمد بن منصور بن أحمد، السرائر الحاوی لتحریر الفتاوى، ج2، ص: 530، )
اگر دختر به بلوغ عقلی نرسیده باشد، پدر یا جدّ پدری اش با رعایت خیر و صلاح فرزندشان، اجازه ازدواج فرزند را صادر می کنند. تاکید می کنیم که با رعایت خیر و صلاح فرزند. یعنی در فقدان بلوغ عقلی دختر، پدر یا جد پدری که دارای بلوغ فکری هستند و نسبت به دخترشان دلسوز و حساس تر هستند صلاح و مصلحت او را می سنجند.
ازدواج دختر نابالغ با شرایطی که ذکر شد در اسلام مجاز دانسته شده است اما این جواز به معنای واجب بودن یا تشویق به چنین کاری نیست بلکه این اجازه برای موارد و شرایط خاص صادر شده و در شرایط عادی، طبق عرف جامعه در سن و سال جوانی و به قصد تشکیل خانواده ازدواج صورت می گیرد.
گاهی شرایط به گونه است که لازم است بین دو نفر صیغه محرمیت برقرار شود(مثلا فرض کنید مردی مجبور است در خانه ی شخصی دیگر اقامت داشته باشد. او می توان با عقد کردن دختر خردسال خانواده برای مدتی کوتاه، با مادر آن دختر محرم شود و بدون تکلّف در آن خانه زندگی کند.). اگر یکی از طرفین یا هر دو به سن بلوغ جسمی نرسیده باشند، پدر یا جد پدری ایشان می توانند با ملاحظه خیر و صلاح فرزندشان او را به عقد دیگری در آورند. در چنین صورتی صرفاً محرمیّت تحقق می یابد و برقراری ارتباط جنسی تا زمان بلوغ ممنوع است. همچنین اگر ازدواج به صلاح فرد نباشد، اجازه پدر یا جد پدری نافذ نیست و عقد باطل است.
بر خلاف ادعای نویسنده پرسش، سن عایشه در هنگام ازدواج با حضرت محمد ص، بین 9 تا 15 سال بوده است نه 7 یا 8 سال! هر چند این اقدام پیامبر، سازگار با فرهنگ زمانه خویش بوده همانگونه که دختر پیامبر نیز در همین سن و سال کم ازدواج کرد و اینکه این ازدواج قطعا با رضایت پدر عایشه (یعنی ابوبکر) صورت گرفته است و اشکالی به این کار وارد نیست.
اما برخی از مورخان مانند ابن قتیبه دینوری نوشته اند: عایشه در سال 57 ، یا 58هجری و در هفتاد سالگی درگذشت(ابن قتیبه دینوری، المعارف، ص 134.)؛ پس در سال اوّل یا دوم بعثت متولد شده بود. تاریخ اجرای صیغه عقد را یک ماه پس از درگذشت حضرت خدیجه و بعد از عقد سوده بیان کرده اند(طبقات الکبری، ج 8،ص79.). حضرت خدیجه در رمضان سال دهم بعثت از دنیا رفت و در شوال همین سال عایشه به عقد پیامبر درآمد(همان، ص 58.). بنابراین عایشه در هنگام عقد حدوداً نه ساله بود؛
همچنین برخی از سیره نویسان همانند «ابن اسحاق» و «ابن هشام» که پیشگامان سیره نویسی هستند. می نویسند: عایشه بیستمین فردی بود که به پیامبر ایمان آورد. اینان می افزایند : پیش از عایشه خواهرش اسماء و پس از عایشه «خبّات بن اَرَّت» مسلمان شدند. (این امر در حدود سال چهارم بعثت و بعد از علنی شدن دعوت پیامبر رخ داد)، چنان که می افزایند: عایشه در این هنگام به سن تکلیف نرسیده و صغیره بود(سیره ابن هشام، ج1،ص234.).
صغیره بودن به چه معناست؟ قطعاً به این معنا نیست که دورة شیرخواری را طی می کرده، چرا که در این دوره معقول نیست گفته شود اسلام آورد؛ باید در این هنگام سن عایشه حدی باشد که بتوان این نسبت را به او داد.
سن حضرت علی (علیه السلام) را در هنگامی که اسلام آورد، ده تا سیزده سال گفته و یادآور شده اند حضرت در این هنگام صغیر بود، «رجل» نبود. حال دربارة عایشه هم می بایست طوری سخن گفت که معقول باشد؛ یعنی سنش به اندازه ای باشد که بتواند اسلام بیاورد تا بگویند بیستمین مسلمان است ، اگرچه کم تر از سن بلوغ باشد. اگر بلوغ دختران نه سال است، ایشان در هنگام پذیرش اسلام مثلاً هشت ساله باشد. در این صورت هنگامی که به عقد پیامبر درآمد، حدوداً پانزده ، یا شانزده ساله بود، نه شش ، یا هفت ساله.
اما درباره عبارت قرآنی و "کواعبَ اترابا" : این عبارت، توصیفی از وضعیت جسمانی همسران بهشتی است. تعبیری کنایه ای از جوانی و شادابی جسمی ایشان است. می گوید زنان بهشتی از لحاظ جسمی مانند دخترانی هستند که تازه علائم بلوغ (یعنی برجستگی و رشد سینه ها)در آنها آشکار شده است. و اشاره ای به سن و سال آن ها ندارد. زنان بهشتی کودک نیستند بلکه جسم آنها مانند دختران نورس و بلوغ یافته است. اما آیات و روایاتی وجود دارند که می گویند بهشتیان همگی جوان و هم سن و سال هستند و اینگونه نیست که در بهشتی مردی 50 ساله با دختری 10 ساله ازدواج کند بلکه سن همه اهل بهشت، سن سال جوانی است. به عنوان نمونه امام جواد (ع) فرمود: «لان اهل الجنه يكونون شباناً: اهل بهشت همه (مرد و زن) جوان محشور مي شوند. (احتجاج علي طبرسي، ناشر انتشارات اسوه، ج2، ص478.)
در قرآن کریم نیز آن جا که از همسران پاک بهشتى سخن به میان آمده، مىگوید: نزد بهشتیان همسرانى است که فقط چشم به شوهرانشان دوختهاند، همگى جوان و با شوهران خود هم سن و سال اند: "و
َ عِنْدَهُمْ قاصِراتُ الطَّرْفِ أَتْرابٌ".(سوره ص آیه 52.) "اتراب" به معناى "هم سن و سال"، یکی از توصیفات براى زنان بهشتى نسبت به همسرانشان است؛ چرا که توافق سنى جاذبه را میان دو همسر افزون مىکند، و یا توصیفى است براى خود آن زنان که همه آنها هم سن و سال و جوانند.( مکارم، ناصر، تفسیر نمونه، ج 19، ص 317، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ اول، 1374 ش؛ سیوطی، جلال الدین، الدر المنثور فی تفسیر المأثور، ج 5، ص 318، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، قم، 1404 ق.)
⚠️بانشر و کپی برداری کلیه مطالب کانال بدون درج کامل لینک پاسخ به شبهات مورد رضایت ما نیست
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در #فضای_مجازی 👇
https://chat.whatsapp.com/Ixippjqvc0vBAhjucb0aSS
کانال ایتا:👇🏻
🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
📱پیام رسان روبیکا ما👇
🆔https://rubika.ir/porseshgar
📱پیام رسان تلگرام 👇
🆔https://t.me/poorseshgar
ـاللهمـعجلـلولیکـالفرجـ