eitaa logo
اخبار جبهه مقاومت
4.6هزار دنبال‌کننده
26.6هزار عکس
20.8هزار ویدیو
105 فایل
کانال آخرین خبرهای جبهه مقاومت _تحولات منطقه اخبار_جبهه_مقاومت @afsaranemam 🎤رسانه باشیم آیدی ادمین ارشد کانال👇👇 و سفارش تبلیغات @f_aaha
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓| سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📰 دکه روزنامه| سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌چین تنگه تایوان را آبراه ملی خود اعلام کرد. 🔹وزارت خارجه چین با بیان اینکه آب‌های تنگه تایوان متعلق به این کشور است، هرگونه اقدام تحریک‌آمیز به بهانه آزادی دریانوردی را محکوم کرد. 🔹تصمیم دولت آلمان برای عبور دادن شناور این کشور از تنگه تایوان بدون مجوز چین، با واکنش تند پکن همراه شد. 🔹سخنگوی وزارت خارجه چین: آب‌های تنگه تایوان، از هر دو ساحل به سمت وسط تنگه، در ابتدا آب‌های داخلی چین هستند. بعد از آن، دریای سرزمینی چین، بعد از آن، منطقه مجاور و سپس منطقه انحصاری اقتصادی چین است 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌جنگنده J-11B نیروی هوایی چین در حال لندینگ 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 برخورد نزدیک از نوع FPV 🔹️ویدئویی از برخورد یک‌ریزپرنده انتحاری به یک‌خودرو ون یوآز 3962 روسی حامل نفرات که به‌شکل معجزه آسایی برخورد به‌طوری نیست که نفوذ به‌داخل خودرو اتفاق بیافتد. گفته شده خودرو مذکور از سامانه‌های اخلال برخوردار بوده‌است. اخلال‌گرها حتی اگر نتوانند این تهدیدات را به‌طور کامل رفع کنند، حداقل باعث کاهش دید و از بین رفتن دقت کاربران اف‌پی‌وی‌ها می‌شوند که می‌تواند در چنین صحنه‌هایی تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌مصر به‌سمت جنگنده چینی می‌رود؟ 🔹️بنا بر گزارش‌های غیررسمی منتشر شده، مصر با چین توافق نامه‌ای برای خرید جنگنده J-10CE با هدف جایگزینی ناوگان قدیمی F-16 Fighting Falcons امضا کرده است. این تصمیم بر تلاش‌های مستمر قاهره برای تعمیق روابط استراتژیک و اقتصادی با پکن، پس از ورود این کشور به سازمان بریکس در اوایل سال جاری تاکید می‌کند. 🔹️این توافق پس از آن صورت می‌گیرد که قاهره پیشنهادات ایالات‌متحده و روسیه برای ارتقا یا جایگزینی ناوگان خود را رد کرد. بنا بر گزارش‌ها، مصر بسته آمریکایی را برای ارتقاء F-16 های خود به F-16V در نظر گرفت، اما در نهایت آن را رد کرد. علاوه‌بر آن، این کشور پیشنهادات روسیه برای جنگنده‌های MiG-29 را به دنبال تجربیات منفی کار با هواپیمای MiG-29M2 خریداری شده رد کرد. ادامه مطلب...👇👇 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏬ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌تکمیلی/ 🔹️پس از سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهور این کشور در سال 2013، ایالات‌متحده به‌طور موقت کمک‌های نظامی خود را متوقف کرد، که این امر ارتقاء F-16 های قدیمی مصر را به تاخیر انداخت، با کنترل ایالات‌متحده بر قطعات یدکی و محدودیت‌های عملیاتی شدید جنگنده‌های مصری(به‌علت اسرائیل)، این امر به‌طور قابل توجهی قدرت هوایی مصر را با مشکل مواجه می‌کند، علاوه‌بر این موارد جنگنده‌های رافال که توسط مصر در سال ۲۰۱۵ به فرانسه سفارش داده شده است(۲۴ فروند از ۳۱ فروند تحویل داده شده)، به موشک‌های هوا‌به‌هوای Meteor مجهز نیستند و توانایی های رزمی آن‌ها را در نبرد هوایی بسیار محدود می‌کند. 🔹️ حال باتوجه به محدودیت‌هایی که در تلاش‌های مصر برای نوسازی ناوگان F-16 و Rafale وجود دارد، مصر به دنبال گزینه‌های مستقل بیشتری برای نیروی هوایی خود است تا قدرت نیروی هوایی خود را حفظ کند، یکی از آن گزینه‌ها چین است که الزامات و محدودیت‌های سیاسی کمتری را برای برای محصولات دفاعی خود اعمال می‌کند. این امر مصر را به طرف خرید J-10C چینی سوق می‌دهد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏫ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌 هفت بزرگ 🔹️پوستر جالب آمریکایی که در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی منتشر شده بود؛ تصویر معرفی ۷ سلاح خطرناک شوروی از نظر آمریکایی‌‌ها است که برای آشنا کردن سربازان آمریکایی با تجهیزات شوروی در پایگاه‌های آموزشی ایالات متحده نصب می‌شد. 🔹️در تصویر، بالگرد میل Mi-24، توپ پدافندی ZSU-23/4 (شیلکا)، خودرو رزمی پیاده‌نظام بی‌ام‌پی-۱، تانک تی-۷۲، هویتزر خودکششی ۱۲۲ م‌م 2S1 گووزدیکا، سامانه پدافندی اوسا و هویتزر خودکششی ۱۵۲ م‌م 2S3 آکاتسیا قابل مشاهده‌اند. 🔹️نکته قابل ذکر این است که نسخه‌های ارتقاع یافته تمامی موارد فوق، در اختیار طرفین جنگ روسیه-اوکراین در این جنگ نزدیک به سه ساله بوده‌ و استفاده شده‌اند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌انقلابی در حوزه پدافندی و اطلاعات نبرد 🔹طی هفته اخیر، نیروی فضایی آمریکا اعلام کرده که قرار است تا اوایل دهه ۲۰۳۰ شبکه‌ای جدید از ماهواره‌های ره‌گیری هواگرد‌ها را در مدار زمین قرار دهد، این شبکه از ماهواره‌های نظارتی که AMTI نام دارند، با مجهز بودن به سنسورهای جدید طبق ادعای نیروی فضایی آمریکا توانایی ره‌گیری جنگنده‌ها و حتی پهپادهای دشمن را خواهند داشت و اطلاعات ره‌گیری از جمله مختصات، جهت و سرعت هدف را درکنار شناسایی نوع آن در اختیار نیروهای پدافندی در زمین، دریا و هوا قرار خواهند داد. 🔹نیروی فضایی آمریکاهمچنین برروی توسعه سیستم فضایی مشابه برای رهگیری ادوات و کاروان‌های نظامی برروی زمین کار می‌کند کهGMTI نام دارد، براساس زمان تخمین زده شده، هردو شبکه ماهواره‌ای رهگیری از دهه ۲۰۳۰ تحت اختیار ارتش آمریکا قرار خواهند گرفت. 🔹عمدتا امروزه شبکه‌های ماهواره‌‌ای مشابه برای شناسایی زودهنگام شلیک موشک‌های بالستیک استفاده می‌شوند تا قدرت‌های اتمی پیش از رسیدن موشک‌ها، پاسخ متقابل اتمی را بدهند وزمان کمی برای آمادگی جهت دفع حملات داشته باشند، حالا صحبت از ره‌گیری جنگنده و پهپاد آن‌هم با استفاده ازماهواره می‌تواند برای همیشه راه‌برد نبردهای مدرن راتغییر دهد. 🔹اما ناگفته نماند که مشخص نیست این ماهواره‌ها از ترکیب چه نوع سنسورهایی (اپتیکال،فروسرخ، راداری/سار) بهره می‌برند، اما درکل ایجاد چنین سامانه‌ای در کنار ادغام اطلاعات به‌دست آمده از رادارهای کشف و هشدار زودهنگام زمین‌پایه و آواکس‌ها، سطح جدیدی از توانایی را در اختیار نیروهای پدافندی قرار می‌دهد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam
📌 حرکت به‌سوی پایان؟ 🔹️همان‌طور که در گزارش مربوط به ارائه بسته جدید کمک‌های ایالات‌متحده به اوکراین بیان شده‌بود، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، در جلسه‌ای درپایگاه هوایی رامشتاین آلمان حضور داشته، اما گویا تنها بحث مطرح شده با زلنسکی در آلمان، ارسال بسته‌های کمکی جدید و تسریع در روند این کار نبوده‌است. 🔹️اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرده که تلاش‌های جدیدی برای برقراری صلح انجام خواهد گرفت و این‌بار وی در جلسه‌ای که با زلنسکی داشته، موافقت او با حضور روسیه در نشست صلح بعدی را گرفته‌است. وی گفته: به‌باور من، اکنون وقت آن رسیده که چگونگی رسیدن به‌صلح، از این وضعیت جنگی با سرعت بیش‌تری بررسی شود. ادامه مطلب...👇👇 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏬ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌 تکمیلی/ 🔹️در ماه ژوئن سال جاری میلادی، سوئیس میزبان یک‌نشست صلح بین‌المللی با موضوعیت اوکراین بود که نمایندگان ۹۲ کشور در آن حضور داشتند اما روسیه به این نشست دعوت نشده بود که درنتیجه آن را غیرموثر دانست. در این نشست زلنسکی گفته بود که صلح همین فردا امکان‌پذیر است، درصورتی که مسکو تمام نیروهایش را از اوکراین خارج کند. 🔹️حال به‌گزارش منابع غربی، در آلمان برنامه‌ای برای ارائه پیشنهاد عملی صلح درحال بررسی است که جدا شدن بخشی از خاک اوکراین و پیوستن آن به روسیه را نیز شامل می‌شود. به‌نظر می‌رسد به‌وجود آمدن چنین ایده‌هایی بی‌ربط به پیروزی اخیر گروه‌های سیاسی مخالف شولتس (و موافق روابط بهتر با روسیه) در انتخابات فدرال دو ایالت در آلمان نیست. در انتخابات امسال دو ایالت تورینگن و زاکسن در آلمان، احزاب راست افراطی برای اولین‌بار پس‌از جنگ جهانی دوم برگزیده شده‌اند. 🔹️اکنون اید دید آیا درصورت ارائه چنین برنامه‌ای اوکراینی‌ها آن را می‌پذیرند؟ آیا روسیه با وجود اشغال مناطقی از خاکش تن به مذاکره خواهد داد؟ و طرف‌های تحت فشار اروپایی و ناتویی چه برنامه‌ای برای راضی کردن هم‌زمان روسیه و اوکراین ارائه خواهند کرد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏫ حتی المقدور با لینک ارسال شود.