eitaa logo
اخبار جبهه مقاومت
4.6هزار دنبال‌کننده
26.5هزار عکس
20.8هزار ویدیو
105 فایل
کانال آخرین خبرهای جبهه مقاومت _تحولات منطقه اخبار_جبهه_مقاومت @afsaranemam 🎤رسانه باشیم آیدی ادمین ارشد کانال👇👇 و سفارش تبلیغات @f_aaha
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 تکمیلی/ 🔹اما قابلیت‌ها و امکانات این موشک در جنگ روسیه-اوکراین بیشتر مشاهده شد. یکی از توانایی‌های این موشک، دارا بودن غلاف‌های پرتاب چف برای گمراه‌سازی سامانه‌های پدافندی است. که پیشتر در این پست، به این قابلیت اشاره شده بود. 🔹از نحوه هدایت این موشک هم چیزی که تاکنون از جنگ و پیش از جنگ در منابع مختلف منتشر شده، به هدایت ماهواره‌ای، هدایت اینرسیایی و همچنین هدایت TERCOM و در فاز نهایی هدایت با استفاده از سنسورهای الکترواپتیک اشاره شده است؛ که در مجموع طبق ادعای روس‌ها دایره خطای این موشک در نهایت برد آن به ۱۰ متر می‌رسد. 🔹در تصویر شماره ۱، مجموعه بردهای دریافت سیگنال ماهواره‌ای موشک نمایش داده شده است. لازم به ذکر است از این مجموعه بر روی چندین نوع موشک دیگر نیز مشاهده شده است. 🔹و اما در تصاویر ۲، ۳ و ۴ مجموعه سنسور الکترواپتیک Otblesk-U که همراه سه عدد لنز روی موشک قرار دارد مشاهده می‌شود. این مجموعه وظیفه هدایت نهایی موشک را برعهده دارد. به این نوع هدایت، هدایت DSMAC گفته می‌شود که در آن تصاویر ماهواره‌ای یا هوایی منطقه مورد نظر، از قبل روی موشک بارگذاری می‌شود و این سنسورها با تطابق داده‌های دریافتی با داده‌های بارگذاری شده از قبل، موشک را به سمت هدف هدایت می‌کنند. ▪️در تصویر شماره ۵، دایره قرمز نشان دهنده محل قرارگیری مجموعه الکترواپتیک و دایره آبی رنگ به احتمال زیاد محل قرارگیری مجموعه هدایت TERCOM است. 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
📌 مهمات خوشه‌ای خا-۱۰۱ 🇷🇺 🔹️اگر به‌خاطر داشته باشید، پیش‌تر در این پست اشاره شده بود که روسیه یک‌سرجنگی جدید با ریزمهمات خوشه‌ای برای موشک‌های کروز دوربرد خا-۱۰۱ توسعه داده. حال اوکراینی‌ها تصاویری از ریزمهمات خوشه‌ای منتشر کرده‌اند که ادعا می‌شود از محل برخورد یک‌کروز خا-۱۰۱ در نزدیکی کیف پیدا شده‌اند. 🔹️گفته می‌شود تعداد ۶۰ عدد ریزمهمات عمل‌نکرده موشک خا-۱۰۱ در این مکان پیدا و خنثی شده است. هر دوطرف جنگ روسیه-اوکراین، به‌صورت گسترده از تسلیحات خوشه‌ای استفاده می‌کنند. پیش‌تر نیز اشاره شده‌بود که این تسلیحات پس از پایان جنگ‌ها، به کابوس مردم غیرنظامی تبدیل می‌شوند؛ زیرا همیشه تعدادی از ریزمهمات آن‌ها عمل‌نکرده باقی می‌ماند تا برای مثال چندین سال بعد، روزی یک‌کشاورز نگون‌بخت با آن‌ها برخورد می‌کند. 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
📌 تصویر موشک خا-۵۵۵ بارگذاری شده در دهلیز داخلی بمب‌افکن توپولوف Tu-160 🔹مشخصه بارز موشک خا-۵۵۵، مخازن سوخت تطبیقی در دوطرف آن است. این موشک که به‌نحوی از نوادگان خا-۵۵ محسوب می‌شود، به همراه خا-۱۰۱ از پراستفاده ترین کروزهای دوربرد روسیه در جنگ اوکراین بوده‌است و از سرجنگی حدودا ۴۰۰ کیلوگرمی بهره می‌برد. 🔹مکانیزم رهاسازی موشک بمب‌افکن Tu-160 می‌تواند شش تیر موشک خا-۵۵۵ را بارگیری نماید (مانند کروز خا-۱۰۱)؛ که Tu-160 با داشتن دو سری از این مکانیزم درون دهلیز داخلی، می‌تواند درمجموع ۱۲ تیر از این کروز را با خود حمل کند. 🔹در این جنگ، کروزهای هواپرتاب دوربرد دستان بلند روس‌ها بوده‌اند و به‌جرئت می‌توان گفت مهم‌ترین نقش را در ازبین‌بردن و کاهش توان صنعتی و پشتیبانی نظامی طرف مقابل داشته‌اند. 🔹درمجموع می‌توان بیان کرد با مشاهده و دنبال کردن روند جنگ‌های اخیر؛ و دیدن اثرات تسلیحاتی مانند همین خا-۵۵۵، خا-۱۰۱ و همچنین در طرف اوکراینی اسکالپ و استورم‌شدو، به‌نظر می‌رسد حرکت به‌سمت توسعه موشک‌های کروز هواپرتاب به‌ویژه با قابلیت پنهان‌کاری مناسب، برای نبردهای آینده امری اجتناب ناپذیر است. 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
📌به‌طور کلی کیت‌های هدایت ماهواره‌ای بال‌دار سری UMPK روی: ▪️بمب‌های ۲۵۰ کیلوگرمی: OFAB-250-270 FAB-250 M-54 ▪️بمب‌های ۵۰۰ کیلوگرمی: FAB-500 M-62 FAB-500 T ODAB-500 OF (ترموباریک) RBK-500 (خوشه‌ای) OFZAB-500 (آتش‌زا) ▪️بمب‌های ۱۵۰۰ کیلوگرمی: FAB-1500 M-54 ODAB-1500 (ترموباریک) ODAB-1500 OF (ترموباریک) ▪️بمب ۳۰۰۰ کیلوگرمی: FAB-3000 M-54 نصب شده است. این کیت‌ها نیز به‌ترتیب ▫️UMPK-250 ▫️UMPK-500 ▫️UMPK-1500 ▫️UMPK-3000 نام دارند و در ابعاد و اندازه و جزئیات با هم تفاوت‌هایی دارند. ▪️مرتبط ۲/۲ 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌کیت‌های UMPK چگونه برروی بمب‌های سقوط آزاد نصب می‌شوند؟ 🔹️در ویدئوی فوق ابتدا حمل و جابه‌جایی بمب‌های سقوط آزاد ۵۰۰ کیلوگرمی FAB-500 T و کیت‌های هدایت ماهواره‌ای بال‌دار UMPK-500 و در ادامه نیز بارگذاری بمب‌های OFAB-250-270 و کیت‌های UMPK-250 مشاهده می‌شوند. 🔹️پس‌از بارگذاری بمب برروی جنگنده تهاجمی فولبک، ابتدا بالک عقبی کیت برروی بمب نصب می‌شود که البته لزوما نصب این بالک‌ها پس‌از بارگذاری صورت نمی‌گیرد و می‌تواند قبل از بارگذاری بمب در زیر بال‌های جنگنده سوخو Su-34 فولبک نیز برروی بمب سقوط آزاد نصب شود. 🔹️در مرحله بعد اگر بمب سقوط آزاد از کلاس M-54 یا OFAB-250-270 باشد که پسای بالایی دارند، برای کاهش پسا و مقاومت هوای بمب و افزایش برد گلاید آن، یک‌بخش کپسولی شکل در جلوی بمب نصب می‌شود؛ البته این نکته لازم‌به‌ذکر است که در بمب‌های روسی که طراحی بهتری دارند نظیر سری بمب‌های M-62 و همین FAB-500 T که در اول ویدئو مشاهده می‌کنید، این بخش کپسولی شکل نصب نمی‌شود. فلذا این مرحله را برای کلاس بمب‌های ذکرشده حذف کنید. 🔹️در مرحله بعد و آخر نیز بخش اصلی کیت UMPK که همان بخش بال‌دار است و ماژول‌های هدایت بمب نیز در آن‌جا هستند، برروی بمب لود شده در زیر بال‌های جنگنده تهاجمی سوخو Su-34 فولبک نصب می‌شود. ۱/۲ 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
📌جزئیات بیشتر از موشک کروز خا-۱۰۱ با سرجنگی اضافه 🔹اگر بخاطر داشته باشید، روس‎ها در یکی دو ماه گذشته از یک نسخه جدید از موشک کروز هواپرتاب Kh-101 که طبق نیازهایشان با جنگ اوکراین بهسازی‎هایی روی آن صورت گرفته بود، استفاده کردند. 🔹این نسخه که طبق نیازهای روسیه برای جنگ اوکراین توسعه داده شده بود، دارای ۲ کلاهک که یکی از آن‎ها ۴۵۰ کیلوگرمی [همان کلاهک موشک خا-۱۰۱] و یک کلاهک اضافی ۳۵۰ کیلوگرمی بود که مجموع کلاهک این نسخه را به ۸۰۰ کیلوگرم می‎رساند. 🔹طبق بررسی‎های اوکراینی‎ها برروی لاشه‎های فیل‎شده و بدست آمده از موشک‎های کروز خا-۱۰۱، مشخص شده است که کلاهک دوم این موشک از ترکش‎های فولادی استفاده می‎کند که برای آسیب رساندن به اهداف حساس و نرم‎تر و نفرات و همچنین افزایش شعاع مرگ و آسیب ناشی از انفجار استفاده می‎شود. بیشتر در ادامه...👇👇👇 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
📌تکمیلی/ 🔹همانطور که مشخص است و قبلاً نیز گفته شد، نصب کلاهک دوم با کاهش مخزن سوخت و برد موشک ممکن شده است. از آنجایی که موشک کروز خا-۱۰۱ دارای برد حدود ۴۰۰۰-۴۵۰۰ کیلومتر اعلام شده است، حتی با کاهش مخزن سوخت آن، برد موشک تمام خاک اوکراین را پوشش می‎دهد. 🔹لازم به‎ذکر است که برد تقریبی نسخه جدید موشک کروز خا-۱۰۱ با ۲ کلاهک، توسط وزارت دفاع انگلیس بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر تخمین زده شده که این برد برای حمله به هر نقطه در خاک اوکراین بدون نیاز به ورود بمب افکن‎های استراتژیک روسیه به حریم هوایی اوکراین کافی است. 🔹همچنین با بررسی لاشه‎های موشک‎های کروز خا-۱۰۱ با ۲ کلاهک، این احتمال مطرح است که این موشک‎ها از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون وارد خط تولید شده‎اند؛ چرا که طبق دیتاهایی که از لاشه‎های نسخه جدید خا-۱۰۱ تاکنون بدست آمده، موشک‎ها تولید سال ۲۰۲۴ بوده‎اند. 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
📌 آنروا: به کمک‌رسانی برای غزه ادامه می‌دهیم. 🔹«سَم رُز» سخنگوی آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی بامداد سه‌شنبه گفت که علی‌رغم تمام چالش‌ها و موانعی که رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند، به کمک‌رسانی برای غزه ادامه می‌دهد. 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
📌عفو بین‌الملل: حملات به غزه باید بعنوان جنایت جنگی بررسی شود. سازمان عفو بین‌الملل با انتشار نتایج تحقیقات جدید گفت که قوانین بین‌المللی، حملاتی که بین نظامیان و غیرنظامیان تمایز قائل نمی‌شود، ممنوع می‌کند. 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
📌اعزام جورجیا به منطقه 🔹طبق دستور آقای آستین، وزیر دفاع آمریکا، زیردریایی اتمی یواس‌اس جورجیا (SSGN-729) از کلاس اوهایو نیز به منطقه اعزام شده و قرار است که در مناطق تحت پوشش سنتکام مستقر شود. 🔹زیردریایی جورجیا ۱۵۴ تیز موشک کروز تهاجمی BGM-109 تاماهاوک را حمل می‌کند. این زیردریایی که جزو ۴ زیردریایی کلاس اوهایو تغییر یافته برای شلیک تاماهاوک است، ۲۲ تیوب برای حمل موشک‌های کروز BGM-109 تاماهاوک دارد که در هر تیوب آن ۷ موشک تاماهاوک لود می‌شود و این زیردریایی به‌تنهایی می‌تواند این ۱۵۴ موشک را در زیر آب شلیک کند. 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
هدایت شده از اخبار خیلی فوری
❗️هر خبری، از هر کجا میخواید... ❗️علمی، سیاسی، نظامی، فرهنگی... ❗️در هر ساعت، هر دقیقه و هر ثانیه... ❗️از هر کانال، شبکه و هر سایت پلانی..... ❗️اینجا پر از خبرهای متفاوت است..... ❗️همه را در اخبار خیلی فوری ببینید👇 🌐 اخبار خیلی فوری @akhbarfoori313
هدایت شده از زندگی پس از مرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلمان را به چی خوش کردیم! 🎙 (ره) برای آگاهی از ناگفته های مرگ، قبر، برزخ و قیامت با ما باشید👇 🌐 زندگی پس از مرگ @marg313 👈 دریچه ای به سرای جاوید ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ انتشار این پست‌ ثواب‌ جاریه در پی دارد