eitaa logo
انتشارات آفتاب فطرت، ناشر انحصاری آثار فقیه عارف حضرت آیت الله سعادت پرور ره
393 دنبال‌کننده
200 عکس
3 ویدیو
2 فایل
انتشارات آفتاب فطرت وابسته به دفتر تنظیم و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (پهلوانی تهرانی) ره ارتباط با مدیر : @adminnedayesaadat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 کلیه آثار انتشارات آفتاب فطرت با *تخفیف 25%* به علاقه‌مندان به کتب معرفتی بفروش می‌رسد: 📘ثمرات حیات- ج 1 (یادداشت های اخلاقی و عرفانی از جلسات علامه طباطبایی ره) قیمت کتاب: 60.000 باتخفیف: 45.000 📘ثمرات حیات- ج 2 (یادداشت های اخلاقی و عرفانی از جلسات علامه طباطبایی ره) قیمت کتاب: 60.000 باتخفیف: 45.000 📗جلوه نور ( پرتوی از فضائل فاطمه زهرا س) قیمت کتاب: 55.000 باتخفیف: 41.250 📕فروغ شهادت (اسرار مقتل سید الشهداء ع) قیمت کتاب: 70.000 باتخفیف: 52.500 📗 رسائل عرفانی قیمت کتاب: 40.000 باتخفیف: 30.000 📒ادب سیر (حجة الاسلام و المسلمین سید محمد جواد وزیری فرد) قیمت کتاب: 20.000 باتخفیف: 15.000 📔آئینه رخ دوست (شرح احادیث معرفت نفس امیرالمومنین ع - حجة الاسلام و المسلمین سید محمد جواد وزیری فرد) قیمت کتاب: 30.000 باتخفیف: 22.500 📘ازبندگی تا پادشاهی(شرح حدیث عنوان بصری. اثر حجه الاسلام و المسلمین سید محمد جواد وزیری فرد) قیمت کتاب: 35.000 باتخفیف: 26.250 📘کوثر زهد ( اثر حجه السلام و المسلمین سید محمد جواد وزیری فرد) قیمت کتاب : 30.000 با تخفیف : 22.500 🔴 سایت خرید کتاب : https://Ketabrah24.ir
📚معرفی کتاب به قلم ره ✍️ نام اين رساله را «فروغ شهادت» يا «اسرار مقتل سيّدالشّهدا- عليه ‏السّلام-» نهاديم؛ اميد است مورد قبول آن حضرت قرار گيرد، ان شاء اللَّه تعالى. ✍️ اين كتاب، مشتمل بر سى و يك فصل است. فصل اوّل درباره‏ ى مقام شهيد و شهادت از ديدگاه قرآن و سنّت، فصل دوم درباره‏ ى مقام و منزلت نورى پيامبران و اوليا- عليهم‏ السّلام- و فصل‏ هاى بعدى درباره ‏ى معارف و دقايقى است كه از قبل از خلقت آن حضرت تا پس از شهادتش به وقوع پيوسته است. ✍️ ريشه ‏ى بيانات و توضيحات اين كتاب، حاصل بهره‏ هايى است كه نگارنده در طول سى سال معاشرت و مصاحبت نزديك از سخنان استاد بزرگوار، مرحوم - رضوان اللَّه تعالى عليه-، نويسنده‏ ى تفسير شريف الميزان به دست آورده است؛ لذا خواننده ‏ى محترم در اين سخنان تأمّل نمايد تا بسيارى از مشكلات فهم كتاب و سنّت- كه حتّى در اين كتاب بدان اشاره نشده- حلّ شود. 📓برگرفته از مقدمه کتاب Ketabrah24.ir 🛒🛒🛒 https://eitaa.com/Nedaysaadat https://eitaa.com/aftabefetrat
✅ معرفی کتاب به قلم ره ✍️ درباره‏ ى حضرت سيّد الشّهدا-ع- و وقايع عاشوراى حسينى، كتاب ‏ها، رساله‏ ها و مقتل‏ هاى فراوانى نوشته شده است كه هر يك، از زاويه ‏اى خاصّ به غوّاصى در درياى ژرف معارف امامت، ولايت و نهضت عظيم حسينى پرداخته ‏اند... و كمتر به مقتل سيّد الشّهدا- ع - و رموز عرفانى اين حركت عظيم و تاريخ ساز عالم بشرى، توجّه شده است. ✍️ غرض ما از تدوين اين رساله، بررسى پاره ‏اى از- ع-، به ويژه دقت در كلمات آن حضرت در طول حركت از مكه تا كربلا و پاره ‏اى از زيارت ‏هاى وارده درباره ‏ى ايشان است. ✍️ اميد است مطالب كوتاه و ناقص ما، انگيزه ‏اى براى اهل دقّت و نظر، در تحقيق بيشتر درباره ‏ى زندگى پيامبران و اولياى الهى، به ويژه حضرت سيّد الشهدا-ع- و نهضت عظيم‏ عاشوراى حسينى باشد تا اين بُعد تابناك، نورانى و تاريخ ساز كربلا نيز، روشنگر راه شيعيان و دوست‏ داران اهل ‏بيت-ع- گردد. 📓برگرفته از مقدمه کتاب Ketabrah24.ir 🛒🛒🛒 https://eitaa.com/Nedaysaadat https://eitaa.com/aftabefetrat
✅ امكان براى غير خداوند 📖 ...عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِرُ عَلى‏ غَيْبِهِ أَحَداً* إِلَّا مَنِ ارْتَضى‏ مِنْ رَسُولٍ‏ ✍️ از اين آيه، چند نكته استفاده مى ‏شود: 👈 1. خداوند... به تمام آن چه تقدير نموده و از نظر تمام مخلوقاتش مخفى است، آگاه است. 👈 2. كسى را بر تمام علم غيبش- كه از نظر همه مخفى است- آگاه نمى ‏سازد: فَلا يُظْهِرُ عَلى‏ غَيْبِهِ أَحَداً 👈 3. تنها عدّه ‏ى خاصّى را بر علم غيبش، و يا بعضى از آن (به قدر كمال و ظرفيّتى كه به آن ‏ها داده) آگاه مى‏ سازد. 👈 آنان كسانى هستند كه خداوند از ايشان خشنود است؛ خواه نبىّ، و يا وصىّ، و يا كسانى كه پيروى واقعى از آن بزرگواران نموده و در زمره‏ ى‏ مَنِ ارْتَضى‏ قرار گرفته باشند. 👈 4. مِنْ رَسُولٍ‏، بيان قسمتى از مَنِ ارْتَضى‏ مى‏ باشد؛ نه آن كه تنها رسولان عالم به غيب الهى هستند. (البتّه رسول اكرم- ص- و اوصيايشان، پيش از تولّد، و پس از آن، از مَنِ ارْتَضى‏ بوده‏ اند، و اگر چنين نباشند و علم غيب نداشته باشند، نمى ‏توانند رسالت و وصايت خود را پياده كنند؛ 👈 ولى ديگران- غير از رسولان و اوصياى‏ شان- ممكن است اين مقام‏ مَنِ ارْتَضى‏ را پس از سال ‏ها پيروى از آن بزرگواران و مجاهده به دست آورند.) 👈 5. اين منزلت، در دنيا و پيش از آخرت، به آنان داده شده و مى ‏شود؛ و يا به عدّه ‏اى از غير انبيا و اوصيا- ع-، پس از اين عالم داده خواهد شد. 📚 فروغ شهادت، اسرار مقتل سید الشهداء ع🌱 Ketabrah24.ir 🛒🛒🛒 https://eitaa.com/Nedaysaadat https://eitaa.com/aftabefetrat
🏴🏴 ع 🏴 اگر نبود مظلوميّت سيّد الشّهدا-عليه‏ السّلام-، و اسارت اهل ‏بيت آن‏ حضرت و سخنان بلند امام سجّاد- عليه‏ السّلام- و زينب كبرى- عليها السّلام- و غير ايشان ‏در زمان اسارت، هرگز اسلام و به خصوص شيعه، در طول تاريخ پرفراز و نشيب پس از سيّد الشّهدا- عليه ‏السّلام-، اين چنين پرخروش و زنده باقى نمى‏ ماند، تا آن جا كه گفته شده است: 🏴 «أَلْإِسْلامُ نَبَوِىُّ الْحُدُوثِ وَ حُسَيْنِىُّ الْبَقاءِ.» حدوث و ايجاد اسلام به وسيله ‏ى پيامبر اكرم- صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم- بود، و بقاى آن با امام حسين- عليه‏ السّلام- است. 📚برگرفته از کتاب ، اسرار مقتل سید الشهداء ع، تالیف آیة الله سعادت پرور ره🌱 Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴فوائد معنوی و اخروی و دنیوی زیارت سید الشهداء ع ⚫️تمام مؤمنان و شيعيان در حدّ مرتبه‏ ى ايمان و كمالات معنوى خويش، از فوايد معنوى، اخروى و دنيوى زيارت حضرت بهره‏ مند مى ‏شوند ⚫️ بنابراين، هيچ كس نبايد به بهانه‏ ى درك نكردن حقيقت آن بزرگوار، از زيارتش چشم بپوشد. ⚫️اگر نگوييم اثر زيارت ايشان- اگر چه صورى- بالاتر و مؤثرتر از ديگر اعمال و حسنات است، كمتر نيست. 📚برگرفته از کتاب ، اسرار مقتل سید الشهداء ع، تالیف آیة الله سعادت پرور ره🌱 Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
📚فروغ شهادت مرحوم آیت الله سعادت‌پرور را بخوانید، مخصوصا کلمات و سخنان امام، اصحاب و اهل بیت ایشان را. روی جملات خیلی دقت کنید چون خیلی خوبی دارد. 🍃کلام زهیر را بخوانید که فرمودند: من حاضرم برای شما اهل بیت، هزار بار تکه تکه شده و زنده شوم. 🔻از این‌ها زود رد نشوید، اینها بزرگی است، از جناب زهیر کمک بخواهید. 🔸چقدر انسان باید پاک باشد، آن هم با اینکه چند جلسه بیشتر خدمت حضرت نرفته است، در این مدت چنان برایش حل شده که زجر و شکنجه و قتل و از دنیا گذشتن برایش آسان می‌شود، آن هم نه برای آخرت و بهشت! صحبت آخرت نیست که مثلا بگوییم آنجا باقی است و اینجا فانی،نه! ❓اگر ما آنموقع بودیم، آیا حاضر بودیم که این دنیایی که باقی نیست را، این دنیای فانی را با راحتی و خوشی و همۀ امکاناتش رها کنیم؟ ⁉️ این چه است؟ زهیر چه فهمیده؟ زهیر غیر از رضوان من‌الله‌اکبر، ملاقات الهی و ملاقات امام و خدمت امام بودن، چه چیزی را درک کرده؟ از لحاظ چه رشدی کرده؟ 🔹زهیر دوسه روز هم بیشتر در خدمت امام نبوده، اوائل سعی میکرد نزدیک امام نشود، خیمه‌اش را دور از خیمه امام میزد که نزدیک نشود! حضرت مدام طرف او میرفتند، معلوم میشود که پاک بوده، اگر اشتباهی در داشته و امام را هم نمی‌شناخته، اما آن تقوای اولیه را داشته. 🔸اگر انسان تقوای اولیه یعنی همانی که تشخیص میدهد گناه نکند و دنبال نفس و شیطان نرود را داشته باشد نتیجه این میشود که زهیر شود. 🍃خداوند کمک کند که ما هم اینطور شویم، گاهی ممکن است یک لحظه برای انسان این پیش بیاید ولی کافی نیست که انسان، پیش خدا بودن، پیش امام بودن و در خدمت امام بودن را ترجیح بدهد ولو به قیمت سختی و شکنجه و محروم ماندن از مادیات. 🔹خدا که در نیست، ائمه که در حجاب نیستند، ما یک حجاب‌هایی درست کرده‌ایم! الان هم حضرت حضور دارند، الان هم همینکه انسان این ایام را می‌بیند، آسمان را می‌بیند، ممکن است در یک لحظه چنان پاک شده و انقلابی در درونش ایجاد شود که...! بله «سفینهُ الحسین أسرع». 🍃نشر مطالب، بلامانع است https://eitaa.com/daftaremarefat https://sapp.ir/bargiazdaftaremarefat
پایگاه اطلاع رسانی و فروش آثار انتشارات آفتاب فطرت👇 Ketabrah24.ir
🏴درك فناى كامل در برابر امام عليه السلام‏🏴 ⚫️نكته‏ ها و معارف‏ داستان شهادت سقّاى كربلا، ، قمر بنى ‏هاشم از دیدگاه : ◾️ بايد در نظر داشت كه حركت و گفتار امام معصوم، هم چون مردم عادى نيست، كه با احساسات و عواطفِ بى‏ مبنا همراه باشد؛ بنابراين‏ گريه ‏ى‏ شديد امام در دو مورد (هنگام اجازه‏ى جهاد خواستن برادر و هنگام حضور در كنار پيكر او) را نمى‏ توان تنها به خاطر اين كه برادرش بوده، و يا به علّت بعضى جهات دیگر ... دانست. ◾️ جمله ‏ى‏ «أَلْآنَ انْكَسَرَ ظَهْرى» (از سید الشهداء ع) سخن عميقى است كه بيانگر مقام و منزلت و بزرگى قمر بنى هاشم است، گويا امام با اين جمله مى‏ خواهد بفرمايد: تمام مصايب، از شهادت مسلم‏ بن عقيل- ع- تاكنون به اين حدّ مرا ناراحت ننمود و دل مرا نشكست. ◾️[همچنین] جمله ‏ى‏ «قَلَّتْ حيلَتى.» ممكن است اشاره به ممكن نبودن حمل پيكر مطهّر وى به خيمه باشد. و يا اين كه بخواهد بفرمايد: من ديگر حامى و پشت‏گرمى ندارم. و يا اشاره به همان جمله ‏اى باشد كه هنگام اجازه خواستن حضرت عبّاس- ع- فرمود: «يا أَخى، أَنْتَ صاحِبُ لِوائى، وَ إِذا مَضَيْتَ، تَفَرَّقَ عَسْكَرى.» ⚫️در نتيجه، ريشه‏ ى اصلى صدور امورى از اين گونه از سوى سيّدالشّهدا- ع- همان ديد معنوى آن بزرگوار نسبت به ياران و عظمت مقام و منزلت معنوى آن ‏هاست. مردم عادى هم اگر گوشه‏ اى از آن ديد امام را دارا شوند و يا حداقل به خصوصيّات اشخاص، بهتر عنايت داشته باشند، گريه و سخنان آنان در فقدان اشخاص، به حساب منزلت آن ‏ها در شدّت و ضعف، و كمى و زيادى، متفاوت خواهد بود. ⚫️اشعار و سخنان - ع- نيز شاهد بر عظمت مقام و منزلت اوست ◾️ كلام‏ «لا أَرْهَبُ الْمَوْتَ» را تنها كسانى مى ‏توانند با جرأت بگويند كه نسبت به سراى آخرت- از عالم قبر گرفته تا عرصه ‏ى حساب و كتاب و قيامت- كوچك ‏ترين نگرانى نداشته باشند؛ ..و اين، تنها اولياى الهى هستند كه مى‏ توانند چنين تمنّايى داشته باشند ◾️سخنانى چون‏ «نَفْسى لِنَفْسِ الْمُصْطَفَى الطُّهْرِ وِقا.» و يا «إِنّى أُحامى أَبَداً عَنْ دينى، وَ عَنْ إِمامٍ صادِقِ الْيَقينِ.» و يا «أَبْشِرى بِرَحْمَةِ الْجَبّارِ، مَعَ النَّبِىِّ السَّيِّدِ الْمُخْتارِ.» كه همگى بيانگر كمال معنوى و آشنايى و شناخت واقعى وى از مقام ولايت است، از جان و روح و حقيقت كدام انسانى غير ايشان، مى‏ تواند سرزند؟ لذا نمى ‏توان به آسانى از جمله جمله‏ ى آن گذشت و از عمق معناى آن صرف نظر كرد. 📚 برگرفته از کتاب یا اسرار مقتل سید الشهداء ع تالیف ره http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴 آه از آن ساعتی که با تن چاک چاک ... صلی الله علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک 🏴🏴🏴 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴سخنان ع و ابعاد آن‏ ◾️«أَلْحَمْدُ للَّهِ وَ الصَّلاةُ عَلى أَبى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبينَ الْأَخْيارِ.» ⚫️ شروع خطبه با جمله ‏ى‏ «أَلْحَمْدُ للَّهِ وَ ...» بعد از آن همه گرفتارى، تنها لفظِ بدون معنا نيست؛ بلكه اظهار «مافى الضّمير» است. ⚫️به عبارت ديگر وقتى اين كلام به تنهايى استعمال شود، مراد توحيد خالص، در فعل و صفت و اسم و ذات است. ⚫️ يعنى شخصِ عارف، با اين كلام، ستايش را در تمام امور (فعل و صفت و اسم و ذات) مخصوص حقّ سبحانه قرار مى‏ دهد، و خلاصه، همه ‏ى چيزها و كمالات را به او، و از او، و به سوى او مشاهده مى‏ كند، خواه امور به سود وى؛ و يا به ظاهر به ضررش باشد. ⚫️ و به اين ترتيب، در آرامش كامل است؛ اگر چه به ظاهر و به اقتضاى عالم بشرى و يا وظيفه، كلامى از او صادر شود، و يا اظهار ناراحتى كند. 📖 برگرفته ازکتاب ، یا اسرار مقتل سیدالشهداء ع http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴یا زین العابدین! ▪️آسمان هم خجل از چشم تو و بارانت آخری نیست بر این گریه ی بی پایانت ▪️آب می بینی و طفل و گل و سقا و جوان بیشتر می شود انگار غم پنهانت ▪️زهر هر چند که یک روز به دادت آمد تو چهل سال به لب آمده هر شب جانت http://Ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
⚖️ #عدالت_الهی ⚖️ ⚖️ ...اگر ...سه قوّه (عفّت، شجاعت و حكمت) در كسى به طور اعتدال جمع شود، ... عدالت ...، ظهور خواهد كرد. ⚖️... منظور از [عدالت] ... غير از عدالتى است كه در كتب فقهى ياد شده است؛ زيرا عدالت در فقه به معناى پرهيز از كبائر و اصرار نداشتن بر صغائر است، ولى در اين‏جا به معناى «إِعْطاءُ كُلِّ ذِي حَقٍّ حَقَّهُ» مى ‏باشد كه ضامن اخلاق و ملكات و اعمال صالحه و امور تعبّدى ‏اى است كه شرع مقدّس به آن‏ ها امر فرموده است و همه در حدّ عدالت قرار دارند، و انسان را به اين ملكات و حاصل شدن آن ‏ها سوق مى‏ دهند. 📚برگرفته از کتاب راز دل شرح گلشن راز شبستری🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅ علماى اخلاق ...مى ‏گويند: ✍️ از تكرار عمل، ملكه حاصل مى ‏شود، يعنى از تكرّر اعمال صالحه و تعبّد، خُلْق حاصل مى‏ شود، به گونه ‏اى كه عملى كه در ابتدا به نظر سخت و دشوار مى ‏نمود، بعد از يك مرتبه انجام دادن سختى و دشوارى آن كمتر مى ‏شود، و با تكرار، دشوارى ‏اش به كلّى از بين خواهد رفت. ✍️ البته گاهى هم خُلْق، بدون عمل حاصل مى ‏شود؛ مانند خُلق سخاوت حاتم طايى. 📚برگرفته از کتاب راز دل شرح گلشن راز شبستری🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴فضیلت و ع ⚫️ پس از رحلت ره، ایشان را در عالم رؤیا دیده بودند و از ایشان پرسیده بودند که چه عمل صالحی در دنیا بیشتر در عالم آخرت مورد توجه واقع شده است؟ ⚫️ فرموده بودند: علیه السلام ☑️ برگرفته از خاطرات یکی از شاگردان https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅ اخلاص در اعمال و عبوديت الهى‏ 📌 اى عزيزان من! 👈 در عبادات مقيد باشيد به كيف آن، نه كم. 👈 اخلاص در اعمال را بايد در پيشانى هر عملى قرار دهيد. 👈 هر عمل عبادى‏ كه انجام مى ‏دهيد توجه داشته باشيد چه مى‏ گوئيد [و] با كه سخن مى‏ گوئيد. 👈 چون مقصود از خلقت بشر شناختن حق تبارك و تعالى است [و] عبوديت نتيجه شناسائى است، لذا بر شما لازم است شناسائى حق را به عبادات ظاهره به جاى آوريد تا شناسائى، حاصل شود، سپس عبوديت. 👈 عبادات ظاهره البته انسان را از كارهاى ناشايسته باز مى ‏دارد ولى اگر خلوص آن ‏ها زياده گردد مقرب تر گردد و مى‏ تواند شما را به مقام عبوديت رساند. 📚 بخشی از وصایای اخلاقی آیة الله سعادت پرور (ره) به فرزندان🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
📚معرفی کتاب #فروغ_شهادت به قلم #آیة_الله_سعادت_پرور ره ✍️ نام اين رساله را «فروغ شهادت» يا «اسرار مقتل سيّدالشّهدا- عليه ‏السّلام-» نهاديم؛ اميد است مورد قبول آن حضرت قرار گيرد، ان شاء اللَّه تعالى. ✍️ اين كتاب، مشتمل بر سى و يك فصل است. فصل اوّل درباره‏ ى مقام شهيد و شهادت از ديدگاه قرآن و سنّت، فصل دوم درباره‏ ى مقام و منزلت نورى پيامبران و اوليا- عليهم‏ السّلام- و فصل‏ هاى بعدى درباره ‏ى معارف و دقايقى است كه از قبل از خلقت آن حضرت تا پس از شهادتش به وقوع پيوسته است. ✍️ ريشه ‏ى بيانات و توضيحات اين كتاب، حاصل بهره‏ هايى است كه نگارنده در طول سى سال معاشرت و مصاحبت نزديك از سخنان استاد بزرگوار، مرحوم #علّامه_سيّد_محمّد_حسين_طباطبايى- رضوان اللَّه تعالى عليه-، نويسنده‏ ى تفسير شريف الميزان به دست آورده است؛ لذا خواننده ‏ى محترم در اين سخنان تأمّل نمايد تا بسيارى از مشكلات فهم كتاب و سنّت- كه حتّى در اين كتاب بدان اشاره نشده- حلّ شود. 📓برگرفته از مقدمه کتاب #فروغ_شهادت Ketabrah24.ir 🛒🛒🛒 https://eitaa.com/Nedaysaadat https://eitaa.com/aftabefetrat
🏴 از - عليه‏ السّلام- پرسيدند: 🏴 «ما الزهدُ؟ قال: الرغبة فى التَقوى و الزَهادَةُ فى الدنيا.» چيست؟ فرمود: ميل به پرهيزگارى و بى ‏رغبتى در دنيا. 🏴 «فَما الغِنَى قال: رضِى النَفسِ بِما قُسِّم لَها و إن قلَّ.» چيست؟ فرمود: خشنودى نفس از قسمتش، هر چند اندك باشد. 🏴 «فما الفَقُر؟ قال: شَرَهُ النفسِ إلى كُلّ شى‏ءٍ.» چيست؟ فرمود: حريص بودن نفس به هر چيزى. 🏴«فما الجودُ؟ قال: بَذلُ المَجهودِ.» چيست؟ فرمود: بخشيدن به اندازه توانايى. 📚بحارالانوار؛ ج75، ص 103 تا 110، به نقل از کتاب پاسداران حریم عشق، تالیف آیة الله سعادت پرور ره 🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴 «أَلسَّلامُ عَلى‏ أَسيرِ الْكُرُباتِ وَ قَتيلِ الْعَبَراتِ.» 🏴 گريستن، يا براى به ظهور درآوردن صفت رحمت در طرف مقابل است (چنان كه طفل با گريستن، مادر را به رحمت مى ‏خواند)؛ و يا منشأ گريه، صفت رحمت است كه يكى از صفات بارز الهى است تا با اظهار آن، بقا و الفت اجتماع همواره برقرار باشد، بنابراين، صفت بارز رسولى هم كه براى آنان فرستاده، رحمت قرار داده است، كه: وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعالَمِينَ‏. 🏴 ظلم و ستم و عصيان زمان ‏هاى جاهليّت تا زمان حضرت سيّدالشّهدا-ع - به اعلى درجه ‏ى خود رسيد، و صفت رحمت را به فراموشى سپرد، به گونه ‏اى كه امّ‏ كلثوم-ع- در خطبه ‏ى خود فرمود: و رحمت، از دل‏ هاى شما كنده شده است. 🏴 حال، سيّدالشّهدا-ع- با كلام‏ «أَنَا قَتيلُ الْعَبْرَةِ.» مى‏ خواهد بفرمايد: من كشته شدم تا اين صفت، با گرياندن و گريستن در مصايب من آشكار و در نتيجه، رحمت الهى، شامل حال امّت شود. 📚برگرفته از کتاب فروغ شهادت ، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره https://eitaa.com/Nedaysaadat
✅ احسان پروردگار و اسائه‏ ى بندگان‏ 📖 «أَللَّهُمَّ! إِنِّى أَعُوذُ بِكَ أَنْ يَكُونَ جَزآءُ إِحْسانِكَ الْإِسآئَةَ مِنِّى.» (اقبال الاعمال، ص 47) 🔷 اين جمله‏ ى كوتاه، خواننده را به وفور نعمت ‏هاى بى ‏حدّ و احسان بى ‏شمار پروردگار به بندگان، و ناشكرى ‏ها و اسائه‏ ى ادب ايشان در پيشگاه با عظمتش و نيز به چگونه زيستن و بودن در مقابل احسان‏ هاى خداوند توجّه مى ‏دهد. 🔶 مراد از احسان او- سبحانه- تنها نعمت‏ هاى ظاهرى و مادّى نيست، بلكه هر نَفَس كشيدن و چشم بر هم گذاشتن نيز احسان الهى است و در واقع، تمام امور معنوى و مادّى، از اوّل خلقت گرفته تا هنگام مرگ احسان‏هايى از او به بندگانش مى ‏باشد؛ چنان كه مقصود از اسائه ‏ى بندگان به او نيز تنها نافرمانى كردن نيست، بلكه هر نَفَسى كه بندگان براى او به كار نزنند، اسائه‏ ى ادب است. 👈 تو خود حديث مفصّل بخوان از اين مجمل. 📚 برگرفته از کتاب نور هدایت https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴🏴 ⚫️ خداوند- تبارك ‏وتعالى- رسول اللَّه- ص- را هم از نظر خلقت نورى و جهات معنوى بر همه ‏ى پيامبران گذشته- ع- مقدّم داشت، و هم پس از خلقت مادّى او را بر همه‏ ى پيامبران گذشته-ع- از نظر كمالات معنوى و ظاهرى، و احكام ظاهرى و معنوى شرافت و برترى داد. ⚫️ بنابراين، رسول اللَّه- ص- به حساب جامعيّتش، كار تمامى انبياى پيش از خود را نسبت به راهنمايى امّتش مى ‏كند؛ بلكه افزون بر دعوت آنان به ‏توحيد و يگانگى حضرت حقّ، آن‏ ها را به توحيد اعظم و مقام احديت و منزلت لا اسمى و لا رَسمى خويش دعوت مى‏ نمايد. ⚫️ انبياى گذشته-ع- توجّه به منزلت احديّت داشته ‏اند ولى داراى آن نبوده ‏اند، و اين رسول اللَّه خاتم انبيا- ص- بود كه خداوند كمال والاى احديّت را به او عطا نموده ⚫️ وقتى خداوند- تبارك‏ وتعالى- مقام احديت را به آن بزرگوار- ص- عطا فرموده و پيش از آفرينش مخلوقات جامع تمام اسماى خويش گردانيده باشد، به اين حساب تمام عوالم- همان‏گونه كه ظهور يافته ‏ى اسماى حقّ‏ اند- ظهور يافته‏ ى اسماى او- ص- نيز مى‏ باشند. بنابراين، به اين اعتبار عالم اوست، و اوست عالم و «جهانى اندر اين يك ميم غرق است» 📚برگرفته از کتاب راز دل، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴 امام حسن عليه‏ السلام : 🏴 من عَبَدَ اللّه‏َ عَبَّدَ اللّه‏ُ لَهُ كُلَّ شَى‏ءٍ؛ 🏴 هر كس خدا را بندگى كند، خداوند همه چيز را بنده او گرداند. 📚تنبيه الخواطر ، ج ۲ ، ص ۱۰۸🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat
🏴 ...أبى الحسن الرّضا عليه السّلام: «... أنّ شيعتنا لمكتوبون بأساميهم و اسامى آبائهم، أخذ اللّه علينا و عليهم الميثاق، يردون موردنا، و يدخلون مدخلنا، ليس على جملة الإسلام غيرنا و غيرهم الى يوم القيامة ...» 📖 بحار الأنوار، ج 26، ص 241، الرّواية 5 🏴 ...امام رضا عليه السّلام: «...شيعيان ما و نيز پدرانشان با نام و نشان مشخص شده ‏اند، خداوند از ما و آنها پيمان گرفته است، در مسير ما هستند و به جايگاه ما راه مى ‏يابند، جز ما و آنها كسى تا روز قيامت بر اسلام باقى نمى ‏ماند ...» 📚به نقل از کتاب: الشموس المضیئه؛ فی الغیبة و الظهور و الرجعه، تالیف آیة الله سعادت پرور ره🌱 https://eitaa.com/Nedaysaadat