eitaa logo
گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی
133 دنبال‌کننده
510 عکس
275 ویدیو
43 فایل
این کانال جهت انتشار فعالیت های «گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی (ره)» می باشد. 🌐https://agha-najafi.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 تنوع علمی مرحوم علامه طباطبائی کم‌نظیر است ✏️ رهبر انقلاب: مرحوم علامه طباطبائی... در تنوّع دانشی انصافاً کم‌نظیر است... ایشان فقیه است، اصولی است، فیلسوف است، دارای غُور شدید در عرفان نظری است، عالِم به هیئت و ریاضیات است، عالِم برجسته‌ی تفسیر و علوم قرآنی است، شاعر است، ادیب است، در علم انساب، علم نسب، ایشان یک فرد ماهر و فعّال است... یعنی انسان یک تنوّع علمی عجیبی در ایشان مشاهده میکند. حالا مثلاً گفتم ریاضیات و هیئت؛ میدانید ــ یعنی شاید معروف است ــ که نقشه‌ی مدرسه حجّتیّه‌ی فعلی را ایشان کشیده؛ یعنی یک معمار به تمام معنا و یک معمار کامل است. ✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
📢 اغلب شاگردان علامه طباطبائی جزو نقش‌آفرینان در انقلاب اسلامی‌اند ✏️ رهبر انقلاب: شاگردان علامه طباطبائی غالباً جزو نقش‌آفرینان در انقلاب اسلامی‌اند. در این مجلس خبرگانی که قانون اساسی را نوشت، تعداد زیادی از آن افراد شاگردهای مرحوم آقای طباطبائی هستند؛ چه در مجلس خبرگان، چه قبل از مجلس خبرگان در آن جمعی که قانون اساسی نوشته میشد که مرحوم آقای مطهّری هم جزو آنها بود، اینها شاگردهای مرحوم آقای طباطبائی هستند. و تعدادی از شهدای بنامِ انقلاب اسلامی از شاگردهای آقای طباطبائی‌اند؛ شهید مطهّری شاگرد ایشان است، شهید بهشتی شاگرد ایشان است، شهید قدّوسی شاگرد ایشان است، شهید آشیخ علی حیدری نهاوندی شاگرد ایشان است. ✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 تشکیل پایگاه فکری تهاجمی را باید از علامه طباطبائی یاد بگیریم ✏️ رهبر انقلاب: یک خصوصیّت جذاب... جهادِ فکریِ کم‌نظیرِ آقای طباطبائی در بحبوحه‌ی تهاجم اندیشه‌های وارداتی و بیگانه است... هم با اصول فلسفه و هم با بیانات تفسیری... این کتاب المیزان سرشار است از مسائل سیاسی و اجتماعی که... اینها امروز هم مسائلِ روزِ ما است؛ اینها در اختیار افراد قرار میگرفت. این پایگاه فکری تهاجمی را مرحوم آقای طباطبائی به وجود آورد؛ این، آن کاری است که به نظر من ماها باید این کار را از آقای طباطبائی یاد بگیریم: تشکیل پایگاه‌های فکری پُرکننده‌ی خلأ‌ها و دارای جنبه‌ی تهاجم، نه موضع انفعالی و تدافعی. ✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عضویت رایگان در روزهای ۲۳_۲۴_۲۵ آبان بهترین فرصت برای عضویت در کتابخانه 😍
هدایت شده از KHAMENEI.IR
33.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از گام دوم انقلاب
✊ حتی اگه همه بچه‌ها رو بکشید یک زنده می‌مونه🇵🇸✌️ @gamedovomenghelab
🔺 سند خیلی محرمانه ساواک درباره علامه طباطبایی (ره) 👈 آنچه می‌بینید گزارش مخفیانه ساواک و خلاصه پرونده و سوابق علامه طباطبایی است. راپرتچی ساواک در ضمن پرونده، خبر افتتاح حساب بانکی از سوی علامه جهت کمک به فلسطینیان را نیز گزارش داده است (افتتاح حساب با همکاری شهید مطهری و مرحوم سید ابوالفضل موسوی زنجانی) | تاریخ تشکیل پرونده: ۱۳۴۴ ش. / کانال اسرار تاریخ
صحبت های ظریف نتیجه عدم نگاه کلان به انقلاب اسلامی 🔹آقای ظریف در یک نشست تحلیلی در مورد فلسطین سخنان عجیبی مطرح کردند که ریشه در عدم شناخت صحیح انقلاب اسلامی دارد. اما جمله ای که باعث شد در رسانه ها مورد نقد قرار بگید این بود که ایشان گفتند: "ما قرار نیست به جای مستضعفین بجنگیم". از ظاهر جملات بعدی ایشان که گفتند: "مردم ایران از هزینه دادن خسته شده اند" معلوم میشود منظور ایشان از معنای بجای آنان جنگیدن، یعنی هزینه کردن برای مستضعفین می باشد.ایشان قائل اند که نباید برای نجات مستضعفین هزینه کرد و صرف دفاع کلامی و دیپلماسی کافی است. این تفکر که مردم ایران یا به تعبیر دقیق جمهوری اسلامی قرار نیست بجای مستضعفین بجنگد و هزینه بدهد ناشی ازعدم نگاه کلان به انقلاب اسلامی میباشد. اگر ما به انقلاب اسلامی نگاه کلان داشته باشیم متوجه می شویم باید برای مستضعفین عالم هزینه کنیم. 🔹نگاه کلان یعنی جمهوری اسلامی تداوم نهضت تاریخی حق علیه باطل است. همانطور که در زمان انبیا و امامان معصوم جبهه حق و باطل وجود داشته است ، امروز هم همان دو جبهه وجود دارد و مسیر مبارزه همان است. اکنون نقطه تلاقی این تقابل حق باطل، جمهوری اسلامی و استکبار جهانی میباشد. امروز علمدار جبهه حق ایران و پرچمدار جبهه کفر اسرائیل میباشد. امروز اسرائیل در هر جبهه ای مشغول نبرد باشد بی شک جبهه مقابل آن ما قرار داریم. چطور میشود باطل با تمام توان به مقابله جبهه حق که الان در فلسطین میباشد هجوم بیاورد و ما خود را کنار بکشیم و بگوییم که قرار نیست بجای مستضعفین بجنگیم. انقلاب اسلامی در مسیر هدف انبیا که نابودی باطل و استکبار میباشد، تنظیم شده است. 🔹انقلاب اسلامی تداوم حرکت انبیا برای برپایی حاکمیت حق میباشد. در طول تاریخ انبیا برای برپایی حاکمیت حق تلاش می کردند، زیرا فقط در سایه حاکمیت حق، انسان ها به آرامش و تکامل می رسند.بر این اساس انقلاب اسلامی استمرار و تداوم همان اهداف پیغمبران میباشد که برای دستیبابی به آرمان ها و اهداف خود از همان ابتدا سربند مبارزه با استکبار را آشکارا بر پیشانی خود بسته است و همانند پیامبران هزینه می دهد. لازمه رسیدن به این هدف ، دفاع به معنای بسنده کردن به حرف در دیپلماسی آقای ظریف کافی نیست بلکه باید به صورت مستقیم پنجه در پنجه با استکبار شد تا مطلوب حاصل شود. 🔹امام خمینی(ره)برای برپایی حکمیت حق و مبارزه با باطل مردمانی تربیت کرد، که نه تنها برای نجات مستضعفین خسته نمی شوند بلکه به این کار اشتیاق دارند. امام با زنده کردن هویت مرده بشریت باعث شد که مردم ایران این مسیر را انتخاب کنند. مردمی که یک زمانی شرق و غرب توی سرش می‌زدند و تحقیرش می کردند تا باور کند تنها راه خوشبختی و سعادت اش تعظیم در مقابل قدرت های شرق و غرب است. اما انقلاب اسلامی با هویتی که به ملت ایران تزریق کرد باعث شد افق نگاهش نجات تمام مستضعفین عالم باشد و برایش هزینه کند. 🔹بنابراین اگر به انقلاب اسلامی نگاه کلان فرا تاریخی و منطقه ای داشته باشیم و بدانیم انقلاب اسلامی که تداوم نهضت انبیا در تاریخ است، با هویت بخشی به ملت ایران و مسلمین دنیا در پی تحقق حاکمیت حق در جهان و نفی سلطه استکبار و آزادی تمام بشریت است و هزینه برای مستضعفین از لازمه های آن می باشد. که به فرموده رهبر انقلاب: این همان «خط و راهی است که مردم ایران را به صورت یک ملت زنده و سرافراز و مستقل ترین و زنده ترین و فعال ترین ملت های دنیا در آورده است.» ✍ حسین قدرت زاده ✨ @aaghanajafi 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3756064799C611bc70fa0
16.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 پادکست | عرفان اجتماعی 💬 نسبت میان عرفان و اجتماع از نگاه اسلام چگونه است؟ 🎙گفتاری از آیت‌الله یزدان‌پناه! ✨ @aaghanajafi 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3756064799C611bc70fa0
🔴 همه اين بدبختى‌ها در آن روزى گريبان مسلمانان را گرفت كه از دعوت كتاب به تفكر دسته جمعى تخلف كردند، براى فهم حقائق و معارف دينى لجنه تشكيل ندادند، هر كسى براى خود راهى پيش گرفت با اينكه قرآن كريم فرموده بود:(وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا)، البته اين يك علت تفرقه مسلمين بود علتهاى ديگرى براى اين وضع هست.🔵 💠 حاصل سخنان ما اين شد كه طريق بحث پيرامون حقائق و كشف آن منحصر در سه طريق است، يا از راه ظواهر دينى كشف مى‌شود، و يا از طريق بحث عقلى، و يا از مسير تصفيه نفس، و مسلمانان هر طائفه يكى از اين سه طريق را سلوك كرده‌اند، در حالى كه بطور قطع يكى از اين سه راه حق و درست است، و آن دوى ديگر باطل است، براى اينكه اين سه طريق خودشان يكديگر را باطل مى‌دانند، و بينشان تنازع و تدافع هست، و در مثل مانند سه زاويه يك مثلث‌اند، كه هر قدر يك زاويه از آن سه را گشادتر كنى دو زاويه ديگر تنگ‌تر مى‌شوند، و به عكس هر قدر آن دو زاويه را گشادتر كنى اين يك زاويه را تنگ‌تر كرده‌اى، و اختلاف اين سه طريق بطور مسلم در كيفيت تفسير قرآن نيز اثر دارد، و تفسيرى كه يك متدين و متعبد به ظواهر دين براى قرآن مى‌كند، با تفسيرى كه يك فيلسوف و يك صوفى مى‌نويسد اختلاف فاحشى دارد، هم چنان كه اين اختلاف را به عيان در تفاسير مشاهده مى‌كنيم و احساس مى‌كنيم كه هر مفسرى مشرب علمى خود را بر قرآن تحميل كرده و نخواسته است بفهمد كه قرآن چه مى‌گويد، بلكه خواسته است بگويد قرآن نيز همان را مى‌گويد كه من مى‌فهمم، البته اينكه گفتيم هر مفسر كليت ندارد، مفسرينى انگشت شمار نيز هستند كه از اين خطا مبرا بوده‌اند. ✨در سابق توجه فرموديد كه كتاب آسمانى- قرآن عزيز- از اين سه طريق آنچه كه حق است تصديق كرده، و باطلش را باطل دانسته و حاشا كه در اين سه طريق باطن حقى باشد و قرآن آن را نپذيرد و ظواهر قرآن با آن موافقت نداشته باشد، و حاشا بر اينكه در ظاهر و باطن قرآن حقى باشد كه برهان عقلى آن را رد كند، و نقيض آن را اثبات نمايد. [كوشش‌هايى كه براى آشتى دادن و جمع بين ظواهر دينى، فلسفه و عرفان به عمل آمده است‌] ⚜ و به همين جهت است كه جمعى از علما در صدد بر آمده‌اند به مقدار بضاعت علمى كه‌ داشته‌اند و در عين اختلافى كه در مشرب داشته‌اند، بين ظواهر دينى و بين مسائل عرفانى نوعى آشتى و توافق بر قرار كنند، مانند محيى الدين عربى، و عبد الرزاق كاشانى، و ابن فهد، و شهيد ثانى، و فيض كاشانى. بعضى ديگر در صدد بر آمده‌اند بين فلسفه و عرفان صلح و آشتى بر قرار سازند، مانند ابى نصر فارابى و شيخ سهروردى صاحب اشراق، و شيخ صائن الدين محمد تركه. بعضى ديگر در اين مقام بر آمده‌اند تا بين ظواهر دينى و فلسفه آشتى بر قرار سازند، چون قاضى سعيد و غيره. بعضى ديگر خواسته‌اند بين هر سه مشرب و مرام توافق دهند، چون ابن سينا كه در تفسيرها و ساير كتبش دارد، و صدر المتالهين شيرازى در كتابها و رساله‌هايش و جمعى ديگر كه بعد از وى بودند. ولى با همه اين احوال اختلاف اين سه مشرب آن قدر عميق و ريشه‌دار است كه اين بزرگان نيز نتوانستند كارى در رفع آن صورت دهند، بلكه هر چه در قطع ريشه اختلاف بيشتر كوشيدند ريشه را ريشه‌دارتر كردند، و هر چه در صدد خاموش كردن اختلاف بر آمده‌اند دامنه اين آتش را شعله‌ورتر ساختند. و شما خواننده عزيز به عيان مى‌بينى كه اهل هر فنى از اين فنون اهل فن ديگر را جاهل يا بى دين يا سفيه و ابله مى‌خواند، و عامه مردم را مى‌بينى كه هر سه طائفه را منحرف مى‌دانند. 👈 همه اين در آن روزى گريبان مسلمانان را گرفت كه از دعوت كتاب به تفكر تخلف كردند، براى فهم حقائق و معارف دينى تشكيل ندادند، هر كسى براى خود پيش گرفت با اينكه قرآن كريم فرموده بود:(وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا)، البته اين بود علتهاى ديگرى براى اين وضع هست. بار الها همه ما را به سوى آنچه مايه خشنودى تو از ما است هدايت فرما، و كلمه ما را بر حق جمع و متفق فرما و از ناحيه خودت موهبتى از ولايتت ارزانى بدار، و از ناحيه خويش ياورى بما ببخش. ترجمه تفسیرالمیزان، جلد5، ص459و460 💯@aaghanajafi https://eitaa.com/joinchat/3756064799C611bc70fa0 ❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا