eitaa logo
💎 عقیق واعظین 💎
7.9هزار دنبال‌کننده
956 عکس
466 ویدیو
86 فایل
⚠️انتشار مطالب کانال با حفظ آدرس مربوطه جایز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ 🔶: 🔷 ✨✨ 🌸 نفرین پدر 🌸 👤 💠آیت الله مولوی قندهاری (ره) از آخرین شاگردای آقای قاضی (ره) بود، یک کسی پیش ایشان آمده بود گفت: آقاجان، من دارم از این دنیا میروم نسل و اولاد ندارم ، بچه ام نمیشه این بنده خدا میگه رفتم پیش آشیخ حسنعلی نخودکی (ره) و از ایشون یک ختمی گرفتم برای بچه دارشدن. این ختم رو هم انجام میدهم ، هر کاری می کنم اثر نمی کند. آیت الله مولوی قندهاری به این آقا میگه که: خداوند برای تو یک چیزهایی در نظر گرفته تو عالم دیگر ، جبران می شود ان شالله 🔰وقتی این آقا از درب خانه بیرون رفت، آیت الله مولوی قندهاری به اطرافیانش گفت: پشت سرش هست ، اون ختم و چیزهای دیگه هیچ اثری ندارد ، نفرین پدر پشتش هست 💠امام رضا علیه السلام در یک روایتی یکی از آثار عاق والدین و نفرین پدر و مادر را ، نسل آدم کم میشه تا قطع بشود. 〖از بیانات حجت الاسلام عالی〗 ★➻ @aali_rafiei 🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه پنجم. شکر پروردگار و روزه و آثار آن.mp3
15.82M
👤سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین #استاد_مسعود_عالی 💠موضوع: {#جلسه_پنجم} شکر پروردگار و روزه و آثار آن #فایل_صوتی #منبر_کامل #ماه_مبارک_رمضان #مهدیه_تهران_88 ┄┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 📌نکات ناب استاد #عالے و #رفیعے در ایتا↶ 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3602841600C44843901dd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ 🔶: 🔷 ✨✨ 🌸 سخنرانی مکتوب 1394🌸 👤 💠بحث ما در ماه مبارک رمضان سلسله وار است بحث ما در مورد اخلاق معاشرت است که مساله مبتلا به و مساله مهمی هست اینکه چطور باید با هم برخورد کنیم چطور باید رفت و امد کنیم -حد روابط مرد و زن چی هست-حد میهمانی چیه-حد عیادت از بیمار چیه-حدرابطه با پدر ومادر و فرزند چیه-این مباحث که در واقع تحت عنوان اخلاق معاشرت ازش یاد میشه بحث ما هست در این یکماه ماه مبارک رمضان 🔶عزیزان بشر در زمینه های مختلفی در این قرن و در این سالها پیش رفت داشته بشر در کرات فرود امده -بشر به اوج فضا دست یافته-انسانها و دانشمندان قعر انرژی هسته ایی رو شکافته اند و به انرزی هسته ایی دست یافته اند در پزشکی پیشرفتهای شگرفی صورت گرفته تا اونجایی که الان شبیه سازی صورت میگیرد میتوانند برای بدن انسان شبیه بسازند 💠بشر در علومهای مختلف پیشرفتهای زیادی داشته با وجود این همه پیشرفتهای مختلف بشریت در یک حوزه تنزل داشته و پسرفت داشته و اون حوزه اخلاق اجتماعی است 🔰شما ببینید بشری که به کرات راه یافته هنوز نتوانسته مشکل روابط رو حل کنه جنایت-قتل-زنا-فحشا-طلاق-اعتیاد-مواد مخدر بشر در این زمینه از اون طرف پیشرفت داشته انواع مواد مخدر تولید کرده در مواد مخدر بجای حذف پیشرفت داشته و تنوع بهش بخشیده هنوز در قرن هزاره سوم میلادی هستیم امار طلاق در دنیاد بیداد میکنه-آمار فحشا بیداد میکنه-چقدر روابط اجتماعی در جوامع بهم ریخته هست چقدر مردم از این ناحیه گرفتارند شما میبینید که چقدر کاسبیهای این دعا نویسها و رمالها و جادوگر ها گرفته که همه اینها از نظر اسلام مردود هست یکی از دلایلش اینه-گاهی ادم میبینه توی بند و بساط این جن گیرها و رمالها ادمهایی میان که با سواد هستند ادمهایی که با فرهنگ هستند به یک پناهگاهی مراجعه میکنند که هیچ مبنایی نداره چرا؟چون نیاز داره میگه همه جا رفتم فایده نداشته حالا این یه تلسم بده شاید اختلافم حل بشه شاید این یه دعایی بده مشکلم حل بشه چرا سر این جور افراد شیاد شلوغه؟چرا سر اینجور افرادی که گاهی مرتکب فحشا و جنایت میشن شلوغه؟ 💠دلیلش نیازه--اون کسی که صنم میپرسته دنبال صمد هست اشتباهی دنبال صنم میره-بچه ایی که پستانک بهش میدند دنبال شیر هست از حس شیر خواریش سواستفاده میکنن پلاستیک تو دهانش میذارن-ازحس پرستش سواستفاده میکنن و بت جلوش میذارن-از حس نیاز بشر سواستفاده میکنن دلیلش اینه که بشر توی این قضیه به بن بست رسیده نتونسته از راههای طبیعی حل کنه 🔷قران کریم در سوره جن در ایه 6خط بطلان کشیده بر روی اینجور راهکارها میفرماید:انه کان رجال من الانس یعوضون رجال من الجن فزادوهم رهقا بعضی ادمها به جن پناه میبرند و میگن جن استخدام کنیم و مشکلمون رو از طریق جن حل کنیم قران همه این راهها رو باطل میدونه چرا قران رو رها کردیم و ننزل من القران شفاء و رحمه چرا احادیث نورانی اهلبیت رو رها کردیم و دنبال رمال میگردیم 💠آمد خدمت امام صادق عرض کرد یابن رسول الله وقتی ما مریض میشویم در جزیره ایی یک ساحری هست کاهنی هست میریم پیشش یه کارهای عجیب و غریبی هم انجام میده گاهی هم نتیجه میگیریم بیماری خوب میشه و مشکل حل میشه امام صادق فرمود من مشی الی ساحر او الی کاهنن فقد کذب بما انزل الله هرکسی قدم برداره بر در خانه کاهن یا ساحری و این شیادها و این راههای خرافی رو بره فرمود خدا رو تکذیب کرده قران رو تکذیب کرده عزیزان اخلاق معاشرت اگر در جامعه از بین برود نتیچه ان سقوط هست نتیجه اش بدبختی و فلاکته 💠من یک روایتی از پیامبر که در منابع اهل سنت اورده اند بخوانم یکی از اصحاب میگه که رسول خدا در جمع مردم در مسجد فرمودند :سیصیب امتی بداء الامم یه روزی میرسه مردم به درد اجتماعی مبتلا میشن امت من به این درد مبتلا میشن قیل یا رسول الله و ما داء الامم؟یکی بلند شد گفت درد اجتماعی دیگه چیه؟ حضرت فرمودند:العشر والبتر والتکاثر والتناجش فی الدنیا و التباغض و التحاسد حتی یکون البغی فرمود شش چیز درد امت هست: لهو و لغو و بیهودگی-ناسپاسی و کفران و ترک شکر-مسابقه ثروت اندوزی-نزاع و درگیری و به سرهم زدن-بغض و کینه-حسادت بهم ورزیدن نتیجه این شش تا بغی هست یعنی حکومت کردن و سلطه ظالمین خیلی بد هست جامعه امروزی پدر و فرزند مرز رابطه هاشون شکسته و بهم ریخته هست زن و شوهر رابطه هاشون بهم ریخته هست دوستی ها مرز نداره ضابطه ها رفته رابطه ها اومده بجاش ازدواج یک ضابطه هست ضعیف شده دوستی در خیابان هم رابطه هست قویتر شده هر کجا ضابطه اومد پایین رابطه میره بالا هرجا که ضابطه کم رنگ شد رابطه پررنگتر میشه 🔷ما از اداب اسلامی معاشرت دور شدیم کلمه معاشرت کلمه مصافحت و مرافقت در قران اومده ادامه 👇👇👇👇
یه کسی یه کتابی نوشته بود هزار حدیث مومن از راه رفتن مومن خوابیدن صحبت کردن و....سایر ادیان اینها رو ندارند غربیها اینها رو ندارن-مومن تمام خصوصیاتش در کلمات نورانی اهلبیت بیان شده ریز مسائل بیان شده 🔶اخلاق معاشرت یک زیر بناهایی دارن که مربوط به همه اینها هستند از روابطها و غیره چند روز درمورد اخلاق زیر بناها صحبت می کنیم یکی از این زیر بناهای اخلاق معاشرت بحث حیا هست 💠حدیث داریم میفرماید : الاسلام عریان و لباسه حیاء—پوشش اسلام حیا است تمام خوبیها و نیکی ها و ارزشها منشاش حیا است امروز در جامعه ما حیا کم شده و اینو عرض کنم حیا غیر از خجالت هست حیا غیر از تقواست حیا غیر از خوف است حیا غیر از شرم هست ما گاهی اشتباهی حیا رو خجالت معنا میکنیم نه اقا خجالت یه حالت اظطراری هست من وارد یه جایی میشم نمیتونم حرف بزنم خجالت میکشم این حیا نیست حیا یه حالت اختیاری هست خوف از عذابه ولی حیا از عذاب نیست تقوا از حرامه ولی حیا فقط از حرام نیست حیا یک صفت ارزشمند هست که از تقوا و خوف و یقین از همه اینها بالاتر هست و بلکه اساس همه اینهاست 💠در حدیث داریم : لوکان الحیاء رجلا لکان رجلا صالحا(اگر بخوای حیا مجسمه اش رو بکشی میشود یه انسان صالح) لوکان الحیاء صورتا لکان حسینا اگر بخوای نقاشی و صورت حیاء رو بکشی میشود حسین حیائی که تصویرش میشه حسین حیایی که پوشش اسلام هست حیائی که سبب همه کارهای جمیل هست خیلی مهمه. حیا غیر از مسائل شرعی هست شاید یه جاهایی شرع اجازه بده ولی حیا اجازه نمیده 〖از بیانات حجت الاسلام رفیعی〗 @aali_rafiei 🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فضایل ماه مبارک رمضان.mp3
10.01M
👤سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین #دکتر_رفیعی 💠موضوع: {#جلسه_اول} فضایل ماه مبارک رمضان 📆پنجشنبه 27 اردیبهشت 97 🗂حجم: 9.4 مگابایت #منبر_کامل #ماه_مبارک_رمضان_97 ┄┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 📌نکات ناب استاد #عالے و #رفیعے در ایتا↶ 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3602841600C44843901dd
✨﷽✨ 🔶: 🔷 ✨✨ 🌼‍ آداب غـذا خـوردن در قـرآن 🌼‍ 💠اين آيه در چند جا تکرار شده است که اي مردم هرچه روي زمين است شما مي توانيد استفاده کنيد يکي اينکه حلال باشد و يکي اينکه پاکيزه باشد . اين دو با هم فرق مي کند . در اسلام يک چيزهايي حلال است . ممکن است که ما فلسفه ي حرمتش را بدانيم يا اينکه فلسفه ي حرمتش را ندانيم . ما در فروع دين به دنبال اين نيستيم که الزاما بدانيم که اگر اين گوسفند رو به قبله يا پشت به قبله ذبح بشود ، چه تاثيري از نظر جسمي روي انسان مي گذارد . ما به اين ها کاري نداريم . ما ديني داريم که اصولي دارد که آنرا با تحقيق پذيرفته ايم و فروع آن هم مسلم حکمت دارد . منتها ممکن است آن حکمت را بدانيم يا ندانيم . پس مي فرمايد : اول حلال باشد . پس چيزهايي که حرام است مثل شراب نخوريد . آيه صريح قرآن است که شراب ، قمار و بت پرستي ، اين ها رجس و پليد است ، از آنها دوري کنيد . حالا شايد بگويند که اين مال قديم بود . خير ، حلال محمد تا قيامت حلال است و حرام محمد تا قيامت حرام است . اگر کسي شراب بخورد ، حرام مرتکب شده است . حالا سوال مي کنند که اين کار توبه هم دارد؟ بله . توبه اش اين است که ديگر نخوريد . 🔶يکي از مصاديق حرام شراب و گوشت مردار است . شما به خارج از کشور مي رويد و گوشتي که ذبح اسلامي نشده مي خوريد ، اين حرام است . اين ها هم نجس است و هم حرام . بعضي چيزها پاک است ولي از راه حرام بدست آمده است . اين آيه مي خواهد بگويد که از راه حرام هم بدست نياوريد ، از راه شرعي بدست بياوريد . در اين آيه مي گويد که آنچه مي خوريد پاکيزه هم باشد . يعني همان جنبه هاي بهداشتي در آن رعايت شده باشد . يک چيزي ممکن است پاک هم باشد ، حلال هم باشد ولي بهداشتي نباشد ، آلوده باشد . وقتي اصحاب کهف از خواب چند ساله بيدار شدند ، پول به يکي از آنها دادند و گفتند که غذا تهيه کن و در قرآن داريم که گفتند : ببين کدام غذا پاکيزه تر است ، آنرا تهيه کن . 〖از بیانات حجت الاسلام رفیعی〗 ★➻ @aali_rafiei 🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه ششم. نزول قرآن از نعمات ماه مبارک قرآن.mp3
19.18M
👤سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین #استاد_مسعود_عالی 💠موضوع: {#جلسه_ششم} نزول قرآن از نعمات ماه مبارک رمضان #فایل_صوتی #منبر_کامل #ماه_مبارک_رمضان #مهدیه_تهران_88 ┄┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 📌نکات ناب استاد #عالے و #رفیعے در ایتا↶ 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3602841600C44843901dd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر رفیعی 97.2.30.mp3
10.77M
💠 حجت الاسلام رفیعی 🔸موضوع: نکاتی در مورد ازدواج و همسرداری در قرآن کریم 📆یکشنبه 30 اردیبهشت 97 🗂حجم: 10 مگابایت ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ "کانال رسمی استاد و " JOin 🔜 @aali_rafiei
دکتر رفيعي31-2-97.mp3
11.16M
💠 حجت الاسلام رفیعی 🔸موضوع: مبارزه با سنت های غلط در جامعه 📆دوشنبه 31 اردیبهشت 97 🗂حجم: 10 مگابایت ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ "کانال رسمی استاد و " JOin 🔜 @aali_rafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جوان موفق 5.mp3
11.38M
👤 #سخنرانی_حجت_الاسلام_عالی ✅ موضوع : جوان موفق از دیدگاه امام علی (علیه السلام) #جلسه_پنجم #کلام_عالی #ویژه_ماه_رمضان ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 📌نکات ناب استاد #عالے و #رفیعے در ایتا↶ 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3602841600C44843901dd
جوان موفق 5.pdf
345.8K
#آرشیو_سخنرانی #سلسله_جلسات_جوان_موفق 📝 منبر مکتوب #استاد_عالی 📖 موضوع : جوان موفق از دیدگاه امام علی (علیه السلام) 📩pdf #نامه_31_نهج_البلاغه #جلسه_پنجم #کلام_عالی #ویژه_ماه_رمضان ┄┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 📌نکات ناب استاد #عالے و #رفیعے در ایتا↶ 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3602841600C44843901dd
💠فهرست سخنرانی و ماه مبارک رمضان 👇👇👇 🔖موضوع سخنرانی: {} {} 👇 https://eitaa.com/aali_rafiei/4191 🔖موضوع سخنرانی: {} {} 👇 https://eitaa.com/aali_rafiei/4349 🔖موضوع سخنرانی: {} {} 👇 https://eitaa.com/aali_rafiei/4853 🔖موضوع سخنرانی: {} {} 👇 https://eitaa.com/aali_rafiei/5168 🔖موضوع سخنرانی: {} {} 👇 https://eitaa.com/aali_rafiei/6067 🔖موضوع سخنرانی: {} {} 👇 https://eitaa.com/aali_rafiei/6165 🔖موضوع سخنرانی: {} {} 👇 https://eitaa.com/aali_rafiei/6300 📌پایان...
🔺سلسله سخنرانی حجة الاسلام والمسلمین عالی 🕌آستان امامزاده قاضی الصابر 🔷🔸💠🔸🔷 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ "کانال رسمی استاد و " JOin 🔜 @aali_rafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ 🔶: 🔷 ✨✨ 🌷‍ تصحیح عقیده در زندگی 🌷‍ آقایان عزیز! یکی از مهمترین امور در زندگی تصحیح عقیده است. آدم باید اعتقاداتش درست باشد. وجود مقدس امام صادق فرمودند: «بعضکم اکثر صلاة» بعضی‌ها خیلی نماز می‌خوانند. «بعضکم اکثر حجاً» بعضی‌ها خیلی مکه می‌روند. ما آدم داریم حجاج است، پنجاه سفر به مکه رفته است. «بعضکم اکثر صدقة» بعضی‌ها خیلی صدقه می‌دهند. اما بهترین کدام است؟ «بعضکم اکثر صیاماً» بعضی دائم روزه هستند. «ولکن افضلکم، افضلکم معرفةً» بهترین شما کسی است که معرفت و درکش بالا باشد. کلاه سرش نمی‌رود و الا اینهایی که به جنگ امیرالمؤمنین آمدند «اکثرُ صلاةً» بودند. «اکثر صیاماً» بودند. شما می‌دانید روز عاشورا روزه مکروه است. چرا؟ چون بنی امیه به شکرانه قتل امام حسین روزه گرفتند «و هذا یومٌ تبرکت به بنو امیه» معرفت و آگاهی! اگر یک ملتی معرفت و آگاهی‌اش پایین بود راحت سی هزار تا را در مقابل امام حسین جمع می‌کنند. راحت چند هزار تا را جمع می‌کنند در جمل مقابل امیرالمؤمنین. این خیلی مهم است. «افضلکم افضلکم معرفة» ✅ یک عقیده صحیح و درست باید پنج چیز درونش نباشد، اگر این پنج تا باشد این عقیده نادرست است: ❶ تعصب ❷ لجاجت ❸ تقلید کورکورانه ❹ تمایلات نفسانی ❺ استبداد و خود رأیی 〖از بیانات حجت الاسلام رفیعی〗 @aali_rafiei 🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ 🔶: 🔷 ✨✨ ☘اخلاق خوب و نقش آن درزندگی فردی و اجتماعی☘ 👤 🔺بدون تردید یکی از عوامل مهم در گسترش دین، اخلاق خوب است. قرآن هم به نقش اخلاق نیک اشاره کرده است و بخش بزرگی از احادیث و روایات ما هم به همین موضوع اختصاص دارد. 🔺نکته ای که باید مد نظر قرار دهیم این است که هر یک از ما اگر موفق شویم فقط یک خصوصیت اخلاقی را در خود به صورت ملکه و صفت ثابت در آوریم؛ یا یک رفتار اخلاقی را در خود درونی کنیم؛ آثار همین یک رفتار و خصوصیت اخلاقی برای خود فرد و هم جامعه برکات زیادی به همراه می آورد. 🔺 نباید به بزرگی و کوچکی آن خصوصیت و رفتار نظر کرد و فقط کافی است که آن رفتار درونی شود: مثل نظیف بودن، معطر بودن. هزینۀ عطر پیامبر(ص) بیشتر از هزینه غذای شان بود. 🔺 آراستگی، مسواک زدن و... فرق نمی کند؛ مهم این است که این موارد در وجود انسان پدید آید. 🔺ما پاره ای از صفات و رفتارها را داریم که گناه محسوب نمی شوند و حرام نیستند؛ اما نباید فراموش کنیم که آثار وضعی دارند؛ و می توانند آدمی را وارد مناطق ممنوع کنند. مثلاً پرخوری، پرحرفی و پرخوابی. هیچ کسی نگفته است که پرحرفی یا پرخوابی یا پرخوری حرام است. اما این "حرام نیست" به معنای "روا بودن" هم نیست. 🔺 باید تمام این صفات و رفتارها کنترل و مهار شوند. چرا؟ چون همه اینها آثار وضعی دارند. ما را وارد وضعیت خاصی می کنند و آثاری از آن وضعیت خاص برجا می ماند. حتی ممکن است راه را بر یک گناه باز کند. 🔺یا پرگویی صفت و رفتاری است که می تواند به دروغ گویی هم برسد. چرا؟ چون در پرگویی سنجش و سنجیدگی مورد نیاز در سخن گفتن در کار نیست؛ بنابراین از خلال همین ناسنجیده گی امکان یا زمینه بوجود آمدن دروغ فراهم می شود. 🔺 بنابراین نباید با خودمان فکر کنیم که پرخوری حرام نیست؛ پس چرا زحمت مهار کردن آن را بکشیم. این فکر درست نیست؛ از آنجا که این صفات و رفتارها آثار وضعی دارند و برای ورود به گناهان می توانند زمینه سازی کنند؛ باید به طور جدی مدیریت شوند. 〖از بیانات حجت الاسلام عالی〗 ★➻ @aali_rafiei 🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا