📰 کنایههای روزنامه اعتماد به رئیس جمهور: آقای روحانی ای کاش شما هم کَره را از صبحانهتان حذف می کردید!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
🗞 روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت: آقای روحانی كاش ميگفتيد كه به خاطر اين شرايط شما هم كمي به خود سختي ميدهيد. ميگفتيد كه شما هم مثل مردم با خودروي بيكيفيت و گران وطني رفت و آمد خواهيد كرد. كاش ميگفتيد كه به خاطر مردم كره را از صبحانهتان حذف ميكنيد.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
🗞 كاش ميگفتيد به احترام مردم دستور دادهايد، درجه كولرهاي محل حضورتان را كمي كم كنند. اينها پوپوليستي هم باشد دردي از مردم را هم دوا نكند شايد به خودتان كمك كند كه از اين حال و هواي مفرح خارج شويد. شايد كمكتان كند كه كمي از اين اوضاع عصباني و نگران شويد.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
🗞 به ميان مردم بياييد و فريادهايشان را گوش كنيد و اشكهايشان را ببينيد شايد كمي يخهايتان آب شود. شايد اينقدر راحت از تابآوري و رضايت خاطر و تحمل مردم صحبت نكنيد.
✅نقد دوم به پاسخ آقای نصیری درباره حجاب
جناب آقای نصیری در پاسخ به نقد قبلی توضیحی دادند که ضمن تشکر، متن ذیل نقد دوم به پاسخ ایشان است.
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
💥۱_می گویند من نگفتم الزام حجاب قانونی نیست. گفتم کارامد نیست. بسیار خب. مساله اینست که از کجا فهمیدید کارامد نیست؟ میگویند نظر مردم. میگوییم شما نظر اکثریت را کجا پیدا کردید؟ نظرسنجی تان که تکذیب شد. بعد چطورست که قانون مردمی از نهادهای مردمی از فرآیند های مردمی نشانه کارآمدی نیست ولی یک نظرسنجی معیار است؟
طبق توضیح خودتان نظرسنجی مرکز پژوهش ها و مجمع تشخیص مصلحت دو عدد متفاوت دیگر می گویند. گزارش سازمان تبلیغات که نقطه مقابل این آمار است. الان چه کنیم؟ بالاخره کدام آمار؟ به آمار شما که متولی اش تکذیب کرد بسنده کنیم یا فرآیند های مردمی تصویب یک قانون؟
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
💥۲_ میگویند شباهت اقدام رضاخان و جمهوری اسلامی در اجرای یک تصمیم ناکارآمد است. بعیداست به لوازم حرف شان پایبند باشند. برادر اشکال اقدام رضاخان فقط در تصمیم غیرکارشناسی نبود. در دیکتاتوری بود. چه بسا تصمیم یک دیکتاتور اگر کارامد هم باشد باز طاغوت محض و عین ظلم است چون پشتوانه مردم ندارد. سوال اینست که چطور تصمیم دموکراتیک در جمهوری اسلامی را با تصمیم رضا دیکتاتور مقایسه می کنید؟
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
💥۳_می گویند حجاب افت داشته است. ریشه این ادعا در نگاه ظاهرگرایانه به دین است. دین را نباید صرفا در ظواهر خلاصه کرد. باطن دین رشد دینداری مردم است که نتیجه مبارزه آنها با ظواهر تمدنی غرب و هجمه های فرهنگی است. اساسا تقوا یعنی همین مبارزه. دینداری مردم را باید در ایستادگی شان دید نه ظواهر. این دین عربستانی است که با آمریکا می بندد ولی سرساعت نماز جماعتش بپاست.
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
💥۴_میگویند چرا فلان خطیب و فلان ارگان چنین و چنان کردند. الان از اشتباه یک خطیب نمازجمعه و بدسلیقگی یک ارگان نتیجه گرفتید که فلان قانون ایراد دارد؟ خودتان را راضی میکند این استدلال؟
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
💥۵_ مجدد می گویند من هم اگر این قانون منجر به تثبیت حجاب می شد موافق بودم. اولا اجرای غلط یک قانون دخلی به درستی و نادرستی یک قانون ندارد. مهمتر اینکه توضیح دادیم که الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب ها نیست. برای مراقبت و صیانت از یک جامعه دینی است. برای حفظ حقوق اکثریت است. شما باید اول ثابت کنید اگر الزام حجاب نبود وضع بهتر بود. بسم الله.
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
💥۶_ نوشته اند در جامعه ای که عدالت اجرا نمی شود نباید حجاب تبلیغ شود. اولا از کجا رسیدید به اینکه عدالت اجرا نمی شود؟ ضعف در اجرای عدالت یعنی اجرا نشدن؟ بعد هم الان انتظار عصمت از حکومت داشتید؟ یعنی ابتدا باید حکومت نبوی و مهدوی تشکیل شود بعد سراغ حجاب رویم؟
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
💥۷_ می گویند برخی قوانین الزام آورست ولی حجاب نیاز به فرهنگی سازی دارد و نه الزام. اولا چه کسی گفته ایجاد نظم رانندگی الزام می خواهد و ایجاد نظم و امنیت روانی الزام نمی خواهد؟ مگر غیر اینست که حکومت وظیفه دارد بستر را برای متشرعین و اکثریت جامعه مهیا سازد؟ بعد هم اشتباه بزرگ جناب نصیری اینست که الزام حجاب را تنها در گشت ارشاد می بینند. خیر. 26 نهاد در این حوزه مسوولند.
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
💥۸_ مردم در انتخاب دین و حکومت آزادند. اما در انتخاب اجزای دین آزاد نیستند به حکم عقل و شرع. دین یک کل است. نمیشود انتخاب کرد و به لوازمش پایبند نبود. در انتخاب دین آزادیم نه در عمل نکردن بدان. دقت کنیم درباره دین اجتماعی حرف میزنیم نه دین فردی. این لوازم جمهوریت و حقوق اکثریت است. این قانون جهانشمول همه زمانی و همه مکانی است. نمی شود اکثریت مردم اسلام بخواهند وآنگاه بگویند نمازش را نمی خواهیم. این دیگر اسلام نیست.
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
💥۹_ الزام حجاب درون حجاب است به حکم مشهور همه فقها. حکومت دینی هم تشکیل می شود برای اجرای همین احکام شرعی. قانون یعنی بستر تحقق احکام. بعد چطور می شود با حجاب موافق بود ولی با الزامش نه؟ مثل اینکه بگوئیم نماز خوب است ولی وجوبش خیر. خمس خوبست ولی الزامش نه. می شود؟
📜بخشی از وصیتنامه آیت الله قاضی، استاد عرفان آیت الله بهجت:
🏴 روضه هفتگی، ولو دوسه نفر باشد، باعث گشایش امور است.
🗯[پس از تاکید بر نماز اول وقت و واجبات میفرمایند:] و در مستحبات تعزیهداری و زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) مسامحه ننمایید و روضه هفتگی ولو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است و اگر از اول عمر تا آخرش در خدمات آن بزرگوار از تعزیت و زیارت و غیرهما به جا بیاورید، هرگز حق آن بزرگوار ادا نمیشود.
🗯بارالها توفیق برپایی روضه در ماه
صفر را بر ما عنایت بفرما.
📜منبع: انتشارات کنگره بزرگداشت آیت الله قاضی، کوه توحید، ص۲۵۶
#روضه_خانگی
🌳شبی با شهیدِ دانش آموز🌳
🌱شهیدوالامقام حسین فهمیده🌱
ولادت : ۱۳۴۶/۲/۱۶
شهادت : ۱۳۵۹/۸/۸
نحوه شهادت : ایشان از رزمندگان جنگ ایران و عراق است که در ۱۳ سالگی در عملیات استشهادی علیه تانک های عراقی جان سپرد .
📜بخشی از وصیت نامه شهید :من به جبهه می روم و امید آن دارم که پدر و مادرم ناراحت نباشند،حتی اگر شهیدشدم، چون من هدف خود را و راه خود را تعیین کرده ام و امیدوارم که پیروز هم بشوم .
[روحشان شادو یادشان گرامی باد]
شادی ارواح طیبه شهدا و شهید
والامقام فهمیده صلواتی عنایت
بفرمایید.
🌳🌱🌳🌱🌳🌱🌳🌱🌳🌱🌳
🌱شب شما شهدایی🌱
التماس دعای عاقبت به خیری و شهادت
🌳🌱🌳🌱🌳🌱🌳🌱🌳🌱🌳
فعالیت امروز جمعه مورخ ۹۹/۶/۲۸
شامل شانزده (۱۶)مورد لطفا مرور
بفرمایید .
[ بسم الله الرحمن الرحیم ]
[السلام علیک یااباعبدالله الحسین (ع)]
🗒امروز شنبه مورخ ۹۹/۶/۲۹با توکل برخداوندمتعال وتوسل بر پیامبر گرامی اسلام (ص)فعالیت خود را با مباحثی به شرح ذیل آغاز کرده و به پایان خواهیم رساند .
💢ذکر شماره بر اساس ترتیب و اولویت نمی باشد .
-------------------------------------------------
🔲۱_ در محضراستاد 📖
-------------------------------------------------
🔳۲_ بررسی مسائل سیاسی روز و اخیر کشور و جهان ( طرح ثامن و ...)
--------------------------------------------------
🔲۳_ به هنگام نیایش📿
--------------------------------------------------
🔳۴_گاهنامه سخن هادی قسمت پنجم:
چرایی و چگونگی تجدید تجربه دفاع مقدس در گام دوم انقلاب
-------------------------------------------------
🔲۵__#خدا قوت بر افسران جنگ نرم
-------------------------------------------------
🔳۶_ساوه_ خبر
--------------------------------------------------
🔲۷_ نگاهی بر اولین روز ماه صفر و مداحی
--------------------------------------------------
🔳۸_احکام هدایت سیاسی(سوال ۲۸)
--------------------------------------------------
🔲۹_ شبی با شهدا و التماس دعا
--------------------------------------------------
[در صورت حجیم شدن مباحث امکان عدم ارائه یکی از گزینه ها وجود دارد ]
#تلنگرانه ای به هنگام صبح
📖در محضر استاد
💥هرکس که به او چیزی داده اند💥
درساعات سحر داده اند
📿التماس دعا
[گاهنامه _قسمت پنجم]
💢چگونگی تجدید تجربه دفاع مقدس
در گام 👣👣دوم انقلاب اسلامی
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
♻مورد چهارم: مقاومت فعال: دفاع مقدس جلوه ی مقاومت فعال ملت ایران دربرابر دشمن نیز بود ؛ زیرا در طول ۸ سال دفاع مقدس ، نه تنها برای دفع تجاوز دشمن تلاش شد ، بلکه در مقاطعی نیز تا مرحله ی تنبیه متجاوز هم پیش رفتیم ، به گونه ای که رزمندگان اسلام ، عملیات های برون مرزی و در داخل خاک عراق هم داشتند .به عبارتی آن چه دشمن را وادار به عقب نشینی وپذیرش شکست کرد ، فقط دفع تهاجم آن نبود ، بلکه توانایی وارد کردن ضربه متقابل به دشمن نیز بود .در واقع نجات کشور در سایه ی مقاومتی صورت گرفت که اگر چه ذاتا مطلوب است ، اما با سویه های مقابله جویانه ای که پیدا کرده بود منجر به بازگردانی موثر نیز شد .در گام دوم انقلاب وشرایط امروز نیز نباید انتظار داشته باشیم که استکبار در مقابل انقلاب اسلامی تغییر رفتار دهد زیرا دنیای استکبار ، انقلاب اسلامی را فراتر از دشمن سیاسی ، اقتصادی و غیره می بیند .استکبار ، انقلاب اسلامی را رقیب تمدنی خود می بیند و از این جهت ، هیچ گاه نباید توقع داشت که استکبار از توطئه علیه انقلاب اسلامی دست بردارد .
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
💢مورد پنجم _ توجه به واقعیت های سه گانه : سه واقعیت انکار ناپذیر در ارتباط با شرایط کشور عبارت اند از :
◇اول: عظمت ایران
◇دوم: اقتدار جمهوری اسلامی
◇سوم: شکست ناپذیری ملت ایران
توجه به این واقعیت ها و تلاش ها برای تصویر سازی برمبنای این واقعیت ها ، هم تصویر سازی دروغین دشمن را بی اعتبار می سازد و هم امید و اطمینان را به مردم می دهد تا با درک درست جایگاه و موقعیت خود ، منتظر رقم خوردن آینده ای مطلوب باشند البته مشخص است که موفقیت در این زمینه به تبیین صحیح و منطقی واقعیت های سه گانه واقدامات اثر بخش ومتداوم رسانه ای بستگی دارد .
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
♻مورد ششم: اقدامات قاطع برای حل مشکلات : دفاع مقدس الگویی از عمل انقلابی و کارآمد در مقابل مساله زمانه ؛ یعنی جنگ بود .از این رو اکنون که مساله ی عمده ی زمانه برای مردم عزیزمان ، مسائل معیشتی است ، باید با الگوگیری از شیوه های انقلابی در زمان دفاع مقدس به جنگ مسائل روزمره مردم رفت .در واقع ، اقدام جهادی، انقلابی، قاطع، سریع، مقتضی، و متناسب برای حل مشکلات از یک سو وبرخورد بدون مماشات و ملاحظه با اخلال گران و مفسدان در امور کشور از سوی دیگر نیز راه حل مفیدی است که می تواند به تزریق امید و اعتماد به جامعه منجر شود و ضمن خنثی سازی تحریم ها ، سم پاشی های روانی جریان تحریف را نیز خنثی می کند .درواقع افکار عمومی از مسئولان انتظار دارد که به محض بروز مشکل و نابسامانی ، در اسرع وقت به آن ها رسیدگی شود و کار در پیچ و خم های اداری و بورو کراتیک گیر نکند؛ زیرا میان قضاوت افکار عمومی درباره ی کارآمدی و مفید بودن یک اقدام وزمان انجام آن نسبت مستقیم وجود دارد و چه بسا اقدام مثبت و کارآمدی که در زمان مناسب صورت نگیرد و یا مدت زمان زیادی صرف آن شود ، از سوی افکار عمومی چندان مثبت ارزیابی نشود .
💢به بیان دیگر دوواقعیت مهم درکشور یکی ضعف اراده و سستی برخی از مسئولان برای رسیدگی سریع و قاطع به مشکلات مردم است و دیگری این است که اساسا همه ی مشکلات ریشه در دولت و مسئولان ندارد و...
♻ادامه در قسمت بعد (پایان)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢اول صفر به روایتی، وروداسرای
کربلا به سرزمين شام
▪️پس از آن که امام حسين(ع) و ياران باوفای آن حضرت در صحرای کربلا به دست لشکريان سفاک عمر بن سعد به شهادت رسيدند، خانواده آنان به اسارت درآمده و در روز يازدهم محرم آنان را از کربلا به کوفه و سپس شام منتقل کردند.
💢عبيدالله بن زياد که استاندار کوفه و بصره و عامل يزيد بن معاويه در عراق و فتنه گر اصلى واقعه کربلا و از دشمنان سرسخت اهلبيت(ع) بود، دستور داد اسيران را با همان حالت اسارت و در پوشش نامناسب وارد مجلس کنند تا به خيال خود خدشه ای به جايگاه والای اهل بيت وارد کند .
▪️پس از چند روز اقامت اسيران در کوفه آنان را روانه شام کردند تا در مجلس يزيد بن معاويه حاضر کنند.
💢کاروان اسرا هنگام حرکت به سوى شام از شهرها و روستاهای بسياری عبور کردند و در بسيارى از اين مناطق مردم به محض باخبر شدن از شهادت امام حسين(ع) و اسارت خانواده آن حضرت سوگوارى و قاتلان آن حضرت را لعنت می کردند.
▪️اول ماه صفر سال 61 هجرى قمرى، اسيران و سرهاى شهيدان واقعه کربلا وارد شام، مقر حکومت يزيد بن معاويه شدند.
💢مدتى که اسيران در شام اقامت داشتند رويدادهاى گوناگونى براى آنان به وقوع پيوست که از همه مهمتر درگذشت دختر خردسال امام حسين(ع) در خرابه شام، مناظره حضرت زينب(س) و ديگر افراد خانواده سيدالشهدا با يزيد و خطبه به يادماندنى امام سجاد(ع) در حضور يزيد، درباريان و اهالى دمشق در مسجد اموى بود.
▪️اين افشاگريها و مبارزه هاى پنهان و آشکار اهلبيت در حالت اسيرى، يزيد را نزد مسلمانان بی مقدار و بی اعتبار کرد و پس از مدتى، وضعيت شام را بر ضد يزيد و به هوادارى از امام حسين(ع) تغيير داد.
💢يزيد ناچار شد به جرم و جنايت خود و سپاهيان و عاملان جنايت پيشه اعتراف کرده، از امام زين العابدين(ع) عذرخواهى و پس از مدتى آنان را آزاد و با احترام و عزت به مدينه منوره عودت دهد.
📚الارشاد (شيخ مفيد)، منتهى الآمال (شيخ عباس قمي)، زندگانى چهارده معصوم (ع) ترجمه اعلام الورى و لهوف سيد بن طاووس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖐سلام اربابم
💥امید _قلب _بیتابم
🎧بشنویم